Grupy dyskusyjne   »   garbus-rajdowka?:)

garbus-rajdowka?:)



1 Data: Kwiecien 11 2007 09:56:41
Temat: garbus-rajdowka?:)
Autor: kacpersson 

witam
mam plan zeby sobie zrobic szybkie autko do miasta.mysle wlasnie nad
garbusem-
niby silnik z tylu i jakby to to odciazyc i zrobic jakis myk z
zawieszeniem i ukladem kier.to chyba powinno sie dosc dobrze
prowadzic? czy zle mysle?:) chodzi mi glownie o to zeby auto jezdzilo
jak gokard i wygladalo niepozornie:) niby garbus moze tez byc troche
podsterowny-w koncu masa nad tylna osia.nie wiem.
co myslicie o czyms takim? i czy w ogole cos z silnikiem z tylu bedzie
jezdzic (prowadzic sie) lepiej niz lekka przednionapedowka - np.205
gti?
myslalem jeszcze nad oplem kadettem c albo podobnym rwd.np capri.kurde
straszny zamet:)
narazie dopiero uzbieralem siano i wybieram auto do przerobki wiec jak
macie jakies fajne pomysly to piszcie.
pozdrawiam i z gory dzieki



2 Data: Kwiecien 11 2007 12:09:40
Temat: Re: garbus-rajdowka?:)
Autor: Tomasz Pyra 

kacpersson napisał(a):

witam
mam plan zeby sobie zrobic szybkie autko do miasta.mysle wlasnie nad
garbusem-
niby silnik z tylu i jakby to to odciazyc i zrobic jakis myk z
zawieszeniem i ukladem kier.to chyba powinno sie dosc dobrze
prowadzic? czy zle mysle?:)

Obawiam się że taki "myk" musiałby mieć znaczny budżet.
Znając życie przerabianie samochodu na "szybki" kosztuje drożej niż kupienie takiego z którego fabryka zrobiła już "szybki".

chodzi mi glownie o to zeby auto jezdzilo
jak gokard i wygladalo niepozornie:) niby garbus moze tez byc troche
podsterowny-w koncu masa nad tylna osia.nie wiem.

Dociążony tył to raczej nadsterowność.

co myslicie o czyms takim? i czy w ogole cos z silnikiem z tylu bedzie
jezdzic (prowadzic sie) lepiej niz lekka przednionapedowka - np.205
gti?

Jest sporo modeli które poza podstawową, słabą wersją miały też mocne wersje.
Jeżeli chodzi o starocie to może Vectra A 4x4 turbo, Escort Cosworth itp.

narazie dopiero uzbieralem siano i wybieram auto do przerobki wiec jak
macie jakies fajne pomysly to piszcie.

Pewnie kluczowe jest to ile uzbierałeś.
500zł? 5000zł? 100.000zł?

Pamiętaj jeszcze, że zazwyczaj takie zabawy wymagają dużych nakładów na utrzymanie samochodu.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

3 Data: Kwiecien 11 2007 10:22:25
Temat: Re: garbus-rajdowka?:)
Autor: kacpersson 


Jest sporo modeli które poza podstawową, słabą wersją miały też mocne
wersje.
Jeżeli chodzi o starocie to może Vectra A 4x4 turbo, Escort Cosworth itp.

myslalem,ze zrobienie np kadeta rwd bedzie tansze niz kupno coswortha
(na ktorego mnie na pewno nie stac.)
ze stockowych aut chyba tylko 205 gti albo cos podobnego.nie chce 1.5
tonowej lochy:)

Pewnie kluczowe jest to ile uzbierałeś.
500zł? 5000zł? 100.000zł?

15000 tak na oko

Pamiętaj jeszcze, że zazwyczaj takie zabawy wymagają dużych nakładów na
utrzymanie samochodu.

wlasnie tu tkwi sek:)
wrocmy do kadeta.powiedzmy wlkadam silnik 1.8 gsi od nowszej wersji
albo 2.0/3.0 z omegi-
w tak lekkiej budzie bedzie zapieprzac rowno a koszta eksploatacji
beda jak zwylkego auta,tylko w innej budzie.
bedzie dzialac jakby wlozyc np.zawieszenie,most,wal i motor z manty
czy koszt takiej przekladki to jakis kosmos?

