hamulce w 1303
1 | Data: Styczen 22 2007 12:10:03 |
Temat: hamulce w 1303 | |
Autor: | witam! 2 |
Data: Styczen 22 2007 14:39:48 | Temat: Re: hamulce w 1303 | Autor: me-how | napisał(a): więc jak? co jaki czas wymieniacie płyn hamulcowy w swoich garbach? powinno być tak: - co 2 lata - lub kiedy zawartość wody w płynie przekroczy 2% m. 3 |
Data: Styczen 22 2007 16:04:29 | Temat: Re: hamulce w 1303 | Autor: falco |
powinno być tak: H! Howgh! A ja dodam jeszcze to, że nie można porównywać hebli z nowoczesnych aut do garbowych, bo każdy kto dłużej jeździ "zwykłymi" autami w których praktyczneizawsze jest wspomaganie hebli, ma wrażenie, że Garb nie hamuje wcale. Zwyczajnie trzeba o wile mocniej deptać a i same heble są jednak słabsze, co nie znaczy, że Twoje są słabe. P.S. Ja do dziś nie zapomnę wrażeń, gdy wracając po kilku miechach ze Stanów, gdzie rozbijałem se ichnimi krążownikami lub pick-upami z bestajami pod maską, na powrót wsiadłem do... Maluszka... ;) O mało nie urwałem drzwi, miałem wrażenie, że jadę tyłkiem po asfalcie a hebli WOGÓLE nie czułem, mając przerażenie w oczach przed każdym hamowaniem... ;););) -- (Po)zdrówka!falco 2599456 empestudio.com garbiarnia.com ....carpeDiemAreszta... 4 |
Data: Styczen 22 2007 16:26:59 | Temat: Re: hamulce w 1303 | Autor: me-how | falco napisał(a): słabsze, co nie znaczy, że Twoje są słabe. Zawsze można pojechać na stacje kontroli gratów, i sprawdzić hamulce, z tego co pamiętam kosztuje to ok 12 zł. P.S. Ja do dziś nie zapomnę wrażeń, gdy wracając po kilku miechach ze E graty goopków to sie nie liczą, wszystkomającewspomagające jedynie prostojeżdżace pojazdy to zupełnie inna bajka :) Serwo to coś, czego w garbie brakuje. U Niemców można kupić takie "serwo mechaniczne" ma to ktoś może? m. -- [VW 1200 m edition, jednokołowy Bulik, MB W123 230CE] [ www.me-how.com ] 5 |
Data: Styczen 22 2007 20:57:08 | Temat: Re: hamulce w 1303 | Autor: falco |
U Niemców można kupić takie "serwo mechaniczne" O! Nie wiedziałem, że jest coś takiego, jestem żywo zainteresowany opiniami, informacjami o dostępności, montażu do poszczególnych modeli i... ceną rzecz jasna... ;) -- (Po)zdrówka!falco 2599456 empestudio.com garbiarnia.com ....carpeDiemAreszta... ] 6 |
Data: Styczen 22 2007 21:05:25 | Temat: Re: hamulce w 1303 | Autor: PETER | falco napisał(a): O! Nie wiedziałem, że jest coś takiego, jestem żywo zainteresowany opiniami, To "coś" nigdy nie dostało TUVa a zresztą koszt pewnie dość skutecznie Cię zniechęci. Parę blaszek z tajwanu za 150 jurków :->. Mieli zawsze w California Kaefer Shop. Pozostali co się bardziej szanują w kwestii walorów własnego asortymentu nigdy nie mieli tego w ofercie... To się bodaj nazywa Bremskraftverstaerker hehe. Peter 7 |
Data: Styczen 22 2007 21:13:23 | Temat: Re: hamulce w 1303 | Autor: falco |
To się bodaj nazywa Bremskraftverstaerker hehe. Dzięki za super szybką odowiedź, nigdy nie zamawiałem za wielką wodą, więc nie znam "innego" asortymentu, ale lubie wiedzieć o takich "VWynalazkach"... ;)\ P.S. Mam nadzieję, że... Brem... to nie obelga...? ;) -- (Po)zdrówka!falco 2599456 empestudio.com garbiarnia.com ....carpeDiemAreszta... 8 |
Data: Styczen 22 2007 21:36:47 | Temat: Re: hamulce w 1303 | Autor: PETER | falco napisał(a): Użytkownik "PETER" napisał Hehe obelga nie ale brzmi nieźle ;-). I tu Cie pozory zjadły z cebulką na śniadanko :-]. California Kaefer Shop to germańska compania a nie jankeska ... Pewnie mają jakieś związki z jankesami bo dużo ichniejszych gadżetów kiedyś mieli ale ostatnimi czasy busines im podupadł chyba z deczka. Przez rok nawewt stronki nie mieli a dawniej ogłoszenia w VW Scene na 2 kartki zawsze... Peter 9 |
Data: Styczen 22 2007 22:43:17 | Temat: Re: hamulce w 1303 | Autor: falco |
Hehe obelga nie ale brzmi nieźle ;-). HeHeHe... co tylko potwierdza, że wogóle nie interesuję się zagramicznymi firmami... ;) Ale mamy w Garbiarni istnego speca od wszelkiego rodzaju California Look, Geman Look, French Look, i inne luki... ;) Może kiedyś nadrobię, bo już sporo materiału pojawiło się w Naszym Garbiarniaku. ;) -- (Po)zdrówka!falco 2599456 empestudio.com garbiarnia.com ....carpeDiemAreszta... 10 |
