Grupy dyskusyjne   »   i jeszcze jedno kombi... vectra

i jeszcze jedno kombi... vectra



1 Data: Czerwiec 15 2007 15:00:29
Temat: i jeszcze jedno kombi... vectra
Autor: MusicMan 

Witam ponownie,

mam nadzieje, ze juz nie bede Was meczyl pytaniami o furke
tylko w koncu cos trafie - zrezygnowalem z paska 1.6 - stwierdzilem
ze jesli passat to tylko 1.9 TDI albo 1.8T. Volvo się trochę boję bo
są różne opinie o tym jak pracuje z gazem. Omegi nie chcę bo mam nieprzyjemne doświadczenia z usterkowością tego samochodu. Poza tym
diesle do oszczednych nie naleza w tym wypadku a z gazem w omedze
słabo.

Wiec szukam najchetniej passata, ewentualnie primerki ale dzis zaczalem
sie zastanawiac tez nad vectra.

mozna to autko kupic w pieniadzach ktore chce wydac (okolo 18 000)
calkiem swieze i dobrze wyposazone. Tylko standardowe pytane - jaki silnik najlepiej pod gaz? Macie jakies doswiadczenia z tym modelem?

pozdr,
bart



2 Data: Czerwiec 15 2007 15:38:04
Temat: Re: i jeszcze jedno kombi... vectra
Autor: kml 


Użytkownik "MusicMan"  napisał w wiadomości

Wiec szukam najchetniej passata, ewentualnie primerki ale dzis zaczalem
sie zastanawiac tez nad vectra.

mozna to autko kupic w pieniadzach ktore chce wydac (okolo 18 000)
calkiem swieze i dobrze wyposazone. Tylko standardowe pytane - jaki silnik najlepiej pod gaz? Macie jakies doswiadczenia z tym modelem?

Jaka vectra? B?


--
pozdrawiam
kml

Enduro Rider. http://tiny.pl/m8c2 MEGA UPDATE!

3 Data: Czerwiec 15 2007 16:13:46
Temat: Re: i jeszcze jedno kombi... vectra
Autor: MusicMan 

kml napisał(a):

> Jaka vectra? B?

tak. interesuja mnie silniki od 1.6 do 2.0 benz i gaz - tzn opnie ktory
warty zainteresowania i jak z gazem (kolektor plastik czy metal?)

pozdr.
bart

4 Data: Czerwiec 15 2007 17:02:13
Temat: Re: i jeszcze jedno kombi... vectra
Autor: Gryngol 

1.6 sobie odpuść.
Bierz 2.0, konstrukcyjnie taki sam jak 1.8 a moc większa o 20KM. Ceny części
przystępne. Ma kolektor metalowy.

--
Pozdrawiam

Gryngol

Vectra B 2.0 16v
www.vectra-unlimited.pl

5 Data: Czerwiec 15 2007 17:33:18
Temat: Re: i jeszcze jedno kombi... vectra
Autor: kml 


Użytkownik "MusicMan"  napisał w wiadomości

kml napisał(a):

> Jaka vectra? B?

tak. interesuja mnie silniki od 1.6 do 2.0 benz i gaz - tzn opnie ktory
warty zainteresowania i jak z gazem (kolektor plastik czy metal?)

Znajomi mają 2,5 V6. Ceny częsci ok, samochód został całkowienie zrobiony po kupnie - wszystko co wymagało wymiany zostało zmienione. Silnik przyjął gaz bez żadnego problemu, jeździłem tym samochodem i nie poczułem róznicy w pracy na lpg. Sam silnik bardzo fajny :) Fajnie brzmi, przyjemnie rozpędza ten samochód. Przed przeglądem okazało się, że silnik wziął dosyć dużo oleju ( syntetyk ) oraz ubyło sporo płynu chłodzącego ( być może kwestia gazu ale nie mam pewności ) Trochę świrował komputer pokazując rzekome awarie świateł, których nie było i inne takie problemy. Raz w międzyczasie zdechł akumulator oraz zepsuło się podnoszenie szyby elektryczne.

