Grupy dyskusyjne   »   ford focus mk2

ford focus mk2



1 Data: Listopad 06 2011 08:26:01
Temat: ford focus mk2
Autor: icek2 

Witam,

nosze sie z zamiarem kupna focusa mk2
2008/09
myslalem o 1.8 tdci 115km
ale wczoraj jechałem 1.6 tdci 90km i tez dawał radę :)

ale mam pytanie
czy benzyne     116 KM (85 kW) da radę zagazowac?
jesli tak, to ile by kosztowała dobra instalacja?

--
pozdros
icek



2 Data: Listopad 06 2011 14:27:14
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: daxus 

On 2011-11-06 08:26, icek2 wrote:

Witam,

nosze sie z zamiarem kupna focusa mk2
2008/09
myslalem o 1.8 tdci 115km
ale wczoraj jechałem 1.6 tdci 90km i tez dawał radę :)

ale mam pytanie
czy benzyne 116 KM (85 kW) da radę zagazowac?
jesli tak, to ile by kosztowała dobra instalacja?

hej hej

Jestem użytkownikiem focusa (1.8 TDCI 115KM) z 2006 roku od 2ch lat (kupilem 3-latka z pewnym przebiegiem z salonu forda 80 tys. km)- wczesniej serwisowany w serwisie Forda.

Powiem tak :
- samochód bardzo pojemny i duży jak na swoją klasę
- nie bierz tdci - ja sie ciagle boje ze padna mi albo wtryski (1000zl za sztuke, Turbina - ok 8 tys z montazem, dwumasa - ok 2000zl - nie warto
- benzyna - podobno zagazowac sie wlasciwie nie da, nie jest to polecane w tym silniku

Mi w Focusie TDCI przy przebiegu 90 tys. padl alternator (650zl !) i cięgno (1100zl !!!). Podziekuje za takie koszty - naprawialem poza serwisem autoryzowanym. (dwa razy laweta)

Ja bym na twoim miejscu brał Skode Octavie zagazowana fabrycznie - nudny wybór ale pragmatyczny. Tanie naprawy i tani gaz.

Pozdrawiam

3 Data: Listopad 06 2011 14:50:22
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: The_EaGle 

W dniu 2011-11-06 14:27, daxus pisze:

Jestem użytkownikiem focusa (1.8 TDCI 115KM) z 2006 roku od 2ch lat
(kupilem 3-latka z pewnym przebiegiem z salonu forda 80 tys. km)-
wczesniej serwisowany w serwisie Forda.

Powiem tak :
- samochód bardzo pojemny i duży jak na swoją klasę


- nie bierz tdci - ja sie ciagle boje ze padna mi albo wtryski (1000zl
za sztuke, Turbina - ok 8 tys z montazem, dwumasa - ok 2000zl - nie warto

Widać naczytałeś się za dużo bzdurnych opinii. Zamiast bać się po prostu jeździj. Tych samochodów są tysiące a awarie mają nieliczne.

Ceny które podałeś kompletnie sie nie zgadzają:
- wtrysk jeden - 700-800zł nowy!
- turbina nowa 2000-2500zł
- dwumasa 1000zł LUK

>...

Mi w Focusie TDCI przy przebiegu 90 tys. padl alternator (650zl !)
Dziwne że za alternator zapłaciłeś tylko 650zł ? A konkretnie co się popsuło?

i cięgno (1100zl !!!).
Cięgno czego?

Podziekuje za takie koszty - naprawialem poza
serwisem autoryzowanym. (dwa razy laweta)

To są duże koszty? Przy samochodzie który ma 5 lat i około 100 tys km naprawy za 1700zł to nie jest jeszcze żadna katastrofa ale cóż miałeś pecha widać.


Ja bym na twoim miejscu brał Skode Octavie zagazowana fabrycznie - nudny
wybór ale pragmatyczny. Tanie naprawy i tani gaz.

Faktycznie octavia 1.6 z LPG ... to nudny wybór.
Tylko że w 1.6 pada skrzynie biegów - problem od lat w VW Golfach IV, V i octaviach. Możesz sprawdzić na forach. Koszt nowej coś koło 8 tyś zł ale używane da się za kilkaset złotych "załawić"

Bo jak byś pomyślał o 1.4 TSI albo 1.8 TSI , 1.6 TDI czy 2.0 TDI to koszty napraw tam są x3 razy większe niż w focusie 1.8 tdci. W tych silnikach mnóstwo rzeczy się pierniczy.

--
Pozdrawiam
Rafał

4 Data: Listopad 06 2011 14:07:06
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: daxus 

On 6 Lis, 14:50, The_EaGle  wrote:

W dniu 2011-11-06 14:27, daxus pisze:

> Jestem użytkownikiem focusa (1.8 TDCI 115KM) z 2006 roku od 2ch lat
> (kupilem 3-latka z pewnym przebiegiem z salonu forda 80 tys. km)-
> wczesniej serwisowany w serwisie Forda.

> Powiem tak :
> - samochód bardzo pojemny i duży jak na swoją klasę
> - nie bierz tdci - ja sie ciagle boje ze padna mi albo wtryski (1000zl
> za sztuke, Turbina - ok 8 tys z montazem, dwumasa - ok 2000zl - nie warto

Widać naczytałeś się za dużo bzdurnych opinii. Zamiast bać się po prostu
jeździj. Tych samochodów są tysiące a awarie mają nieliczne.

Ceny które podałeś kompletnie sie nie zgadzają:
- wtrysk jeden - 700-800zł nowy!
- turbina nowa 2000-2500zł
- dwumasa 1000zł LUK

 >...

> Mi w Focusie TDCI przy przebiegu 90 tys. padl alternator (650zl !)

Dziwne że za alternator zapłaciłeś tylko 650zł ? A konkretnie co się
popsuło?

>i cięgno (1100zl !!!).

Cięgno czego?

> Podziekuje za takie koszty - naprawialem poza
> serwisem autoryzowanym. (dwa razy laweta)

To są duże koszty? Przy samochodzie który ma 5 lat i około 100 tys km
naprawy za 1700zł to nie jest jeszcze żadna katastrofa ale cóż miałeś
pecha widać.

