Grupy dyskusyjne   »   hamulec pozno lapie

hamulec pozno lapie



1 Data: Marzec 03 2012 15:16:40
Temat: hamulec pozno lapie
Autor: Adam Wysocki 

Pacjent to GSXF 750, 2001 r. Ciagle mam problem z przednim
hamulcem. Wyczyszczone tloczki i zaciski, wymienione przewody
na oplot (hel), wymieniony wklad pompy (zbiorniczek zostal),
nowy plyn (dot4), uklad odpowietrzony (raz przeze mnie, drugi
raz przez mechanika) a hamulec caly czas lapie bardzo nisko.
Jezdze z ustawieniem twardosci miedzy 1 a 2 (miedzy krokami
jest najtwardszy) bo inaczej sie nie da. W sezonie bylo tak ze
jak sie nagrzal to lapal jeszcze nizej, dochodzilo do tego ze
wciskalem go do oporu a moto tylko lekko hamowalo. Macie
jakies pomysly co mozna jeszcze zrobic, albo jakiegos magika w
Warszawie albo okolicach, ktory moglby na to spojrzec?

Pozdr.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++



2 Data: Marzec 03 2012 18:46:26
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Hinek 

Użytkownik "Adam Wysocki"  napisał


Macie
jakies pomysly co mozna jeszcze zrobic,


Przód trudno się odpowietrza. Na pewno powietrze jest w układzie.

--
Hinek

3 Data: Marzec 03 2012 19:07:05
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-03-03 18:46, Hinek pisze:


Przód trudno się odpowietrza.

he ?

Na pewno powietrze jest w układzie.

Bo odpowietrzac to trza umic. Zwlaszcza z przewodami w oplocie. babelki powietrza lubia sie "przyklejac" do poteflonu.

A do watkotworcy: odpowietrz uklad na pompie. Prawdopodobnie tam lezy problem. Wszyscy chetnie odpowietrzaja na odpowietrznikach przy zaciskach a zapominaja o podstawowej rzeczy czyli odpowietrzeniu samej pompy.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

4 Data: Marzec 03 2012 20:00:12
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Ivam 

Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości grup

Bo odpowietrzac to trza umic. Zwlaszcza z przewodami w oplocie. babelki powietrza lubia sie "przyklejac" do poteflonu.

To poradz co trza zrobic w moim przypadku:
- uklad: pompa - zacisk prawy (dlugi przewod) - zacisk lewy (krotki przewod, poprowadzony nad blotnikiem), czyli uklad "O"
- oba zaciski szczelne (sprawdzane, kazdy pojedynczo)
- pompa ok
- prawy na 99% jestem pewien, ze ok
- lewy nie chce puscic tarczy (slabo sie cofa)

Klamka dosyc miekka. Przy odpowietrzaniu z kazdego odpowietrznika leci sam plyn. Probowalem popuszczac sruby na przewodach i dalej sprawia wrazenie, jakby w krotkim przewodzie zostawalo powietrze.

--
pzdr:
Ivam

5 Data: Marzec 03 2012 20:17:50
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-03-03 20:00, Ivam pisze:

To poradz co trza zrobic w moim przypadku:
- uklad: pompa - zacisk prawy (dlugi przewod) - zacisk lewy (krotki
przewod, poprowadzony nad blotnikiem), czyli uklad "O"
- oba zaciski szczelne (sprawdzane, kazdy pojedynczo)
- pompa ok
- prawy na 99% jestem pewien, ze ok
- lewy nie chce puscic tarczy (slabo sie cofa)

Klamka dosyc miekka. Przy odpowietrzaniu z kazdego odpowietrznika leci
sam plyn. Probowalem popuszczac sruby na przewodach i dalej sprawia
wrazenie, jakby w krotkim przewodzie zostawalo powietrze.


Skoro zacisk nie puszcza to albo ma problem na tloczkach albo jest klopot z przytkana pompa na powrocie.

Sam montowalem taki uklad kilkukrotnie i nie byl oproblemow z odpowietrzaniem. Tyle ze ja zaczynam od odpowietrzenia na przewodach a potem przeciagam plyn przez uklad za pomoca duzej strzykawki. Pompowanie klamka to takie troche slabe jest. Juz kiedys nawet prawie sobie kupilem taki "profi" zestaw podcisnieniowy do odpowietrzania ale w sumie malo sie juz bawie w japonczyki wiec mi on nie potrzebny. A w HD hamulce sa tak dziwnie zrobione ze odpowietrzaja sie praktycznie same, przynajmniej dopoki zalewa sie je silikonowym DOT 5.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

6 Data: Marzec 03 2012 20:26:24
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Ivam 

Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości grup

Skoro zacisk nie puszcza to albo ma problem na tloczkach albo jest klopot z przytkana pompa na powrocie.

Skoro tak mowisz, to zdaje sie, ze cos z zaciskiem nie halo, bo drugi jest ok (nie wraca tylko lewy zacisk).

Tyle ze ja zaczynam od odpowietrzenia na przewodach a potem przeciagam plyn przez uklad za pomoca duzej strzykawki.

Moze i nieglupie. Nigdy nie probowalem.

A w HD hamulce sa tak dziwnie zrobione ze odpowietrzaja sie praktycznie same, przynajmniej dopoki zalewa sie je silikonowym DOT 5.

Tak jak w MZ'cie;) Nawet w instrukcji serwisowej bylo napisane, ze zalac plynem i odczekac pare godzin z odkreconym zbiorniczkiem.


--
pzdr:
Ivam

7 Data: Marzec 03 2012 20:38:28
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-03-03 20:26, Ivam pisze:

Tyle ze ja zaczynam od odpowietrzenia na przewodach a potem przeciagam
plyn przez uklad za pomoca duzej strzykawki.

Moze i nieglupie. Nigdy nie probowalem.


Nieglupie i wiele razy stosowane. Wystarczy isc do apteki i kupic za kilka pln strzykawke 100 ml (bywaja i wieksze ale ciezko nimi operowac jedna reka), do tego wezyk igielitowy lub gumowy i odpowietrzanie staje sie proste i skuteczne w 100%.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

8 Data: Marzec 03 2012 21:18:34
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Marcin N 

W dniu 2012-03-03 20:38, Kuczu pisze:

W dniu 2012-03-03 20:26, Ivam pisze:

Tyle ze ja zaczynam od odpowietrzenia na przewodach a potem przeciagam
plyn przez uklad za pomoca duzej strzykawki.

Moze i nieglupie. Nigdy nie probowalem.


Nieglupie i wiele razy stosowane. Wystarczy isc do apteki i kupic za
kilka pln strzykawke 100 ml (bywaja i wieksze ale ciezko nimi operowac
jedna reka), do tego wezyk igielitowy lub gumowy i odpowietrzanie staje
sie proste i skuteczne w 100%.

Podpowiedz, jak powinna przebiegać procedura odpowietrzania ze strzykawką. Pewnie nie tylko ja chętnie ją poznam.

9 Data: Marzec 03 2012 22:00:49
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Hinek 

Użytkownik "Marcin N"  napisał


jak powinna przebiegać procedura odpowietrzania ze strzykawką. Pewnie nie tylko ja chętnie ją poznam.


Normalnie - wysysasz płyn przez odpowietrznik strzykawką.
Klamki/pedału nie ruszasz.

