gwna teraz robią
1 | Data: Grudzien 07 2012 20:15:25 |
Temat: gwna teraz robią | |
Autor: megrims | Oto toczki z zacisku hamulcowego 6-toczkowego produkcji 2 |
Data: Grudzien 07 2012 20:18:17 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: kamil/Endurorider.pl | megrims wrote: Oto toczki z zacisku hamulcowego 6-toczkowego produkcji Nikt tam nie zagląda przez 3,5 roku? -- pozdrawiam\ kml 3 |
Data: Grudzien 07 2012 20:20:59 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: megrims | W dniu 2012-12-07 20:18, kamil/Endurorider.pl pisze: megrims wrote: Raz tarcze i klocki wymieniane przy przebiegu 40 kkm. Kiedyś robiono zaciski z eliwa, a toczki stalowe. Teraz wszystko z amelinium. A tego nie pomalujesz. -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... 4 |
Data: Grudzien 07 2012 20:25:43 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: kamil/Endurorider.pl | megrims wrote: Jak to kurde moliwe? Ok, ale czy ktoś rozbiera zacisk? -- pozdrawiam kml 5 |
Data: Grudzien 07 2012 21:06:53 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: megrims | W dniu 2012-12-07 20:25, kamil/Endurorider.pl pisze: megrims wrote:Teraz jak z 6 toczkw jeden się zablokowa to rozebrano. I dupa. -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... 6 |
Data: Grudzien 08 2012 10:08:22 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: kamil/Endurorider.pl | Uytkownik "megrims" napisa w wiadomości W dniu 2012-12-07 20:25, kamil/Endurorider.pl pisze: A trzeba byo rozebrać wtedy, sprawdzić wszystko i posmarować to pewnie nie byoby dupy. -- pozdrawiam kml 7 |
Data: Grudzien 09 2012 11:59:31 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: nazgul |
no chyba oszalaeśOk, ale czy ktoś rozbiera zacisk?Teraz jak z 6 toczkw jeden się zablokowa to rozebrano. rozebrać kiedy? jak dziaao? moe jeszcze silnik rozebrać i sprawdzić czy się panewki nie wycierają? 8 |
Data: Grudzien 09 2012 18:20:24 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: kamil/Endurorider.pl |
Nie, nie oszalaem bo zaciski powinno się rozbierać i sprawdzać toczki a wymiana tarcz jest do tego doskonaą okazją. Oczywiście mona tego robić "jak dziaao" a efekty są widoczne na zdjęciach w pierwszym poście w tym wątku. -- pozdrawiam kml 9 |
Data: Grudzien 09 2012 18:36:09 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: J.F. | Dnia Sun, 9 Dec 2012 18:20:24 +0100, kamil/Endurorider.pl napisa(a): Nie, nie oszalaem bo zaciski powinno si rozbiera i sprawdza toczki a Dobrze prawisz ... tylko jak czesto tarcze wymieniasz ? Chyba ze jestes z tych co z suwmiarka mierza i po 0.5mm startym, tak jak kazal producent :-) J. 10 |
Data: Grudzien 09 2012 19:28:36 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: kamil/Endurorider.pl | Uytkownik "J.F." napisa w wiadomoci Dnia Sun, 9 Dec 2012 18:20:24 +0100, kamil/Endurorider.pl napisa(a): U siebie przed zim i po zimie konserwuj hamulce czyli sprawdzanie toczkw, czyszczenie i smarowanie prowadnic i samego toczka. Naprawd nie widz w czym jest problem, ale ewidentnie jestem wyjtkiem bo wol zapobiega ni leczy wic "nie znam si" :) -- pozdrawiam kml 11 |
Data: Grudzien 09 2012 20:21:16 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: dddddd | W dniu 2012-12-09 19:28, kamil/Endurorider.pl pisze: U siebie przed zim i po zimie konserwuj hamulce czyli sprawdzanie naprawd nie masz nic lepszego do roboty? ale ewidentnie jestem wyjtkiem bo wol zapobiega ni leczy wic "nie znam si" :) nie znam nikogo kto by to robi nawet raz w roku, ale chyba dla kadego kto by by wiadomy e tego typu prace trzeba wykona czas by by cenniejszy ni koszt takiego toczka. -- Pozdrawiam Lukasz 12 |
Data: Grudzien 09 2012 20:58:31 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: Ivam | W dniu 2012-12-09 19:28, kamil/Endurorider.pl pisze: U siebie przed zim i po zimie konserwuj hamulce czyli sprawdzanie Ja tylko po zimie. Ale robi tak, e wycigam klocki, czyszcz zacisk najpierw brake cleanerem, potem pian aktywn, potem spukuj du iloci wody, potem wycieram do sucha, wciskam toczki do koca. Potem zabieram si za klocki, dokadnie smaruje ty (past miedzian) i miejsce prowadnic. A wszystko dlatego, e raz mi si toczki zapieky i pokrzywiem tarcz. Ale to wszystko i tak NTG, bo robi to w motocyklu gdzie nie ma gumowych oson na toczek. A to co autor tematu ma z toczkami, mi wyglda na druciarsk wymian klockw - bez czyszczenia toczkw i oson gumowych, albo nawet na wciskanie toczkw jak brech i uszkodzenie gumowych oson. -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upoledzonych Umysowo -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: -- - 13 |
Data: Grudzien 09 2012 21:31:40 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: kamil/Endurorider.pl | Uytkownik "Ivam" napisa w wiadomoci Ja tylko po zimie. Ale robi tak, e wycigam klocki, czyszcz zacisk najpierw brake cleanerem, potem pian aktywn, potem spukuj du iloci wody, potem wycieram do sucha, wciskam toczki do koca. Potem zabieram si za klocki, dokadnie smaruje ty (past miedzian) i miejsce prowadnic. Ja przed zim bo akurat te hamulce maj tendencje do "zastawiania si" Uywam dedykowanego smaru do hampli kleen-flo bo jest duy i tani. Polizg i trwao bardzo dobra. A wszystko dlatego, e raz mi si toczki zapieky i pokrzywiem tarcz. U mnie nie problem podwin etc :) A to co autor tematu ma z toczkami, mi wyglda na druciarsk wymian klockw - bez czyszczenia toczkw i oson gumowych, albo nawet na wciskanie toczkw jak brech i uszkodzenie gumowych oson. Te skaniam si do takiej wersji. -- pozdrawiam kml 14 |
