Grupy dyskusyjne   »   fiat punto, problem z silnikiem

fiat punto, problem z silnikiem



1 Data: Czerwiec 13 2010 18:20:35
Temat: fiat punto, problem z silnikiem
Autor: michu 

Pacjent: punto rok 2000 silnik 1.2
Kolega chcial dzis odpalic swoje punto, po przekreceniu kluczyka pali
sie kontrolka immobilisera chyba (pomaranczowy kluczyk), a z puszki z
bezpiecznikami wydobywa sie bzyczenie, pochodzi z jednego z
przekaznikow ktory na schemacie jest oznaczony ikonka wtryskiwacza.
Rozrusznik kreci ale samochod nie odpala.
Ma ktos jakis pomysl co sie stalo, koles wczoraj normalnie przyjechal
do domu i zgasil samochod, nie bylo zadnych problemow
pozdrawiam
michu



2 Data: Czerwiec 14 2010 07:05:17
Temat: Re: fiat punto, problem z silnikiem
Autor: Michal Gut 

jak przekaznik bzyczy to albo zdechl albo co bardziej prawdopodobne brakuje mu masy.
niech porusza paluchem ten przekaznik najpierw

3 Data: Czerwiec 14 2010 07:31:44
Temat: Re: fiat punto, problem z silnikiem
Autor: emes 



Uzytkownik "Michal Gut"  napisal w wiadomosci grup

jak przekaznik bzyczy to albo zdechl albo co bardziej prawdopodobne brakuje mu masy.
niech porusza paluchem ten przekaznik najpierw

tak jak wyzej, ale zapewnie nie obejdzie sie bez interfejsu magneti marelli, wypieprzyc immo, fiaty nie radza sobie ;)

4 Data: Czerwiec 14 2010 07:36:25
Temat: Re: fiat punto, problem z silnikiem
Autor: michu 

W dniu 2010-06-14 06:31, emes pisze:



Uzytkownik "Michal Gut" napisal w wiadomosci grup

jak przekaznik bzyczy to albo zdechl albo co bardziej prawdopodobne
brakuje mu masy.
niech porusza paluchem ten przekaznik najpierw

tak jak wyzej, ale zapewnie nie obejdzie sie bez interfejsu magneti
marelli, wypieprzyc immo, fiaty nie radza sobie ;)
>

Przekazalem mu, zeby sprawdzil czy wszysko tam laczy jak trzeba, bedzie tez jechal na szrot po nowy przekaznik.
Dam znac wieczorem czy cos sie udalo osiagnac
pozdrawiam
michu

BTW: dzieki wielkie groups.google.com za opublikowanie mojego maila, znow bede musial zmienic z powodu zaspamienia...

5 Data: Czerwiec 14 2010 08:58:53
Temat: Re: fiat punto, problem z silnikiem
Autor: krzysiek82 

emes pisze:

tak jak wyzej, ale zapewnie nie obejdzie sie bez interfejsu magneti marelli, wypieprzyc immo, fiaty nie radza sobie ;)

to nie wina immo.

--
krzysiek82

6 Data: Czerwiec 14 2010 08:44:51
Temat: Re: fiat punto, problem z silnikiem
Autor: MarcinJM 

Michal Gut pisze:

jak przekaznik bzyczy to albo zdechl albo co bardziej prawdopodobne brakuje mu masy.
niech porusza paluchem ten przekaznik najpierw

Slynne "brak masy"...
Wspolczenie raczej powinno byc "brak plusa", bo masa jest sygnalem sterujacym.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

7 Data: Czerwiec 14 2010 08:54:41
Temat: Re: fiat punto, problem z silnikiem
Autor: Michal Gut 

Slynne "brak masy"...
Wspolczenie raczej powinno byc "brak plusa", bo masa jest sygnalem sterujacym.

to odepnij mase od silnika w swoim samochodzie

8 Data: Czerwiec 14 2010 08:58:29
Temat: Re: fiat punto, problem z silnikiem
Autor: krzysiek82 

Michal Gut pisze:

jak przekaznik bzyczy to albo zdechl albo co bardziej prawdopodobne brakuje mu masy.
niech porusza paluchem ten przekaznik najpierw

Dokładnie na 99,8% jest to przyczyna. RozwiÄ…zanie to rozebranie całoĹ›ci i poprawienie styków w puszce bezpieczników w komorze silnika.

--
krzysiek82

9 Data: Czerwiec 14 2010 09:31:08
Temat: Re: fiat punto, problem z silnikiem
Autor: Cavallino 

Uzytkownik "michu"  napisal w wiadomosci

Pacjent: punto rok 2000 silnik 1.2
Kolega chcial dzis odpalic swoje punto, po przekreceniu kluczyka pali
sie kontrolka immobilisera chyba (pomaranczowy kluczyk),

No to problem jest z immo a nie z silnikiem.
Mialem tak kiedys jeden raz, przez kilka minut.
Potem ustapilo, gdy wyciagnalem i ponownie wlozylem kluczyl i przez kilka miesiecy problem nie powrócil.

10 Data: Czerwiec 14 2010 09:40:47
Temat: Re: fiat punto, problem z silnikiem
Autor: krzysiek82 

Cavallino pisze:

No to problem jest z immo a nie z silnikiem.

ani z immo ani z silnikiem, po prostu brak styku na którymĹ› z przekaĽników skutkuje takim efektem. CoĹ› o tym wiem, bo robiłem całÄ… instalacje w punto od podstaw, wszystko było luĽne, zresztÄ… to taka domena punciaków na szczęście usterka jest bardziej irytujÄ…ca niż kosztowna. 3h pracy i całego body kompa oraz puszkÄ™ z pod maski można poprawić.

