Grupy dyskusyjne   »   hak oryginał

hak oryginał



1 Data: Maj 14 2008 20:19:50
Temat: hak oryginał
Autor: falco 

Dorwałem oryginalny hak (z tabliczką znamionową VW), który był założony w Germańcu (rurowiec).
Chciałem go założyć do Stefanka, ale "wąsy", które są przy belce mocowanej w zderzaku blokują się o zderzak... ?!
Germaniec miał taki sam (kwadratowy) zderzak, dalszy elemenet jest dokręcany na dwie śruby od wąsów pod skrzynią

Czy ktoś może mnie oświecić, czemu nie podchodzi...? Czyżby do panoramki był inny...?

Mam hak, który użytkowałem w Stefku (robiony na wzór oryginału), ale jest długi i mocowany na "podkówki" a wolałbym krótki..

Jeśli się nie da założyć, to chętnie się wymienię na oryginał do 1303...
--
(Po)zdrówka! falco

fKG - serwis, reklama - PL cała!
__________________________________________________________________________________
www.mfalco.empestudio.com  t:505287636; (22)7173698   gg:2599456



2 Data: Maj 14 2008 19:01:42
Temat: Re: hak oryginał
Autor: VW Buggy 

Dorwałem oryginalny hak (z tabliczką znamionową VW), który był założony w Germańcu (rurowiec).
Chciałem go założyć do Stefanka, ale "wąsy", które są przy belce mocowanej w zderzaku blokują się o zderzak... ?!
Germaniec miał taki sam (kwadratowy) zderzak, dalszy elemenet jest dokręcany na dwie śruby od wąsów pod skrzynią

Czy ktoś może mnie oświecić, czemu nie podchodzi...? Czyżby do panoramki był inny...?

Też mam hak, który dostałem kiedyś od znajomego - zdjęty z Garba rurowca - do Panoramy nie pasuje bo mocowanie przy skrzyni wypada w miejscu mocowania IRSa - wniosek - hak od rurowca nie podejdzie do Panoramy...

Falco, jak znajdziesz 2 haki do 1303 to daj znać ;-) Żeby było śmieszniej to ja nawet w dowodzie mam wbity hak... tylko haka nie mam ;-)

Pzdr Buggy

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy

3 Data: Maj 15 2008 09:51:20
Temat: Re: hak oryginał
Autor: falco 

VW Buggy pisze:

> Też mam hak, który dostałem kiedyś od znajomego - zdjęty z Garba rurowca - do Panoramy nie pasuje bo mocowanie przy skrzyni wypada w miejscu mocowania IRSa - wniosek - hak od rurowca nie podejdzie do Panoramy...

Obejrzę go jeszcze raz z kanału, bo mierzyłem na szybko "od tyłu". ;)
Tez słyszałem, że do panoramki są inne, ale widziałem dwa rodzaje (długi i krótki), stąd pomyślałem, że mam fuksa z krótkim. ;) a tu wychodzi, że jest przy krótko. ;)

> Falco, jak znajdziesz 2 haki do 1303 to daj znać ;-) Żeby było śmieszniej to ja nawet w dowodzie mam wbity hak... tylko haka nie mam ;-)

Jak znajdę oryginał, to do sprzedania będzie mój, robiony na oryginał. ;)
Sprawdził się w wożeniu przyczepki, ale ja ma fioła na punkcie oryginalnych gadżetów i uparłem się, że chcę mieć z tabliczką VW. ;)

Ja mam wbity hak w Stefku, ale hak zdemontowany, bo zawadzałem o wysokie "zwalniacze" czy inne krawężniki - Stefek ma za ciężki tyłek. ;)


--
(Po)zdrówka! falco

fKG - serwis, reklama - PL cała!
__________________________________________________________________________________
www.mfalco.empestudio.com  t:505287636; (22)7173698   gg:2599456

4 Data: Maj 15 2008 10:22:06
Temat: Hak a kierunki [Było: hak oryginał]
Autor: mawashi 

falco pisze:

VW Buggy pisze:

Pozwolicie że podłączę się pod wątek?

