Grupy dyskusyjne   »   gówna teraz robią

gwna teraz robią



1 Data: Grudzien 07 2012 20:15:25
Temat: gwna teraz robią
Autor: megrims 

Oto toczki z zacisku hamulcowego 6-toczkowego produkcji
Brembo robionego dla Mercedesa. Auto przejechao 70.000 km
i ma 3.5 roku.

http://img17.imageshack.us/img17/9440/20121206224840.jpg

Jak to kurde moliwe?

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....



2 Data: Grudzien 07 2012 20:18:17
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: kamil/Endurorider.pl 

megrims wrote:

Oto toczki z zacisku hamulcowego 6-toczkowego produkcji
Brembo robionego dla Mercedesa. Auto przejechao 70.000 km
i ma 3.5 roku.

http://img17.imageshack.us/img17/9440/20121206224840.jpg

Jak to kurde moliwe?

Nikt tam nie zagląda przez 3,5 roku?

--
pozdrawiam\
kml

3 Data: Grudzien 07 2012 20:20:59
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: megrims 

W dniu 2012-12-07 20:18, kamil/Endurorider.pl pisze:

megrims wrote:
Oto toczki z zacisku hamulcowego 6-toczkowego produkcji
Brembo robionego dla Mercedesa. Auto przejechao 70.000 km
i ma 3.5 roku.

http://img17.imageshack.us/img17/9440/20121206224840.jpg

Jak to kurde moliwe?

Nikt tam nie zagląda przez 3,5 roku?


Raz tarcze i klocki wymieniane przy przebiegu 40 kkm.

Kiedyś robiono zaciski z eliwa, a toczki stalowe.
Teraz wszystko z amelinium. A tego nie pomalujesz.

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

4 Data: Grudzien 07 2012 20:25:43
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: kamil/Endurorider.pl 

megrims wrote:

Jak to kurde moliwe?

Nikt tam nie zagląda przez 3,5 roku?


Raz tarcze i klocki wymieniane przy przebiegu 40 kkm.

Kiedyś robiono zaciski z eliwa, a toczki stalowe.
Teraz wszystko z amelinium. A tego nie pomalujesz.

Ok, ale czy ktoś rozbiera zacisk?


--
pozdrawiam
kml

5 Data: Grudzien 07 2012 21:06:53
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: megrims 

W dniu 2012-12-07 20:25, kamil/Endurorider.pl pisze:

megrims wrote:
Jak to kurde moliwe?

Nikt tam nie zagląda przez 3,5 roku?


Raz tarcze i klocki wymieniane przy przebiegu 40 kkm.

Kiedyś robiono zaciski z eliwa, a toczki stalowe.
Teraz wszystko z amelinium. A tego nie pomalujesz.

Ok, ale czy ktoś rozbiera zacisk?


Teraz jak z 6 toczkw jeden się zablokowa to rozebrano.
I dupa.

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

6 Data: Grudzien 08 2012 10:08:22
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: kamil/Endurorider.pl 

Uytkownik "megrims"  napisa w wiadomości

W dniu 2012-12-07 20:25, kamil/Endurorider.pl pisze:
megrims wrote:
Jak to kurde moliwe?

Nikt tam nie zagląda przez 3,5 roku?


Raz tarcze i klocki wymieniane przy przebiegu 40 kkm.

Kiedyś robiono zaciski z eliwa, a toczki stalowe.
Teraz wszystko z amelinium. A tego nie pomalujesz.

Ok, ale czy ktoś rozbiera zacisk?


Teraz jak z 6 toczkw jeden się zablokowa to rozebrano.
I dupa.

A trzeba byo rozebrać wtedy, sprawdzić wszystko i posmarować to pewnie nie byoby dupy.


--
pozdrawiam
kml

7 Data: Grudzien 09 2012 11:59:31
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: nazgul 


Ok, ale czy ktoś rozbiera zacisk?


Teraz jak z 6 toczkw jeden się zablokowa to rozebrano.
I dupa.

A trzeba byo rozebrać wtedy, sprawdzić wszystko i posmarować to pewnie
nie byoby dupy.

no chyba oszalaeś
rozebrać kiedy? jak dziaao?
moe jeszcze silnik rozebrać i sprawdzić czy się panewki nie wycierają?

8 Data: Grudzien 09 2012 18:20:24
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: kamil/Endurorider.pl 


Uytkownik "nazgul"  napisa w wiadomości


Ok, ale czy ktoś rozbiera zacisk?


Teraz jak z 6 toczkw jeden się zablokowa to rozebrano.
I dupa.

A trzeba byo rozebrać wtedy, sprawdzić wszystko i posmarować to pewnie
nie byoby dupy.

no chyba oszalaeś
rozebrać kiedy? jak dziaao?
moe jeszcze silnik rozebrać i sprawdzić czy się panewki nie wycierają?

Nie, nie oszalaem bo zaciski powinno się rozbierać i sprawdzać toczki a wymiana tarcz jest do tego doskonaą okazją. Oczywiście mona tego robić "jak dziaao" a  efekty są widoczne na zdjęciach w pierwszym poście w tym wątku.


--
pozdrawiam
kml

9 Data: Grudzien 09 2012 18:36:09
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 9 Dec 2012 18:20:24 +0100, kamil/Endurorider.pl napisa(a):

Nie, nie oszalaem bo zaciski powinno si rozbiera i sprawdza toczki a
wymiana tarcz jest do tego doskona okazj. Oczywicie mona tego robi "jak
dziaao" a  efekty s widoczne na zdjciach w pierwszym pocie w tym wtku.

Dobrze prawisz ... tylko jak czesto tarcze wymieniasz ?
Chyba ze jestes z tych co z suwmiarka mierza i po 0.5mm startym, tak jak
kazal producent :-)

J.

10 Data: Grudzien 09 2012 19:28:36
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: kamil/Endurorider.pl 

Uytkownik "J.F."  napisa w wiadomoci

Dnia Sun, 9 Dec 2012 18:20:24 +0100, kamil/Endurorider.pl napisa(a):
Nie, nie oszalaem bo zaciski powinno si rozbiera i sprawdza toczki a
wymiana tarcz jest do tego doskona okazj. Oczywicie mona tego robi "jak
dziaao" a  efekty s widoczne na zdjciach w pierwszym pocie w tym wtku.

Dobrze prawisz ... tylko jak czesto tarcze wymieniasz ?
Chyba ze jestes z tych co z suwmiarka mierza i po 0.5mm startym, tak jak
kazal producent :-)

U siebie przed zim i po zimie konserwuj hamulce czyli sprawdzanie toczkw, czyszczenie i smarowanie prowadnic i samego toczka. Naprawd nie widz w czym jest problem, ale ewidentnie jestem wyjtkiem bo wol zapobiega ni leczy wic "nie znam si" :)


--
pozdrawiam
kml

11 Data: Grudzien 09 2012 20:21:16
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: dddddd 

W dniu 2012-12-09 19:28, kamil/Endurorider.pl pisze:

U siebie przed zim i po zimie konserwuj hamulce czyli sprawdzanie
toczkw, czyszczenie i smarowanie prowadnic i samego toczka. Naprawd
nie widz w czym jest problem,

naprawd nie masz nic lepszego do roboty?



  ale ewidentnie jestem wyjtkiem bo wol
zapobiega ni leczy wic "nie znam si" :)


nie znam nikogo kto by to robi nawet raz w roku, ale chyba dla kadego kto by by wiadomy e tego typu prace trzeba wykona czas by by cenniejszy ni koszt takiego toczka.

--
Pozdrawiam
Lukasz

12 Data: Grudzien 09 2012 20:58:31
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: Ivam 

W dniu 2012-12-09 19:28, kamil/Endurorider.pl pisze:

U siebie przed zim i po zimie konserwuj hamulce czyli sprawdzanie
toczkw, czyszczenie i smarowanie prowadnic i samego toczka. Naprawd
nie widz w czym jest problem, ale ewidentnie jestem wyjtkiem bo wol
zapobiega ni leczy wic "nie znam si" :)

Ja tylko po zimie. Ale robi tak, e wycigam klocki, czyszcz zacisk najpierw brake cleanerem, potem pian aktywn, potem spukuj du iloci wody, potem wycieram do sucha, wciskam toczki do koca. Potem zabieram si za klocki, dokadnie smaruje ty (past miedzian) i miejsce prowadnic.

A wszystko dlatego, e raz mi si toczki zapieky i pokrzywiem tarcz.

Ale to wszystko i tak NTG, bo robi to w motocyklu gdzie nie ma gumowych oson na toczek.

A to co autor tematu ma z toczkami, mi wyglda na druciarsk wymian klockw - bez czyszczenia toczkw i oson gumowych, albo nawet na wciskanie toczkw jak brech i uszkodzenie gumowych oson.


--
pzdr:
Ivam

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upoledzonych Umysowo

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

13 Data: Grudzien 09 2012 21:31:40
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: kamil/Endurorider.pl 

Uytkownik "Ivam"  napisa w wiadomoci

Ja tylko po zimie. Ale robi tak, e wycigam klocki, czyszcz zacisk najpierw brake cleanerem, potem pian aktywn, potem spukuj du iloci wody, potem wycieram do sucha, wciskam toczki do koca. Potem zabieram si za klocki, dokadnie smaruje ty (past miedzian) i miejsce prowadnic.

Ja przed zim bo akurat te hamulce maj tendencje do "zastawiania si" Uywam dedykowanego smaru do hampli kleen-flo bo jest duy i tani. Polizg i trwao bardzo dobra.

