ford focus mk2
1 | Data: Listopad 06 2011 08:26:01 |
Temat: ford focus mk2 | |
Autor: icek2 | Witam, 2 |
Data: Listopad 06 2011 14:27:14 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: daxus | On 2011-11-06 08:26, icek2 wrote: Witam,hej hej Jestem użytkownikiem focusa (1.8 TDCI 115KM) z 2006 roku od 2ch lat (kupilem 3-latka z pewnym przebiegiem z salonu forda 80 tys. km)- wczesniej serwisowany w serwisie Forda. Powiem tak : - samochód bardzo pojemny i duży jak na swojÄ klasÄ - nie bierz tdci - ja sie ciagle boje ze padna mi albo wtryski (1000zl za sztuke, Turbina - ok 8 tys z montazem, dwumasa - ok 2000zl - nie warto - benzyna - podobno zagazowac sie wlasciwie nie da, nie jest to polecane w tym silniku Mi w Focusie TDCI przy przebiegu 90 tys. padl alternator (650zl !) i ciÄgno (1100zl !!!). Podziekuje za takie koszty - naprawialem poza serwisem autoryzowanym. (dwa razy laweta) Ja bym na twoim miejscu brał Skode Octavie zagazowana fabrycznie - nudny wybór ale pragmatyczny. Tanie naprawy i tani gaz. Pozdrawiam 3 |
Data: Listopad 06 2011 14:50:22 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: The_EaGle | W dniu 2011-11-06 14:27, daxus pisze: Jestem użytkownikiem focusa (1.8 TDCI 115KM) z 2006 roku od 2ch lat - nie bierz tdci - ja sie ciagle boje ze padna mi albo wtryski (1000zl WidaÄ naczytałeĹ siÄ za dużo bzdurnych opinii. Zamiast baÄ siÄ po prostu jeździj. Tych samochodów sÄ tysiÄ ce a awarie majÄ nieliczne. Ceny które podałeĹ kompletnie sie nie zgadzajÄ : - wtrysk jeden - 700-800zł nowy! - turbina nowa 2000-2500zł - dwumasa 1000zł LUK >... Mi w Focusie TDCI przy przebiegu 90 tys. padl alternator (650zl !)Dziwne że za alternator zapłaciłeĹ tylko 650zł ? A konkretnie co siÄ popsuło? i ciÄgno (1100zl !!!).CiÄgno czego? Podziekuje za takie koszty - naprawialem poza To sÄ duże koszty? Przy samochodzie który ma 5 lat i około 100 tys km naprawy za 1700zł to nie jest jeszcze żadna katastrofa ale cóż miałeĹ pecha widaÄ. Ja bym na twoim miejscu brał Skode Octavie zagazowana fabrycznie - nudny Faktycznie octavia 1.6 z LPG ... to nudny wybór. Tylko że w 1.6 pada skrzynie biegów - problem od lat w VW Golfach IV, V i octaviach. Możesz sprawdziÄ na forach. Koszt nowej coĹ koło 8 tyĹ zł ale używane da siÄ za kilkaset złotych "załawiÄ" Bo jak byĹ pomyĹlał o 1.4 TSI albo 1.8 TSI , 1.6 TDI czy 2.0 TDI to koszty napraw tam sÄ x3 razy wiÄksze niż w focusie 1.8 tdci. W tych silnikach mnóstwo rzeczy siÄ pierniczy. -- Pozdrawiam Rafał 4 |
Data: Listopad 06 2011 14:07:06 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: daxus | On 6 Lis, 14:50, The_EaGle wrote: W dniu 2011-11-06 14:27, daxus pisze: No fakt, zrobiłem 15 tys. kilometrow i dwa razy laweta - naprawy za ok 2 tys. zl. Pytanie czy moj pech czy taki bezawaryjny samochod. Po takich doswiadczeniach - nigdy wiecej Forda - producent wyrabia sobie markę takimi bublami, niewazne czy mialem pecha czy nie. 5 |
Data: Listopad 07 2011 09:04:18 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: The_EaGle | W dniu 2011-11-06 23:07, daxus pisze: No fakt, zrobiłem 15 tys. kilometrow i dwa razy laweta - naprawy za ok Kupiłeś nowy samochód czy używany? Z tego co widzę używany. Nie bronię forda ale jesteś kolejnym przykładem tego że kompletnie nie masz pojęcia jak ktoś eksploatował samochód a ty ponosisz teraz tego koszty. Trafiłeś na taki model i już. Producent mało ma tutaj do rzeczy. Alternator nie jest produkowany przez forda a ZTCP DENSO a takie same modele alternatorów znajdziesz w połowie samochodów w UE. Pozdrawiam Rafał 6 |