Niestety trwałość zawieszenia bardzo mizerna, po roku od kupna cała zwiecha tłukła aż echo się niosło - zwłaszcza tył. Samochód nie był używany do budowy domu a mimo to była konieczność kolejnej poważnej wizyty w warsztatcie.

Ogólnie to samochód trafił do totalnych niedbalców i bardzo szybko zniszczyli środek etc ale po takim zapuszczeniu jakie tam miało miejsce to się nie dziwie że materiały się poddały :|

Po tym jak pojeździłem tym samochodem to naprawde mi się spodobał, zwłaszcza silnik i przez chwilę chciałem takiego mieć ale warsztat i rozmowy z nimi skutecznie mnie odwiodły od tego tematu. Odradzali własnie ze względu na zwieszenie no i mieli rację. Ten egzemplarz, z którym mialem styczność miał wszystko tzn climatronic, tcs, abs i to co można było kupić w Polsce w salonie koło roku 1999 :)

Ogólnie to przyjemne kombi, zwłaszcza V6 ale trzeba bardzo dokładnie zgłębić temat zawieszenia i usterek ( jest bardzo dużo na forum vectry )


--
pozdrawiam
kml

6 Data: Czerwiec 15 2007 17:57:31
Temat: Re: i jeszcze jedno kombi... vectra
Autor: MusicMan 

kml napisał(a):

<ciach>
> Ogólnie to przyjemne kombi, zwłaszcza V6 ale trzeba bardzo dokładnie
> zgłębić temat zawieszenia i usterek ( jest bardzo dużo na forum vectry )

dzięki za info! ogólnie wywnioskowalem, ze poza zawieszeniem to fajne autko - wiec kwestia ceny zawieszenia - w pasacie moze i lepsze ale za to kosztuje 5000 zł - moze tu jest 2 razy tansze wiec nawet jesli trzeba
robic czesciej wychodzi na to samo.. musze sprawdzic ceny (chyba, ze ktos sie orientuje)

pozdr.
bart

7 Data: Czerwiec 15 2007 19:46:55
Temat: Re: i jeszcze jedno kombi... vectra
Autor: kml 


Użytkownik "MusicMan"  napisał w wiadomości

dzięki za info! ogólnie wywnioskowalem, ze poza zawieszeniem to fajne autko - wiec kwestia ceny zawieszenia - w pasacie moze i lepsze ale za to kosztuje 5000 zł - moze tu jest 2 razy tansze wiec nawet jesli trzeba
robic czesciej wychodzi na to samo.. musze sprawdzic ceny (chyba, ze ktos sie orientuje)

Oni kupowali tę vectre w zeszłe lato ( moze ciut wcześniej ) i dali 18k u handlarza, który dał 16 właścicielowi ( potem gadali z właścicielem ) Rocznik bodaj 99. Cena na 100% będzie niższa niż adekwatny passat.

Pomyśl o V6, silnik naprawde fajny a razem z nim idzie pełne wyposażenie auta :) Ceny samochodów z tym silnikiem są niskie bo wszyscy boją sie pojemności ;]


--
pozdrawiam
kml

8 Data: Czerwiec 15 2007 20:09:02
Temat: Re: i jeszcze jedno kombi... vectra
Autor: Krzysztof Polito 

MusicMan wrote:

kml napisał(a):

<ciach>
Ogólnie to przyjemne kombi, zwłaszcza V6 ale trzeba bardzo dokładnie
zgłębić temat zawieszenia i usterek ( jest bardzo dużo na forum vectry )

dzięki za info! ogólnie wywnioskowalem, ze poza zawieszeniem to fajne
autko - wiec kwestia ceny zawieszenia - w pasacie moze i lepsze ale za
to kosztuje 5000 zł - moze tu jest 2 razy tansze wiec nawet jesli trzeba
robic czesciej wychodzi na to samo.. musze sprawdzic ceny (chyba, ze
ktos sie orientuje)

pozdr.
bart

Panowie, z calym szacunkiem, ale chyba Was pop...
Co jest nie tak z zawieszeniem w Vectrze B?

Trwale? Przyzwoicie.
Proste w naprawie? Tak.
Tanie w naprawie? Bardzo.