A wszystko dlatego, e raz mi si toczki zapieky i pokrzywiem tarcz.

Ale to wszystko i tak NTG, bo robi to w motocyklu gdzie nie ma gumowych oson na toczek.

U mnie nie problem podwin etc :)

A to co autor tematu ma z toczkami, mi wyglda na druciarsk wymian klockw - bez czyszczenia toczkw i oson gumowych, albo nawet na wciskanie toczkw jak brech i uszkodzenie gumowych oson.

Te skaniam si do takiej wersji.


--
pozdrawiam
kml

14 Data: Grudzien 09 2012 22:34:01
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: megrims 

W dniu 2012-12-09 21:31, kamil/Endurorider.pl pisze:

Uytkownik "Ivam"  napisa w wiadomoci


Ja tylko po zimie. Ale robi tak, e wycigam klocki, czyszcz zacisk
najpierw brake cleanerem, potem pian aktywn, potem spukuj du
iloci wody, potem wycieram do sucha, wciskam toczki do koca. Potem
zabieram si za klocki, dokadnie smaruje ty (past miedzian) i
miejsce prowadnic.

Ja przed zim bo akurat te hamulce maj tendencje do "zastawiania si"
Uywam dedykowanego smaru do hampli kleen-flo bo jest duy i tani.
Polizg i trwao bardzo dobra.

A wszystko dlatego, e raz mi si toczki zapieky i pokrzywiem tarcz.

Ale to wszystko i tak NTG, bo robi to w motocyklu gdzie nie ma
gumowych oson na toczek.

U mnie nie problem podwin etc :)

A to co autor tematu ma z toczkami, mi wyglda na druciarsk wymian
klockw - bez czyszczenia toczkw i oson gumowych, albo nawet na
wciskanie toczkw jak brech i uszkodzenie gumowych oson.

Te skaniam si do takiej wersji.


ASO w Niemczech wymieniao klocki poprzednim razem.

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

15 Data: Grudzien 09 2012 22:49:52
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: kamil/Endurorider.pl 

Uytkownik "megrims"  napisa w wiadomoci

A to co autor tematu ma z toczkami, mi wyglda na druciarsk wymian
klockw - bez czyszczenia toczkw i oson gumowych, albo nawet na
wciskanie toczkw jak brech i uszkodzenie gumowych oson.

Te skaniam si do takiej wersji.


ASO w Niemczech wymieniao klocki poprzednim razem.

Jeden .I.uj jak wida na zaczonych zdjciach. Nie wane gdzie byo robione - mit o cudnej jakoci z Rzeszy wanie pad :)


--
pozdrawiam
kml

16 Data: Grudzien 09 2012 23:27:16
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: Ivam 

W dniu 2012-12-09 22:49, kamil/Endurorider.pl pisze:

Uytkownik "megrims"  napisa w wiadomoci
ASO w Niemczech wymieniao klocki poprzednim razem.

I?

Jeden .I.uj jak wida na zaczonych zdjciach. Nie wane gdzie byo
robione - mit o cudnej jakoci z Rzeszy wanie pad :)

Pierwszy raz? ;)


--
pzdr:
Ivam

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upoledzonych Umysowo

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

17 Data: Grudzien 10 2012 06:18:01
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: kamil/Endurorider.pl 

Uytkownik "Ivam"  napisa w wiadomoci

Jeden .I.uj jak wida na zaczonych zdjciach. Nie wane gdzie byo
robione - mit o cudnej jakoci z Rzeszy wanie pad :)

Pierwszy raz? ;)

Dla mnie nie, ale osoby z reprezentatywnej grupy PL to moe by bardzo radykalna informacja :)))


--
pozdrawiam
kml

18 Data: Grudzien 10 2012 11:54:24
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-12-09 19:28, kamil/Endurorider.pl pisze:

U siebie przed zim i po zimie konserwuj hamulce czyli sprawdzanie toczkw, czyszczenie i smarowanie prowadnic i samego toczka. Naprawd nie widz w czym jest problem

Ja w powyszym opisie z atwoci zidentyfikowaem dwa problemy. Jeden przed zim, a drugi po zimie. I to co roku :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci
gts /kropka/ pl    |  lub caoci pogldom ich Autora.

19 Data: Grudzien 09 2012 18:37:39
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: megrims 

W dniu 2012-12-09 18:20, kamil/Endurorider.pl pisze:


(ciach)
Nie, nie oszalaem bo zaciski powinno się rozbierać i sprawdzać toczki
a wymiana tarcz jest do tego doskonaą okazją. Oczywiście mona tego
robić "jak dziaao" a  efekty są widoczne na zdjęciach w pierwszym
poście w tym wątku.


Mona cae auto na śrubki rozebrać, wszystko wyczyścić i zoyć?

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

20 Data: Grudzien 09 2012 19:26:07
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: kamil/Endurorider.pl 

Uytkownik "megrims"  napisa w wiadomości

W dniu 2012-12-09 18:20, kamil/Endurorider.pl pisze:

(ciach)
Nie, nie oszalaem bo zaciski powinno się rozbierać i sprawdzać toczki
a wymiana tarcz jest do tego doskonaą okazją. Oczywiście mona tego
robić "jak dziaao" a  efekty są widoczne na zdjęciach w pierwszym
poście w tym wątku.


Mona cae auto na śrubki rozebrać, wszystko wyczyścić i zoyć?

Jak masz problem z CANem to nawet trzeba:>


--
pozdrawiam
kml

21 Data: Grudzien 09 2012 21:29:32
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: megrims 

W dniu 2012-12-09 19:26, kamil/Endurorider.pl pisze:

Uytkownik "megrims"  napisa w wiadomości

W dniu 2012-12-09 18:20, kamil/Endurorider.pl pisze:

(ciach)
Nie, nie oszalaem bo zaciski powinno się rozbierać i sprawdzać toczki
a wymiana tarcz jest do tego doskonaą okazją. Oczywiście mona tego
robić "jak dziaao" a  efekty są widoczne na zdjęciach w pierwszym
poście w tym wątku.


Mona cae auto na śrubki rozebrać, wszystko wyczyścić i zoyć?

Jak masz problem z CANem to nawet trzeba:>


A waśnie. Naprawio się samo - od 2 miesięcy zero problemw :D

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

22 Data: Grudzien 09 2012 22:50:39
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: kamil/Endurorider.pl 

Uytkownik "megrims"  napisa w wiadomości

Mona cae auto na śrubki rozebrać, wszystko wyczyścić i zoyć?

Jak masz problem z CANem to nawet trzeba:>


A waśnie. Naprawio się samo - od 2 miesięcy zero problemw :D

No widzisz, program lojalnościowy naprawdę się opaca. Jak nie dasz się zwie to potem masz dziaający samochd.


--
pozdrawiam
kml

23 Data: Grudzien 10 2012 20:17:11
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sun, 09 Dec 2012 18:37:39 +0100, megrims napisa(a):

W dniu 2012-12-09 18:20, kamil/Endurorider.pl pisze:

(ciach)
Nie, nie oszalaem bo zaciski powinno si rozbiera i sprawdza toczki
a wymiana tarcz jest do tego doskona okazj. Oczywicie mona tego
robi "jak dziaao" a  efekty s widoczne na zdjciach w pierwszym
pocie w tym wtku.


Mona cae auto na rubki rozebra, wszystko wyczyci i zoy?

Rajdwk to minimum raz na rok trzeba :)
Inaczej si rozpadnie.

24 Data: Grudzien 10 2012 11:52:05
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-12-09 18:20, kamil/Endurorider.pl pisze:

no chyba oszalaeś
rozebrać kiedy? jak dziaao?
moe jeszcze silnik rozebrać i sprawdzić czy się panewki nie wycierają?

Nie, nie oszalaem bo zaciski powinno się rozbierać i sprawdzać toczki a wymiana tarcz jest do tego doskonaą okazją.

Znaczy, wyjmować toczki z zaciskw??? Paranoja.
Oczyścić zacizk z brudu, nasmarować prowadnice przy wymianie tarcz lub klockw (czyli co ~2-3 lata), to jeszcze...

Toczka nie wymieniaem nigdy w adnym aucie (> 20 lat, > 400 tys km) - nie byo potrzeby.
Raz tylko osonę toczka trzeba byo wymienić bo rozerwana bya, mimo to sam toczek wygląda dobrze i nie ciek.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caości poglądom ich Autora.

25 Data: Grudzien 10 2012 11:57:53
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: J.F 

Uytkownik "Jakub Witkowski"  napisa w wiadomości
W dniu 2012-12-09 18:20, kamil/Endurorider.pl pisze:

Nie, nie oszalaem bo zaciski powinno się rozbierać i sprawdzać toczki a wymiana tarcz jest do tego doskonaą okazją.

Znaczy, wyjmować toczki z zaciskw??? Paranoja.
Oczyścić zacizk z brudu, nasmarować prowadnice przy wymianie tarcz lub klockw (czyli co ~2-3 lata), to jeszcze...
Toczka nie wymieniaem nigdy w adnym aucie (> 20 lat, > 400 tys km) - nie byo potrzeby.
Raz tylko osonę toczka trzeba byo wymienić bo rozerwana bya, mimo to sam toczek wygląda dobrze i nie ciek.

