Grupy dyskusyjne   »   ekonomiczny,stary, maly diesel..

ekonomiczny,stary, maly diesel..



1 Data: Kwiecien 12 2007 22:06:20
Temat: ekonomiczny,stary, maly diesel..
Autor: JG 

Witam!
Tylko z ciekawosci .. bo bylem swiadkiem rozmowy trojki pewnych panow ;)
Debatowali oni jaki sobie kupic uzywany, TANI, maly samochodzik w dieslu by
byl najekonomiczniejszy jak to mozliwe. Brali pod uwage Peugeota 106 , VW
polo SDI , Lupo TDI.
Podobno ten pierwszy wygrywa bo mozna jezdzic (podobno) spalajac 3,2l ropy
/100km w cyklu mieszanym.
Jak myslicie, faktycznie to jest najekenomiczniejszy maly samochodzik?

pozdr J.



2 Data: Kwiecien 12 2007 22:09:07
Temat: Re: ekonomiczny,stary, maly diesel..
Autor: blackbird 

Podobno ten pierwszy wygrywa bo mozna jezdzic (podobno) spalajac 3,2l ropy
/100km w cyklu mieszanym.
Jak myslicie, faktycznie to jest najekenomiczniejszy maly samochodzik?

Ja mysle, ze ekonomiczniejsze jest Tico z instalacja LPG.

3 Data: Kwiecien 12 2007 22:13:58
Temat: Re: ekonomiczny,stary, maly diesel..
Autor: JG 


Ja mysle, ze ekonomiczniejsze jest Tico z instalacja LPG.

Napewno, tylko im chodzilo o diesle. Moze maja znajomisci w LIDL'u i moga
taniej kupic olej rzepakowy ;))

4 Data: Kwiecien 12 2007 22:14:24
Temat: Re: ekonomiczny,stary, maly diesel..
Autor: Maciej Krajewski 

Witam,

Dorzuć cytrynę AX (1.5) , P205 (trochę starszy i namjmiejszy motor był 1.8
ale osobiście na trasie zszedłem do 4,8). Swego czasu VW Golf Mk1 z
silnikiem 1.5 (wersja 4 biegowa). Jak 106tka to i Saxo - to praktycznie to
samo.

Co samochodów koncernu PSA - części do tych pojazdów są o wiele tańsze niż
do VWejów. Przykładowo: kompletny rozrząd do motoru 1.9 XTDT koncernu PSA
( pasek, rolka, napinacz, pompa wody) to 260,- brutto. Motory te były
montowane w późnej serii 205 (odpowiednik golf mk2) , praktycznie przez cały
okres p306 ( mk3). Niestety o jednostkach napędowych HDI, zwłaszcza o
kosztach eksploatacji tyle dobrego powiedzieć już nie można. Drogie francuzy
to mit.

Pozdrawiam
Maciej Krajewski

5 Data: Kwiecien 12 2007 22:55:26
Temat: Re: ekonomiczny,stary, maly diesel..
Autor: Maciej Machacz 

"Maciej Krajewski"  wrote in message

Witam,
Dorzuć cytrynę AX (1.5) , P205 (trochę starszy i namjmiejszy motor był
1.8  ale osobiście na trasie zszedłem do 4,8). Swego czasu VW Golf Mk1 z silnikiem 1.5 (wersja 4 biegowa). Jak 106tka to i Saxo - to praktycznie
to  samo.

Przy tych autkach jest szansa zejsc do 4l/100, ale w trasie.

Srednio na jeza to gdzies z 4.5-5l wciagna.

Co samochodów koncernu PSA - części do tych pojazdów są o wiele tańsze
niż  do VWejów. Przykładowo: kompletny rozrząd do motoru 1.9 XTDT
koncernu PSA  ( pasek, rolka, napinacz, pompa wody) to 260,- brutto.
Motory te były  montowane w późnej serii 205 (odpowiednik golf mk2) ,

Odpowiednikiem Golfa jest P309, a nie P205.

Cos ci sie pozajaczkowalo.

Notabene P309 jest a niebo bardziej komfortowy of Golfa II.

powiedzieć już nie można. Drogie francuzy  to mit.


Tu sie zgodze.