Data: Grudzien 09 2012 22:34:01 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: megrims | W dniu 2012-12-09 21:31, kamil/Endurorider.pl pisze: Uytkownik "Ivam" napisa w wiadomociASO w Niemczech wymieniao klocki poprzednim razem. -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... 15 |
Data: Grudzien 09 2012 22:49:52 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: kamil/Endurorider.pl | Uytkownik "megrims" napisa w wiadomoci ASO w Niemczech wymieniao klocki poprzednim razem.A to co autor tematu ma z toczkami, mi wyglda na druciarsk wymian Jeden .I.uj jak wida na zaczonych zdjciach. Nie wane gdzie byo robione - mit o cudnej jakoci z Rzeszy wanie pad :) -- pozdrawiam kml 16 |
Data: Grudzien 09 2012 23:27:16 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: Ivam | W dniu 2012-12-09 22:49, kamil/Endurorider.pl pisze: Uytkownik "megrims" napisa w wiadomoci I? Jeden .I.uj jak wida na zaczonych zdjciach. Nie wane gdzie byo Pierwszy raz? ;) -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upoledzonych Umysowo -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: -- - 17 |
Data: Grudzien 10 2012 06:18:01 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: kamil/Endurorider.pl | Uytkownik "Ivam" napisa w wiadomoci Jeden .I.uj jak wida na zaczonych zdjciach. Nie wane gdzie byo Dla mnie nie, ale osoby z reprezentatywnej grupy PL to moe by bardzo radykalna informacja :))) -- pozdrawiam kml 18 |
Data: Grudzien 10 2012 11:54:24 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-12-09 19:28, kamil/Endurorider.pl pisze: U siebie przed zim i po zimie konserwuj hamulce czyli sprawdzanie toczkw, czyszczenie i smarowanie prowadnic i samego toczka. Naprawd nie widz w czym jest problem Ja w powyszym opisie z atwoci zidentyfikowaem dwa problemy. Jeden przed zim, a drugi po zimie. I to co roku :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog by niepowane, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci gts /kropka/ pl | lub caoci pogldom ich Autora. 19 |
Data: Grudzien 09 2012 18:37:39 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: megrims | W dniu 2012-12-09 18:20, kamil/Endurorider.pl pisze: (ciach) Nie, nie oszalaem bo zaciski powinno się rozbierać i sprawdzać toczkiMona cae auto na śrubki rozebrać, wszystko wyczyścić i zoyć? -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... 20 |
Data: Grudzien 09 2012 19:26:07 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: kamil/Endurorider.pl | Uytkownik "megrims" napisa w wiadomości W dniu 2012-12-09 18:20, kamil/Endurorider.pl pisze: Jak masz problem z CANem to nawet trzeba:> -- pozdrawiam kml 21 |
Data: Grudzien 09 2012 21:29:32 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: megrims | W dniu 2012-12-09 19:26, kamil/Endurorider.pl pisze: Uytkownik "megrims" napisa w wiadomościA waśnie. Naprawio się samo - od 2 miesięcy zero problemw :D -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... 22 |
Data: Grudzien 09 2012 22:50:39 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: kamil/Endurorider.pl | Uytkownik "megrims" napisa w wiadomości A waśnie. Naprawio się samo - od 2 miesięcy zero problemw :DMona cae auto na śrubki rozebrać, wszystko wyczyścić i zoyć? No widzisz, program lojalnościowy naprawdę się opaca. Jak nie dasz się zwie to potem masz dziaający samochd. -- pozdrawiam kml 23 |
Data: Grudzien 10 2012 20:17:11 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 09 Dec 2012 18:37:39 +0100, megrims napisa(a): W dniu 2012-12-09 18:20, kamil/Endurorider.pl pisze: Rajdwk to minimum raz na rok trzeba :) Inaczej si rozpadnie. 24 |
Data: Grudzien 10 2012 11:52:05 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-12-09 18:20, kamil/Endurorider.pl pisze: no chyba oszalaeś Znaczy, wyjmować toczki z zaciskw??? Paranoja. Oczyścić zacizk z brudu, nasmarować prowadnice przy wymianie tarcz lub klockw (czyli co ~2-3 lata), to jeszcze... Toczka nie wymieniaem nigdy w adnym aucie (> 20 lat, > 400 tys km) - nie byo potrzeby. Raz tylko osonę toczka trzeba byo wymienić bo rozerwana bya, mimo to sam toczek wygląda dobrze i nie ciek. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepowane, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub caości poglądom ich Autora. 25 |
Data: Grudzien 10 2012 11:57:53 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: J.F | Uytkownik "Jakub Witkowski" napisa w wiadomości Nie, nie oszalaem bo zaciski powinno się rozbierać i sprawdzać toczki a wymiana tarcz jest do tego doskonaą okazją. Znaczy, wyjmować toczki z zaciskw??? Paranoja. Prawde mowiac to czego podobnego mnie sierra nauczyla ... a nawet gorzej (hamulce ? to sie w ogole naprawia ? a po co ? :-)) Ale ... jak chcesz oczyscic zacisk z brudu nie wyjmujac tloczkow ? Druciarstwo jakies :-) no dobra, w sumie mozna oslony zdjac, tloczki do polowy wypchnac, oczyscic, nasmarowac, wepchnac, oslony nowe zalozyc ... ale one w komplecie z uszczelka, a przeciez plyn by sie przydalo wymienic ... szkoda dwa razy rozkrecac :-) J. 26 |