--
Hinek

10 Data: Marzec 04 2012 10:20:52
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-03-03 21:18, Marcin N pisze:

Podpowiedz, jak powinna przebiegać procedura odpowietrzania ze
strzykawką. Pewnie nie tylko ja chętnie ją poznam.


Zasysasz, w strzykawce robi sie podcisnienie, luzujesz odpowietrznik az podcisnienie zniknie i plyn z powietrzem wejda do strzykawki i zakrecasz odpowietrznik.
Wylewasz ze strzykawki zawartosc i powtarzasz czynnosc kilka razy.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

11 Data: Marzec 04 2012 22:57:15
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-03-04 10:20, Kuczu pisze:

W dniu 2012-03-03 21:18, Marcin N pisze:

Podpowiedz, jak powinna przebiegać procedura odpowietrzania ze
strzykawką. Pewnie nie tylko ja chętnie ją poznam.


Zasysasz, w strzykawce robi sie podcisnienie, luzujesz odpowietrznik az
podcisnienie zniknie i plyn z powietrzem wejda do strzykawki i zakrecasz
odpowietrznik.
Wylewasz ze strzykawki zawartosc i powtarzasz czynnosc kilka razy.



Cwaniaczki amerykanskie nawet na tym probuja zrobic kokosy :)

http://tinyurl.com/74jpvsg

A taka sama strzykawka w aptece kosztuje pewnie z 50 centow.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

12 Data: Marzec 05 2012 21:42:24
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Ivam 

Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości grup

Cwaniaczki amerykanskie nawet na tym probuja zrobic kokosy :)

http://tinyurl.com/74jpvsg

O malo nie oplulem monitora jak zobaczylem cene.

A taka sama strzykawka w aptece kosztuje pewnie z 50 centow.

U nas podobnie - 50ml ~1,5zł

--
pzdr:
Ivam

13 Data: Marzec 04 2012 12:21:37
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: AZ 

On 03/03/2012 09:18 PM, Marcin N wrote:


Nieglupie i wiele razy stosowane. Wystarczy isc do apteki i kupic za
kilka pln strzykawke 100 ml (bywaja i wieksze ale ciezko nimi operowac
jedna reka), do tego wezyk igielitowy lub gumowy i odpowietrzanie staje
sie proste i skuteczne w 100%.

Podpowiedz, jak powinna przebiegać procedura odpowietrzania ze
strzykawką. Pewnie nie tylko ja chętnie ją poznam.

Zamiast pompować płyn pompą to podpinasz do odpowietrznika wężyk + strzykawka, naciągasz ją i odkręcasz odpowietrznik i się odpowietrza. Trzeba tylko dolewać płyn do zbiorniczka. No i czasami potrafi ciągnąć powietrze na złÄ…czu wężyk/odpowietrznik co sprawia wrażenie jakby nadal leciało powietrze.

--
Artur
ZZR 1200

14 Data: Marzec 05 2012 09:09:05
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Adam Wysocki 

Ivam  wrote:

Tyle ze ja zaczynam od odpowietrzenia na przewodach a potem przeciagam
plyn przez uklad za pomoca duzej strzykawki.

Moze i nieglupie. Nigdy nie probowalem.

Ja spróbowałem - to samo :(

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

15 Data: Marzec 05 2012 09:08:26
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Adam Wysocki 

Kuczu  wrote:

Bo odpowietrzac to trza umic. Zwlaszcza z przewodami w oplocie. babelki
powietrza lubia sie "przyklejac" do poteflonu.

Czyli opukać przewody?

A do watkotworcy: odpowietrz uklad na pompie.

Jak to dokładnie zrobić - są jakieś odpowietrzniki przy pompie?

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

16 Data: Marzec 05 2012 10:33:53
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-03-05 10:08, Adam Wysocki pisze:

Jak to dokładnie zrobić - są jakieś odpowietrzniki przy pompie?

Nie, odpowietrza sie na przewodzie przy pompie. Pompujesz, trzymasz, poluzowujesz srube banjo i po chwili dokrecasz. Powtarzasz kilka razy az spod sruby przestanie isc powietrze. Pomaga czesto w podobnych przypadlosciach. A juz w Suzuki w szczegolnosci.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

17 Data: Marzec 05 2012 16:53:08
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Adam Wysocki 

Kuczu  wrote:

Jak to dokładnie zrobić - są jakieś odpowietrzniki przy pompie?

Nie, odpowietrza sie na przewodzie przy pompie. Pompujesz, trzymasz,
poluzowujesz srube banjo i po chwili dokrecasz. Powtarzasz kilka razy az
spod sruby przestanie isc powietrze. Pomaga czesto w podobnych
przypadlosciach. A juz w Suzuki w szczegolnosci.

Właśnie próbowałem, nie pomogło :(

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

18 Data: Marzec 04 2012 12:02:01
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: AZ 

On 03/03/2012 04:16 PM, Adam Wysocki wrote:

Pacjent to GSXF 750, 2001 r. Ciagle mam problem z przednim
hamulcem. Wyczyszczone tloczki i zaciski, wymienione przewody
na oplot (hel), wymieniony wklad pompy (zbiorniczek zostal),
nowy plyn (dot4), uklad odpowietrzony (raz przeze mnie, drugi
raz przez mechanika) a hamulec caly czas lapie bardzo nisko.
Jezdze z ustawieniem twardosci miedzy 1 a 2 (miedzy krokami
jest najtwardszy) bo inaczej sie nie da. W sezonie bylo tak ze
jak sie nagrzal to lapal jeszcze nizej, dochodzilo do tego ze
wciskalem go do oporu a moto tylko lekko hamowalo. Macie
jakies pomysly co mozna jeszcze zrobic, albo jakiegos magika w
Warszawie albo okolicach, ktory moglby na to spojrzec?

Ustawienie to tylko ustawienie odległości klamki od manetki. Sprawdź czy masz proste tarcze, bo może są krzywe i odpychają za daleko klocki/tłoczki i większość skoku zużywasz na zbliżenie ich do tarczy.

--
Artur
ZZR 1200

19 Data: Marzec 05 2012 09:10:50
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Adam Wysocki 

AZ  wrote:

Ustawienie to tylko ustawienie odległości klamki od manetki.

Wiem, ale inaczej klamka jest za blisko i nie da się hamować.

Sprawdź czy masz proste tarcze, bo może są krzywe i odpychają za daleko
klocki/tłoczki i większość skoku zużywasz na zbliżenie ich do tarczy.

To raczej nie to - podczas pompowania na postoju jest to samo, a gdyby
były krzywe tarcze, to chyba pompowanie na postoju powinno na chwilę
pomóc?

Pozdr.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

20 Data: Marzec 05 2012 10:14:13
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: AZ 

On 03/05/2012 10:10 AM, Adam Wysocki wrote:


To raczej nie to - podczas pompowania na postoju jest to samo, a gdyby
były krzywe tarcze, to chyba pompowanie na postoju powinno na chwilę
pomóc?

Na postoju tak, czyli dobrze myślisz, że raczej nie to :-)

Spróbuj tak jak mówi Kuczu - strzykawa+wężyk, tylko koniecznie jakaś większa żeby udało się za jednym pociągnięciem przeciągnąć szybko większą ilość płynu, powinno to ruszyć bąbelki.