No wiec ja nie rozumiem.
W mojej Vectrze zaraz po kupnie musialem wymienic gumki stabilizatora z
tylu (koszt 20 zl za 2 szt), 1 tuleje wahacza z tylu - koszt 150 zl z
wymiana (czesc Lemfoeder wiec dobra), 1 koncowke drazka kierowniczego z
przodu, koszt chyba 120 zl z wymiana i sworzen wahacza z przodu, chyba
kolo 150 zl.

To wszystko przez 2,5 roku i 55 tys km eksploatacji, z czego moze z 15
tys nie bylo po polskich drogach.

Ja wiem, ze Passat sie lepiej prowadzi, bo jezdzilem B5 kumpla, ale on
musial wymieniac cos tam z przodu i zaplacil 2000 zl, a po niecalym roku
znowu cos musial wymieniac... bez sensu.

Krzysiek

9 Data: Czerwiec 15 2007 23:24:19
Temat: Re: i jeszcze jedno kombi... vectra
Autor: kml 


Użytkownik "Krzysztof Polito"  napisał w wiadomości

Panowie, z calym szacunkiem, ale chyba Was pop...
Co jest nie tak z zawieszeniem w Vectrze B?

Bo ktoś śmiał napisać coś krytycznego o Twoim samochodzie? Weź wyluzuj. Ja opisałem to z czym miałem fizycznie do czynienia.

Trwale? Przyzwoicie.
Proste w naprawie? Tak.
Tanie w naprawie? Bardzo.

No wiec ja nie rozumiem.
W mojej Vectrze zaraz po kupnie musialem wymienic gumki stabilizatora z
tylu (koszt 20 zl za 2 szt), 1 tuleje wahacza z tylu - koszt 150 zl z
wymiana (czesc Lemfoeder wiec dobra), 1 koncowke drazka kierowniczego z
przodu, koszt chyba 120 zl z wymiana i sworzen wahacza z przodu, chyba
kolo 150 zl.

To zapewne kupiłeś samochód ze zwiechą w lepszym stanie.

Ja wiem, ze Passat sie lepiej prowadzi, bo jezdzilem B5 kumpla, ale on
musial wymieniac cos tam z przodu i zaplacil 2000 zl, a po niecalym roku
znowu cos musial wymieniac... bez sensu.

Moj znajomy kupił w styczniu też b5, ze zniszczonym środkiem, CAŁYM zawieszeniem do robienia etc i zapłacił ok 30 k PLN po czym na dzień dobry włożyl 2,5 k w zwieche przednią i to najtańsze co było. Samochód nadal ściąga w prawo :> On sie cieszy jak by Pana Boga za nogi złapał...

Różni ludzie róznie mają. Ja nie skreślam vectry B i jak już napiałem V6 sam chciałem przez chwilę kupić tyle, że mi przeszło. Nie wiem jak teraz ale w zeszłym roku taka vectra B była naprawde ciekawą propozycją za dobrą kase.


--
pozdrawiam
kml

10 Data: Czerwiec 16 2007 11:46:57
Temat: Re: i jeszcze jedno kombi... vectra
Autor: Krzysztof Polito 

Bo ktoś śmiał napisać coś krytycznego o Twoim samochodzie? Weź wyluzuj.
Ja opisałem to z czym miałem fizycznie do czynienia.

Ejj... nie jestem Vectrowym fetyszysta :-)
To poprostu samochod o (moim zdaniem) BDB stosunku ceny do tego co za
nia dostajesz... symaptyczne auto, w ktorym psuja sie glownie drobne
rzeczy (fak, czasem wkurza, ale polecam www.vectraklub.pl i sobie mozna
sporo rzeczy samemu zrobic). Czesci tanie i potykasz sie o nie na kazdym
rogu. Auto zlodziei nie kusi, miejsca w srodku dosyc, chociaz ja z 2
dzieci przymierzam sie powoli do jakiegos VAN-a :-) ale na codzien
Vectra w zupelnosci wystarcza.

