Witam,
czy to prawda ,¿e w najstarszych C5 dieslach, czyli z lat 2001/02 FCS
zapycha siê przy przejechanych oko³o 85-95000km i mo¿na jedynie go wymieniæ?
Chodzi o silnik 2,2hdi.
Bede wdziêczny za odpowied¼.
xc
2 |
Data: Lipiec 16 2008 19:58:47 |
Temat: Re: filtr cz±stek sta³ych C5-pytanie |
Autor: Marcin J. Kowalczyk |
xcichy pisze:
Witam,
czy to prawda ,¿e w najstarszych C5 dieslach, czyli z lat 2001/02 FCS zapycha siê przy przejechanych oko³o 85-95000km i mo¿na jedynie go wymieniæ?
nie zapycha sie, a konczy sie plyn FAP. Plyn Eolys sie dolewa. np http://allegro.pl/item395083902_katalizator_fap_peugeot_regeneracja_plyn_eolys.html
Chodzi o silnik 2,2hdi.
nie wszystkei 2.2HDi mialy FAP
3 |
Data: Lipiec 16 2008 22:58:02 | Temat: Re: filtr cz±stek sta³ych C5-pytanie | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] |
Marcin J. Kowalczyk pisze:
xcichy pisze:
Witam,
czy to prawda ,¿e w najstarszych C5 dieslach, czyli z lat 2001/02 FCS zapycha siê przy przejechanych oko³o 85-95000km i mo¿na jedynie go wymieniæ?
nie zapycha sie, a konczy sie plyn FAP. Plyn Eolys sie dolewa. np http://allegro.pl/item395083902_katalizator_fap_peugeot_regeneracja_plyn_eolys.html
Uwaga - nale¿y sprawdziæ, który to p³yn - by³y 2 wersje ...
Podaj proszê VIN - na priva - sprawdzê jaki to ma byæ ...
--
Wojciech Smagowicz
http://www.ebaja.pl
zabawki, które Twoje dziecko pokocha
4 |
Data: Lipiec 17 2008 17:11:42 | Temat: Re: filtr cz±stek sta³ych C5-pytanie | Autor: xcichy |
U¿ytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" napisa³ w
wiadomo¶ci
Marcin J. Kowalczyk pisze:
czy to prawda ,¿e w najstarszych C5 dieslach, czyli z lat 2001/02 FCS
zapycha siê przy przejechanych oko³o 85-95000km i mo¿na jedynie go
wymieniæ?
nie zapycha sie, a konczy sie plyn FAP. Plyn Eolys sie dolewa. np
http://allegro.pl/item395083902_katalizator_fap_peugeot_regeneracja_plyn_eolys.html
Uwaga - nale¿y sprawdziæ, który to p³yn - by³y 2 wersje ...
Podaj proszê VIN - na priva - sprawdzê jaki to ma byæ ...
Sam tego i tak nie bêdê robi³. Ale przes³a³em.
Znaczy szukaj± jelenia z t± wymian± filtra? Bo ,¿e dolac p³ynu to
powiedzieli ale te¿ ,¿e raczej trzeba bedzie wymieniæ. Pyta³em na wszelki
wypadek w dwóch ASO.
xc
5 |
Data: Lipiec 17 2008 17:07:15 | Temat: Re: filtr cz±stek sta³ych C5-pytanie | Autor: xcichy |
U¿ytkownik "Marcin J. Kowalczyk" napisa³ w wiadomo¶ci
czy to prawda ,¿e w najstarszych C5 dieslach, czyli z lat 2001/02 FCS
zapycha siê przy przejechanych oko³o 85-95000km i mo¿na jedynie go
wymieniæ?
nie zapycha sie, a konczy sie plyn FAP. Plyn Eolys sie dolewa. np
http://allegro.pl/item395083902_katalizator_fap_peugeot_regeneracja_plyn_eolys.html
Chodzi o silnik 2,2hdi.
nie wszystkei 2.2HDi mialy FAP
Mój widaæ ma bo mówi ,ze jest poziom minimum:-> Czym grozi d³u¿sza jazda z
za ma³± ilo¶ci± tego p³ynu?
xc
6 |
Data: Lipiec 17 2008 21:29:21 | Temat: Re: filtr cz±stek sta³ych C5-pytanie | Autor: Marcin J. Kowalczyk |
xcichy pisze:
nie zapycha sie, a konczy sie plyn FAP. Plyn Eolys sie dolewa. np http://allegro.pl/item395083902_katalizator_fap_peugeot_regeneracja_plyn_eolys.html
Chodzi o silnik 2,2hdi.
nie wszystkei 2.2HDi mialy FAP
Mój widaæ ma bo mówi ,ze jest poziom minimum:-> Czym grozi d³u¿sza jazda z za ma³± ilo¶ci± tego p³ynu?
tryb awaryjny -> max 3000 obrotow + kontrolka silnika
7 |
Data: Lipiec 18 2008 14:48:41 | Temat: Re: filtr cz±steksta³ych C5-pytanie | Autor: Rafal |
xcichy pisze:
>> nie zapycha sie, a konczy sie plyn FAP. Plyn Eolys sie dolewa. np
>>
http://allegro.pl/item395083902_katalizator_fap_peugeot_regeneracja_plyn_eolys.h
tml
>>> Chodzi o silnik 2,2hdi.