Data: Listopad 07 2011 05:10:38 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: daxus | On Nov 7, 9:04 am, The_EaGle wrote: W dniu 2011-11-06 23:07, daxus pisze: To nie jest kwestia tego, że najeżdżam na ten samochód jak na najgorszy złom. Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo kosztowna, drogie części zamienne do Forda, często brak zamienników.. Dwa razy byłem holowany mając 4 letni samochód. Wszystko to powoduje, że można znaleźć dużo lepszy samochód w tej klasie. Opinie użytkowników są jedynymi na których można polegać, więc radze wszystkim potencjalnym nabywcom tego słuchać. To, skąd jest konkretny podzespół w samochodzie - mnie to kompletnie nie interesuje. Ważne jest że sprzedaje to Ford i wszystkie awarie podzespołów idą na konto Forda. Jeszcze raz podkreślam - Ford TDCI to drogi samochód w naprawach - nie polecam. Pozdrawiam Daniel 7 |
Data: Listopad 07 2011 14:57:32 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: The_EaGle | W dniu 2011-11-07 14:10, daxus pisze: To nie jest kwestia tego, że najeżdżam na ten samochód jak na Żadnego z tych drogich części przecież nie wymieniałeś. Zgadza się? Części o których pisałeś dotyczą tak samo silników benzynowych jak i diesla. Dwa razy byłem holowany mając 4 letni samochód.Najwyraźniej trafiłeś na "złom" kupując używany samochód. Masz udokomunetowany przebieg, czy auto było z Polski czy z Niemiec? Wszystko to powoduje, że można znaleźć dużo lepszy samochód w tej Na przykładnie twoich doświadczeń o których tu napisałeś niczego nie można być pewien. Opinie użytkowników są jedynymi na których można polegać, więc Naturalnie, problem w tym że ci którym się nic nie dzieje nic nie mówią a ten % którym się coś pierniczy wrzeszczą w wniebogłosy - dotyczy to każdej marki. Twój przykład jest bardzo dobry - jesteś odpowiednio nastawiony do tego samochodu choć wnioski wyciągałeś całkowicie błędne. To, skąd jest konkretny podzespół w samochodzie - mnie to kompletnie Wnioski jakie opierasz na podstawie takich opinii są tak samo warte jak i to że to Ciebie nie interesuje. Ignorantem jest się całościowo. Ważne jest że sprzedaje to Ford i wszystkie awarie podzespołów idą na Sprzedaje ci to nie ford ale jakiś Mietek z komisu wiec idąc dalej twoim tokiem rozumowania to jego powinieneś obarczyć winą za twoje awarie. Jeszcze raz podkreślam - Ford TDCI to drogi samochód w naprawach - nie Nie polecasz - masz prawo chociaż NIC związanego z tdci w nim nie wymieniałeś. Pozdrawiam Rafał 8 |
Data: Listopad 07 2011 14:04:30 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: Waldek Godel | Dnia Mon, 7 Nov 2011 05:10:38 -0800 (PST), daxus napisał(a): Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo Aha... podobno nawet Ford podpisał umowę o współpracy z krajową radą komorniczą. Miszczuniu, to jaki diesel nie jest taki drogi? Może w takim razie HDi? Albo może te diesle BMW które w Mini montuja? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI Ma standardowo funkcję samootrzepywania się ze śniegu 9 |
Data: Listopad 07 2011 23:10:47 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: zdan | W dniu 2011-11-07 14:10, daxus pisze: On Nov 7, 9:04 am, wrote: Potwierdzam. Silnik 1.8 TDCi jest bardzo drogi w naprawach. Części są dużo droższe niż do starszego silnika 1.8 TDDi albo nowszego (chyba?) 1.6 TDCi. Zamienników często nie ma, albo są tańsze o 10-20% od oryginału. Przykłady? Proszę bardzo: Miska olejowa, czyli kawałek wytłoczonej blachy (u mnie zardzewiała): - 1.8 TDCI: 750 PLN, zamienników brak, na alledrogo brak. - 1.6 TDCI: 170 PLN Sprzęgło alternatora: - 1.8 TDCI: 450 PLN, wtedy uważali, że nierozbieralne - 1.8 TDDI: 129 PLN (nie da się użyć - inne mocowanie) Kolega zapomniał napisać jeszcze o wielowahaczowym zawieszeniu z tyłu - całość to wydatek ponad 1000 PLN. -- Pozdrawiam Piotr Zdankiewicz 10 |
