Grupy dyskusyjne   »   elektryczne klopoty

elektryczne klopoty



1 Data: Sierpien 29 2017 15:25:01
Temat: elektryczne klopoty
Autor: J.F. 

Elektryczne autobusy z Ursusa dla Warszawy maja drobne opoznienie
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszawa-elektrobusy-od-ursusa-do-odebrania-w-fabryce-55796.html

oprocz spraw finansowych, na razie malych ... to jak te autobusy dostarczyc ?

Przejada 200 km same, na lawecie, czy trzeba szukac po drodze ladowarki ?
A moze agregat pradotworczy holowac :-)

J.



2 Data: Sierpien 29 2017 16:33:43
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: elmer radi radisson 

On 2017-08-29 15:25, J.F. wrote:


oprocz spraw finansowych, na razie malych ... to jak te autobusy dostarczyc ?

o rety. moze po prostu lawet±. drogow± albo transportem kolejowym..



--

memento lorem ipsum

3 Data: Sierpien 29 2017 17:46:48
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: T. 

W dniu 2017-08-29 o 15:25, J.F. pisze:

Elektryczne autobusy z Ursusa dla Warszawy maja drobne opoznienie
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszawa-elektrobusy-od-ursusa-do-odebrania-w-fabryce-55796.html oprocz spraw finansowych, na razie malych ... to jak te autobusy dostarczyc ?

Przejada 200 km same, na lawecie, czy trzeba szukac po drodze ladowarki ?
A moze agregat pradotworczy holowac :-)

J.


Ursus City Smile ma 180 km zasięgu. S±dzę, że jest to zasięg w mie¶cie. Powinien zatem dojechać o własnych siłach. A jak nie - sztywny hol i tyle. Poza tym być może wystarczy na podłodze zainstalować prowizorycznie jeszcze kilka akumulatorów i dojedzie. :-)
T.

4 Data: Sierpien 29 2017 18:38:22
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: tck 


Użytkownik "T."  napisał w wiadomo¶ci

W dniu 2017-08-29 o 15:25, J.F. pisze:
Elektryczne autobusy z Ursusa dla Warszawy maja drobne opoznienie
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszawa-elektrobusy-od-ursusa-do-odebrania-w-fabryce-55796.html oprocz spraw finansowych, na razie malych ... to jak te autobusy dostarczyc ?

Przejada 200 km same, na lawecie, czy trzeba szukac po drodze ladowarki ?
A moze agregat pradotworczy holowac :-)

J.


Ursus City Smile ma 180 km zasięgu. S±dzę, że jest to zasięg w mie¶cie. Powinien zatem dojechać o własnych siłach. A jak nie - sztywny hol i tyle. Poza tym być może wystarczy na podłodze zainstalować prowizorycznie jeszcze kilka akumulatorów i dojedzie. :-)
T.

pudło powerbanków i da rade;)


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

5 Data: Sierpien 29 2017 18:38:28
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: RadoslawF 

W dniu 2017-08-29 o 17:46, T. pisze:

oprocz spraw finansowych, na razie malych ... to jak te autobusy dostarczyc ?

Przejada 200 km same, na lawecie, czy trzeba szukac po drodze ladowarki ?
A moze agregat pradotworczy holowac :-)

J.


Ursus City Smile ma 180 km zasiÄ™gu. SÄ…dzÄ™, że jest to zasiÄ™g w mieĹ›cie. Powinien zatem dojechać o własnych siłach. A jak nie - sztywny hol i tyle. Poza tym być może wystarczy na podłodze zainstalować prowizorycznie jeszcze kilka akumulatorów i dojedzie. :-)

Z zakładów Ursusa do Warszawy bÄ™dzie sporo wiÄ™cej niż te 200km.
Jak podają zasięg 180km to jest to zasięg teoretyczny tak jak spalanie
w pojazdach z silnikami spalinowymi. W praktyce spalanie jest sporo
większe a zasięg mniejszy.
Co do holowania to dzisiaj nie zaryzykował bym holowania pojazdu
bez wspomagania kierownicy, na to nawet sztywny hol nie pomoże.
Przewiezienie na tirze czy innej lawecie to koszt kilku tysięcy.
Najtaniej bÄ™dzie dołÄ…czyć mały generatorek za kilkaset złotych
i niech po drodze kierowca zrobi sobie przerwÄ™ na ładowanie.
MogÄ… też mieć po drodze zaprzyjaĽnionÄ… formÄ™ gdzie kierowcy podładujÄ…
akumulatory.


Pozdrawiam

6 Data: Sierpien 29 2017 19:22:27
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: J.F. 

Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomoĹ›ci grup W dniu 2017-08-29 o 17:46, T. pisze:

Przejada 200 km same, na lawecie, czy trzeba szukac po drodze ladowarki ?
A moze agregat pradotworczy holowac :-)
J.

Ursus City Smile ma 180 km zasiÄ™gu. SÄ…dzÄ™, że jest to zasiÄ™g w mieĹ›cie. Powinien zatem dojechać o własnych siłach. A jak nie - sztywny hol i tyle. Poza tym być może wystarczy na podłodze zainstalować prowizorycznie jeszcze kilka akumulatorów i dojedzie. :-)

A jak policja skontroluje i odkryje przerobki niezgodne z homologacja ? :-P

Z zakładów Ursusa do Warszawy bÄ™dzie sporo wiÄ™cej niż te 200km.

Z Lublina do Warszawy niecale 200 ..

Jak podają zasięg 180km to jest to zasięg teoretyczny tak jak spalanie
w pojazdach z silnikami spalinowymi. W praktyce spalanie jest sporo
większe a zasięg mniejszy.

Ale po miescie. W trasie to pewnie te 180km przejedzie.