Data: Styczen 22 2007 21:35:39 | Temat: Re: hamulce w 1303 | Autor: me-how | PETER napisał(a): To "coś" nigdy nie dostało TUVa a zresztą koszt pewnie dość skutecznie Cię zniechęci. Parę blaszek z tajwanu za 150 jurków :->. Mieli zawsze w California Kaefer Shop. Pozostali co się bardziej szanują w kwestii walorów własnego asortymentu nigdy nie mieli tego w ofercie. hoffmann tez ma http://www.hoffmann-speedster.de/images/produkte/020/020_4030.jpg fakt że cena przesadzona, coś ponad 160ełro ciekawe dlaczego nie ma tuv, czy to taki bubel czy po prostu nikt tego nigdy nie homologowal choć gdyby było skuteczne, pewnie więcej by tego widać było, pewnie to taka hamulcowa turbinka kowalskiego połączona z magnetyzerem :) m. -- [VW 1200 m edition, jednokołowy Bulik, MB W123 230CE] [ www.me-how.com ] 11 |
Data: Styczen 22 2007 21:47:05 | Temat: Re: hamulce w 1303 | Autor: PETER | me-how napisał(a): hoffmann tez ma O popatrz to nawet nie wiedziałem że w Hoffmanie też mają ale cena widzę jeszcze lepsza jak w CKS ;-). Wiesz co, to może nawet trochę działa bo w końcu to tylko prosta dźwignia, która zwiększa nacisk stopy/pedału na tłoczysko pompy. Problem polega na tym że w ekstremalnej sytuacji człowiek jest w stanie wykrzesać se swojej kończynki dość zaskakujący "pałer" a to "cóś" wygląda hmmmm trochę licho... Pewnie działa tak że przyjemnie się hamuje na co dzień bo nie trzeba tak mocno deptać ale nie wiadomo czy wytrzyma w sytuacji kryzysowej. Każdy kierowca (nawet mizernej postury)jest w stanie bez problemu garbate hample zablokować na amen działając tylko siłą własnych mięśni. Wszystko jest wyliczone przez konstruktora. A tu nagle przykładasz pompie siłę większą powiedzmy o 50-70%. I naglę brzdęk - coś może nie wytrzymać. Podejrzewam że właśnie dlatego nie ma TUV. W końcu zwiększa siłę nacisku na pompę, która konstrukcyjnie nie jest przystosowana do takiego "kopa". A skuteczności samych hampli w żaden sposób nie poprawia. Zresztą sam nie wiem - nie wzbudza to mojego zaufania - ale to oczywiście moja osobista opinia... Pzdr Peter 12 |
Data: Styczen 22 2007 21:53:30 | Temat: Re: hamulce w 1303 | Autor: me-how | PETER napisał(a): Zresztą sam nie wiem - nie wzbudza to mojego zaufania - ale to oczywiście moja osobista opinia... mojego raczej też nie :) ale chciałbym poznać opinię kogoś, kto tego używał tak z ciekawości, bo na swoje hamulce nie narzekam proste tarcze, dobre klocki, nowy płyn i wyregulowane tylne szczęki to w zupełności wystarcza do sprawnego hamowania:) szczególnie jak ma się 34KM :) m. -- [VW 1200 m edition, jednokołowy Bulik, MB W123 230CE] [ www.me-how.com ] 13 |
Data: Styczen 23 2007 07:00:00 | Temat: Re: hamulce w 1303 | Autor: | falco napisał(a): no też mam takie wrażenie, ale koleś zasiał mi ziarno niepewności... Zawsze można pojechać na stacje kontroli gratów, i sprawdzić no właśnie na ostatnim przeglądzie wyszło mi że są idealne a nie miałem wtedy wymienionych tarczy z przodu i szczęk z cylinderkami z tyłu... wymiana płynu to kupa roboty czy łatwizna? bo fakt mój nie wymininy jest od przynajmniej 2 lat a kto wie czy nie od 5, bo nie sądzę że poprzedni właściciel to zrobił. może jak się zrobi cieplej to się za to zabiorę? czy nie ruszać jak działa dobrze? pozdr mario www.gryfgarb.org szczecin -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 14 |
Data: Styczen 23 2007 10:01:43 | Temat: Re: hamulce w 1303 | Autor: falco |
wymiana płynu to kupa roboty czy łatwizna? Idealnie jak masz dostęp do kanału, ale bez też można, tylko mniej wygodnie... ;) Najlepiej działać w dwie osoby, ale ja ostatnio (łącznie z odpowietrzanie) robiłem... sam i wyszło... ;) Jednak nie chciałbym wiedzieć ile razy wyłaziłem i właziłem do kanału podczas całej sesji... ;) czy nie ruszać jak działa dobrze? Jest to złota zasada dot. wszlekich napraw przy zabytkach, bo zawsze może się coś urwać, zapiec, ułamać... ;) Jednak płyn wolałbym mieć świeży, zwłaszcza gdy wszystko inne jest zrobione i auto uzytkowane na codzień. P.S. Koniecznie kup nowe odpowietrzniki, bo stare mogą sie zapiec, mieć zerwane gwinty lub co najgorsze mogą się ułamać przy próbie odkręcenia, jeśli są tam od X lat... Wtedy czeka wymiana cylinderka lub umięjętne usunięcie resztek odpowietrznika. Powodzenia! -- (Po)zdrówka!falco 2599456 empestudio.com garbiarnia.com ....carpeDiemAreszta... |