Grupy dyskusyjne   »   geometria kół - znoszenie

geometria kół - znoszenie



1 Data: Kwiecien 11 2011 15:06:24
Temat: geometria kół - znoszenie
Autor: mick.w 

Witam,

po ostatniej wymianie końcówki drążka, poszedłem do skp ustawić
geometrie kół. Po ustawieniu goście kazali się przejechać. Początkowo
nic nie zauważyłem ale w drodze powrotnej na prostej drodze
przekonałem się że auto wyraźnie znosi na jedną stronę. Zamierzam
jutro iść do nich żeby to poprawili.

Moje pytanie czy tak wygląda wszędzie ustawienie geometrii - w sensie
czy sam ma się przekonać i na oko ocenić że samochód nie znosi - czy
też goście spieprz*li robotę?



2 Data: Kwiecien 11 2011 22:51:26
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Autor:  

mick.w  napisał(a):

Witam,

po ostatniej wymianie ko=F1c=F3wki dr=B1=BFka, poszed=B3em do skp ustawi=E6
geometrie k=F3=B3. Po ustawieniu go=B6cie kazali si=EA przejecha=E6. Pocz=
=B1tkowo
nic nie zauwa=BFy=B3em ale w drodze powrotnej na prostej drodze
przekona=B3em si=EA =BFe auto wyra=BCnie znosi na jedn=B1 stron=EA. Zamierz=
am
jutro i=B6=E6 do nich =BFeby to poprawili.

Moje pytanie czy tak wygl=B1da wsz=EAdzie ustawienie geometrii - w sensie
czy sam ma si=EA przekona=E6 i na oko oceni=E6 =BFe samoch=F3d nie znosi - =
czy
te=BF go=B6cie spieprz*li robot=EA?
spieprzyli. Najgorsze jest to ze moga o tym nie wiedzieć jeśli robili
przyrządami optycznymi.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

3 Data: Kwiecien 11 2011 23:15:18
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Autor: to 

begin mick.w

po ostatniej wymianie końcówki drążka, poszedłem do skp ustawić
geometrie kół. Po ustawieniu goście kazali się przejechać. Początkowo
nic nie zauważyłem ale w drodze powrotnej na prostej drodze przekonałem
się że auto wyraźnie znosi na jedną stronę. Zamierzam jutro ić do nich
żeby to poprawili.

Pojedź do takiego warsztatu gdzie Ci nie będą kazali jeździć i sprawdzać.
Sami powinni zrobić (i ew. sprawdzić) i powinno być dobrze.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

4 Data: Kwiecien 12 2011 01:30:45
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Autor: Lewis 

W dniu 2011-04-12 00:06, mick.w pisze:

Witam,

po ostatniej wymianie końcówki drążka, poszedłem do skp ustawić
geometrie kół. Po ustawieniu goście kazali się przejechać. Początkowo
nic nie zauważyłem ale w drodze powrotnej na prostej drodze
przekonałem się że auto wyraźnie znosi na jedną stronę. Zamierzam
jutro ić do nich żeby to poprawili.

Moje pytanie czy tak wygląda wszędzie ustawienie geometrii - w sensie
czy sam ma się przekonać i na oko ocenić że samochód nie znosi - czy
też goście spieprz*li robotę?

A wiatru bocznego nie było przypadkiem? Droga równa?


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

5 Data: Kwiecien 11 2011 21:17:30
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Autor: mick.w 

On Apr 12, 1:30 am, Lewis  wrote:

W dniu 2011-04-12 00:06, mick.w pisze:

> Witam,

> po ostatniej wymianie końcówki drążka, poszedłem do skp ustawić
> geometrie kół. Po ustawieniu goście kazali się przejechać. Początkowo
> nic nie zauważyłem ale w drodze powrotnej na prostej drodze
> przekonałem się że auto wyraźnie znosi na jedną stronę. Zamierzam
> jutro iść do nich żeby to poprawili.

> Moje pytanie czy tak wygląda wszędzie ustawienie geometrii - w sensie
> czy sam ma się przekonać i na oko ocenić że samochód nie znosi - czy
> też goście spieprz*li robotę?

A wiatru bocznego nie było przypadkiem? Droga równa?

