Grupy dyskusyjne   »   i jeszcze raz zamek b³yskawiczny

i jeszcze raz zamek b³yskawiczny



1 Data: Kwiecien 17 2008 08:30:46
Temat: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: LEPEK 

Witam,

Sprawa ta mnie mierzi.
Chodzi oczywi¶cie o wymieniony w temacie zamek b³yskawiczny, czyli sposób w
jaki powinno sie IMO zachowywaæ na zwê¿eniach.

Ile to razy s³yszê na radiu: koledzy lewy zablokowany, dawajcie na prawy.
No co za bzdura... Oczywi¶cie informacja o tym, który "stoi" jest cenna,
ale - ludzie - jed¼cie do koñca ka¿dym pasem i _na koñcu_ wpuszczamy siê
nawzajem! A u nas - nie: najpierw wciska siê toto kilkaset metrów przed
zwê¿eniem blokuj±c dodatkowo lewy pas, a potem lament, ¿e "cfaniaki,
cfaniaki, nie wpuszczajcie cfaniaków!". A jakie to cwaniaki - jest pas, to
jedziemy; koñczy siê, to siê wpuszczamy, ot i ca³a filozofia.

I jeszcze cytat z trójlmiejskiego dodatku GW:
"
samochód na lewym pasie zatrzymywa³ siê ju¿ kilkaset metrów przed zwê¿eniem
i próbowa³ zjechaæ na prawy pas. Pojawili siê równie¿ zmotoryzowani, w
osobliwy sposób pojmuj±cy "sprawiedliwo¶æ", którzy lewym pasem jechali w
tym samym tempie co auta na prawym, choæ tak¿e mieli przed sob± spory
kawa³ek wolnej drogi.

- To w obu przypadkach ca³kowicie ¼le pojêta organizacja ruchu. Kierowcy
powinni jechaæ do koñca lewego pasa i wje¿d¿aæ na prawy tu¿ przed zwê¿eniem
na zasadzie zamka b³yskawicznego - po jednym aucie z ka¿dego pasa. Je¶li
tego nie robi± i blokuj± lewy pas, po prostu ³ami± prawo. Grozi za to 200
z³ mandatu - podkre¶la Janusz Staniszewski, naczelnik wydzia³u ruchu
drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdañsku.
"

Tylko zacznijcie wlepiaæ te mandaty...

Pozdr
--
L E P E K  -  P r u s z c z   G d a n s k i
no_spam    [maupa]    poczta  [kropka]   fm
Toyota Corolla 1,3 sedan  -- >  cztery kó³ka
Toyota Yaris  1,4  D4D   -- -- ->   s³u¿bowóz



2 Data: Kwiecien 17 2008 08:45:37
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Artur Miller 


"LEPEK"  wrote in message

Witam,
[...]

- To w obu przypadkach ca³kowicie ¼le pojêta organizacja ruchu. Kierowcy
powinni jechaæ do koñca lewego pasa i wje¿d¿aæ na prawy tu¿ przed
zwê¿eniem
na zasadzie zamka b³yskawicznego - po jednym aucie z ka¿dego pasa. Je¶li
tego nie robi± i blokuj± lewy pas, po prostu ³ami± prawo. Grozi za to 200
z³ mandatu - podkre¶la Janusz Staniszewski, naczelnik wydzia³u ruchu
drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdañsku.
"

tak, pod jednym warunkiem: ¿e po zwê¿eniu wszyscy jad± co najmniej 2x
szybciej ni¿ przed zwê¿eniem (zak³adam zwê¿enie z 2 na 1 pas), jak jad±
wolniej ni¿ te 2x, to obojêtnie kto kogo bêdzie sk±d wpuszcza³, i tak w
koñcu wszystko stanie i choæby¶ wypru³ mandatami ca³± gotówkê z korka, to i
tak uja zdzia³asz.

@

3 Data: Kwiecien 17 2008 08:52:03
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: LEPEK 

Dnia Thu, 17 Apr 2008 08:45:37 +0200, Artur Miller napisa³(a):

"LEPEK"  wrote in message



tak, pod jednym warunkiem: ¿e po zwê¿eniu wszyscy jad± co najmniej 2x
szybciej ni¿ przed zwê¿eniem (zak³adam zwê¿enie z 2 na 1 pas), jak jad±
wolniej ni¿ te 2x, to obojêtnie kto kogo bêdzie sk±d wpuszcza³, i tak w
koñcu wszystko stanie i choæby¶ wypru³ mandatami ca³± gotówkê z korka, to i
tak uja zdzia³asz.

Po pierwsze blokuj± te¿ dla tego, ¿e jeden siê wciska tu, inny tam; po³owa
wpuszczaj±cych nie ma ochoty wpu¶ciæ i wpuszczani stoj± na lewym z
wystawionym ty³kiem...

Ale nawet je¶li nie poprawi to dramatycznie prêdko¶ci korka (IMO trochê
poprawi - zlikwiduje "skoki" wyd³u¿aj±ce czas tam spêdzony), to na pewno
poprawi stan psychiczny uczestników korka - ile¿ to frustracji i z³o¶ci
moznaby unikn±æ, gdyb¶my jechali wszyscy do koñcza, a potem ¶rednio 1/1
przez zwê¿enie..

Pozdr
--
L E P E K  -  P r u s z c z   G d a n s k i
no_spam    [maupa]    poczta  [kropka]   fm
Toyota Corolla 1,3 sedan  -- >  cztery kó³ka
Toyota Yaris  1,4  D4D   -- -- ->   s³u¿bowóz

4 Data: Kwiecien 17 2008 07:32:42
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Samotnik 

Dnia 17.04.2008 Artur Miller  napisa³/a:

- To w obu przypadkach ca³kowicie ¼le pojêta organizacja ruchu. Kierowcy
powinni jechaæ do koñca lewego pasa i wje¿d¿aæ na prawy tu¿ przed
zwê¿eniem
na zasadzie zamka b³yskawicznego - po jednym aucie z ka¿dego pasa. Je¶li
tego nie robi± i blokuj± lewy pas, po prostu ³ami± prawo. Grozi za to 200
z³ mandatu - podkre¶la Janusz Staniszewski, naczelnik wydzia³u ruchu
drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdañsku.
"

tak, pod jednym warunkiem: ¿e po zwê¿eniu wszyscy jad± co najmniej 2x
szybciej ni¿ przed zwê¿eniem (zak³adam zwê¿enie z 2 na 1 pas), jak jad±
wolniej ni¿ te 2x, to obojêtnie kto kogo bêdzie sk±d wpuszcza³, i tak w
koñcu wszystko stanie i choæby¶ wypru³ mandatami ca³± gotówkê z korka, to i
tak uja zdzia³asz.

Ale przynajmniej korek siê roz³aduje na dwa pasy, dziêki czemu bêdzie
blokowa³ o po³owê mniej odcinka drogi. Bo jak stoi na jednym pasie, to
czêsto blokuje jeszcze kilka skrzy¿owañ przed zwê¿eniem i ludzie np. chc±cy
podjechaæ do po³owy korka a potem gdzie¶ skrêciæ, stoj± razem z tymi,
którzy oczekuj± na jazdê wprost do zwê¿enia. A gdyby ci oczekuj±cy ustawili
siê przed zwêzeniem na dwóch pasach, to odkorkuje siê wcze¶niejszy odcinek.
Ale spoko, w tym kraju zawsze znajd± siê ludzie, którzy jakimi¶ pokrêtnymi
argumentami bêd± udowadniaæ, ¿e lepiej jak stoi siê na jednym pasie. To ja
pytam - po co istnieje ten drugi pas? Nale¿y zerwaæ asfalt, kwiatki tam
posiadziæ,  bêdzie ³adny klombik i bêdzie siê przyjemniej w korku sta³o.


Te¿ mnie to mierzi niesamowicie. Ja tam zawsze jadê do koñca i czekam, a¿
mnie kto¶ wpu¶ci. Nie widzê w tym nic z³ego i ka¿demu polecam. Nie widzê
JAKIEGOKOLWIEK (!) sensu w zmianie pasa wcze¶niej.
--
Samotnik

5 Data: Kwiecien 17 2008 11:00:49
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: J.F. 

On Thu, 17 Apr 2008 07:32:42 +0000 (UTC),  Samotnik wrote:

Ale przynajmniej korek siê roz³aduje na dwa pasy, dziêki czemu bêdzie
blokowa³ o po³owê mniej odcinka drogi. Bo jak stoi na jednym pasie, to
czêsto blokuje jeszcze kilka skrzy¿owañ przed zwê¿eniem i ludzie np. chc±cy
podjechaæ do po³owy korka a potem gdzie¶ skrêciæ, stoj± razem z tymi,
którzy oczekuj± na jazdê wprost do zwê¿enia. A gdyby ci oczekuj±cy ustawili
siê przed zwêzeniem na dwóch pasach, to odkorkuje siê wcze¶niejszy odcinek.

Rownie dobrze moga narzekac ci co chca jedno skrzyzowanie przed
zwezeniem skrecic w prawo czy w lewo, mogliby to zrobic bez czekania,
ale nie, bo kierowcy zajmuja trzy pasy zamiast tylko srodkowego.

Nastepny argument - jest korek, zapala sie zielone - ruszac, nie
ruszac ? Nie wiadomo czy korek sie ruszy i czy dasz rade opuscic
skrzyzowanie.
Jesli stoja tylko na jednym pasie, to mozna zjechac na pas obok i
grzecznie poczekac.

Wiec to niestety nie jest tak ze zamek jest dobry na wszystko.

Ale spoko, w tym kraju zawsze znajd± siê ludzie, którzy jakimi¶ pokrêtnymi
argumentami bêd± udowadniaæ, ¿e lepiej jak stoi siê na jednym pasie. To ja
pytam - po co istnieje ten drugi pas?