--
Artur
ZZR 1200

21 Data: Marzec 05 2012 09:17:04
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Adam Wysocki 

AZ  wrote:

Spróbuj tak jak mówi Kuczu - strzykawa+wężyk, tylko koniecznie jakaś
większa żeby udało się za jednym pociągnięciem przeciągnąć szybko
większą ilość płynu, powinno to ruszyć bąbelki.

Próbowałem :) raz na odpowietrznik i nie pomogło. Wieczorem posiedzę nad
tym dłużej i przeciągnę kilka razy, może pomoże...

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

22 Data: Marzec 05 2012 10:24:18
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: AZ 

On 03/05/2012 10:17 AM, Adam Wysocki wrote:

Spróbuj tak jak mówi Kuczu - strzykawa+wężyk, tylko koniecznie jakaś
większa żeby udało się za jednym pociągnięciem przeciągnąć szybko
większą ilość płynu, powinno to ruszyć bąbelki.

Próbowałem :) raz na odpowietrznik i nie pomogło. Wieczorem posiedzę nad
tym dłużej i przeciągnę kilka razy, może pomoże...

A pompe odpowietrzałeś? Nie wiem jaką masz u siebie, niektóre mają odpowietrzniki, te które nie mają to zdejmujesz pokrywkę i pompujesz klamką powoli i patrzysz czy przez otworki widać powietrze i aż wyjdą wszystkie, u mnie akurat one strasznie niechętnie wychodziły więc wymaga to cierpliwości :-)

--
Artur
ZZR 1200

23 Data: Marzec 04 2012 10:20:04
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: wide open 

On 03/03/2012 08:16 AM, Adam Wysocki wrote:

Pacjent to GSXF 750, 2001 r. Ciagle mam problem z przednim
hamulcem.

Z tego co slyszalem i doswiaczylem to Suzuki uzywa bardzo kiepskiej jakosci pomp (master cyclinder) w moim przypadu Nissin.

Ja przerabialem ten problem 2 razy -  w GSXR600 '06 mimo przewodow hamulcowych w oplocie dobrej jakosci oraz ciaglego odpowietrzania problem sie pojawia po kazdorazowej ostrzejszej jezdzie. Hamulec szedl prawie do konca.

W Fazerze 1000 w pewnym momencie wymienilem (nieswiadomie) na nowa pompe Nissin z Suzuki i po pewnym czasie z jakis powodow powietrze sie dostawalo do ukladu. Pewnego ranka wybieram sie w trase a tu w ogole nie ma hamulcow.

Kolega mi pozyczyl pompe z '03 R6 i problem zniknal w 80%. W koncu kupilem uzywana pompe Brembo z '08 R6 i hamulce sa jak powinne byc.

Pozdr,
A.

24 Data: Marzec 05 2012 09:13:25
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Adam Wysocki 

wide open  wrote:

Ja przerabialem ten problem 2 razy -  w GSXR600 '06 mimo przewodow
hamulcowych w oplocie dobrej jakosci oraz ciaglego odpowietrzania
problem sie pojawia po kazdorazowej ostrzejszej jezdzie. Hamulec szedl
prawie do konca.

U mnie tak samo - ostrzejsza jazda i hamulec mięknie.

Kolega mi pozyczyl pompe z '03 R6 i problem zniknal w 80%. W koncu
kupilem uzywana pompe Brembo z '08 R6 i hamulce sa jak powinne byc.

Pewnie na tym się skończy, ale wolałbym tego uniknąć... a sama wymiana
wkładu pompy nie powinna pomóc? Bo ten wkład był wymieniany (był kupiony
zestaw naprawczy).

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

25 Data: Marzec 05 2012 10:32:14
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-03-05 10:13, Adam Wysocki pisze:

Pewnie na tym się skończy, ale wolałbym tego uniknąć... a sama wymiana
wkładu pompy nie powinna pomóc? Bo ten wkład był wymieniany (był kupiony
zestaw naprawczy).


Jesli masz porysowana pompe od wewnatrz to wymiana samego tloczyska pomoze niewiele.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

26 Data: Marzec 05 2012 16:55:12
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Adam Wysocki 

Kuczu  wrote:

Pewnie na tym się skończy, ale wolałbym tego uniknąć... a sama wymiana
wkładu pompy nie powinna pomóc? Bo ten wkład był wymieniany (był kupiony
zestaw naprawczy).

Jesli masz porysowana pompe od wewnatrz to wymiana samego tloczyska
pomoze niewiele.

Mam wspomnianą w temacie pompę Nissin, więc wygląda na to, że czeka mnie
wymiana pompy. Jak to jest z ich dobieraniem - każda pasuje do każdego
motocykla, są jakieś typy (poza podziałem na klasyczną i radialną),
średnice? Na co zwrócić uwagę żeby nie kupić niepasującej?

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

27 Data: Marzec 05 2012 21:17:37
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-03-05 17:55, Adam Wysocki pisze:

Mam wspomnianą w temacie pompę Nissin, więc wygląda na to, że czeka mnie
wymiana pompy. Jak to jest z ich dobieraniem - każda pasuje do każdego
motocykla, są jakieś typy (poza podziałem na klasyczną i radialną),
średnice? Na co zwrócić uwagę żeby nie kupić niepasującej?

Sprawdz czy bedzie pasowac do obudowy przelacznikow no i czy ma ta sama srednice tloczka. Srednica jest zawsze opisana w postaci odlewy z boku pompy. Podawana jest na ogol w calach - 5/8 , 3/4,  15/16 itp. Za mala srednica nie da rady z dwoma zaciskami, zbyt duza spowoduje utrate dozowalnosci hamulcow.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

28 Data: Marzec 06 2012 00:14:49
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: doktorski 

W dniu poniedziałek, 5 marca 2012, 21:17:37 UTC+1 użytkownik Kuczu napisał:

Sprawdz czy bedzie pasowac do obudowy przelacznikow no i czy ma ta sama
srednice tloczka. Srednica jest zawsze opisana w postaci odlewy z boku
pompy. Podawana jest na ogol w calach - 5/8 , 3/4,  15/16 itp.
Omasz, od razu w calach... Wiekszosc producentow pomp akcesoryjnych podaje srednice w milimetrach.

Za mala
srednica nie da rady z dwoma zaciskami, zbyt duza spowoduje utrate
dozowalnosci hamulcow.
Rajt. Zapomniales tylko dodac, ze istnieje jeszcze parametr opisujacy skok dzwigni. W skrocie rzecz ujmujac srednica tloka odpowiada za przeznaczenie pompy (sprzeglo, 1 zacisk, 2 zaciski) zas skok dzwigni za dozowalnosc wzgledem skutecznosci.

Troche przykladow:
- tlok 16mm - sprzeglo
- 18 mm - 1 zacisk
- 19-20 mm - 2 zaciski

Dzwignia:
skok 17 mm - duza dozowalnosc ale do uzyskania takiego samego cisnienia w ukladzie konieczny jest wiekszy skok dzwigni
skok 19 mm - duza skutecznosc ale mniejsza dozowalnosc.

pzdr, dr
14/525/400

29 Data: Marzec 06 2012 11:41:29
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-03-06 09:14, doktorski pisze:

Sprawdz czy bedzie pasowac do obudowy przelacznikow no i czy ma ta sama
srednice tloczka. Srednica jest zawsze opisana w postaci odlewy z boku
pompy. Podawana jest na ogol w calach - 5/8 , 3/4,  15/16 itp.
Omasz, od razu w calach... Wiekszosc producentow pomp akcesoryjnych podaje srednice w milimetrach.

