honda XR 400 Rebus z zaworami
1 | Data: Marzec 25 2009 19:12:21 |
Temat: honda XR 400 Rebus z zaworami | |
Autor: Rafał Tomaszewski | Pacjent: Honda XR 400 rok 96 2 |
Data: Marzec 25 2009 19:17:10 | Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami | Autor: Arni | Rafał Tomaszewski pisze: Pacjent: Honda XR 400 rok 96 nie znam konstrukcji ale ze tak zapytam: rozrzad dobrze ustawiony? -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 3 |
Data: Marzec 25 2009 19:27:08 | Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami | Autor: Rafał Tomaszewski |
nie znam konstrukcji ale ze tak zapytam: rozrzad dobrze ustawiony? chłopaki że tak powiem jaja se robicie:) odp.na pytanie powiem na znaki pozdrawiam rafał 450exc 4 |
Data: Marzec 25 2009 19:39:08 | Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami | Autor: Eskimos | On Wed, 25 Mar 2009 19:27:08 +0100, "Rafał Tomaszewski" chłopaki że tak powiem jaja se robicie:) odp.na pytanie powiem na znaki Czasami znaków jest więcej. Jeden od GMP, drugi od punktu zapłonu itd. Olej znaki, popatrz na krzywki i pozycję wału. Załóż klucz i obróć wałem parę razy, to bedzie widać kiedy się otwiera, zamyka itp. Darz bór, Eskimos FJ1200 Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!! Poznań 5 |
Data: Marzec 25 2009 20:08:42 | Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami | Autor: Rafał Tomaszewski |
On Wed, 25 Mar 2009 19:27:08 +0100, "Rafał Tomaszewski" a wy dalej łacha ciagniecie jak widze:) Jak pisze rozrzad ustawiony to trzeba to przyjać jako aksjomat:) Co mam pisać że rozrząd ustawiony na znak T na magnecie który oznacz GMP i pokrywa sie idealnie ze szczerbinką w okienku a wałek jest krzywkami do kołu i znaki na kole z wałka pokrywają się z płaszczyzną głowicy przy napiętym łańcuchu nierządu............. Chłopaki może jakieś bardziej wydumane pomysły....... Już Zapek napisał mi na priva że miał kiedys podobnie bo śruba od regulacji zaworu zapierała sie o dekielek ale u mnie działa lub nie działa przy zdjetych dekielkach:) Napiszę jeszcze raz. Jak ustawie odpowiedni luzy zaworowe na trzech zaworach ( 2xssanie i 1x wydech ) i mega luz na jednym wydechu od strony dekompresatora ( pomimo takiego dużego luzu 4mm zawór pracuje w mniejszym zakresie ) TO SILNIK PALI Z PIERWSZEGO i gdyby nie hałas od dzwigienki to działa super. Jak ustawie luzy na wszystkich tak jak trzeba to jest dupa blada, nie pali i zalewa świece. JAKIEŚ SUGESTIE? Pozdrawiam rafał 450exc 6 |
Data: Marzec 25 2009 21:02:49 | Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami | Autor: Arni | Rafał Tomaszewski pisze: Napiszę jeszcze raz. Jak ustawie odpowiedni luzy zaworowe na trzech zaworach ( 2xssanie i 1x wydech ) i mega luz na jednym wydechu od strony dekompresatora ( pomimo takiego dużego luzu 4mm zawór pracuje w mniejszym zakresie ) TO SILNIK PALI Z PIERWSZEGO i gdyby nie hałas od dzwigienki to działa super. Jak ustawie luzy na wszystkich tak jak trzeba to jest dupa blada, nie pali i zalewa świece. czy to znaczy ze masz cos zjebane z dekomprsatorem? ze dobrze ustawiony zawór to ciagłe otwarcie dekompresatora? Bo jak mniemam dekompresator pracuje wlasnie z tym zaworem? -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 7 |
Data: Marzec 25 2009 21:30:15 | Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami | Autor: Rafał Tomaszewski |
Rafał Tomaszewski pisze: czy to znaczy ze masz cos zjebane z dekomprsatorem? ze dobrze ustawiony BINGO:) chodzi właśnie o ten zawór na którym pracuje dekompresator, ale ten reczny nie ma z tym nic wspólnego. Na moje oko to wygląda to tak że jak ustawie luzy tak jak trzeba to w momencie jak tło idzie do góry czyli w GMP to jest cpyknięcie na właśnie tym zaworze (od strony dekomp. ) a jak ustawie mega luz to już tego nie ma i wyda się że to owe cpyknięcie to praca autodekompresatora które działa wadliwie i nie pozwala odpalić maszyny. Jutro rozbieram poraz wtóry i oblukam to miejsce. Pozdrawiam Rafał 450exc 8 |
Data: Marzec 25 2009 19:21:26 | Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami | Autor: Marek B | Rafał Tomaszewski pisze: Pacjent: Honda XR 400 rok 96... KtoĹ ma jakieĹ pomysł bo ja już wymiÄkam, zajÄło mi dwa dni żeby dojć że przy takim luzie motor odpali mnie też siÄ wydaje że źle rozrzÄ d złożony albo napinacz siÄ już skoĹczył -- pozdrawiam Marek crf250x 9 |
Data: Marzec 25 2009 19:33:49 | Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami | Autor: Rafał Tomaszewski |
10 |
Data: Marzec 25 2009 20:04:48 | Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami | Autor: Marek B | Rafał Tomaszewski pisze: było podobnie czyli też nie było idealnego pokrycia znaków z powierzchnia. Uprzedzajac nastepne pytanie to odrazu pisze że na bank nie jest przestawiony o zÄba.A weź ustaw zawory według specyfikacji i sprawdź kompresjÄ. I jeszcze coĹ, może gniazdo zaworowe już siÄ sklepało (wyrobiło) i zawór zbyt głÄboko siedzi? -- pozdrawiam Marek crf250x 11 |