No wiec ja nie rozumiem.
W mojej Vectrze zaraz po kupnie musialem wymienic gumki stabilizatora z
tylu (koszt 20 zl za 2 szt), 1 tuleje wahacza z tylu - koszt 150 zl z
wymiana (czesc Lemfoeder wiec dobra), 1 koncowke drazka kierowniczego z
przodu, koszt chyba 120 zl z wymiana i sworzen wahacza z przodu, chyba
kolo 150 zl.

To zapewne kupiłeś samochód ze zwiechą w lepszym stanie.

Powiem tak. U mnie w pracy 4 znajomych ma Vectry, zaden nie narzeka na
zawieszenie.

Różni ludzie róznie mają. Ja nie skreślam vectry B i jak już napiałem V6
sam chciałem przez chwilę kupić tyle, że mi przeszło. Nie wiem jak teraz
ale w zeszłym roku taka vectra B była naprawde ciekawą propozycją za
dobrą kase.

V6 bym nie bral ze wzgledu na koszty i zeby cos tam zrobic w silniku to
musisz byc ginekologiem. Natomiast 2.0 benzyna jak najbardziej albo 2.2
DTI - to juz w ogole miod. Mam 2.0 DTI i troszke slabawy jest do auta o
masie 1475 kg.

Krzysiek

11 Data: Czerwiec 16 2007 22:39:39
Temat: Re: i jeszcze jedno kombi... vectra
Autor: kml 


Użytkownik "Krzysztof Polito"  napisał w wiadomości

V6 bym nie bral ze wzgledu na koszty i zeby cos tam zrobic w silniku to
musisz byc ginekologiem. Natomiast 2.0 benzyna jak najbardziej albo 2.2
DTI - to juz w ogole miod. Mam 2.0 DTI i troszke slabawy jest do auta o
masie 1475 kg.

No przy V6 jest nieco ciasnawo pod maską ale z drugiej strony jak często trzeba coś robić przy silniku :) Jak bym mial kupować to bym się rzucił na V6 i tak ;-]


--
pozdrawiam
kml

12 Data: Czerwiec 16 2007 23:27:33
Temat: Re: i jeszcze jedno kombi... vectra
Autor: Przembo 

Użytkownik "MusicMan"  napisał

> Ogólnie to przyjemne kombi, zwłaszcza V6 ale trzeba bardzo dokładnie
> zgłębić temat zawieszenia i usterek ( jest bardzo dużo na forum vectry )

dzięki za info! ogólnie wywnioskowalem, ze poza zawieszeniem to fajne
autko - wiec kwestia ceny zawieszenia - w pasacie moze i lepsze ale za to
kosztuje 5000 zł - moze tu jest 2 razy tansze wiec nawet jesli trzeba
robic czesciej wychodzi na to samo.. musze sprawdzic ceny (chyba, ze ktos
sie orientuje)

Przednie zawieszenie (8 wahaczy) + koncowki drazkow kierowniczych i laczniki
stabilizatora firmy Lemforeder do Passata to 2kpln. Chyba nie tak zle jak na
oryginalne czesci? Oczywiscie czesci Lemfordera kupowane poza ASO, ze
zdartymi znaczkami Audi, Lemforder jest sprzedawany w ASO jako oryginal i
poza jako zamiennik :)
Trwalosc zaleznie od uzytkownika to 100-200kkm. W moim zawieszenie zaczelo
sygnalizowac usterki przy 133kkm, wiec niezle jak na nieudany pod tym
wzdledem rocznik 97.
Mozna kupic rowniez dobre czesci Febi (komplet jak wyzej) za 1100-1200pln. W
ostatecznosci mozna kupic najtansze zestawy po 500pln, ale tu nie mam zadnej
wiedzy odnosnie trwalosci. Mnie nie stac na najtansze czesci, wole kupic
trwale czesci Febi lub Lemfordera. Jesienia kupowalem 2 wahacze Lemfordera
za okolo 400pln, na allegro "no-name" mozna by dostac za 100pln, ale biorac
pod uwage opinie z netu o trwalosci tego typu czesci np. 20kkm to sie po
prostu nie oplaca.