Prawde mowiac to czego podobnego mnie sierra nauczyla ... a nawet gorzej (hamulce ? to sie w ogole naprawia ? a po co ? :-))

Ale ... jak chcesz oczyscic zacisk z brudu nie wyjmujac tloczkow ? Druciarstwo jakies :-)

no dobra, w sumie mozna oslony zdjac, tloczki do polowy wypchnac, oczyscic, nasmarowac, wepchnac, oslony nowe zalozyc ... ale one w komplecie z uszczelka, a przeciez plyn by sie przydalo wymienic ... szkoda dwa razy rozkrecac :-)


J.

26 Data: Grudzien 10 2012 12:08:42
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-12-10 11:57, J.F pisze:

Uytkownik "Jakub Witkowski" napisa w wiadomości
W dniu 2012-12-09 18:20, kamil/Endurorider.pl pisze:
Nie, nie oszalaem bo zaciski powinno się rozbierać i sprawdzać toczki a wymiana tarcz jest do tego doskonaą okazją.

Znaczy, wyjmować toczki z zaciskw??? Paranoja.
Oczyścić zacizk z brudu, nasmarować prowadnice przy wymianie tarcz lub klockw (czyli co ~2-3 lata), to jeszcze...
Toczka nie wymieniaem nigdy w adnym aucie (> 20 lat, > 400 tys km) - nie byo potrzeby.
Raz tylko osonę toczka trzeba byo wymienić bo rozerwana bya, mimo to sam toczek wygląda dobrze i nie ciek.

Prawde mowiac to czego podobnego mnie sierra nauczyla ... a nawet gorzej (hamulce ? to sie w ogole naprawia ? a po co ? :-))

Ale ... jak chcesz oczyscic zacisk z brudu nie wyjmujac tloczkow ? Druciarstwo jakies :-)

Chyba co innego rozumiemy przez oczyszczenie zacisku ;)
Dla mnie to jest usunięcie bota i korozji z obszaru dostępnego po wyjęciu klockw, eby miay
swobodę ruchu i nie zapiekay się. Oraz nasmarowanie prowadnic.
Jeśli osonki toczkw są cae, to nawet nie myślę o ich ruszaniu...

no dobra, w sumie mozna oslony zdjac, tloczki do polowy wypchnac, oczyscic, nasmarowac, wepchnac, oslony nowe zalozyc ... ale one w komplecie z uszczelka, a przeciez plyn by sie przydalo wymienic ... szkoda dwa razy rozkrecac :-)

To bez sensu, jakbym wyją toczek, to bym wkada ju tylko z nową uszczelką i osoną.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caości poglądom ich Autora.

27 Data: Grudzien 10 2012 17:39:43
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: J.F 

Uytkownik "Jakub Witkowski"  napisa w wiadomości
W dniu 2012-12-10 11:57, J.F pisze:

Prawde mowiac to czego podobnego mnie sierra nauczyla ... a nawet gorzej (hamulce ? to sie w ogole naprawia ? a po co ? :-))
Ale ... jak chcesz oczyscic zacisk z brudu nie wyjmujac tloczkow ? Druciarstwo jakies :-)

Chyba co innego rozumiemy przez oczyszczenie zacisku ;)
Dla mnie to jest usunięcie bota i korozji z obszaru dostępnego po wyjęciu klockw, eby miay
swobodę ruchu i nie zapiekay się. Oraz nasmarowanie prowadnic.
Jeśli osonki toczkw są cae, to nawet nie myślę o ich ruszaniu...

Druciarstwo, a potem efekty jak na zdjeciu, tloczki zjedzone :-P

no dobra, w sumie mozna oslony zdjac, tloczki do polowy wypchnac, oczyscic, nasmarowac, wepchnac, oslony nowe zalozyc ... ale one w komplecie z uszczelka, a przeciez plyn by sie przydalo wymienic ... szkoda dwa razy rozkrecac :-)

To bez sensu, jakbym wyją toczek, to bym wkada ju tylko z nową uszczelką i osoną.

Ale ja nie chcialem tloczka wyjmowac, tylko oslone zmienic, na nowa, czysta, niesparciala.
Ale oslona w komplecie z uszczelka sprzedawana ... nie wyjmowac, wyjmowac ? :-P

J.

28 Data: Grudzien 11 2012 09:22:10
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-12-10 17:39, J.F pisze:

Jeśli osonki toczkw są cae, to nawet nie myślę o ich ruszaniu...

Druciarstwo, a potem efekty jak na zdjeciu, tloczki zjedzone :-P

Moe w mercedesie :-P

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caości poglądom ich Autora.

29 Data: Grudzien 10 2012 18:44:40
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: Cezary Daniluk 

W dniu 2012-12-10 11:52, Jakub Witkowski pisze:

Toczka nie wymieniaem nigdy w adnym aucie (> 20 lat, > 400 tys km) -
nie byo potrzeby.
Raz tylko osonę toczka trzeba byo wymienić bo rozerwana bya, mimo to
sam toczek wygląda dobrze i nie ciek.

Ano dokadnie.
W adnym samochodzie, a parę ju miewaem o rnych przebiegach nigdy nie ruszaem (rozbieraem zaciskw) smarowanie prowadnic, wymiana uszkodzonych oson to tak, ale nigdy w yciu wyciąganie toczkw ;)

Pozdro !

30 Data: Grudzien 10 2012 20:10:19
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2012-12-10 11:52, Jakub Witkowski pisze:

W dniu 2012-12-09 18:20, kamil/Endurorider.pl pisze:

no chyba oszalaeś
rozebrać kiedy? jak dziaao?
moe jeszcze silnik rozebrać i sprawdzić czy się panewki nie wycierają?

Nie, nie oszalaem bo zaciski powinno się rozbierać i sprawdzać
toczki a wymiana tarcz jest do tego doskonaą okazją.

Znaczy, wyjmować toczki z zaciskw??? Paranoja.

Zgadza się :) No, ale tutaj to niektrzy lubią akumulatory nosić, co
roku czymś tam je traktować itd. :)

Oczyścić zacizk z brudu, nasmarować prowadnice przy wymianie tarcz lub
klockw (czyli co ~2-3 lata), to jeszcze...

Zazwyczaj tak to wyglądać powinno, ale osobiście mam ze doświadczenia
- z ASO po gwarancji. Nie znaczy to jednak, e na podstawie jakiegoś
jednostkowego doświadczenia popadnę w paranoję i będę kadego
podejrzewać o brak czynności serwisowych, za ktre zapaciem.

Toczka nie wymieniaem nigdy w adnym aucie (> 20 lat, > 400 tys km) -
nie byo potrzeby.

Ja tam duej i przebieg większy (o ile ma to znaczenie) i jednak
zdarzyo się - kiedyś w jednym z poldonw (co i tak się skończyo
caymi zaciskami) i nie tak dawno w toyocie, ale to zdaje się fina
dziaalności ASO (znaczy braku) oraz pniejszych prb reanimacji (z
grzaniem prowadnic, zacisku itd.) Po wymianie toka wszystko wrcio
do normy.

Raz tylko osonę toczka trzeba byo wymienić bo rozerwana bya, mimo to
sam toczek wygląda dobrze i nie ciek.

No i tak to wygląda w większości wypadkw, choć pamiętam ciekawostkę
z samochodem znajomej - przyjechaa do nas i coś tam z oną
dyskutowaa, e narzeka trochę na hamulce, męowi mwia itd. Żona,
dobra kobieta, stwierdzia e Artur zerknie, jak wrci z taczką ;)
No, przyjechaem, wziąem kluczyki, zrobiem z 50 metrw i wrciem
z "przeraeniem w oczach". Nawet do k nie zaglądaem bo i po co
- na "oko" to brak klockw, "stojące" zaciski i cholera wie co z tyu
(bębny). Powiedziaem tylko jedno - jak tym wracać, to tylko wprost
do warsztatu. Przykro mi, bya pniej jakaś awantura, poniewa
mą oczywiście nic wcześniej nie zrobi mimo uwag kobiety, a to co
się okazao w warsztacie to byo to co zdiagnozowaem + skutki
wieloletniego braku zaglądania do ukadu. Ja rozumiem, e weekendowa
jazda na dziakę, do znajomych w okolicy to nie loty kosmiczne, ale
ukad hamulcowy to powinien być sprawny...

31 Data: Grudzien 11 2012 09:37:40
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-12-10 20:10, Artur Maśląg pisze:

Zgadza się :) No, ale tutaj to niektrzy lubią akumulatory nosić, co
roku czymś tam je traktować itd. :)

Ja tak kiedyś z rowerem miaem.
Po kadym sezonie rozbieranie, czyszczenie, smarowanie kadego oyska, kadego
sworznia, kadej linki, pukanie ańcucha specjalnymi preparatami itd.
Teraz wstawiam po sezonie do piwnicy jak leci, chyba e ubocony, to opuczę
szlauchem. Na wiosnę kapnę oliwką tu czy tam jak widzę e coś sabiej chodzi.
Poswięcam temu gra 5% tyle uwago co dawniej. A dziaa tak samo.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caości poglądom ich Autora.

32 Data: Grudzien 11 2012 09:48:35
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-12-10 20:10, Artur Maśląg pisze:

Oczyścić zacizk z brudu, nasmarować prowadnice przy wymianie tarcz lub
klockw (czyli co ~2-3 lata), to jeszcze...

Zazwyczaj tak to wyglądać powinno, ale osobiście mam ze doświadczenia
- z ASO po gwarancji. Nie znaczy to jednak, e na podstawie jakiegoś
jednostkowego doświadczenia popadnę w paranoję i będę kadego
podejrzewać o brak czynności serwisowych, za ktre zapaciem.