Ale na wszystkich japonskich oryginalach ktore mialem/widzialem bylo wybite w calach.


Za mala
srednica nie da rady z dwoma zaciskami, zbyt duza spowoduje utrate
dozowalnosci hamulcow.
Rajt. Zapomniales tylko dodac, ze istnieje jeszcze parametr opisujacy skok dzwigni. W skrocie rzecz ujmujac srednica tloka odpowiada za przeznaczenie pompy (sprzeglo, 1 zacisk, 2 zaciski) zas skok dzwigni za dozowalnosc wzgledem skutecznosci.

Troche przykladow:
- tlok 16mm - sprzeglo

Albo 1 tloczkowy pojedynczy zacisk

- 18 mm - 1 zacisk

Albo 2 zaciski 2 lub 4 tloczkowe

- 19-20 mm - 2 zaciski

6 tloczkowe chyba


Dzwignia:
skok 17 mm - duza dozowalnosc ale do uzyskania takiego samego cisnienia w ukladzie konieczny jest wiekszy skok dzwigni
skok 19 mm - duza skutecznosc ale mniejsza dozowalnosc.

Chodzi nie tyle o cisnienie ile o przeplyw czyli wieksza ilosc plynu przepompowana przy tym samym skoku dzwigni.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

30 Data: Marzec 06 2012 03:50:02
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: doktorski 

W dniu wtorek, 6 marca 2012, 11:41:29 UTC+1 użytkownik Kuczu napisał:

Chodzi nie tyle o cisnienie ile o przeplyw czyli wieksza ilosc plynu
przepompowana przy tym samym skoku dzwigni.
A nie sadzisz, ze podczas hamowania jedno przeklada sie na drugie?
Tak czy inaczej w jednej pompie 1 mm skoku dzwigni bedzie przekladal sie na X mm skoku tloka czyli n mm3 plynu wpompowanego do ukladu. W drugiej pompie ten sam skok dzwigni bedzie oznaczal Y mm skoku tloka czyli m mm3 plynu do ukladu.
Wiecej plynu pompowanego na 1 mm skoku dzwigni oznacza nizsza dozowalnosc a wieksza skutecznosc.

A juz zupelnie ogolnie: czytalem ostatnio hamerykanski test stockowej pompy Nissina z GSXRa. Nie zostawili na niej suchej nitki i kazdemu kto jezdzi agresywnie tudziez po torze zalecaja jak najszybsza wymiane pompy.

pzdr, dr
14/525/400

31 Data: Marzec 06 2012 12:24:44
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Adam Wysocki 

doktorski  wrote:

A juz zupelnie ogolnie: czytalem ostatnio hamerykanski test stockowej
pompy Nissina z GSXRa. Nie zostawili na niej suchej nitki i kazdemu
kto jezdzi agresywnie tudziez po torze zalecaja jak najszybsza wymiane
pompy.

A co z klockami Nissina - też są do dupy, czy tylko pompy?

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

32 Data: Marzec 06 2012 06:32:54
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: doktorski 

W dniu wtorek, 6 marca 2012, 13:24:44 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:

A co z klockami Nissina - też są do dupy, czy tylko pompy?
To zalezy do czego chcesz ich uzywac i zalezy ktorych klockow Nissina.

Swego czasu mialem niebieskie w PanEuro i toto nie hamowalo. Jak wlozylem czerwone (OIDP) to motocykl odzyskal hamulce. Ale to dawno bylo i nie wiem jak jest teraz.

Sadze, ze do zastosowan miejsko-turystycznych beda OK (czerwone). Co do palowania to sie nie wypowiadam bo nie uzywalem. Moge za to pochwalic GoldFreny - wytrzymuja torowe hamowania tramwaja jakim jest 14tka.

pzdr, dr
14/525/400

33 Data: Marzec 07 2012 21:46:12
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: wide open 

On 03/06/2012 05:24 AM, Adam Wysocki wrote:

  wrote:

A juz zupelnie ogolnie: czytalem ostatnio hamerykanski test stockowej
pompy Nissina z GSXRa. Nie zostawili na niej suchej nitki i kazdemu
kto jezdzi agresywnie tudziez po torze zalecaja jak najszybsza wymiane
pompy.

masz gdzies linke to tego opisu?


A co z klockami Nissina - też są do dupy, czy tylko pompy?


nie sa najlepsze, ale znam kilku ktorzy wymieniaja na te z Yamahu. Trzeba jedynie dodac podkladki, reszta pasuje.

34 Data: Marzec 08 2012 00:02:14
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: doktorski 

W dniu czwartek, 8 marca 2012, 05:46:12 UTC+1 użytkownik wide open napisał:

masz gdzies linke to tego opisu?
Tu: http://tnij.org/prs6

pzdr, dr
14/525/400

35 Data: Marzec 08 2012 11:12:46
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Adam Wysocki 

wide open  wrote:

nie sa najlepsze, ale znam kilku ktorzy wymieniaja na te z Yamahu.
Trzeba jedynie dodac podkladki, reszta pasuje.

Jakie dokładnie podkładki?

Swoją drogą nie wiecie gdzie w Warszawie albo okolicach znajdę szrot
motocyklowy albo inne miejsce, gdzie będę mógł przyjść, pogrzebać i
wybrać sobie pompę, która będzie mi pasowała?

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

36 Data: Marzec 08 2012 12:34:01
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: AZ 

On 03/08/2012 12:12 PM, Adam Wysocki wrote:


Swoją drogą nie wiecie gdzie w Warszawie albo okolicach znajdę szrot
motocyklowy albo inne miejsce, gdzie będę mógł przyjść, pogrzebać i
wybrać sobie pompę, która będzie mi pasowała?

18 marca na służewcu :-)

--
Artur
ZZR 1200

37 Data: Marzec 09 2012 09:19:21
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Adam Wysocki 

AZ  wrote:

Swoją drogą nie wiecie gdzie w Warszawie albo okolicach znajdę szrot
motocyklowy albo inne miejsce, gdzie będę mógł przyjść, pogrzebać i
wybrać sobie pompę, która będzie mi pasowała?

18 marca na służewcu :-)

Lipa, bo akurat wtedy mam kurs :)

http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24404

Ten mototarg jest tylko w niedzielę czy też w sobotę?

http://www.mototarg.pl/terminarz.php

Tu piszą że w niedzielę, ale wyżej jest że "sobota 8:00 - 18:00,
niedziela 8:00 - 16:00". Podany telefon non stop zajęty ale próbuę :)

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

38 Data: Marzec 09 2012 10:26:53
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: AZ 

On 03/09/2012 10:19 AM, Adam Wysocki wrote:


Lipa, bo akurat wtedy mam kurs :)

http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24404

Ten mototarg jest tylko w niedzielę czy też w sobotę?

Zawsze było sobota-niedziela i myślałem, że tym razem też a tu chyba tylko
w niedziele.