Data: Listopad 08 2011 14:52:24 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: The_EaGle | W dniu 2011-11-07 23:10, zdan pisze: W dniu 2011-11-07 14:10, daxus pisze: Jak każdy CR II lub III gen. Nie jest droższy od innych. Części są dużo droższe niż do starszego silnika 1.8 TDDi Następny mądry. Każdy silnik z CR będzie droższy w naprawie od tradycyjnego diesla z wtryskiem bezpośrednim to chyba nie jest nic dziwnego? Porównujesz silnik a bezpośrednim wtryskiem czyli starej generacji z silnikiem common rail :) Proponuje porównać 1.4 1.6v VW montowany w fabi do 1.4 TSI także montowanej w fabii - który będzie droższy w naprawie? albo nowszego (chyba?) 1.6 TDCi. że co? Wymiana dwumasy w 1.6 tdci od 2824 do 3124 Wymiana dwumasy w 1.8 tdci od 1700 do 2200 Nowy wtryskiwacz do 1.6 tdci 800zł za sztukę Nowy wtryskiwacz do 1.8 tdci 520zł za sztukę Nowe turbo w 1.6 tdci 2300zł - tutaj jest różnica Nowe turbo w 1.8 tdci 3500zł - ale tutaj masz porządną turbinę gareta a nie suszarkę do włosów ;) alternator w 1.6 tdci 650zł alternator w 1.8 tdci 350zł ceny z allegro. Proszę wiec nie pierdziel głupot... Zamienników często nie ma, albo są tańsze o 10-20% od oryginału. Na razie nie widzę żeby 1.8 tdci był droższy niż 1.6 tdci czy innym common rail innego producenta o podobnej do niego mocy. Wręcz przeciwnie w porównaniu do 1.6 jest tańszy. Zmienników do wtrysków nie ma nigdzie, turbina jako zamiennik jeżeli ma działać będzie tak samo droga.
Proszę bardzo ile masz na allegro: http://tinyurl.com/cts5ey7 Ceny od 100 do 250zł - 1.6 TDCI: 170 PLN Prawda to. Sprzęgło alternatora:Nowe 199zł http://tinyurl.com/dx5omvy - 1.8 TDDI: 129 PLN (nie da się użyć - inne mocowanie) http://tinyurl.com/br8jyhd Części cała masa. Kolega zapomniał napisać jeszcze o wielowahaczowym zawieszeniu No faktycznie ja po przejechaniu 280tys nie wymieniałem praktycznie NIC - jeden odbój za 30zł. Nawet amory miały skuteczność ponad 70%. Jak pokażesz mi równie trwałe zawieszenie w innym samochodzie to będzie w niebo wzięty. Całość tylnego zawieszenia to 2500zł mówię o kompletnym tylnym. Pozdrawiam Rafał 11 |
Data: Listopad 08 2011 18:13:13 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: zdan | W dniu 2011-11-08 14:52, The_EaGle pisze: W dniu 2011-11-07 23:10, zdan pisze:Autor wątku zapytał o ten silnik, więc mu odpisałem. Nie mówię o "każdym", "podobnym", ale o tym. j.w.Części są dużo droższe niż do starszego silnika 1.8 TDDi Porównujesz silnik a bezpośrednim wtryskiem czyli starej generacji zPodałem także porównanie 1.8 oraz 1.6 - oba TDCi. Kolega w tym silniku wymieniał już co najmniej 3 razy tą dwumasę. A auto ma przejechane coś ok. 70 kkm. Drobiazg. Masz taki do sprzedania, że tak ten silnik co dwie linijki zachwalasz?Zamienników często nie ma, albo są tańsze o 10-20% od oryginału. Gdzie w tym linku masz misę olejową DOLNĄ do forda focusa 1.8 TDCi?Przykłady? Proszę bardzo: Gdy ja szukałem jakiś czas temu i znalazłem jedną, to zdjęcie było tylko do środka. Gdy poprosiłem o zdjęcie z zewnątrz - kontakt się urwał. Wytłumacz mi dlaczego kawałek wytłoczonej blachy bez żadnych czujników do jednego auta kosztuje 170 PLN, do innego 750. Auta tego samego producenta, tej samej marki? Tu masz samą rolkę, której nigdzie nie chcieli mi przełożyć.Sprzęgło alternatora:Nowe 199zł http://tinyurl.com/dx5omvy A ja pisałem o całości: http://tinyurl.com/bsgumxl No i? To jest inny silnik i pisałem, że to nie pasuje do 1.8 TDCI.