honda civiv - problem
1 | Data: Lipiec 18 2007 19:15:57 |
Temat: honda civiv - problem | |
Autor: r2f | Witam 2 |
Data: Lipiec 18 2007 21:43:37 | Temat: Re: honda civiv - problem | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "r2f" napisał w wiadomości [...] Do tej pory uzupelniono czynnik chlodzacy (brakowalo 150g/550g), przeczyszczono przepustnice i silniczek krokowy oraz wyregulowano zawory (przy okazji). Niestety problem nie ustapil, chociaz silnik jakby pracuje lepiej. Powyższe nie zaszkodzi, okresowo i tak powinno się to zrobić. W serwisie dowiedzialem sie, ze najprawdopodobniej trzeba wymienic silnik krokowy. Wydaje mi sie, ze gdyby byl on faktycznie uszkodzony, to mialbym problem z obrotami niezaleznie od tego czy klimatyzaja jest wlaczona czy nie. Jesli jest inaczej, powiedzcie. Też tak myślę , trzeba podjechać do serwisu klimatyzacji (z prawdziwego zdarzenia) i niech się wypowiedzą - może to tylko łożysko a najwyżej kupisz używaną z rozbiórki "anglika" i będzie OK. A tak wogóle to u mnie z A/C też lubi spaść wskazówka na ułamej sekundy prawie do zera ale nie słyszę po silniku żeby się dusił lub miał gasnąć ... pozdro PeJot Civic 3D 1.4iS'97 3 |
Data: Lipiec 19 2007 08:34:37 | Temat: Re: honda civiv - problem | Autor: Wojtaszek | r2f pisze: Mam Honde Civic 1.4iS '98 5-drzwiowa. Niedawno pojawil sie problem, kotry polega na tym iz przy wlaczonej klimatyzaji, auto bardzo szybko traci obroty i dlawi sie przy wciskaniu sprzegla. Zdarza sie, ze silnik zostaje zahamowany i auto gasnie w ruchu. mam ten sam problem, moze troche slabsze objawy tez po przeczyszczeniu wydaje mi sie, ze jest troche lepiej problemy wystepuje zarowno na benzynie jak i na gazie i nie wystepuje kiedy jest zimniej, czyli gdy klima pracuje mniej wydajnie (noc, deszcz) przeczyscilem przepustnice i krokowy standardowo wymienilem filtr powietrza sprawdzilem kable i swiece (wymieniane niedawno) zawory tez regulowane niedawno plyny w normie po przeczyszczeniu na wszelki wypadek, za porada mechanika, odlaczylem akumulator na noc, zeby komputer sie nauczyl od nowa obrotow (moze gdzies sobie zapamietal za niska wartosc, ale nic z tego; nie wiem czy trzeba na cala noc, nie wiem czy jest jakies podtrzymanie) wydaje mi sie, ze to jednak nie sprawa klimy - moze krokowy do wymiany (a wlasciwie nie krokowy tylko zawor powietrza dodatkowego), niedostepny w "drugim obiegu", tylko w ASO 1650 zl lub uzywany - moze sonda lambda, choc komputer (ale uniwersalny, nie hondowski) nie pokazal usterki 4 |
Data: Lipiec 19 2007 22:52:45 | Temat: Re: honda civiv - problem | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "Wojtaszek" napisał w wiadomości po przeczyszczeniu na wszelki wypadek, za porada mechanika, odlaczylem akumulator na noc, zeby komputer sie nauczyl od nowa obrotow (moze gdzies sobie zapamietal za niska wartosc, ale nic z tego; nie wiem czy trzeba na cala noc, nie wiem czy jest jakies podtrzymanie) Wystarczy odłączyć na kilka minut ale później trzeba silnik potrzymać na wolnych obrotach, aż załączy się wentylator no i trochę pojeździć - adaptacja może potrwać dzień albo i dwa zależy ile zrobisz km.. W tym czasie obroty po przegazowaniu z wciśniętym sprzęgłem mogą wyczyniać różne cuda - mogą spadać do zera ale i tak nie powinien gasnąć! Może autorowi wątku pomoże jednak na poblemy ponowna, poprawnie zrobiona adaptacja ECU po odłączeniu akumulatora? wydaje mi sie, ze to jednak nie sprawa klimy Awarie sondy lambda się w Hondach praktycznie nie zdarzają. Trzeba raz na jakiś czas czyścić przepustnicę i otwory doprowadzające powietrze - wszystko na biegu jałowym, odpowiednim sprayem do gaźników i przepustnic (jest bezpieczny dla katalizatora). A może po prostu powinieneś Civic'a trochę przegonić powyżej 5000 obrótów, czyli to co lubią najbardziej a nie mulić poniżej 2000rpm ? ;) pozdro PeJot Civic 3D 1.4iS'97 5 |