Czeka na przedluzenie go poza zwezenie :-)

J.

6 Data: Kwiecien 17 2008 09:51:41
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Samotnik 

Dnia 17.04.2008 J.F  napisa³/a:

Rownie dobrze moga narzekac ci co chca jedno skrzyzowanie przed
zwezeniem skrecic w prawo czy w lewo, mogliby to zrobic bez czekania,
ale nie, bo kierowcy zajmuja trzy pasy zamiast tylko srodkowego.

A to zale¿y od miejsca. Nie wszêdzie tak jest. Natomiast niemal zawsze
przed zwê¿eniem s± skrzy¿owania, gdzie sznur samochodów w zakorkowanym
kierunku powa¿nie utrudnia ruch. A czasem praktycznie uniemo¿liwia. Je¶li
mo¿na ten sznur skróciæ, to bezwzglêdnie nale¿y do tego d±¿yæ.

Spójrz tutaj: http://tiny.pl/43nj

Chodzi o drogê nr 69 (¯ywiecka) przechodz±c± w 52. Jest dwupasmowa na ca³ym
odcinku, tu¿ przed skrzy¿owaniem z Piekarsk± zanika lewy pas. Korki robi±
siê w kierunku pó³nocnym. Je¼dzi³em tam codziennie i szlag mnie trafia³,
bo 'kodeks jednego pasa' powoduje, ¿e korek siêga a¿ za skrzy¿owanie z ul.
PCK. Normalnie sznurek na æwieræ miasta, ruchomy pomnik g³upoty. A od
skrzy¿owania z Pi³sudskiego do zwê¿enia nie ma ju¿ ¿adnych skrzy¿owañ.
Nie ma ¿adnych przeciwskazañ, ¿eby siê ustawiaæ tam na dwóch pasach i
zmniejszyæ korek o kilka skrzy¿owañ. Ale nie, nie wolno.

Popularnym kierunkiem jazdy jest skrêt w lewo z Pi³sudskiego w Lwowsk±, na
lewy pas Lwowskiej. Tu¿ za tym skrzy¿owaniem zaczyna siê 'pas zakazany'.
I ka¿dy, kto tylko tam skrêci, od razu tu¿ za skrzy¿owaniem daje migacz w
prawo, boj±c siê linczu. I tak stoi, i miga, i chuj za przeproszeniem, bo
przejad± dwa auta w lewo i znowu czerwone. Mo¿na siê nadci¶nienia nabawiæ. ;)
Na tym pasie ju¿ 100m za skrzy¿owaniem naprawdê mo¿na by kwiatki posadziæ.

Ile razy jadê zanikaj±cym pasem (odcinek od skrzy¿owania z Pi³sudskiego do
zaniku  ma dobre 500m, je¶li nie wiêcej, i jest CA£Y pusty na zanikaj±cym pasie!)
to widzê, jak mi wygra¿aj± piê¶ciami, tr±bi±, mrugaj± ¶wiat³ami, zaje¿d¿aj±
drogê. A na koñcu oczywi¶cie ka¿dy ma sobie za punkt honoru mnie przypadkiem
nie wpu¶ciæ. Nie mam si³ na tê g³upotê, wiêc od jakiego¶ czasu omijam to miejsce.

To jest niedu¿e miasto, mo¿e to taka mentalno¶æ. Pamiêtam, ¿e we Wroc³awiu
by³o z tym chyba nieco lepiej je¶li chodzi o osobówki, tzn nie zauwa¿y³em,
¿eby kto¶ u¿ytkowanie zanikaj±cego pasa uwa¿a³ za cwaniactwo, ale za to
ciê¿arówki przejmowa³y pa³eczkê i regulowa³y...

Nastepny argument - jest korek, zapala sie zielone - ruszac, nie
ruszac ? Nie wiadomo czy korek sie ruszy i czy dasz rade opuscic
skrzyzowanie.
Jesli stoja tylko na jednym pasie, to mozna zjechac na pas obok i
grzecznie poczekac.

Ale gdzie poczekaæ? Na pocz±tku? ¬le, staniesz tu¿ za skrzy¿owaniem,
zablokujesz i szlus. Na koñcu? Nieeee, to przecie¿ cwaniactwo!!!

Ale spoko, w tym kraju zawsze znajd± siê ludzie, którzy jakimi¶ pokrêtnymi
argumentami bêd± udowadniaæ, ¿e lepiej jak stoi siê na jednym pasie. To ja
pytam - po co istnieje ten drugi pas?

Czeka na przedluzenie go poza zwezenie :-)

;)
--
Samotnik

7 Data: Kwiecien 18 2008 08:53:49
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Jan Kowalski 


U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomo¶ci

Wiec to niestety nie jest tak ze zamek jest dobry na wszystko.

Ale spoko, w tym kraju zawsze znajd± siê ludzie, którzy jakimi¶ pokrêtnymi
argumentami bêd± udowadniaæ, ¿e lepiej jak stoi siê na jednym pasie. To ja
pytam - po co istnieje ten drugi pas?

Czeka na przedluzenie go poza zwezenie :-)

A co je¶li lewy pas zmienia siê na tylko do skrêtu w lewo (np w Warszawie,
D¼wigowa-Globusowa / Wa³owicka ?

8 Data: Kwiecien 18 2008 10:22:41
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: J.F. 

On Fri, 18 Apr 2008 08:53:49 +0200,  Jan Kowalski wrote:

U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomo¶ci
Ale spoko, w tym kraju zawsze znajd± siê ludzie, którzy jakimi¶ pokrêtnymi
argumentami bêd± udowadniaæ, ¿e lepiej jak stoi siê na jednym pasie. To ja
pytam - po co istnieje ten drugi pas?

Czeka na przedluzenie go poza zwezenie :-)

A co je¶li lewy pas zmienia siê na tylko do skrêtu w lewo (np w Warszawie,
D¼wigowa-Globusowa / Wa³owicka ?

No i to jest wlasnie polski problem, a nie zwezenia :-)

J.

9 Data: Kwiecien 17 2008 09:58:53
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Jakub Witkowski 

Artur Miller pisze:

tak, pod jednym warunkiem: ¿e po zwê¿eniu wszyscy jad± co najmniej 2x szybciej ni¿ przed zwê¿eniem (zak³adam zwê¿enie z 2 na 1 pas), jak jad± wolniej ni¿ te 2x, to obojêtnie kto kogo bêdzie sk±d wpuszcza³, i tak w koñcu wszystko stanie i choæby¶ wypru³ mandatami ca³± gotówkê z korka, to i tak uja zdzia³asz.

Gdy 2 pasy ciasno nabite zbiegaj± siê metod± zamka w jeden, ten jeden
jedzie dwa razy szybciej.
Zawsze. Prawo przep³ywów :)

Gdyby tak nie by³o, gdzie¶ w ¶rodku musia³aby zachodziæ kompresja :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

10 Data: Kwiecien 17 2008 10:19:25
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Artur Miller 


"Jakub Witkowski"  wrote in message

Artur Miller pisze:
tak, pod jednym warunkiem: ¿e po zwê¿eniu wszyscy jad± co najmniej 2x
szybciej ni¿ przed zwê¿eniem (zak³adam zwê¿enie z 2 na 1 pas), jak jad±
wolniej ni¿ te 2x, to obojêtnie kto kogo bêdzie sk±d wpuszcza³, i tak w
koñcu wszystko stanie i choæby¶ wypru³ mandatami ca³± gotówkê z korka, to
i tak uja zdzia³asz.

Gdy 2 pasy ciasno nabite zbiegaj± siê metod± zamka w jeden, ten jeden
jedzie dwa razy szybciej.
Zawsze. Prawo przep³ywów :)

Gdyby tak nie by³o, gdzie¶ w ¶rodku musia³aby zachodziæ kompresja :)

Panie Teoretyk, podjed¼ sobie Pan do takiego miejsca gdzie z dwóch siê robi
jeden i przestañ Pan filozowaæ :P

@

11 Data: Kwiecien 17 2008 11:24:46
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Jakub Witkowski 

Artur Miller pisze:

Gdy 2 pasy ciasno nabite zbiegaj± siê metod± zamka w jeden, ten jeden
jedzie dwa razy szybciej.
Zawsze. Prawo przep³ywów :)

Gdyby tak nie by³o, gdzie¶ w ¶rodku musia³aby zachodziæ kompresja :)

Panie Teoretyk, podjed¼ sobie Pan do takiego miejsca gdzie z dwóch siê robi jeden i przestañ Pan filozowaæ :P

Oczywi¶cie, wielokrotnie obserwowa³em tê prawid³owo¶æ w praktyce.
Je¶li tego nie wiesz, masz s³aby zmys³ obserwacji.

Dopiero potem zastanawiaj±c siê dlaczego tak siê dzieje, doszed³em
do wniosku, ¿e tak byæ musi z przyczyn czysto fizycznych.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

12 Data: Kwiecien 17 2008 11:46:15
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Artur Miller 


"Jakub Witkowski"  wrote in message

Artur Miller pisze:
Gdy 2 pasy ciasno nabite zbiegaj± siê metod± zamka w jeden, ten jeden
jedzie dwa razy szybciej.
Zawsze. Prawo przep³ywów :)

Gdyby tak nie by³o, gdzie¶ w ¶rodku musia³aby zachodziæ kompresja :)

Panie Teoretyk, podjed¼ sobie Pan do takiego miejsca gdzie z dwóch siê
robi jeden i przestañ Pan filozowaæ :P

Oczywi¶cie, wielokrotnie obserwowa³em tê prawid³owo¶æ w praktyce.
Je¶li tego nie wiesz, masz s³aby zmys³ obserwacji.