> Ja bym na twoim miejscu brał Skode Octavie zagazowana fabrycznie - nudny
> wybór ale pragmatyczny. Tanie naprawy i tani gaz.

Faktycznie octavia 1.6 z LPG ... to nudny wybór.
Tylko że w 1.6 pada skrzynie biegów - problem od lat w VW Golfach IV, V
i octaviach. Możesz sprawdzić na forach. Koszt nowej coś koło 8 tyś zł
ale używane da się za kilkaset złotych "załawić"

Bo jak byś pomyślał o 1.4 TSI albo 1.8 TSI , 1.6 TDI czy 2.0 TDI to
koszty napraw tam są x3 razy większe niż w focusie 1.8 tdci. W tych
silnikach mnóstwo rzeczy się pierniczy.

--
Pozdrawiam
Rafał

No fakt, zrobiłem 15 tys. kilometrow i dwa razy laweta - naprawy za ok
2 tys. zl.
Pytanie czy moj pech czy taki bezawaryjny samochod.
Po takich doswiadczeniach - nigdy wiecej Forda - producent wyrabia
sobie markę takimi bublami, niewazne czy mialem pecha czy nie.

5 Data: Listopad 07 2011 09:04:18
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: The_EaGle 

W dniu 2011-11-06 23:07, daxus pisze:

No fakt, zrobiłem 15 tys. kilometrow i dwa razy laweta - naprawy za ok
2 tys. zl.
Pytanie czy moj pech czy taki bezawaryjny samochod.
Po takich doswiadczeniach - nigdy wiecej Forda - producent wyrabia
sobie markę takimi bublami, niewazne czy mialem pecha czy nie.

Kupiłeś nowy samochód czy używany? Z tego co widzę używany. Nie bronię forda ale jesteś kolejnym przykładem tego że kompletnie nie masz pojęcia jak ktoś eksploatował samochód a ty ponosisz teraz tego koszty.
Trafiłeś na taki model i już.  Producent mało ma tutaj do rzeczy. Alternator nie jest produkowany przez forda a ZTCP DENSO a takie same modele alternatorów znajdziesz w połowie samochodów w UE.

Pozdrawiam
Rafał

6 Data: Listopad 07 2011 05:10:38
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: daxus 

On Nov 7, 9:04 am, The_EaGle  wrote:

W dniu 2011-11-06 23:07, daxus pisze:

> No fakt, zrobiłem 15 tys. kilometrow i dwa razy laweta - naprawy za ok
> 2 tys. zl.
> Pytanie czy moj pech czy taki bezawaryjny samochod.
> Po takich doswiadczeniach - nigdy wiecej Forda - producent wyrabia
> sobie markę takimi bublami, niewazne czy mialem pecha czy nie.

Kupiłeś nowy samochód czy używany? Z tego co widzę używany. Nie bronię
forda ale jesteś kolejnym przykładem tego że kompletnie nie masz pojęcia
jak ktoś eksploatował samochód a ty ponosisz teraz tego koszty.
Trafiłeś na taki model i już.  Producent mało ma tutaj do rzeczy.
Alternator nie jest produkowany przez forda a ZTCP DENSO a takie same
modele alternatorów znajdziesz w połowie samochodów w UE.

Pozdrawiam
Rafał

To nie jest kwestia tego, że najeżdżam na ten samochód jak na
najgorszy złom.
Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo
kosztowna, drogie części zamienne do Forda, często brak zamienników..
Dwa razy byłem holowany mając 4 letni samochód.
Wszystko to powoduje, że można znaleźć dużo lepszy samochód w tej
klasie. Opinie użytkowników są jedynymi na których można polegać, więc
radze wszystkim potencjalnym nabywcom tego słuchać.
To, skąd jest konkretny podzespół w samochodzie - mnie to kompletnie
nie interesuje.
Ważne jest że sprzedaje to Ford i wszystkie awarie podzespołów idą na
konto Forda.

Jeszcze raz podkreślam - Ford TDCI to drogi samochód w naprawach - nie
polecam.

Pozdrawiam
Daniel

7 Data: Listopad 07 2011 14:57:32
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: The_EaGle 

W dniu 2011-11-07 14:10, daxus pisze:

To nie jest kwestia tego, że najeżdżam na ten samochód jak na
najgorszy złom.
Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo
kosztowna, drogie części zamienne do Forda, często brak zamienników.

Żadnego z tych drogich części przecież nie wymieniałeś. Zgadza się? Części o których pisałeś dotyczą tak samo silników benzynowych jak i diesla.

Dwa razy byłem holowany mając 4 letni samochód.
Najwyraźniej trafiłeś na "złom" kupując używany samochód. Masz udokomunetowany przebieg, czy auto było z Polski czy z Niemiec?


Wszystko to powoduje, że można znaleźć dużo lepszy samochód w tej
klasie.

Na przykładnie twoich doświadczeń o których tu napisałeś niczego nie można być pewien.

Opinie użytkowników są jedynymi na których można polegać, więc
radze wszystkim potencjalnym nabywcom tego słuchać.

Naturalnie, problem w tym że ci którym się nic nie dzieje nic nie mówią a ten % którym się coś pierniczy wrzeszczą w wniebogłosy - dotyczy to każdej marki. Twój przykład jest bardzo dobry - jesteś odpowiednio nastawiony do tego samochodu choć wnioski wyciągałeś całkowicie błędne.

To, skąd jest konkretny podzespół w samochodzie - mnie to kompletnie
nie interesuje.

Wnioski jakie opierasz na podstawie takich opinii są tak samo warte jak i to że to Ciebie nie interesuje. Ignorantem jest się całościowo.

Ważne jest że sprzedaje to Ford i wszystkie awarie podzespołów idą na
konto Forda.

Sprzedaje ci to nie ford ale jakiś Mietek z komisu wiec idąc dalej twoim tokiem rozumowania to jego powinieneś obarczyć winą za twoje awarie.