Data: Lipiec 20 2007 00:55:28 | Temat: Re: honda civiv - problem | Autor: r2f | PeJot - Krk napisał(a):
Na czym to polega i jak to zrobic? Mozna to zrobic samemu? Nie znam sie :/ Pozdrawiam r2f 6 |
Data: Lipiec 20 2007 20:38:58 | Temat: Re: honda civiv - problem | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "r2f" napisał w wiadomości Może autorowi wątku pomoże jednak na poblemy ponowna, poprawnie Odłączasz akumulator na kilka minut robiąc tym samym reset "komputera" silnika. Później po podłączeniu klemów i uruchomieniu silnika, komputer programuje od nowa "mapy" wtrysku i w tym dostraja też wolne obroty. Trzeba pozwolić mu się zagrzać tak żeby włączył się wentylator a później zacząć od spokojnej jazdy aż ustalą sie wolne obroty i po wciśnięciu sprzęgła będą się zatrzymywać na ok.500obr a nie spadać na chwilę do zera i później dopiero 500-700 obr. Różnymi autami jeździłem ale w Civic'ach komputer lubi się często "adaptować" (po włączeniu świateł, po włączeniu klimy itd.), może i dzięki temu są takie ekonomiczne ? pozdro PeJot Civic 3D 1.4iS'97 7 |
Data: Lipiec 20 2007 21:59:45 | Temat: Re: honda civiv - problem | Autor: Boombastic | Odłączasz akumulator na kilka minut robiąc tym samym reset "komputera" Metoda rzeźnicza. Cywilizacja wyciąga bezpiecznik Back-up ze skrzynki bezpieczników w komorze silnika na podszybiu. Później po podłączeniu klemów i uruchomieniu silnika, komputer programuje Eeee tam, nie rozpędząłbym się z tym programuje od nowa. Trzeba pozwolić mu się zagrzać tak żeby włączył się wentylator a później Tak naprawde to jak zrobisz reset i odpalisz silnik i od razu pojedziesz to i tak nic sie nie stanie. Po pewnym czasie i tak komp pozbiera dane. Czasem może zdarzyć sie falowanie obrotów, ale ja nigdy nie miałem z tym problemów. Różnymi autami jeździłem ale w Civic'ach komputer lubi się często Po pierwsze to sie są ekonomiczne, a po drugie to od kiedy regulacja wolnych obrotów za pomocą silnika krokowego jest adaptacją komputera? Nie za bardzo przeceniasz kompa? 8 |
Data: Lipiec 20 2007 23:47:49 | Temat: Re: honda civiv - problem | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "Boombastic" napisał w wiadomości Odłączasz akumulator na kilka minut robiąc tym samym reset "komputera" silnika. Przy okazji można przeczyścić klemy, zwłaszcza plusową. Nie ma tego złego :P Później po podłączeniu klemów i uruchomieniu silnika, komputer programuje Jakiś algorytm wykonuje i ogólnie coś tam programuje ... Tak naprawde to jak zrobisz reset i odpalisz silnik i od razu pojedziesz to i tak nic sie nie stanie. Po pewnym czasie i tak komp pozbiera dane. Czasem może zdarzyć sie falowanie obrotów, ale ja nigdy nie miałem z tym problemów. Pewnie że można jeździć ale przy każdym wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do zera i trochę wzrastają i tak przy każdym dojechaniu do świateł, zahamowaniu