Grupy dyskusyjne   »   hydrauliczny "drazek skretny"?

hydrauliczny "drazek skretny"?



1 Data: Maj 27 2008 08:10:14
Temat: hydrauliczny "drazek skretny"?
Autor: MarcinJM 

Witam
Obmyslilem sobie takie cos:
http://jazzinka.pl/garb/zaw.jpg
Cel jaki chcialem osiagnac to ograniczenie (a wlasciwie wyeliminowanie) przechylow przy ostrej jezdzie na zakretach. Dodatkowo w zakretach buda jest sciagana nizej, co obniza srodek ciezkosci.
Czerwona os to nie jest os sztywna, zawieszenie niezalezne, a wlasciwie zalezne poprzez uklad hydrauliczny. Wykonalem juz dzialajacy model takiego zawieszenie i jest obiecujacy.
Prosze wziac pod rozwage ew. lekkie zapowietrzenie ukladu celem bardziej miekkiej pracy.
Uwagi i opinie poprosze.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm



2 Data: Maj 27 2008 10:13:44
Temat: Re: hydrauliczny "drazek skretny"?
Autor: Tomasz Pyra 

MarcinJM pisze:

Witam
Obmyslilem sobie takie cos:
http://jazzinka.pl/garb/zaw.jpg
Cel jaki chcialem osiagnac to ograniczenie (a wlasciwie wyeliminowanie) przechylow przy ostrej jezdzie na zakretach. Dodatkowo w zakretach buda jest sciagana nizej, co obniza srodek ciezkosci.

A co ją ściąga niżej?
IMO w zakręcie po postu nic się nie ruszy, bo przeniesienie nacisku na jedno koło zostanie skompensowane zmniejszeniem nacisku na drugie koło.

Teraz zauważ co się stanie jak to zewnętrzne koło najedzie nagle na kamień - podbite zostanie wewnętrzne koło które straci w tym momencie przyczepność.

Czerwona os to nie jest os sztywna, zawieszenie niezalezne, a wlasciwie zalezne poprzez uklad hydrauliczny. Wykonalem juz dzialajacy model takiego zawieszenie i jest obiecujacy.
Prosze wziac pod rozwage ew. lekkie zapowietrzenie ukladu celem bardziej miekkiej pracy.
Uwagi i opinie poprosze.

No tak, ale w tym rozwiązaniu zawieszenie po prostu taje się zależne i lewa i prawa strona chodzą tak samo.
Podobny efekt uzyskasz stosując po prostu bardziej sztywny klasyczny stabilizator, lub sztywną belkę skrętną (w zasadzie już nie będzie wtedy "skrętna", a tylko belką).

To co proponujesz to po prostu zespolenie obu stron zawieszenia tak żeby chodziły równo. A to zjawisko wcale nie jest tak pożądane jak by się mogło wydawać. Czasami takie rzeczy robi się w przyczepkach :)

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

3 Data: Maj 27 2008 10:32:49
Temat: Re: hydrauliczny "drazek skretny"?
Autor: bswiatek 

Obmyslilem sobie takie cos:
http://jazzinka.pl/garb/zaw.jpg
Cel jaki chcialem osiagnac to ograniczenie (a wlasciwie wyeliminowanie)
przechylow przy ostrej jezdzie na zakretach. Dodatkowo w zakretach buda
jest sciagana nizej, co obniza srodek ciezkosci.
Czerwona os to nie jest os sztywna, zawieszenie niezalezne, a wlasciwie
zalezne poprzez uklad hydrauliczny. Wykonalem juz dzialajacy model takiego
zawieszenie i jest obiecujacy.
Prosze wziac pod rozwage ew. lekkie zapowietrzenie ukladu celem bardziej
miekkiej pracy.
Uwagi i opinie poprosze.

Kup Xantie Active i bedziesz mial taki bajer w standardzie :-)

--
pozdrawiam
bswiatek

4 Data: Maj 27 2008 11:41:25
Temat: Re: hydrauliczny "drazek skretny"?
Autor: J.F. 

On Tue, 27 May 2008 08:10:14 +0200,  MarcinJM wrote:

Obmyslilem sobie takie cos:
http://jazzinka.pl/garb/zaw.jpg
Cel jaki chcialem osiagnac to ograniczenie (a wlasciwie wyeliminowanie)
przechylow przy ostrej jezdzie na zakretach. Dodatkowo w zakretach buda
jest sciagana nizej, co obniza srodek ciezkosci.