- 1.8 TDDI: 129 PLN (nie da się użyć - inne mocowanie)http://tinyurl.com/br8jyhd Części cała masa. Kolega zapomniał napisać jeszcze o wielowahaczowym zawieszeniu Jeździłeś tylko w Niemczech? Ja musiałem robić częściowo przy przebiegu ok. 180 kkm, kolega bodajże też częściowo przy znacznie mniejszym przebiegu. Oba auta jeżdżone tylko po Polsce. -- Pozdrawiam Piotr Zdankiewicz 12 |
Data: Listopad 09 2011 09:27:52 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: The_EaGle | W dniu 2011-11-08 18:13, zdan pisze: W dniu 2011-11-08 14:52, The_EaGle pisze: Ja też piszę o tym modelu 1.8 tdci - mam doświadczenie bo miałem to auto od nowości a wiec wiem co się działo przez prawie 300tys km. Drugie to to co widziałem jednej z firm (OEM automatic) kilka tych samochodów z przebiegami po kilkaset tysięcy kilometrów. Trzecie to to co mówią mechanicy na temat tego silnika po 10 latach jego obecności na rynku. j.w.Części są dużo droższe niż do starszego silnika 1.8 TDDi Przecież ja piszę o 1.8 tdci a nie o silniku do łunochoda.
Które okazało się błędne/ Kolega w tym silniku wymieniał już co najmniej 3 razy tą dwumasę. To powinien zmienić styl jazdy. Dwumasa pada od idioty kierowcy w 90%. Dokładnie tak samo jak ze sprzęgłem w tradycyjnych samochodach - są tacy co potrafią 200tys przejechać a inni po 20 tyś zmieniają tarcze sprzęgła. A auto ma przejechane coś ok. 70 kkm. Drobiazg.Więc to ewidentny wynik tego że nie potrafi jeździć. Średni przebieg dwuasy to jakieś 150 tys km zdarzają się tacy co przejeżdżają ponad 200tyś a i tacy jak twój kolega którzy zmieniają co chwilę. To dotyczy każdego auta z kołem dwumasowym. Niemal każde z nich jest tego samego producenta LUK lub Sachs Masz taki do sprzedania, że tak ten silnik co dwie linijki zachwalasz?Zamienników często nie ma, albo są tańsze o 10-20% od oryginału. Masz jeszcze jakieś argumenty czy ci się skończyły? Gdzie w tym linku masz misę olejową DOLNĄ do forda focusa 1.8 TDCi?Przykłady? Proszę bardzo: Potrzebujesz okularów? http://tinyurl.com/cyn55vj Gdy ja szukałem jakiś czas temu i znalazłem jedną, to zdjęcie było tylkoA ty potrzebowałeś dwie jak rozumiem? :) Gdy poprosiłem o zdjęcie z zewnątrz - kontakt się urwał.To ewidentnie wina forda. Wytłumacz mi dlaczego kawałek wytłoczonej blachy bez żadnych Jak widzisz z linka powyżej kosztuje 199zł. Silnik 1.6 tdci/Hdi to ten sam blok co silnik 1.4 tdci/hdi - to są dużo mniejsze silniki. Zapewne produkowane w większej ilości sztuk. Sprzęgło alternatora:Nowe 199zł http://tinyurl.com/dx5omvy Tu masz samą rolkę, której nigdzie nie chcieli mi przełożyć. Nie potafię powiedzieć dlaczego, może mechanik był od golfów? ;) No i? To jest inny silnik i pisałem, że to nie pasuje do 1.8 TDCI.- 1.8 TDDI: 129 PLN (nie da się użyć - inne mocowanie)http://tinyurl.com/br8jyhd Części cała masa. Wiem, podałem jako przykład że jest tego od cholery. Używanych i nowych. Kolega zapomniał napisać jeszcze o wielowahaczowym zawieszeniu Jeździłem głownie po Polsce. Ja musiałem robić częściowo przy przebiegu ok. 180 kkm, kolega bodajże też częściowo przy znacznie mniejszym Czyli z tego co piszesz samochód przejechał po Polsce bezawaryjnie ze strony zawieszenia 180tys a następnie naprawiłeś zawieszenie za 1000zł i masz pretensje do producenta że tak drogo? Czy przypadkiem jeździłeś kiedyś innym samochodem przez 180tys i jesteś w stanie to porównać? Czy też to twój pierwszy samochód który osiągnął taki przebieg? A piszesz cały czas o tym koledze który w ciągu 70tys km potrzebuje 3 kół dwumasowych? Pozdrawiam Rafał 13 |