4 Data: Kwiecien 11 2007 12:28:03
Temat: Re: garbus-rajdowka?:)
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 11.04.2007 kacpersson  napisał/a:


myslalem,ze zrobienie np kadeta rwd bedzie tansze niz kupno coswortha
(na ktorego mnie na pewno nie stac.)
ze stockowych aut chyba tylko 205 gti albo cos podobnego.nie chce 1.5
tonowej lochy:)

Nawet Cosworth nie wazy 1500 kg....

Pewnie kluczowe jest to ile uzbierałeś.
500zł? 5000zł? 100.000zł?

15000 tak na oko

Moze byc malo. Samo przygotowanie budy to pewnie z 5 kPLN.

Pamiętaj jeszcze, że zazwyczaj takie zabawy wymagają dużych nakładów na
utrzymanie samochodu.

wlasnie tu tkwi sek:)
wrocmy do kadeta.powiedzmy wlkadam silnik 1.8 gsi od nowszej wersji
albo 2.0/3.0 z omegi-
w tak lekkiej budzie bedzie zapieprzac rowno a koszta eksploatacji
beda jak zwylkego auta,tylko w innej budzie.

Poszukaj moze czegos co od razu szybko jezdzi. Za takie pieniadze moze
spokojnie szukac Civica VTi IV lub V gen.

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

5 Data: Kwiecien 11 2007 10:44:30
Temat: Re: garbus-rajdowka?:)
Autor: kacpersson 



Poszukaj moze czegos co od razu szybko jezdzi. Za takie pieniadze moze
spokojnie szukac Civica VTi IV lub V gen.


heh:)
poprzednio mialem wlasnie civica IV. vti 4 drzwiowy.(polecam
wszystkim:))fajny woz ale chce cos wygladajace jak klasyk.
205 to juz w sumie kultowe auto a i tak cos jakies za mlode mi sie
wydaje:)

6 Data: Kwiecien 12 2007 14:26:56
Temat: Re: garbus-rajdowka?:)
Autor:

Świadek kacpersson zeznał:

Pamiętaj jeszcze, że zazwyczaj takie zabawy wymagają dużych nakładów na
utrzymanie samochodu.

wlasnie tu tkwi sek:)
wrocmy do kadeta.powiedzmy wlkadam silnik 1.8 gsi od nowszej wersji
albo 2.0/3.0 z omegi-
w tak lekkiej budzie bedzie zapieprzac rowno a koszta eksploatacji
beda jak zwylkego auta,tylko w innej budzie.
bedzie dzialac jakby wlozyc np.zawieszenie,most,wal i motor z manty
czy koszt takiej przekladki to jakis kosmos?

do kadecika najlepszy jest C20XE - lekki, mocny i dosyć oszczędny. W Polsce są
co najmniej 4 takie swapy, więc się da :) Ale roboty jest kupa. Jak
zaintersowany to daj znać na priv

bajcik
--
Krzysztof Garus
  Stronka: http://kolos.math.uni.lodz.pl/~bajcik/
   Serwis: http://gielda.linux.pl/             #GG 2065861

7 Data: Kwiecien 11 2007 12:11:44
Temat: Re: garbus-rajdowka?:)
Autor: Rysiek Branson 

kacpersson napisał(a):

witam
mam plan zeby sobie zrobic szybkie autko do miasta.mysle wlasnie nad
garbusem-
niby silnik z tylu i jakby to to odciazyc i zrobic jakis myk z
zawieszeniem i ukladem kier.to chyba powinno sie dosc dobrze
prowadzic? czy zle mysle?:) chodzi mi glownie o to zeby auto jezdzilo
jak gokard i wygladalo niepozornie:)

wlasnie opisales mini coopera, nie garbusa, tez chcialem przerobic garbusa, ale koszty wyszly 40 tys zl z zawiecha i silnikiem od porsche, a i tak miniak bedzie szybszy z silnikiem 1.3Turbo od rovera mini przy swojej masie 630kg, do tego mini od razu jest jak gokard :)


Pozdrawiam
Rysiek

8 Data: Kwiecien 11 2007 10:29:23
Temat: Re: garbus-rajdowka?:)
Autor: kacpersson 


wlasnie opisales mini coopera, nie garbusa, tez chcialem przerobic
garbusa, ale koszty wyszly 40 tys zl z zawiecha i silnikiem od porsche,
a i tak miniak bedzie szybszy z silnikiem 1.3Turbo od rovera mini przy
swojej masie 630kg, do tego mini od razu jest jak gokard :)

