Jakub Witkowski wrote:
Mniej-więcej tym, czym się różni gaźnik od wtrysku benzyny.
No tylko mniej wiecej ;)
Poprawcie mnie jezeli sie myle, nie jestem zwiazany z mechanika samochodow
;):
W przypadku wielopunktowego wtrysku benzyny benzyna miesza sie z powietrzem
w cylindrach. W przypadku jednopunktowego benzyna jest wtryskiwana do
kolektora ssacego i tam miesza sie z powietrzem.
W przypadku sekwencyjnego wtrysku gazu (poza wtryskiem cieklym- V
generacja), do jest wtryskiwana mieszanka gazwo-powietrzna do kazdego
cylindra osobno.
--
To///ek
Kappa 2.0 20V LPi PMS; Alan 28 v.RS39 & Indiana
Lancia Klub Polska
http://lanciapolska.org
4 |
Data: Listopad 29 2006 14:20:25 |
Temat: Re: gaz sekwencyjny |
Autor: Cavallino |
Użytkownik "To///ek" napisał w wiadomości
Jakub Witkowski wrote:
> Mniej-więcej tym, czym się różni gaźnik od wtrysku benzyny.
No tylko mniej wiecej ;)
Poprawcie mnie jezeli sie myle, nie jestem zwiazany z mechanika samochodow
;):
W przypadku wielopunktowego wtrysku benzyny benzyna miesza sie z
powietrzem
w cylindrach.
Mylisz się.
Tak jest tylko w przypadku wtrysku bezpośredniego (GDI)
5 |
Data: Listopad 29 2006 14:31:16 | Temat: Re: gaz sekwencyjny | Autor: Jakub Witkowski |
Cavallino wrote:
Użytkownik "To///ek" napisał w wiadomości
Jakub Witkowski wrote:
Mniej-więcej tym, czym się różni gaźnik od wtrysku benzyny.
No tylko mniej wiecej ;)
Poprawcie mnie jezeli sie myle, nie jestem zwiazany z mechanika samochodow
;):
W przypadku wielopunktowego wtrysku benzyny benzyna miesza sie z
powietrzem
w cylindrach.
Mylisz się.
Tak jest tylko w przypadku wtrysku bezpośredniego (GDI)
W sumie ma trochę racji, bo benzyna może i jest _wtryskiwana_ zwykle przed
zaworem, ale naprawdę dokładnie _miesza się z powietrzem_ już w cylindrze :)
Jak i LPG przy sekwencji, zresztą.
--
Jakub Witkowski
z domeny gts /kropka/ pl
6 |
Data: Listopad 29 2006 14:24:17 | Temat: Re: gaz sekwencyjny | Autor: Blyskacz |
W przypadku wielopunktowego wtrysku benzyny benzyna miesza sie z powietrzem w cylindrach.
tylko w przypadku wtrysku bezposredniego, a poki co te silniki sa w mniejszosci... w zwyklych wielopunktach mieszanie sie nastepuje juz przed cylindrem...
W przypadku sekwencyjnego wtrysku gazu (poza wtryskiem cieklym- V generacja), do jest wtryskiwana mieszanka gazwo-powietrzna do kazdego cylindra osobno.
a tu juz pojechales ;-)
nastepuje "wtrysk" fazy lotnej, ale nie mieszanki tylko samego paliwa...
i nie do cylindra, bo takich instalek nie ma i raczej nie bedzie ( a juz napewno nie do samodzielnego montazu ), a do kanalu dolotowego...
pozdrawiam Blyskacz
--
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
7 |
Data: Listopad 29 2006 14:56:22 | Temat: Re: gaz sekwencyjny | Autor: To///ek |
Blyskacz wrote:
a tu juz pojechales ;-)
nastepuje "wtrysk" fazy lotnej, ale nie mieszanki tylko samego
paliwa... i nie do cylindra, bo takich instalek nie ma i raczej nie
bedzie ( a juz napewno nie do samodzielnego montazu ), a do kanalu
dolotowego...
No tak, oczywiscie wtrysk nasetpuje na zawory ssace a nie do cylindrow.
Wiedzialem, ze popierdziele, ale przynajmiej wywolalem kilka osob do tablicy
;)
--
To///ek
Kappa 2.0 20V LPi PMS; Alan 28 v.RS39 & Indiana
Lancia Klub Polska http://lanciapolska.org
8 |
Data: Listopad 29 2006 14:26:51 | Temat: Re: gaz sekwencyjny | Autor: Jakub Witkowski |
To///ek wrote:
Jakub Witkowski wrote:
Mniej-więcej tym, czym się różni gaźnik od wtrysku benzyny.
No tylko mniej wiecej ;)
Poprawcie mnie jezeli sie myle, nie jestem zwiazany z mechanika samochodow ;):
W przypadku wielopunktowego wtrysku benzyny benzyna miesza sie z powietrzem w cylindrach.
w MPI benzyna jest wtryskiwana do dolotu tuż przed zawory ssące.
Dokładnie tak, jak gaz sekwencyjny.
Są też silniki z wtryskiem bezpośrednim, ale to mniejszość.
--
Jakub Witkowski
z domeny gts /kropka/ pl
| | | | |