--
Części do A6 C4 sprzedamhttp://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Niestety tak :(

6 Data: Kwiecien 12 2011 10:11:47
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Autor:

Witam serdecznie.

Niestety tak :(
W która stronę znosi? Bo jeśli lekko w prawo, to poszukałbym jednak jakiegoś
równego placu to testu.
Większość dróg ma lekki spadek w prawo.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

7 Data: Kwiecien 12 2011 10:37:35
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Autor: Lewis 

W dniu 2011-04-12 10:11,  pisze:

Witam serdecznie.

Niestety tak :(
W która stronę znosi? Bo jeśli lekko w prawo, to poszukałbym jednak jakiegoś
równego placu to testu.
Większoć dróg ma lekki spadek w prawo.
Pozdrawiam.



Przy obecnej pogodzie to zdecydowanie zgodnie z kierunkiem wiatru go znosi. :)
Co do pochylenia drogi, wystarczy, że pojedzie środkiem jezdni "po grzbiecie".

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

8 Data: Kwiecien 12 2011 01:59:42
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Autor: mick.w 

On 12 Kwi, 10:37, Lewis  wrote:

W dniu 2011-04-12 10:11,  pisze:

> Witam serdecznie.

>> Niestety tak :(
> W która stronę znosi? Bo jeśli lekko w prawo, to poszukałbym jednak jakiegoś
> równego placu to testu.
> Większość dróg ma lekki spadek w prawo.
> Pozdrawiam.

Przy obecnej pogodzie to zdecydowanie zgodnie z kierunkiem wiatru go
znosi. :)
Co do pochylenia drogi, wystarczy, że pojedzie środkiem jezdni "po
grzbiecie".

--
Części do A6 C4 sprzedamhttp://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Znosi w prawo. Zawróciłem na tej samej drodze i też znosiło na prawo
więc o wiatr nie był przyczyną

9 Data: Kwiecien 12 2011 13:18:37
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Autor: Lewis 

W dniu 2011-04-12 10:59, mick.w pisze:

Znosi w prawo. Zawróciłem na tej samej drodze i też znosiło na prawo
więc o wiatr nie był przyczyną


To widocznie spartolili robotę skoro pod wiatr też znosi ;)
I nie cytuj sygnaturek, delimiter mam poprawny a jednak Twój program go cytuje...

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

10 Data: Kwiecien 12 2011 04:56:32
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Autor: mick.w 

On 12 Kwi, 13:18, Lewis  wrote:

W dniu 2011-04-12 10:59, mick.w pisze:

> Znosi w prawo. Zawróciłem na tej samej drodze i też znosiło na prawo
> więc o wiatr nie był przyczyną

To widocznie spartolili robotę skoro pod wiatr też znosi ;)
I nie cytuj sygnaturek, delimiter mam poprawny a jednak Twój program go
cytuje...

Dziś pojade do nich. Na co jeszcze zwrócć uwage? Co mogli jeszcze źle
ustawić

11 Data: Kwiecien 12 2011 16:52:26
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Autor: Lewis 

W dniu 2011-04-12 13:56, mick.w pisze:

Dziś pojade do nich. Na co jeszcze zwrócć uwage? Co mogli jeszcze źle
ustawić


Podstawowa geometria to zbieżnoć kół osi przedniej i to głównie ona wpływa na to czy auto jedzie prosto czy radośnie wędruje po jezdni. Pozostałe kąty pochylenia koła i wyprzedzenia zwrotnicy już nie mają takiego wpływu na to czy jedzie prosto czy skręca aczkolwiek też są istotne. Zobacz chociaż czy jadąc prosto masz ustawioną kierownice w poprawnej pozycji bo byli tacy co twierdzili że zbieżnoć jest ok ale ma Pan koło kierownicy o jeden ząbek przestawione...

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

12 Data: Kwiecien 12 2011 22:02:57
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości:

Podstawowa geometria to zbieżnoć kół osi przedniej i to głównie ona wpływa na to czy auto jedzie prosto czy radośnie wędruje po jezdni. Pozostałe kąty pochylenia koła i wyprzedzenia zwrotnicy już nie mają takiego wpływu na to czy jedzie prosto czy skręca aczkolwiek też są istotne.