Jeszcze raz podkreślam - Ford TDCI to drogi samochód w naprawach - nie
polecam.

Nie polecasz - masz prawo chociaż NIC związanego z tdci w nim nie wymieniałeś.

Pozdrawiam
Rafał

8 Data: Listopad 07 2011 14:04:30
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 7 Nov 2011 05:10:38 -0800 (PST), daxus napisał(a):

Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo
kosztowna, drogie części zamienne do Forda, często brak zamienników.
Jeszcze raz podkreślam - Ford TDCI to drogi samochód w naprawach - nie
polecam.

Aha... podobno nawet Ford podpisał umowę o współpracy z krajową radą
komorniczą.
Miszczuniu, to jaki diesel nie jest taki drogi? Może w takim razie HDi?
Albo może te diesle BMW które w Mini montuja?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI
Ma standardowo funkcję samootrzepywania się ze śniegu

9 Data: Listopad 07 2011 23:10:47
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: zdan 

W dniu 2011-11-07 14:10, daxus pisze:

On Nov 7, 9:04 am,   wrote:
W dniu 2011-11-06 23:07, daxus pisze:

To nie jest kwestia tego, że najeżdżam na ten samochód jak na
najgorszy złom.
Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo
kosztowna, drogie części zamienne do Forda, często brak zamienników.

Potwierdzam. Silnik 1.8 TDCi jest bardzo drogi w naprawach.
Części są dużo droższe niż do starszego silnika 1.8 TDDi
albo nowszego (chyba?) 1.6 TDCi. Zamienników często nie ma,
albo są tańsze o 10-20% od oryginału.

Przykłady? Proszę bardzo:
Miska olejowa, czyli kawałek wytłoczonej blachy (u mnie zardzewiała):
  - 1.8 TDCI: 750 PLN, zamienników brak, na alledrogo brak.
  - 1.6 TDCI: 170 PLN
Sprzęgło alternatora:
  - 1.8 TDCI: 450 PLN, wtedy uważali, że nierozbieralne
  - 1.8 TDDI: 129 PLN (nie da się użyć - inne mocowanie)

Kolega zapomniał napisać jeszcze o wielowahaczowym zawieszeniu
z tyłu - całość to wydatek ponad 1000 PLN.

--
Pozdrawiam
Piotr Zdankiewicz

10 Data: Listopad 08 2011 14:52:24
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: The_EaGle 

W dniu 2011-11-07 23:10, zdan pisze:

W dniu 2011-11-07 14:10, daxus pisze:
On Nov 7, 9:04 am,  wrote:
W dniu 2011-11-06 23:07, daxus pisze:

To nie jest kwestia tego, że najeżdżam na ten samochód jak na
najgorszy złom.
Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo
kosztowna, drogie części zamienne do Forda, często brak zamienników.

Potwierdzam. Silnik 1.8 TDCi jest bardzo drogi w naprawach.

Jak każdy CR II lub III gen. Nie jest droższy od innych.

Części są dużo droższe niż do starszego silnika 1.8 TDDi

Następny mądry. Każdy silnik z CR będzie droższy w naprawie od tradycyjnego diesla z wtryskiem bezpośrednim to chyba nie jest nic dziwnego?

Porównujesz silnik a bezpośrednim wtryskiem czyli starej generacji z silnikiem common rail :) Proponuje porównać 1.4 1.6v VW montowany w fabi do 1.4 TSI także montowanej w fabii - który będzie droższy w naprawie?

albo nowszego (chyba?) 1.6 TDCi.

że co?

Wymiana dwumasy w 1.6 tdci od 2824 do 3124
Wymiana dwumasy w 1.8 tdci od 1700 do 2200

Nowy wtryskiwacz do 1.6 tdci 800zł za sztukę
Nowy wtryskiwacz do 1.8 tdci 520zł za sztukę

Nowe turbo w 1.6 tdci 2300zł  - tutaj jest różnica
Nowe turbo w 1.8 tdci 3500zł - ale tutaj masz porządną turbinę gareta a nie suszarkę do włosów ;)

alternator w 1.6 tdci 650zł
alternator w 1.8 tdci 350zł

ceny z allegro.

Proszę wiec nie pierdziel głupot...


Zamienników często nie ma, albo są tańsze o 10-20% od oryginału.

  Na razie nie widzę żeby 1.8 tdci był droższy niż 1.6 tdci czy innym common rail innego producenta o podobnej do niego mocy. Wręcz przeciwnie w porównaniu do 1.6 jest tańszy. Zmienników do wtrysków nie ma nigdzie, turbina jako zamiennik jeżeli ma działać będzie tak samo droga.



Przykłady? Proszę bardzo:
Miska olejowa, czyli kawałek wytłoczonej blachy (u mnie zardzewiała):
- 1.8 TDCI: 750 PLN, zamienników brak, na alledrogo brak.

Proszę bardzo ile masz na allegro:
http://tinyurl.com/cts5ey7
Ceny od 100 do 250zł

- 1.6 TDCI: 170 PLN

Prawda to.


Sprzęgło alternatora:
- 1.8 TDCI: 450 PLN, wtedy uważali, że nierozbieralne
Nowe 199zł http://tinyurl.com/dx5omvy

- 1.8 TDDI: 129 PLN (nie da się użyć - inne mocowanie)

http://tinyurl.com/br8jyhd Części cała masa.


Kolega zapomniał napisać jeszcze o wielowahaczowym zawieszeniu
z tyłu - całość to wydatek ponad 1000 PLN.

No faktycznie ja po przejechaniu 280tys nie wymieniałem praktycznie NIC - jeden odbój za 30zł. Nawet amory miały skuteczność ponad 70%. Jak pokażesz mi równie trwałe zawieszenie  w innym samochodzie to będzie w niebo wzięty.

Całość tylnego zawieszenia to 2500zł mówię o kompletnym tylnym.


