Użytkownik "mateusx6" napisał w wiadomości
witam, po czym rozpoznam ze hamulce z przodu sie koncza i trzeba wymienic?
czy klocki gdy sie koncza sa jakies slyszalne specificzne dzwieki?
Są różne patenty:
- balaszki podgięte tak, że jeśli okładzina jest za niska to blaszka piszczy
o tarczę
- wkładki elektryczne do zapalania kontrolki
Generalnie wszytkie te patenta są dobre jak są nowe.
Jak masz leciwy samochód to blaszka czy drucik mogły dawno oblecieć ze rdzy.
Warto przy zmianie koła (opon) zmierzyć grubość okładzin (chociażby na oko).
Wartości minimalne musisz mieć w instrukcji obsługi.
Nowa może mieć grubość ok. cala (25,4 mm),
zużyta dopuszczalna min 5 mm (chyba).
Ale ja swoje zmieniam już poniżej 10 mm. często z oberwanym drutem czujnika.
Zazwyczaj robię to przy jakiejś okazji zdejmowania kół.
Jak już mają 7 czy 5 mm to "lecą" do kosza parami w obu kołach.
W niektórych klockach jest narżnięty rowek kontrolny, póki jeszcze jest to
niby OK.
Jak rowka nie ma, to istnieje ryzyko przegrzania kleju i odpadnięcia
nakładki
hamulcowej, a to już grozi katastrofą.
ici