Uwagi i opinie poprosze.

Ciekawe, ciekawe. Ale

-takie rzeczy to sie zglasza do opatentowania przed publikacja,

-w patentach warto by pogrzebac - ktos pewnie na to wpadl dawno temu
  .. i widac nie jest dobre :-)

-czy nie bedzie problemow ze np jednym kolem najedziesz na kamien,
 drugie tez podskoczy ?

-albo wsiadzie tesciowa, uszczelki troche puszcza, i tak juz na
mieciac zostanie.

-a w ogole to pret stabilizatora chyba prostszy ?

-przy okazji to robi za amortyzator .. i czy nie bedzie zbyt twardy ?
 dlugie te rurki, pewnie cienkie ...

J.

5 Data: Maj 27 2008 12:37:22
Temat: Re: hydrauliczny "drazek skretny"?
Autor: Robert Rędziak 

On Tue, 27 May 2008 11:41:25 +0200, J.F
 wrote:

Ciekawe, ciekawe. Ale

-takie rzeczy to sie zglasza do opatentowania przed publikacja,

 Co tu patentować? Hydrauliczny stabilizator był znany wiele lat
 temu :)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

6 Data: Maj 27 2008 20:39:44
Temat: Re: hydrauliczny "drazek skretny"?
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

J.F. pisze:

-takie rzeczy to sie zglasza do opatentowania przed publikacja,
Opatentowane i działaj±ce - Citroen Xantia Activa

-czy nie bedzie problemow ze np jednym kolem najedziesz na kamien,
 drugie tez podskoczy ?
Bezwładno¶ć Hydropeumatyki zabezpiecza przed tym

-albo wsiadzie tesciowa, uszczelki troche puszcza, i tak juz na
mieciac zostanie.
Kalkulator zawieszenia dba o takie "szczegóły"

-przy okazji to robi za amortyzator .. i czy nie bedzie zbyt twardy ?  dlugie te rurki, pewnie cienkie ...
Wła¶nie przy przepływie przez rurki powstaje tarcie amortyzuj±ce gwałtowne wahania ci¶nienia.

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

7 Data: Maj 27 2008 22:28:13
Temat: Re: hydrauliczny "drazek skretny"?
Autor: J.F. 

On Tue, 27 May 2008 20:39:44 +0200,  Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote:

J.F. pisze:
-takie rzeczy to sie zglasza do opatentowania przed publikacja,
Opatentowane i działaj±ce - Citroen Xantia Activa

Ale jednak jest to inny uklad.

-przy okazji to robi za amortyzator .. i czy nie bedzie zbyt twardy ?
 dlugie te rurki, pewnie cienkie ...
Wła¶nie przy przepływie przez rurki powstaje tarcie amortyzuj±ce
gwałtowne wahania ci¶nienia.

Cos sie chyba nie rozumiemy.

J.

8 Data: Maj 27 2008 23:10:41
Temat: Re: hydrauliczny "drazek skretny"?
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

J.F. pisze:

On Tue, 27 May 2008 20:39:44 +0200,  Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote:
J.F. pisze:
-takie rzeczy to sie zglasza do opatentowania przed publikacja,
Opatentowane i działaj±ce - Citroen Xantia Activa
 Ale jednak jest to inny uklad.
Inny, ale chyba najbardziej zbliżony do proponowanej  idei działania. I OIDP jedyny wdrożony do produkcji seryjnej w popularnym samochodzie.

-przy okazji to robi za amortyzator .. i czy nie bedzie zbyt twardy ?  dlugie te rurki, pewnie cienkie ...
Wła¶nie przy przepływie przez rurki powstaje tarcie amortyzuj±ce gwałtowne wahania ci¶nienia.

Cos sie chyba nie rozumiemy.
Masz rację - Ľle przeczytałem - zobaczyłem pytanie "co robi za amortyzator?" Mea Culpa

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

hydrauliczny "drazek skretny"?



Grupy dyskusyjne