Pozdrawiam
Rafał

11 Data: Listopad 08 2011 18:13:13
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: zdan 

W dniu 2011-11-08 14:52, The_EaGle pisze:

W dniu 2011-11-07 23:10, zdan pisze:
W dniu 2011-11-07 14:10, daxus pisze:
On Nov 7, 9:04 am,  wrote:
W dniu 2011-11-06 23:07, daxus pisze:

To nie jest kwestia tego, że najeżdżam na ten samochód jak na
najgorszy złom.
Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo
kosztowna, drogie części zamienne do Forda, często brak zamienników.

Potwierdzam. Silnik 1.8 TDCi jest bardzo drogi w naprawach.

Jak każdy CR II lub III gen. Nie jest droższy od innych.
Autor wątku zapytał o ten silnik, więc mu odpisałem.
Nie mówię o "każdym", "podobnym", ale o tym.

Części są dużo droższe niż do starszego silnika 1.8 TDDi

Następny mądry. Każdy silnik z CR będzie droższy w naprawie od
tradycyjnego diesla z wtryskiem bezpośrednim to chyba nie jest nic
dziwnego?
j.w.


Porównujesz silnik a bezpośrednim wtryskiem czyli starej generacji z
silnikiem common rail :) Proponuje porównać 1.4 1.6v VW montowany w fabi
do 1.4 TSI także montowanej w fabii - który będzie droższy w naprawie?>
Podałem także porównanie 1.8 oraz 1.6 - oba TDCi.


Wymiana dwumasy w 1.6 tdci od 2824 do 3124
Wymiana dwumasy w 1.8 tdci od 1700 do 2200
Kolega w tym silniku wymieniał już co najmniej 3 razy tą dwumasę.
A auto ma przejechane coś ok. 70 kkm. Drobiazg.

Zamienników często nie ma, albo są tańsze o 10-20% od oryginału.

Na razie nie widzę żeby 1.8 tdci był droższy niż 1.6 tdci czy innym
common rail innego producenta o podobnej do niego mocy. Wręcz przeciwnie
w porównaniu do 1.6 jest tańszy. Zmienników do wtrysków nie ma nigdzie,
turbina jako zamiennik jeżeli ma działać będzie tak samo droga.
Masz taki do sprzedania, że tak ten silnik co dwie linijki zachwalasz?

Przykłady? Proszę bardzo:
Miska olejowa, czyli kawałek wytłoczonej blachy (u mnie zardzewiała):
- 1.8 TDCI: 750 PLN, zamienników brak, na alledrogo brak.

Proszę bardzo ile masz na allegro:
http://tinyurl.com/cts5ey7
Ceny od 100 do 250zł
Gdzie w tym linku masz misę olejową DOLNĄ do forda focusa 1.8 TDCi?
Gdy ja szukałem jakiś czas temu i znalazłem jedną, to zdjęcie było tylko do środka. Gdy poprosiłem o zdjęcie z zewnątrz - kontakt się urwał. Wytłumacz mi dlaczego kawałek wytłoczonej blachy bez żadnych
czujników do jednego auta kosztuje 170 PLN, do innego 750. Auta tego
samego producenta, tej samej marki?

Sprzęgło alternatora:
- 1.8 TDCI: 450 PLN, wtedy uważali, że nierozbieralne
Nowe 199zł http://tinyurl.com/dx5omvy
Tu masz samą rolkę, której nigdzie nie chcieli mi przełożyć.
A ja pisałem o całości: http://tinyurl.com/bsgumxl

- 1.8 TDDI: 129 PLN (nie da się użyć - inne mocowanie)
http://tinyurl.com/br8jyhd Części cała masa.
No i? To jest inny silnik i pisałem, że to nie pasuje do 1.8 TDCI.

Kolega zapomniał napisać jeszcze o wielowahaczowym zawieszeniu
z tyłu - całość to wydatek ponad 1000 PLN.

No faktycznie ja po przejechaniu 280tys nie wymieniałem praktycznie NIC
- jeden odbój za 30zł. Nawet amory miały skuteczność ponad 70%. Jak
pokażesz mi równie trwałe zawieszenie w innym samochodzie to będzie w
niebo wzięty.

Całość tylnego zawieszenia to 2500zł mówię o kompletnym tylnym.

Jeździłeś tylko w Niemczech? Ja musiałem robić częściowo przy przebiegu
ok. 180 kkm, kolega bodajże też częściowo przy znacznie mniejszym przebiegu. Oba auta jeżdżone tylko po Polsce.

--
Pozdrawiam
Piotr Zdankiewicz

12 Data: Listopad 09 2011 09:27:52
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: The_EaGle 

W dniu 2011-11-08 18:13, zdan pisze:

W dniu 2011-11-08 14:52, The_EaGle pisze:
W dniu 2011-11-07 23:10, zdan pisze:
W dniu 2011-11-07 14:10, daxus pisze:
On Nov 7, 9:04 am,  wrote:
W dniu 2011-11-06 23:07, daxus pisze:

To nie jest kwestia tego, że najeżdżam na ten samochód jak na
najgorszy złom.
Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo
kosztowna, drogie części zamienne do Forda, często brak zamienników.

Potwierdzam. Silnik 1.8 TDCi jest bardzo drogi w naprawach.

Jak każdy CR II lub III gen. Nie jest droższy od innych.
Autor wątku zapytał o ten silnik, więc mu odpisałem.
Nie mówię o "każdym", "podobnym", ale o tym.

Ja też piszę o tym modelu 1.8 tdci - mam doświadczenie bo miałem to auto od nowości a wiec wiem co się działo przez prawie 300tys km.
Drugie to to co widziałem jednej z firm (OEM automatic) kilka tych samochodów z przebiegami po kilkaset tysięcy kilometrów. Trzecie to to co mówią mechanicy  na temat tego silnika po 10 latach jego obecności na rynku.

Części są dużo droższe niż do starszego silnika 1.8 TDDi

Następny mądry. Każdy silnik z CR będzie droższy w naprawie od
tradycyjnego diesla z wtryskiem bezpośrednim to chyba nie jest nic
dziwnego?
j.w.

Przecież ja piszę o 1.8 tdci a nie o silniku do łunochoda.


Porównujesz silnik a bezpośrednim wtryskiem czyli starej generacji z
silnikiem common rail :) Proponuje porównać 1.4 1.6v VW montowany w fabi
do 1.4 TSI także montowanej w fabii - który będzie droższy w naprawie?>
Podałem także porównanie 1.8 oraz 1.6 - oba TDCi.

Które okazało się błędne/


Wymiana dwumasy w 1.6 tdci od 2824 do 3124
Wymiana dwumasy w 1.8 tdci od 1700 do 2200
Kolega w tym silniku wymieniał już co najmniej 3 razy tą dwumasę.

To powinien zmienić styl jazdy. Dwumasa pada od idioty kierowcy w 90%.
Dokładnie tak samo jak ze sprzęgłem w tradycyjnych samochodach - są tacy co potrafią 200tys przejechać a inni po 20 tyś zmieniają tarcze sprzęgła.

A auto ma przejechane coś ok. 70 kkm. Drobiazg.
Więc to ewidentny wynik tego że nie potrafi jeździć. Średni przebieg dwuasy  to jakieś 150 tys km zdarzają się tacy co przejeżdżają ponad 200tyś a i tacy jak twój kolega którzy zmieniają co chwilę.  To dotyczy każdego auta z kołem dwumasowym. Niemal każde z nich jest tego samego producenta LUK lub Sachs

Zamienników często nie ma, albo są tańsze o 10-20% od oryginału.

Na razie nie widzę żeby 1.8 tdci był droższy niż 1.6 tdci czy innym
common rail innego producenta o podobnej do niego mocy. Wręcz przeciwnie
w porównaniu do 1.6 jest tańszy. Zmienników do wtrysków nie ma nigdzie,
turbina jako zamiennik jeżeli ma działać będzie tak samo droga.
Masz taki do sprzedania, że tak ten silnik co dwie linijki zachwalasz?

Masz jeszcze jakieś argumenty czy ci się skończyły?

Przykłady? Proszę bardzo:
Miska olejowa, czyli kawałek wytłoczonej blachy (u mnie zardzewiała):
- 1.8 TDCI: 750 PLN, zamienników brak, na alledrogo brak.

Proszę bardzo ile masz na allegro:
http://tinyurl.com/cts5ey7
Ceny od 100 do 250zł
Gdzie w tym linku masz misę olejową DOLNĄ do forda focusa 1.8 TDCi?

Potrzebujesz okularów?
http://tinyurl.com/cyn55vj


Gdy ja szukałem jakiś czas temu i znalazłem jedną, to zdjęcie było tylko
do środka.
A ty potrzebowałeś dwie jak rozumiem? :)

Gdy poprosiłem o zdjęcie z zewnątrz - kontakt się urwał.
To ewidentnie wina forda.

Wytłumacz mi dlaczego kawałek wytłoczonej blachy bez żadnych
czujników do jednego auta kosztuje 170 PLN, do innego 750. Auta tego
samego producenta, tej samej marki?

Jak widzisz z linka powyżej kosztuje 199zł. Silnik 1.6 tdci/Hdi to ten sam blok co silnik 1.4 tdci/hdi - to są dużo mniejsze silniki. Zapewne produkowane w większej ilości sztuk.

Sprzęgło alternatora:
- 1.8 TDCI: 450 PLN, wtedy uważali, że nierozbieralne
Nowe 199zł http://tinyurl.com/dx5omvy

Tu masz samą rolkę, której nigdzie nie chcieli mi przełożyć.
A ja pisałem o całości: http://tinyurl.com/bsgumxl

Nie potafię powiedzieć dlaczego, może mechanik był od golfów? ;)


- 1.8 TDDI: 129 PLN (nie da się użyć - inne mocowanie)
http://tinyurl.com/br8jyhd Części cała masa.
No i? To jest inny silnik i pisałem, że to nie pasuje do 1.8 TDCI.

Wiem, podałem jako przykład że jest tego od cholery. Używanych i nowych.

Kolega zapomniał napisać jeszcze o wielowahaczowym zawieszeniu
z tyłu - całość to wydatek ponad 1000 PLN.

No faktycznie ja po przejechaniu 280tys nie wymieniałem praktycznie NIC
- jeden odbój za 30zł. Nawet amory miały skuteczność ponad 70%. Jak
pokażesz mi równie trwałe zawieszenie w innym samochodzie to będzie w
niebo wzięty.

Całość tylnego zawieszenia to 2500zł mówię o kompletnym tylnym.

Jeździłeś tylko w Niemczech?

Jeździłem głownie po Polsce.

Ja musiałem robić częściowo przy przebiegu ok. 180 kkm, kolega bodajże też częściowo przy znacznie mniejszym
przebiegu. Oba auta jeżdżone tylko po Polsce.

Czyli z tego co piszesz samochód przejechał po Polsce bezawaryjnie ze strony zawieszenia 180tys a następnie naprawiłeś zawieszenie za 1000zł i masz pretensje do producenta że tak drogo? Czy przypadkiem jeździłeś kiedyś innym samochodem przez 180tys i jesteś w stanie to porównać? Czy też to twój pierwszy samochód który osiągnął taki przebieg?

A piszesz cały czas o tym koledze który w ciągu 70tys km potrzebuje 3 kół dwumasowych?

Pozdrawiam
Rafał

13 Data: Listopad 11 2011 11:20:48
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: icek2 

bez jaj

najgorsze co moze byc, to gdy autem nie mozesz ruszyc
i laweta..
to jest knock out
no dobra, moze zdarzyc sie raz

ale przy serwisowaniu, zgodnie z ksiazka
to w mojej opinii - nie ma prawa się zdarzyc



--
pozdros
icek

14 Data: Listopad 12 2011 22:25:52
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: The_EaGle 

W dniu 2011-11-11 11:20, icek2 pisze:

bez jaj

najgorsze co moze byc, to gdy autem nie mozesz ruszyc
i laweta..
to jest knock out
no dobra, moze zdarzyc sie raz

W nowocześniejszych samochodach czasem brak informacji z jakiegoś czujnika może oznaczać brak możliwości uruchomienia auta.

ale przy serwisowaniu, zgodnie z ksiazka
to w mojej opinii - nie ma prawa się zdarzyc

Niestety jesteś w błędzie. Statystycznie to zdarza się rzadko ale zdarza się. Przykładowo rozładuje się bateria key lock immobilisera w kluczyku. Koniec, nie pojedziesz.  To nie jest sprawdzane przy przeglądzie. Inna sytuacja w silniku benzynowym - cewka zapłonowa wyzionie ducha - koniec - zostajesz. Co to ma wspólnego z przeglądem? Nikt tego nie testuje co przegląd...

Zdarzyć się może nawet w każdym aucie. Każde urządzenie mechaniczne może się kiedyś popsuć. Samoloty za setki mln $ się psują a co dopiero taki samochód a dziesiąt tyś PLN...

Pozdrawiam
Rafał

15 Data: Listopad 12 2011 23:57:31
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: Grejon 

W dniu 2011-11-12 22:25, The_EaGle pisze:

W dniu 2011-11-11 11:20, icek2 pisze:
bez jaj

najgorsze co moze byc, to gdy autem nie mozesz ruszyc
i laweta..
to jest knock out
no dobra, moze zdarzyc sie raz

W nowocześniejszych samochodach czasem brak informacji z jakiegoś
czujnika może oznaczać brak możliwości uruchomienia auta.

A powinnien w najgorszym razie spowodować mniej opytmalną _pracę_ silnika i pewnie zapalenie się żółtej kontrolki.

Niestety jesteś w błędzie. Statystycznie to zdarza się rzadko ale zdarza
się. Przykładowo rozładuje się bateria key lock immobilisera w kluczyku.

Jak mi się rozładuje bateria w kluczyku to po prostu otworzę auto kluczykiem a nie pilotem. Immobilizer wyłączę bez problemu.

Koniec, nie pojedziesz. To nie jest sprawdzane przy przeglądzie. Inna
sytuacja w silniku benzynowym - cewka zapłonowa wyzionie ducha - koniec
- zostajesz.

Akurat cewka czasami daje objawy, że zaraz wyzionie ducha. BTDT.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Green Trafic 140 dCi

16 Data: Listopad 13 2011 13:52:12
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: The_EaGle 

W dniu 2011-11-12 23:57, Grejon pisze:

W dniu 2011-11-12 22:25, The_EaGle pisze:
W dniu 2011-11-11 11:20, icek2 pisze:
bez jaj

najgorsze co moze byc, to gdy autem nie mozesz ruszyc
i laweta..
to jest knock out
no dobra, moze zdarzyc sie raz

W nowocześniejszych samochodach czasem brak informacji z jakiegoś
czujnika może oznaczać brak możliwości uruchomienia auta.

A powinnien w najgorszym razie spowodować mniej opytmalną _pracę_
silnika i pewnie zapalenie się żółtej kontrolki.

I tak jest w zależności jak bardzo newralgiczny jest dany czujnik. Niestety era gaźników się skończyła 20 lat temu.

Niestety jesteś w błędzie. Statystycznie to zdarza się rzadko ale zdarza
się. Przykładowo rozładuje się bateria key lock immobilisera w kluczyku.

Jak mi się rozładuje bateria w kluczyku to po prostu otworzę auto
kluczykiem a nie pilotem. Immobilizer wyłączę bez problemu.

Chyba sobie kpisz. Jak bez dodatkowych narzędzi z daleka od domu nie mając dostępu do komputera wyłączysz immobiliser?

Koniec, nie pojedziesz. To nie jest sprawdzane przy przeglądzie. Inna
sytuacja w silniku benzynowym - cewka zapłonowa wyzionie ducha - koniec
- zostajesz.

Akurat cewka czasami daje objawy, że zaraz wyzionie ducha. BTDT.

Czasami, a zwykle to jest tak dziś działa jutro nie. Koniec.


Pozdrawiam
Rafał

17 Data: Listopad 13 2011 13:55:06
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: Grejon 

W dniu 2011-11-13 13:52, The_EaGle pisze:

Chyba sobie kpisz. Jak bez dodatkowych narzędzi z daleka od domu nie
mając dostępu do komputera wyłączysz immobiliser?

Wyłączę w sensie rozbroję przekręcając kluczyk w stacyjce.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Green Trafic 140 dCi

18 Data: Listopad 15 2011 12:48:51
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: The_EaGle 

W dniu 2011-11-13 13:55, Grejon pisze:

W dniu 2011-11-13 13:52, The_EaGle pisze:

Chyba sobie kpisz. Jak bez dodatkowych narzędzi z daleka od domu nie
mając dostępu do komputera wyłączysz immobiliser?

Wyłączę w sensie rozbroję przekręcając kluczyk w stacyjce.

W jakim samochodzie to tak działa? I jakie to zabezpieczenie jak złodziej przekręci w stacyjce i uruchomi silnik?

Pozdrawiam
Rafał

19 Data: Listopad 15 2011 12:53:18
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: Grejon 

W dniu 2011-11-15 12:48, The_EaGle pisze:

W dniu 2011-11-13 13:55, Grejon pisze:
W dniu 2011-11-13 13:52, The_EaGle pisze:

Chyba sobie kpisz. Jak bez dodatkowych narzędzi z daleka od domu nie
mając dostępu do komputera wyłączysz immobiliser?

Wyłączę w sensie rozbroję przekręcając kluczyk w stacyjce.

W jakim samochodzie to tak działa?

Auto z siga np.

I jakie to zabezpieczenie jak
złodziej przekręci w stacyjce i uruchomi silnik?

Jak to jakie? Tak działa fabryczne immo. Widzisz - w niektórych autach rozładowana bateria w kluczyku nie uniemożliwia odpalenia silnika.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Green Trafic 140 dCi

20 Data: Listopad 12 2011 14:53:12
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: ptoki 

On Nov 12, 10:25 pm, The_EaGle  wrote:

W dniu 2011-11-11 11:20, icek2 pisze:

> bez jaj

> najgorsze co moze byc, to gdy autem nie mozesz ruszyc
> i laweta..
> to jest knock out
> no dobra, moze zdarzyc sie raz

W nowocześniejszych samochodach czasem brak informacji z jakiegoś
czujnika może oznaczać brak możliwości uruchomienia auta.

> ale przy serwisowaniu, zgodnie z ksiazka
> to w mojej opinii - nie ma prawa się zdarzyc

Niestety jesteś w błędzie. Statystycznie to zdarza się rzadko ale zdarza
się. Przykładowo rozładuje się bateria key lock immobilisera w kluczyku.
Koniec, nie pojedziesz.  To nie jest sprawdzane przy przeglądzie. Inna
sytuacja w silniku benzynowym - cewka zapłonowa wyzionie ducha - koniec
- zostajesz. Co to ma wspólnego z przeglądem? Nikt tego nie testuje co
przegląd...

Zdarzyć się może nawet w każdym aucie. Każde urządzenie mechaniczne może
się kiedyś popsuć. Samoloty za setki mln $ się psują a co dopiero taki
samochód a dziesiąt tyś PLN...

Nie ma sie co klocic.
Wystarczy zerkanc na http://www.dekra.mojeauto.pl/raport/2010/szukaj/Marka?klasa=2
i tam focus jest na piatym miejscu pod wzgledem awaryjnosci (ogolnie),
wyprzedzajac np. golfa czy jette.
Po posortowaniu na "powazne usterki" wskakuje na trzecie miejsce.
Niestety wersja na 2011 rok jakos nie chce sortowac...

21 Data: Listopad 13 2011 19:45:46
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: icek2 

W dniu 2011-11-12 22:25, The_EaGle pisze:

W dniu 2011-11-11 11:20, icek2 pisze:
bez jaj

najgorsze co moze byc, to gdy autem nie mozesz ruszyc
i laweta..
to jest knock out
no dobra, moze zdarzyc sie raz
<ciach>
ale przy serwisowaniu, zgodnie z ksiazka
to w mojej opinii - nie ma prawa się zdarzyc

Niestety jesteś w błędzie. Statystycznie to zdarza się rzadko ale zdarza



jezdze nowymi autami od 98 roku (firmowo)
sporo francuzów, i toyoty, był nawet escort :)

nigdy, żaden samochód mnie nie zawiódł
zawsze odpalał, mogły dziac sie inne cyrki (zamki, szyby etc)
ale auto zawsze jechało

czy moge wymagania sa duze?

za duzo widziałem lagun, królowych serwisów :)

nie chce czegos takiego :)

focus MK2 urzeka mnie czasem produkcji
choroby wieku dziecięcego dawno muszą byc rozwiązane



--
pozdros
icek

22 Data: Listopad 11 2011 11:21:24
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: icek2 

aha

i płacze o alternatorze, dwumasie

to jest objęte gwarancją za 89zł :)




--
pozdros
icek

23 Data: Listopad 07 2011 21:51:06
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: icek2 

W dniu 2011-11-06 14:27, daxus pisze:

On 2011-11-06 08:26, icek2 wrote:
Witam,

nosze sie z zamiarem kupna focusa mk2
2008/09
myslalem o 1.8 tdci 115km
ale wczoraj jechałem 1.6 tdci 90km i tez dawał radę :)

ale mam pytanie
czy benzyne 116 KM (85 kW) da radę zagazowac?
jesli tak, to ile by kosztowała dobra instalacja?

hej hej

Jestem użytkownikiem focusa (1.8 TDCI 115KM) z 2006 roku od 2ch lat
(kupilem 3-latka z pewnym przebiegiem z salonu forda 80 tys. km)-
wczesniej serwisowany w serwisie Forda.

jak jest ze spalaniem?
poza miastem, przy prędksciach do 90/do 120
?



--
pozdros
icek

24 Data: Listopad 08 2011 00:54:01
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: Marek P. 

jak jest ze spalaniem?
poza miastem, przy prędksciach do 90/do 120
?

Ja poniżej 5,5 z żoną i małym dzieckiem nie dałem rady zejść. Ale 6,5 przy
służbowej jeździe uważam za dobry wynik.

25 Data: Listopad 06 2011 14:40:21
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: The_EaGle 

W dniu 2011-11-06 08:26, icek2 pisze:

Witam,

nosze sie z zamiarem kupna focusa mk2
2008/09
myslalem o 1.8 tdci 115km
ale wczoraj jechałem 1.6 tdci 90km i tez dawał radę :)

Zobaczysz zasadniczą różnice na trasie. Kiedy będziesz chciał wyprzedzić tira to w 90KM tdci kończą się możliwości bardzo szybko.
Po za tym silnik 1.6 tdci jest generalnie bardziej upierdliwy w użytkowaniu/serwisowaniu niż 1.8 tdci który po wszelkich chorobach wieku dziecięcego to najbardziej niezawodny silnik w fordzie.

Ja w focusie I gen 1.8 tdci od nowości zrobiłem pod 300tys km i zero problemów a oleju nie chciał brać. Teraz jeździ dalej u znajomego.


ale mam pytanie
czy benzyne 116 KM (85 kW) da radę zagazowac?
jesli tak, to ile by kosztowała dobra instalacja?

Jeśli mnie pamięć nie myli to silnik z bezpośrednim wtryskiem a wiec się nie da założyć LPG. Zwykły 1.6 100KM to prędzej da się LPG ale tam jest plastikowy kolektor i generalnie średnio to się nadaje na LPG chyba że z sekwencyjnym wtryskiem gazu.


--

Pozdrawiam
Rafał

26 Data: Listopad 06 2011 15:07:36
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: kkk 

On 6 Lis, 14:40, The_EaGle  wrote:

Zwykły 1.6 100KM to prędzej da się LPG ale tam jest
plastikowy kolektor i generalnie średnio to się nadaje na LPG chyba że z
sekwencyjnym wtryskiem gazu.

A to jeszcze ktoś zakłada I czy II generację?

27 Data: Listopad 06 2011 14:40:30
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: MZ 

W dniu 2011-11-06 08:26, icek2 pisze:

Witam,
ale mam pytanie
czy benzyne     116 KM (85 kW) da radę zagazowac?
jesli tak, to ile by kosztowała dobra instalacja?