Ale ... z prekoscia 50 czy 30 ?
Dobrze, ze tam S-ki nie ma ... a raczej zle, bo latwiej taki autobus jadacy 50 na ekspresowce wyprzedzic, niz na zwyklej drodze :-)

Co do holowania to dzisiaj nie zaryzykował bym holowania pojazdu
bez wspomagania kierownicy, na to nawet sztywny hol nie pomoże.

Jak sie od poczatku zacznie holowac, to na wspomaganie pradu powinno starczyc :-)

No i pewnie ma regeneracyjne hamowanie, wiec kierowca noga z gazu, ewentualnie leciutko hamulec, i holownik laduje akumulatory :-)

Przewiezienie na tirze czy innej lawecie to koszt kilku tysięcy.

one cos 2.5mln kosztuja, wiec kilka tysiecy to nie jest wielki koszt.
Ba - po dodaniu ubezpieczenia moze wyjsc taniej :-)

Najtaniej bÄ™dzie dołÄ…czyć mały generatorek za kilkaset złotych
i niech po drodze kierowca zrobi sobie przerwÄ™ na ładowanie.

Przerwa dobra rzecz ... i chyba nawet obowiazkowa.
Hm, maja w miejskich autobusach tachografy ?
A jak nie maja, to wolno im po trasie jezdzic ?

No i przypomniala mi sie kwestia rejestracji - znow moze byc prosciej laweta przewiezc, niz z przepisami walczyc - jest jakas tymczasowa rejestracja, na dowiezienie do klienta ?

MogÄ… też mieć po drodze zaprzyjaĽnionÄ… formÄ™ gdzie kierowcy podładujÄ…
akumulatory.

Pozostaje kwestia gniazdka - jakies typowe 3f uzyli, czy cos specjalnego :-)

J.

7 Data: Sierpien 29 2017 20:02:03
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: Uncle Pete 

Ale ... z prekoscia 50 czy 30 ?
Dobrze, ze tam S-ki nie ma ... a raczej zle, bo latwiej taki autobus jadacy 50 na ekspresowce wyprzedzic, niz na zwyklej drodze :-)

Trochę S-ki jest... S12/S17.

8 Data: Sierpien 30 2017 10:23:25
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: T. 

W dniu 2017-08-29 o 20:02, Uncle Pete pisze:

Ale ... z prekoscia 50 czy 30 ?
Dobrze, ze tam S-ki nie ma ... a raczej zle, bo latwiej taki autobus jadacy 50 na ekspresowce wyprzedzic, niz na zwyklej drodze :-)

Trochę S-ki jest... S12/S17.

Phi - od niedzieli uruchamiaj± miejski autobus z Warszawy do Brwinowa, który po autostradzie A2 będzie jeĽdził :-)
Przystanków na niej nie będzie.
T.

9 Data: Sierpien 30 2017 18:59:04
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor:

On Wed, 30 Aug 2017 10:23:25 +0200, "T."  wrote:

Phi - od niedzieli uruchamiajÄ… miejski autobus z Warszawy do Brwinowa,
który po autostradzie A2 bÄ™dzie jeĽdził :-)

Ja bym tak nieĹ›miało zaproponował buspas na A2 ;)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

10 Data: Sierpien 29 2017 23:14:20
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor:

On Tue, 29 Aug 2017 19:22:27 +0200, "J.F."
 wrote:

Dobrze, ze tam S-ki nie ma ... a raczej zle, bo latwiej taki autobus
jadacy 50 na ekspresowce wyprzedzic, niz na zwyklej drodze :-)

Obecnie to i tak nie ma tam szans na wyprzedzanie. Przynajmniej na
odcinku Kurów - Garwolin. Trwa budowa S17.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

11 Data: Sierpien 30 2017 10:43:23
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: RadoslawF 

W dniu 2017-08-29 o 19:22, J.F. pisze:

Przejada 200 km same, na lawecie, czy trzeba szukac po drodze ladowarki ?
A moze agregat pradotworczy holowac :-)
J.

Ursus City Smile ma 180 km zasiÄ™gu. SÄ…dzÄ™, że jest to zasiÄ™g w mieĹ›cie. Powinien zatem dojechać o własnych siłach. A jak nie - sztywny hol i tyle. Poza tym być może wystarczy na podłodze zainstalować prowizorycznie jeszcze kilka akumulatorów i dojedzie. :-)

A jak policja skontroluje i odkryje przerobki niezgodne z homologacja ? :-P

A policja ma dostęp do homologacji dla danego modelu?

Z zakładów Ursusa do Warszawy bÄ™dzie sporo wiÄ™cej niż te 200km.

Z Lublina do Warszawy niecale 200 ..

Fabryka Ursusa jest po przeciwnej stronie niż wyjazd na WarszawÄ™.
W dodatku prawie za miastem. Do tego objazdy w granicach miasta
bo na właĹ›ciwej trasie w mieĹ›cie remont już dwa lata a może i
dłużej.

Jak podają zasięg 180km to jest to zasięg teoretyczny tak jak spalanie
w pojazdach z silnikami spalinowymi. W praktyce spalanie jest sporo
większe a zasięg mniejszy.

Ale po miescie. W trasie to pewnie te 180km przejedzie.

Doświadczenie twierdzi ze jak producent podaje spalanie 6l to oznacza
że na drodze tego nie uzyskasz. Tylko w warunkach laboratoryjnych.
A tu trzeba na prawdziwÄ… drogÄ™ z prawdziwymi korkami i objazdami.

Ale ... z prekoscia 50 czy 30 ?
Dobrze, ze tam S-ki nie ma ... a raczej zle, bo latwiej taki autobus jadacy 50 na ekspresowce wyprzedzic, niz na zwyklej drodze :-)

Co do holowania to dzisiaj nie zaryzykował bym holowania pojazdu
bez wspomagania kierownicy, na to nawet sztywny hol nie pomoże.