Data: Grudzien 10 2012 12:08:42 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-12-10 11:57, J.F pisze: Uytkownik "Jakub Witkowski" napisa w wiadomości Chyba co innego rozumiemy przez oczyszczenie zacisku ;) Dla mnie to jest usunięcie bota i korozji z obszaru dostępnego po wyjęciu klockw, eby miay swobodę ruchu i nie zapiekay się. Oraz nasmarowanie prowadnic. Jeśli osonki toczkw są cae, to nawet nie myślę o ich ruszaniu... no dobra, w sumie mozna oslony zdjac, tloczki do polowy wypchnac, oczyscic, nasmarowac, wepchnac, oslony nowe zalozyc ... ale one w komplecie z uszczelka, a przeciez plyn by sie przydalo wymienic ... szkoda dwa razy rozkrecac :-) To bez sensu, jakbym wyją toczek, to bym wkada ju tylko z nową uszczelką i osoną. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepowane, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub caości poglądom ich Autora. 27 |
Data: Grudzien 10 2012 17:39:43 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: J.F | Uytkownik "Jakub Witkowski" napisa w wiadomości Prawde mowiac to czego podobnego mnie sierra nauczyla ... a nawet gorzej (hamulce ? to sie w ogole naprawia ? a po co ? :-)) Chyba co innego rozumiemy przez oczyszczenie zacisku ;) Druciarstwo, a potem efekty jak na zdjeciu, tloczki zjedzone :-P no dobra, w sumie mozna oslony zdjac, tloczki do polowy wypchnac, oczyscic, nasmarowac, wepchnac, oslony nowe zalozyc ... ale one w komplecie z uszczelka, a przeciez plyn by sie przydalo wymienic ... szkoda dwa razy rozkrecac :-) To bez sensu, jakbym wyją toczek, to bym wkada ju tylko z nową uszczelką i osoną. Ale ja nie chcialem tloczka wyjmowac, tylko oslone zmienic, na nowa, czysta, niesparciala. Ale oslona w komplecie z uszczelka sprzedawana ... nie wyjmowac, wyjmowac ? :-P J. 28 |
Data: Grudzien 11 2012 09:22:10 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-12-10 17:39, J.F pisze: Jeśli osonki toczkw są cae, to nawet nie myślę o ich ruszaniu... Moe w mercedesie :-P -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepowane, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub caości poglądom ich Autora. 29 |
Data: Grudzien 10 2012 18:44:40 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: Cezary Daniluk | W dniu 2012-12-10 11:52, Jakub Witkowski pisze: Toczka nie wymieniaem nigdy w adnym aucie (> 20 lat, > 400 tys km) -Ano dokadnie. W adnym samochodzie, a parę ju miewaem o rnych przebiegach nigdy nie ruszaem (rozbieraem zaciskw) smarowanie prowadnic, wymiana uszkodzonych oson to tak, ale nigdy w yciu wyciąganie toczkw ;) Pozdro ! 30 |
Data: Grudzien 10 2012 20:10:19 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-12-10 11:52, Jakub Witkowski pisze: W dniu 2012-12-09 18:20, kamil/Endurorider.pl pisze: Zgadza się :) No, ale tutaj to niektrzy lubią akumulatory nosić, co roku czymś tam je traktować itd. :) Oczyścić zacizk z brudu, nasmarować prowadnice przy wymianie tarcz lub Zazwyczaj tak to wyglądać powinno, ale osobiście mam ze doświadczenia - z ASO po gwarancji. Nie znaczy to jednak, e na podstawie jakiegoś jednostkowego doświadczenia popadnę w paranoję i będę kadego podejrzewać o brak czynności serwisowych, za ktre zapaciem. Toczka nie wymieniaem nigdy w adnym aucie (> 20 lat, > 400 tys km) - Ja tam duej i przebieg większy (o ile ma to znaczenie) i jednak zdarzyo się - kiedyś w jednym z poldonw (co i tak się skończyo caymi zaciskami) i nie tak dawno w toyocie, ale to zdaje się fina dziaalności ASO (znaczy braku) oraz pniejszych prb reanimacji (z grzaniem prowadnic, zacisku itd.) Po wymianie toka wszystko wrcio do normy. Raz tylko osonę toczka trzeba byo wymienić bo rozerwana bya, mimo to No i tak to wygląda w większości wypadkw, choć pamiętam ciekawostkę z samochodem znajomej - przyjechaa do nas i coś tam z oną dyskutowaa, e narzeka trochę na hamulce, męowi mwia itd. Żona, dobra kobieta, stwierdzia e Artur zerknie, jak wrci z taczką ;) No, przyjechaem, wziąem kluczyki, zrobiem z 50 metrw i wrciem z "przeraeniem w oczach". Nawet do k nie zaglądaem bo i po co - na "oko" to brak klockw, "stojące" zaciski i cholera wie co z tyu (bębny). Powiedziaem tylko jedno - jak tym wracać, to tylko wprost do warsztatu. Przykro mi, bya pniej jakaś awantura, poniewa mą oczywiście nic wcześniej nie zrobi mimo uwag kobiety, a to co się okazao w warsztacie to byo to co zdiagnozowaem + skutki wieloletniego braku zaglądania do ukadu. Ja rozumiem, e weekendowa jazda na dziakę, do znajomych w okolicy to nie loty kosmiczne, ale ukad hamulcowy to powinien być sprawny... 31 |
Data: Grudzien 11 2012 09:37:40 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-12-10 20:10, Artur Maśląg pisze: Zgadza się :) No, ale tutaj to niektrzy lubią akumulatory nosić, co Ja tak kiedyś z rowerem miaem. Po kadym sezonie rozbieranie, czyszczenie, smarowanie kadego oyska, kadego sworznia, kadej linki, pukanie ańcucha specjalnymi preparatami itd. Teraz wstawiam po sezonie do piwnicy jak leci, chyba e ubocony, to opuczę szlauchem. Na wiosnę kapnę oliwką tu czy tam jak widzę e coś sabiej chodzi. Poswięcam temu gra 5% tyle uwago co dawniej. A dziaa tak samo. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepowane, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub caości poglądom ich Autora. 32 |