Dopiero potem zastanawiaj±c siê dlaczego tak siê dzieje, doszed³em
do wniosku, ¿e tak byæ musi z przyczyn czysto fizycznych.

hint: cia³o korkowe ;-) nie jest doskonale sztywne.

ale to ju¿ offtop lekki ...

@

13 Data: Kwiecien 17 2008 11:55:03
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Jakub Witkowski 

Artur Miller pisze:

"Jakub Witkowski"  wrote in message
Artur Miller pisze:
Gdy 2 pasy ciasno nabite zbiegaj± siê metod± zamka w jeden, ten jeden
jedzie dwa razy szybciej.
Zawsze. Prawo przep³ywów :)

Gdyby tak nie by³o, gdzie¶ w ¶rodku musia³aby zachodziæ kompresja :)
Panie Teoretyk, podjed¼ sobie Pan do takiego miejsca gdzie z dwóch siê robi jeden i przestañ Pan filozowaæ :P
Oczywi¶cie, wielokrotnie obserwowa³em tê prawid³owo¶æ w praktyce.
Je¶li tego nie wiesz, masz s³aby zmys³ obserwacji.

Dopiero potem zastanawiaj±c siê dlaczego tak siê dzieje, doszed³em
do wniosku, ¿e tak byæ musi z przyczyn czysto fizycznych.

hint: cia³o korkowe ;-) nie jest doskonale sztywne.

Sugerujesz ¿e ZA zwêzeniem korek (drogowy) siê zagêszcza?
Raczej odwrotnie, je¶li w ogóle...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

14 Data: Kwiecien 17 2008 12:04:37
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Artur Miller 


"Jakub Witkowski"  wrote in message


hint: cia³o korkowe ;-) nie jest doskonale sztywne.

Sugerujesz ¿e ZA zwêzeniem korek (drogowy) siê zagêszcza?
Raczej odwrotnie, je¶li w ogóle...

sugerujê, ¿e du¿e znaczenie w zachowaniu korka maj± zjawiska dynamiczne
zachodz±ce w jego wnêtrzu, a konkretnie ró¿nice w przyspieszeniach ró¿nych
jego czê¶ci (osobówki szybciej przyspieszaj± ni¿ ciê¿arówki) i sprowadzanie
zachowania rzeczywistego cia³a korkowego do modelu kinematycznego wprowadza
znacz±cy b³±d, zw³aszcza w miejscu, gdzie nastêpuje zwê¿enie.

@.

15 Data: Kwiecien 17 2008 12:52:50
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Jakub Witkowski 

Artur Miller pisze:

"Jakub Witkowski"  wrote in message
hint: cia³o korkowe ;-) nie jest doskonale sztywne.
Sugerujesz ¿e ZA zwêzeniem korek (drogowy) siê zagêszcza?
Raczej odwrotnie, je¶li w ogóle...

sugerujê, ¿e du¿e znaczenie w zachowaniu korka maj± zjawiska dynamiczne zachodz±ce w jego wnêtrzu, a konkretnie ró¿nice w przyspieszeniach ró¿nych jego czê¶ci (osobówki szybciej przyspieszaj± ni¿ ciê¿arówki) i sprowadzanie zachowania rzeczywistego cia³a korkowego do modelu kinematycznego wprowadza znacz±cy b³±d, zw³aszcza w miejscu, gdzie nastêpuje zwê¿enie.

Niezale¿nie od wszelkich zjawisk dynamicznych powodujacych ¿e ruch pojazdów
nie odpowiada ruchowi cieczy nie¶ci¶liwej, przep³yw wyra¿ony w ilo¶ci
samochodów/czas, obliczony w jakimkolwiek rozs±dnym okresie (takim, aby
mia³o sens mówienie o ¶redniej przepustowo¶ci) bêdzie w tym prostym przypadku
bardzo zbli¿ony przed i po zwê¿eniu.
Chyba siê zgodzisz?

Masz racjê co do jednego: obliczanie ruchu pojazdów w z³o¿onej sieci, opieraj±ce
siê na modelu cieczy jest obarczone du¿ymi b³êdami, poniewa¿ jak s³usznie
zauwa¿asz poszczególne pojazdy nie zachowuj± siê jak cz±steczki cieczy,
co ma wp³yw na realn± przepustowo¶æ. Dlatego metody optymalizacji
opieraj±ce siê a takim modelu ponios³y klêskê.
Ale prawo bilansu (tyle wjedzie ile wyjedzie) nie jest zagro¿one.
A to jest w tym wypadku kluczowe.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

16 Data: Kwiecien 17 2008 13:42:42
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Artur Miller 


"Jakub Witkowski"  wrote in message

Ale prawo bilansu (tyle wjedzie ile wyjedzie) nie jest zagro¿one.
A to jest w tym wypadku kluczowe.



no to jest spraw± oczywist±, w koñcu w korku samochody nie znikaj± ani siê
nie materializuj±, i u¶redniaj±c prêdko¶ci bêdzie tak, ze za zwê¿eniem
jedziemy 2x szybciej ni¿ przed. Tylko ca³y k³opot w tej szeroko dyskutowanej
w w±tku p³ynno¶ci. bardzo czêsto to 2x szybciej nie zapewnia p³ynno¶ci ruchu
korka, bo jest jaka¶ minimalna prêdko¶æ jak± samochód mo¿e jechaæ. wiêc
staje. a za nim kilka innych. i pozamiatane.

@

17 Data: Kwiecien 17 2008 11:53:31
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Jakub Witkowski 

Jakub Witkowski pisze:

Artur Miller pisze:
Gdy 2 pasy ciasno nabite zbiegaj± siê metod± zamka w jeden, ten jeden
jedzie dwa razy szybciej.
Zawsze. Prawo przep³ywów :)

Gdyby tak nie by³o, gdzie¶ w ¶rodku musia³aby zachodziæ kompresja :)

Panie Teoretyk, podjed¼ sobie Pan do takiego miejsca gdzie z dwóch siê robi jeden i przestañ Pan filozowaæ :P

Oczywi¶cie, wielokrotnie obserwowa³em tê prawid³owo¶æ w praktyce.
Je¶li tego nie wiesz, masz s³aby zmys³ obserwacji.

Dopiero potem zastanawiaj±c siê dlaczego tak siê dzieje, doszed³em
do wniosku, ¿e tak byæ musi z przyczyn czysto fizycznych.

Wyt³umaczê to najpro¶ciej jak umiem

Sytuacja: Dwa pasy przechodz± w jeden.
Korek ci±gnie siê przed i za zwê¿eniem. Samochody upakowane s± ciasno.
Pasem za zwê¿eniem przeje¿d¿a ¶rednio powiedzmy 10 samochodów / min.
Ile samochodów/minutê przeje¿d¿a PRZED zwê¿eniem? Oczywi¶cie, tyle
samo, czyli 10. Czyli wypada po 5 z ka¿dego pasa.
Skoro w tym samym czasie po ka¿dym pasie przed zwê¿eniem przejedzie
2x mniej samochodów, to pas ten porusza siê 2x wolniej (ca³y czas pamiêtamy
¿e mówimy o gêstym korku, gdzie odstêpy s± mniej wiêcej sta³e)

Jeszcze bardziej spektakularnie widaæ to w kolejce do wyci±gu narciarskiego.
Przed bramk± wej¶ciow± jest kupa luda stoj±cego w formie lejka, poruszaj±ca
siê do przodu baaardzo wolno. Ale od momentu przej¶cia do kolejki "pojedynczej"
(zwêzenia lejka) szybko¶æ wzrasta wielokrotnie.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

18 Data: Kwiecien 17 2008 11:48:32
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: J.F. 

On Thu, 17 Apr 2008 08:45:37 +0200,  Artur Miller wrote:

"LEPEK"  wrote in message
[...]
- To w obu przypadkach ca³kowicie ¼le pojêta organizacja ruchu. Kierowcy
powinni jechaæ do koñca lewego pasa i wje¿d¿aæ na prawy tu¿ przed
zwê¿eniem
na zasadzie zamka b³yskawicznego - po jednym aucie z ka¿dego pasa. Je¶li
tego nie robi± i blokuj± lewy pas, po prostu ³ami± prawo. Grozi za to 200
z³ mandatu - podkre¶la Janusz Staniszewski, naczelnik wydzia³u ruchu
drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdañsku.
"

tak, pod jednym warunkiem: ¿e po zwê¿eniu wszyscy jad± co najmniej 2x
szybciej ni¿ przed zwê¿eniem (zak³adam zwê¿enie z 2 na 1 pas), jak jad±

Niekoniecznie. Trzeba 2x wieksza przepustowosc, co nie jest rowne
dokladnie 2x wiekszej predkosci.

wolniej ni¿ te 2x, to obojêtnie kto kogo bêdzie sk±d wpuszcza³, i tak w
koñcu wszystko stanie i choæby¶ wypru³ mandatami ca³± gotówkê z korka, to i
tak uja zdzia³asz.

Jak przepustowosc jest mniejsza od natezenia ruchu nadjezdzajace,
to korek oczywiscie bedzie, ale moze roznie wygladac.

Pan naczelnik sie troche myli. Zeby utrzymac wysoka przepustowosc
nie nalezy zmieniac pasa _tuz_ przed zwezeniem, tylko co najmniej
kilkadziesiat metrow wczesniej, a jeszcze wczesniej zajac stosowna
pozycje miedzy pojazdami na sasiednim pasie. I ostatni odcinek przed
zwezeniem pojazdy powinny przyspieszac.

J.

