Grupy dyskusyjne   »   hdi a biodiesel

hdi a biodiesel



1 Data: Listopad 04 2007 20:23:32
Temat: hdi a biodiesel
Autor: greg 

czesc
kilka pytan odnosnie cytryny z silnikiem hdi 90km
czy taki silnik ma jakies konkretne wady (oprocz tylko 90km z 2l)
czy poprostu nrmalny silnik. czy lepiej kupic citroena z innym jakims moze
lepszym silnikiem
czy jest on drogi w serwisowaniu?
czy da sie go napedzac biodieslem (czyli albo bio ze stacji tam jest chyba 20%
rzepaku) albo mieszac samemu (fiesta wytrzymuje bez poblemu w lecie do 70% rzepaku)

czy licznik kilometrow w xsarze2 konkretnie jest mechaniczny czy elektryczny?
bo chyba te elektryczne nie da sie "przekrecic"

jade jutro ogladac xsare i interesuja mnie te kwestie

pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Listopad 04 2007 21:33:29
Temat: Re: hdi a biodiesel
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik greg napisał:

czesc
kilka pytan odnosnie cytryny z silnikiem hdi 90km
czy taki silnik ma jakies konkretne wady (oprocz tylko 90km z 2l)
czy poprostu nrmalny silnik. czy lepiej kupic citroena z innym jakims moze
lepszym silnikiem
czy jest on drogi w serwisowaniu?
czy da sie go napedzac biodieslem (czyli albo bio ze stacji tam jest chyba 20%
rzepaku) albo mieszac samemu (fiesta wytrzymuje bez poblemu w lecie do 70% rzepaku)

czy licznik kilometrow w xsarze2 konkretnie jest mechaniczny czy elektryczny?
bo chyba te elektryczne nie da sie "przekrecic"

jade jutro ogladac xsare i interesuja mnie te kwestie

pozdrawiam


Po 1 sprecyzuj swoje wiadomości co to jest biodiesel sprzedawany na stacjach :P
Jest to ester metylowy oleju rzepakowego a nie olej rzepakowy.
Biodiesel sprzedawany na stacjach może mieć - 20, 50 lub 100% estru.

Moje stare TDI 90KM bardzo ładnie gania na 100% estrze ;)
Jednak do HDI raczej bym chyba nie odważył się nalać ...

Czysty olej rzepakowy możesz se lać do wielu ale starych diesli z pompą wtryskową - koniecznie nie lucasa (bo nie wytrzyma) i z wtryskiem do komory pośredniej.
Żaden common rail niestety nie przeżyje długo z rzepakiem w baku.

Polecam do poczytania www.biodiesel.pl i z googla parę for dotyczących biodiesla. Pozatym jest masa stron szczególnie w niemcowie gdzie opisują ludziki swoje spostrzeżenia z jazdy na rzepaku. Tam to jest legalne, w odróżnieniu od naszego prawodawstwa, pozatym nie wiem czy opłaca się lać rzepak kiedy w DC najtaniej jak ostatnio znajdowałem to był po 3,66 a w podobnej cenie można zalać normalną ropę na stacji - no możę ciut drożej ostatnio :)

Pozdro !!

3 Data: Listopad 04 2007 21:04:54
Temat: Re: hdi a biodiesel
Autor:

ok
jeszcze jedno ile wytrzymuja takie silniki hdi 2.0 90km
czy 270tys to duzo dla takiego silnika?

czy taki elektroniczy licznik da sie cofnac?

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

4 Data: Listopad 04 2007 22:07:22
Temat: Re: hdi a biodiesel
Autor: Regand 

jeszcze jedno ile wytrzymuja takie silniki hdi 2.0 90km
czy 270tys to duzo dla takiego silnika?

U mnie jest dopiero 200tys przelatane z tego 60tys po chipie na 120 konikow
i silnik w idealnym stanie :)

pozdrawiam
R

5 Data: Listopad 04 2007 22:13:42
Temat: Re: hdi a biodiesel
Autor: darma 



czy taki elektroniczy licznik da sie cofnac?

tak

6 Data: Listopad 04 2007 22:15:58
Temat: Re: hdi a biodiesel
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik  napisał:

ok jeszcze jedno ile wytrzymuja takie silniki hdi 2.0 90km czy 270tys to duzo dla takiego silnika?

czy taki elektroniczy licznik da sie cofnac?