Data: Listopad 11 2011 11:20:48 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: icek2 | bez jaj 14 |
Data: Listopad 12 2011 22:25:52 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: The_EaGle | W dniu 2011-11-11 11:20, icek2 pisze: bez jaj W nowocześniejszych samochodach czasem brak informacji z jakiegoś czujnika może oznaczać brak możliwości uruchomienia auta. ale przy serwisowaniu, zgodnie z ksiazka Niestety jesteś w błędzie. Statystycznie to zdarza się rzadko ale zdarza się. Przykładowo rozładuje się bateria key lock immobilisera w kluczyku. Koniec, nie pojedziesz. To nie jest sprawdzane przy przeglądzie. Inna sytuacja w silniku benzynowym - cewka zapłonowa wyzionie ducha - koniec - zostajesz. Co to ma wspólnego z przeglądem? Nikt tego nie testuje co przegląd... Zdarzyć się może nawet w każdym aucie. Każde urządzenie mechaniczne może się kiedyś popsuć. Samoloty za setki mln $ się psują a co dopiero taki samochód a dziesiąt tyś PLN... Pozdrawiam Rafał 15 |
Data: Listopad 12 2011 23:57:31 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: Grejon | W dniu 2011-11-12 22:25, The_EaGle pisze: W dniu 2011-11-11 11:20, icek2 pisze: A powinnien w najgorszym razie spowodować mniej opytmalną _pracę_ silnika i pewnie zapalenie się żółtej kontrolki. Niestety jesteś w błędzie. Statystycznie to zdarza się rzadko ale zdarza Jak mi się rozładuje bateria w kluczyku to po prostu otworzę auto kluczykiem a nie pilotem. Immobilizer wyłączę bez problemu. Koniec, nie pojedziesz. To nie jest sprawdzane przy przeglądzie. Inna Akurat cewka czasami daje objawy, że zaraz wyzionie ducha. BTDT. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Green Trafic 140 dCi 16 |
Data: Listopad 13 2011 13:52:12 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: The_EaGle | W dniu 2011-11-12 23:57, Grejon pisze: W dniu 2011-11-12 22:25, The_EaGle pisze: I tak jest w zależności jak bardzo newralgiczny jest dany czujnik. Niestety era gaźników się skończyła 20 lat temu. Niestety jesteś w błędzie. Statystycznie to zdarza się rzadko ale zdarza Chyba sobie kpisz. Jak bez dodatkowych narzędzi z daleka od domu nie mając dostępu do komputera wyłączysz immobiliser? Koniec, nie pojedziesz. To nie jest sprawdzane przy przeglądzie. Inna Czasami, a zwykle to jest tak dziś działa jutro nie. Koniec. Pozdrawiam Rafał 17 |
Data: Listopad 13 2011 13:55:06 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: Grejon | W dniu 2011-11-13 13:52, The_EaGle pisze: Chyba sobie kpisz. Jak bez dodatkowych narzędzi z daleka od domu nie Wyłączę w sensie rozbroję przekręcając kluczyk w stacyjce. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Green Trafic 140 dCi 18 |
Data: Listopad 15 2011 12:48:51 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: The_EaGle | W dniu 2011-11-13 13:55, Grejon pisze: W dniu 2011-11-13 13:52, The_EaGle pisze:W jakim samochodzie to tak działa? I jakie to zabezpieczenie jak złodziej przekręci w stacyjce i uruchomi silnik? Pozdrawiam Rafał 19 |
