Pawlo napisał(a):
Witajcie
spotkaliscie sie moze z jakimś warsztatem co moze podejmuje sie ustawieniem
pompowtrysku CDI ?
jestem z okolic Warszawy i szukam od jakiegoś czasu ,jednak w warszattach
nie potrafią nic konkretnego powiedzieć
czy te wtryskiwacze mozna wogóle ustawiać i rególowac na nich cisnienie ?
z opisu działania silnika cdi wynika ze w listwie doprowadzajacej rope jest
stałe cisnienie a rególacja jego odbywa sie wewnątrz wtrysku poprzez
elektromagnes czy więc jest mozliwosc ustawienia elektrycznie wtryskiwaczy ?
albo inaczej
moze ktoś ma fachowca od diesli ,mam 2,2cdi i jak bym nie jechał pali mi 10
litrow, wg mnie ma złą mieszanke ,wtryski tez nie rewelacja ale na innym
motorze gdy pracowały autko paliło 7 litrów max
Po 1 - w silniku CDI nie ma czegoś takiego jak pompowtryskiwacz !!
Mylisz Kolego pojęcia !!
Silnik CDI jest to jednostka o zasilaniu CR ( Common Rail ).
Jedyna możliwość jakiejkolwiek regulacji to ingerencja w
elektronikę i w mapy wtrysku zaszyte w elektronice sterującej.
Prawdopodobnie robi to każdy zakład zajmujący się tuningiem
elektronicznym.
Ewentualnie ASO pewnie za odpowiednią odpłatnością może podegrać
jakiś nowszy soft.
Czy ja wiem czy 10l to dużo jak na taki silnik ??
2,2CDI w Viano niestety potrafi tyle spalić jak nie więcej po
mieście ;) ale na trasie bardzo fajnie gania pod 180km/h ;) taki
kawałek klocka z taką prędkością :D ale jakby nie miał skrzyni 6
biegowej to w życiu tyle by nie poleciał :D
Pozdro !!
| 3 | 
Data: Grudzien 19 2006 18:42:15 | 
| Temat: Re: gdzie pompowtryskiwacze regeneracja CDI ustawienia pompy | 
| Autor: Pawlo  | 
 
 
Po 1 - w silniku CDI nie ma czegoś takiego jak pompowtryskiwacz !! 
Mylisz Kolego pojęcia !! 
Silnik CDI jest to jednostka o zasilaniu CR ( Common Rail ). 
 
chyba racja 
 
 
Czy ja wiem czy 10l to dużo jak na taki silnik ?? 
2,2CDI w Viano niestety potrafi tyle spalić jak nie więcej po 
mieście ;) ale na trasie bardzo fajnie gania pod 180km/h ;) taki 
kawałek klocka z taką prędkością :D ale jakby nie miał skrzyni 6 
biegowej to w życiu tyle by nie poleciał :D 
 
no tak ale mam porównanie takiego samego auta ,ze tego samego roku w takiej  
samej wersji z identycznym silnikiem 2,2cdi w trasie niecałe 6,5 litra przy  
dynamicznej jeździe na niemieckich trasach 
pojemnoscia sie bym nie sugerwoał bo np golf 1,9 TDI potrafi w trasie w  
pełnej dynamice spalić 4,3litra - jesli jest z nim wszystko ok -wiem bo  
testowałem 
viano podobnie jak vito i sprinter ma troche inny opór powietrza ,ja mowie o  
mercedesie osobowym e klasa 220 99rok z przebiegiem 300 tys km (orginał) 
jedna sprawa mnie meczy dodatkowo to podcisnienia sterujące turbiną i  
przepustnicami w kolektorze ,ktos zaobserwował jak prawidłowo powinno te  
ustrojstwo działac ,w warsztacie nie wiedzą dokładnie a nie zaobserwowałem w  
innym identycznym aucie,dopuki nie miałem problemow 
 
 reasumując pali mi prawie tyle samo w miescie co w trasie 
 
 | 4 | 
Data: Grudzien 19 2006 21:42:44 |  | Temat: Re: gdzie pompowtryskiwacze regeneracja CDI ustawienia pompy |  | Autor: LukaS  |  
 
Użytkownik "Pawlo"  napisał w wiadomości  
 
  
 
Po 1 - w silniku CDI nie ma czegoś takiego jak pompowtryskiwacz !! 
Mylisz Kolego pojęcia !! 
Silnik CDI jest to jednostka o zasilaniu CR ( Common Rail ). 
 