Data: Grudzien 11 2012 09:48:35 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-12-10 20:10, Artur Maśląg pisze: Oczyścić zacizk z brudu, nasmarować prowadnice przy wymianie tarcz lub Pijesz do kwestii nadzoru nad mechanikiem? Ale akurat w przypadku zmiany klockw czy tarcz, to w ogle nie mam dylematu. Na og umawiam się na określoną porę, caa operacja trwa p godziny do godzin, i nawet nie opaca się nigdzie odchodzić. Nie uczęszczam do ASO, a w miejscach gdzie się serwisuję nie ma w ogle problemu eby postać przy aucie jak majster robi, mona mio porozmawiać (btw, do mechanikw bez dobrego i na poziomie "kontaktu" w ogle nie ma co jedzić). -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepowane, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub caości poglądom ich Autora. 33 |
Data: Grudzien 11 2012 10:42:12 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-12-11 09:48, Jakub Witkowski pisze: W dniu 2012-12-10 20:10, Artur Maśląg pisze: Aaaaa, uderz w st. Zupenie o tym nie pomyślaem. Gdybyś tematu tak nie poruszy, to bym nie skojarzy tamtej dyskusji. Chodzio mi o brak czynności serwisowych, ktre powinny być wykonywane przy wymianie, czy te operacji 'przegląd bezpieczeństwa ukadu hamulcowego', ktra wynika z harmonogramu przeglądw serwisowych. Tak, np. czyszczenie czy te przesmarowanie prowadnic. Ale akurat w przypadku zmiany A ja zostawiam rano (albo po poudniu), wracając z pracy odbieram. Klocki/tarcze uoone, przy okazji coś tam sprawdzone. Bez pośpiechu, bez czekania, bez stania nad gową. Nie uczęszczam do ASO, a w miejscach gdzie się serwisuję nie ma w ogle A co to ma do rzeczy? Sugerujesz potrzebę stania przy samochodzie i pokazywania palcem 'panie Ziutek, nasmaruj pan lepiej te prowadnice'? mona mio porozmawiać (btw, do Za cao odpowiada szef/waściciel, a nie mechanik (no chyba, e jest tylko sam jeden). 34 |
Data: Grudzien 11 2012 10:59:58 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-12-11 10:42, Artur Maśląg pisze: caa operacja trwa p godziny do godzin, i nawet nie opaca się nigdzie No to chyba masz szczęśliwie dobrego mechanika przy samej pracy. Mnie tam się na og nie opaca jechac dwa razy. Chyba e chodzi o coś co trwa >~2h. Nie uczęszczam do ASO, a w miejscach gdzie się serwisuję nie ma w ogle Sugeruję mnogo przypadkw, przy ktrych moja obecno: a) zapobiega fuszerce, wynikającej albo z niechlujstwa, albo tylko z gupoty b) pomoga we waściwej diagnostyce usterki, z ktrą pan Ziutek jakoś samnodzielnie nie by w stanie sobie poradzić, co w konsekwencji umozliwio lub znacząco zmniejszyo koszty naprawy (czas, niepotrzebne wymiany części) c) zapobiega ordynarnemu oszustwu -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepowane, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub caości poglądom ich Autora. 35 |
Data: Grudzien 11 2012 12:22:29 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-12-11 10:59, Jakub Witkowski pisze: W dniu 2012-12-11 10:42, Artur Maśląg pisze: Być moe. W końcu interes waściciela, by mieć kompetentnych ludzi - szczeglnie jeśli chodzi o mniejsze warsztaty. Mnie tam się na og nie opaca jechac dwa razy. Dwa razy? A po co? Z gry zakadasz poprawki, czy te wyprawa to mechanika to jakaś operacja skomplikowana logistycznie? Chyba e chodzi o coś co trwa >~2h. Niech trwa w zaoeniach tylko godzinę, to i tak szkoda czasu. Inna sprawa, e cięko się spodziewać usugi liczonej co do minuty - zawsze mogą się trafić jakieś sytuacje, ktre zasadniczo da się przewidzieć. Np. poprzedni samochd nie zjecha ze stanowiska, poniewa byy jakieś komplikacje, komplikacje się pojawiy przy naprawie po wjechaniu na stanowisko itd. Nie uczęszczam do ASO, a w miejscach gdzie się serwisuję nie ma w ogle To jest paranoja - Ty zakadasz, e do tego będzie dochodzio i do tego zakadasz, e Twoja obecno przed tym Ciebie uchroni. a) zapobiega fuszerce, wynikającej albo z niechlujstwa, albo tylko z Aha. Znaczy patrzysz na ręce z zaoeniem, e w tym fachu pracują gwnie niechluje i gupcy. Polecam siedzenie np. przy naprawie blacharskiej - szczeglnie ciekawa moe być obecno w czasie lakierowania :) b) pomoga we waściwej diagnostyce usterki, z ktrą pan Ziutek jakoś Tak, z pewnością obecno coś zmieni i oczywiście będziesz wiedzia lepiej od Ziutka co zrobić trzeba :) Moe lepiej Ziutka zmienić, a nie z gry traktować, e oni wszyscy tacy? c) zapobiega ordynarnemu oszustwu Tak, wszędzie gupcy i zodzieje. Wiesz, nie będę pisa, e ocenia się innych po sobie, ale zdecydowanie bardziej wolę pojechać raz na jakiś czas z reklamacją, ni siedzieć w warsztatach, patrzeć na ręce i zakadać, e będą chcieli mnie oszukać. No, ale ja nie siedzę w czasie napraw w warsztatach, a reklamacje to mogę z caego ycia na palcach ręki policzyć. 36 |