Jak sie od poczatku zacznie holowac, to na wspomaganie pradu powinno starczyc :-)

Ale holownik to koszt taki jak lawety czy tira. A trzeba rejestracjÄ™,
ubezpieczenie i kierowce autobusu, czyli dodatkowe koszty.

No i pewnie ma regeneracyjne hamowanie, wiec kierowca noga z gazu, ewentualnie leciutko hamulec, i holownik laduje akumulatory :-)

A holownik spali 40 litrów zamiast 30.

Przewiezienie na tirze czy innej lawecie to koszt kilku tysięcy.

one cos 2.5mln kosztuja, wiec kilka tysiecy to nie jest wielki koszt.
Ba - po dodaniu ubezpieczenia moze wyjsc taniej :-)

Ale jest i trzeba go ponieć.

Najtaniej bÄ™dzie dołÄ…czyć mały generatorek za kilkaset złotych
i niech po drodze kierowca zrobi sobie przerwÄ™ na ładowanie.

Przerwa dobra rzecz ... i chyba nawet obowiazkowa.
Hm, maja w miejskich autobusach tachografy ?
A jak nie maja, to wolno im po trasie jezdzic ?

Czasami na trasie siÄ™ je widuje.


Pozdrawiam

12 Data: Sierpien 30 2017 12:11:34
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: J.F. 

Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomoĹ›ci grup W dniu 2017-08-29 o 19:22, J.F. pisze:

Ursus City Smile ma 180 km zasiÄ™gu. SÄ…dzÄ™, że jest to zasiÄ™g w mieĹ›cie. Powinien zatem dojechać o własnych siłach. A jak nie -
sztywny hol i tyle. Poza tym być może wystarczy na podłodze zainstalować prowizorycznie jeszcze kilka akumulatorów i dojedzie. :-)
A jak policja skontroluje i odkryje przerobki niezgodne z homologacja ? :-P
A policja ma dostęp do homologacji dla danego modelu?

Wystarczy ze zobaczy te prowizorke na podlodze i bedzie miala uzasadnione podejrzenia, ze jest to przerobka wykraczajaca poza fabryczne wykonczenie ... mimo, ze fabryka zainstalowal :-)

Jak podają zasięg 180km to jest to zasięg teoretyczny tak jak spalanie
w pojazdach z silnikami spalinowymi. W praktyce spalanie jest sporo
większe a zasięg mniejszy.
Ale po miescie. W trasie to pewnie te 180km przejedzie.
Doświadczenie twierdzi ze jak producent podaje spalanie 6l to oznacza
że na drodze tego nie uzyskasz. Tylko w warunkach laboratoryjnych.

Ja moze nie uzyskam, ale patrzac na komputer, to moze i mozliwe.
Tylko mnie temperament nie pozwala jechac 70 :-)

A tu trzeba na prawdziwÄ… drogÄ™ z prawdziwymi korkami i objazdami.

Ale zasieg liczony na prawdziwe miasto, z korkami, swiatlami, przystankami i pasazerami.

Co do holowania to dzisiaj nie zaryzykował bym holowania pojazdu
bez wspomagania kierownicy, na to nawet sztywny hol nie pomoże.

Jak sie od poczatku zacznie holowac, to na wspomaganie pradu powinno starczyc :-)

Ale holownik to koszt taki jak lawety czy tira. A trzeba rejestracjÄ™,
ubezpieczenie i kierowce autobusu, czyli dodatkowe koszty.

No i pewnie ma regeneracyjne hamowanie, wiec kierowca noga z gazu, ewentualnie leciutko hamulec, i holownik laduje akumulatory :-)
A holownik spali 40 litrów zamiast 30.

Ale w holowanym kierownica i hamulce beda dzialaly !

Przewiezienie na tirze czy innej lawecie to koszt kilku tysięcy.
Najtaniej bÄ™dzie dołÄ…czyć mały generatorek za kilkaset złotych
i niech po drodze kierowca zrobi sobie przerwÄ™ na ładowanie.

Przerwa dobra rzecz ... i chyba nawet obowiazkowa.
Hm, maja w miejskich autobusach tachografy ?
A jak nie maja, to wolno im po trasie jezdzic ?

Czasami na trasie siÄ™ je widuje.

Ale maja tachografy czy nie ?

http://www.gitd.pl/jazda-bez-tachografu

na linii regularnej nie trzeba, wiec po co zamawiac z tachografem, tylko co potem z przejazdem nieregularnym :-)

Ale widze wyjatek dla pojazdow nowych.


J.

13 Data: Sierpien 30 2017 17:45:43
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: RadoslawF 

W dniu 2017-08-30 o 12:11, J.F. pisze:

Ursus City Smile ma 180 km zasiÄ™gu. SÄ…dzÄ™, że jest to zasiÄ™g w mieĹ›cie. Powinien zatem dojechać o własnych siłach. A jak nie -
sztywny hol i tyle. Poza tym być może wystarczy na podłodze zainstalować prowizorycznie jeszcze kilka akumulatorów i dojedzie. :-)
A jak policja skontroluje i odkryje przerobki niezgodne z homologacja ? :-P
A policja ma dostęp do homologacji dla danego modelu?

Wystarczy ze zobaczy te prowizorke na podlodze i bedzie miala uzasadnione podejrzenia, ze jest to przerobka wykraczajaca poza fabryczne wykonczenie ... mimo, ze fabryka zainstalowal :-)

SchowajÄ… w bagażniku, schowku lub dorobiÄ… ładna przykrywÄ™ i nie bÄ™dzie
widocznego pajęczarstwa.