--
--
Maciej Machacz |  | CKMK | GG:17979 | ICQ:54914949
Citroen XM "Noir Onyx" 2.1TD BVA'96 | Ford Fiesta "Flair" 1.25 Zetec'96
Kiedys byl ... Peugeot 309 1.9D'86 ... a teraz jest Dublin ;)

6 Data: Kwiecien 13 2007 08:49:35
Temat: Re: ekonomiczny,stary, maly diesel..
Autor: pejurek 

Człowiek podpisany jako "Maciej Machacz" napisał:

"Maciej Krajewski"  wrote in message

Odpowiednikiem Golfa jest P309, a nie P205.
Cos ci sie pozajaczkowalo.

Przecież napisał, że ten silnik i ten osprzęt montowali w póŸnych 205 ALE i przez niemal cały okres produkcji 306 - a to już jak najbardziej segment Golfa, nawet nieco większy.


--
pozdrawiam

7 Data: Kwiecien 13 2007 09:27:52
Temat: Re: ekonomiczny,stary, maly diesel..
Autor: Funaki 

Dorzuć cytrynę AX (1.5) , P205 (trochę starszy i namjmiejszy motor był 1.8 ale osobiście na trasie zszedłem do 4,8).

Łee.. moją Felicią kombi zszedłem do 4,2l/100 km na trasie, ale taki wynik osiągnąłem tylko raz, krótko po zakupie. Gdy nabrałem większej pewności do auta ;) to oscyluje w okolicach 4,8l/100 km na trasie, ale chyba warto znów popróbować silnej woli bo się opłaca ;).

W "tamtych czasach" chyba AX'y 1,4D były najekonomiczniejsze.

--
3M
Felicia 1.9D GLX Break + mobil, y2k.

8 Data: Kwiecien 13 2007 09:45:59
Temat: Re: ekonomiczny,stary, maly diesel..
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 12 Apr 2007 22:06:20 +0200, "JG"  wrote:

Debatowali oni jaki sobie kupic uzywany, TANI, maly samochodzik w dieslu by

Ty powiedz, gdzie jest ten diesel, w którym można te samochody kupić.
Wybrałbym się.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

9 Data: Kwiecien 13 2007 11:22:31
Temat: Re: ekonomiczny,stary, maly diesel..
Autor: Maciej Krajewski 

Witaj,

I tutaj poprę złośliwość kolegi...... Jak słyszę "w dieslu", "w kombi" to
mnie skręca. Niestety ten kolokwializm jest już tak zakorzeniony że sam
często łapię się na tym że go używam.

Jak to było ? Rozmowa dwóch handlarzy :
" Zwieź mi tutaj kiślowatego balerona z wibratorem w gwizdku" czyli
niemiecki mercedes w kolorze taksówki z silinkiem turbo diesla :-)

Pozdrawiam,
Maciej

10 Data: Kwiecien 13 2007 10:42:40
Temat: Re: ekonomiczny,stary, maly diesel..
Autor: TomekB 

Jak to było ? Rozmowa dwóch handlarzy :
" Zwieź mi tutaj kiślowatego balerona z wibratorem w gwizdku" czyli
niemiecki mercedes w kolorze taksówki z silinkiem turbo diesla :-)

Niemiecki mercedes mowisz? I do tego kislowaty?

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

11 Data: Kwiecien 13 2007 16:52:07
Temat: Re: ekonomiczny,stary, maly diesel..
Autor: Maciej Krajewski 

Witaj,

Chyba mi się coś pozajączkowało.To jak to jestnaprawdę ? Wiem że napewno
kiślowaty baleron występował w tym powiedzeniu.... a może się mylę. ?


Pozdrawiam piątkowo :-)

12 Data: Kwiecien 13 2007 20:27:47
Temat: Re: ekonomiczny,stary, maly diesel..
Autor: V-Tec 

Maciej Krajewski napisał(a):

Witaj,

Chyba mi się coś pozajączkowało.To jak to jestnaprawdę ? Wiem że napewno kiślowaty baleron występował w tym powiedzeniu.... a może się mylę. ?

ja znam: "baleron w bydyniu z wibratorem bez gwizdka - no petarda to to nie jest".

W.