19 Data: Kwiecien 17 2008 11:59:26
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Jakub Witkowski 

J.F. pisze:

Pan naczelnik sie troche myli. Zeby utrzymac wysoka przepustowosc
nie nalezy zmieniac pasa _tuz_ przed zwezeniem, tylko co najmniej
kilkadziesiat metrow wczesniej, a jeszcze wczesniej zajac stosowna
pozycje miedzy pojazdami na sasiednim pasie. I ostatni odcinek przed
zwezeniem pojazdy powinny przyspieszac.

Zgadza siê (ale konia z rzêdem temu, kto widzia³ taki idealny suwak :))

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

20 Data: Kwiecien 17 2008 09:59:55
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Samotnik 

Dnia 17.04.2008 J.F  napisa³/a:

wolniej ni¿ te 2x, to obojêtnie kto kogo bêdzie sk±d wpuszcza³, i tak w
koñcu wszystko stanie i choæby¶ wypru³ mandatami ca³± gotówkê z korka, to i
tak uja zdzia³asz.

Jak przepustowosc jest mniejsza od natezenia ruchu nadjezdzajace,
to korek oczywiscie bedzie, ale moze roznie wygladac.

Pan naczelnik sie troche myli. Zeby utrzymac wysoka przepustowosc
nie nalezy zmieniac pasa _tuz_ przed zwezeniem, tylko co najmniej
kilkadziesiat metrow wczesniej, a jeszcze wczesniej zajac stosowna
pozycje miedzy pojazdami na sasiednim pasie. I ostatni odcinek przed
zwezeniem pojazdy powinny przyspieszac.

Jasne, bo to powinno siê odbywaæ p³ynnie, tzn pojazdy na 'w³a¶ciwym' pasie
zostawiaj± odstêp przed pojazdem poprzedzaj±cym, a na nie p³ynnie (wszyscy
ca³y czas jedziemy) wje¿d¿a pojazd z pasa zanikaj±cego. I obydwa
przyspieszaj±, dziêki czemu kolejnemu pojazdowi ³atwiej zrobiæ miejsce... I
tak w kó³ko.

Najfajniejsze, ¿e to jest naprawdê banalnie proste, wygodne i po¿yteczne.
Tak, polskim kierowcom to s³abo idzie (podobnie jak szereg innych zachowañ
typowych dla cywilizowanych drogowo krajów, np. zje¿d¿anie w miarê
mo¿liwo¶ci na szybkiej drodze wielopasmowej na lewy pas widz±c, ¿e kto¶ siê
rozpêdza na pasie rozbiegowym), ale obawiam siê, ¿e je¶li dalej bêdzie siê
stosowa³o ludow± zasadê zakazanego pasa, to nigdy nikt siê tego nie nauczy.
--
Samotnik

21 Data: Kwiecien 19 2008 14:19:56
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Adam P³aszczyca 

On Thu, 17 Apr 2008 08:45:37 +0200, "Artur Miller"
wrote:

tak, pod jednym warunkiem: ¿e po zwê¿eniu wszyscy jad± co najmniej 2x
szybciej ni¿ przed zwê¿eniem (zak³adam zwê¿enie z 2 na 1 pas), jak jad±
wolniej ni¿ te 2x, to obojêtnie kto kogo bêdzie sk±d wpuszcza³, i tak w

Jakby¶ nei kombinowa³ ZAWSZE tak bêdzie, ¿e na zwê¿eniu jad±
2xszybciej.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

22 Data: Kwiecien 19 2008 19:33:46
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Artur Miller 


"Adam P³aszczyca"  wrote in message

On Thu, 17 Apr 2008 08:45:37 +0200, "Artur Miller"
wrote:

tak, pod jednym warunkiem: ¿e po zwê¿eniu wszyscy jad± co najmniej 2x
szybciej ni¿ przed zwê¿eniem (zak³adam zwê¿enie z 2 na 1 pas), jak jad±
wolniej ni¿ te 2x, to obojêtnie kto kogo bêdzie sk±d wpuszcza³, i tak w

Jakby¶ nei kombinowa³ ZAWSZE tak bêdzie, ¿e na zwê¿eniu jad±
2xszybciej.


jakby¶ zauwa¿y³, to dyskusja posz³a juz daleko dalej. zagl±daj do nas
czê¶ciej, to mo¿e co¶ warto¶ciowego wniesiesz, a tak to uskuteczniasz
wyskoki zupe³nie jak z nienacka ...

@

23 Data: Kwiecien 17 2008 09:37:16
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: owp 

Chodzi oczywi¶cie o wymieniony w temacie zamek b³yskawiczny, czyli sposób w
jaki powinno sie IMO zachowywaæ na zwê¿eniach.

Ile to razy s³yszê na radiu: koledzy lewy zablokowany, dawajcie na prawy.
No co za bzdura... Oczywi¶cie informacja o tym, który "stoi" jest cenna,
ale - ludzie - jed¼cie do koñca ka¿dym pasem i _na koñcu_ wpuszczamy siê
nawzajem! A u nas - nie: najpierw wciska siê toto kilkaset metrów przed
zwê¿eniem blokuj±c dodatkowo lewy pas, a potem lament, ¿e "cfaniaki,
cfaniaki, nie wpuszczajcie cfaniaków!". A jakie to cwaniaki - jest pas, to
jedziemy; koñczy siê, to siê wpuszczamy, ot i ca³a filozofia.

Bo najczê¶ciej jest tak - korek na dwóch pasach (na 3 mo¿liwe), ka¿dy wie, ¿e skrajny lewy siê koñczy, ale co chwila pojedyncze auta mijaj± wszystkich i z zadowoleniem wciskaj± siê bez kolejki. Ja rozumiem, jak wszystkie pasy s± zapchane, ale tak to jest cwaniactwo.
Po ¶wiêtach jecha³em drog± Rzeszów - Kraków, praktycznie co chwila stawanie, korek ci±g³y, ale czêsto pod górkê siê robi± 2 pasy (na krótki odcinek), oczywi¶cie zaraz siê znajd± tacy co 5 minut chc± zaoszczêdziæ i mijaj±. A nie muszê mówiæ, ¿e w ten sposób zwalniaj± innych...

owp

24 Data: Kwiecien 17 2008 07:44:44
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Samotnik 

Dnia 17.04.2008 owp  napisa³/a:

Ile to razy s³yszê na radiu: koledzy lewy zablokowany, dawajcie na prawy.
No co za bzdura... Oczywi¶cie informacja o tym, który "stoi" jest cenna,
ale - ludzie - jed¼cie do koñca ka¿dym pasem i _na koñcu_ wpuszczamy siê
nawzajem! A u nas - nie: najpierw wciska siê toto kilkaset metrów przed
zwê¿eniem blokuj±c dodatkowo lewy pas, a potem lament, ¿e "cfaniaki,
cfaniaki, nie wpuszczajcie cfaniaków!". A jakie to cwaniaki - jest pas, to
jedziemy; koñczy siê, to siê wpuszczamy, ot i ca³a filozofia.

Bo najczê¶ciej jest tak - korek na dwóch pasach (na 3 mo¿liwe), ka¿dy wie,
¿e skrajny lewy siê koñczy, ale co chwila pojedyncze auta mijaj± wszystkich
i z zadowoleniem wciskaj± siê bez kolejki.

Tzn jak mijaj±, skoro korek jest na obydwu pasach? Przelatuj± nad
samochodami, czy co?
--
Samotnik

25 Data: Kwiecien 17 2008 10:56:26
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: owp 

Bo najczê¶ciej jest tak - korek na dwóch pasach (na 3 mo¿liwe), ka¿dy wie,
¿e skrajny lewy siê koñczy, ale co chwila pojedyncze auta mijaj± wszystkich
i z zadowoleniem wciskaj± siê bez kolejki.

Tzn jak mijaj±, skoro korek jest na obydwu pasach? Przelatuj± nad
samochodami, czy co?

"Na 3 mo¿liwe" - naprawdê w Polsce te¿ czasem znajdziesz drogi z 3 pasami w jedn± stronê.

26 Data: Kwiecien 17 2008 09:26:55
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Samotnik 

Dnia 17.04.2008 owp  napisa³/a:

Bo najczê¶ciej jest tak - korek na dwóch pasach (na 3 mo¿liwe), ka¿dy
wie,
¿e skrajny lewy siê koñczy, ale co chwila pojedyncze auta mijaj±
wszystkich
i z zadowoleniem wciskaj± siê bez kolejki.

Tzn jak mijaj±, skoro korek jest na obydwu pasach? Przelatuj± nad
samochodami, czy co?

"Na 3 mo¿liwe" - naprawdê w Polsce te¿ czasem znajdziesz drogi z 3 pasami w
jedn± stronê.

Aaa... No ale w czym problem, ten trzeci to nie jest pas ruchu? Wolno nim
jechaæ, a na koñcu czekaæ, a¿ kto¶ wpu¶ci. Nie wolno wymuszaæ - to
potêpiam, rzecz jasna. Natomiast w u¿ywaniu pasa ruchu ¿adnego cwaniactwa nie
ma. Niektórym siê wydaje, ¿ê jest, bo skoro ten trzeci jest wolny, to z jakiego¶
niezrozumia³ego dla mnie powodu wg niektórych musi byæ wolny. ;) Ale nie ma
¿adnego powodu, ¿eby by³ wolny. Jest wolny tylko dlatego, ¿e kto¶ tak sobie
wymy¶li³, a reszta przyklasnê³a i takim to ludowym zwyczajem uznaje siê
tych z trzeciego za cwaniaków. Gdyby wszyscy wybierali ten pas, na którym
jest najmniejszy sznurek, to sznurki by siê wyrówna³y i nie by³oby
cwaniaków. Korek by³by ten sam, ale krótszy, wiêc ludzie dwa skrzy¿owania
wcze¶niej nie musieliby siê meczyæ przez tych wyznaj±cych ludowe zwyczaje
u¿ywania czê¶ci z dostêpnych pasów ruchu.
--
Samotnik

27 Data: Kwiecien 17 2008 12:07:34
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Marcin Narzynski 

Aaa... No ale w czym problem, ten trzeci to nie jest pas ruchu? Wolno nim
jechaæ, a na koñcu czekaæ, a¿ kto¶ wpu¶ci. Nie wolno wymuszaæ - to
potêpiam, rzecz jasna. Natomiast w u¿ywaniu pasa ruchu ¿adnego cwaniactwa nie
ma.

