Grupy dyskusyjne   »   honda civiv - problem

honda civiv - problem



1 Data: Lipiec 18 2007 19:15:57
Temat: honda civiv - problem
Autor: r2f 

Witam

Mam Honde Civic 1.4iS '98 5-drzwiowa. Niedawno pojawil sie problem, kotry polega na tym iz przy wlaczonej klimatyzaji, auto bardzo szybko traci obroty i dlawi sie przy wciskaniu sprzegla. Zdarza sie, ze silnik zostaje zahamowany i auto gasnie w ruchu.

Co moze byc przyczyna takiego zachowania? Dodam, ze problem nie wystepuje, gdy klimatyzacja jest wylaczona. Wowczas autko jezdzi bez problemow.

Do tej pory uzupelniono czynnik chlodzacy (brakowalo 150g/550g), przeczyszczono przepustnice i silniczek krokowy oraz wyregulowano zawory (przy okazji). Niestety problem nie ustapil, chociaz silnik jakby pracuje lepiej.

W serwisie dowiedzialem sie, ze najprawdopodobniej trzeba wymienic silnik krokowy. Wydaje mi sie, ze gdyby byl on faktycznie uszkodzony, to mialbym problem z obrotami niezaleznie od tego czy klimatyzaja jest wlaczona czy nie. Jesli jest inaczej, powiedzcie.

Ja typuje zacierajaca sie sprezarke klimatyzaji (jezdzilem bez odpowiedniej ilosci czynnika).

Prosze Was o opinie na ten temat.

Pozdrawiam
r2f



2 Data: Lipiec 18 2007 21:43:37
Temat: Re: honda civiv - problem
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "r2f"  napisał w wiadomości [...]

Do tej pory uzupelniono czynnik chlodzacy (brakowalo 150g/550g), przeczyszczono przepustnice i silniczek krokowy oraz wyregulowano zawory (przy okazji). Niestety problem nie ustapil, chociaz silnik jakby pracuje lepiej.

Powyższe nie zaszkodzi, okresowo i tak powinno się to zrobić.

W serwisie dowiedzialem sie, ze najprawdopodobniej trzeba wymienic silnik krokowy. Wydaje mi sie, ze gdyby byl on faktycznie uszkodzony, to mialbym problem z obrotami niezaleznie od tego czy klimatyzaja jest wlaczona czy nie. Jesli jest inaczej, powiedzcie.

Ja typuje zacierajaca sie sprezarke klimatyzaji (jezdzilem bez odpowiedniej ilosci czynnika).

Też tak myślę , trzeba podjechać do serwisu klimatyzacji (z prawdziwego zdarzenia)
i niech się wypowiedzą - może to tylko łożysko a najwyżej kupisz używaną
z rozbiórki "anglika" i będzie OK.

A tak wogóle to u mnie z A/C też lubi spaść wskazówka na ułamej sekundy
prawie do zera ale nie słyszę po silniku żeby się dusił lub miał gasnąć ...

pozdro

PeJot

Civic 3D 1.4iS'97

3 Data: Lipiec 19 2007 08:34:37
Temat: Re: honda civiv - problem
Autor: Wojtaszek 

r2f pisze:

Mam Honde Civic 1.4iS '98 5-drzwiowa. Niedawno pojawil sie problem, kotry polega na tym iz przy wlaczonej klimatyzaji, auto bardzo szybko traci obroty i dlawi sie przy wciskaniu sprzegla. Zdarza sie, ze silnik zostaje zahamowany i auto gasnie w ruchu.

Co moze byc przyczyna takiego zachowania? Dodam, ze problem nie wystepuje, gdy klimatyzacja jest wylaczona. Wowczas autko jezdzi bez problemow.

Do tej pory uzupelniono czynnik chlodzacy (brakowalo 150g/550g), przeczyszczono przepustnice i silniczek krokowy oraz wyregulowano zawory (przy okazji). Niestety problem nie ustapil, chociaz silnik jakby pracuje lepiej.

W serwisie dowiedzialem sie, ze najprawdopodobniej trzeba wymienic silnik krokowy. Wydaje mi sie, ze gdyby byl on faktycznie uszkodzony, to mialbym problem z obrotami niezaleznie od tego czy klimatyzaja jest wlaczona czy nie. Jesli jest inaczej, powiedzcie.