--
Artur
ZZR 1200

39 Data: Marzec 09 2012 10:47:05
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Adam Wysocki 

AZ  wrote:

Ten mototarg jest tylko w niedzielę czy też w sobotę?

Zawsze było sobota-niedziela i myślałem, że tym razem też a tu chyba tylko
w niedziele.

Dodzwoniłem się - tylko w niedzielę, wjazd 12 zł (dzieci do 7 lat free).
Więc jak już to dopiero w kwietniu.

Jak "test blachy" powie, że mam proste tarcze, to pewnie poproszę kumpla,
który tam będzie 18.03, żeby rozejrzał się za pompą...

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

40 Data: Marzec 09 2012 15:06:31
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Adam Wysocki 

Kuczu  wrote:

Sprawdz czy bedzie pasowac do obudowy przelacznikow no i czy ma ta sama
srednice tloczka. Srednica jest zawsze opisana w postaci odlewy z boku
pompy. Podawana jest na ogol w calach - 5/8 , 3/4,  15/16 itp. Za mala
srednica nie da rady z dwoma zaciskami, zbyt duza spowoduje utrate
dozowalnosci hamulcow.

Ja mam z boku pompy 14 (i obok 08 w kółku).

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

41 Data: Marzec 09 2012 17:59:30
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-03-09 16:06, Adam Wysocki pisze:

  wrote:

Sprawdz czy bedzie pasowac do obudowy przelacznikow no i czy ma ta sama
srednice tloczka. Srednica jest zawsze opisana w postaci odlewy z boku
pompy. Podawana jest na ogol w calach - 5/8 , 3/4,  15/16 itp. Za mala
srednica nie da rady z dwoma zaciskami, zbyt duza spowoduje utrate
dozowalnosci hamulcow.

Ja mam z boku pompy 14 (i obok 08 w kółku).


Czyli masz pompe z tloczkiem 14 mm (9/16 cala). I takiej musisz szukac. Od biedy da rade 16 mm (5/8 cala).

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

42 Data: Marzec 05 2012 21:05:25
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: wide open 

On 03/05/2012 02:32 AM, Kuczu wrote:

W dniu 2012-03-05 10:13, Adam Wysocki pisze:

Pewnie na tym się skończy, ale wolałbym tego uniknąć... a sama wymiana
wkładu pompy nie powinna pomóc? Bo ten wkład był wymieniany (był kupiony
zestaw naprawczy).


Jesli masz porysowana pompe od wewnatrz to wymiana samego tloczyska
pomoze niewiele.


Z tego co tutaj koledzy testowali, to Nissin w szczegolnosci w Suzuki maja notorycznie problemy z tloczkami czy jakos tak, ze plyn jakos przeciska sie przez uszczelke w podwyzonej temperaturze.
Wada konstrukcyjna. Czesc dziala bardzo dobrze, czesc jest przecietna, a czesc tragiczna.

A.

43 Data: Marzec 06 2012 12:37:25
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Adam Wysocki 

wide open  wrote:

Z tego co tutaj koledzy testowali, to Nissin w szczegolnosci w Suzuki
maja notorycznie problemy z tloczkami czy jakos tak, ze plyn jakos
przeciska sie przez uszczelke w podwyzonej temperaturze.
Wada konstrukcyjna. Czesc dziala bardzo dobrze, czesc jest przecietna, a
czesc tragiczna.

Czyli najlepiej byłoby zmienić i pompę i zaciski... nawet wolę nie myśleć
o koszcie :/

Póki co myślę nad dołożeniem do klamki (tam gdzie styka się z pompą) czegoś,
co odsunie ją od pompy. Bo generalnie w położeniu między stopniami hamuje
się ok (nie rewelacyjnie, ale ok), ale nie chcę tak jeździć, bo regulacja
nie jest zablokowana i może się ześlizgnąć.

No i nie wiem jak będzie przy agresywnej jeździe - latem był dramat, kilka
ostrzejszych hamowań i hamulec można było wcisnąć do końca (a potem postał
sobie parę godzin i było ok).

A może to ja przesadzam i to jest dobrze działający hamulec?

http://www.youtube.com/watch?v=OsHiu_ATimI

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

44 Data: Marzec 06 2012 14:40:18
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: AZ 

On 03/06/2012 01:37 PM, Adam Wysocki wrote:


A może to ja przesadzam i to jest dobrze działający hamulec?

http://www.youtube.com/watch?v=OsHiu_ATimI

To bryndza jest nie hamulec. Bałbym się z tym jeździć.

--
Artur
ZZR 1200

45 Data: Marzec 06 2012 14:50:45
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

AZ napisał(a):

To bryndza jest nie hamulec. Bałbym się z tym jeździć.

Prawdziwy precel hamuje tylnym.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke

46 Data: Marzec 06 2012 14:51:44
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2012-03-06 14:50, Kamil Nowak 'Amil' pisze:

Prawdziwy precel hamuje tylnym.

Hamulce sa dla mientczakow.

pozdr
newrom
--
RD07 - legenda na sprzedaz
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

47 Data: Marzec 06 2012 15:13:57
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: AZ 

On 03/06/2012 02:50 PM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:

To bryndza jest nie hamulec. Bałbym się z tym jeździć.

Prawdziwy precel hamuje tylnym.

A to przepraszam za mój wyskok.

--
Artur
ZZR 1200

48 Data: Marzec 06 2012 14:20:36
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Adam Wysocki 

AZ  wrote:

A może to ja przesadzam i to jest dobrze działający hamulec?

http://www.youtube.com/watch?v=OsHiu_ATimI

To bryndza jest nie hamulec. Bałbym się z tym jeździć.

Jakbym się nie bał, to nie pisałbym tego tematu :)

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

49 Data: Marzec 07 2012 21:42:33
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: wide open 

On 03/06/2012 05:37 AM, Adam Wysocki wrote:

Czyli najlepiej byłoby zmienić i pompę i zaciski... nawet wolę nie myśleć
o koszcie :/

No przykro mi. Mamy kosztowne hobby. Gdybysmy mieszkali blizej, to z przyjemnoscia pozyczylbym ci moja zapasowa ...

Pozdr,
A.

50 Data: Marzec 06 2012 19:05:11
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Ivam 

Użytkownik "Adam Wysocki"  napisał w wiadomości grup

Pacjent to GSXF 750, 2001 r. Ciagle mam problem z przednim
hamulcem. Wyczyszczone tloczki i zaciski,
[...]

U mnie podobnie. W koncu sie zdenerwowalem, zdjalem zaciski, pompe i na stol warsztatowy. Kawalek blachy, zeby zaciski mialy co sciskac, pare pompniec i twardo. Bardzo twardo.

Wracam do maszyny, przykrecam wszystko na swoje miejsca i miekko. Bardzo miekko.

Ogladam z kazdej strony i dochodze do wniosku, ze mam jedna tarcze krzywa. Wsadzilem w ten (lewy) zacisk kawalek prostej blachy i klamka znowu twarda. Wsadzam zacisk znowu na tarcze, klamka znowu miekka. Po prostu tarcza wygieta w taki sposob, ze zacisk sie nieciekawie uklada.

Wlasnie dokonalem pomiarow - tarcza nie dosc, ze wypaczona, to pofalowana. W sumie 1,15mm w najwiekszym miejscu.