Pijesz do kwestii nadzoru nad mechanikiem? Ale akurat w przypadku zmiany klockw
czy tarcz, to w ogle nie mam dylematu. Na og umawiam się na określoną porę,
caa operacja trwa p godziny do godzin, i nawet nie opaca się nigdzie odchodzić.

Nie uczęszczam do ASO, a w miejscach gdzie się serwisuję nie ma w ogle problemu
eby postać przy aucie jak majster robi, mona mio porozmawiać (btw, do mechanikw
bez dobrego i na poziomie "kontaktu" w ogle nie ma co jedzić).

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caości poglądom ich Autora.

33 Data: Grudzien 11 2012 10:42:12
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2012-12-11 09:48, Jakub Witkowski pisze:

W dniu 2012-12-10 20:10, Artur Maśląg pisze:

Oczyścić zacizk z brudu, nasmarować prowadnice przy wymianie tarcz lub
klockw (czyli co ~2-3 lata), to jeszcze...

Zazwyczaj tak to wyglądać powinno, ale osobiście mam ze doświadczenia
- z ASO po gwarancji. Nie znaczy to jednak, e na podstawie jakiegoś
jednostkowego doświadczenia popadnę w paranoję i będę kadego
podejrzewać o brak czynności serwisowych, za ktre zapaciem.

Pijesz do kwestii nadzoru nad mechanikiem?

Aaaaa, uderz w st. Zupenie o tym nie pomyślaem. Gdybyś tematu tak
nie poruszy, to bym nie skojarzy tamtej dyskusji. Chodzio mi o brak
czynności serwisowych, ktre powinny być wykonywane przy wymianie, czy
te operacji 'przegląd bezpieczeństwa ukadu hamulcowego', ktra wynika
z harmonogramu przeglądw serwisowych. Tak, np. czyszczenie czy te
przesmarowanie prowadnic.

Ale akurat w przypadku zmiany
klockw
czy tarcz, to w ogle nie mam dylematu. Na og umawiam się na określoną
porę,
caa operacja trwa p godziny do godzin, i nawet nie opaca się nigdzie
odchodzić.

A ja zostawiam rano (albo po poudniu), wracając z pracy odbieram.
Klocki/tarcze uoone, przy okazji coś tam sprawdzone. Bez pośpiechu,
bez czekania, bez stania nad gową.

Nie uczęszczam do ASO, a w miejscach gdzie się serwisuję nie ma w ogle
problemu
eby postać przy aucie jak majster robi,

A co to ma do rzeczy? Sugerujesz potrzebę stania przy samochodzie
i pokazywania palcem 'panie Ziutek, nasmaruj pan lepiej te prowadnice'?

mona mio porozmawiać (btw, do
mechanikw
bez dobrego i na poziomie "kontaktu" w ogle nie ma co jedzić).

Za cao odpowiada szef/waściciel, a nie mechanik (no chyba, e
jest tylko sam jeden).

34 Data: Grudzien 11 2012 10:59:58
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-12-11 10:42, Artur Maśląg pisze:

caa operacja trwa p godziny do godzin, i nawet nie opaca się nigdzie
odchodzić.

A ja zostawiam rano (albo po poudniu), wracając z pracy odbieram.

No to chyba masz szczęśliwie dobrego mechanika przy samej pracy.
Mnie tam się na og nie opaca jechac dwa razy. Chyba e chodzi o coś co trwa >~2h.

Nie uczęszczam do ASO, a w miejscach gdzie się serwisuję nie ma w ogle
problemu
eby postać przy aucie jak majster robi,

A co to ma do rzeczy? Sugerujesz potrzebę stania przy samochodzie
i pokazywania palcem 'panie Ziutek, nasmaruj pan lepiej te prowadnice'?

Sugeruję mnogo przypadkw, przy ktrych moja obecno:
a) zapobiega fuszerce, wynikającej albo z niechlujstwa, albo tylko z gupoty
b) pomoga we waściwej diagnostyce usterki, z ktrą pan Ziutek jakoś samnodzielnie
nie by w stanie sobie poradzić, co w konsekwencji umozliwio lub znacząco zmniejszyo
koszty naprawy (czas, niepotrzebne wymiany części)
c) zapobiega ordynarnemu oszustwu

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caości poglądom ich Autora.

35 Data: Grudzien 11 2012 12:22:29
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2012-12-11 10:59, Jakub Witkowski pisze:

W dniu 2012-12-11 10:42, Artur Maśląg pisze:

caa operacja trwa p godziny do godzin, i nawet nie opaca się nigdzie
odchodzić.

A ja zostawiam rano (albo po poudniu), wracając z pracy odbieram.

No to chyba masz szczęśliwie dobrego mechanika przy samej pracy.

Być moe. W końcu interes waściciela, by mieć kompetentnych ludzi
- szczeglnie jeśli chodzi o mniejsze warsztaty.

Mnie tam się na og nie opaca jechac dwa razy.

Dwa razy? A po co? Z gry zakadasz poprawki, czy te wyprawa to
mechanika to jakaś operacja skomplikowana logistycznie?

Chyba e chodzi o coś co trwa >~2h.

Niech trwa w zaoeniach tylko godzinę, to i tak szkoda czasu. Inna
sprawa, e cięko się spodziewać usugi liczonej co do minuty - zawsze
mogą się trafić jakieś sytuacje, ktre zasadniczo da się przewidzieć.
Np. poprzedni samochd nie zjecha ze stanowiska, poniewa byy jakieś
komplikacje, komplikacje się pojawiy przy naprawie po wjechaniu na
stanowisko itd.

Nie uczęszczam do ASO, a w miejscach gdzie się serwisuję nie ma w ogle
problemu
eby postać przy aucie jak majster robi,

A co to ma do rzeczy? Sugerujesz potrzebę stania przy samochodzie
i pokazywania palcem 'panie Ziutek, nasmaruj pan lepiej te prowadnice'?

Sugeruję mnogo przypadkw, przy ktrych moja obecno:

To jest paranoja - Ty zakadasz, e do tego będzie dochodzio i do tego
zakadasz, e Twoja obecno przed tym Ciebie uchroni.

a) zapobiega fuszerce, wynikającej albo z niechlujstwa, albo tylko z
gupoty

Aha. Znaczy patrzysz na ręce z zaoeniem, e w tym fachu pracują
gwnie niechluje i gupcy. Polecam siedzenie np. przy naprawie
blacharskiej - szczeglnie ciekawa moe być obecno w czasie
lakierowania :)

b) pomoga we waściwej diagnostyce usterki, z ktrą pan Ziutek jakoś
samnodzielnie
nie by w stanie sobie poradzić, co w konsekwencji umozliwio lub
znacząco zmniejszyo
koszty naprawy (czas, niepotrzebne wymiany części)

Tak, z pewnością obecno coś zmieni i oczywiście będziesz wiedzia
lepiej od Ziutka co zrobić trzeba :) Moe lepiej Ziutka zmienić, a nie
z gry traktować, e oni wszyscy tacy?

c) zapobiega ordynarnemu oszustwu

Tak, wszędzie gupcy i zodzieje. Wiesz, nie będę pisa, e ocenia się
innych po sobie, ale zdecydowanie bardziej wolę pojechać raz na jakiś
czas z reklamacją, ni siedzieć w warsztatach, patrzeć na ręce
i zakadać, e będą chcieli mnie oszukać. No, ale ja nie siedzę w
czasie napraw w warsztatach, a reklamacje to mogę z caego ycia
na palcach ręki policzyć.

36 Data: Grudzien 11 2012 14:33:05
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-12-11 12:22, Artur Maśląg pisze:

W dniu 2012-12-11 10:59, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2012-12-11 10:42, Artur Maśląg pisze:

caa operacja trwa p godziny do godzin, i nawet nie opaca się nigdzie
odchodzić.

A ja zostawiam rano (albo po poudniu), wracając z pracy odbieram.

No to chyba masz szczęśliwie dobrego mechanika przy samej pracy.

Być moe. W końcu interes waściciela, by mieć kompetentnych ludzi
- szczeglnie jeśli chodzi o mniejsze warsztaty.

Chodzio mi o "przy pracy". Ewentualnie blisko domu.
Przecie tylko wtedy czasowo opaci się zostawić samochd na godzinę.

Mnie tam się na og nie opaca jechac dwa razy.

Dwa razy? A po co? Z gry zakadasz poprawki, czy te wyprawa to
mechanika to jakaś operacja skomplikowana logistycznie?

Od mechanika, a następnie do mechanika. Zbiorkomem. Zajmuje ci to w sumie mniej ni godzinę?
To fajnie, ale mnie nie.

Ja umawiam się na 8, warsztat mam po drodze do pracy, usuga trwa godzinę i dokadnie tylko tyle tracę.
Jaka miaaby być sensowna alterantywa?

Sugeruję mnogo przypadkw, przy ktrych moja obecno:

To jest paranoja - Ty zakadasz, e do tego będzie dochodzio i do tego
zakadasz, e Twoja obecno przed tym Ciebie uchroni.

a) zapobiega fuszerce, wynikającej albo z niechlujstwa, albo tylko z
gupoty

Aha. Znaczy patrzysz na ręce z zaoeniem, e w tym fachu pracują
gwnie niechluje i gupcy. Polecam siedzenie np. przy naprawie

Nie gwnie, ale wystarczająco często.
Maleńki przykad (w temacie wątku): rozwalona na moich oczach osona toczka, bo majster
zastosowa kowalskie metody (przyrząd do toczkw mu się zepsu/nie pasowa).
Po awanturze wymienili, na wasny koszt. Jakby mnie tam nie byo, nie widzia bym.