Data: Marzec 25 2009 20:20:26 | Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami | Autor: Rafał Tomaszewski |
12 |
Data: Marzec 25 2009 20:41:08 | Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami | Autor: PanAdol | Witam 13 |
Data: Marzec 25 2009 20:46:16 | Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami | Autor: Rafał Tomaszewski |
Witam o to jest jakiś trop wiec kolejna rozbiórka:( silikonu zero, tam są uszczelki blaszane pozdrawiam rafał 450exc 14 |
Data: Marzec 25 2009 22:16:29 | Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami | Autor: PanAdol |
Jak dobrze kojarze pod walkiem rozzrzadu (tam gdzie jest te sprzegielko jednokierunkowe dekompresatora osadzone na walku) pod tym sprzegielkiem jest w glowicy otwor i tam taki "dzyndzel"/tloczek ze sprezynka (ze 3-4mm srednicy) jak cisnienia nie ma sprezynka wypycha "dzyndzel" i sprzegielko nie obraca sie i podtrzymuje zawor. Jak zlapie cisnienie wciaga "dzyndzel - sprzegielko obraca sie i dekompresator odpuszcza - wydaje mi sie ze tak to mniej widcej dziala ;) Pzdr PanAdol 15 |
Data: Marzec 26 2009 12:45:41 | Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami | Autor: Rafał Tomaszewski |
Jak dobrze kojarze pod walkiem rozzrzadu (tam gdzie jest te sprzegielko no to kojarzysz dobrze bo pod wałkiem jest owy otworek o takiej średnicy w granicach 3mm tylko że z niego nic nie wystaje ( mogło zaginąć podczas transportu głowicy ), a jeśli biorąc pod uwagę że to działa tak jak opisujesz to brak owego "zaworka" lub :dzyndzelka" jak go zwał tak zwał to autodekompresator powinien być nie aktywny non stop a wychodzi że jest cały czas na działaniu. Grunt że problem jest zlokalizowany:) pozdrawiam rafał 450exc 16 |
Data: Marzec 25 2009 22:30:21 | Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami | Autor: PanAdol | Jeszcze jedno pytanie : 17 |
Data: Marzec 26 2009 10:58:22 | Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami | Autor: Rafał Tomaszewski |
Jeszcze jedno pytanie : no a jakże, podpinka pod cherroka 4.0L i ognia, ja zmarzłem a silnik nawet nie zakasłał Sie zastanawiam czy przy docieraniu za duzym tych zaworow nie moglo sie dekompresator ręczny przy kierownicy nie ma z tym nic wspólnego bo jest spory luz jeszcze na wałeczku od niego, nie jestem pewnien autodek. jeśli takowy jest i dlatego zaraz ide to prześledzić Ps do pomiaru kompresji w tych silnikach zalecaja wlasnie zwiekszenie luzu jest słabsza jak przy ustawieniu dużego luzu dlatego sądze że coś jest nie tak z tym auto i non stop odpręża mi silnik przy prawidłowym ustawieniu luzów. Generalnie troche mnie naprowadziłeś z tym kanalikiem,sprężynką i czymś tam jeszcze bo jak zciagałem głowice to nic takiego nie widziałem tam i może jak dałem do roboty głowice to gdzieś wypadło i teraz jest problem. Pozdrawiam Rafał 450exc 18 |
Data: Styczen 10 2012 22:22:49 | Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami | Autor: bolej1 | Witam widze ze temat byl juz dawno ale mam tez XR400 i ostatnio musialem zwalic glowice bo mialem przedmuch i zauwazylem ze tez brakuje mi tego auto dekompresora koleczek + sprezynka. Mozasz napisac jak sobie z tym poradziles? dokupiles? dorobiles? Użytkownik "PanAdol" napisał w wiadomości no a jakże, podpinka pod cherroka 4.0L i ognia, ja zmarzłem a silnik nawet Sie zastanawiam czy przy docieraniu za duzym tych zaworow nie moglo sie dekompresator ręczny przy kierownicy nie ma z tym nic wspólnego bo jest Ps do pomiaru kompresji w tych silnikach zalecaja wlasnie zwiekszenie luzu jest słabsza jak przy ustawieniu dużego luzu dlatego sądze że coś jest nie Generalnie troche mnie naprowadziłeś z tym kanalikiem,sprężynką i czymś tam Pozdrawiam -- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ 19 |
Data: Styczen 10 2012 22:30:17 | Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami | Autor: bolej1 | Witam mozesz napisac jak poradziles sobie z tym problemem? Użytkownik "PanAdol" napisał w wiadomości no a jakże, podpinka pod cherroka 4.0L i ognia, ja zmarzłem a silnik nawet Sie zastanawiam czy przy docieraniu za duzym tych zaworow nie moglo sie dekompresator ręczny przy kierownicy nie ma z tym nic wspólnego bo jest Ps do pomiaru kompresji w tych silnikach zalecaja wlasnie zwiekszenie luzu jest słabsza jak przy ustawieniu dużego luzu dlatego sądze że coś jest nie Generalnie troche mnie naprowadziłeś z tym kanalikiem,sprężynką i czymś tam Pozdrawiam -- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |