[TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów
1 | Data: Maj 05 2009 21:10:04 |
Temat: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów | |
Autor: Paweł Burdzy | Witam, 2 |
Data: Maj 05 2009 22:06:01 | Temat: Re: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów | Autor: Eskimos | On Tue, 05 May 2009 21:10:04 +0200, Paweł Burdzy udało im się ukręcić śrubę regulacji składu mieszanki. Jeżeli chodzi Ci o pilot screw, to ostatnio ukręciłem/połamałem dwa w XJ900S. Gaźniki na stole, odwrócone do góry nogami, nacięcia na śrubokręt głebokie, srubokręt porzadny, dopasowany do nacięć i nagle zrobiło pstryk i obie części po obu stronach nacięcia się ułamały, a sruba zrobiła sie płaska jak łeb gwoździa. I po chwili to samo z drugim gaźnikiem :-/ Nalałem w studzienki WD40, zostawiłem na noc, nastepnego dnia scialem jedna studzienke na rowno ze sruba, nacialem jeszcze raz, wsadzilem srubokręt i znowu pstryk :-/ Jamacha panie... Darz bór, Eskimos FJ1200 Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!! Poznań 3 |
Data: Maj 05 2009 22:12:36 | Temat: Re: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów | Autor: Piotr Rezmer | Paweł Burdzy pisze: Wczoraj wreszcie odebrałem moto, ale pojawił się problem: Dławienie mogłoby być spowodowane zabrudzeniem gaźnika i nienadążaniem podawania paliwa, Czy wszystkie cylindry na pewno działają? -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar 4 |
Data: Maj 05 2009 22:33:49 | Temat: Re: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów | Autor: Paweł Burdzy | Piotr Rezmer pisze: Dławienie mogłoby być spowodowane zabrudzeniem gaźnika i nienadążaniem podawania paliwa, Czy wszystkie cylindry na pewno działają? W serwisie coś tam wspominali że gaźniki były zasyfione i żebym dolał jakiegoś czyściciela układu paliwowego do benzyny, ale jeszcze nie zdążyłem tego zrobić. Co do działania cylindrów - sprawdzałem to dziś rano. Po odpaleniu trzy kolanka od razu zaczęły się nagrzewać, jedno miało kilku-sekundowe opóźnienie. Później już wszystkie cztery grzały się jak należy. Jest sens wykręcać świece i patrzeć na kolor? Od wymiany zrobiłem na nich może 150-180km. 5 |
Data: Maj 05 2009 23:45:11 | Temat: Re: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów | Autor: Kuba Łacki | Paweł Burdzy napisał(a): Co gorsza nie jest to jednostajne dławienie, tylko takie jakby szarpanie - motocykl na krótką chwile zamula, potem szarpie do przodu, zamula, szarpie itd. Tak jakby tracił na chwilę zapłon, albo jakby go zalewało. Robi to na tyle gwałtownie, że przy wyższych obrotach potrafi człowiekiem po siodle do przodu i tyłu rzucać. Masz alarm? -- pzdr Q 6 |
Data: Maj 06 2009 01:45:55 | Temat: Re: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów | Autor: Paweł Burdzy | Kuba Łacki pisze: Masz alarm? Nie ma alarmu, podgrzewanych manetek ani innych sztucznie podłączanych odbiorników energii. Ale jak motocykl stał w serwisie to posprawdzali styki i spora część była zaśniedziała - ale przeczyścili i wg. nich teraz już wszystko jest w porządku. 7 |
Data: Maj 06 2009 22:51:32 | Temat: Re: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów | Autor: Kuba Łacki | Paweł Burdzy napisał(a): Kuba Łacki pisze: Generalnie, upraszczając nieco - zapytałem o alarm, bo opisane przez Ciebie objawy spotkałem kilkakrotnie w różnych motocyklach weń wyposażonych. Od wibracji przenoszonych na centralkę załączało się odcięcie zapłonu. Przeniesienie centralki w miejsce izolowane od wibracji rozwiązywało problem. Ale, znowu upraszczając, z opisanych przez Ciebie objawów wychodzi mi problem z prądami, niestety jak to z prądami - zazwyczaj zajebiście trudno wyczaić w czym rzecz. Zacząłbym od obejrzenia końcówek kabli dochodzących do cewek zapłonowych - u mnie kiedyś oderwała się końcówka konektora nachodząca na cewkę, ale że całość jest w izolacji to nie było tego widać, a motocykl przygasał, szarpał, skakał, czasem jechał dobrze itd. Potem kostki i przewody od impulsatora - sprawdzić czy jest przejście prądu. Zakładam, że przewody od akumulatora sprawdzone, połączenie minusa z masą pewne i czyste. Jak nie pomoże, to szukałbym kogoś z takim motocyklem i po kolei bym wymieniał poszczególne podzespoły. A to cewki, a to moduł, a to impulsator, a to stacyjkę... -- pzdr Q 8 |
Data: Maj 06 2009 00:45:01 | Temat: Re: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów | Autor: K.M.C. | Paweł Burdzy pisze:
robilem ostatnio fazera z identycznymi objawami. Wczesniej czyscilem w nim przywiezione prze klienta gazole. Moto tez z angli tylko rok 99. po odkreceniu spustow z gazoli polecialo cos rdzawo-brazowego, a, przypominam 2 tyg wczeniej gazole byly u mnei wyczyszczone i wyregulowane. Przede wszystkim po zapaleniu moto sprawdz czy wszystkie koncowki kolektora wydechowego sie rowno rozgrzewaja - najlepiej palcem :-). Jesli nie, wymien swiece, te swiece CR, szczegolnie NGK mozna wyjatkowo latwo zabic, czasami wystarczy raz zalac. Obejrzyj filtr paliwa po bakiem. potem bedziemy myslec dalej. pzdr -- Krzysiek Ciesielski K.M.C. www.uarebeautiful.com 9 |
Data: Maj 06 2009 01:57:00 | Temat: Re: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów | Autor: Paweł Burdzy | K.M.C. pisze: Przede wszystkim po zapaleniu moto sprawdz czy wszystkie koncowki kolektora wydechowego sie rowno rozgrzewaja - najlepiej palcem :-).Dziś rano przy odpalaniu motocykla macałem ręką kolanka, ale bardziej szukałem całkowicie niepracującego cylindra niż nierównomiernego nagrzewania. Po odpaleniu trzy kolanka od razu zaczęły się nagrzewać, jedno miało zdaje się chwilę opóźnienia. Później już wszystkie cztery grzały się jak należy. Jesli nie, wymien swiece, te swiece CR, szczegolnie NGK mozna wyjatkowo latwo zabic, czasami wystarczy raz zalac.Mam świece Denso V24ESR-N, były wymienione przy serwisie, czyli na chwilę obecną jakieś 200km temu. Objawy dławienia występowały od samego początku po odebraniu moto - możliwe że je w tym serwisie zalali? Obejrzyj filtr paliwa po bakiem. Jutro jak wrócę z roboty spuszczę paliwo z gaźników, popatrzę na filtr paliwa i świece, sprawdzę też jeszcze raz jak się nagrzewają. Dolać do benzyny jakiegoś "czyściciela" jak mi w serwisie radzili, spalić pół baku i dopiero wtedy patrzeć co w gaźnikach siedzi? Czy lepiej nie rozpuszczać tego syfu który się grzecznie w przewodach i gaźnikach przez te lata osadził? Pozdrawiam i dzięki za pomoc, Paweł 10 |
Data: Maj 06 2009 10:04:42 | Temat: Re: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów | Autor: BartekGSXF |
11 |
Data: Maj 06 2009 10:35:10 | Temat: Re: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów | Autor: Paweł Burdzy | BartekGSXF pisze: Bo jesli to drugie to ja bym sprawdzil czy przypadkiem nie masz zablokowanej linki od ssania.Moto ma gaźniki i zwykłe cięgło ssania. Zupełnie zablokowane nie jest, bo wydaje się działać poprawnie: po odpaleniu motocykla na ssaniu obroty po chwili rosną do ok. 4tys, po zupełnym zdjęciu ssania spadają do zdaje się 1,5tys i tam się trzymają w miarę równo. Ale zobaczę, czy tam się coś nie przyblokowało. Czy istnieje coś takiego jak śruba regulująca ilość obrotów biegu jałowego? Może tym coś pokombinować? U mnie tak bylo w imbryku, objawy podobne, a pozniej okazalo sie, ze serwis zostawil ssanie w pozycji full open na stale :)Laickie pytanie offtopic - imbryk i czajnik to nazwy kodowe na jajko? 12 |
Data: Maj 06 2009 10:38:04 | Temat: Re: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów | Autor: gildor | Paweł Burdzy pisze: BartekGSXF pisze: nie, pospolite. imbryk jest starszym bratem jaja. kanciastym, nie okrągłym. -- gildor 9'99 13 |
Data: Maj 06 2009 10:46:44 | Temat: Re: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów | Autor: BartekGSXF |
Ale zobaczę, czy tam się coś nie przyblokowało.U mnie to tez wygladalo na poprawne dzialanie. Tzn wajcha sie nie blokowala. Obroty byly tylko troche podwyzszone. Ale moto palil zbiornik na okolo 100 km :) 17 l Czy istnieje coś takiego jak śruba regulująca ilość obrotów bieguJa nie zdazylem wtedy kombinowac bo jak odebralem moto z serwisu to pojechalem do domu, potem do pracy i wracajac juz bylem w serwisie bo byl blizej i do garazu bym nie dojechal. :) -- Bartek i rozbity czajnik 6 Ave1,8 EL 14 |
Data: Maj 06 2009 22:19:48 | Temat: Re: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów | Autor: Pink |
Jesli nie, wymien swiece, te swiece CR, szczegolnie NGK mozna wyjatkowoMam świece Denso V24ESR-N, były wymienione przy serwisie, czyli na chwilę zmień te świece, najlepiej na stare co były - tak dla samego testu. Ja tak kieys miałem z innym moto ale po wymianie swiec pomimo, że dedykowanych... Powrót do starych całkowicie naprawił awarię. Pozdrawiam Pink |