> blacharskiej - szczeglnie ciekawa moe być obecno w czasie
> lakierowania :)

Co do naprawy blacharskiej to niestety są zbyt dugotrwae. ale jakbym zaszed dzień wczesniej
to moe zauway bym szpachlowanie botnika. FYI: dostarczyem mu wczesniej NOWY
(by zakwalifikowany przez PZU do wymiany). Szpachla wysza duo pniej.

b) pomoga we waściwej diagnostyce usterki, z ktrą pan Ziutek jakoś
samnodzielnie
nie by w stanie sobie poradzić, co w konsekwencji umozliwio lub
znacząco zmniejszyo
koszty naprawy (czas, niepotrzebne wymiany części)

Tak, z pewnością obecno coś zmieni i oczywiście będziesz wiedzia
lepiej od Ziutka co zrobić trzeba :)

Tak. Na przykad, wiedziaem (domyślaem się) dlaczego po montau LPG sabo jedzie na wysokich
obrotach, a niezbyt rozgarnięty Ziutek do ktrego przyjechaem z reklamacją nie wiedzia.
Albo czemu nie dziaa tryb odpalenia na gazie. Więc jak się ju trochę pomęczy i nic mu
nie wychodzio, to mu powiedziaem. Oraz jak to zrobić eby jedank dziaao, i to 10x
mniej pracochonną metodą ni chcia zastosować.

Moe lepiej Ziutka zmienić, a nie
z gry traktować, e oni wszyscy tacy?

Statystyka mwi mi, e circa poowa Ziutkw to pdebile, a nie zawsze ma się wybr.

c) zapobiega ordynarnemu oszustwu

Tak, wszędzie gupcy i zodzieje. Wiesz, nie będę pisa, e ocenia się

Pojechaem z gośnym wydechem "panie, katalizator do wymiany, 900 z".
Ale ja wlazem pod kana - i kat by cay. Dziurka bya p metra dalej
na rurze (jescze przed kryzą, więc nic wsplnego z katem nie miaa).
Nie oszystwo? A kat stary te da się opchnąć za 200-400z

A raz przy mnie oszukano kobietę na ok. 1000m z w ASO - co innego jej wmwiono,
a co innego zrobiono - widziaem, zareagowaem.

To tylko kilka wybranych przykadw, mgbym podać dalszych kilkanaście...

Nie wiem czy napraw do ktorych bym nie miaem zastrzeeń, bya poowa. Chyba mniej.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caości poglądom ich Autora.

37 Data: Grudzien 11 2012 15:23:03
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2012-12-11 14:33, Jakub Witkowski pisze:

W dniu 2012-12-11 12:22, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2012-12-11 10:59, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2012-12-11 10:42, Artur Maśląg pisze:

caa operacja trwa p godziny do godzin, i nawet nie opaca się
nigdzie
odchodzić.

A ja zostawiam rano (albo po poudniu), wracając z pracy odbieram.

No to chyba masz szczęśliwie dobrego mechanika przy samej pracy.

Być moe. W końcu interes waściciela, by mieć kompetentnych ludzi
- szczeglnie jeśli chodzi o mniejsze warsztaty.

Chodzio mi o "przy pracy". Ewentualnie blisko domu.
Przecie tylko wtedy czasowo opaci się zostawić samochd na godzinę.

Nie wiem co to dla Ciebie znaczy "opaci się", ale nie mam "blisko"
domu, czy pracy. Znaczy te mam, ale tam zasadniczo samochodu nie
zostawiam.

Od mechanika, a następnie do mechanika. Zbiorkomem. Zajmuje ci to w
sumie mniej ni godzinę?
To fajnie, ale mnie nie.

C, kwestia podejścia. Mona to zrobić KM, moe ktoś podrzucić (np.
ona), mona to potraktować jak trochę relaksu i przej się na piechotę
(np. do KM gdzieś tam). Jak samochd zrobią to zadzwonią e gotowy
i tyle. Spokj, cisza, zdrowie, brak stresu. Jak się okae, e
spaprane to wtedy dopiero czas na ewentualne "nerwy" czy pośpiech.

Ja umawiam się na 8, warsztat mam po drodze do pracy, usuga trwa
godzinę i dokadnie tylko tyle tracę.
Jaka miaaby być sensowna alterantywa?

Zaraz, to warsztat masz po drodze do pracy i czekasz w warsztacie,
z zaoeniem, e będzie to trwao tylko godzinę? C, Twj wybr,
ale to kiepskie usprawiedliwienie aenia po warsztacie i patrzenia
na ręce.

Aha. Znaczy patrzysz na ręce z zaoeniem, e w tym fachu pracują
gwnie niechluje i gupcy. Polecam siedzenie np. przy naprawie

Nie gwnie, ale wystarczająco często.

Aha, na tyle często, e mona ju uoglniać i siedzieć w warsztacie
przy kadej wizycie.

Maleńki przykad (w temacie wątku): rozwalona na moich oczach osona
toczka, bo majster
zastosowa kowalskie metody (przyrząd do toczkw mu się zepsu/nie
pasowa).
Po awanturze wymienili, na wasny koszt.

Po awanturze, hmmm. Awanturowaeś się, e się przyrząd zepsu, czy e
rozwali osonę?

Jakby mnie tam nie byo, nie widzia bym.

No waśnie - co by zmienio, gdybyś tego nie widzia? A moe mia ju
do agresywnego wzroku na rękach?

 > blacharskiej - szczeglnie ciekawa moe być obecno w czasie
 > lakierowania :)

Co do naprawy blacharskiej to niestety są zbyt dugotrwae. ale jakbym
zaszed dzień wczesniej
to moe zauway bym szpachlowanie botnika.

LOL - a co zego w szpachlowaniu botnika? Zresztą to mona atwo
sprawdzić po naprawie.

FYI: dostarczyem mu
wczesniej NOWY
(by zakwalifikowany przez PZU do wymiany). Szpachla wysza duo pniej.

Aha, to jeszcze sam kupowaeś części? Sprawdzieś profil itd., po
montau?

Tak, z pewnością obecno coś zmieni i oczywiście będziesz wiedzia
lepiej od Ziutka co zrobić trzeba :)

Tak. Na przykad, wiedziaem (domyślaem się) dlaczego po montau LPG
sabo jedzie na wysokich
obrotach, a niezbyt rozgarnięty Ziutek do ktrego przyjechaem z
reklamacją nie wiedzia.
Albo czemu nie dziaa tryb odpalenia na gazie. Więc jak się ju trochę
pomęczy i nic mu
nie wychodzio, to mu powiedziaem. Oraz jak to zrobić eby jedank
dziaao, i to 10x
mniej pracochonną metodą ni chcia zastosować.

Aaaa, czyli odwieczne problemy z LPG. Życzę szczęścia. Za droszą
instalację z wtryskiem, to wielu problemw unikniesz.

Moe lepiej Ziutka zmienić, a nie
z gry traktować, e oni wszyscy tacy?

Statystyka mwi mi, e circa poowa Ziutkw to pdebile, a nie zawsze
ma się wybr.

To nie jest statystyka - to tylko Twoje wnioski na podstawie Twoich
ewentualnych doświadczeń, bąd domniemań.

Tak, wszędzie gupcy i zodzieje. Wiesz, nie będę pisa, e ocenia się

Pojechaem z gośnym wydechem "panie, katalizator do wymiany, 900 z".
Ale ja wlazem pod kana - i kat by cay. Dziurka bya p metra dalej
na rurze (jescze przed kryzą, więc nic wsplnego z katem nie miaa).
Nie oszystwo? A kat stary te da się opchnąć za 200-400z

Oczywiście, to wszystko trafio na Ciebie jednego i caa reszta świata
jest taka :)

A raz przy mnie oszukano kobietę na ok. 1000m z w ASO - co innego jej
wmwiono,
a co innego zrobiono - widziaem, zareagowaem.

Otwrz usugę - obserwacja usug warsztatowych, ubezpieczenia, pomoc w
prowadzeniu spraw...

To tylko kilka wybranych przykadw, mgbym podać dalszych kilkanaście...

Nie wiem czy napraw do ktorych bym nie miaem zastrzeeń, bya poowa.
Chyba mniej.

Wspczuję. No, ale moe ma to jakiś związek...

38 Data: Grudzien 11 2012 16:46:38
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-12-11 15:23, Artur Maśląg pisze:

Ja umawiam się na 8, warsztat mam po drodze do pracy, usuga trwa
godzinę i dokadnie tylko tyle tracę.
Jaka miaaby być sensowna alterantywa?

Zaraz, to warsztat masz po drodze do pracy i czekasz w warsztacie,
z zaoeniem, e będzie to trwao tylko godzinę? C, Twj wybr,
ale to kiepskie usprawiedliwienie aenia po warsztacie i patrzenia
na ręce.

Bo lepiej byoby, ebym poszed na KM (10 minut) odsta 10, jecha 20, do pracy z KM kolejne 5 minut
wszystko razy dwa - ptorej godziny w zbiorkomie, ni poczeka tę godzinkę, przy okazji patrząc
sobie choćby i z ciekawości (bo wiesz, mnie technika oglnie do interesuje!) co i jak majster robi?

Aha. Znaczy patrzysz na ręce z zaoeniem, e w tym fachu pracują
gwnie niechluje i gupcy. Polecam siedzenie np. przy naprawie

Nie gwnie, ale wystarczająco często.

Aha, na tyle często, e mona ju uoglniać i siedzieć w warsztacie
przy kadej wizycie.