Jak podają zasięg 180km to jest to zasięg teoretyczny tak jak spalanie
w pojazdach z silnikami spalinowymi. W praktyce spalanie jest sporo
większe a zasięg mniejszy.
Ale po miescie. W trasie to pewnie te 180km przejedzie.
Doświadczenie twierdzi ze jak producent podaje spalanie 6l to oznacza
że na drodze tego nie uzyskasz. Tylko w warunkach laboratoryjnych.

Ja moze nie uzyskam, ale patrzac na komputer, to moze i mozliwe.
Tylko mnie temperament nie pozwala jechac 70 :-)

Nikomu nie pozwala.

A tu trzeba na prawdziwÄ… drogÄ™ z prawdziwymi korkami i objazdami.

Ale zasieg liczony na prawdziwe miasto, z korkami, swiatlami, przystankami i pasazerami.

Od kiedy, bo dotychczas to były testy laboratoryjne.

Co do holowania to dzisiaj nie zaryzykował bym holowania pojazdu
bez wspomagania kierownicy, na to nawet sztywny hol nie pomoże.

Jak sie od poczatku zacznie holowac, to na wspomaganie pradu powinno starczyc :-)

Ale holownik to koszt taki jak lawety czy tira. A trzeba rejestracjÄ™,
ubezpieczenie i kierowce autobusu, czyli dodatkowe koszty.

No i pewnie ma regeneracyjne hamowanie, wiec kierowca noga z gazu, ewentualnie leciutko hamulec, i holownik laduje akumulatory :-)
A holownik spali 40 litrów zamiast 30.

Ale w holowanym kierownica i hamulce beda dzialaly !

A po kilkudziesięciu kilometrach kierowca holownika stanie i
powie ze w umowie nie ma ciÄ…gania pojazdu z włÄ…czonym hamulcem.
Przestań kombinować jak dzieciak.

Przewiezienie na tirze czy innej lawecie to koszt kilku tysięcy.
Najtaniej bÄ™dzie dołÄ…czyć mały generatorek za kilkaset złotych
i niech po drodze kierowca zrobi sobie przerwÄ™ na ładowanie.

Przerwa dobra rzecz ... i chyba nawet obowiazkowa.
Hm, maja w miejskich autobusach tachografy ?
A jak nie maja, to wolno im po trasie jezdzic ?

Czasami na trasie siÄ™ je widuje.

Ale maja tachografy czy nie ?

Jak ostatnio autobusem jechałem to nie miały. A teraz nie jestem
na bieżÄ…co.

http://www.gitd.pl/jazda-bez-tachografu

na linii regularnej nie trzeba, wiec po co zamawiac z tachografem, tylko co potem z przejazdem nieregularnym :-)

Ale widze wyjatek dla pojazdow nowych.

A widzisz.


Pozdrawiam

14 Data: Sierpien 30 2017 01:32:46
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: go! 

W dniu wtorek, 29 sierpnia 2017 17:38:33 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

W dniu 2017-08-29 o 17:46, T. pisze:

Z zakładów Ursusa do Warszawy bÄ™dzie sporo wiÄ™cej niż te 200km.

Jak ty to obliczyles?
Mi wychodzi ze do samej zajezdni jest 162
--
go!

15 Data: Sierpien 31 2017 08:08:34
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: Shrek 

W dniu 29.08.2017 o 18:38, RadoslawF pisze:

Co do holowania to dzisiaj nie zaryzykował bym holowania pojazdu
bez wspomagania kierownicy, na to nawet sztywny hol nie pomoże.

Daj spokój - technologi jest znana i opracowana. Przecież MZA ma ciÄ…gniki balastowe na tÄ… okazjÄ™. MyĹ›lisz, że jak siÄ™ autobus w mieĹ›cie zepsuje, to go zostawiajÄ… na miejscu aż złomiarze rozbiorÄ…?

Shrek

16 Data: Sierpien 31 2017 10:22:59
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: RadoslawF 

W dniu 2017-08-31 o 08:08, Shrek pisze:

Co do holowania to dzisiaj nie zaryzykował bym holowania pojazdu
bez wspomagania kierownicy, na to nawet sztywny hol nie pomoże.

Daj spokój - technologi jest znana i opracowana. Przecież MZA ma ciÄ…gniki balastowe na tÄ… okazjÄ™. MyĹ›lisz, że jak siÄ™ autobus w mieĹ›cie zepsuje, to go zostawiajÄ… na miejscu aż złomiarze rozbiorÄ…?

MyĹ›lÄ™ że zepsuty autobus trzeba Ĺ›ciÄ…gnąć dziesięć do dwudziestu
kilometrów a nie prawie dwieĹ›cie. Napisano że to fabryka ma dostarczyć
pojazd do odbiorcy a nie odbiorca odebrać w fabryce.
Ale może jednak skłamali. :-)


Pozdrawiam

17 Data: Sierpien 31 2017 11:11:12
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: Shrek 

W dniu 31.08.2017 o 10:22, RadoslawF pisze:

MyĹ›lÄ™ że zepsuty autobus trzeba Ĺ›ciÄ…gnąć dziesięć do dwudziestu
kilometrów a nie prawie dwieĹ›cie.

A co za różnica? Daje siÄ™ 20 na sztywnym holu i to w mieĹ›cie w korkach, to da siÄ™ i 200. Kwestia tylko żeby paliwa nie zabrakło. PiszÄ™ o tym jakoby na sztywnym holu siÄ™ nie dało. Da siÄ™.

Napisano że to fabryka ma dostarczyć
pojazd do odbiorcy a nie odbiorca odebrać w fabryce.

No to sobie fabryka może taki ciÄ…gnik wynająć. Lawety na autobus zapewne też nie majÄ….

Ja obstwiam, że pojadÄ… po prostu na kołach. W sumie ciekawe jak przyjechały inne, bo przecież już coĹ› elektrycznego jeĽdzi - i to chyba z Bolechowa dowozili.


