geometria kół - znoszenie
1 | Data: Kwiecien 11 2011 15:06:24 |
Temat: geometria kół - znoszenie | |
Autor: mick.w | Witam, 2 |
Data: Kwiecien 11 2011 22:51:26 | Temat: Re: geometria kół - znoszenie | Autor: | mick.w napisał(a): Witam,spieprzyli. Najgorsze jest to ze moga o tym nie wiedzieć jeśli robili przyrządami optycznymi. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 3 |
Data: Kwiecien 11 2011 23:15:18 | Temat: Re: geometria kół - znoszenie | Autor: to | begin mick.w po ostatniej wymianie koĹcówki drÄ żka, poszedłem do skp ustawiÄ Pojedź do takiego warsztatu gdzie Ci nie bÄdÄ kazali jeździÄ i sprawdzaÄ. Sami powinni zrobiÄ (i ew. sprawdziÄ) i powinno byÄ dobrze. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 4 |
Data: Kwiecien 12 2011 01:30:45 | Temat: Re: geometria kół - znoszenie | Autor: Lewis | W dniu 2011-04-12 00:06, mick.w pisze: Witam, A wiatru bocznego nie było przypadkiem? Droga równa? -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 5 |
Data: Kwiecien 11 2011 21:17:30 | Temat: Re: geometria kół - znoszenie | Autor: mick.w | On Apr 12, 1:30 am, Lewis wrote: W dniu 2011-04-12 00:06, mick.w pisze: Niestety tak :( 6 |
Data: Kwiecien 12 2011 10:11:47 | Temat: Re: geometria kół - znoszenie | Autor: | Witam serdecznie. Niestety tak :(W która stronę znosi? Bo jeśli lekko w prawo, to poszukałbym jednak jakiegoś równego placu to testu. Większość dróg ma lekki spadek w prawo. Pozdrawiam. Sebastian http://speedyelise.fora.pl -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 7 |
Data: Kwiecien 12 2011 10:37:35 | Temat: Re: geometria kół - znoszenie | Autor: Lewis | W dniu 2011-04-12 10:11, pisze: Witam serdecznie. Przy obecnej pogodzie to zdecydowanie zgodnie z kierunkiem wiatru go znosi. :) Co do pochylenia drogi, wystarczy, że pojedzie Ĺrodkiem jezdni "po grzbiecie". -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 8 |
Data: Kwiecien 12 2011 01:59:42 | Temat: Re: geometria kół - znoszenie | Autor: mick.w | On 12 Kwi, 10:37, Lewis wrote: W dniu 2011-04-12 10:11, pisze: Znosi w prawo. Zawróciłem na tej samej drodze i też znosiło na prawo więc o wiatr nie był przyczyną 9 |
Data: Kwiecien 12 2011 13:18:37 | Temat: Re: geometria kół - znoszenie | Autor: Lewis | W dniu 2011-04-12 10:59, mick.w pisze: Znosi w prawo. Zawróciłem na tej samej drodze i też znosiło na prawo To widocznie spartolili robotÄ skoro pod wiatr też znosi ;) I nie cytuj sygnaturek, delimiter mam poprawny a jednak Twój program go cytuje... -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 10 |
Data: Kwiecien 12 2011 04:56:32 | Temat: Re: geometria kół - znoszenie | Autor: mick.w | On 12 Kwi, 13:18, Lewis wrote: W dniu 2011-04-12 10:59, mick.w pisze: Dziś pojade do nich. Na co jeszcze zwrócć uwage? Co mogli jeszcze źle ustawić 11 |
Data: Kwiecien 12 2011 16:52:26 | Temat: Re: geometria kół - znoszenie | Autor: Lewis | W dniu 2011-04-12 13:56, mick.w pisze: DziĹ pojade do nich. Na co jeszcze zwrócÄ uwage? Co mogli jeszcze źle Podstawowa geometria to zbieżnoć kół osi przedniej i to głównie ona wpływa na to czy auto jedzie prosto czy radoĹnie wÄdruje po jezdni. Pozostałe kÄ ty pochylenia koła i wyprzedzenia zwrotnicy już nie majÄ takiego wpływu na to czy jedzie prosto czy skrÄca aczkolwiek też sÄ istotne. Zobacz chociaż czy jadÄ c prosto masz ustawionÄ kierownice w poprawnej pozycji bo byli tacy co twierdzili że zbieżnoć jest ok ale ma Pan koło kierownicy o jeden zÄ bek przestawione... -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 12 |
Data: Kwiecien 12 2011 22:02:57 | Temat: Re: geometria kół - znoszenie | Autor: Bugatti | Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomoĹci: Podstawowa geometria to zbieżnoć kół osi przedniej i to głównie ona wpływa na to czy auto jedzie prosto czy radoĹnie wÄdruje po jezdni. Pozostałe kÄ ty pochylenia koła i wyprzedzenia zwrotnicy już nie majÄ takiego wpływu na to czy jedzie prosto czy skrÄca aczkolwiek też sÄ istotne. Wyprzedzenia sworznia zwornicy, jego pochylenie i pochylenie koła także majÄ tak samo ważny wpływ jak zbieżnoć. Dodatkowo zbieżnoć właĹnie z nimi jest połÄ czona zaleznoĹciami kinematycznymi...wiÄc nie mów mu że liczy siÄ tylko zbieżnoć. Pozdr. -- Bugatti 13 |
Data: Kwiecien 12 2011 17:01:48 | Temat: Re: geometria kół - znoszenie | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-04-12 13:56, mick.w pisze: On 12 Kwi, 13:18, wrote: A badali całą geometrię obu osi? Bo jeśli ustawili tylko przód licząc na to że tył jest prosty, to możesz mieć znoszenie. Zresztą prawdę mówiąc jeśli geometria tylnego zawieszenia i/lub całego nadwozia nie jest idealna a pojazd nie ma zbyt wielu mozliwości regulacyjnych, to znoszenie trzeba korygować poprawkami... albo doprowadzić najpierw wszystko do ideału. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 14 |