Ja na Twoim miejscu trzymalbym sie Passata 1.8T lub 1.9TDI (AFN 110KM),
problemy z zawieszeniem tycza sie glownie aut z zawieszeniem TRW (niestety
na taki pozwalaja Twoje finanse), po zmianie dostwcy VW zlikwidowal problem
awaryjnego zawieszenia.
Jesli kupisz B5, to sprawdz zawieszenie, jesli bedzie stukalo to wymien
komplet na Lemfordera i bedziesz mial spokoj na lata.

Awaryjne zawieszenie w B5 to mit, wysokie ceny rowniez. Jak w Nissanie
Primerze P12 zawieszenie wymaga remontu co 40kkm, czy DU Nubirze co
kilkanascie kkm trzeba likwidowac luzy w zawiasie (nie pamietam czy laczniki
czy tuleje zmienia sie "razem z olejem") to jest ok. Jak w Passacie po
100kkm robia sie luzy to jest lament i narzekanie na awaryjnosc... Passat
trzyma sie po prostu sredniej, nie jest tanio, ale w ogolnym rozrachunku nie
jest drozej niz u konkurentow.

Jeszcze jedna uwaga, niska cena, dobry stan i dobry wypas w przypadku
Passata sa trudne do polaczenia...


Decyzje i tak bedziesz musial podjac sam, to tyle reklamy B5 :)

Pozdr

13 Data: Czerwiec 16 2007 00:48:40
Temat: Re: i jeszcze jedno kombi... vectra
Autor: MusicMan 

kml napisał(a):

Znajomi mają 2,5 V6. Ceny częsci ok, samochód został całkowienie zrobiony po kupnie - wszystko co wymagało wymiany zostało zmienione. Silnik przyjął gaz bez żadnego problemu, jeździłem tym samochodem i nie poczułem róznicy w pracy na lpg.

ale sekwencja jak rozumiem przy tej pojemnosci?

pozdro
bart

14 Data: Czerwiec 16 2007 06:39:32
Temat: Re: i jeszcze jedno kombi... vectra
Autor: kml 


Użytkownik "MusicMan"  napisał w wiadomości

kml napisał(a):

Znajomi mają 2,5 V6. Ceny częsci ok, samochód został całkowienie zrobiony po kupnie - wszystko co wymagało wymiany zostało zmienione. Silnik przyjął gaz bez żadnego problemu, jeździłem tym samochodem i nie poczułem róznicy w pracy na lpg.

ale sekwencja jak rozumiem przy tej pojemnosci?

Tak, gaz został założony, wyregulowany i wszystko było wręcz idealnie, bez żadnego strzelania szarpania czy innych przygód. Nie wiem czy to kwestia instalacji czy czegoś innego ale od momentu założenia _NIKT_NIC_NIE_REGULOWAŁ tam a mimo to samochód jeździł nadal bardzo fajnie.
Właściciele twierdzili, że przy spokojnej i płynnej jeździe bez korków vectra brała ok 9l LPG/100km ale zastrzegam, że nie jestem w stanie w żaden sposób tego zweryfikować.


--
pozdrawiam
kml

15 Data: Czerwiec 16 2007 12:04:12
Temat: Re: i jeszcze jedno kombi... vectra
Autor: MusicMan 

kml napisał(a):

Tak, gaz został założony, wyregulowany i wszystko było wręcz idealnie, bez żadnego strzelania szarpania czy innych przygód. Nie wiem czy to kwestia instalacji czy czegoś innego ale od momentu założenia _NIKT_NIC_NIE_REGULOWAŁ tam a mimo to samochód jeździł nadal bardzo fajnie.
Właściciele twierdzili, że przy spokojnej i płynnej jeździe bez korków vectra brała ok 9l LPG/100km ale zastrzegam, że nie jestem w stanie w żaden sposób tego zweryfikować.

no ja spokojnym kierowca nie jestem... ciezka mam noge, lubie przycisnac - stad tez szukam samochodu, ktory mialby przynajmniej te 120 KM - a w vectrze 175 mnie przyciaga :) Byleby mi nie palila wiecej niz 12l gazy w miescie to bym chetnie taka bryke zakupil..

pozdr.
bart

16 Data: Czerwiec 16 2007 22:38:11
Temat: Re: i jeszcze jedno kombi... vectra
Autor: kml 


Użytkownik "MusicMan"  napisał w wiadomości

no ja spokojnym kierowca nie jestem... ciezka mam noge, lubie przycisnac - stad tez szukam samochodu, ktory mialby przynajmniej te 120 KM - a w vectrze 175 mnie przyciaga :) Byleby mi nie palila wiecej niz 12l gazy w miescie to bym chetnie taka bryke zakupil..