13 Data: Kwiecien 13 2007 13:57:30
Temat: Re: ekonomiczny,stary, maly diesel..
Autor: J.F. 

On Fri, 13 Apr 2007 11:22:31 +0200,  Maciej Krajewski wrote:

I tutaj poprę złośliwość kolegi...... Jak słyszę "w dieslu", "w kombi" to
mnie skręca. Niestety ten kolokwializm jest już tak zakorzeniony że sam
często łapię się na tym że go używam.

A mnie sie tam podoba.
Minie kolejne 20 lat i byc moze pozostanie tylko wpisac do slownikow
:-)

J.

14 Data: Kwiecien 13 2007 19:19:27
Temat: Re: ekonomiczny,stary, maly diesel..
Autor: Tomasz Kałużny 

Użytkownik "JG"  napisał w wiadomości

Witam!
Jak myslicie, faktycznie to jest najekenomiczniejszy maly samochodzik?

Bylo takie cos (znajoma jezdzi) co sie nazywa Daihatsu Charade.
Montowali tam dizelka 1.0

W miescie 3-3,5 litra. W trasie 2,5... :D

Pozdrawiam. Tomek.


--
Biala FABIA 1.4TD 'firmoofka' *EL9096R*
Uniden Pro 520 XL + Hustler
PMS+ PJ+ S*+ p++ M- W++ P++:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T- W- CB++

15 Data: Kwiecien 13 2007 21:33:20
Temat: Re: ekonomiczny,stary, maly diesel..
Autor: AL 

JG napisał(a):

Witam!
Tylko z ciekawosci .. bo bylem swiadkiem rozmowy trojki pewnych panow ;)
Debatowali oni jaki sobie kupic uzywany, TANI, maly samochodzik w dieslu by byl najekonomiczniejszy jak to mozliwe. Brali pod uwage Peugeota 106 , VW polo SDI , Lupo TDI.
Podobno ten pierwszy wygrywa bo mozna jezdzic (podobno) spalajac 3,2l ropy /100km w cyklu mieszanym.
Jak myslicie, faktycznie to jest najekenomiczniejszy maly samochodzik?

pozdr J.
Pug 106 w dieslu - ma ten sam motorek co AX  - 1.5D (zona takiego katuje jezdzac do pracy i po miescie (Katowice) :).
Jazda glownie miejsca (GOP): jezdzac sama wychodzi jej max 4.4l/100km, jezdzac w 4 osoby (zabiera kolegow po drodze do pracy) - - nie przekracza 5l/100km.  Jazda pozamiejska : udalo jej sie zejsc do 3.2l/100km.)  Hint: zona ma ciezka noge.

Autko ma juz ponad 200kkm i silnik nic nie bierze oleju i trzyma sie dobrze.

W P106 powinno byc podobnie (moze ciut wiecej palic ze wzgledu, ze autko jest ciut ciezsze od AX)
Ten sam silnik 1.5D (z PSA) wystepowal rowniez w Micrach

--
pozdr
Adam (AL)
TG

16 Data: Kwiecien 14 2007 00:55:35
Temat: Re: ekonomiczny,stary, maly diesel..
Autor: Maciej Krajewski 



Ten sam silnik 1.5D (z PSA) wystepowal rowniez w Micrach


A to ciekawe.... Nie wiedziałem.

Co do budyniu.... przyznaję się do błędu - Twoja wersja jest chyba tą
poprawną :-)

Ja jeździłem długo długo golfem mk1 potem mk2. Potem jakoś tak wyszło że
kupilem p205. Stan jego był fatalny. Po kolei nauczyłem się na nim budowy
"współczesnego samochodu". Przerobiłem w nim wszystko poza remontem silnika,
(półosie, cały ! układ hamulcowy, skrzynia, sprzęgło, elektryka oh wymieniać
by bez liku) ale co mi utkwiło w pamięci to to że zawsze palił 6 - 6,5
(1.8D). Po wymianie i regulacji końcówek wtrysków na nowe Bosch'e spalanie
spadło do 5,5 na mieście. Rekordem było wspomniane 4,8 na trasie
Katowice-Graz. Wadą tego pojazdu było słabe zawieszenie. Nie wiem jak AX i
p106 ale u mnie pomimo wymiany wachaczów i amortyzatorów na nowe - dalej
trzeba było omijać zapadnięte studzienki, o dziurach nie wspomne. Poprostu
uklad jezdny nie były projektowany a'la Pologne.