Kady ma wasne doświadczenia, chyba e masz jakąś lepszą statystykę.

Po awanturze wymienili, na wasny koszt.

Po awanturze, hmmm. Awanturowaeś się, e się przyrząd zepsu, czy e
rozwali osonę?

Jakby mnie tam nie byo, nie widzia bym.

No waśnie - co by zmienio, gdybyś tego nie widzia?

Po p roku miabym to co megrims. I naprawiabym to na wasny koszt.
Ale pewnie pozosta bym przy wraeniu e zostaem dobrze obsuony - fakt.

A moe mia ju
do agresywnego wzroku na rękach?

Nie znasz mnie. Sama agodno i yczliwo. Gadamy sobie o pierodoach, ciekim losie itd. O ile wszytsko idzie ok.
A nawet jak coś nie jest 100% idealnie to na og udaję e nie widzę - do pewnych granic.

Co do naprawy blacharskiej to niestety są zbyt dugotrwae. ale jakbym
zaszed dzień wczesniej
to moe zauway bym szpachlowanie botnika.

LOL - a co zego w szpachlowaniu botnika?

Co do ktrego umwilismy się na wymianę? Faktycznie LOL.

Zresztą to mona atwo sprawdzić po naprawie.

Wtedy jeszcze nie wiedziaem e naley.

Aha, to jeszcze sam kupowaeś części? Sprawdzieś profil itd., po
montau?

Czy niewyranie piszę? Dostarczyem botnik, kupiony sporo taniej ni majster chcia
mnie za niego skasować. Naprawa bya na wycenę a nie fakturę, więc byo o co walczyć.
A potem się okazao, e botnik nie by wymieniony.

Aaaa, czyli odwieczne problemy z LPG. Życzę szczęścia. Za droszą
instalację z wtryskiem, to wielu problemw unikniesz.

Drugi z omawianych problemw dotyczy BRC Sequent p&d (za 3200 z).
Dodam jeszcze e Ziutek nie umia sobie poradzić nawet z kalibracją wskanika paliwa
- dwie nieudane poprawki. W końcu widząc (przy trzeciej), e wpisuje w kompie liczby ktre
dadzą w sposb oczywisty efekt odwrotny do zamierzonego, podyktowaem mu wyranie,
co ma tam wpisać. I jest dobrze. Moe dlatego e ja miaem i podstawy miernictwa,
i co to jest aproksymacja, interpolacja itd. A Ziutek raczej nie.

Takich przykadw mam tyle, e po prostu ręce opadają.
Ale w sumie ja nie mam za ze Ziutkom, dopki jest to tylko gupota.

To nie jest statystyka - to tylko Twoje wnioski na podstawie Twoich
ewentualnych doświadczeń, bąd domniemań.

Zapewne. Ale ty te masz tylko tyle.

Oczywiście, to wszystko trafio na Ciebie jednego i caa reszta świata
jest taka :)

To tylko wycinek moich doświadczeń. Ale moe nie będę się rozpisywa, gdy i tak
niczego to nie zmienia, prawda?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caości poglądom ich Autora.

39 Data: Grudzien 11 2012 19:01:33
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2012-12-11 16:46, Jakub Witkowski pisze:
(...)

Bo lepiej byoby, ebym poszed na KM (10 minut) odsta 10, jecha 20,
do pracy z KM kolejne 5 minut
wszystko razy dwa - ptorej godziny w zbiorkomie,

Nie wiem czy by byo lepiej, ale jak pisaem to kwestia podejścia
oraz ryzyka, e czas będzie duszy ni zakadany. Między innymi z tych
przyczyn wolę w spokoju ducha samochd zostawić, pj do KM te
10 minut (choćby dla zdrowia), pniej pojechać te 50 minut do
pracy, czy 30 minut do domku. Bez nerww, bez patrzenia na zegarek,
przy okazji mogę w spokoju ducha poobserwować co się w okolicy
zmienio - zza kka czowiek tego nie zauwaa. No, poza samochodem
te jest ycie :)

ni poczeka tę
godzinkę, przy okazji patrząc
sobie choćby i z ciekawości (bo wiesz, mnie technika oglnie do
interesuje!) co i jak majster robi?

Skoro wiesz lepiej, to po co patrzeć co i jak? No, a jak Ciebie to
interesuje, to naprawdę są lepsze metody ni obserwacje warsztatowe,
z ktrych moe lepiej wiele nie wynosić (patrząc po tym co piszesz
o metodach itd.)

Aha, na tyle często, e mona ju uoglniać i siedzieć w warsztacie
przy kadej wizycie.

Kady ma wasne doświadczenia, chyba e masz jakąś lepszą statystykę.

Nie nazywaj wasnych, jednostkowych doświadczeń statystyką.

Jakby mnie tam nie byo, nie widzia bym.

No waśnie - co by zmienio, gdybyś tego nie widzia?

Po p roku miabym to co megrims.

Nie, nie miabyś - to tylko Twoje przekonanie o tym.

I naprawiabym to na wasny koszt.
Ale pewnie pozosta bym przy wraeniu e zostaem dobrze obsuony - fakt.

Ja bym raczej nie zosta przy takim wraeniu, skoro konsekwencje byyby
tak powane. Mam w tym doświadczenie - obsuony zostaem pięknie, ale
efekt mgby się zakończyć w sądzie. A pierdoami szkoda się
przejmować.

A moe mia ju
do agresywnego wzroku na rękach?

Nie znasz mnie. Sama agodno i yczliwo. Gadamy sobie o pierodoach,
ciekim losie itd. O ile wszytsko idzie ok.
A nawet jak coś nie jest 100% idealnie to na og udaję e nie widzę -
do pewnych granic.

To Twoja wersja. Pozwolę sobie pozostać sceptyczny, znając ludzką
psychikę.

LOL - a co zego w szpachlowaniu botnika?

Co do ktrego umwilismy się na wymianę? Faktycznie LOL.

Nie pisaeś, e nie wymieni botnika.

Zresztą to mona atwo sprawdzić po naprawie.

Wtedy jeszcze nie wiedziaem e naley.

Aha, to jeszcze sam kupowaeś części? Sprawdzieś profil itd., po
montau?

Czy niewyranie piszę?

Najwyraniej tak - nowy botnik to niekoniecznie brak szpachli.

Dostarczyem botnik, kupiony sporo taniej ni
majster chcia
mnie za niego skasować. Naprawa bya na wycenę a nie fakturę, więc byo
o co walczyć.

Hmmm - chciaeś zaoszczędzić/zarobić? Wiesz, w normalnym ukadzie to
się dogadujesz z czowiekiem za ile to naprawi w opcjach alternatywnych
i jakąś się wybiera. No, on rwnie daje gwarancję na cao. Przynajmniej powinien. A jak nie, to nie bardzo jest o czym dyskutować.
Części mechaniczne te sam kupujesz i dajesz "mechanikowi", czy
pozwalasz mu kupić i sprawdzasz co kupi? A moe jednak dajesz
samochd do naprawy i kupuje co potrzebne?

A potem się okazao, e botnik nie by wymieniony.

Często lepiej nie wymieniać, ale to inna kwestia. Jak rozumiem chciaeś
napisać, e i ten Ciebie oszuka, a botnik sprzeda następnemu
klientowi...

Drugi z omawianych problemw dotyczy BRC Sequent p&d (za 3200 z).
Dodam jeszcze e Ziutek nie umia sobie poradzić nawet z kalibracją
wskanika paliwa

Wiesz, opowieściami o problemach z LPG to mona pewnie wytapetować
z p wszechświata.

To nie jest statystyka - to tylko Twoje wnioski na podstawie Twoich
ewentualnych doświadczeń, bąd domniemań.

Zapewne.

:>

Ale ty te masz tylko tyle.

Niezupenie. Mam nie tylko moje doświadczenia, ale te doświadczenia
innych. Do tego obserwacje, ale niekoniecznie pracy samych warsztatw,
ale ich skuteczności w funkcji czasu + zadowolenia klientw z usug.
No, obserwacje nie tylko wasne, ale i innych - w skali makro.
Rnie bywa, ale generalnie nie naley popadać w paranoję, poniewa
to do niczego dobrego nie prowadzi.

Oczywiście, to wszystko trafio na Ciebie jednego i caa reszta świata
jest taka :)

To tylko wycinek moich doświadczeń. Ale moe nie będę się rozpisywa,
gdy i tak
niczego to nie zmienia, prawda?

Dokadnie - statystycznie niczego nie zmienia. Ja mgbym rnymi
ciekawymi przykadami sypać z rękawa (a trochę ju yję), ale zdaję
sobie sprawę, e na jedno moje ze doświadczenie jest 100 dobrych,
podobnie jak na czyjeś jedno ze, moje dobre jest jednym z tych 100.
Stąd nie zakadam przed czasem, e ktoś mnie oszuka, jest debilem itd.
Niemniej moje szczęście bywa zezowate (np. ostatnie parę dni to
"kotowanina " z dwoma usugodawcami, jedna reklamacja posza wczoraj,
druga dziś, jedna ma szansę na fina w sądzie) i nie zawracam sobie tym
gowy przed czasem, poniewa jak będzie miao trafić to i tak trafi,
choćbym nie wiem co zrobi. Oczywiście, naley zachowywać pewien poziom
"ufności", ale bez popadania w paranoję i wyciągania pochopnych
wnioskw.