Pomimo tego, że nigdy nie sprawdzałem spalania to na 100% przy mocnej jeździe nie zmieścisz sie w 12l lpg :)


--
pozdrawiam
kml

17 Data: Czerwiec 16 2007 23:32:00
Temat: Re: i jeszcze jedno kombi... vectra
Autor: Przembo 

Użytkownik "MusicMan"  napisał

Tak, gaz został założony, wyregulowany i wszystko było wręcz idealnie,
bez żadnego strzelania szarpania czy innych przygód. Nie wiem czy to
kwestia instalacji czy czegoś innego ale od momentu założenia
_NIKT_NIC_NIE_REGULOWAŁ tam a mimo to samochód jeździł nadal bardzo
fajnie.
Właściciele twierdzili, że przy spokojnej i płynnej jeździe bez korków
vectra brała ok 9l LPG/100km ale zastrzegam, że nie jestem w stanie w
żaden sposób tego zweryfikować.

no ja spokojnym kierowca nie jestem... ciezka mam noge, lubie przycisnac -
stad tez szukam samochodu, ktory mialby przynajmniej te 120 KM - a w
vectrze 175 mnie przyciaga :) Byleby mi nie palila wiecej niz 12l gazy w
miescie to bym chetnie taka bryke zakupil..

Mialem przestac, ale...
Na Paska 275KM fundusze sa za male, ale 1.8T po zagazowaniu mozna zchipowac.
Przy wlasciwym zestrojeniu sekwencji ~190KM by przyciagalo jeszcze bradziej
:)

Pozdr

18 Data: Czerwiec 17 2007 09:16:24
Temat: Re: i jeszcze jedno kombi... vectra
Autor: kml 


Użytkownik "Przembo"  napisał w wiadomości

Mialem przestac, ale...
Na Paska 275KM fundusze sa za male, ale 1.8T po zagazowaniu mozna zchipowac. Przy wlasciwym zestrojeniu sekwencji ~190KM by przyciagalo jeszcze bradziej :)

I to wszystko w kosztach vectry B tak? Coś mi sie nie widzi....


--
pozdrawiam
kml

19 Data: Czerwiec 17 2007 11:58:55
Temat: Re: i jeszcze jedno kombi... vectra
Autor: Przembo 

Użytkownik "kml"  napisał

Na Paska 275KM fundusze sa za male, ale 1.8T po zagazowaniu mozna
zchipowac. Przy wlasciwym zestrojeniu sekwencji ~190KM by przyciagalo
jeszcze bradziej :)

I to wszystko w kosztach vectry B tak? Coś mi sie nie widzi....

Co do cen znajomy kupil w tym miesiacu Paska 1.8T (97r) w dosc dobrym stanie
za 16kpln - auto ubogo wyposazone, ale w okolicach 18 mozna by trafic
sensowny egzemplarz.
VW sie jednak bardziej ceni, nawet wsrod uzywek. Chip to 1,5 do 2kpln. A
instalacja gazowa albo bedzie, albo trzeba doliczyc jej koszt - dokladnie
jak w przypadku Vectry. Obecnosc turbosprezarki w VAGu sprawia, ze auto jest
nadzwyczaj dynamiczne.

Jesli opcja z chipem odpada z powodu dodatkowego kosztu to jest jeszcze
opcja Paska 2.8 V6, w tym przypadku wyposazenie by bylo bogate juz na
wejsciu, pozostal by problem dobrego stanu auta... ale ten problem dotyczy
rowniez Viki.

Pozdr

i jeszcze jedno kombi... vectra



Grupy dyskusyjne