--
krzysiek82

11 Data: Czerwiec 14 2010 19:26:06
Temat: Re: fiat punto, problem z silnikiem
Autor: michu 

W dniu 2010-06-14 02:20, michu pisze:

Pacjent: punto rok 2000 silnik 1.2
Kolega chcial dzis odpalic swoje punto, po przekreceniu kluczyka pali
sie kontrolka immobilisera chyba (pomaranczowy kluczyk), a z puszki z
bezpiecznikami wydobywa sie bzyczenie, pochodzi z jednego z
przekaznikow ktory na schemacie jest oznaczony ikonka wtryskiwacza.
Rozrusznik kreci ale samochod nie odpala.
Ma ktos jakis pomysl co sie stalo, koles wczoraj normalnie przyjechal
do domu i zgasil samochod, nie bylo zadnych problemow


Kumpel wymienił przekaznik (3 inne sprawdzil) i na kazdym jest to samo. Jak dokladnie sprawdzić czy wszystko łaczy w tej skrzynce? Jakas instrukcja moze jak to rozebrac, zeby potem nie bylo problemow z ponownycm zlozeniem :)
A i jeszcze dzwonil do jednego mechanika, ten powiedzial, ze moze to byc tez walnieta pompa paliwa, zeby sprobowac pod tylnim siedzeniem odlaczyc jej zasilanie i zobaczyc czy wtedy punto "przejdzie POST". Sadzicie ze to moze byc to? Warto rozkrecac siedzenie zeby sprawdzic ?
pozdrawiam
michu

12 Data: Czerwiec 15 2010 07:51:52
Temat: Re: fiat punto, problem z silnikiem
Autor: Luke 

W dniu 2010-06-14 20:26, michu pisze:

to moze byc to? Warto rozkrecac siedzenie zeby sprawdzic ?
pozdrawiam
michu

Witam

Z tego co pamietam to nie ma zadnego rozkrecania. Po prostu podnosisz tylna kanape w strone siedzen przednich. Jakbys fotele rokladal.

Pozdrawiam

13 Data: Czerwiec 15 2010 08:11:00
Temat: Re: fiat punto, problem z silnikiem
Autor: MarcinJM 

michu pisze:

W dniu 2010-06-14 02:20, michu pisze:
Pacjent: punto rok 2000 silnik 1.2
Kolega chcial dzis odpalic swoje punto, po przekreceniu kluczyka pali
sie kontrolka immobilisera chyba (pomaranczowy kluczyk), a z puszki z
bezpiecznikami wydobywa sie bzyczenie, pochodzi z jednego z
przekaznikow ktory na schemacie jest oznaczony ikonka wtryskiwacza.
Rozrusznik kreci ale samochod nie odpala.
Ma ktos jakis pomysl co sie stalo, koles wczoraj normalnie przyjechal
do domu i zgasil samochod, nie bylo zadnych problemow


Kumpel wymienił przekaznik (3 inne sprawdzil) i na kazdym jest to samo. Jak dokladnie sprawdzić czy wszystko łaczy w tej skrzynce? Jakas instrukcja moze jak to rozebrac, zeby potem nie bylo problemow z ponownycm zlozeniem :)
A i jeszcze dzwonil do jednego mechanika, ten powiedzial, ze moze to byc tez walnieta pompa paliwa, zeby sprobowac pod tylnim siedzeniem odlaczyc jej zasilanie i zobaczyc czy wtedy punto "przejdzie POST". Sadzicie ze to moze byc to? Warto rozkrecac siedzenie zeby sprawdzic ?

Przekaznik pompy paliwa jest sterowany impilsami z czujnika polozenia walu, oczywiscie za posrednictwem kompa.
Czesto awaria tegoz czujnika lubi powodowac ww. klepanie przekaznikow.
Odlacz czujnik i zobacz, czy klepanie ustanie.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

14 Data: Czerwiec 15 2010 09:25:28
Temat: Re: fiat punto, problem z silnikiem
Autor: krzysiek82 

michu pisze:

Kumpel wymienił przekaznik (3 inne sprawdzil) i na kazdym jest to samo. Jak dokladnie sprawdzić czy wszystko łaczy w tej skrzynce? Jakas instrukcja moze jak to rozebrac, zeby potem nie bylo problemow z ponownycm zlozeniem :)

odpinasz wszystkie przewody, rozkładasz obudowÄ™ zaciskasz trochÄ™ styki, żeby ciaĹ›niej trzymały przekaĽniki i po sprawie. Nie da siÄ™ tego Ľle zrobić.

A i jeszcze dzwonil do jednego mechanika, ten powiedzial, ze moze to byc tez walnieta pompa paliwa, zeby sprobowac pod tylnim siedzeniem odlaczyc jej zasilanie i zobaczyc czy wtedy punto "przejdzie POST". Sadzicie ze to moze byc to? Warto rozkrecac siedzenie zeby sprawdzic

szkoda na to czasu, demontaż elementu jak wyżej i zrobienie tego co trzeba. Robiłem już tak w 3 punto w każdym problem już siÄ™ nie pojawił.

--
krzysiek82

fiat punto, problem z silnikiem



Grupy dyskusyjne