Data: Grudzien 11 2012 14:33:05 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-12-11 12:22, Artur Maśląg pisze: W dniu 2012-12-11 10:59, Jakub Witkowski pisze: Chodzio mi o "przy pracy". Ewentualnie blisko domu. Przecie tylko wtedy czasowo opaci się zostawić samochd na godzinę. Mnie tam się na og nie opaca jechac dwa razy. Od mechanika, a następnie do mechanika. Zbiorkomem. Zajmuje ci to w sumie mniej ni godzinę? To fajnie, ale mnie nie. Ja umawiam się na 8, warsztat mam po drodze do pracy, usuga trwa godzinę i dokadnie tylko tyle tracę. Jaka miaaby być sensowna alterantywa? Sugeruję mnogo przypadkw, przy ktrych moja obecno: Nie gwnie, ale wystarczająco często. Maleńki przykad (w temacie wątku): rozwalona na moich oczach osona toczka, bo majster zastosowa kowalskie metody (przyrząd do toczkw mu się zepsu/nie pasowa). Po awanturze wymienili, na wasny koszt. Jakby mnie tam nie byo, nie widzia bym. > blacharskiej - szczeglnie ciekawa moe być obecno w czasie > lakierowania :) Co do naprawy blacharskiej to niestety są zbyt dugotrwae. ale jakbym zaszed dzień wczesniej to moe zauway bym szpachlowanie botnika. FYI: dostarczyem mu wczesniej NOWY (by zakwalifikowany przez PZU do wymiany). Szpachla wysza duo pniej. b) pomoga we waściwej diagnostyce usterki, z ktrą pan Ziutek jakoś Tak. Na przykad, wiedziaem (domyślaem się) dlaczego po montau LPG sabo jedzie na wysokich obrotach, a niezbyt rozgarnięty Ziutek do ktrego przyjechaem z reklamacją nie wiedzia. Albo czemu nie dziaa tryb odpalenia na gazie. Więc jak się ju trochę pomęczy i nic mu nie wychodzio, to mu powiedziaem. Oraz jak to zrobić eby jedank dziaao, i to 10x mniej pracochonną metodą ni chcia zastosować. Moe lepiej Ziutka zmienić, a nie Statystyka mwi mi, e circa poowa Ziutkw to pdebile, a nie zawsze ma się wybr. c) zapobiega ordynarnemu oszustwu Pojechaem z gośnym wydechem "panie, katalizator do wymiany, 900 z". Ale ja wlazem pod kana - i kat by cay. Dziurka bya p metra dalej na rurze (jescze przed kryzą, więc nic wsplnego z katem nie miaa). Nie oszystwo? A kat stary te da się opchnąć za 200-400z A raz przy mnie oszukano kobietę na ok. 1000m z w ASO - co innego jej wmwiono, a co innego zrobiono - widziaem, zareagowaem. To tylko kilka wybranych przykadw, mgbym podać dalszych kilkanaście... Nie wiem czy napraw do ktorych bym nie miaem zastrzeeń, bya poowa. Chyba mniej. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepowane, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub caości poglądom ich Autora. 37 |
Data: Grudzien 11 2012 15:23:03 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-12-11 14:33, Jakub Witkowski pisze: W dniu 2012-12-11 12:22, Artur Maśląg pisze: Nie wiem co to dla Ciebie znaczy "opaci się", ale nie mam "blisko" domu, czy pracy. Znaczy te mam, ale tam zasadniczo samochodu nie zostawiam. Od mechanika, a następnie do mechanika. Zbiorkomem. Zajmuje ci to w C, kwestia podejścia. Mona to zrobić KM, moe ktoś podrzucić (np. ona), mona to potraktować jak trochę relaksu i przej się na piechotę (np. do KM gdzieś tam). Jak samochd zrobią to zadzwonią e gotowy i tyle. Spokj, cisza, zdrowie, brak stresu. Jak się okae, e spaprane to wtedy dopiero czas na ewentualne "nerwy" czy pośpiech. Ja umawiam się na 8, warsztat mam po drodze do pracy, usuga trwa Zaraz, to warsztat masz po drodze do pracy i czekasz w warsztacie, z zaoeniem, e będzie to trwao tylko godzinę? C, Twj wybr, ale to kiepskie usprawiedliwienie aenia po warsztacie i patrzenia na ręce. Aha. Znaczy patrzysz na ręce z zaoeniem, e w tym fachu pracują Aha, na tyle często, e mona ju uoglniać i siedzieć w warsztacie przy kadej wizycie. Maleńki przykad (w temacie wątku): rozwalona na moich oczach osona Po awanturze, hmmm. Awanturowaeś się, e się przyrząd zepsu, czy e rozwali osonę? Jakby mnie tam nie byo, nie widzia bym. No waśnie - co by zmienio, gdybyś tego nie widzia? A moe mia ju do agresywnego wzroku na rękach? > blacharskiej - szczeglnie ciekawa moe być obecno w czasie LOL - a co zego w szpachlowaniu botnika? Zresztą to mona atwo sprawdzić po naprawie. FYI: dostarczyem mu Aha, to jeszcze sam kupowaeś części? Sprawdzieś profil itd., po montau? Tak, z pewnością obecno coś zmieni i oczywiście będziesz wiedzia Aaaa, czyli odwieczne problemy z LPG. Życzę szczęścia. Za droszą instalację z wtryskiem, to wielu problemw unikniesz. Moe lepiej Ziutka zmienić, a nie To nie jest statystyka - to tylko Twoje wnioski na podstawie Twoich ewentualnych doświadczeń, bąd domniemań. Tak, wszędzie gupcy i zodzieje. Wiesz, nie będę pisa, e ocenia się Oczywiście, to wszystko trafio na Ciebie jednego i caa reszta świata jest taka :) A raz przy mnie oszukano kobietę na ok. 1000m z w ASO - co innego jej Otwrz usugę - obserwacja usug warsztatowych, ubezpieczenia, pomoc w prowadzeniu spraw... To tylko kilka wybranych przykadw, mgbym podać dalszych kilkanaście... Wspczuję. No, ale moe ma to jakiś związek... 38 |
Data: Grudzien 11 2012 16:46:38 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-12-11 15:23, Artur Maśląg pisze: Ja umawiam się na 8, warsztat mam po drodze do pracy, usuga trwa Bo lepiej byoby, ebym poszed na KM (10 minut) odsta 10, jecha 20, do pracy z KM kolejne 5 minut wszystko razy dwa - ptorej godziny w zbiorkomie, ni poczeka tę godzinkę, przy okazji patrząc sobie choćby i z ciekawości (bo wiesz, mnie technika oglnie do interesuje!) co i jak majster robi? Aha. Znaczy patrzysz na ręce z zaoeniem, e w tym fachu pracują Kady ma wasne doświadczenia, chyba e masz jakąś lepszą statystykę. Po awanturze wymienili, na wasny koszt. Po p roku miabym to co megrims. I naprawiabym to na wasny koszt. Ale pewnie pozosta bym przy wraeniu e zostaem dobrze obsuony - fakt. A moe mia ju Nie znasz mnie. Sama agodno i yczliwo. Gadamy sobie o pierodoach, ciekim losie itd. O