Data: Listopad 15 2011 12:53:18 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: Grejon | W dniu 2011-11-15 12:48, The_EaGle pisze: W dniu 2011-11-13 13:55, Grejon pisze: Auto z siga np. I jakie to zabezpieczenie jak Jak to jakie? Tak działa fabryczne immo. Widzisz - w niektórych autach rozładowana bateria w kluczyku nie uniemożliwia odpalenia silnika. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Green Trafic 140 dCi 20 |
Data: Listopad 12 2011 14:53:12 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: ptoki | On Nov 12, 10:25 pm, The_EaGle wrote: W dniu 2011-11-11 11:20, icek2 pisze:Nie ma sie co klocic. Wystarczy zerkanc na http://www.dekra.mojeauto.pl/raport/2010/szukaj/Marka?klasa=2 i tam focus jest na piatym miejscu pod wzgledem awaryjnosci (ogolnie), wyprzedzajac np. golfa czy jette. Po posortowaniu na "powazne usterki" wskakuje na trzecie miejsce. Niestety wersja na 2011 rok jakos nie chce sortowac... 21 |
Data: Listopad 13 2011 19:45:46 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: icek2 | W dniu 2011-11-12 22:25, The_EaGle pisze: W dniu 2011-11-11 11:20, icek2 pisze:<ciach> ale przy serwisowaniu, zgodnie z ksiazka jezdze nowymi autami od 98 roku (firmowo) sporo francuzów, i toyoty, był nawet escort :) nigdy, żaden samochód mnie nie zawiódł zawsze odpalał, mogły dziac sie inne cyrki (zamki, szyby etc) ale auto zawsze jechało czy moge wymagania sa duze? za duzo widziałem lagun, królowych serwisów :) nie chce czegos takiego :) focus MK2 urzeka mnie czasem produkcji choroby wieku dziecięcego dawno muszą byc rozwiązane -- pozdros icek 22 |
Data: Listopad 11 2011 11:21:24 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: icek2 | aha 23 |
Data: Listopad 07 2011 21:51:06 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: icek2 | W dniu 2011-11-06 14:27, daxus pisze: On 2011-11-06 08:26, icek2 wrote: jak jest ze spalaniem? poza miastem, przy prÄdksciach do 90/do 120 ? -- pozdros icek 24 |
Data: Listopad 08 2011 00:54:01 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: Marek P. | jak jest ze spalaniem? Ja poniżej 5,5 z żoną i małym dzieckiem nie dałem rady zejść. Ale 6,5 przy służbowej jeździe uważam za dobry wynik. 25 |
Data: Listopad 06 2011 14:40:21 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: The_EaGle | W dniu 2011-11-06 08:26, icek2 pisze: Witam, Zobaczysz zasadniczÄ różnice na trasie. Kiedy bÄdziesz chciał wyprzedziÄ tira to w 90KM tdci koĹczÄ siÄ możliwoĹci bardzo szybko. Po za tym silnik 1.6 tdci jest generalnie bardziej upierdliwy w użytkowaniu/serwisowaniu niż 1.8 tdci który po wszelkich chorobach wieku dzieciÄcego to najbardziej niezawodny silnik w fordzie. Ja w focusie I gen 1.8 tdci od nowoĹci zrobiłem pod 300tys km i zero problemów a oleju nie chciał braÄ. Teraz jeździ dalej u znajomego. ale mam pytanie JeĹli mnie pamiÄÄ nie myli to silnik z bezpoĹrednim wtryskiem a wiec siÄ nie da założyÄ LPG. Zwykły 1.6 100KM to prÄdzej da siÄ LPG ale tam jest plastikowy kolektor i generalnie Ĺrednio to siÄ nadaje na LPG chyba że z sekwencyjnym wtryskiem gazu. -- Pozdrawiam Rafał 26 |
Data: Listopad 06 2011 15:07:36 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: kkk | On 6 Lis, 14:40, The_EaGle wrote: Zwykły 1.6 100KM to prędzej da się LPG ale tam jest A to jeszcze ktoś zakłada I czy II generację? 27 |