W zwiazku z tym pytanie - ktos polecal dobre zamienniki tarcz. Ktos cos wie, ktos cos pamieta, ktos cos poleci?

--
pzdr:
Ivam

51 Data: Marzec 06 2012 21:10:58
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-03-06 19:05, Ivam pisze:

W zwiazku z tym pytanie - ktos polecal dobre zamienniki tarcz. Ktos cos
wie, ktos cos pamieta, ktos cos poleci?

TRW Lucas, Spiegler, Brembo, Braking. Nie wiem jak EBC, ale pamietajac ich klocki to tarcz bym w zyciu nie kupil. Sa tez jakies hiszpanskie tarcze na rynku ale nie mam zdania. Ale sa niedrogie.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

52 Data: Marzec 06 2012 21:30:03
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Ivam 

Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości grup

TRW Lucas, Spiegler, Brembo, Braking.

Tos polecial;) Cena za jedna taka jak planuje wydac na dwie.

Nie wiem jak EBC, ale pamietajac ich klocki to tarcz bym w zyciu nie kupil.

Nie mialem motocyklowych klockow EBC, a do puszki mialem kiedys green stuff i byly zajebiste, wiec urazy bym nie zywil.

Sa tez jakies hiszpanskie tarcze na rynku ale nie mam zdania. Ale sa niedrogie.

No wlasnie ktos kupil jakies tanie na allegro, nie pamietam kto. Wydawalo mi sie, ze to do hondy bylo i wlasciciel chwalil te tanie tarcze.

--
pzdr:
Ivam

53 Data: Marzec 06 2012 21:40:17
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-03-06 21:30, Ivam pisze:

Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości grup

TRW Lucas, Spiegler, Brembo, Braking.

Tos polecial;) Cena za jedna taka jak planuje wydac na dwie.


Chciales nowe i dobre. Ja bym kupil zdrowe uzywki za 100 euro na ebayu i tez by bylo git. Wiele razy tak robilem i nigdy sie nie zawiodlem na zdrowych uzywkach.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

54 Data: Marzec 06 2012 21:50:57
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: AZ 

On 03/06/2012 07:05 PM, Ivam wrote:


U mnie podobnie. W koncu sie zdenerwowalem, zdjalem zaciski, pompe i na
stol warsztatowy. Kawalek blachy, zeby zaciski mialy co sciskac, pare
pompniec i twardo. Bardzo twardo.

Wracam do maszyny, przykrecam wszystko na swoje miejsca i miekko. Bardzo
miekko.

Ale na postoju powinienes uzyskac twardo pompujac.

W zwiazku z tym pytanie - ktos polecal dobre zamienniki tarcz. Ktos cos
wie, ktos cos pamieta, ktos cos poleci?

Chińskie z owiewki24.pl, mam od jakichs 7-8kkm i bez problemu. Na poczatku musialy sie nity rozchodzic bo czasami "bily". Zużycia narazie też nie widać.

--
Artur
ZZR 1200

55 Data: Marzec 06 2012 13:23:07
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: doktorski 

W dniu wtorek, 6 marca 2012, 21:50:57 UTC+1 użytkownik Artur Zabroński napisał:

Chińskie z owiewki24.pl, mam od jakichs 7-8kkm i bez problemu. Na
poczatku musialy sie nity rozchodzic bo czasami "bily". Zużycia narazie
też nie widać.
Potwierdzam. Model wave ma tak uksztaltowane rowki wentylacyjne, ze przez pierwsze kilka kkm wibruja. Potem przechodzi. Kupilem jako eksperyment i (nie sadzilem ze to kiedys napisze) daja rade. Zniosly Brno, znosza miasto. Skutecznosc nie odstaje od stockow natomiast w przeciwienstwie do stockow z 14 z przebiegiem przestaja wibrowac a nie zaczynaja...

pzdr, dr
14/525/400

56 Data: Marzec 07 2012 21:20:49
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Ivam 

Użytkownik "doktorski"  napisał w wiadomości grup

Potwierdzam. Model wave ma tak uksztaltowane rowki
wentylacyjne, ze przez pierwsze kilka kkm wibruja. Potem przechodzi.

Tak mniej-wiecej po ilu kkm przechodzi? Bo widze, ze maja normalne tarcze (na wyglad identyczna jak moja), moze lepiej bedzie wziac te zwykle?

--
pzdr:
Ivam

57 Data: Marzec 07 2012 12:59:55
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: doktorski 

W dniu środa, 7 marca 2012, 21:20:49 UTC+1 użytkownik Ivam napisał:

Tak mniej-wiecej po ilu kkm przechodzi?
Tak pi razy oko to 2-3kkm. Oczywiscie duzo zalezy od stylu jazdy.

pzdr, dr
14/525/400

58 Data: Marzec 08 2012 20:24:15
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Ivam 

Użytkownik "doktorski"  napisał w wiadomości grup

Tak pi razy oko to 2-3kkm. Oczywiscie duzo zalezy od stylu jazdy.

Nie bede zakladal nowego tematu, spytam tutaj - jakie klocki?

Slysze, ze EBC to kupa, cos dobrego slyszalem o Carbone Lorraine, a co z Lucasami? Cena fajna, lucasa znam i cenie, ale za produkty samochodowe, a co z moto?

Do tego zauwazylem jeszcze dwie firmy Vesrah i SBS - cos to warte?

Zalezy mi glownie na dobrym hamowaniu, bez zjadania tarczy w oczach. Klocki nie musza wytrzymywac duzych przebiegow - jest okazja, zeby wszystko wyczyscic;)

--
pzdr:
Ivam

59 Data: Marzec 08 2012 20:28:06
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Ivam 

Użytkownik "Ivam"  napisał w wiadomości grup

Do tego zauwazylem jeszcze dwie firmy Vesrah i SBS - cos to warte?

I jeszcze Gold Fren i Nissiny- cena bardzo fajna, ale co z jakoscia?

Jeszcze ferodo - ale te odrzucilem, ze wzgledu na zle wspomnienia samochodowych klockow. Slusznie?


--
pzdr:
Ivam

60 Data: Marzec 08 2012 20:44:49
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: AZ 

On 03/08/2012 08:24 PM, Ivam wrote:

Użytkownik "doktorski" napisał w wiadomości grup


Tak pi razy oko to 2-3kkm. Oczywiscie duzo zalezy od stylu jazdy.

Nie bede zakladal nowego tematu, spytam tutaj - jakie klocki?

Slysze, ze EBC to kupa, cos dobrego slyszalem o Carbone Lorraine, a co z
Lucasami? Cena fajna, lucasa znam i cenie, ale za produkty samochodowe,
a co z moto?

Bo EBC to kupa, kupiłem raz tymczasowo bo nic innego nie było czynnego niż Larsson. Gówno jakich mało, jak zdejmowałem to połowa okładzin była wykruszona. To mowa o tych organicznych, HH są troszkę lepsze ale cholernie piszczą
>
Do tego zauwazylem jeszcze dwie firmy Vesrah i SBS - cos to warte?

Zalezy mi glownie na dobrym hamowaniu, bez zjadania tarczy w oczach.
Klocki nie musza wytrzymywac duzych przebiegow - jest okazja, zeby
wszystko wyczyscic;)

Jeździłem na EBC zwykłe i HH, Lucasach organiczne i sinter, Carbone Lorraine XBK5+ (dawniejsze SBK5) i teraz A3+ i ułożyłbym to w odwrotnej kolejności.

