Grupy dyskusyjne   »   hydro jak sprawdzic?

hydro jak sprawdzic?



1 Data: Maj 23 2007 21:31:41
Temat: hydro jak sprawdzic?
Autor: xx 

witajcie

mam pytanie, jak sprawdzic  czy hydro pneumatyczne zawieszenie dziala
poprawnie? zdaje sobie sprawe ze nie sprawdze 100% ale chociaz w jakims
stopniu czy dziala poprawnie konkretnie chodzi o xantie



2 Data: Maj 23 2007 22:44:12
Temat: Re: hydro jak sprawdzic?
Autor: J_K_K 


Użytkownik "xx"  napisał w wiadomości
| witajcie
|
| mam pytanie, jak sprawdzic  czy hydro pneumatyczne zawieszenie dziala
| poprawnie? zdaje sobie sprawe ze nie sprawdze 100% ale chociaz w jakims
| stopniu czy dziala poprawnie konkretnie chodzi o xantie
|
Poszukaj strony klubu Citroena - tam jest dokładny opis.

Pzdr

JKK

3 Data: Maj 23 2007 23:55:03
Temat: Re: hydro jak sprawdzic?
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "xx"  napisał w wiadomości

witajcie

mam pytanie, jak sprawdzic  czy hydro pneumatyczne zawieszenie dziala
poprawnie? zdaje sobie sprawe ze nie sprawdze 100% ale chociaz w jakims
stopniu czy dziala poprawnie konkretnie chodzi o xantie

na stronie klubu cytrynki jest dokladny opis.

pokrotce:
1. sprawdzasz czy wszsystkie polozenia dzialaja poprawnie, od serwisowego
dolnego , poprzez zwykle, podwyzszone, do serwisowego gornego

2. sprawdzasz czy zmiana polozenia nadwozia (wysokosci) odbywa sie plynnie,
i czy od momentu przestawienia dzwigni pozycji nadwozia do momentu
faktycznej zmiany polozenia nie uplywa wiecej niz parenascie sekund

3. sprawdzasz jak czesto "cyka" konzektor, czyli grucha centralnie u dolu
silnika. jezeli jest to np minuta to jest niezle, jezeli jest to 15
sek,gorzej, jezeli 2-3 sek - tragicznie.

4. sprawdzasz czy wcisniecie (ewentualnie pompowanie) pedalu hamulca nie
powoduje jakichs dziwnych manewrow tylu pojazdu (gora dol). Jezeli
powoduje - uszkodzenie rozdzielacza wydatku cisnienia w pompie LHM

5. uruchamiasz silnik, wysiadasz, czekasz chwile , gasisz silnik. Po chwili
siadasz na tylnej krawedzi bagaznika - auto troche przysiada. Jezeli po paru
sek mimo braku silnika auto sie podniesie o pare cm, to masz sprawny
akumulator cisnienia. jezeli nie, to raczej nie.

6. korektory - przy pracujacym silniku naciskasz przod auta i trzymasz, auto
sie poddaje i przysiada, po chwili powinno wrocic "silujac sie z Toba" do
wczesniejszej wysokosci. Potem to samo ponawiasz z tylu.

7. po kilku h od zgaszenia silnika auto powinno wciaz "stac" na tej samej
wysokosci - jezeli nie to elektrozawor padniety

8.  sprawdzasz po chwili postoju czy nie ma wyciekow z silownikow lub
przewodow LHM....

tak pokrotce.


--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK -  Scorpio 2.4 V6 Srebrny Metalic + Alan 28 / RS39 + AT 1700
PMS++PJ S+ p++ M W P++:++ X+ L++ B++ M+ Z+++ T-W- CB++

4 Data: Maj 24 2007 10:05:24
Temat: Re: hydro jak sprawdzic?
Autor: Hatson 

pokrotce:
1. sprawdzasz czy wszsystkie polozenia dzialaja poprawnie, od serwisowego
dolnego , poprzez zwykle, podwyzszone, do serwisowego gornego

2. sprawdzasz czy zmiana polozenia nadwozia (wysokosci) odbywa sie
plynnie,
i czy od momentu przestawienia dzwigni pozycji nadwozia do momentu
faktycznej zmiany polozenia nie uplywa wiecej niz parenascie sekund

No wersje z akumulatorem cisnienia (SC MAC), z serwosiwego dolnego w
parenascie sekund moga nie wstac. . Natomiast reszta tak jak piszesz

3. sprawdzasz jak czesto "cyka" konzektor, czyli grucha centralnie u dolu
silnika. jezeli jest to np minuta to jest niezle, jezeli jest to 15
sek,gorzej, jezeli 2-3 sek - tragicznie.

Dodalbym, ze nie oznacza to odrazu calkowitej padliny ukladu. Taki stan
rzeczy moze powodowac poprostu pusta ta grucha, a koszt to cos ponad 100 zl.

4. sprawdzasz czy wcisniecie (ewentualnie pompowanie) pedalu hamulca nie
powoduje jakichs dziwnych manewrow tylu pojazdu (gora dol). Jezeli
powoduje - uszkodzenie rozdzielacza wydatku cisnienia w pompie LHM

Albo walniety dystrybutor hamulcowy. W obu przypadkach naprawa jest juz
sporo bardziej kosztowna. Przy walnietym dystrybutorze, czesto leje sie LHM
pod nogi. Zobacz, czy nie ma czegos na dywanikach, jezeli auto dziwnie by
sie zachowywalo przy naciskaniu hamulca.


5. uruchamiasz silnik, wysiadasz, czekasz chwile , gasisz silnik. Po
chwili
siadasz na tylnej krawedzi bagaznika - auto troche przysiada. Jezeli po
paru
sek mimo braku silnika auto sie podniesie o pare cm, to masz sprawny
akumulator cisnienia. jezeli nie, to raczej nie.

7. po kilku h od zgaszenia silnika auto powinno wciaz "stac" na tej samej
wysokosci - jezeli nie to elektrozawor padniety

Albo znowu, pusta grucha.
Punkty 5 i 7, tez nie eliminuja auta.  Tak jak pisalem wyzej, grucha
akumulatora to wydatek nieco ponad 100 zl. + montaz.

Tak jak Cyprian napisal, wejdz sobie na stronke klubowa citroena albo na
forum citroena na serwerze news.triger.com.pl  i napisz tam, o jaki
konkretnie samochod chodzi. Ludzie tam znaja je lepiej niz wlasne zony :)


--
Pozdrawia Pawel Kodymow
Xantia 1.8i  1995`, Transit 2.5D 1997`
Szczecin/Zabrze/Berlin

hydro jak sprawdzic?



Grupy dyskusyjne