Data: Listopad 06 2011 14:40:30 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: MZ | W dniu 2011-11-06 08:26, icek2 pisze: Witam, Tych silników siÄ nie gazuje. A demonem oszczÄdnoĹci toto nie jest, 10-10.5l/100km po mieĹcie (DC) bierze i to przy normalnej a nie jakiejĹ bardzo agresywnej jeździe. Na trasie da siÄ zejć do 7l, ale powyżej 130km/h już jest wir w baku. Przy ciÄ głej prÄdkoĹci autostradowej (czyli w granicach 140-150km/h licznikowo) spalanie wychodzi około 8.3-8.5l/100 km dla odcinka około 1000km (nie, nie w PL:). -- MZ OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej: Kod promocyjny: 2011-87579484 28 |
Data: Listopad 06 2011 19:06:14 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: icek2 | czyli co 29 |
Data: Listopad 07 2011 09:23:06 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: The_EaGle | W dniu 2011-11-06 19:06, icek2 pisze: czyli co ZadzwoĹ sobie do www.abscar.pl - serwisuje tam swoje samochody. WykonujÄ naprawy mnóstwa samochodów i zapytaj który wg nich jest bardziej bezproblemowy 1.8 czy 1.6 tdci. Potem przejedź sie oceĹ i sam wybierz. Jeżeli wybierzesz 1.8 tdci pamiÄtaj aby do 100tys km wymieniÄ pasek rozrzÄ du - producent zaleca 150tys ale zdarzajÄ sie przypadki (pierwszych modeli) że sie potrafił zerwaÄ - koszt to jakieĹ 600-700zł. co do 90km 1.6 HDI i 1.6 tdci to dokładnie te same silniki. 1.6 tdci 90KM może mieÄ jeszcze FAP - trzeba to sprawdziÄ. Wszystko zależy od roku produkcji i silnika. 1.8 tdci nie ma na pewno FAP'a, 1.6 mogÄ mieÄ - zależy od modelu/wersji/roku i pochodzenia auta. czy to przedłużanie gwarancji w fordzie - 90zł co przeglÄ d jest ok? Przeczytaj dokładnie co ta gwarancja obejmuje i jakie sÄ twoje prawa w razie problemów. Możesz także kupiÄ ubezpieczenie na wypadek awarii - tam za około kilkaset złotych możesz liczyÄ na wypłatÄ w razie gdyby padła turbina czy sprzÄgło z kołem dwumasowym.
Zapewne dlatego że turbinÄ można rozwaliÄ we własnym zakresie bardzo łatwo - dużo zależy od eksploatacji - przy prawidłowej żywotnoć turbiny jest taka sama jak silnika. ale przeguby etc - juz tak Pozdrawiam Rafał 30 |
Data: Listopad 07 2011 01:41:15 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: ptoki | On Nov 6, 7:06 pm, icek2 wrote: czyli coFocusow jest u nas w kraju jak mrowkow. Gdyby sie sypaly masowo to by tak nie bylo. Ja kupilem takiego rysia (1,8) z przebiegiem 190kkm. I z tego co wiem nie byl naprawiany a teraz jezdzi calkiem ok. W trasie 4l/100km przy domu 5,5 a w miescie jakies 6-6,5l/100km. Bardzo duzo zalezy od tego jaki egzemplarz kupisz. Sa takie ktore padaja bo sa zle traktowane albo maja na liczniku przejechane 160kkm a w rzeczywistosci ponad 280kkm (znajomy tak niestety trafil). Kupisz zadbany z uczciwym przebiegiem to pojezdzisz. Kupisz kombinowany i padnie ci pompa, rozrzad, turbina czy co tam jeszcze to zaplacisz frycowe. co do 90kmMoj 115KM jest calkiem zrywny. Nie jak rajdowka ale do wyprzedzania calkiem ok. czy to przedłużanie gwarancji w fordzie - 90zł co przegląd jest ok?Rozsadnie. Ale bardzo ostroznie kupuj. W dzisiejszych autach nie mozna wszystkiego sprawdzic. Nawet mechanik na oko i ucho wiele nie powie. Podpiecie pod komputer to podstawa ale i dzieki temu nie wszystko mozna przewidziec. turbina nie jest objeta - twierdzą ze to element eksploatacyjny :DSam chcialem kupic kombika na benzyne. Szukalem i w calym kraju nie znalazlem. Kupilem na rope z musu. Jak znajdziesz benzynowego to co prawda tez ci sie zuzyje i beda koszty ale raczej przewidywalne... 31 |
Data: Listopad 07 2011 11:02:32 | Temat: Re: ford focus mk2 | Autor: icek2 | W dniu 2011-11-07 10:41, ptoki pisze: Sam chcialem kupic kombika na benzyne. Szukalem i w calym kraju niebenzynowe, młode, w pewnym przebiegiem - znajduje tdci 115km juz nie tak łatwo :( -- pozdros icek |