Grupy dyskusyjne   »   geometria - ściaganie na nierównościach

geometria - ściaganie na nierównościach



1 Data: Kwiecien 11 2011 01:43:35
Temat: geometria - ściaganie na nierównościach
Autor: zipi 

witam,
po wymianie opon na letnie pojawił sie następujący problem:

kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno
ciągnie w lewo lub prawo w zależności w która stronę pochylona jest
droga,
na autostradzie wszystko ok, natomiast w mieście jest to uciążliwe,

czy jest to problem z geometrią?

problem nie występował na zimówkach,
czy możliwe jest że mechanicy którzy nie obchodzą sie zbyt delikatnie
z srubami/kołami poruszyli coś w geometrii?

ciśnienie w oponach sprawdziłem
opony zimowe Goodyear Ultra Grip 7+ 205/55/16 nowe
opony letnie Goodyear Eagle F1 GSD3 205/55/16 nowe



2 Data: Kwiecien 11 2011 11:06:07
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Autor: J.F. 

Użytkownik "zipi"  napisał w
po wymianie opon na letnie pojawił sie następujący problem:

kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno
ciągnie w lewo lub prawo w zależności w która stronę pochylona jest
droga,
na autostradzie wszystko ok, natomiast w mieście jest to uciążliwe,
problem nie występował na zimówkach,
czy jest to problem z geometrią?

Raczej nie, bo geometria sie po zmianie kol nie zmienia.

ciśnienie w oponach sprawdziłem

sprawdz jeszcze raz,  jedz na kompresor i dopompuj - na 90% to cisnienie.
Potem mozesz zamienic kola stronami, zeby miec pewnosc ze to w samochodzie.

Przejedz sie na lewy pas - moze to zalezy od pochylenia drogi, a drogi sa wypukle.

No chyba ze geometria naprawde jest zle ustawiona, a te nowe oponki sa na to wrazliwe.

J.

3 Data: Kwiecien 11 2011 02:17:15
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Autor: zipi 

sprawdz jeszcze raz,  jedz na kompresor i dopompuj - na 90% to
cisnienie.

Przejedz sie na lewy pas - moze to zalezy od pochylenia drogi, a
drogi sa wypukle.

to już sprawdziłem

jeżeli droga leci na lewo - kierownica ciągnie w lewo
jeżeli droga leci na prawo - kierownica ciągnie w prawo
na równej drodze kierownica zostaje prosto

ciśnienie jest ok

4 Data: Kwiecien 11 2011 11:28:58
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Autor: J.F. 

Użytkownik "zipi"  napisał w

Przejedz sie na lewy pas - moze to zalezy od pochylenia drogi, a
drogi sa wypukle.

to już sprawdziłem
jeżeli droga leci na lewo - kierownica ciągnie w lewo
jeżeli droga leci na prawo - kierownica ciągnie w prawo

Felg ci nie zamienili ? moze zly offset ?

No to ci pozostaje sprawdzenie geometrii - sugeruje zaklad z nowoczesnym systemem komputerowym. Bedziesz wiedzial wszystko.

Byc moze pozostaje sie tylko pogodzic.

J.

5 Data: Kwiecien 11 2011 12:02:24
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Autor: Big Jack 

W wiadomości

*J.F.* napisał(-a):

Potem mozesz zamienic kola stronami, zeby miec pewnosc ze to w
samochodzie.

A jak bieżnik jest kierunkowy?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675
        ( o  o)
    -- ooO-( )-Ooo-

6 Data: Kwiecien 11 2011 12:16:21
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Autor: DJ 

Potem mozesz zamienic kola stronami, zeby miec pewnosc ze to w
samochodzie.

A jak bieżnik jest kierunkowy?


To po przelozeniu trzeba sprawdzac na wstecznym ;)
A serio to do testow przy oponach kierunkowych mozna przelozyc przod - tyl.
To powinno dac jakis obraz sytuacji. Mozna tez oczywiscie zamienic stronami
przekladajac na felgach.
Ja sam na krotka chwile wlasnie zamienialem opony kierunkowe stronami bez
ich przekladania na felgach. Mialem taka sytuacje, ze sciagalo samochod na
jedna strone i podejrzewalem opony. Po przelozeniu stronami sciagalo w druga
strone (chociaz mniej) co potwierdzilo, ze winne sa opony.

Pozdrawiam

Darek

7 Data: Kwiecien 11 2011 12:18:25
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Autor: Michal Jankowski 

"DJ"  writes:

Potem mozesz zamienic kola stronami, zeby miec pewnosc ze to w
samochodzie.

A jak bieżnik jest kierunkowy?


To po przelozeniu trzeba sprawdzac na wstecznym ;)
A serio to do testow przy oponach kierunkowych mozna przelozyc przod - tyl.
To powinno dac jakis obraz sytuacji. Mozna tez oczywiscie zamienic stronami
przekladajac na felgach.

Nawet jeśli nie są kierunkowe, to po założeniu tak, że się obracają
przeciwnie niż w poprzednim sezonie, mogą się zachowywać dziwnie.
Opona 'przyzwyczaja się' do kręcenia w jedną stronę.

Ale skoro to nówki...