Shrek

18 Data: Sierpien 31 2017 15:09:24
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: RadoslawF 

W dniu 2017-08-31 o 11:11, Shrek pisze:

MyĹ›lÄ™ że zepsuty autobus trzeba Ĺ›ciÄ…gnąć dziesięć do dwudziestu
kilometrów a nie prawie dwieĹ›cie.

A co za różnica? Daje siÄ™ 20 na sztywnym holu i to w mieĹ›cie w korkach, to da siÄ™ i 200. Kwestia tylko żeby paliwa nie zabrakło. PiszÄ™ o tym jakoby na sztywnym holu siÄ™ nie dało. Da siÄ™.

Da siÄ™ ale jest ryzykowne w przypadku braku wspomagania kierownicy.
Co oznacza że o ile po terenie miasta takie przypadki siÄ™ holuje
to między miastami będzie to zjawisko nieprawdopodobne.

Napisano że to fabryka ma dostarczyć
pojazd do odbiorcy a nie odbiorca odebrać w fabryce.

No to sobie fabryka może taki ciÄ…gnik wynająć. Lawety na autobus zapewne też nie majÄ….

Też sobie mogÄ… wynająć.

Ja obstwiam, że pojadÄ… po prostu na kołach. W sumie ciekawe jak przyjechały inne, bo przecież już coĹ› elektrycznego jeĽdzi - i to chyba z Bolechowa dowozili.

Ja też że na kołach.
"ZatankujÄ…" na trasie w zaprzyjaĽnionej firmie lub zabiorÄ… agregat.
Tylko nie zinterpretuj tego że bÄ™dÄ… jechać z włÄ…czonym agregatem.


Pozdrawiam

19 Data: Sierpien 31 2017 15:19:05
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: Shrek 

W dniu 31.08.2017 o 15:09, RadoslawF pisze:

MyĹ›lÄ™ że zepsuty autobus trzeba Ĺ›ciÄ…gnąć dziesięć do dwudziestu
kilometrów a nie prawie dwieĹ›cie.

A co za różnica? Daje siÄ™ 20 na sztywnym holu i to w mieĹ›cie w korkach, to da siÄ™ i 200. Kwestia tylko żeby paliwa nie zabrakło. PiszÄ™ o tym jakoby na sztywnym holu siÄ™ nie dało. Da siÄ™.

Da siÄ™ ale jest ryzykowne w przypadku braku wspomagania kierownicy.
Co oznacza że o ile po terenie miasta takie przypadki siÄ™ holuje
to między miastami będzie to zjawisko nieprawdopodobne.

Wydaje mi siÄ™, że właĹ›nie w mieĹ›cie bardziej siÄ™ wspomaganie przydaje niz w trasie. WiÄ™c...

Shrek

20 Data: Sierpien 31 2017 06:41:11
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: Kris 

W dniu czwartek, 31 sierpnia 2017 15:19:06 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

Wydaje mi siÄ™, że właĹ›nie w mieĹ›cie bardziej siÄ™ wspomaganie przydaje
niz w trasie. Więc...

akademickie rozważania
SÄ… przecież lawety do transportu autobusów.
Kumpel handlujÄ…cy złomem swego czasu parowów przetransportował drogami chwile póĽniej elektrowóz. Czołgi ze 4 u niego na placu stojÄ… + kilkanaĹ›cie innych dużych wojskowych pojazdów.

21 Data: Sierpien 31 2017 15:44:48
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: J.F. 

Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

W dniu czwartek, 31 sierpnia 2017 15:19:06 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
Wydaje mi siÄ™, że właĹ›nie w mieĹ›cie bardziej siÄ™ wspomaganie przydaje
niz w trasie. Więc...

akademickie rozważania
SÄ… przecież lawety do transportu autobusów.
Kumpel handlujÄ…cy złomem swego czasu parowów przetransportował drogami chwile póĽniej elektrowóz. Czołgi ze 4 u niego na placu stojÄ… + kilkanaĹ›cie innych dużych wojskowych pojazdów.

W sumie to chyba masz racje - Ursus powinien dysponowac wieloma lawetami do transportu traktorow, bo przeciez ich przez cala Polske na kolach nie wysyla :-)

J.

22 Data: Sierpien 31 2017 15:47:31
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: Shrek 

W dniu 31.08.2017 o 15:41, Kris pisze:

akademickie rozważania
SÄ… przecież lawety do transportu autobusów.


Nie przeczÄ™. PiszÄ™ tylko że sÄ… również sprawdzone roziÄ…zania dotyczÄ…ce holowania autobusów. Fizycznych przeszkód tu nie ma.

A rozważania jak rozważania. Obstawiam, że przyjadÄ… na kołach, chyba że wymaganiem zamawiajÄ…cego jest, że majÄ… być nówki sztuki z niezakurzonymi oponami;)

BTW. poszukałem zdjęć i wyszło, że do Hanoweru na targi pojechali elektykiem na lawecie - ale to znacznie dalej.

Shrek

23 Data: Sierpien 31 2017 16:47:25
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: J.F. 

Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

A rozważania jak rozważania. Obstawiam, że przyjadÄ… na kołach, chyba że wymaganiem zamawiajÄ…cego jest, że majÄ… być nówki sztuki z niezakurzonymi oponami;)

BTW. poszukałem zdjęć i wyszło, że do Hanoweru na targi pojechali elektykiem na lawecie - ale to znacznie dalej.

Na targach niezakurzone opony jeszcze wazniejsze :-)

Poza tym to chyba byl prototyp/koncept, i z dopuszczeniem do ruchu mogloby byc klopoty ..

J.

24 Data: Sierpien 31 2017 07:28:14
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: Zenek Kapelinder 

A czasami elektrycznego wspomagania kierownicy tam nie ma?