ile wszytsko idzie ok. A nawet jak coś nie jest 100% idealnie to na og udaję e nie widzę - do pewnych granic. Co do naprawy blacharskiej to niestety są zbyt dugotrwae. ale jakbym Co do ktrego umwilismy się na wymianę? Faktycznie LOL. Zresztą to mona atwo sprawdzić po naprawie. Wtedy jeszcze nie wiedziaem e naley. Aha, to jeszcze sam kupowaeś części? Sprawdzieś profil itd., po Czy niewyranie piszę? Dostarczyem botnik, kupiony sporo taniej ni majster chcia mnie za niego skasować. Naprawa bya na wycenę a nie fakturę, więc byo o co walczyć. A potem się okazao, e botnik nie by wymieniony. Aaaa, czyli odwieczne problemy z LPG. Życzę szczęścia. Za droszą Drugi z omawianych problemw dotyczy BRC Sequent p&d (za 3200 z). Dodam jeszcze e Ziutek nie umia sobie poradzić nawet z kalibracją wskanika paliwa - dwie nieudane poprawki. W końcu widząc (przy trzeciej), e wpisuje w kompie liczby ktre dadzą w sposb oczywisty efekt odwrotny do zamierzonego, podyktowaem mu wyranie, co ma tam wpisać. I jest dobrze. Moe dlatego e ja miaem i podstawy miernictwa, i co to jest aproksymacja, interpolacja itd. A Ziutek raczej nie. Takich przykadw mam tyle, e po prostu ręce opadają. Ale w sumie ja nie mam za ze Ziutkom, dopki jest to tylko gupota. To nie jest statystyka - to tylko Twoje wnioski na podstawie Twoich Zapewne. Ale ty te masz tylko tyle. Oczywiście, to wszystko trafio na Ciebie jednego i caa reszta świata To tylko wycinek moich doświadczeń. Ale moe nie będę się rozpisywa, gdy i tak niczego to nie zmienia, prawda? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepowane, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub caości poglądom ich Autora. 39 |
Data: Grudzien 11 2012 19:01:33 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-12-11 16:46, Jakub Witkowski pisze: Bo lepiej byoby, ebym poszed na KM (10 minut) odsta 10, jecha 20, Nie wiem czy by byo lepiej, ale jak pisaem to kwestia podejścia oraz ryzyka, e czas będzie duszy ni zakadany. Między innymi z tych przyczyn wolę w spokoju ducha samochd zostawić, pj do KM te 10 minut (choćby dla zdrowia), pniej pojechać te 50 minut do pracy, czy 30 minut do domku. Bez nerww, bez patrzenia na zegarek, przy okazji mogę w spokoju ducha poobserwować co się w okolicy zmienio - zza kka czowiek tego nie zauwaa. No, poza samochodem te jest ycie :) ni poczeka tę Skoro wiesz lepiej, to po co patrzeć co i jak? No, a jak Ciebie to interesuje, to naprawdę są lepsze metody ni obserwacje warsztatowe, z ktrych moe lepiej wiele nie wynosić (patrząc po tym co piszesz o metodach itd.) Aha, na tyle często, e mona ju uoglniać i siedzieć w warsztacie Nie nazywaj wasnych, jednostkowych doświadczeń statystyką. Jakby mnie tam nie byo, nie widzia bym. Nie, nie miabyś - to tylko Twoje przekonanie o tym. I naprawiabym to na wasny koszt. Ja bym raczej nie zosta przy takim wraeniu, skoro konsekwencje byyby tak powane. Mam w tym doświadczenie - obsuony zostaem pięknie, ale efekt mgby się zakończyć w sądzie. A pierdoami szkoda się przejmować. A moe mia ju To Twoja wersja. Pozwolę sobie pozostać sceptyczny, znając ludzką psychikę. LOL - a co zego w szpachlowaniu botnika? Nie pisaeś, e nie wymieni botnika. Zresztą to mona atwo sprawdzić po naprawie. Najwyraniej tak - nowy botnik to niekoniecznie brak szpachli. Dostarczyem botnik, kupiony sporo taniej ni Hmmm - chciaeś zaoszczędzić/zarobić? Wiesz, w normalnym ukadzie to się dogadujesz z czowiekiem za ile to naprawi w opcjach alternatywnych i jakąś się wybiera. No, on rwnie daje gwarancję na cao. Przynajmniej powinien. A jak nie, to nie bardzo jest o czym dyskutować. Części mechaniczne te sam kupujesz i dajesz "mechanikowi", czy pozwalasz mu kupić i sprawdzasz co kupi? A moe jednak dajesz samochd do naprawy i kupuje co potrzebne? A potem się okazao, e botnik nie by wymieniony. Często lepiej nie wymieniać, ale to inna kwestia. Jak rozumiem chciaeś napisać, e i ten Ciebie oszuka, a botnik sprzeda następnemu klientowi... Drugi z omawianych problemw dotyczy BRC Sequent p&d (za 3200 z). Wiesz, opowieściami o problemach z LPG to mona pewnie wytapetować z p wszechświata. To nie jest statystyka - to tylko Twoje wnioski na podstawie Twoich :> Ale ty te masz tylko tyle. Niezupenie. Mam nie tylko moje doświadczenia, ale te doświadczenia innych. Do tego obserwacje, ale niekoniecznie pracy samych warsztatw, ale ich skuteczności w funkcji czasu + zadowolenia klientw z usug. No, obserwacje nie tylko wasne, ale i innych - w skali makro. Rnie bywa, ale generalnie nie naley popadać w paranoję, poniewa to do niczego dobrego nie prowadzi. Oczywiście, to wszystko trafio na Ciebie jednego i caa reszta świata Dokadnie - statystycznie niczego nie zmienia. Ja mgbym rnymi ciekawymi przykadami sypać z rękawa (a trochę ju yję), ale zdaję sobie sprawę, e na jedno moje ze doświadczenie jest 100 dobrych, podobnie jak na czyjeś jedno ze, moje dobre jest jednym z tych 100. Stąd nie zakadam przed czasem, e ktoś mnie oszuka, jest debilem itd. Niemniej moje szczęście bywa zezowate (np. ostatnie parę dni to "kotowanina " z dwoma usugodawcami, jedna reklamacja posza wczoraj, druga dziś, jedna ma szansę na fina w sądzie) i nie zawracam sobie tym gowy przed czasem, poniewa jak będzie miao trafić to i tak trafi, choćbym nie wiem co zrobi. Oczywiście, naley zachowywać pewien poziom "ufności", ale bez popadania w paranoję i wyciągania pochopnych wnioskw. 40 |