Jak to jest z kierunkami. Zgodnie z przepisami autko które ma hak powinno mieć boczne kierunkowskazy. Jak jest u was?

mawashi

5 Data: Maj 15 2008 10:34:34
Temat: Re: Hak a kierunki [Było: hak oryginał]
Autor: Bogdan 

Jak to jest z kierunkami. Zgodnie z przepisami autko które ma hak powinno
mieć boczne kierunkowskazy. Jak jest u was?

co masz na mysli przez boczne??
u ojca w passacie jest hak i ma boczne kierunki ...przednie i tylne czyli
normalne w lampach ...nic nadzwyczajnego innego :)


--
PozdraVWiam
Bogdan
www.bogdangarb.za.pl
Chełm woj.lubelskie - przez najbliższe lata WaWa

6 Data: Maj 15 2008 10:39:25
Temat: Re: Hak a kierunki [Było: hak oryginał]
Autor: falco 

mawashi pisze:

Jak to jest z kierunkami. Zgodnie z przepisami autko które ma hak powinno mieć boczne kierunkowskazy. Jak jest u was?

chyba chodziło Ci o dod. lusterka czy sie mylę...? ;)
Są wymagane, ale do dużej przyczepy (turystycznej), ale do małej (towarowej) nie ma obowiązku.

--
(Po)zdrówka! falco

fKG - serwis, reklama - PL cała!
__________________________________________________________________________________
www.mfalco.empestudio.com  t:505287636; (22)7173698   gg:2599456

7 Data: Maj 15 2008 13:07:35
Temat: Re: Hak a kierunki [Było: hak oryginał]
Autor: mawashi 

falco pisze:


chyba chodziło Ci o dod. lusterka czy sie mylę...? ;)
Są wymagane, ale do dużej przyczepy (turystycznej), ale do małej (towarowej) nie ma obowiązku.


Nie o lusterka, a o kierunkowskazy. Montowane najczęściej z boku, na błotniku, pomiędzy drzwiami przednimi a przednim kołem. Niektóre auta mają je seryjnie (Polonez, wszystkie Fiaty chyba też), w Golfie Mk II mój ojciec musiał dokupić i założyć je w miejsce zaślepek znajdujących się na bocznej listwie ozdobnej.

mawashi

8 Data: Maj 15 2008 13:17:04
Temat: Re: Hak a kierunki [Było: hak oryginał]
Autor: Piotr Jocek 


Użytkownik "mawashi"  napisał w wiadomości

falco pisze:

Nie o lusterka, a o kierunkowskazy. Montowane najczęściej z boku, na
błotniku, pomiędzy drzwiami przednimi a przednim kołem. Niektóre auta mają
je seryjnie (Polonez, wszystkie Fiaty chyba też), w Golfie Mk II mój
ojciec musiał dokupić i założyć je w miejsce zaślepek znajdujących się na
bocznej listwie ozdobnej.


pierwsze slysze !
co t oza durny przepis ????
pozdro

9 Data: Maj 15 2008 14:28:31
Temat: Re: Hak a kierunki [Było: hak oryginał]
Autor: Dzieciak 

Kiedys tak bylo ze musialy byc boczne kierunki.

Obecnie nie mam pojecia ale co za problem zadzwonic na jaka kolwiek stacje diagnostyczna i sie zapytac?


Pozdrawiam Dzieciak

10 Data: Maj 15 2008 19:45:30
Temat: Re: Hak a kierunki [Było: hak oryginał]
Autor: PETER 

Piotr Jocek pisze:

pierwsze slysze !
co t oza durny przepis ????

Zgadzam się jest durny, ale jest. Sam padłem jego ofiarą przy swoim autku (nie garbatym).
Jeżeli auto jest fabrycznie wyposażone w hak a nie ma bocznych kierunków (starsze roczniki) to możesz tak jeździć choć w sumie pały czasem się czepiają. Moje ma hak fabryczny ale rejestrowałem je 3 lata temu i żeby mieć hak w dowodzie musiałem kierunki dołożyć - debilstwo.
Wg przepisów unijnych obowiązujących obecnie każde auto wyposażone fabrycznie w hak musi być też wyposażone w rzeczone boczne kierunki. Jeżeli zakładasz / dokładasz hak samodzielnie lub w jakimś warsztacie musisz założyć kierunki - inaczej diagnosta cię nie przepuści i ze stempla w dowodzie nici. Być może uda Ci się znaleźć kogoś kto przymknie oko ze względu na charakter auta ale robisz to na własne ryzyko. Jakimś rozwiązaniem są kierunki na błotniki typu USA, które mają boczne okienka mogące spełniać funkcję bocznych kierunków. Wtedy nie powinni się czepiać. Niestety są strasznie duże i wyglądają dość pokracznie (moja osobista opinia) ale to rzecz gustu.
Pzdr
Peter