25 Data: Sierpien 29 2017 17:58:06
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: masti 

dnia Tue, 29 Aug 2017 15:25:01 +0200, J.F. napisał:

Elektryczne autobusy z Ursusa dla Warszawy maja drobne opoznienie
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszawa-elektrobusy-od-
ursusa-do-odebrania-w-fabryce-55796.html

oprocz spraw finansowych, na razie malych ... to jak te autobusy
dostarczyc ?

Przejada 200 km same, na lawecie, czy trzeba szukac po drodze ladowarki
?
A moze agregat pradotworczy holowac :-)

a jak tramwaje przyjeżdżajÄ…?




--
BMW R1100GS '94
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

26 Data: Sierpien 29 2017 20:14:58
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: Shrek 

W dniu 29.08.2017 o 19:58, masti pisze:

a jak tramwaje przyjeżdżajÄ…?

Na lawetach. Mimo, że zarówno TW jak i pesa posiadajÄ… bocznicÄ™.

Ba - ze dwa lata temu widziałem jak metro stało w korku na Prymasa tysiÄ…clecia;)

Shrek

27 Data: Sierpien 29 2017 20:43:26
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: J.F. 

Użytkownik "masti"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

a jak tramwaje przyjeżdżajÄ…?

http://gtlodz.eu/img-pesa_120na_na_lawecie_w_lodzi_33,24865.html
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/pierwszy-jazz-juz-w-warszawie-2646.html


Ale dawniej ... nie po torach kolejowych ?
Nie maja u na tego samego rozstawu ?

J.

28 Data: Sierpien 29 2017 20:53:19
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: Shrek 

W dniu 29.08.2017 o 20:43, J.F. pisze:

Ale dawniej ... nie po torach kolejowych ?
Nie maja u na tego samego rozstawu ?

Rozstaw ten sam - profil inny - wypadywuje na zwrotnicach. KiedyĹ› 105 konstalu ciÄ…gali po torach kolejowych w okolicach Krakowa na próbÄ™ - słabo wychodziło.

Shrek

29 Data: Sierpien 29 2017 21:18:53
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: J.F. 

Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomoĹ›ci grup W dniu 29.08.2017 o 20:43, J.F. pisze:

Ale dawniej ... nie po torach kolejowych ?
Nie maja u na tego samego rozstawu ?

Rozstaw ten sam - profil inny - wypadywuje na zwrotnicach. KiedyĹ› 105 konstalu ciÄ…gali po torach kolejowych w okolicach Krakowa na próbÄ™ - słabo wychodziło.

Wiec jak to transportowano za PRL ?
Lawetami samochodowymi czy kolejowymi ?

J.

30 Data: Sierpien 29 2017 17:02:56
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: Zenek Kapelinder 

Skutecznie dostarczano. Chyba nie masz innych zmartwien niz jak dostarczyc autobusy o zasiegu porownywalnym z odlegloscia. Informuje i objasniam ze najwiecej energii zuzywane jest na ruszenie z miejsca. Dotyczy to wozu konnego i najdrozszej Tesli. Jak pojada z predkoscia ekonomiczna bez pasazerow to pradu wystarczy na tam i spowrotem.

31 Data: Sierpien 30 2017 10:22:55
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: J.F. 

Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

ale jak ?

A potem bedzie korek, trzeba bedzie podjezdzac po 5 m, i autobusy utkna 50km przed Warszawa :-P


Skutecznie dostarczano. Chyba nie masz innych zmartwien niz jak dostarczyc autobusy o zasiegu porownywalnym z odlegloscia. Informuje i objasniam ze najwiecej energii zuzywane jest na ruszenie z miejsca. Dotyczy to wozu konnego i najdrozszej Tesli. Jak pojada z predkoscia ekonomiczna bez pasazerow to pradu wystarczy na tam i spowrotem.

J.

32 Data: Sierpien 30 2017 11:34:15
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: Shrek 

W dniu 30.08.2017 o 10:22, J.F. pisze:

Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

ale jak ?

Z tego co kojarzÄ™ na platformach kolejowych.

Shrek

33 Data: Sierpien 30 2017 03:22:03
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: Zenek Kapelinder 

To utkna. Twoj ten autobus? Ty dostaniesz za cos mandat jak utknie? Po co wymyslasz problemy tam gdzie ich nie ma? Chyba ze masz jakies wlasne przemyslenia to sie nimi podziel.

34 Data: Sierpien 30 2017 13:19:14
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: Agent0700 

W dniu 2017-08-30 o 12:22, Zenek Kapelinder pisze:

To utkna. Twoj ten autobus? Ty dostaniesz za cos mandat jak utknie? Po co wymyslasz problemy tam gdzie ich nie ma? Chyba ze masz jakies wlasne przemyslenia to sie nimi podziel.

Nie majÄ… ludzie własnych kłopotów to myĹ›lÄ… nad cudzymi :-)

Też bym tak chciał.

Pozdrawiam

Jacek

35 Data: Sierpien 30 2017 10:24:39
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: T. 

W dniu 2017-08-29 o 21:18, J.F. pisze:

Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomoĹ›ci grup W dniu 29.08.2017 o 20:43, J.F. pisze:
Ale dawniej ... nie po torach kolejowych ?
Nie maja u na tego samego rozstawu ?

Rozstaw ten sam - profil inny - wypadywuje na zwrotnicach. KiedyĹ› 105 konstalu ciÄ…gali po torach kolejowych w okolicach Krakowa na próbÄ™ - słabo wychodziło.

Wiec jak to transportowano za PRL ?
Lawetami samochodowymi czy kolejowymi ?

J.

KolejÄ…. Tak było najproĹ›ciej.
T.