itd. Taka jazda w mieście jest uciążliwa, lepiej skrócić sobie cierpienia. Różnymi autami jeździłem ale w Civic'ach komputer lubi się często "adaptować" W wersji 3D/4D są ekonomiczne (aktualnie w wakacje pali mi po mieście 7L, pomimo stopów, zwolnień do 40km itd.) :), Honda trochę skrzywdziła Cify motując inną skrzynię w 5D ... a po drugie to od kiedy regulacja wolnych obrotów za pomocą silnika krokowego jest adaptacją komputera? Nie za bardzo przeceniasz kompa? Pewnie że uprościłem z tym "komputerem" to prostu zwykły sterownik jednak w Cifie widzę że "ciągle" coś kombinuje/programuje/adaptuje jak zwał tak zwał ;) (np.jechałem bez świateł, gdy wciskam sprzęgło wolne obroty spadają jak należy do ok.600obr., włączam światła i przez chwilę jazdy gdy przegazujesz i wciśniesz sprzęgło to spadają na ułamek sekundy do np.400 i podciągają się zaraz na ok.700 a po chwili jazdy już "pamięta" żeby po przegazowniu zatrzymać się na 600-700 a nie niżej. Na klimie na poczatku podobne obserwacje + duże zmulenie gdy kompresor często pracuje (np. na nawiewie powyżej 2), 1.4/90KM to dla klimy trochę za mało ... pozdro PeJot Civic 3D 1.4iS'97 9 |
Data: Lipiec 19 2007 23:20:48 | Temat: Re: honda civiv - problem | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "Wojtaszek" napisał w wiadomości mam ten sam problem, moze troche slabsze objawy A u Ciebie do tego jest gaz to już wogóle nie ma jak dojść o co chodzi :/ pozdro PeJot 10 |
Data: Sierpien 07 2007 10:03:52 | Temat: Re: honda civiv - problem | Autor: Wojtaszek | PeJot - Krk pisze: mam ten sam problem, moze troche slabsze objawy A u Ciebie do tego jest gaz to już wogóle nie ma jak dojść o co chodzi :/ po wczesniejszym przeczyszczeniu przepustnicy i silnika krokowego(zaworu powietrza dodatkowego) oraz restarcie komputera (odlaczenie akumulatora na pare godzin), poniewaz obroty dalej szalaly (swiece, kable i lambda OK), umowilem sie na regulacje wolnych obrotow w ASO Honda , ale postanowilem wczesniej jeszcze podladowac akumulator (Bosch Silver, od poczatku mi sie nie podobal) ... ladowalem 24h, po podlaczeniu obroty uspokoily sie (upal, klima, radio, swiatla, lpg - obroty ok) tak wiec nie wiem czy to byla kwestia dluzszego odlaczenia akumultora czy moze wina samego akumulatora, jezeli to drugie to za jakis czas falujace obroty powinny powrocic gosc w ASO powiedzial 1. falujace obroty w Hondach to standard 2. po wymianie akumulatora czasem trzeba wyregulowac wolne obroty - ciekawe czy cokolwiek reguluja czy tylko robia to co ja 11 |
Data: Sierpien 07 2007 19:48:20 | Temat: Re: honda civiv - problem | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "Wojtaszek" napisał w wiadomości [...] gosc w ASO powiedzial Hehe, regulacja w.o. w silniku z wtryskiem paliwa ... ;) Robią reset komputera + adaptację, która i tak normalnie sama się zrobi tylko trzeba cierpliwie pojeździć z dwa dni ... pozdro PeJot Civic 3D 1.4iS'97 12 |
Data: Lipiec 22 2007 04:43:29 | Temat: Re: honda civiv - problem | Autor: Mariusz | r2f wrote: Witam Wmontowac do civica silnik ktory ma wiecej koni niz klima potrzebuje a ten motorek ktory wyjmiesz to mamusce do mlynka do kawy moze sie przydac. 13 |
Data: Lipiec 22 2007 12:02:30 | Temat: Re: honda civiv - problem | Autor: Boombastic |
Wmontowac do civica silnik ktory ma wiecej koni niz klima potrzebuje a ten Masz jeszcze jakies złote mysli? |