Tych silników się nie gazuje. A demonem oszczędności toto nie jest,
10-10.5l/100km po mieście (DC) bierze i to przy normalnej a nie jakiejś
bardzo agresywnej jeździe. Na trasie da się zejć do 7l, ale powyżej
130km/h już jest wir w baku. Przy ciągłej prędkości autostradowej (czyli
w granicach 140-150km/h licznikowo) spalanie wychodzi około 8.3-8.5l/100
km dla odcinka około 1000km (nie, nie w PL:).


--
MZ
OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:
Kod promocyjny: 2011-87579484

28 Data: Listopad 06 2011 19:06:14
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: icek2 

czyli co

1.8 tdci 115km?

silnik sprawdzony i bezproblemowy?



co do 90km
to wiecie, teraz partnerem 1.6hdi 90km daje rade

czy to przedłużanie gwarancji w fordzie - 90zł co przegląd jest ok?
na liście jest dwumasa :)
no i assistance :)

turbina nie jest objeta - twierdzą ze to element eksploatacyjny :D

ale przeguby etc - juz tak
nie mówiąc o elektronice


--
pozdros
icek

29 Data: Listopad 07 2011 09:23:06
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: The_EaGle 

W dniu 2011-11-06 19:06, icek2 pisze:

czyli co

1.8 tdci 115km?

silnik sprawdzony i bezproblemowy?

Zadzwoń sobie do www.abscar.pl - serwisuje tam swoje samochody. Wykonują naprawy mnóstwa samochodów i zapytaj który wg nich jest bardziej bezproblemowy 1.8 czy 1.6 tdci. Potem przejedź sie oceń i sam wybierz.

Jeżeli wybierzesz 1.8 tdci pamiętaj aby do 100tys km wymienić pasek rozrządu - producent zaleca 150tys ale zdarzają sie przypadki (pierwszych modeli) że sie potrafił zerwać - koszt to jakieś 600-700zł.


co do 90km
to wiecie, teraz partnerem 1.6hdi 90km daje rade

1.6 HDI i 1.6 tdci to dokładnie te same silniki.

1.6 tdci 90KM może mieć jeszcze FAP - trzeba to sprawdzić. Wszystko zależy od roku produkcji i silnika. 1.8 tdci nie ma na pewno FAP'a, 1.6 mogą mieć - zależy od modelu/wersji/roku i pochodzenia auta.


czy to przedłużanie gwarancji w fordzie - 90zł co przegląd jest ok?
na liście jest dwumasa :)
no i assistance :)

Przeczytaj dokładnie co ta gwarancja obejmuje i jakie są twoje prawa w razie problemów. Możesz także kupić ubezpieczenie na wypadek awarii - tam za około kilkaset złotych możesz liczyć na wypłatę w razie gdyby padła turbina czy sprzęgło z kołem dwumasowym.


turbina nie jest objeta - twierdzą ze to element eksploatacyjny :D

Zapewne dlatego że turbinę można rozwalić we własnym zakresie bardzo łatwo - dużo zależy od eksploatacji - przy prawidłowej żywotnoć turbiny jest taka sama jak silnika.

ale przeguby etc - juz tak
nie mówiąc o elektronice

Pozdrawiam
Rafał

30 Data: Listopad 07 2011 01:41:15
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: ptoki 

On Nov 6, 7:06 pm, icek2  wrote:

czyli co

1.8 tdci 115km?

silnik sprawdzony i bezproblemowy?

Focusow jest u nas w kraju jak mrowkow. Gdyby sie sypaly masowo to by
tak nie bylo.
Ja kupilem takiego rysia (1,8) z przebiegiem 190kkm. I z tego co wiem
nie byl naprawiany a teraz jezdzi calkiem ok. W trasie 4l/100km przy
domu 5,5 a w miescie jakies 6-6,5l/100km.

Bardzo duzo zalezy od tego jaki egzemplarz kupisz. Sa takie ktore
padaja bo sa zle traktowane albo maja na liczniku przejechane 160kkm a
w rzeczywistosci ponad 280kkm (znajomy tak niestety trafil).

Kupisz zadbany z uczciwym przebiegiem to pojezdzisz.
Kupisz kombinowany i padnie ci pompa, rozrzad, turbina czy co tam
jeszcze to zaplacisz frycowe.

co do 90km
to wiecie, teraz partnerem 1.6hdi 90km daje rade

Moj 115KM jest calkiem zrywny. Nie jak rajdowka ale do wyprzedzania
calkiem ok.

czy to przedłużanie gwarancji w fordzie - 90zł co przegląd jest ok?
na liście jest dwumasa :)
no i assistance :)

Rozsadnie. Ale bardzo ostroznie kupuj. W dzisiejszych autach nie mozna
wszystkiego sprawdzic. Nawet mechanik na oko i ucho wiele nie powie.
Podpiecie pod komputer to podstawa ale i dzieki temu nie wszystko
mozna przewidziec.

turbina nie jest objeta - twierdzą ze to element eksploatacyjny :D

ale przeguby etc - juz tak
nie mówiąc o elektronice

Sam chcialem kupic kombika na benzyne. Szukalem i w calym kraju nie
znalazlem. Kupilem na rope z musu.
Jak znajdziesz benzynowego to co prawda tez ci sie zuzyje i beda
koszty ale raczej przewidywalne...

31 Data: Listopad 07 2011 11:02:32
Temat: Re: ford focus mk2
Autor: icek2 

W dniu 2011-11-07 10:41, ptoki pisze:

Sam chcialem kupic kombika na benzyne. Szukalem i w calym kraju nie
znalazlem. Kupilem na rope z musu.
Jak znajdziesz benzynowego to co prawda tez ci sie zuzyje i beda
koszty ale raczej przewidywalne...
benzynowe, młode, w pewnym przebiegiem - znajduje


tdci 115km
juz nie tak łatwo :(


--
pozdros
icek

ford focus mk2



Grupy dyskusyjne