Otó¿ wolno wymuszaæ. Gdy liczba pasów siê zmniejsza (powiedzmy z 2 do 1), to przed zwê¿eniem prawie zawsze jest znak zakazu wyprzedzania. Oznacza to, ¿e nie chc±c ³amaæ przepisów - trzeba jechaæ "na zamek". Czekanie, a¿ kto¶ mnie wpu¶ci oznacza, ¿e ci, którzy nie wpuszczaj± £AMI¡ PRZEPISY!
A wiêc tak: doje¿d¿am do koñca pasa, ale przed koñcem ju¿ ustawiam siê na wysoko¶ci po³owy d³ugo¶ci samochodów z drugiego pasa; po znaku "zakaz wyprzedzania" w³±czam kierunkowskach i delikatnie acz stanowczo dajê do zrozumienia, ¿e kierowca o pó³ d³ugo¶ci samochodu za mn± nie powinien próbowaæ mnie blokowaæ.

MN

28 Data: Kwiecien 17 2008 12:13:15
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Tomek 


Otó¿ wolno wymuszaæ. Gdy liczba pasów siê zmniejsza (powiedzmy z 2 do 1),
to przed zwê¿eniem prawie zawsze jest znak zakazu wyprzedzania. Oznacza
to, ¿e nie chc±c ³amaæ przepisów - trzeba jechaæ "na zamek". Czekanie, a¿
kto¶ mnie wpu¶ci oznacza, ¿e ci, którzy nie wpuszczaj± £AMI¡ PRZEPISY!
A wiêc tak: doje¿d¿am do koñca pasa, ale przed koñcem ju¿ ustawiam siê na
wysoko¶ci po³owy d³ugo¶ci samochodów z drugiego pasa; po znaku "zakaz
wyprzedzania" w³±czam kierunkowskach i delikatnie acz stanowczo dajê do
zrozumienia, ¿e kierowca o pó³ d³ugo¶ci samochodu za mn± nie powinien
próbowaæ mnie blokowaæ.

MN
Nie masz racji - je¶li STOISZ na pasie obok, a ja jadê, to Ciê nie
wyprzedzam, ale omijam. I to ju¿ nie jest zabronione.
Tomek

29 Data: Kwiecien 17 2008 12:45:48
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Marcin Narzynski 

Nie masz racji - je¶li STOISZ na pasie obok, a ja jadê, to Ciê nie wyprzedzam, ale omijam. I to ju¿ nie jest zabronione.
Tomek

Staram siê nie dopu¶ciæ do zatrzymania na samym koñcu. Jako¶ tak zawsze wychodzi, ¿e buraków próbuj±cych zajechaæ mi drogê jest niewielu - choæ siê oczywi¶cie zdarzaj±. Co wiêcej, gdy ja jadê pasem g³ównym, to w takiej sytuacji ZAWSZE wpuszczam JEDEN samochód przed siebie i staram siê uniemo¿liwiæ wjechanie ewentualnemu drugiemu. Oczywi¶cie nie na si³ê.

MN

30 Data: Kwiecien 17 2008 12:58:51
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: owp 

Otó¿ wolno wymuszaæ. Gdy liczba pasów siê zmniejsza (powiedzmy z 2 do 1), to przed zwê¿eniem prawie zawsze jest znak zakazu wyprzedzania. Oznacza to, ¿e nie chc±c ³amaæ przepisów - trzeba jechaæ "na zamek". Czekanie, a¿ kto¶ mnie wpu¶ci oznacza, ¿e ci, którzy nie wpuszczaj± £AMI¡ PRZEPISY!
A wiêc tak: doje¿d¿am do koñca pasa, ale przed koñcem ju¿ ustawiam siê na wysoko¶ci po³owy d³ugo¶ci samochodów z drugiego pasa; po znaku "zakaz wyprzedzania" w³±czam kierunkowskach i delikatnie acz stanowczo dajê do zrozumienia, ¿e kierowca o pó³ d³ugo¶ci samochodu za mn± nie powinien próbowaæ mnie blokowaæ.

Czyli jak rozumiem, je¶li znak 'zakaz wyprzedzania' jest wcze¶niej, to jedziesz lewym pasem z prêdko¶ci± tak± jak na prawym ? Czyli np 5km/h, maj±c przed sob± pust± drogê ?
owp

31 Data: Kwiecien 17 2008 13:25:39
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Marcin Narzynski 

Czyli jak rozumiem, je¶li znak 'zakaz wyprzedzania' jest wcze¶niej, to jedziesz lewym pasem z prêdko¶ci± tak± jak na prawym ? Czyli np 5km/h, maj±c przed sob± pust± drogê ?

Gdyby takie znaki sta³y - to musia³bym tak jechaæ. Ale zakazy wyprzedzania ustawiane s± na ogó³ na kilkana¶cie metrów przed samym zwê¿eniem - w³a¶nie po to, by wymusiæ wje¿d¿anie na zamek.

MN

32 Data: Kwiecien 17 2008 17:54:27
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Marcin,

Thursday, April 17, 2008, 12:07:34 PM, you wrote:

Aaa... No ale w czym problem, ten trzeci to nie jest pas ruchu?
Wolno nim jechaæ, a na koñcu czekaæ, a¿ kto¶ wpu¶ci. Nie wolno
wymuszaæ - to potêpiam, rzecz jasna. Natomiast w u¿ywaniu pasa
ruchu ¿adnego cwaniactwa nie ma.
Otó¿ wolno wymuszaæ. Gdy liczba pasów siê zmniejsza (powiedzmy z 2 do 1), to
przed zwê¿eniem prawie zawsze jest znak zakazu wyprzedzania. Oznacza to, ¿e
nie chc±c ³amaæ przepisów - trzeba jechaæ "na zamek". Czekanie, a¿ kto¶ mnie
wpu¶ci oznacza, ¿e ci, którzy nie wpuszczaj± £AMI¡ PRZEPISY!

Bzdura. Poczytaj Konwencjê Wiedeñsk±.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

33 Data: Kwiecien 17 2008 16:05:04
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: 'Tom N' 

RoMan Mandziejewicz w

Hello Marcin,
Otó¿ wolno wymuszaæ. Gdy liczba pasów siê zmniejsza (powiedzmy z 2 do 1), to
przed zwê¿eniem prawie zawsze jest znak zakazu wyprzedzania. Oznacza to, ¿e
nie chc±c ³amaæ przepisów - trzeba jechaæ "na zamek". Czekanie, a¿ kto¶ mnie
wpu¶ci oznacza, ¿e ci, którzy nie wpuszczaj± £AMI¡ PRZEPISY!
Bzdura. Poczytaj Konwencjê Wiedeñsk±.

Wiedzia³em, ¿e kto¶ to w koñcu napisze ;-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

34 Data: Kwiecien 17 2008 19:45:10
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello 'Tom,

Thursday, April 17, 2008, 6:05:04 PM, you wrote:

Otó¿ wolno wymuszaæ. Gdy liczba pasów siê zmniejsza (powiedzmy z 2 do 1), to
przed zwê¿eniem prawie zawsze jest znak zakazu wyprzedzania. Oznacza to, ¿e
nie chc±c ³amaæ przepisów - trzeba jechaæ "na zamek". Czekanie, a¿ kto¶ mnie
wpu¶ci oznacza, ¿e ci, którzy nie wpuszczaj± £AMI¡ PRZEPISY!
Bzdura. Poczytaj Konwencjê Wiedeñsk±.
Wiedzia³em, ¿e kto¶ to w koñcu napisze ;-)

Ale ja ju¿ drugi raz zwracam uwagê na to. Przepis jest do¶æ egzotyczny
i nie zosta³ powtórzony w naszym PoRD ale jest obowi±zuj±cy. Przy
jezdni z wieloma pasami ruchu i du¿ym ruchu ze wzglêdu na ten przepis
zakaz wyprzedzania mo¿na sobie w buty wsadziæ. I s³usznie.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

35 Data: Kwiecien 17 2008 18:15:29
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: 'Tom N' 

RoMan Mandziejewicz w

Hello 'Tom,

Thursday, April 17, 2008, 6:05:04 PM, you wrote:

Otó¿ wolno wymuszaæ. Gdy liczba pasów siê zmniejsza (powiedzmy z 2 do 1), to
przed zwê¿eniem prawie zawsze jest znak zakazu wyprzedzania. Oznacza to, ¿e
nie chc±c ³amaæ przepisów - trzeba jechaæ "na zamek". Czekanie, a¿ kto¶ mnie
wpu¶ci oznacza, ¿e ci, którzy nie wpuszczaj± £AMI¡ PRZEPISY!
Bzdura. Poczytaj Konwencjê Wiedeñsk±.
Wiedzia³em, ¿e kto¶ to w koñcu napisze ;-)

Ale ja ju¿ drugi raz zwracam uwagê na to.

Nie b±d¼cie Romanie takim skromnym :D 

Przepis jest do¶æ egzotyczny
i nie zosta³ powtórzony w naszym PoRD ale jest obowi±zuj±cy. Przy
jezdni z wieloma pasami ruchu i du¿ym ruchu ze wzglêdu na ten przepis
zakaz wyprzedzania mo¿na sobie w buty wsadziæ. I s³usznie.