Wyprzedzenia sworznia zwornicy, jego pochylenie i pochylenie koła także mają tak samo ważny wpływ jak zbieżnoć. Dodatkowo zbieżnoć właśnie z nimi jest połÄ…czona zaleznościami kinematycznymi...więc nie mów mu że liczy się tylko zbieżnoć.

Pozdr.


--
Bugatti

13 Data: Kwiecien 12 2011 17:01:48
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-04-12 13:56, mick.w pisze:

On 12 Kwi, 13:18,   wrote:
W dniu 2011-04-12 10:59, mick.w pisze:

Znosi w prawo. Zawróciłem na tej samej drodze i też znosiło na prawo
więc o wiatr nie był przyczyną

To widocznie spartolili robotę skoro pod wiatr też znosi ;)
I nie cytuj sygnaturek, delimiter mam poprawny a jednak Twój program go
cytuje...

Dziś pojade do nich. Na co jeszcze zwrócć uwage? Co mogli jeszcze źle
ustawić

A badali całą geometrię obu osi? Bo jeśli ustawili tylko przód licząc
na to że tył jest prosty, to możesz mieć znoszenie. Zresztą prawdę
mówiąc jeśli geometria tylnego zawieszenia i/lub całego nadwozia nie jest
idealna a pojazd nie ma zbyt wielu mozliwości regulacyjnych, to znoszenie
trzeba korygować poprawkami... albo doprowadzić najpierw wszystko do ideału.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

14 Data: Kwiecien 12 2011 10:40:52
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Autor: JAM 

On Apr 12, 11:01 am, Jakub Witkowski
wrote:


A badali ca geometri obu osi? Bo je li ustawili tylko prz d licz c
na to e ty jest prosty, to mo esz mie znoszenie. Zreszt prawd
m wi c je li geometria tylnego zawieszenia i/lub ca ego nadwozia nie jest
idealna a pojazd nie ma zbyt wielu mozliwo ci regulacyjnych, to znoszenie
trzeba korygowa poprawkami... albo doprowadzi najpierw wszystko do idea u..

Wiekszosc dzisiejszych pojazdow na szosach to econoboxy z McPhersonem
z przodu i skretna belka z tylu w ktorych jezeli masz szczescie do
producenta to z przodu mozesz ustawic kat pochylenia (o wyprzedzeniu w
McPhersonach nie ma co marzyc) a z tylu w belkach skretnych nic sie
ustawic nie da wiec sprawdzanie jest psu na bude. Jezeli jestes po
gwarancji i znasz dobrego fachowca to w wielu pojazdach taki fachowiec
potrafi obrabiarka albo za pomoca podkladek zmienic katy w pewnych
granicach nawet jak producent tego nie przewidzial ale takiej zlotej
raczce trzeba zaplacic za wiedze :-). Ech ta tania produkcja. Kiedys
wiecej ludziom dawali do regulacji :-(



--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowa ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w cz ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca o ci pogl dom ich Autora.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

15 Data: Kwiecien 12 2011 20:58:10
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Autor: Michał Baszyński 

W dniu 2011-04-12 19:40, JAM pisze:

Wiekszosc dzisiejszych pojazdow na szosach to econoboxy z McPhersonem
z przodu i skretna belka z tylu w ktorych jezeli masz szczescie do
producenta to z przodu mozesz ustawic kat pochylenia (o wyprzedzeniu w
McPhersonach nie ma co marzyc) a z tylu w belkach skretnych nic sie
ustawic nie da wiec sprawdzanie jest psu na bude
...
 Kiedys wiecej ludziom dawali do regulacji :-(

przy mnie pod koniec ubiegłego roku facet od geometrii w warsztacie zaliczył doła, jak do dwóch stojących w kolejce Mercedesów dołÄ…czył trzeci, ML w dodatku.. W nich ponoć da się ustawić/przestawić w zawieszeniu wszystko i prawidłowe ustawienie wszystkiego wymaga i czasu i cierpliwości.. ML-a przełożył na następny dzień, na jego miejsce na warsztat wziął coś innego.