Ja typuje zacierajaca sie sprezarke klimatyzaji (jezdzilem bez odpowiedniej ilosci czynnika).

mam ten sam problem, moze troche slabsze objawy
tez po przeczyszczeniu wydaje mi sie, ze jest troche lepiej
problemy wystepuje zarowno na benzynie jak i na gazie i nie wystepuje kiedy jest zimniej, czyli gdy klima pracuje mniej wydajnie (noc, deszcz)

przeczyscilem przepustnice i krokowy
standardowo wymienilem filtr powietrza
sprawdzilem kable i swiece (wymieniane niedawno)
zawory tez regulowane niedawno
plyny w normie

po przeczyszczeniu na wszelki wypadek, za porada mechanika, odlaczylem akumulator na noc, zeby komputer sie nauczyl od nowa obrotow (moze gdzies sobie zapamietal za niska wartosc, ale nic z tego; nie wiem czy trzeba na cala noc, nie wiem czy jest jakies podtrzymanie)

wydaje mi sie, ze to jednak nie sprawa klimy
- moze krokowy do wymiany (a wlasciwie nie krokowy tylko zawor powietrza dodatkowego), niedostepny w "drugim obiegu", tylko w ASO 1650 zl lub uzywany
- moze sonda lambda, choc komputer (ale uniwersalny, nie hondowski) nie pokazal usterki

4 Data: Lipiec 19 2007 22:52:45
Temat: Re: honda civiv - problem
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "Wojtaszek"  napisał w wiadomości

po przeczyszczeniu na wszelki wypadek, za porada mechanika, odlaczylem akumulator na noc, zeby komputer sie nauczyl od nowa obrotow (moze gdzies sobie zapamietal za niska wartosc, ale nic z tego; nie wiem czy trzeba na cala noc, nie wiem czy jest jakies podtrzymanie)

Wystarczy odłączyć na kilka minut ale później trzeba silnik potrzymać
na wolnych obrotach, aż załączy się wentylator no i trochę pojeździć
- adaptacja może potrwać dzień albo i dwa zależy ile zrobisz km..

W tym czasie obroty po przegazowaniu z wciśniętym sprzęgłem mogą
wyczyniać różne cuda - mogą spadać do zera ale i tak nie powinien gasnąć!

Może autorowi wątku pomoże jednak na poblemy ponowna, poprawnie
zrobiona adaptacja ECU po odłączeniu akumulatora?


wydaje mi sie, ze to jednak nie sprawa klimy
- moze krokowy do wymiany (a wlasciwie nie krokowy tylko zawor powietrza dodatkowego), niedostepny w "drugim obiegu", tylko w ASO 1650 zl lub uzywany
- moze sonda lambda, choc komputer (ale uniwersalny, nie hondowski) nie pokazal usterki

Awarie sondy lambda się w Hondach praktycznie nie zdarzają.

Trzeba raz na jakiś czas czyścić przepustnicę i otwory doprowadzające
powietrze - wszystko na biegu jałowym, odpowiednim sprayem do gaźników
i przepustnic (jest bezpieczny dla katalizatora).

A może po prostu powinieneś Civic'a trochę przegonić powyżej 5000 obrótów,
czyli to co lubią najbardziej a nie mulić poniżej 2000rpm ? ;)

pozdro

PeJot

Civic 3D 1.4iS'97

5 Data: Lipiec 20 2007 00:55:28
Temat: Re: honda civiv - problem
Autor: r2f 

PeJot - Krk napisał(a):


Może autorowi wątku pomoże jednak na poblemy ponowna, poprawnie
zrobiona adaptacja ECU po odłączeniu akumulatora?

Na czym to polega i jak to zrobic? Mozna to zrobic samemu? Nie znam sie :/

Pozdrawiam
r2f

6 Data: Lipiec 20 2007 20:38:58
Temat: Re: honda civiv - problem
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "r2f"  napisał w wiadomości

Może autorowi wątku pomoże jednak na poblemy ponowna, poprawnie
zrobiona adaptacja ECU po odłączeniu akumulatora?

Na czym to polega i jak to zrobic? Mozna to zrobic samemu? Nie znam sie :/

Odłączasz akumulator na kilka minut robiąc tym samym reset "komputera" silnika.

Później po podłączeniu klemów i uruchomieniu silnika, komputer programuje
od nowa "mapy" wtrysku i w tym dostraja też wolne obroty.

Trzeba pozwolić mu się zagrzać tak żeby włączył się wentylator a później
zacząć od spokojnej jazdy aż ustalą sie wolne obroty i po wciśnięciu sprzęgła będą
się zatrzymywać na ok.500obr a nie spadać na chwilę do zera i później dopiero
500-700 obr.