Data: Grudzien 12 2012 10:00:52 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-12-11 19:01, Artur Maśląg pisze: W dniu 2012-12-11 16:46, Jakub Witkowski pisze: I na tym poprzestańmy Wiesz, opowieściami o problemach z LPG to mona pewnie wytapetować Tak wiem. Problemem są a) instalatorzy i b) userzy. Problemy, niezbyt zresztą liczne, jakie miaem z LPG przez te ~20 lat wynikay zawsze na początku, po montau. Potem serwisowaem ju je sobie sam (przynajmniej trzy pierwsze instalki, I i II g) i problemw nie byo. Niestety z BRC tak atwo nie jest - soft sabo dostępny. A np. ten ostatni "problem" tzn kiepske wskazania poziomu gazu, to na dzień dobry usyszaem, e "tak ma być, bo wszystkie wskaniki są do dupy". Ot nie. Ale chyba byem pierwszym klientem ktry tego nie ykną. Go kalibrowa to wielopunktowo (a nie tylko min/max) pierwszy raz w yciu chyba... ciekawymi przykadami sypać z rękawa (a trochę ju yję), ale zdaję U rnych mechanikw byem max 50 razy (2-3 razy w roku). Jeśli jedna za usuga przypada na 100 dobrych, to jaka jest statystyczna szansa, e komuś na 50 przytrafi się przynajmniej kilkanaście zych? Łatwo policzyć. A jednak to zaszo. Czyli, albo mam "szczęście" większe jak w totka, albo jednak prawdopodobnieństwo 1/100 jest niedoszacowane. Jest jeszcze szansa, e mam szczeglnie wysokie zdolności do wyszukiwania partyaczy, lub zbyt wysokie wymagania - jak ten wskanik LPG. Stąd nie zakadam przed czasem, e ktoś mnie oszuka, jest debilem itd. Ja te nie zakadam. Co więcej mam dwch - trzech mechanikw, do ktrych mam due zaufanie. Niestety nie zawsze da się z ich usug skorzystać, mają często terminy na za dwa tygodnie... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepowane, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub caości poglądom ich Autora. 41 |
Data: Grudzien 11 2012 16:54:42 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-12-11 15:23, Artur Maśląg pisze: Po awanturze, hmmm. Awanturowaeś się, e się przyrząd zepsu, czy e Awantura to trochę za mocne sowo. Poszedem do szefa i mwię, e stao się tak, e pana pracownik rozwali sruboktętem osonę toka, prawie cakiem ją przecią. I wypadaoby to jednak naprawić, nie sądzi pan. Najpierw usiowa mi wmawiać, e to detal bez znaczenia. Potem e moe wymienić, ale nie zwrci kosztw kompletu naprawczego bo chcę "cwaniacko" mieć nowy za stary na jego koszt. Ale byem do uparty. W końcu naprawili (dwa tygodnie pniej) - dooyem cenę poowy kompletu, powiedzmy, e uszczelka toczka to bya moja inwestycja. Niech tam. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepowane, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub caości poglądom ich Autora. 42 |
Data: Grudzien 07 2012 21:51:52 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: J.F. | Dnia Fri, 07 Dec 2012 20:20:59 +0100, megrims napisa(a): Kiedy robiono zaciski z eliwa, a toczki stalowe.http://img17.imageshack.us/img17/9440/20121206224840.jpg Aluminium w zaciskach to sie stosuje od dawna - bydlaki duze sa, to i oszczednosc wagi duza. A te tloczki ... nie sa stalowe ? blyszcza sie jak chromowane .. J. 43 |
Data: Grudzien 07 2012 22:00:03 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: megrims | W dniu 2012-12-07 21:51, J.F. pisze: Dnia Fri, 07 Dec 2012 20:20:59 +0100, megrims napisa(a): Samo amelinium. Toczki chromowane :D. Brembo. Zostay wytoczone s nowe toczki z nierdzewki do tego wszystkie nowe elementy gumowe. Teraz zaciski przeyj to auto. -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... 44 |
Data: Grudzien 07 2012 22:41:18 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: J.F. | Dnia Fri, 07 Dec 2012 22:00:03 +0100, megrims napisa(a): W dniu 2012-12-07 21:51, J.F. pisze: A predko zamierzasz auto zabic ? Tloczki przezyja, zaciski ... http://aluminumsurface.blogspot.com/2009/04/corrosion-between-anodized-aluminum-and.html J. 45 |
Data: Grudzien 07 2012 22:58:14 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: megrims | W dniu 2012-12-07 22:41, J.F. pisze: Dnia Fri, 07 Dec 2012 22:00:03 +0100, megrims napisa(a):Stal nierdzewna to nie mied. A w pomidzy toczkami a cylinderkami jest film z pynu hamulcowego. Mylisz, e bdzie rdzewiao? -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... 46 |
Data: Grudzien 08 2012 01:33:50 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: J.F. | Dnia Fri, 07 Dec 2012 22:58:14 +0100, megrims napisa(a): W dniu 2012-12-07 22:41, J.F. pisze: Ale tam pisza i stali nierdzewnej. A w pomidzy toczkami a cylinderkami a klocki maja metalowa plytke ? Mylisz, e bdzie rdzewiao? A myslisz ze ze zostana spryskane slona woda ? :-) No dobra, inne jakos nie rdzewieja :-) J. 47 |
Data: Grudzien 09 2012 00:49:50 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: Pa_blo |
Zostay wytoczone s nowe toczki z nierdzewki Wdlug PMS druciarstwo?! Swiatowe koncerny tez nie popieraja takiej inwencji... -- Picasso 48 |
Data: Grudzien 09 2012 05:33:21 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: megrims | W dniu 2012-12-09 00:49, Pa_blo pisze: Czekaem na to :D -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... 49 |