36 Data: Sierpien 30 2017 20:45:55
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: J.F. 

Dnia Wed, 30 Aug 2017 10:24:39 +0200, T. napisał(a):

W dniu 2017-08-29 o 21:18, J.F. pisze:
Rozstaw ten sam - profil inny - wypadywuje na zwrotnicach. Kiedy¶ 105
konstalu ci±gali po torach kolejowych w okolicach Krakowa na próbę -
słabo wychodziło.

Wiec jak to transportowano za PRL ?
Lawetami samochodowymi czy kolejowymi ?

Kolej±. Tak było najpro¶ciej.

A nie bylo przekroczenia skrajni ?
Tramwaje dosc wysokie ..

J.

37 Data: Sierpien 30 2017 21:46:00
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: T. 

W dniu 2017-08-30 o 20:45, J.F. pisze:

Dnia Wed, 30 Aug 2017 10:24:39 +0200, T. napisał(a):
W dniu 2017-08-29 o 21:18, J.F. pisze:
Rozstaw ten sam - profil inny - wypadywuje na zwrotnicach. Kiedy¶ 105
konstalu ci±gali po torach kolejowych w okolicach Krakowa na próbę -
słabo wychodziło.

Wiec jak to transportowano za PRL ?
Lawetami samochodowymi czy kolejowymi ?

Kolej±. Tak było najpro¶ciej.

A nie bylo przekroczenia skrajni ?
Tramwaje dosc wysokie ..

J.

Widocznie nie, skoro jechały... Widziałem kiedy¶ na platformach.
Z nowszych czasów - mam gdzie¶ zdjęcie z transportu Swinga do Warszawy na platformie samochodowej.
T.

38 Data: Wrzesien 03 2017 16:32:55
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: yabba 

W dniu 2017-08-30 o 20:45, J.F. pisze:

Dnia Wed, 30 Aug 2017 10:24:39 +0200, T. napisał(a):
W dniu 2017-08-29 o 21:18, J.F. pisze:
Rozstaw ten sam - profil inny - wypadywuje na zwrotnicach. Kiedy¶ 105
konstalu ci±gali po torach kolejowych w okolicach Krakowa na próbę -
słabo wychodziło.

Wiec jak to transportowano za PRL ?
Lawetami samochodowymi czy kolejowymi ?

Kolej±. Tak było najpro¶ciej.

A nie bylo przekroczenia skrajni ?
Tramwaje dosc wysokie ..


Takie sprzęty jad± bez wózków. Wózki montuje ekipa fabryczna po wyładunku.


yabba

39 Data: Wrzesien 03 2017 15:30:36
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: masti 

dnia Sun, 03 Sep 2017 16:32:55 +0200, yabba napisał:

W dniu 2017-08-30 o 20:45, J.F. pisze:
Dnia Wed, 30 Aug 2017 10:24:39 +0200, T. napisał(a):
W dniu 2017-08-29 o 21:18, J.F. pisze:
Rozstaw ten sam - profil inny - wypadywuje na zwrotnicach. KiedyĹ›
105 konstalu ciÄ…gali po torach kolejowych w okolicach Krakowa na
próbÄ™ -
słabo wychodziło.

Wiec jak to transportowano za PRL ? Lawetami samochodowymi czy
kolejowymi ?

KolejÄ…. Tak było najproĹ›ciej.

A nie bylo przekroczenia skrajni ?
Tramwaje dosc wysokie ..


Takie sprzÄ™ty jadÄ… bez wózków. Wózki montuje ekipa fabryczna po
wyładunku.

do Warszawy tramwaje przyjeżdżajÄ… na lawecie na kołach
http://bi.gazeta.pl/im/bb/d7/f7/z16242619V,Pierwszy-tramwaj-Jazz-dotarl-
do-Warszawy-pod-konie.jpg

i wyładowywane sÄ… zjeżdżajÄ…c na tory




--
BMW R1100GS '94
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

40 Data: Sierpien 31 2017 12:19:24
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: viktorius 

W dniu 2017-08-29 o 20:53, Shrek pisze:

W dniu 29.08.2017 o 20:43, J.F. pisze:

Ale dawniej ... nie po torach kolejowych ?
Nie maja u na tego samego rozstawu ?

Rozstaw ten sam - profil inny - wypadywuje na zwrotnicach. KiedyĹ› 105 konstalu ciÄ…gali po torach kolejowych w okolicach Krakowa na próbÄ™ - słabo wychodziło.

Shrek

Rozstaw może być inny, sÄ… tramwaje wÄ…skotorowe, np w ElblÄ…gu.

--
viktorius

41 Data: Wrzesien 04 2017 03:07:23
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: __Maciek 

Tue, 29 Aug 2017 20:53:19 +0200 Shrek  napisał:

Rozstaw ten sam - profil inny

I zdaje się też za małe koła. Te w normalnych pojazdach kolejowych
maj± ¶rednicę w okolicach 1m.

42 Data: Sierpien 30 2017 12:46:30
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: elmer radi radisson 

On 2017-08-29 20:43, J.F. wrote:

Ale dawniej ... nie po torach kolejowych ?
Nie maja u na tego samego rozstawu ?

Ale raczej nie maja dopuszczenia UTK.
Wiec po sieci PLK moga - na platformie ;)




--

memento lorem ipsum

43 Data: Sierpien 31 2017 12:11:24
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: Janusz 

W dniu 2017-08-29 o 15:25, J.F. pisze:

Elektryczne autobusy z Ursusa dla Warszawy maja drobne opoznienie
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszawa-elektrobusy-od-ursusa-do-odebrania-w-fabryce-55796.html oprocz spraw finansowych, na razie malych ... to jak te autobusy dostarczyc ?