Różnymi autami jeździłem ale w Civic'ach komputer lubi się często "adaptować"
(po włączeniu świateł, po włączeniu klimy itd.), może i dzięki temu są takie ekonomiczne ?

pozdro

PeJot

Civic 3D 1.4iS'97

7 Data: Lipiec 20 2007 21:59:45
Temat: Re: honda civiv - problem
Autor: Boombastic 

Odłączasz akumulator na kilka minut robiąc tym samym reset "komputera"
silnika.

Metoda rzeźnicza. Cywilizacja wyciąga bezpiecznik Back-up ze skrzynki
bezpieczników w komorze silnika na podszybiu.

Później po podłączeniu klemów i uruchomieniu silnika, komputer programuje
od nowa "mapy" wtrysku i w tym dostraja też wolne obroty.

Eeee tam, nie rozpędząłbym się z tym programuje od nowa.

Trzeba pozwolić mu się zagrzać tak żeby włączył się wentylator a później
zacząć od spokojnej jazdy aż ustalą sie wolne obroty i po wciśnięciu
sprzęgła będą
się zatrzymywać na ok.500obr a nie spadać na chwilę do zera i później
dopiero
500-700 obr.

Tak naprawde to jak zrobisz reset i odpalisz silnik i od razu pojedziesz to
i tak nic sie nie stanie. Po pewnym czasie i tak komp pozbiera dane. Czasem
może zdarzyć sie falowanie obrotów, ale ja nigdy nie miałem z tym problemów.

Różnymi autami jeździłem ale w Civic'ach komputer lubi się często
"adaptować"
(po włączeniu świateł, po włączeniu klimy itd.), może i dzięki temu są
takie ekonomiczne ?

Po pierwsze to sie są ekonomiczne, a po drugie to od kiedy regulacja wolnych
obrotów za pomocą silnika krokowego jest adaptacją komputera? Nie za bardzo
przeceniasz kompa?

8 Data: Lipiec 20 2007 23:47:49
Temat: Re: honda civiv - problem
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "Boombastic"  napisał w wiadomości

Odłączasz akumulator na kilka minut robiąc tym samym reset "komputera" silnika.

Metoda rzeźnicza. Cywilizacja wyciąga bezpiecznik Back-up ze skrzynki bezpieczników w komorze silnika na podszybiu.

Przy okazji można przeczyścić klemy, zwłaszcza plusową.
Nie ma tego złego :P

Później po podłączeniu klemów i uruchomieniu silnika, komputer programuje
od nowa "mapy" wtrysku i w tym dostraja też wolne obroty.

Eeee tam, nie rozpędząłbym się z tym programuje od nowa.

Jakiś algorytm wykonuje i ogólnie coś tam programuje ...

Tak naprawde to jak zrobisz reset i odpalisz silnik i od razu pojedziesz to i tak nic sie nie stanie. Po pewnym czasie i tak komp pozbiera dane. Czasem może zdarzyć sie falowanie obrotów, ale ja nigdy nie miałem z tym problemów.

Pewnie że można jeździć ale przy każdym wciśnięciu sprzęgła obroty spadają
do zera i trochę wzrastają i tak przy każdym dojechaniu do świateł, zahamowaniu itd.
Taka jazda w mieście jest uciążliwa, lepiej skrócić sobie cierpienia.

Różnymi autami jeździłem ale w Civic'ach komputer lubi się często "adaptować"
(po włączeniu świateł, po włączeniu klimy itd.), może i dzięki temu są takie ekonomiczne ?

Po pierwsze to sie są ekonomiczne,

W wersji 3D/4D są ekonomiczne (aktualnie w wakacje pali mi po mieście 7L,
pomimo stopów, zwolnień do 40km itd.) :), Honda trochę skrzywdziła Cify
motując inną skrzynię w 5D ...

a po drugie to od kiedy regulacja wolnych obrotów za pomocą silnika krokowego jest adaptacją komputera? Nie za bardzo przeceniasz kompa?

Pewnie że uprościłem z tym "komputerem" to prostu zwykły sterownik
jednak w Cifie widzę że "ciągle" coś kombinuje/programuje/adaptuje jak
zwał tak zwał ;)

(np.jechałem bez świateł, gdy wciskam sprzęgło wolne obroty spadają
jak należy do ok.600obr., włączam światła i przez chwilę jazdy gdy przegazujesz
i wciśniesz sprzęgło to spadają na ułamek sekundy do np.400 i podciągają
się zaraz na ok.700 a po chwili jazdy już "pamięta" żeby po przegazowniu
zatrzymać się na 600-700 a nie niżej.