chyba racja 
 
 
Czy ja wiem czy 10l to dużo jak na taki silnik ?? 
2,2CDI w Viano niestety potrafi tyle spalić jak nie więcej po 
mieście ;) ale na trasie bardzo fajnie gania pod 180km/h ;) taki 
kawałek klocka z taką prędkością :D ale jakby nie miał skrzyni 6 
biegowej to w życiu tyle by nie poleciał :D 
 
no tak ale mam porównanie takiego samego auta ,ze tego samego roku w  
takiej samej wersji z identycznym silnikiem 2,2cdi w trasie niecałe 6,5  
litra przy dynamicznej jeździe na niemieckich trasach 
pojemnoscia sie bym nie sugerwoał bo np golf 1,9 TDI potrafi w trasie w  
pełnej dynamice spalić 4,3litra - jesli jest z nim wszystko ok -wiem bo  
testowałem 
viano podobnie jak vito i sprinter ma troche inny opór powietrza ,ja mowie  
o mercedesie osobowym e klasa 220 99rok z przebiegiem 300 tys km (orginał) 
jedna sprawa mnie meczy dodatkowo to podcisnienia sterujące turbiną i  
przepustnicami w kolektorze ,ktos zaobserwował jak prawidłowo powinno te  
ustrojstwo działac ,w warsztacie nie wiedzą dokładnie a nie zaobserwowałem  
w innym identycznym aucie,dopuki nie miałem problemow 
 
reasumując pali mi prawie tyle samo w miescie co w trasie 
 
 
 
 
Czytając wasze osiagi w spalaniu postanowiłem wam sie pochwalic swoim 
VW LT 2,5 TDI (przebieg 330tys) 2 tony ladunku czyli calosc wazy 4300kg  
przebyta droga  Berlin - Zielona Gora- Kudowa - Krakow srednie spalanie 7,5  
litra a chcialbym zaznaczyc ze auto ma 7 metrow dlugosci i 2,60 wysokosci
 
ale co do tematu rozpoczetego wczesniej to radzil bym uwazac z jakakolwiek  
ingerencja w elektronike auta w "niedoswiadczonych"serwisach u mnie w  
silniku 2,8HDi (Citroen Jumper) skonczylo sie tym ze auto dymilo jak traktor  
jechalo max 90km/h i palilo okolo 12 l/km z pomoca przyszedl serwis citroena  
ktory po skasowaniu okolo 1500 zl doprowadzil auto do normalnego stanu
 | 5 | 
Data: Grudzien 19 2006 22:20:16 |  | Temat: Re: gdzie pompowtryskiwacze regeneracja CDI ustawienia pompy |  | Autor: Pawlo  |  
 
 pojemnoscia sie bym nie sugerwoał bo np golf 1,9 TDI potrafi w trasie w 
pełnej dynamice spalić 4,3litra - jesli jest z nim wszystko ok -wiem bo  
testowałem 
viano podobnie jak vito i sprinter ma troche inny opór powietrza ,ja  
mowie o mercedesie osobowym e klasa 220 99rok z przebiegiem 300 tys km  
(orginał) 
jedna sprawa mnie meczy dodatkowo to podcisnienia sterujące turbiną i  
przepustnicami w kolektorze ,ktos zaobserwował jak prawidłowo powinno te  
ustrojstwo działac ,w warsztacie nie wiedzą dokładnie a nie  
zaobserwowałem w innym identycznym aucie,dopuki nie miałem problemow 
 
reasumując pali mi prawie tyle samo w miescie co w trasie 
 
 
 
 
 
Czytając wasze osiagi w spalaniu postanowiłem wam sie pochwalic swoim 
VW LT 2,5 TDI (przebieg 330tys) 2 tony ladunku czyli calosc wazy 4300kg  
przebyta droga  Berlin - Zielona Gora- Kudowa - Krakow srednie spalanie  
7,5 litra a chcialbym zaznaczyc ze auto ma 7 metrow dlugosci i 2,60  
wysokosci 
 
ale co do tematu rozpoczetego wczesniej to radzil bym uwazac z jakakolwiek  
ingerencja w elektronike auta w "niedoswiadczonych"serwisach u mnie w  
silniku 2,8HDi (Citroen Jumper) skonczylo sie tym ze auto dymilo jak  
traktor jechalo max 90km/h i palilo okolo 12 l/km z pomoca przyszedl  
serwis citroena ktory po skasowaniu okolo 1500 zl doprowadzil auto do  
normalnego stanu 
 
 
TDI to dla mnie cudowny silnik 
mój mercedes też pracuje pod obciązeniem - ciągam nim lawete i dlatego  
spalanie nawet o 1 litr jest dla mnie istotne (czasem robie 8 tys km  
miesiecznie),tym bardziej ze pali mi 2-3 litry za duzo (nie szaleje na  
drodze) 
i moje zaskoczenie w spalaniu jest jeszcze takie ze 9l oszczedna trasa i  
paliwo zachodnie, 10l mistao i nawet jak bym palił gume na kazdych swiatlach  
to wiecej jak 10,5 mi nie spali ,a z lawetą 0,5T + auto na niej dodatkowe  
1,5 tony ,czyli 2 tony dodatkowego udzwigu plus bagaże i kilka osób w  
furze - to okolo 4 ton ,a spalanie 10,5 litra , nie wiem jak to w dieslach  
jest czy to wynik malo wydajnej turbiny wtryskow mieszanki ?
  |  |  |