Ooooooo i to o ile szybciej niż klasyczny :P nic nie trzeba wyciągać, rozbierać :P

Pozdro !!

7 Data: Listopad 04 2007 23:51:11
Temat: Re: hdi a biodiesel
Autor:


Ooooooo i to o ile szybciej niż klasyczny :P nic nie trzeba wyciągać,
rozbierać :P
da szie to szybko zrobic czy duzo klopotu
bo jak trudno to jest szansa ze byle wiesniak takiego nie cofnie i szansa ze
akurat ten jest nieruszany :)

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

8 Data: Listopad 04 2007 23:51:25
Temat: Re: hdi a biodiesel
Autor:


Ooooooo i to o ile szybciej niż klasyczny :P nic nie trzeba wyciągać,
rozbierać :P
da sie to szybko zrobic czy duzo klopotu?
bo jak trudno to jest szansa ze byle wiesniak takiego nie cofnie i szansa ze
akurat ten jest nieruszany :)

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

9 Data: Listopad 04 2007 22:55:45
Temat: Re: hdi a biodiesel
Autor: AL 

greg pisze:

czesc
kilka pytan odnosnie cytryny z silnikiem hdi 90km
czy taki silnik ma jakies konkretne wady (oprocz tylko 90km z 2l)

przed rokiem 2003 czesto padaly kola dwumasowe - w 2003roku wyeliminowano ta usterke

90KM mozesz zchipowac na 110KM -> koszt ok 1500pln (pare osob to zrobilo i sobie chwali)

czy poprostu nrmalny silnik. czy lepiej kupic citroena z innym jakims moze
lepszym silnikiem

HDI to jeden z lepszych diesli na rynku - aczkolwiek 2.0HDI zostal zastapiony juz przez 1.6HDI

czy jest on drogi w serwisowaniu?

to zalezy w jakim jest stanie

czy da sie go napedzac biodieslem (czyli albo bio ze stacji tam jest chyba 20%
rzepaku) albo mieszac samemu (fiesta wytrzymuje bez poblemu w lecie do 70% rzepaku)

citroen twierdzi, ze przezyje biodizla (w przeciwuenstwie do diesli TDi w fordach, skodach/vw) - swego czasu citroen/peugeot nie grozily utrata gwarancj na silnik po zatankowaniu biodizla, natomiast VW i Ford oswiadczyly, ze klient straci gwarancje na silnik.

czy licznik kilometrow w xsarze2 konkretnie jest mechaniczny czy elektryczny?

elektroniczny

bo chyba te elektryczne nie da sie "przekrecic"

jego stan zapisywany jest w paru miejscach - w tym w komputerze BSI
- o ile to co pokazuje wyswietlacz mozna zmienic - to chyba gorzej bedzie z tymi pozostalymi miejscami.
Najlepiej podjechac do ASO Citroean i podpiac sie pod komputer
(skoro raportowane sa takie dane jak odpiecie akumulatora, to byc moze rozne wskazania silnika, lub grzebanie w pamieci (nie odnotowane w ksiazce serwisowej) tez bedzie wykryte)

jade jutro ogladac xsare i interesuja mnie te kwestie

powodzenia w ogladaniu

--
pozdr
Adam (AL)
TG

10 Data: Listopad 04 2007 23:56:39
Temat: Re: hdi a biodiesel
Autor:

przed rokiem 2003 czesto padaly kola dwumasowe - w 2003roku
wyeliminowano ta usterke
niestety ten egzemplarz jest z grudnia 2001
ja sprawdzic czy ma taka usterke i ile taka naprawa moze kosztowac?

90KM mozesz zchipowac na 110KM -> koszt ok 1500pln (pare osob to zrobilo
i sobie chwali)
nad tym sie pomysli a jak wzrasta wtedy spalanie i jak spada trwalosc silnika?
 