Czyli:
- Carbone Lorraine XBK5+, hamują zajebiście, w deszczu jak brzytwa, tarcze zjadają jak wszystkie sinterowe. A3+ na sucho hamują bardzo podobnie, na mokro wyraźnie gorzej.
- Lucasy sinterowe trochę gorzej od CL ale u mnie piszczały okrutnie, przestały jak już się kończyły. Organicznie wyraźnie słabiej niż A3+ od CL.
- EBC HH nawet spoko ale szybko się kończą, prawie dwa razy szybciej niż sinterowe Lucasa czy CL więc cenowo wcale to lepiej nie wychodzi. Organiczne to dno.

Małe przebiegi to bedą wytrzymywać wszystkie organiczne u mnie np. takie EBC wytrzymały 2000km. Organiczne miałem chyba 2 razy, głownie na sinterowych to tarcze po 50kkm to już śmietnik.

--
Artur
ZZR 1200

61 Data: Marzec 08 2012 21:06:18
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Ivam 

Użytkownik "AZ"  napisał w wiadomości grup

- Carbone Lorraine XBK5+, hamują zajebiście, w deszczu jak brzytwa, tarcze zjadają jak wszystkie sinterowe. A3+ na sucho hamują bardzo podobnie, na mokro wyraźnie gorzej.

A jak ze zjadaniem tarczy/trwaloscia samego klocka?

- Lucasy sinterowe trochę gorzej od CL ale u mnie piszczały okrutnie,

Czyli odpadaja - wciaz dobrze slysze wysokie tony i mnie mocno wkurwiaja.

--
pzdr:
Ivam

62 Data: Marzec 08 2012 21:31:03
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: AZ 

On 03/08/2012 09:06 PM, Ivam wrote:

Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup

- Carbone Lorraine XBK5+, hamują zajebiście, w deszczu jak brzytwa,
tarcze zjadają jak wszystkie sinterowe. A3+ na sucho hamują bardzo
podobnie, na mokro wyraźnie gorzej.

A jak ze zjadaniem tarczy/trwaloscia samego klocka?

Ciężko mi powiedzieć bo jak jeździłem na SBK/XBK to latałem na Nowodwór a tam to dwa wyjazdy i po klockach. Ale były najtrwalsze z tych wszystkich, tarcze zjadają jak wszystkie sinterowe czyli sporo szybciej niż organiczne. Generalnie przestałem się przejmować zjadaniem tarcz odkąd można kupić dwie za 800 PLN. Teraz mam nowe tarcze i A3+ i hamują przyzwoicie w deszczu trochę bida bo opóźnienie spore w porównaniu do sinterowych, zrobiłem z 7-8kkm i jeszcze trochę ich jest. Na sinterowych pewnie da się zrobić ponad 10kkm. Choć najlepsze były genuine Tokico które wytrzymały OIDP 20kkm.

--
Artur
ZZR 1200

63 Data: Marzec 08 2012 21:52:18
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Ivam 

Użytkownik "AZ"  napisał w wiadomości grup

odkąd można kupić dwie za 800 PLN. Teraz mam nowe tarcze i A3+ i hamują przyzwoicie w deszczu trochę bida bo opóźnienie spore w porównaniu do sinterowych, zrobiłem z 7-8kkm i jeszcze trochę ich jest.

To spokojnie mi wystarczy. W deszczu malo jezdze i w tej sytuacji chyba sprawdze te A3

pewnie da się zrobić ponad 10kkm. Choć najlepsze były genuine Tokico które wytrzymały OIDP 20kkm.

Oryginalne sumitomo montowane w yamasze tez sa niezle, ale wlasciwie niedostepne w polsce.



--
pzdr:
Ivam

64 Data: Marzec 10 2012 09:31:56
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: marvin 

Uzytkownik "Ivam" napisal...

Oryginalne sumitomo montowane w yamasze tez sa niezle, ale wlasciwie niedostepne w polsce.

U yamahy bez problemu.

Pozdrawiam
marvin
tdm900

65 Data: Marzec 10 2012 10:35:32
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Ivam 

Użytkownik "marvin"  napisał w wiadomości grup

U yamahy bez problemu.

Powaznie? Nie znasz ceny?

--
pzdr:
Ivam

66 Data: Marzec 10 2012 12:42:22
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: marvin 

Uzytkownik "Ivam" napisal...

Użytkownik "marvin"  napisał w wiadomości grup

U yamahy bez problemu.

Powaznie? Nie znasz ceny?

Nie chcialbym sklamac (moze znajde gdzies paragon) ale jak pamietam to za
komplet na przod dalem chyba 400 zl.

Pozdrawiam
marvin
tdm900

67 Data: Marzec 08 2012 22:15:30
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Ivam 

Użytkownik "AZ"  napisał w wiadomości grup

Teraz mam nowe tarcze i A3+ i hamują przyzwoicie
(...)

A gdzie je na necie kupic? Szukam i znalezc nie moge, albo po prostu A3 (to nie to samo co A3+?), albo nie ma do fazera. O tyle dziwne, ze mam te same klocki co FZ8, TDM 900, ba! Nawet nowa super tenera ma takie same klocki.

--
pzdr:
Ivam

68 Data: Marzec 08 2012 23:07:16
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: AZ 

On 03/08/2012 10:15 PM, Ivam wrote:

Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup

Teraz mam nowe tarcze i A3+ i hamują przyzwoicie
(...)

A gdzie je na necie kupic? Szukam i znalezc nie moge, albo po prostu A3
(to nie to samo co A3+?), albo nie ma do fazera. O tyle dziwne, ze mam
te same klocki co FZ8, TDM 900, ba! Nawet nowa super tenera ma takie
same klocki.

To chyba jest to samo ale nie jestem pewny na 100%.

Ja kupuje w Autokompleksie w sklepie ale mają e-sklep.

http://www.autokompleks.pl/sklep/pokaz_produkty.php?idpodkat=96&order=nazwa&str=1

http://www.autokompleks.pl/www/pl/strona/193/195/218/hamulce/?idn=39

Opis mają o A3+ a w sklepie A3 więc raczej to samo.

--
Artur
ZZR 1200

69 Data: Marzec 09 2012 08:03:07
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Marcin N 

W dniu 2012-03-08 20:44, AZ pisze:

Czyli:
- Carbone Lorraine XBK5+, hamują zajebiście, w deszczu jak brzytwa,
tarcze zjadają jak wszystkie sinterowe. A3+ na sucho hamują bardzo
podobnie, na mokro wyraźnie gorzej.
- Lucasy sinterowe trochę gorzej od CL ale u mnie piszczały okrutnie,
przestały jak już się kończyły. Organicznie wyraźnie słabiej niż A3+ od CL.
- EBC HH nawet spoko ale szybko się kończą, prawie dwa razy szybciej niż
sinterowe Lucasa czy CL więc cenowo wcale to lepiej nie wychodzi.
Organiczne to dno.

Małe przebiegi to bedą wytrzymywać wszystkie organiczne u mnie np. takie
EBC wytrzymały 2000km. Organiczne miałem chyba 2 razy, głownie na
sinterowych to tarcze po 50kkm to już śmietnik.