Na klimie na poczatku podobne obserwacje + duże zmulenie gdy kompresor
często pracuje (np. na nawiewie powyżej 2), 1.4/90KM to dla klimy trochę za mało ...

pozdro

PeJot

Civic 3D 1.4iS'97

9 Data: Lipiec 19 2007 23:20:48
Temat: Re: honda civiv - problem
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "Wojtaszek"  napisał w wiadomości

[...]

mam ten sam problem, moze troche slabsze objawy
tez po przeczyszczeniu wydaje mi sie, ze jest troche lepiej
problemy wystepuje zarowno na benzynie jak i na gazie i nie wystepuje kiedy jest zimniej, czyli gdy klima pracuje mniej wydajnie (noc, deszcz)

A u Ciebie do tego jest gaz to już wogóle nie ma jak dojść o co chodzi :/

pozdro

PeJot

10 Data: Sierpien 07 2007 10:03:52
Temat: Re: honda civiv - problem
Autor: Wojtaszek 

PeJot - Krk pisze:

mam ten sam problem, moze troche slabsze objawy
tez po przeczyszczeniu wydaje mi sie, ze jest troche lepiej
problemy wystepuje zarowno na benzynie jak i na gazie i nie wystepuje kiedy jest zimniej, czyli gdy klima pracuje mniej wydajnie (noc, deszcz)

A u Ciebie do tego jest gaz to już wogóle nie ma jak dojść o co chodzi :/

po wczesniejszym przeczyszczeniu przepustnicy i silnika krokowego(zaworu powietrza dodatkowego) oraz restarcie komputera (odlaczenie akumulatora na pare godzin), poniewaz obroty dalej szalaly (swiece, kable i lambda OK), umowilem sie na regulacje wolnych obrotow w ASO Honda , ale postanowilem wczesniej jeszcze podladowac akumulator (Bosch Silver, od poczatku  mi sie nie podobal) ... ladowalem 24h, po podlaczeniu obroty uspokoily sie (upal, klima, radio, swiatla, lpg - obroty ok)

tak wiec nie wiem czy to byla kwestia dluzszego odlaczenia akumultora czy moze wina samego akumulatora, jezeli to drugie to za jakis czas falujace obroty powinny powrocic

gosc w ASO powiedzial
1. falujace obroty w Hondach to standard
2. po wymianie akumulatora czasem trzeba wyregulowac wolne obroty - ciekawe czy cokolwiek reguluja czy tylko robia to co ja

11 Data: Sierpien 07 2007 19:48:20
Temat: Re: honda civiv - problem
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "Wojtaszek"  napisał w wiadomości [...]

gosc w ASO powiedzial
1. falujace obroty w Hondach to standard
2. po wymianie akumulatora czasem trzeba wyregulowac wolne obroty - ciekawe czy cokolwiek reguluja czy tylko robia to co ja

Hehe, regulacja w.o. w silniku z wtryskiem paliwa ... ;)
Robią reset komputera + adaptację, która i tak normalnie sama
się zrobi tylko trzeba cierpliwie pojeździć z dwa dni ...

pozdro

PeJot

Civic 3D 1.4iS'97

12 Data: Lipiec 22 2007 04:43:29
Temat: Re: honda civiv - problem
Autor: Mariusz 

r2f wrote:

Witam

Mam Honde Civic 1.4iS '98 5-drzwiowa. Niedawno pojawil sie problem,
kotry polega na tym iz przy wlaczonej klimatyzaji, auto bardzo szybko
traci obroty i dlawi sie przy wciskaniu sprzegla. Zdarza sie, ze silnik
zostaje zahamowany i auto gasnie w ruchu.

Co moze byc przyczyna takiego zachowania? Dodam, ze problem nie
wystepuje, gdy klimatyzacja jest wylaczona. Wowczas autko jezdzi bez
problemow.


Wmontowac do civica silnik ktory ma wiecej koni niz klima potrzebuje a ten
motorek ktory wyjmiesz to mamusce do mlynka do kawy moze sie przydac.

13 Data: Lipiec 22 2007 12:02:30
Temat: Re: honda civiv - problem
Autor: Boombastic 


Wmontowac do civica silnik ktory ma wiecej koni niz klima potrzebuje a ten
motorek ktory wyjmiesz to mamusce do mlynka do kawy moze sie przydac.

Masz jeszcze jakies złote mysli?

honda civiv - problem



Grupy dyskusyjne