40 Data: Grudzien 12 2012 10:00:52
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-12-11 19:01, Artur Maśląg pisze:

W dniu 2012-12-11 16:46, Jakub Witkowski pisze:
(...)
Bo lepiej byoby, ebym poszed na KM (10 minut) odsta 10, jecha 20,
do pracy z KM kolejne 5 minut
wszystko razy dwa - ptorej godziny w zbiorkomie,

Nie wiem czy by byo lepiej, ale jak pisaem to kwestia podejścia

I na tym poprzestańmy

Wiesz, opowieściami o problemach z LPG to mona pewnie wytapetować
z p wszechświata.

Tak wiem. Problemem są a) instalatorzy i b) userzy.

Problemy, niezbyt zresztą liczne, jakie miaem z LPG przez te ~20 lat wynikay zawsze na początku, po montau.
Potem serwisowaem ju je sobie sam (przynajmniej trzy pierwsze instalki, I i II g) i problemw nie byo.
Niestety z BRC tak atwo nie jest - soft sabo dostępny.

A np. ten ostatni "problem" tzn kiepske wskazania poziomu gazu, to na dzień dobry usyszaem,
e "tak ma być, bo wszystkie wskaniki są do dupy". Ot nie. Ale chyba byem pierwszym klientem ktry
tego nie ykną. Go kalibrowa to wielopunktowo (a nie tylko min/max) pierwszy raz w yciu chyba...

ciekawymi przykadami sypać z rękawa (a trochę ju yję), ale zdaję
sobie sprawę, e na jedno moje ze doświadczenie jest 100 dobrych,

U rnych mechanikw byem max 50 razy (2-3 razy w roku).
Jeśli jedna za usuga przypada na 100 dobrych, to jaka jest statystyczna szansa, e komuś
na 50 przytrafi się przynajmniej kilkanaście zych? Łatwo policzyć.
A jednak to zaszo. Czyli, albo mam "szczęście" większe jak w totka, albo jednak
prawdopodobnieństwo 1/100 jest niedoszacowane.
Jest jeszcze szansa, e mam szczeglnie wysokie zdolności do wyszukiwania
partyaczy, lub zbyt wysokie wymagania - jak ten wskanik LPG.

Stąd nie zakadam przed czasem, e ktoś mnie oszuka, jest debilem itd.

Ja te nie zakadam. Co więcej mam dwch - trzech mechanikw, do ktrych mam due zaufanie.
Niestety nie zawsze da się z ich usug skorzystać, mają często terminy na za dwa tygodnie...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caości poglądom ich Autora.

41 Data: Grudzien 11 2012 16:54:42
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-12-11 15:23, Artur Maśląg pisze:

Po awanturze, hmmm. Awanturowaeś się, e się przyrząd zepsu, czy e
rozwali osonę?

Awantura to trochę za mocne sowo.
Poszedem do szefa i mwię, e stao się tak, e pana pracownik rozwali sruboktętem osonę
toka, prawie cakiem ją przecią. I wypadaoby to jednak naprawić, nie sądzi pan.
Najpierw usiowa mi wmawiać, e to detal bez znaczenia. Potem e moe wymienić, ale nie zwrci
kosztw kompletu naprawczego bo chcę "cwaniacko" mieć nowy za stary na jego koszt.
Ale byem do uparty. W końcu naprawili (dwa tygodnie pniej) - dooyem cenę poowy kompletu,
powiedzmy, e uszczelka toczka to bya moja inwestycja. Niech tam.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caości poglądom ich Autora.

42 Data: Grudzien 07 2012 21:51:52
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 07 Dec 2012 20:20:59 +0100, megrims napisa(a):

http://img17.imageshack.us/img17/9440/20121206224840.jpg
Kiedy robiono zaciski z eliwa, a toczki stalowe.
Teraz wszystko z amelinium. A tego nie pomalujesz.

Aluminium w zaciskach to sie stosuje od dawna - bydlaki duze sa, to i
oszczednosc wagi duza.


A te tloczki ... nie sa stalowe ? blyszcza sie jak chromowane ..

J.

43 Data: Grudzien 07 2012 22:00:03
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: megrims 

W dniu 2012-12-07 21:51, J.F. pisze:

Dnia Fri, 07 Dec 2012 20:20:59 +0100, megrims napisa(a):
http://img17.imageshack.us/img17/9440/20121206224840.jpg
Kiedy robiono zaciski z eliwa, a toczki stalowe.
Teraz wszystko z amelinium. A tego nie pomalujesz.

Aluminium w zaciskach to sie stosuje od dawna - bydlaki duze sa, to i
oszczednosc wagi duza.


A te tloczki ... nie sa stalowe ? blyszcza sie jak chromowane ..

J.



Samo amelinium. Toczki chromowane :D. Brembo.

Zostay wytoczone s nowe toczki z nierdzewki do tego wszystkie
nowe elementy gumowe. Teraz zaciski przeyj to auto.

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

44 Data: Grudzien 07 2012 22:41:18
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 07 Dec 2012 22:00:03 +0100, megrims napisa(a):

W dniu 2012-12-07 21:51, J.F. pisze:
Aluminium w zaciskach to sie stosuje od dawna - bydlaki duze sa, to i
oszczednosc wagi duza.
A te tloczki ... nie sa stalowe ? blyszcza sie jak chromowane ..

Samo amelinium. Toczki chromowane :D. Brembo.
Zostay wytoczone s nowe toczki z nierdzewki do tego wszystkie
nowe elementy gumowe. Teraz zaciski przeyj to auto.

A predko zamierzasz auto zabic ?

Tloczki przezyja, zaciski ...
http://aluminumsurface.blogspot.com/2009/04/corrosion-between-anodized-aluminum-and.html


J.

45 Data: Grudzien 07 2012 22:58:14
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: megrims 

W dniu 2012-12-07 22:41, J.F. pisze:

Dnia Fri, 07 Dec 2012 22:00:03 +0100, megrims napisa(a):
W dniu 2012-12-07 21:51, J.F. pisze:
Aluminium w zaciskach to sie stosuje od dawna - bydlaki duze sa, to i
oszczednosc wagi duza.
A te tloczki ... nie sa stalowe ? blyszcza sie jak chromowane ..

Samo amelinium. Toczki chromowane :D. Brembo.
Zostay wytoczone s nowe toczki z nierdzewki do tego wszystkie
nowe elementy gumowe. Teraz zaciski przeyj to auto.

A predko zamierzasz auto zabic ?

Tloczki przezyja, zaciski ...
http://aluminumsurface.blogspot.com/2009/04/corrosion-between-anodized-aluminum-and.html


J.

Stal nierdzewna to nie mied. A w pomidzy toczkami a cylinderkami
jest film z pynu hamulcowego. Mylisz, e bdzie rdzewiao?


--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

46 Data: Grudzien 08 2012 01:33:50
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 07 Dec 2012 22:58:14 +0100, megrims napisa(a):

W dniu 2012-12-07 22:41, J.F. pisze:
Tloczki przezyja, zaciski ...
http://aluminumsurface.blogspot.com/2009/04/corrosion-between-anodized-aluminum-and.html

Stal nierdzewna to nie mied.

Ale tam pisza i stali nierdzewnej.

A w pomidzy toczkami a cylinderkami
jest film z pynu hamulcowego.

a klocki maja metalowa plytke ?

Mylisz, e bdzie rdzewiao?

A myslisz ze ze zostana spryskane slona woda ? :-)

No dobra, inne jakos nie rdzewieja :-)

J.

47 Data: Grudzien 09 2012 00:49:50
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: Pa_blo 



Zostay wytoczone s nowe toczki z nierdzewki

Wdlug PMS druciarstwo?!
Swiatowe koncerny tez nie popieraja takiej inwencji...

--
Picasso

48 Data: Grudzien 09 2012 05:33:21
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: megrims 

W dniu 2012-12-09 00:49, Pa_blo pisze:



Zostay wytoczone s nowe toczki z nierdzewki

Wdlug PMS druciarstwo?!
Swiatowe koncerny tez nie popieraja takiej inwencji...

Czekaem na to :D

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

49 Data: Grudzien 09 2012 10:21:58
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 9 Dec 2012 00:49:50 +0100, Pa_blo napisa(a):

Zostay wytoczone s nowe toczki z nierdzewki
Wdlug PMS druciarstwo?!
Swiatowe koncerny tez nie popieraja takiej inwencji...

A nie ? Nowe kompletne zaciski byly za drogie ? :-P

J.

50 Data: Grudzien 09 2012 12:02:17
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: nazgul 

W dniu 2012-12-09 10:21, J.F. pisze:

Dnia Sun, 9 Dec 2012 00:49:50 +0100, Pa_blo napisa(a):
Zostay wytoczone są nowe toczki z nierdzewki
Wdlug PMS druciarstwo?!
Swiatowe koncerny tez nie popieraja takiej inwencji...

A nie ? Nowe kompletne zaciski byly za drogie ? :-P

te byy praktycznie nowe a zardzewiay.

51 Data: Grudzien 09 2012 12:13:57
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 09 Dec 2012 12:02:17 +0100, nazgul napisa(a):

W dniu 2012-12-09 10:21, J.F. pisze:
Dnia Sun, 9 Dec 2012 00:49:50 +0100, Pa_blo napisa(a):
Zostay wytoczone s nowe toczki z nierdzewki
Wdlug PMS druciarstwo?!
Swiatowe koncerny tez nie popieraja takiej inwencji...

A nie ? Nowe kompletne zaciski byly za drogie ? :-P

te byy praktycznie nowe a zardzewiay.

Nie nowe, tylko 3.5 roku.
Raz na 2 lata chyba mozna sobie hamulce wymienic, a nie druciarstwo
uprawiac :-P

J.