11 Data: Maj 16 2008 08:38:45
Temat: Re: Hak a kierunki [Było: hak oryginał]
Autor: mawashi 

PETER pisze:

Piotr Jocek pisze:

pierwsze slysze !
co t oza durny przepis ????

Zgadzam się jest durny, ale jest. Sam padłem jego ofiarą przy swoim autku (nie garbatym).

No cóż, nieznajomość przepisów nie zwalnia od odpowiedzialności.

Klocku czytaj tu: http://42.pl/u/DQe
[...] Zgodnie z załącznikiem nr 6 do rozporządzenia z 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, boczne kierunkowskazy nie są wymagane, jeśli długość pojazdu nie przekracza 6 m i nie jest on przewidziany do ciągnięcia przyczepy. Jeśli pojazd jest przewidziany do ciągnięcia przyczepy, a kierunkowskazy boczne mają wspólne źródło światła z kierunkowskazami przednimi, to dla zapewnienia dobrej widoczności mogą być zamontowane dwa dodatkowe kierunkowskazy boczne.[...]

Treść rozporządzenia masz tu: http://42.pl/u/DQh

W skrócie: Jeśli pojazd jest dłuższy niż 6 m, lub jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy, powinien mieć dodatkowe, boczne kierunkowskazy.

mawashi

12 Data: Maj 17 2008 09:28:24
Temat: Re: Hak a kierunki [Było: hak oryginał]
Autor: Luke 

przednimi, to dla zapewnienia dobrej widoczności mogą być zamontowane dwa
dodatkowe kierunkowskazy boczne.[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- --
"mogą" - świetne określenie mogą ale nie muszą, powinny... hehe
nie ma i tyle, a jak diagnoście się nie podoba to parę kilometrów dalej jest
kolejny diagnosta ktoremu już się podoba....
pozdrawiam
Luke

13 Data: Maj 19 2008 08:39:40
Temat: Re: Hak a kierunki [Było: hak oryginał]
Autor: mawashi 

Luke pisze:

"mogą" - świetne określenie mogą ale nie muszą, powinny... hehe
nie ma i tyle, a jak diagnoście się nie podoba to parę kilometrów dalej jest kolejny diagnosta ktoremu już się podoba....

Chciałbym zwrócić twoją uwagę na fakt, że cytat pochodzi niejako z komentarza do obowiązujących przepisów a nie z nich samych.

Problem leży to nie w tym jakie jest widzimisię pana diagnosty, ale w tym jakie poglądy na ten temat ma pan policmajster kontrolujący twoje auto.

mawashi

14 Data: Maj 15 2008 19:31:03
Temat: Re: hak oryginał
Autor: VW Buggy 

Też mam hak, który dostałem kiedyś od znajomego
znaczy sie  moj  hak ?

Tak oczywiście, hak jest twój i jak najbardziej czeka aż go sobie weźmiesz - już Ci obiecałem, że jest dla Ciebie a "u mnie słowo droższe od pieniędzy" jak mawiał pewien klasyk ;-)

Ale tak jak pisałem - jak ktoś będzie miał na zbyciu "panoramowy" hak to chętnie się zaopatrzę!

Pzdr Buggy

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy

15 Data: Maj 15 2008 06:04:55
Temat: Re: hak oryginał
Autor:

witam.

Też mam hak, który dostałem kiedyś od znajomego
znaczy sie  moj  hak ?
pzdr vivaldi

16 Data: Maj 18 2008 16:29:22
Temat: Re: hak oryginał
Autor: Marek 

Dorwałem oryginalny hak (z tabliczką znamionową VW), który był
założony w Germańcu (rurowiec).

Mam hak ale nie mam tabliczki. Czy można drobić tabliczkę znamionową?
Może ktoś ma do sprzedania tabliczkę ze złomowanego hak?

pozdr
Marek

hak oryginał



Grupy dyskusyjne