Przejada 200 km same, na lawecie, czy trzeba szukac po drodze ladowarki ?
A moze agregat pradotworczy holowac :-)
Eee tam opowiadacie, same przyjad±, bez obci±żenia maj± większy zasięg,
to nie auta osobowe, w autobusach zasięg jest podawany dla nominalnego
obci±żenia, inaczej by był bez sensu.


--
Pozdr
Janusz

44 Data: Wrzesien 04 2017 03:10:29
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: __Maciek 

Tue, 29 Aug 2017 15:25:01 +0200 "J.F."
napisał:

Przejada 200 km same, na lawecie, czy trzeba szukac po drodze
ladowarki ?
A moze agregat pradotworczy holowac :-)

Poci±g byłby chyba najlepszy. Ikarusy przywozili kiedy¶ z Węgier
kolej±.

45 Data: Wrzesien 04 2017 08:53:16
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: tck 


Użytkownik "__Maciek"  napisał w wiadomo¶ci

Tue, 29 Aug 2017 15:25:01 +0200 "J.F." napisał:

Przejada 200 km same, na lawecie, czy trzeba szukac po drodze
ladowarki ?
A moze agregat pradotworczy holowac :-)

Poci±g byłby chyba najlepszy. Ikarusy przywozili kiedy¶ z Węgier
kolej±.


kiedy¶ zdecydowanie więcej transportu jechało kolej±


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

46 Data: Wrzesien 04 2017 12:26:26
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: J.F. 

Użytkownik "tck"  napisał w wiadomo¶ci grup Użytkownik "__Maciek"  napisał w wiadomo¶ci

Poci±g byłby chyba najlepszy. Ikarusy przywozili kiedy¶ z Węgier
kolej±.

kiedy¶ zdecydowanie więcej transportu jechało kolej±

Bo fabryke budowalo sie przy bocznicy, a nie w szczerym polu :-)

Autobusy duze bydlaki, i sie robi transport specjalny drogowy.
Chyba, ze te przegubowe jakos sprytnie rozepna.

Ale duze bydlaki moga sie w i kolejowa skrajnie nie zmiescic.

A jak to z papierami wyglada ?
Klient by chcial nowy pojazd niesmigany, zarejestrowac na siebie, da mu sie dowiezc na wlasnych kolach na tymczasowych numerach ?

Austryjacy jak rozumiem nie maja takich problemow, a u nas ?


J.

47 Data: Wrzesien 04 2017 04:02:19
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: Zenek Kapelinder 

U nas tez nie ma problemu, tylko Ty masz z tym problem.

48 Data: Wrzesien 04 2017 13:03:56
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: Shrek 

W dniu 04.09.2017 o 12:26, J.F. pisze:

kiedy¶ zdecydowanie więcej transportu jechało kolej±

Bo fabryke budowalo sie przy bocznicy, a nie w szczerym polu :-)

Zarówno PESA jak i Tramwaje Warszawskie maj± bocznice, a tramwaje przyjechały na oponach;)

Shrek

49 Data: Wrzesien 04 2017 18:09:55
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: Cavallino 

W dniu 04-09-2017 o 12:26, J.F. pisze:

Użytkownik "tck"  napisał w wiadomo¶ci grup Użytkownik "__Maciek"  napisał w wiadomo¶ci
Poci±g byłby chyba najlepszy. Ikarusy przywozili kiedy¶ z Węgier
kolej±.

kiedy¶ zdecydowanie więcej transportu jechało kolej±

Bo fabryke budowalo sie przy bocznicy, a nie w szczerym polu :-)

Autobusy duze bydlaki, i sie robi transport specjalny drogowy.
Chyba, ze te przegubowe jakos sprytnie rozepna.

Ale duze bydlaki moga sie w i kolejowa skrajnie nie zmiescic.

A jak to z papierami wyglada ?
Klient by chcial nowy pojazd niesmigany, zarejestrowac na siebie, da mu sie dowiezc na wlasnych kolach na tymczasowych numerach ?

Dokładnie.
Albo wręcz od razu na docelowe numery rejestrować.
Przez Poznań co chwilę stadami jeżdż± Solarisy już w barwach klientów - widać odbieraj± sobie sami.

50 Data: Wrzesien 04 2017 19:27:13
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: J.F. 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomo¶ci grup W dniu 04-09-2017 o 12:26, J.F. pisze:

A jak to z papierami wyglada ?
Klient by chcial nowy pojazd niesmigany, zarejestrowac na siebie, da mu sie dowiezc na wlasnych kolach na tymczasowych numerach ?

Dokładnie.
Albo wręcz od razu na docelowe numery rejestrować.
Przez Poznań co chwilę stadami jeżdż± Solarisy już w barwach klientów - widać odbieraj± sobie sami.

Z tym, ze kolejne autobusy Warszawa zamowila juz w trybie dzierzawy uslug - tzn placi wylicytowana cene za wozokilometr.
I tu juz kwestia wlasnosci staje sie niemal nieistotna ...

J.

51 Data: Wrzesien 04 2017 11:19:42
Temat: Re: elektryczne klopoty
Autor: RadoslawF 

W dniu 2017-09-04 o 08:53, tck pisze:

Przejada 200 km same, na lawecie, czy trzeba szukac po drodze
ladowarki ?
A moze agregat pradotworczy holowac :-)

PociÄ…g byłby chyba najlepszy. Ikarusy przywozili kiedyĹ› z WÄ™gier
kolejÄ….


kiedyĹ› zdecydowanie wiÄ™cej transportu jechało kolejÄ…

Za komuny był przepis nakazujÄ…cy transport PKP powyżej iluĹ› kilometrów.
Ĺ»eby coĹ› wysłać samochodem trzeba było mieć pismo z PKP że oni tego
przewieĽÄ‡ nie mogÄ….


Pozdrawiam

elektryczne klopoty



Grupy dyskusyjne