Jak na tym tle wypadają klocki fabryczne? Cenowo i jakościowo?
Może nie warto szukać zamienników?

70 Data: Marzec 09 2012 08:10:02
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: AZ 

On 03/09/2012 08:03 AM, Marcin N wrote:


Jak na tym tle wypadają klocki fabryczne? Cenowo i jakościowo?
Może nie warto szukać zamienników?
>
Tokico ponad 400 PLN za komplet. Nissiny taniej wychodzą OIDP.

--
Artur
ZZR 1200

71 Data: Marzec 09 2012 08:20:03
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Adam Wysocki 

Ivam  wrote:

Tak pi razy oko to 2-3kkm. Oczywiscie duzo zalezy od stylu jazdy.

Nie bede zakladal nowego tematu, spytam tutaj - jakie klocki?

Zapisuję sobie wszystkie czynności serwisowe które robię w moto i:

- 27.04.2010, przebieg 21978: wymiana klocków na miękkie EBC
- 05.07.2010, przebieg 25765: wymiana klocków na twarde EBC
- 04.08.2011, przebieg 36050: wymiana klocków na niebieskie Nissiny

Teraz mam 41939 i klocki już się kończą - więc miękkie EBC wytrzymały
3.5k, twarde 10k a Nissiny 5.8k. Zastanawiam się jakie teraz kupić,
EBC się nie sprawdzały (mam wrażenie że za bardzo się grzały). Nissiny
generalnie były spoko.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

72 Data: Marzec 09 2012 10:18:49
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: AZ 

On 03/09/2012 09:20 AM, Adam Wysocki wrote:


Teraz mam 41939 i klocki już się kończą - więc miękkie EBC wytrzymały
3.5k, twarde 10k a Nissiny 5.8k. Zastanawiam się jakie teraz kupić,
EBC się nie sprawdzały (mam wrażenie że za bardzo się grzały). Nissiny
generalnie były spoko.

Kup Carbone Lorraine i będziepanzadowolony.

--
Artur
ZZR 1200

73 Data: Marzec 09 2012 11:14:38
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-03-09 10:18, AZ pisze:

On 03/09/2012 09:20 AM, Adam Wysocki wrote:

Teraz mam 41939 i klocki już się kończą - więc miękkie EBC wytrzymały
3.5k, twarde 10k a Nissiny 5.8k. Zastanawiam się jakie teraz kupić,
EBC się nie sprawdzały (mam wrażenie że za bardzo się grzały). Nissiny
generalnie były spoko.

Kup Carbone Lorraine i będziepanzadowolony.


Wlasnie mi przypomniales ze w garazu na gwozdziu wisi nowy komplet Lucasow SV do Buella. Chyba czas zalozyc.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

74 Data: Marzec 16 2012 08:16:32
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Adam Wysocki 

Kuczu  wrote:

Wlasnie mi przypomniales ze w garazu na gwozdziu wisi nowy komplet
Lucasow SV do Buella. Chyba czas zalozyc.

Kupiłem Lucasy i kur... piszczą :( przy normalnym hamowaniu nie, ale jak
trochę mocniej wcisnę to tak.

http://www.youtube.com/watch?v=-BrJjf-P6Pw

Ten typ tak ma?

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

75 Data: Marzec 16 2012 11:19:19
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: AZ 

On 03/16/2012 09:16 AM, Adam Wysocki wrote:


Kupiłem Lucasy i kur... piszczą :( przy normalnym hamowaniu nie, ale jak
trochę mocniej wcisnę to tak.

http://www.youtube.com/watch?v=-BrJjf-P6Pw

Ten typ tak ma?

Niestety chyba tak, też tak miałem. Wkurwiające jest, że ludzie słysząć tu się oglądają jakby szukali pociągu.

--
Artur
ZZR 1200

76 Data: Marzec 16 2012 11:26:56
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-03-16 09:16, Adam Wysocki pisze:

  wrote:

Wlasnie mi przypomniales ze w garazu na gwozdziu wisi nowy komplet
Lucasow SV do Buella. Chyba czas zalozyc.

Kupiłem Lucasy i kur... piszczą :( przy normalnym hamowaniu nie, ale jak
trochę mocniej wcisnę to tak.


Nie ma problemu. Moj Jardine tak ryczy ze i tak nie slysze nic poza nim.

http://www.youtube.com/watch?v=-BrJjf-P6Pw

Ten typ tak ma?

W sumie to nigdy mi Lucasy nie piszczaly. No ale ja uzywam zawsze pasty miedzianej na tyl klockow.



--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

77 Data: Marzec 16 2012 12:06:14
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

Kuczu napisał(a):

W sumie to nigdy mi Lucasy nie piszczaly. No ale ja uzywam zawsze pasty miedzianej na tyl klockow.

Pomaga tez WD40 na tarcze.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke

78 Data: Marzec 16 2012 12:28:06
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: AZ 

On 03/16/2012 12:06 PM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:

Kuczu napisał(a):
W sumie to nigdy mi Lucasy nie piszczaly. No ale ja uzywam zawsze
pasty miedzianej na tyl klockow.

Pomaga tez WD40 na tarcze.

Krótko działa, skuteczniejszy jest ŁT43 lub wymoczenie klocków przez noc w przepracowanym oleju.

--
Artur
ZZR 1200

79 Data: Marzec 16 2012 13:05:48
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

AZ napisał(a):

w przepracowanym oleju.

Jaki polecasz? Syntetyk czy pol syntetyk? I czy moze byc samochodowy?


--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke

80 Data: Marzec 16 2012 13:10:36
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: AZ 

On 03/16/2012 01:05 PM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:

w przepracowanym oleju.

Jaki polecasz? Syntetyk czy pol syntetyk? I czy moze byc samochodowy?

A ile masz przejechane na tych tarczach?

--
Artur
ZZR 1200

81 Data: Marzec 16 2012 14:04:48
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

AZ napisał(a):

A ile masz przejechane na tych tarczach?

Ale mi nie skrzypia. To koledze wyzej. Ja tak tylko pytam, zeby bylo dla innych.


--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke

82 Data: Marzec 16 2012 13:05:04
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Adam Wysocki 

Kamil Nowak 'Amil'  wrote:

w przepracowanym oleju.

Jaki polecasz? Syntetyk czy pol syntetyk? I czy moze byc samochodowy?

Hamulcowy oczywiście.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

83 Data: Marzec 08 2012 12:27:17
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: AZ 

On 03/07/2012 09:20 PM, Ivam wrote:


Tak mniej-wiecej po ilu kkm przechodzi? Bo widze, ze maja normalne
tarcze (na wyglad identyczna jak moja), moze lepiej bedzie wziac te zwykle?

U mnie po 2-3 kkm.

--
Artur
ZZR 1200

84 Data: Marzec 08 2012 11:14:08
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Autor: Adam Wysocki 

AZ  wrote:

Wracam do maszyny, przykrecam wszystko na swoje miejsca i miekko. Bardzo
miekko.

Ale na postoju powinienes uzyskac twardo pompujac.

Czy na pewno? Może tarcza po prostu sprężynuje i odbija klocek... sprawdzę
to u siebie zanim zmienię pompę, włożę jakiś kawałek grubej blachy zamiast
tarczy.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

hamulec pozno lapie



Grupy dyskusyjne