No jest taki:

5. a) Na jezdniach maj±cych co najmniej dwa pasy ruchu przeznaczone do ruchu
w kierunku jego jazdy kieruj±cy, w razie potrzeby podjêcia nowego manewru
wyprzedzania natychmiast lub wkrótce po zajêciu pozycji okre¶lonej w
artykule 10 ustêpie 3 niniejszej konwencji, mo¿e - dla wykonania tego
manewru i pod warunkiem upewnienia siê, ¿e to nie narazi na wiêksze
utrudnienie kieruj±cych szybszymi pojazdami jad±cymi za nim - pozostaæ na
pasie ruchu zajêtym przez niego podczas pierwszego wyprzedzania.

6. Je¿eli maj± zastosowanie postanowienia ustêpu 5 lit. a) niniejszego
artyku³u i natê¿enie ruchu jest takie, ¿e pojazdy nie tylko zajmuj± ca³±
szeroko¶æ jezdni przeznaczonej do ruchu w kierunku, w którym siê poruszaj±,
lecz tak¿e jad± z szybko¶ci± zale¿n± od szybko¶ci poprzedzaj±cego pojazdu
poruszaj±cego siê w danym rzêdzie, to:
a)bez naruszania postanowieñ ustêpu 9 niniejszego artyku³u jazda pojazdów na
jednym pasie ruchu z wiêksz± szybko¶ci± ni¿ na innym pasie nie bêdzie
uwa¿ana za wyprzedzanie w rozumieniu niniejszego artyku³u;

Mnie najbardziej interesuje ten 6 a) odnosz±cy sie do
9. Pojazd nie powinien wyprzedzaæ innego pojazdu zbli¿aj±cego siê do
przej¶cia dla pieszych, wyznaczonego znakami na jezdni lub oznaczonego jako
takie, albo pojazdu zatrzymanego bezpo¶rednio przed tym przej¶ciem, lecz
jechaæ z dostatecznie zmniejszon± szybko¶ci± umo¿liwiaj±c± natychmiastowe
zatrzymanie pojazdu, je¿eli pieszy znajduje siê na przej¶ciu. ¯adne z
postanowieñ niniejszego ustêpu nie powinno byæ interpretowane jako
uniemo¿liwiaj±ce Umawiaj±cym siê Stronom lub ich organom terenowym
wprowadzenie zakazu wyprzedzania w okre¶lonej odleg³o¶ci od przej¶cia dla
pieszych lub na³o¿enia surowszych wymagañ na kieruj±cego pojazdem, który
zamierza wyprzedzaæ inny pojazd zatrzymany bezpo¶rednio przed przej¶ciem.

A dok³adniej czy "bez naruszania postanowieñ" oznacza wyj±tek od regu³y i
nie wolno toczyæ sie o 1km/h szybciej od tego na pasie obok po przejsciu

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

36 Data: Kwiecien 17 2008 20:45:49
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello 'Tom,

Thursday, April 17, 2008, 8:15:29 PM, you wrote:

[...]

A dok³adniej czy "bez naruszania postanowieñ" oznacza wyj±tek od regu³y i
nie wolno toczyæ sie o 1km/h szybciej od tego na pasie obok po przejsciu

Ale piszemy o autostradzie i przej¶æ dla pieszych raczej na niej nie
u¶wiadczysz. Wyj±tek dotyczy przej¶cia dla pieszych i tu obowi±zuje
zakaz wyprzedzania jako prawo szczególne.
Ogólna zasada jest natomiast taka, ¿e przy je¼dzie w ciê¿kim ruchu
wyprzedzanie nie jest wyprzedzaniem ;)

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

37 Data: Kwiecien 17 2008 22:24:17
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Marcin Narzynski 

Ale piszemy o autostradzie i przej¶æ dla pieszych raczej na niej nie
u¶wiadczysz. Wyj±tek dotyczy przej¶cia dla pieszych i tu obowi±zuje
zakaz wyprzedzania jako prawo szczególne.
Ogólna zasada jest natomiast taka, ¿e przy je¼dzie w ciê¿kim ruchu
wyprzedzanie nie jest wyprzedzaniem ;)

O autostradzie nie piszemy. Piszemy o zwê¿eniach.
Sugerujesz wiêc, ¿e znaki zakazu wyprzedzania umieszczane na kilkana¶cie metrów przed zwê¿eniem mo¿na sobie w buty wsadziæ?
Nie mówiê, ¿e nie masz racji, ale dziwne to...

MN

38 Data: Kwiecien 17 2008 22:29:30
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Marcin,

Thursday, April 17, 2008, 10:24:17 PM, you wrote:

Ale piszemy o autostradzie i przej¶æ dla pieszych raczej na niej nie
u¶wiadczysz. Wyj±tek dotyczy przej¶cia dla pieszych i tu obowi±zuje
zakaz wyprzedzania jako prawo szczególne.
Ogólna zasada jest natomiast taka, ¿e przy je¼dzie w ciê¿kim ruchu
wyprzedzanie nie jest wyprzedzaniem ;)
O autostradzie nie piszemy. Piszemy o zwê¿eniach.
Sugerujesz wiêc, ¿e znaki zakazu wyprzedzania umieszczane na kilkana¶cie
metrów przed zwê¿eniem mo¿na sobie w buty wsadziæ?

Kilkana¶cie metrów przed zwê¿eniem stoi zazwyczaj ograniczenie
prêdko¶ci a powinien staæ nakaz jazdy z du¿± prêdko¶ci±, ¿eby siê
robi³o miejsce na zamek a nie zgêstek.

Nie mówiê, ¿e nie masz racji, ale dziwne to...

Nic dziwnego nie ma - w warunkach podanych w konwencji przestrzeganie
zakazu wyprzedzania by³oby idiotyzmem. A u nas stawia siê ten znak nie
na kilkana¶cie metrów ale na kilkaset metrów przed zwê¿k±.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

39 Data: Kwiecien 17 2008 22:32:16
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Marcin Narzynski 

Nic dziwnego nie ma - w warunkach podanych w konwencji przestrzeganie
zakazu wyprzedzania by³oby idiotyzmem. A u nas stawia siê ten znak nie
na kilkana¶cie metrów ale na kilkaset metrów przed zwê¿k±.

Nie wiem, gdzie to jest to "u was", ale u nas (Trójmiasto) jest to jednak bli¿ej kilkunastu ni¿ kilkuset metrów.

40 Data: Kwiecien 18 2008 00:12:46
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Cavallino 


U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa³ w wiadomo¶ci news:

Nic dziwnego nie ma - w warunkach podanych w konwencji przestrzeganie
zakazu wyprzedzania by³oby idiotyzmem. A u nas stawia siê ten znak nie
na kilkana¶cie metrów ale na kilkaset metrów przed zwê¿k±.

W Poznaniu jest kilkana¶cie metrów (przed zwê¿eniem na wiadukcie Franowo).
Kiedy¶ chyba by³o dalej, ale wraz ze znakami zachêcaj±cymi do zamka przesunêli zakaz wyprzedzania.
Pomy¶la³ kto¶ widaæ.

41 Data: Kwiecien 17 2008 09:58:47
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Cavallino 


U¿ytkownik "owp"  napisa³ w wiadomo¶ci news:

Bo najczê¶ciej jest tak - korek na dwóch pasach (na 3 mo¿liwe), ka¿dy wie, ¿e skrajny lewy siê koñczy, ale co chwila pojedyncze auta mijaj± wszystkich i z zadowoleniem wciskaj± siê bez kolejki. Ja rozumiem, jak wszystkie pasy s± zapchane, ale tak to jest cwaniactwo.

Nie - to jest g³upota.
Tych co nie korzystaj± z wolnego pasa.

42 Data: Kwiecien 17 2008 11:03:45
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: owp 

Bo najczê¶ciej jest tak - korek na dwóch pasach (na 3 mo¿liwe), ka¿dy wie, ¿e skrajny lewy siê koñczy, ale co chwila pojedyncze auta mijaj± wszystkich i z zadowoleniem wciskaj± siê bez kolejki. Ja rozumiem, jak wszystkie pasy s± zapchane, ale tak to jest cwaniactwo.

Nie - to jest g³upota.
Tych co nie korzystaj± z wolnego pasa.
Mo¿e i macie racjê (Ty i Lepek), ja siê czujê jednak trochê nie fair mijaj±c lewym pasem kilometr korka... Moja kole¿naka twierdzi, ¿e jestem g³upi, bo najszybciej to zjechaæ na prawe pobocze - skrêciæ na stacjê benzynow± i wryæ siê zjazdem ze stacji tu¿ przed przewê¿eniem (skoro jest wjazd i zjazd ze stacji to tylko g³upcy nie korzystaj±).
owp

43 Data: Kwiecien 17 2008 11:17:31
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Cavallino 


U¿ytkownik "owp"  napisa³ w wiadomo¶ci

Bo najczê¶ciej jest tak - korek na dwóch pasach (na 3 mo¿liwe), ka¿dy wie, ¿e skrajny lewy siê koñczy, ale co chwila pojedyncze auta mijaj± wszystkich i z zadowoleniem wciskaj± siê bez kolejki. Ja rozumiem, jak wszystkie pasy s± zapchane, ale tak to jest cwaniactwo.

Nie - to jest g³upota.
Tych co nie korzystaj± z wolnego pasa.
Mo¿e i macie racjê (Ty i Lepek), ja siê czujê jednak trochê nie fair mijaj±c lewym pasem kilometr korka...


To znaczy, ¿e jak znajdzie siê paru kretynów, to zachowuj±c siê normalnie, uwa¿asz i¿ grasz nie fair?
Jak kto¶ jest g³upi, to niech sobie jest - jego broszka, co Ci do tego?