>> nie wszystkei 2.2HDi mialy FAP
>
> Mój widaæ ma bo mówi ,ze jest poziom minimum:-> Czym grozi d³u¿sza jazda z
> za ma³± ilo¶ci± tego p³ynu?
tryb awaryjny -> max 3000 obrotow + kontrolka silnika
a brak reakcji na takowy stan - wymian± filtra (bo siê zapcha)
--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
8 |
Data: Lipiec 16 2008 23:48:08 | Temat: Re: filtr cz±stek sta³ych C5-pytanie | Autor: Skiraz |
zapycha siê przy przejechanych oko³o 85-95000km i mo¿na jedynie go wymieniæ?
A nie pro¶ciej wyrzuciæ?
Z tego co gdzie¶ czyta³em to na naszych normach nawet bez katalizatora przejdzie badanie.
--
pozdrawiam
Skiraz
9 |
Data: Lipiec 17 2008 00:29:43 | Temat: Re: filtr cz±stek sta³ych C5-pytanie | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] |
Skiraz pisze:
zapycha siê przy przejechanych oko³o 85-95000km i mo¿na jedynie go wymieniæ?
A nie pro¶ciej wyrzuciæ?
Z tego co gdzie¶ czyta³em to na naszych normach nawet bez katalizatora przejdzie badanie.
Urocze urz±dzenie wykryje braki w sygna³ach (czujniki podci¶nienia i sondy lambda) i na wszelki wypadek uruchomi tryb awaryjny silnika - max 3k obrotów oraz jakie¶ 70KM.
A jakby nie chcia³ przej¶æ badania to zawsze 100 do ³apy...
Ot polskie my¶lenie - jak przykombinowæ..
--
Wojciech Smagowicz
http://www.ebaja.pl
zabawki, które Twoje dziecko pokocha
10 |
Data: Lipiec 18 2008 13:59:06 | Temat: Re: filtr cz±stek sta³ych C5-pytanie | Autor: MichG |
xcichy pisze:
Witam,
czy to prawda ,¿e w najstarszych C5 dieslach, czyli z lat 2001/02 FCS zapycha siê przy przejechanych oko³o 85-95000km i mo¿na jedynie go wymieniæ? Chodzi o silnik 2,2hdi.
Bede wdziêczny za odpowied¼.
xc
Poczytaj na forum klubowym. Mo¿na samemu oczy¶ciæ i bêdzie je¼dzi³.
--
Pozdrawiam, Micha³
11 |
Data: Lipiec 21 2008 13:18:28 | Temat: Re: filtr cz±stek sta³ych C5-pytanie | Autor: Jan Kowalski |
U¿ytkownik "MichG" napisa³ w wiadomo¶ci
Poczytaj na forum klubowym. Mo¿na samemu oczy¶ciæ i bêdzie je¼dzi³.
Mo¿na jaki¶ namiar? ¯ebym nie szuka³ po omacku?
12 |
Data: Lipiec 21 2008 16:11:25 | Temat: Re: filtr czÄ…stek sta³ych C5-pytanie | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] |
Jan Kowalski pisze:
U¿ytkownik "MichG" napisa³ w wiadomo¶ci
Poczytaj na forum klubowym. Mo¿na samemu oczy¶ciæ i bêdzie je¼dzi³.
Mo¿na jaki¶ namiar? ¯ebym nie szuka³ po omacku?
www.citroen.autko.pl
A tak w skrócie:
Nawet zapchany filtr czÄ…stek sta³ych mo¿na udro¿nić na 2 sposoby:
1) Po uzupe³nieniu p³ynu, za pomocÄ… komputera diagnostycznego uruchomić odpowiedniÄ… opcjÄ™. Polega to zwiÄ™kszeniu dawki paliwa - w FAP panuje wy¿sza temperatura i sadza ulega naturalnemu wypaleniu.
2) Po uzupe³nieniu p³ynu odbyć d³u¿szÄ… drogÄ™ przy wysokich obrotach silnika - najpierw na dystansie ok 10 km dobrze nagrzać silnik jadÄ…c w okolicach 3.000 obrotów, potem 5-10 km utrzymujÄ…c obroty w okolicach 4.000 obrotów - bÄ™dzie to nieprzyjemne dla uszu (ale nagrzanemu silnikowi nie szkodzi), a gdy nastÄ…pi wypalenie sadzy mo¿na ostudzić silnik jadÄ…c kolejne 5-10 km nie przekraczajÄ…c 3.000 obrotów i po zatrzymaniu jeszcze pozwolić silnikowi popracować 5 minut na luzie.
Wypalenie sadzy mo¿e, (ale nie musi) objawić siÄ™ nag³Ä… czarnÄ… chmurÄ… za samochodem - takÄ…, ¿e Kamaz popad³ by w kompleksy ;)
Silnik powinien zacząć lepiej pracować - nie bÄ™dzie t³umiony oporami w uk³adzie wydechowym.
JeÅ›li to nie przyniesie rezultatów to pozostaje wymiana samego filtra - cena ASO ok. 1200 PLN + robocizna.
Pomyślnej walki z FAP-em i radości z jazdy
Pozdrawiam
--
Wojciech Smagowicz
http://www.ebaja.pl
zabawki, które Twoje dziecko pokocha
| | | | | | | | | | |