Data: Grudzien 09 2012 10:21:58 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: J.F. | Dnia Sun, 9 Dec 2012 00:49:50 +0100, Pa_blo napisa(a): Zostay wytoczone s nowe toczki z nierdzewkiWdlug PMS druciarstwo?! A nie ? Nowe kompletne zaciski byly za drogie ? :-P J. 50 |
Data: Grudzien 09 2012 12:02:17 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: nazgul | W dniu 2012-12-09 10:21, J.F. pisze: Dnia Sun, 9 Dec 2012 00:49:50 +0100, Pa_blo napisa(a):te byy praktycznie nowe a zardzewiay. 51 |
Data: Grudzien 09 2012 12:13:57 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: J.F. | Dnia Sun, 09 Dec 2012 12:02:17 +0100, nazgul napisa(a): W dniu 2012-12-09 10:21, J.F. pisze: Nie nowe, tylko 3.5 roku. Raz na 2 lata chyba mozna sobie hamulce wymienic, a nie druciarstwo uprawiac :-P J. 52 |
Data: Grudzien 09 2012 12:18:26 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: megrims | W dniu 2012-12-09 12:13, J.F. pisze: Dnia Sun, 09 Dec 2012 12:02:17 +0100, nazgul napisa(a):Oczywicie w trosce o rodowisko naley wymienia samochd co roku. -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... 53 |
Data: Grudzien 09 2012 18:15:09 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2012-12-09 12:18, megrims pisze: W dniu 2012-12-09 12:13, J.F. pisze: Co p (bez 1 dnia). Bo przez pierwsze 6 miesicy, ubezpieczyciel auto traktuje jak nowe i oddaje kas z faktury. :) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ronie popyt na wity spokj." 54 |
Data: Grudzien 09 2012 18:38:31 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: megrims | W dniu 2012-12-09 18:15, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: W dniu 2012-12-09 12:18, megrims pisze:Mona tak opcj w ubezpieczeniu wykupi aby nie byo zmiany wartoci przez cay okres trwania umowy ubezpieczenia. -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... 55 |
Data: Grudzien 09 2012 19:05:25 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: J.F. | Dnia Sun, 09 Dec 2012 18:38:31 +0100, megrims napisa(a): W dniu 2012-12-09 18:15, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Jest na to unijny przepis - auto do pol roku jest nowe :-P J. 56 |
Data: Grudzien 09 2012 12:07:17 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: megrims | W dniu 2012-12-09 10:21, J.F. pisze: Dnia Sun, 9 Dec 2012 00:49:50 +0100, Pa_blo napisa(a):Regeneracja to okoo 50% wartoci nowego. Ale widzc jak to byo zrobione przez Brembo wolaem regenerowa. Oczywicie obydwa. -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... 57 |
Data: Grudzien 08 2012 09:58:52 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: Marcin Jan | W dniu 2012-12-07 20:20, megrims pisze: W dniu 2012-12-07 20:18, kamil/Endurorider.pl pisze:/../ Kiedyś robiono zaciski z eliwa, a toczki stalowe.:D 58 |
Data: Grudzien 07 2012 19:20:33 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: AZ | On 2012-12-07, megrims wrote: Oto toczki z zacisku hamulcowego 6-toczkowego produkcjiPowinni sypac jeszcze wiecej soli :-) -- Artur ZZR 1200 59 |
Data: Grudzien 07 2012 21:10:56 | Temat: Re: gwna teraz robią | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Fri, 07 Dec 2012 20:15:25 +0100, megrims napisa(a): Oto toczki z zacisku hamulcowego 6-toczkowego produkcji Nie mam pojcia... 2 toczki musiay znikn ;) Nie bardzo widz co to jest, ale wyglda jakby kto tam nawali mazida nieprzeznaczonego akurat do tego elementu, a mazidlo pod wpywem temperatury zamienio si w to w co si zamienio, spowodowao korozj, naapao jakiego syfu z powietrza ktry si spali czy co. Ale tak naprawd to 3 nie wygldaj le, tylko trzeci od lewej wyglda e mia uszkodzon albo le zaoon gumow oson. Te toczki s stalowe? No i gdzie s 2 pozostae? 60 |
Data: Grudzien 07 2012 21:10:39 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: | megrims wrote: Jak to kurde moliwe? W Twoich autach wszystko jest moliwe. :D -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ 61 |
Data: Grudzien 08 2012 10:56:30 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: Arbiter |
http://img17.imageshack.us/img17/9440/20121206224840.jpg zapewne dla Brembo kompotenty skadowe robi podwykonawcy. Podwykonawcy sami nie produkuj bo w EU si nie opaca wic szukaj dostawcw w chinach. Chiczyk robi produkt w/g specyfikacji ale czasem co nie wyjdzie. I moim zdaniem z tak sytuacj mamy do czynienia. 62 |
Data: Grudzien 08 2012 11:02:06 | Temat: Re: g�wna teraz robi� | Autor: megrims | W dniu 2012-12-08 10:56, Arbiter pisze: U�ytkownik "megrims" napisa� w wiadomo�ciPrzody po regeneracji mają przeyć auto. Ale ju się boję o tyy. Tam są tylko 4 toczkowe, ale zawsze. -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... 63 |
Data: Grudzien 11 2012 14:49:31 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: michal stonka | W dniu pitek, 7 grudnia 2012 20:15:25 UTC+1 uytkownik megrims napisa: Oto toczki z zacisku hamulcowego 6-toczkowego produkcji W garau mam po kilka sztuk takich zaciskw , 6 i 4 toczkowych. Wszystkie wymienione z powodu korozji toczkw. Take nie jeste odosobnionym przypadkiem. 64 |
Data: Grudzien 12 2012 06:24:04 | Temat: Re: gwna teraz robi | Autor: megrims | W dniu 2012-12-11 23:49, michal stonka pisze: W dniu pitek, 7 grudnia 2012 20:15:25 UTC+1 uytkownik megrims napisa::( Jako nie pociesza mnie to. -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... |