  MJ

8 Data: Kwiecien 11 2011 19:46:10
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "Big Jack"


A jak bieżnik jest kierunkowy?

co to znaczy kierunkowy? i w jaki sposób jest realizowana ta "kierunkowość na drugim kole tej samej osi? czyżbyśmy już doszli do tego, że produkują opony na prawe i na lewe koła?

LOL

9 Data: Kwiecien 11 2011 23:32:22
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Autor: DJ 

co to znaczy kierunkowy? i w jaki sposób jest realizowana ta "kierunkowość
na drugim kole tej samej osi? czyżbyśmy już doszli do tego, że produkują
opony na prawe i na lewe koła?

LOL

Czy ja wiem czy taki LOL?
Oczywiscie chodzi o to, ze zamieniajac samemu cale kola stronami beda one
ustawione do "jazdy na wstecznym". A poprawne przelozenie wymaga juz
przelozenia na felgach wiec troche wiecej zawracania glowy plus koszty.

Pozdrawiam

DJ

10 Data: Kwiecien 12 2011 00:25:33
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "DJ"  napisał w wiadomości

co to znaczy kierunkowy? i w jaki sposób jest realizowana ta "kierunkowość na drugim kole tej samej osi? czyżbyśmy już doszli do tego, że produkują opony na prawe i na lewe koła?

LOL

Czy ja wiem czy taki LOL?
Oczywiscie chodzi o to, ze zamieniajac samemu cale kola stronami beda one ustawione do "jazdy na wstecznym". A poprawne przelozenie wymaga juz przelozenia na felgach wiec troche wiecej zawracania glowy plus koszty.

Muszę przyznać Ci rację, nie wiem czemu zasugerowałem się oponami asymetrycznymi, które przecież nie muszą być kierunkowe.

Pozdrówki

11 Data: Kwiecien 11 2011 11:08:20
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Autor: Olo 

On 2011-04-11 10:43, zipi wrote:

witam,
po wymianie opon na letnie pojawił sie następujący problem:

kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno
ciągnie w lewo lub prawo w zależności w która stronę pochylona jest
droga,
na autostradzie wszystko ok, natomiast w mieście jest to uciążliwe,

czy jest to problem z geometrią?

problem nie występował na zimówkach,
czy możliwe jest że mechanicy którzy nie obchodzą sie zbyt delikatnie
z srubami/kołami poruszyli coś w geometrii?

ciśnienie w oponach sprawdziłem
opony zimowe Goodyear Ultra Grip 7+ 205/55/16 nowe
opony letnie Goodyear Eagle F1 GSD3 205/55/16 nowe

a te letnie nowe czy już jeżdżone? może taki ich urok, ja miałem dokładnie ten sam rozmiar tylko nie pamiętam marki i auto jechało jak chciało, w koleinie to aż kierownice rwało :)

12 Data: Kwiecien 11 2011 02:13:50
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Autor: zipi 

a te letnie nowe czy ju je d one?

tak jak pisałem mówki

13 Data: Kwiecien 11 2011 11:42:44
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Autor: DJ 

a te letnie nowe czy już jeżdżone? może taki ich urok, ja miałem dokładnie
ten sam rozmiar tylko nie pamiętam marki i auto jechało jak chciało, w
koleinie to aż kierownice rwało :)

Oczywiscie trzeba wszystko posprawdzac, ale jest mozliwe, ze to taki urok
opon.
Ja mam troche podobnie. Na zimowkach jest wszystko w porzadku, a na letnich
(Fulda) na nierownosciach i koleinach samochod zachowuje sie nieszczegolnie.
Przy najechaniu na nierownosc samochod ma tendecje do samoistnego skrecania
i trzeba kontrowac kierownica.

Pozdrawiam

Darek

14 Data: Kwiecien 11 2011 11:55:18
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Autor: Olo 

On 2011-04-11 11:42, DJ wrote:

Oczywiscie trzeba wszystko posprawdzac, ale jest mozliwe, ze to taki urok
opon.
Ja mam troche podobnie. Na zimowkach jest wszystko w porzadku, a na letnich
(Fulda) na nierownosciach i koleinach samochod zachowuje sie nieszczegolnie.
Przy najechaniu na nierownosc samochod ma tendecje do samoistnego skrecania
i trzeba kontrowac kierownica.

no ja miałem dokładnie takie zjawisko

15 Data: Kwiecien 11 2011 10:39:04
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Autor: wit 

zipi  wrote:

kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno
ciągnie w lewo lub prawo w zależności w która stronę pochylona jest
droga,
na autostradzie wszystko ok, natomiast w mieście jest to uciążliwe,

Tak z ciekawości: Civic VIII? ;)

wit

16 Data: Kwiecien 12 2011 10:16:19
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Autor:

Witam serdecznie.

po wymianie opon na letnie pojawił sie następujący problem:
kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno
ciągnie w lewo lub prawo w zależności w która stronę pochylona jest
droga,
Tak jest przy rozbieżności. Dodatkowo powinno: "wciągać" w zakręt.
Tyle, że jeśli na zimówkach było OK, to albo urok opon albo źle założone.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

geometria - ściaganie na nierównościach



Grupy dyskusyjne