--
Pozdr.
Michał

16 Data: Kwiecien 12 2011 15:13:18
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Autor: JAM 

On Apr 12, 2:58 pm, Michał Baszyński  wrote:

W dniu 2011-04-12 19:40, JAM pisze:



> Wiekszosc dzisiejszych pojazdow na szosach to econoboxy z McPhersonem
> z przodu i skretna belka z tylu w ktorych jezeli masz szczescie do
> producenta to z przodu mozesz ustawic kat pochylenia (o wyprzedzeniu w
> McPhersonach nie ma co marzyc) a z tylu w belkach skretnych nic sie
> ustawic nie da wiec sprawdzanie jest psu na bude
..
>  Kiedys wiecej ludziom dawali do regulacji :-(

przy mnie pod koniec ubiegłego roku facet od geometrii w warsztacie
zaliczył doła, jak do dwóch stojących w kolejce Mercedesów dołączył
trzeci, ML w dodatku.. W nich ponoć da się ustawić/przestawić w
zawieszeniu wszystko i prawidłowe ustawienie wszystkiego wymaga i czasu
i cierpliwości.. ML-a przełożył na następny dzień, na jego miejsce na
warsztat wziął coś innego.

--
Pozdr.
Michał

ML to nie econobx. On ma podwojne wachacze z przodu i 5-cio drazkowe
niezalezne zawieszenie z tylu. W ML reguluje sie i przod i tyl. Oba te
typy zawieszen nie tylko moga miec regulacje ale wrecz musza ze
wzgledu na krotsza zwrotnice i wiecej elementow co powoduje wiekszy
rozrzut katow zawieszenia przy produkcji co wymaga regulacji juz na
linii produkcyjnej. W efekcie jednak otrzymujesz produkt znacznie
lepiej ustawiony niz typowy econobox.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

17 Data: Kwiecien 12 2011 21:57:03
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Autor: Bugatti 

Użytkownik "mick.w"  napisał w wiadomości:

Dziś pojade do nich. Na co jeszcze zwrócć uwage? Co mogli jeszcze źle
ustawić

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Opisz proszę jak ustawili ci zbieżność. Chodzi mi o to że czy od razu zaczeli ustawiać zbieżność czy napierw zrobili w kolejności ...
1. Ciśnienie w oponach, obciążenie auta
2. Kompensacja bicia obręczy ! ... ważne po to aby płaszczyzny kół lewych i prawych na których wystepuje najmniejsze bicie się pokryły (były do siebie symetralne)

Kolejna kwestią to, to że podczas ustawiania zbieżności (czy rozbiezności) to ten parametr wykonuje się _zawsze_ na końcu.
Najpiew mierzy (bądź reguluje) w kolejności:
3. kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy,
4. pochylenie koła,
5. pochylenie sworznia zwrotnicy
6. i dopiero zbieżność (lub rozbieżność) kół

i po zbiezności wykonuje się pomiar zbieżności całkowitej a po niej na sam koniec pomiar skrętów kół po to aby sprawidzić czy koła mają róźne kąty skrętu (celem spełnienia zależnościa Ackermann'a)

Czy tak właśnie robili jak napisałem _powyżej_ ?

Bo ja nieraz się spotkałem że od razu po założeniu chorągiewek (skali) na koła tylne blokuja kierownicę, blokują hamulec, ustawiają koła na środek (ale nie względem osi tylnej tylko względem położenia kątowego kół przednich) i od razu kluczem kręcą drążki patrzać czy jest po równo względem chorągiwiec na tyle. I Tyle.
Jeśli tak Ci zrobili to im podziękuj i drugi raz do nich nie jedź bo szkoda kasy i nerwów.

Pozdr.

PS. ustaw sobie kodowanie bo masz quoted-printable zamiast 8-bitowe.


--
Bugatti

18 Data: Kwiecien 12 2011 14:46:56
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Autor: mick.w 

On Apr 12, 9:57 pm, "Bugatti"  wrote:

U ytkownik "mick.w"  napisa w wiadomo ci:

Dzi pojade do nich. Na co jeszcze zwr c uwage? Co mogli jeszcze le
ustawi

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Opisz prosz jak ustawili ci zbie no . Chodzi mi o to e czy od razu
zaczeli ustawia zbie no czy napierw zrobili w kolejno ci ...
1. Ci nienie w oponach, obci enie auta
2. Kompensacja bicia obr czy ! ... wa ne po to aby p aszczyzny k lewych i
prawych na kt rych wystepuje najmniejsze bicie si pokry y (by y do siebie
symetralne)