> czy jest on drogi w serwisowaniu?

to zalezy w jakim jest stanie
chodzi mi o to czy czesci takie jak np wymiana rozrzadu jest wyraznie drozsza
niz w innych autach czy koszta mniej wiecej takie same
oraz ogolnie koszty ew napraw moze lepiej wziac 1.9d a nie hdi?


ile powinny wyrzymac takie silniki domyslam sie ze nie takie przebiegi jak volvo
 740 ale mniej wiecej?

pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

11 Data: Listopad 05 2007 01:03:21
Temat: Re: hdi a biodiesel
Autor:

On 5 Lis, 00:56,  wrote:

> przed rokiem 2003 czesto padaly kola dwumasowe - w 2003roku
> wyeliminowano ta usterke

niestety ten egzemplarz jest z grudnia 2001
ja sprawdzic czy ma taka usterke i ile taka naprawa moze kosztowac?

> 90KM mozesz zchipowac na 110KM -> koszt ok 1500pln (pare osob to zrobilo
> i sobie chwali)

nad tym sie pomysli a jak wzrasta wtedy spalanie i jak spada trwalosc silnika?

> > czy jest on drogi w serwisowaniu?

> to zalezy w jakim jest stanie

chodzi mi o to czy czesci takie jak np wymiana rozrzadu jest wyraznie drozsza
niz w innych autach czy koszta mniej wiecej takie same
oraz ogolnie koszty ew napraw moze lepiej wziac 1.9d a nie hdi?

ile powinny wyrzymac takie silniki domyslam sie ze nie takie przebiegi jak volvo
 740 ale mniej wiecej?

pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl


Jak ludzie twierdzą że 1,9TDI 90KM jest nie do zabicia to i z 2,0HDi
90KM powinno być podobnie, ale to wszystko przecież zależy od tego w
jaki sposób autko było traktowane :)

Pozdro !!

12 Data: Listopad 05 2007 12:20:58
Temat: Re: hdi a biodiesel
Autor: AL 

 pisze:

przed rokiem 2003 czesto padaly kola dwumasowe - w 2003roku wyeliminowano ta usterke
niestety ten egzemplarz jest z grudnia 2001
ja sprawdzic czy ma taka usterke i ile taka naprawa moze kosztowac?

90KM mozesz zchipowac na 110KM -> koszt ok 1500pln (pare osob to zrobilo i sobie chwali)
nad tym sie pomysli a jak wzrasta wtedy spalanie i jak spada trwalosc silnika?

podobno nawet spada :)
tu taki opis:
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=18883&forum=22
 
czy jest on drogi w serwisowaniu?
to zalezy w jakim jest stanie
chodzi mi o to czy czesci takie jak np wymiana rozrzadu jest wyraznie drozsza
niz w innych autach czy koszta mniej wiecej takie same
oraz ogolnie koszty ew napraw moze lepiej wziac 1.9d a nie hdi?

1.9d jest trwaly - taki osiolek roboczy - pojedzie nawet na 'szmatach nasaczonych ropa'(tak mawia moj kolega)
HDI to troche wyzsza technologia - wrazliwe na jakosc paliwa, wiec tankowac tylko na sprawdzonych stacjach


ile powinny wyrzymac takie silniki domyslam sie ze nie takie przebiegi jak volvo
 740 ale mniej wiecej?

mysle, ze nawet wiecej

Poczytaj sobie nt Xsary, np tutaj:
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewforum.php?forum=20

--
pozdr
Adam (AL)
TG

13 Data: Listopad 05 2007 19:54:26
Temat: Re: hdi a biodiesel
Autor: Reseller 

 pisze:

przed rokiem 2003 czesto padaly kola dwumasowe - w 2003roku wyeliminowano ta usterke
niestety ten egzemplarz jest z grudnia 2001
ja sprawdzic czy ma taka usterke i ile taka naprawa moze kosztowac?

Nie w kazdej sztuce trzeba bylo je wymieniac. Ja na swoim przejechalem 80 kkm. Kolo pasowe z wymiana kosztowalo mnie - oryginalne z PSA 270 zl.