Obecnie 306 z motorem 1.9TD. Kopyto jak na diesla to to ma (oczywiście
współczesne jednostki napędowe TDI,HDI,CDI i tym podobne są bez porównania)
prz czym ekonomia jest zadowalająca 5,2 na trasie Katowice-Graz, po GOPie to
około 6, może 6,5. Pojazd ma niestety KOOOSZMARNY promień zakrętu.
Pracowałem 2 lata w wypożyczalni samochodów. Jeździłem chyba wszystkimi
współczesnymi popularnymi samochodami ( powiedzmy z 50 modeli) i chyba tylko
R.Clio miało gorszy promień zakrętu.

Mówiąc o "małych"  "dieslach" zapomnieliście o znanym szerszeniu klekoczniku
z centralnie zamontowanym motorem, napędem na tylną oś, chłodzonego
powietrzem potwora o pojemności 650cc w układzie V. Właściwie wszystko by
się zgadzało (bo też klekocze, jest głośny i trzęsie) tylko leje się do
niego Pb95.

Pozdrwiam weekendowo,
Maciej

17 Data: Kwiecien 16 2007 10:47:03
Temat: Re: ekonomiczny,stary, maly diesel..
Autor: pejurek 

Człowiek podpisany jako "Maciej Krajewski" napisał:

Obecnie 306 z motorem 1.9TD. (...)
Pojazd ma
niestety KOOOSZMARNY promień zakrętu

Potwierdzam z 306 benzyna 1.8 16V - promień skrętu gorszy od wszystkiego czym jeŸdziłem, łšcznie ze Scorpio, ale nawet przednionapędowym Safrane.
Być może 306 z cieńszymi półosiami majš trochę lepiej, ale ten 1.8 ma gigantycznie grube półosie. Nie wiem jak 1.9D

Mówiąc o "małych"  "dieslach" zapomnieliście o znanym
szerszeniu klekoczniku  z centralnie zamontowanym motorem, napędem na
tylną oś, chłodzonego  powietrzem potwora o pojemności 650cc w układzie
V. Właściwie wszystko by  się zgadzało (bo też klekocze, jest głośny i
trzęsie) tylko leje się do  niego Pb95.

Nie wiem jakie auto masz na myœli, ale chyba nie 126p, który nie ma centralnie położonego motoru ani cylindrów w układzie V.
Z kolei Zaporożec miał chyba większš pojemnoœć, ale też silnik z tyłu?

--
pozdrawiam

18 Data: Kwiecien 16 2007 12:15:25
Temat: Re: ekonomiczny,stary, maly diesel..
Autor: Michał Pierewicz 


Użytkownik "pejurek"  napisał w wiadomoœci

Człowiek podpisany jako "Maciej Krajewski" napisał:
Obecnie 306 z motorem 1.9TD. (...)
Pojazd ma
niestety KOOOSZMARNY promień zakrętu

Potwierdzam z 306 benzyna 1.8 16V - promień skrętu gorszy od wszystkiego
czym jeŸdziłem, łšcznie ze Scorpio, ale nawet przednionapędowym Safrane.
Być może 306 z cieńszymi półosiami majš trochę lepiej, ale ten 1.8 ma
gigantycznie grube półosie. Nie wiem jak 1.9D

Mówiąc o "małych"  "dieslach" zapomnieliście o znanym
szerszeniu klekoczniku  z centralnie zamontowanym motorem, napędem na
tylną oś, chłodzonego  powietrzem potwora o pojemności 650cc w układzie
V. Właściwie wszystko by  się zgadzało (bo też klekocze, jest głośny i
trzęsie) tylko leje się do  niego Pb95.

Nie wiem jakie auto masz na myœli, ale chyba nie 126p, który nie ma
centralnie położonego motoru ani cylindrów w układzie V.
Z kolei Zaporożec miał chyba większš pojemnoœć, ale też silnik z tyłu?


Zaporożec miał silnik V4 chłodzony powietrzem, umieszczony za tylnš osiš.
--
Pozdrawiam,
Michał
Innowacje i design: www.prekursor.com

ekonomiczny,stary, maly diesel..



Grupy dyskusyjne