Pozdrawiam
Rysiek

hmmm nad mini nie myslalem .fajny pomysl:)
dzieki

9 Data: Kwiecien 11 2007 12:16:34
Temat: Re: garbus-rajdowka?:)
Autor: kamil d 

kacpersson napisał(a):

mam plan zeby sobie zrobic szybkie autko do miasta.
narazie dopiero uzbieralem siano i wybieram auto do przerobki

Pewnie ułatwisz sprawę jeśli podasz ile tego siana jest, bo tak to z całą pewnością można polecić np. taką przeróbkę łady: http://www.youtube.com/watch?v=U96EmN-6GRE.

--
kamil d
red 206
mysłowice
www.patrz.fe.pl

10 Data: Kwiecien 11 2007 20:18:01
Temat: Re: garbus-rajdowka?:)
Autor: Boombastic 


Użytkownik "kacpersson"  napisał w wiadomości

witam
mam plan zeby sobie zrobic szybkie autko do miasta.mysle wlasnie nad
garbusem-
niby silnik z tylu i jakby to to odciazyc i zrobic jakis myk z
zawieszeniem i ukladem kier.to chyba powinno sie dosc dobrze
prowadzic? czy zle mysle?:) chodzi mi glownie o to zeby auto jezdzilo
jak gokard i wygladalo niepozornie:) niby garbus moze tez byc troche
podsterowny-w koncu masa nad tylna osia.nie wiem.
co myslicie o czyms takim? i czy w ogole cos z silnikiem z tylu bedzie
jezdzic (prowadzic sie) lepiej niz lekka przednionapedowka - np.205
gti?

Garby to podstawa konstrukcji aut wykorzystywanych do rajdów Baja. Bardzo
fajnie wygladaja i jeszcze fajniej jeżdżą, ale kupno garba to dopiero
absolutny początek wydatków. Sama zawiecha kosztuje pewnie majatek.

11 Data: Kwiecien 11 2007 21:13:54
Temat: Re: garbus-rajdowka?:)
Autor: MarcinJM 

kacpersson napisał(a):

witam
mam plan zeby sobie zrobic szybkie autko do miasta.mysle wlasnie nad
garbusem-
niby silnik z tylu i jakby to to odciazyc i zrobic jakis myk z
zawieszeniem i ukladem kier.to chyba powinno sie dosc dobrze
prowadzic? czy zle mysle?:) chodzi mi glownie o to zeby auto jezdzilo
jak gokard i wygladalo niepozornie:) niby garbus moze tez byc troche
podsterowny-w koncu masa nad tylna osia.nie wiem.
co myslicie o czyms takim? i czy w ogole cos z silnikiem z tylu bedzie
jezdzic (prowadzic sie) lepiej niz lekka przednionapedowka - np.205
gti?
myslalem jeszcze nad oplem kadettem c albo podobnym rwd.np capri.kurde
straszny zamet:)
narazie dopiero uzbieralem siano i wybieram auto do przerobki wiec jak
macie jakies fajne pomysly to piszcie.
pozdrawiam i z gory dzieki


Ja skubie cos takiego
http://md3.pl/garb/przymiarka/
Silnik civic automat. Auto eksperymentalne.
Pozniej bedzie manual ok 200KM.
Ciekawa zabawa :)

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

12 Data: Kwiecien 12 2007 16:59:07
Temat: Re: garbus-rajdowka?:)
Autor: J.F. 

On 11 Apr 2007 02:56:41 -0700,  kacpersson wrote:

mam plan zeby sobie zrobic szybkie autko do miasta.mysle wlasnie nad
garbusem- niby silnik z tylu i jakby to to odciazyc i zrobic jakis myk z
zawieszeniem i ukladem kier.to chyba powinno sie dosc dobrze
prowadzic? czy zle mysle?:) chodzi mi glownie o to zeby auto jezdzilo
jak gokard i wygladalo niepozornie:)

Kup ty se golfa 2.8 i zamien napis na 1.6D :-)


No chyba ze ci zalezy na napedzie na 4 kola ..

J.

garbus-rajdowka?:)



Grupy dyskusyjne