44 Data: Kwiecien 17 2008 11:25:09
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Artur Miller 


"Cavallino"  wrote in message



To znaczy, ¿e jak znajdzie siê paru kretynów, to zachowuj±c siê normalnie,
uwa¿asz i¿ grasz nie fair?
Jak kto¶ jest g³upi, to niech sobie jest - jego broszka, co Ci do tego?

nic, dopuki jest g³upi u siebie w domu. je¶li jego g³upota ma jaki¶ wp³yw na
moje samopoczucie, to ju¿ mi co¶ do tego.

@

45 Data: Kwiecien 17 2008 11:50:52
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: owp 

Bo najczê¶ciej jest tak - korek na dwóch pasach (na 3 mo¿liwe), ka¿dy wie, ¿e skrajny lewy siê koñczy, ale co chwila pojedyncze auta mijaj± wszystkich i z zadowoleniem wciskaj± siê bez kolejki. Ja rozumiem, jak wszystkie pasy s± zapchane, ale tak to jest cwaniactwo.

Nie - to jest g³upota.
Tych co nie korzystaj± z wolnego pasa.
Mo¿e i macie racjê (Ty i Lepek), ja siê czujê jednak trochê nie fair mijaj±c lewym pasem kilometr korka...

To znaczy, ¿e jak znajdzie siê paru kretynów, to zachowuj±c siê normalnie, uwa¿asz i¿ grasz nie fair?
Jak kto¶ jest g³upi, to niech sobie jest - jego broszka, co Ci do tego?
No zwykle tak jest, ¿e normê ustala wiêkszo¶æ :) Gdyby to by³o paru kretynów, to by lewy pas nie by³ wolny, tylko zajêty przez nie-kretynów. Jak siedzisz przy stole i przed obiadem gospodarze odmawiaj± modlitwê, to Ty zaczynasz zajadaæ - niech kretyni czekaj±, a¿ im wystygnie, a przy okazji na³o¿ysz sobie najlepsze k±ski ? ;-)
Chodzi mi o to, ¿e je¶li zwyczaj siê wyszkta³ci³ taki, ¿e czekamy na ¶rodkowym i prawym pasie, to wyprzedzanie na lewym nie jest ok.

46 Data: Kwiecien 17 2008 12:56:58
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Cavallino 


U¿ytkownik "owp"  napisa³ w wiadomo¶ci news:

To znaczy, ¿e jak znajdzie siê paru kretynów, to zachowuj±c siê normalnie, uwa¿asz i¿ grasz nie fair?
Jak kto¶ jest g³upi, to niech sobie jest - jego broszka, co Ci do tego?
No zwykle tak jest, ¿e normê ustala wiêkszo¶æ :)

Jedz g...o, miliony much nie mog± siê myliæ.

47 Data: Kwiecien 17 2008 13:03:07
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: owp 

To znaczy, ¿e jak znajdzie siê paru kretynów, to zachowuj±c siê normalnie, uwa¿asz i¿ grasz nie fair?
Jak kto¶ jest g³upi, to niech sobie jest - jego broszka, co Ci do tego?
No zwykle tak jest, ¿e normê ustala wiêkszo¶æ :)

Jedz g...o, miliony much nie mog± siê myliæ.
Gdybym by³ much± to pewnie bym jad³.

48 Data: Kwiecien 17 2008 13:25:38
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Cavallino 


U¿ytkownik "owp"  napisa³ w wiadomo¶ci

To znaczy, ¿e jak znajdzie siê paru kretynów, to zachowuj±c siê normalnie, uwa¿asz i¿ grasz nie fair?
Jak kto¶ jest g³upi, to niech sobie jest - jego broszka, co Ci do tego?
No zwykle tak jest, ¿e normê ustala wiêkszo¶æ :)

Jedz g...o, miliony much nie mog± siê myliæ.
Gdybym by³ much± to pewnie bym jad³.

No i tak samo mo¿esz sobie wyt³umaczyæ - gdyby¶ by³ kretynem jecha³by¶ tak jak inne kretyny po jednym pasie.

49 Data: Kwiecien 17 2008 09:54:23
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Samotnik 

Dnia 17.04.2008 owp  napisa³/a:

Bo najczê¶ciej jest tak - korek na dwóch pasach (na 3 mo¿liwe), ka¿dy
wie, ¿e skrajny lewy siê koñczy, ale co chwila pojedyncze auta mijaj±
wszystkich i z zadowoleniem wciskaj± siê bez kolejki. Ja rozumiem, jak
wszystkie pasy s± zapchane, ale tak to jest cwaniactwo.

Nie - to jest g³upota.
Tych co nie korzystaj± z wolnego pasa.
Mo¿e i macie racjê (Ty i Lepek), ja siê czujê jednak trochê nie fair mijaj±c
lewym pasem kilometr korka...

Czujesz siê nie fair tylko i wy³±cznie dlatego, ¿e dajesz siê mentalnie
terroryzowaæ. ;) Pamiêtaj - oni te¿ mog± omin±æ ten korek, ca³kowicie
zgodnie z przepisami i moralno¶ci± ;) Je¶li kilku tak zrobi, to problem
zniknie, bo korek bêdzie na wszystkich pasach ruchu ;)
--
Samotnik

50 Data: Kwiecien 17 2008 12:15:14
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: owp 

Nie - to jest g³upota.
Tych co nie korzystaj± z wolnego pasa.
Mo¿e i macie racjê (Ty i Lepek), ja siê czujê jednak trochê nie fair mijaj±c
lewym pasem kilometr korka...

Czujesz siê nie fair tylko i wy³±cznie dlatego, ¿e dajesz siê mentalnie
terroryzowaæ. ;) Pamiêtaj - oni te¿ mog± omin±æ ten korek, ca³kowicie
zgodnie z przepisami i moralno¶ci± ;) Je¶li kilku tak zrobi, to problem
zniknie, bo korek bêdzie na wszystkich pasach ruchu ;)

No tylko gdzie tu zysk ?
Tak to przynajmniej jak kto¶ siê bardzo spieszy mo¿e przejechaæ szybciej (za cenê paru przekleñstw ;-) ).

51 Data: Kwiecien 17 2008 10:26:13
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Samotnik 

Dnia 17.04.2008 owp  napisa³/a:

Czujesz siê nie fair tylko i wy³±cznie dlatego, ¿e dajesz siê mentalnie
terroryzowaæ. ;) Pamiêtaj - oni te¿ mog± omin±æ ten korek, ca³kowicie
zgodnie z przepisami i moralno¶ci± ;) Je¶li kilku tak zrobi, to problem
zniknie, bo korek bêdzie na wszystkich pasach ruchu ;)

No tylko gdzie tu zysk ?
Tak to przynajmniej jak kto¶ siê bardzo spieszy mo¿e przejechaæ szybciej (za
cenê paru przekleñstw ;-) ).

Wychodzi z Ciebie (nie obra¼ siê ;) polska mentalno¶æ. Instynktownie szukasz
jednostkowej korzy¶ci dla siebie. A tutaj takiej nie ma. To zupe³nie nie o
to chodzi. To nie jest udogodnienie dla kierowców jad±cych w korku. Przecie¿
(nie)przyjemno¶æ stania w korku nie zale¿y od zajêtego pasa. A szybciej nie
bêdzie, raczej trzeba siê (w polskich realiach, z polskimi kierowcami)
postaraæ, ¿eby nie by³o wolniej. To zupe³nie nie temu ma s³u¿yæ. To ma pomóc
kierowcom, którzy w tym korku *nie bêd±* stali. Ka¿de 'uwolnione' od korka,
dziêki jego skróceniu poprzez wykorzystanie nieu¿ywanego dot±d pasa ruchu,
skrzy¿owanie przyczynia siê do odetkania okolicznych dróg, poprzez zwiêkszenie
przepustowo¶ci takiego skrzy¿owania w kierunkach innych ni¿ ten, w którym jest
korek. Oraz przy okazji wszystkich innych skrzy¿owañ, wyjazdów z parkingów, bram,
stacji benzynowych itd.

Pomy¶l, ¿e chcesz np. wyjechaæ ze stacji benzynowej w miejscu, gdzie korek
przed zwê¿eniem jest, a mog³oby go nie byæ. Masz problem, bo stoi korek,
a Ty razem z nim. Du¿o by¶ da³ za to, ¿eby ten korek by³ krótszy. Wyjecha³by¶
i za chwilê gdzie¶ skrêci³, bo jedziesz zupe³nie w inn± stronê, ni¿ korek. A
tak - musisz  najpierw usi³owaæ w³±czyæ siê w korek, a potem z nim siê turlaæ.
A to wszystko przez to, ¿e kto¶ sobie wymy¶li³, ¿e korek musi jechaæ jednym
pasem i mieæ kilometr, zamiast dwoma i mieæ np. 1200m.
--
Samotnik

52 Data: Kwiecien 17 2008 12:38:51
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: owp 

Czujesz siê nie fair tylko i wy³±cznie dlatego, ¿e dajesz siê mentalnie
terroryzowaæ. ;) Pamiêtaj - oni te¿ mog± omin±æ ten korek, ca³kowicie
zgodnie z przepisami i moralno¶ci± ;) Je¶li kilku tak zrobi, to problem
zniknie, bo korek bêdzie na wszystkich pasach ruchu ;)

No tylko gdzie tu zysk ?
Tak to przynajmniej jak kto¶ siê bardzo spieszy mo¿e przejechaæ szybciej (za
cenê paru przekleñstw ;-) ).

Wychodzi z Ciebie (nie obra¼ siê ;) polska mentalno¶æ. Instynktownie szukasz
jednostkowej korzy¶ci dla siebie. A tutaj takiej nie ma.