Data: Kwiecien 12 2011 10:40:52 | Temat: Re: geometria kół - znoszenie | Autor: JAM | On Apr 12, 11:01 am, Jakub Witkowski
Wiekszosc dzisiejszych pojazdow na szosach to econoboxy z McPhersonem z przodu i skretna belka z tylu w ktorych jezeli masz szczescie do producenta to z przodu mozesz ustawic kat pochylenia (o wyprzedzeniu w McPhersonach nie ma co marzyc) a z tylu w belkach skretnych nic sie ustawic nie da wiec sprawdzanie jest psu na bude. Jezeli jestes po gwarancji i znasz dobrego fachowca to w wielu pojazdach taki fachowiec potrafi obrabiarka albo za pomoca podkladek zmienic katy w pewnych granicach nawet jak producent tego nie przewidzial ale takiej zlotej raczce trzeba zaplacic za wiedze :-). Ech ta tania produkcja. Kiedys wiecej ludziom dawali do regulacji :-(
JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ 15 |
Data: Kwiecien 12 2011 20:58:10 | Temat: Re: geometria kół - znoszenie | Autor: MichaĹ BaszyĹski | W dniu 2011-04-12 19:40, JAM pisze: Wiekszosc dzisiejszych pojazdow na szosach to econoboxy z McPhersonem... Kiedys wiecej ludziom dawali do regulacji :-( przy mnie pod koniec ubiegłego roku facet od geometrii w warsztacie zaliczył doła, jak do dwóch stojÄ cych w kolejce Mercedesów dołÄ czył trzeci, ML w dodatku.. W nich ponoÄ da siÄ ustawiÄ/przestawiÄ w zawieszeniu wszystko i prawidłowe ustawienie wszystkiego wymaga i czasu i cierpliwoĹci.. ML-a przełożył na nastÄpny dzieĹ, na jego miejsce na warsztat wziÄ ł coĹ innego. -- Pozdr. Michał 16 |
Data: Kwiecien 12 2011 15:13:18 | Temat: Re: geometria kół - znoszenie | Autor: JAM | On Apr 12, 2:58 pm, Michał Baszyński wrote: W dniu 2011-04-12 19:40, JAM pisze: ML to nie econobx. On ma podwojne wachacze z przodu i 5-cio drazkowe niezalezne zawieszenie z tylu. W ML reguluje sie i przod i tyl. Oba te typy zawieszen nie tylko moga miec regulacje ale wrecz musza ze wzgledu na krotsza zwrotnice i wiecej elementow co powoduje wiekszy rozrzut katow zawieszenia przy produkcji co wymaga regulacji juz na linii produkcyjnej. W efekcie jednak otrzymujesz produkt znacznie lepiej ustawiony niz typowy econobox. JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ 17 |
Data: Kwiecien 12 2011 21:57:03 | Temat: Re: geometria kół - znoszenie | Autor: Bugatti | Użytkownik "mick.w" napisał w wiadomości: 18 |
Data: Kwiecien 12 2011 14:46:56 | Temat: Re: geometria kół - znoszenie | Autor: mick.w | On Apr 12, 9:57 pm, "Bugatti" wrote: U ytkownik "mick.w" napisa w wiadomo ci: Poprawili, teraz nie znosi, przynajmniej ja tego nie zauważam. Co do kolejności to trudno mi stwierdzić czy była prawidłowa-nie znam się na tym-ale na pewno z ich usług już nie skorzystam. Dzięki wszystkim za odpowiedzi! 19 |
Data: Kwiecien 12 2011 15:25:38 | Temat: Re: geometria kół - znoszenie | Autor: JAM | On Apr 12, 3:57 pm, "Bugatti" wrote: U ytkownik "mick.w" napisa w wiadomo ci: Sprobuj tak wyregulowac Lexusa LS 460. On ma 5-cio drazkowe zawieszenie przednie podobne do Audi A8. W Lexusie nie mozna ustawiac kazdego elementu pojedynczo, bo ustawianie jednego automatycznie zmienia drugi. Diler Lexusa musi korzystac z programu komputerowego, ktory podaje o ile zabkow i w ktora strone trzeba obrocic sruby regulacyjne aby od pomierzonego bledu przywrocic projektowane katy. W Audi A8 wogole nie mozna ustawic geometrii jednego kola. Mozna jedynie usunac roznice kata pochylenia zwrotnicy pomiedze lewym a prawym kolem poprzez przesuwanie calej ramy dolnego zawieszenia w poprzek co usuwa problem samochodu sciagajacego w czasie jazdy. Rama Audi jest mocowana do nadwozia poprzez podluzne otwory pozwalajace na jej przesuwanie. ... JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ 20 |
Data: Kwiecien 12 2011 10:11:47 | Temat: Re: geometria kół - znoszenie | Autor: | Witam serdecznie. Niestety tak :(W która stronę znosi? Bo jeśli lekko w prawo, to poszukałbym jednak jakiegoś równego placu to testu. Większość dróg ma lekki spadek w prawo. Pozdrawiam. Sebastian http://speedyelise.fora.pl -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 21 |
Data: Kwiecien 12 2011 11:01:54 | Temat: Re: geometria kół - znoszenie | Autor: ArekM |
Moje pytanie czy tak wygląda wszędzie ustawienie geometrii - w sensie Niestety tak :( Przejedz sie tą samą droga, tym samym pasem ale .... w druga strone :) -- PozdrawiAM! WRX/240KM |