Kolejna kwesti to, to e podczas ustawiania zbie no ci (czy rozbiezno ci)
to ten parametr wykonuje si _zawsze_ na ko cu.
Najpiew mierzy (b d reguluje) w kolejno ci:
3. k t wyprzedzenia sworznia zwrotnicy,
4. pochylenie ko a,
5. pochylenie sworznia zwrotnicy
6. i dopiero zbie no (lub rozbie no ) k

i po zbiezno ci wykonuje si pomiar zbie no ci ca kowitej a po niej na sam
koniec pomiar skr t w k po to aby sprawidzi czy ko a maj r ne k ty
skr tu (celem spe nienia zale no cia Ackermann'a)

Czy tak w a nie robili jak napisa em _powy ej_ ?

Bo ja nieraz si spotka em e od razu po za o eniu chor giewek (skali) na
ko a tylne blokuja kierownic , blokuj hamulec, ustawiaj ko a na rodek
(ale nie wzgl dem osi tylnej tylko wzgl dem po o enia k towego k
przednich) i od razu kluczem kr c dr ki patrza czy jest po r wno wzgl dem
chor giwiec na tyle. I Tyle.
Je li tak Ci zrobili to im podzi kuj i drugi raz do nich nie jed bo szkoda
kasy i nerw w.

Pozdr.

PS. ustaw sobie kodowanie bo masz quoted-printable zamiast 8-bitowe.

--
Bugatti

Poprawili, teraz nie znosi, przynajmniej ja tego nie zauważam. Co do
kolejności to trudno mi stwierdzić czy była prawidłowa-nie znam się na
tym-ale na pewno z ich usług już nie skorzystam.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi!

19 Data: Kwiecien 12 2011 15:25:38
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Autor: JAM 

On Apr 12, 3:57 pm, "Bugatti"  wrote:

U ytkownik "mick.w"  napisa w wiadomo ci:


Kolejna kwesti to, to e podczas ustawiania zbie no ci (czy rozbiezno ci)
to ten parametr wykonuje si _zawsze_ na ko cu.
Najpiew mierzy (b d reguluje) w kolejno ci:
3. k t wyprzedzenia sworznia zwrotnicy,
4. pochylenie ko a,
5. pochylenie sworznia zwrotnicy
6. i dopiero zbie no (lub rozbie no ) k
...

Sprobuj tak wyregulowac Lexusa LS 460. On ma 5-cio drazkowe
zawieszenie przednie podobne do Audi A8. W Lexusie nie mozna ustawiac
kazdego elementu pojedynczo, bo ustawianie jednego automatycznie
zmienia drugi. Diler Lexusa musi korzystac z programu komputerowego,
ktory podaje o ile zabkow i w ktora strone trzeba obrocic sruby
regulacyjne aby od pomierzonego bledu przywrocic projektowane katy. W
Audi A8 wogole nie mozna ustawic geometrii jednego kola. Mozna jedynie
usunac roznice kata pochylenia zwrotnicy pomiedze lewym a prawym kolem
poprzez przesuwanie calej ramy dolnego zawieszenia w poprzek co usuwa
problem samochodu sciagajacego w czasie jazdy. Rama Audi jest mocowana
do nadwozia poprzez podluzne otwory pozwalajace na jej przesuwanie.

...
Pozdr.

--
Bugatti

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

20 Data: Kwiecien 12 2011 10:11:47
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Autor:

Witam serdecznie.

Niestety tak :(
W która stronę znosi? Bo jeśli lekko w prawo, to poszukałbym jednak jakiegoś
równego placu to testu.
Większość dróg ma lekki spadek w prawo.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

21 Data: Kwiecien 12 2011 11:01:54
Temat: Re: geometria kół - znoszenie
Autor: ArekM 


Moje pytanie czy tak wygląda wszędzie ustawienie geometrii - w sensie
czy sam ma się przekonać i na oko ocenić że samochód nie znosi - czy
też goście spieprz*li robotę?

A wiatru bocznego nie było przypadkiem? Droga równa?


Niestety tak :(

Przejedz sie tą samą droga, tym samym pasem ale .... w druga strone :)

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

geometria kół - znoszenie



Grupy dyskusyjne