52 Data: Grudzien 09 2012 12:18:26
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: megrims 

W dniu 2012-12-09 12:13, J.F. pisze:

Dnia Sun, 09 Dec 2012 12:02:17 +0100, nazgul napisa(a):
W dniu 2012-12-09 10:21, J.F. pisze:
Dnia Sun, 9 Dec 2012 00:49:50 +0100, Pa_blo napisa(a):
Zostay wytoczone s nowe toczki z nierdzewki
Wdlug PMS druciarstwo?!
Swiatowe koncerny tez nie popieraja takiej inwencji...

A nie ? Nowe kompletne zaciski byly za drogie ? :-P

te byy praktycznie nowe a zardzewiay.

Nie nowe, tylko 3.5 roku.
Raz na 2 lata chyba mozna sobie hamulce wymienic, a nie druciarstwo
uprawiac :-P

J.

Oczywicie w trosce o rodowisko naley wymienia samochd co roku.


--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

53 Data: Grudzien 09 2012 18:15:09
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2012-12-09 12:18, megrims pisze:

W dniu 2012-12-09 12:13, J.F. pisze:
Dnia Sun, 09 Dec 2012 12:02:17 +0100, nazgul napisa(a):
W dniu 2012-12-09 10:21, J.F. pisze:
Dnia Sun, 9 Dec 2012 00:49:50 +0100, Pa_blo napisa(a):
Zostay wytoczone s nowe toczki z nierdzewki
Wdlug PMS druciarstwo?!
Swiatowe koncerny tez nie popieraja takiej inwencji...

A nie ? Nowe kompletne zaciski byly za drogie ? :-P

te byy praktycznie nowe a zardzewiay.

Nie nowe, tylko 3.5 roku.
Raz na 2 lata chyba mozna sobie hamulce wymienic, a nie druciarstwo
uprawiac :-P

J.

Oczywicie w trosce o rodowisko naley wymienia samochd co roku.



Co p (bez 1 dnia). Bo przez pierwsze 6 miesicy, ubezpieczyciel auto traktuje jak nowe i oddaje kas z faktury. :)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ronie popyt na wity spokj."

54 Data: Grudzien 09 2012 18:38:31
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: megrims 

W dniu 2012-12-09 18:15, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

W dniu 2012-12-09 12:18, megrims pisze:
W dniu 2012-12-09 12:13, J.F. pisze:
Dnia Sun, 09 Dec 2012 12:02:17 +0100, nazgul napisa(a):
W dniu 2012-12-09 10:21, J.F. pisze:
Dnia Sun, 9 Dec 2012 00:49:50 +0100, Pa_blo napisa(a):
Zostay wytoczone s nowe toczki z nierdzewki
Wdlug PMS druciarstwo?!
Swiatowe koncerny tez nie popieraja takiej inwencji...

A nie ? Nowe kompletne zaciski byly za drogie ? :-P

te byy praktycznie nowe a zardzewiay.

Nie nowe, tylko 3.5 roku.
Raz na 2 lata chyba mozna sobie hamulce wymienic, a nie druciarstwo
uprawiac :-P

J.

Oczywicie w trosce o rodowisko naley wymienia samochd co roku.



Co p (bez 1 dnia). Bo przez pierwsze 6 miesicy, ubezpieczyciel auto
traktuje jak nowe i oddaje kas z faktury. :)

Mona tak opcj w ubezpieczeniu wykupi aby nie byo zmiany wartoci
przez cay okres trwania umowy ubezpieczenia.

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

55 Data: Grudzien 09 2012 19:05:25
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 09 Dec 2012 18:38:31 +0100, megrims napisa(a):

W dniu 2012-12-09 18:15, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Raz na 2 lata chyba mozna sobie hamulce wymienic, a nie druciarstwo
uprawiac :-P
Oczywicie w trosce o rodowisko naley wymienia samochd co roku.

Co p (bez 1 dnia). Bo przez pierwsze 6 miesicy, ubezpieczyciel auto
traktuje jak nowe i oddaje kas z faktury. :)

Mona tak opcj w ubezpieczeniu wykupi aby nie byo zmiany wartoci
przez cay okres trwania umowy ubezpieczenia.

Jest na to unijny przepis - auto do pol roku jest nowe :-P

J.

56 Data: Grudzien 09 2012 12:07:17
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: megrims 

W dniu 2012-12-09 10:21, J.F. pisze:

Dnia Sun, 9 Dec 2012 00:49:50 +0100, Pa_blo napisa(a):
Zostay wytoczone s nowe toczki z nierdzewki
Wdlug PMS druciarstwo?!
Swiatowe koncerny tez nie popieraja takiej inwencji...

A nie ? Nowe kompletne zaciski byly za drogie ? :-P

J.

Regeneracja to okoo 50% wartoci nowego.
Ale widzc jak to byo zrobione przez Brembo
wolaem regenerowa. Oczywicie obydwa.

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

57 Data: Grudzien 08 2012 09:58:52
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: Marcin Jan 

W dniu 2012-12-07 20:20, megrims pisze:

W dniu 2012-12-07 20:18, kamil/Endurorider.pl pisze:
/../
Kiedyś robiono zaciski z eliwa, a toczki stalowe.
Teraz wszystko z amelinium. A tego nie pomalujesz.

:D

58 Data: Grudzien 07 2012 19:20:33
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: AZ 

On 2012-12-07, megrims  wrote:

Oto toczki z zacisku hamulcowego 6-toczkowego produkcji
Brembo robionego dla Mercedesa. Auto przejechao 70.000 km
i ma 3.5 roku.

http://img17.imageshack.us/img17/9440/20121206224840.jpg

Jak to kurde moliwe?

Powinni sypac jeszcze wiecej soli :-)

--
Artur
ZZR 1200

59 Data: Grudzien 07 2012 21:10:56
Temat: Re: gwna teraz robią
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Fri, 07 Dec 2012 20:15:25 +0100, megrims napisa(a):

Oto toczki z zacisku hamulcowego 6-toczkowego produkcji
Brembo robionego dla Mercedesa. Auto przejechao 70.000 km
i ma 3.5 roku.

http://img17.imageshack.us/img17/9440/20121206224840.jpg

Jak to kurde moliwe?

Nie mam pojcia... 2 toczki musiay znikn ;)

Nie bardzo widz co to jest, ale wyglda jakby kto tam nawali mazida
nieprzeznaczonego akurat do tego elementu, a mazidlo pod wpywem
temperatury zamienio si w to w co si zamienio, spowodowao korozj,
naapao jakiego syfu z powietrza ktry si spali czy co.

Ale tak naprawd to 3 nie wygldaj le, tylko trzeci od lewej wyglda e
mia uszkodzon albo le zaoon gumow oson.

Te toczki s stalowe?
No i gdzie s 2 pozostae?

60 Data: Grudzien 07 2012 21:10:39
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor:

megrims wrote:

Jak to kurde moliwe?

W Twoich autach wszystko jest moliwe. :D

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

61 Data: Grudzien 08 2012 10:56:30
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: Arbiter 


Uytkownik "megrims"  napisa w wiadomoci


http://img17.imageshack.us/img17/9440/20121206224840.jpg
Jak to kurde moliwe?

zapewne dla Brembo kompotenty skadowe robi podwykonawcy. Podwykonawcy sami
nie produkuj bo w EU si nie opaca wic szukaj dostawcw w chinach.
Chiczyk robi produkt w/g specyfikacji ale czasem co nie wyjdzie. I moim
zdaniem z tak sytuacj mamy do czynienia.

62 Data: Grudzien 08 2012 11:02:06
Temat: Re: g�wna teraz robi�
Autor: megrims 

W dniu 2012-12-08 10:56, Arbiter pisze:

U�ytkownik "megrims"  napisa� w wiadomo�ci


http://img17.imageshack.us/img17/9440/20121206224840.jpg
Jak to kurde mo�liwe?

zapewne dla Brembo kompotenty sk�adowe robi� podwykonawcy. Podwykonawcy sami
nie produkuj� bo w EU si� nie op�aca wi�c szukaj� dostawc�w w chinach.
Chi�czyk robi produkt w/g specyfikacji ale czasem co� nie wyjdzie. I moim
zdaniem z tak� sytuacj� mamy do czynienia.


Przody po regeneracji mają przeyć auto. Ale ju się boję o tyy.
Tam są tylko 4 toczkowe, ale zawsze.

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

63 Data: Grudzien 11 2012 14:49:31
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: michal stonka 

W dniu pitek, 7 grudnia 2012 20:15:25 UTC+1 uytkownik megrims napisa:

Oto toczki z zacisku hamulcowego 6-toczkowego produkcji


W garau mam po kilka sztuk takich zaciskw , 6 i 4 toczkowych. Wszystkie wymienione z powodu korozji toczkw. Take nie jeste odosobnionym przypadkiem.

64 Data: Grudzien 12 2012 06:24:04
Temat: Re: gwna teraz robi
Autor: megrims 

W dniu 2012-12-11 23:49, michal stonka pisze:

W dniu pitek, 7 grudnia 2012 20:15:25 UTC+1 uytkownik megrims napisa:
Oto toczki z zacisku hamulcowego 6-toczkowego produkcji


W garau mam po kilka sztuk takich zaciskw , 6 i 4 toczkowych. Wszystkie wymienione z powodu korozji toczkw. Take nie jeste odosobnionym przypadkiem.

:( Jako nie pociesza mnie to.

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

gówna teraz robią



Grupy dyskusyjne