90KM mozesz zchipowac na 110KM -> koszt ok 1500pln (pare osob to zrobilo i sobie chwali)
nad tym sie pomysli a jak wzrasta wtedy spalanie i jak spada trwalosc silnika?
 
czy jest on drogi w serwisowaniu?
to zalezy w jakim jest stanie
chodzi mi o to czy czesci takie jak np wymiana rozrzadu jest wyraznie drozsza
niz w innych autach czy koszta mniej wiecej takie same

Wymiana rozrzadu razem z pompa wody to koszt okolo 680 - 700 zl.

oraz ogolnie koszty ew napraw moze lepiej wziac 1.9d a nie hdi?


ile powinny wyrzymac takie silniki domyslam sie ze nie takie przebiegi jak volvo
 740 ale mniej wiecej?
Znam paru taksiarzy z Wawki, ktorzy mieli te motory w swoich 406 i czesto maja przebiegi powyzej 500 i 700 kkm.

pozdrawiam


--
Robcio 206 HDi
2.0/Wroclaw/2001
GG:1794

Homo Sapiens Non Urinat Contra Ventum...

14 Data: Listopad 06 2007 14:12:31
Temat: Re: hdi a biodiesel
Autor: Slawomir Gorniak 

On 4 Lis, 22:55, AL  wrote:

citroen twierdzi, ze przezyje biodizla (w przeciwuenstwie do diesli TDi
w fordach, skodach/vw) - swego czasu citroen/peugeot nie grozily utrata
gwarancj na silnik po zatankowaniu biodizla, natomiast VW i Ford
oswiadczyly, ze klient straci gwarancje na silnik.

A to ciekawe, bo obecnie 1.6, 2.0 i 2.2 HDi Citroena i TDCi Forda to
sa te same silniki, robione przez PSA..

S.

15 Data: Listopad 06 2007 15:32:18
Temat: Re: hdi a biodiesel
Autor: AL 

Slawomir Gorniak pisze:

On 4 Lis, 22:55, AL  wrote:
citroen twierdzi, ze przezyje biodizla (w przeciwuenstwie do diesli TDi
w fordach, skodach/vw) - swego czasu citroen/peugeot nie grozily utrata
gwarancj na silnik po zatankowaniu biodizla, natomiast VW i Ford
oswiadczyly, ze klient straci gwarancje na silnik.

A to ciekawe, bo obecnie 1.6, 2.0 i 2.2 HDi Citroena i TDCi Forda to
sa te same silniki, robione przez PSA..

od niecalych 2 lat - tak, wczesniej nie (tzn ford nie stosowal hdi u siebie (pod swoja nazwa) - a mowa o roku dieslu raczej sprzed tej daty

--
pozdr
Adam (AL)
TG

16 Data: Listopad 06 2007 21:38:46
Temat: Re: hdi a biodiesel
Autor: Etanol 

AL pisze:

HDI to jeden z lepszych diesli na rynku - aczkolwiek 2.0HDI ...

Ja odniosłem inne wrażenie, najgorszy silnik z jakim jeździłem,
samochód był to Peugeot Partner 2.0 HDI nie wiem czy to taki sam.
Ciągnie tylko od 1.5 do 2.5 tys obrotów, powyżej 4 tys praktycznie nie przyspiesza, czerwonego pola na obrotomierzu nigdy się nie osiągnie.

E.

17 Data: Listopad 07 2007 00:48:10
Temat: Re: hdi a biodiesel
Autor: J.F. 

On Tue, 06 Nov 2007 21:38:46 +0100,  Etanol wrote:

Ja odniosłem inne wrażenie, najgorszy silnik z jakim jeździłem,
samochód był to Peugeot Partner 2.0 HDI nie wiem czy to taki sam.
Ciągnie tylko od 1.5 do 2.5 tys obrotów, powyżej 4 tys praktycznie nie
przyspiesza,

Powyzej 4 to malo ktory diesel przyspiesza.

czerwonego pola na obrotomierzu nigdy się nie osiągnie.

Na ktorym biegu ?

J,

hdi a biodiesel



Grupy dyskusyjne