Pomijaj±c argumenty, które skasowa³em ;-), a z którymi mogê siê zgodziæ, czy uznaæ za rozs±dne, to jednak trudno mi siê zgodziæ z twierdzeniem, ¿e kierowcy mijaj±cy korek, my¶l± altruistycznie o innych :-))
Co do polskiej mentalno¶ci, to je¿d¿±c po autostradach zachodnich, okazuje siê, ¿e gdy wszyscy stoj± karnie w korku, samochody mijaj±ce pasem awaryjnym czêsto maj± znaczek PL na klapie...

53 Data: Kwiecien 17 2008 10:53:06
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Samotnik 

Dnia 17.04.2008 owp  napisa³/a:

Czujesz siê nie fair tylko i wy³±cznie dlatego, ¿e dajesz siê mentalnie
terroryzowaæ. ;) Pamiêtaj - oni te¿ mog± omin±æ ten korek, ca³kowicie
zgodnie z przepisami i moralno¶ci± ;) Je¶li kilku tak zrobi, to problem
zniknie, bo korek bêdzie na wszystkich pasach ruchu ;)

No tylko gdzie tu zysk ?
Tak to przynajmniej jak kto¶ siê bardzo spieszy mo¿e przejechaæ szybciej
(za
cenê paru przekleñstw ;-) ).

Wychodzi z Ciebie (nie obra¼ siê ;) polska mentalno¶æ. Instynktownie
szukasz
jednostkowej korzy¶ci dla siebie. A tutaj takiej nie ma.

Pomijaj±c argumenty, które skasowa³em ;-), a z którymi mogê siê zgodziæ, czy
uznaæ za rozs±dne, to jednak trudno mi siê zgodziæ z twierdzeniem, ¿e
kierowcy mijaj±cy korek, my¶l± altruistycznie o innych :-))

Ja my¶lê ;) A tak na serio to gdyby wszyscy zaczêli u¿ywaæ zanikniêtego
pasa, to w ogóle nie by³oby dylematów etycznych w tej sprawie. Dylematy
etyczne s± tylko dlatego, ¿e jest taka dziwna, sztucznie wykreowana
sytuacja.
--
Samotnik

54 Data: Kwiecien 17 2008 13:00:59
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: owp 

Ja my¶lê ;) A tak na serio to gdyby wszyscy zaczêli u¿ywaæ zanikniêtego
pasa, to w ogóle nie by³oby dylematów etycznych w tej sprawie. Dylematy
etyczne s± tylko dlatego, ¿e jest taka dziwna, sztucznie wykreowana
sytuacja.

No pewnie. W ogóle, gdyby wszyscy byli uczciwi i mili to by by³o lepiej ;-)))

55 Data: Kwiecien 17 2008 10:54:39
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Samotnik 

Dnia 17.04.2008 owp  napisa³/a:

Czujesz siê nie fair tylko i wy³±cznie dlatego, ¿e dajesz siê mentalnie
terroryzowaæ. ;) Pamiêtaj - oni te¿ mog± omin±æ ten korek, ca³kowicie
zgodnie z przepisami i moralno¶ci± ;) Je¶li kilku tak zrobi, to problem
zniknie, bo korek bêdzie na wszystkich pasach ruchu ;)

No tylko gdzie tu zysk ?
Tak to przynajmniej jak kto¶ siê bardzo spieszy mo¿e przejechaæ szybciej (za
cenê paru przekleñstw ;-) ).

Wychodzi z Ciebie (nie obra¼ siê ;) polska mentalno¶æ. Instynktownie szukasz
jednostkowej korzy¶ci dla siebie. A tutaj takiej nie ma. To zupe³nie nie o
to chodzi. To nie jest udogodnienie dla kierowców jad±cych w korku. Przecie¿
(nie)przyjemno¶æ stania w korku nie zale¿y od zajêtego pasa. A szybciej nie
bêdzie, raczej trzeba siê (w polskich realiach, z polskimi kierowcami)
postaraæ, ¿eby nie by³o wolniej. To zupe³nie nie temu ma s³u¿yæ. To ma pomóc
kierowcom, którzy w tym korku *nie bêd±* stali. Ka¿de 'uwolnione' od korka,
dziêki jego skróceniu poprzez wykorzystanie nieu¿ywanego dot±d pasa ruchu,
skrzy¿owanie przyczynia siê do odetkania okolicznych dróg, poprzez zwiêkszenie
przepustowo¶ci takiego skrzy¿owania w kierunkach innych ni¿ ten, w którym jest
korek. Oraz przy okazji wszystkich innych skrzy¿owañ, wyjazdów z parkingów, bram,
stacji benzynowych itd.

Pomy¶l, ¿e chcesz np. wyjechaæ ze stacji benzynowej w miejscu, gdzie korek
przed zwê¿eniem jest, a mog³oby go nie byæ. Masz problem, bo stoi korek,
a Ty razem z nim. Du¿o by¶ da³ za to, ¿eby ten korek by³ krótszy. Wyjecha³by¶
i za chwilê gdzie¶ skrêci³, bo jedziesz zupe³nie w inn± stronê, ni¿ korek. A
tak - musisz  najpierw usi³owaæ w³±czyæ siê w korek, a potem z nim siê turlaæ.
A to wszystko przez to, ¿e kto¶ sobie wymy¶li³, ¿e korek musi jechaæ jednym
pasem i mieæ dwa kilometry, zamiast dwoma i mieæ np. 1200m.
--
Samotnik

56 Data: Kwiecien 17 2008 12:11:01
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Marcin Narzynski 

Mo¿e i macie racjê (Ty i Lepek), ja siê czujê jednak trochê nie fair mijaj±c lewym pasem kilometr korka...

Je¶li chcesz zmniejszyæ poczucie swojej winy, to po prostu wyprzedzaj zat³oczony pas z nieznaczn± tylko ró¿nic± prêdko¶ci, rzêdu 10 km/h. Tamci zauwa¿±, ¿e nie jeste¶ "pierwsym lepszym cwaniakiem" tylko kulturalnie stosujesz siê do przepisów. A na pocieszenie powiem - ¿e coraz wiêcej kierowców zaczyna rozumieæ jazdê na zamek i problem powoli znika.

MN

57 Data: Kwiecien 17 2008 12:12:50
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Marcin Narzynski 

Dodam jeszcze, ¿e wyprzedzanie zat³oczonego pasa z niewielk± ró¿nic± szybko¶ci powoduje, ¿e za mn± chêtniej jad± inni, którzy wcze¶niej nie mieli ¶mia³o¶ci "cwaniacko omijaæ korka" wiêc tym samym przyczyniam siê do zmniejszenia zatoru za sob±.

MN

58 Data: Kwiecien 17 2008 12:29:09
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: owp 

Dodam jeszcze, ¿e wyprzedzanie zat³oczonego pasa z niewielk± ró¿nic± szybko¶ci powoduje, ¿e za mn± chêtniej jad± inni, którzy wcze¶niej nie mieli ¶mia³o¶ci "cwaniacko omijaæ korka" wiêc tym samym przyczyniam siê do zmniejszenia zatoru za sob±.

My¶lê, ¿e to dobry pomys³ :-)

59 Data: Kwiecien 17 2008 10:00:31
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: LEPEK 

Dnia Thu, 17 Apr 2008 09:37:16 +0200, owp napisa³(a):


Bo najczê¶ciej jest tak - korek na dwóch pasach (na 3 mo¿liwe), ka¿dy wie,
¿e skrajny lewy siê koñczy, ale co chwila pojedyncze auta mijaj± wszystkich
i z zadowoleniem wciskaj± siê bez kolejki. Ja rozumiem, jak wszystkie pasy
s± zapchane, ale tak to jest cwaniactwo.

To ty te¿ zapchaj ten trzeci. I wszyscy, co wiedz±, ¿e on siê koñczy -
niech te¿ zapchaj±. I nie bêdzie ju¿ cwaniaków, tylko my. My - kierowcy,
ty, ja twój s±siad i siostra. I ci krawaciarze w Corsach te¿. Wszyscy sobie
równo, bez stresu pojedziemy (postoimy) i nikt nikogo nie bêdzie blokowa³.

Bo widzisz - te drogi i pasy na nich buduj± po to, ¿eby¶my po nich
je¼dzili. I o ile nie jest to pas do jazdy w innym kierunku (choæ tu te¿
bym czasem polemizowa³, ale to temat na inn± dyskusjê - o przepustowo¶ci
skrzy¿owañ, kreatywnym my¶leniu i oznakowaniu pasów) to jedziemy do koñca.
Ka¿dym. No.

Pozdr
--
L E P E K  -  P r u s z c z   G d a n s k i
no_spam    [maupa]    poczta  [kropka]   fm
Toyota Corolla 1,3 sedan  -- >  cztery kó³ka
Toyota Yaris  1,4  D4D   -- -- ->   s³u¿bowóz

60 Data: Kwiecien 18 2008 02:43:13
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: mw 

On Apr 17, 8:30 am, LEPEK  wrote:
[..]

To ja czegos nie rozumiem, co sie szybciej porusze, kolejka w ktorej
wszyscy jada jednym pasem i nikogo nie musza przepuszczec, czy tacy co
jada, staja, wpuszczaja, ruszaja?

U nas zamek blyskawiczny jest nie do wykonania z tego powodu, ze
wystarczy ze chcesz cos takiego zrobic, zawsze sie znajdze taki ktory
jeszcze na wciska bedzie wraz z przepuszczanym przejechac. Efekt jest
taki ze zamek blyskawiczny dostaje czkawki.

61 Data: Kwiecien 18 2008 14:33:45
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Marcin Narzynski 

To ja czegos nie rozumiem, co sie szybciej porusze, kolejka w ktorej
wszyscy jada jednym pasem i nikogo nie musza przepuszczec, czy tacy co
jada, staja, wpuszczaja, ruszaja?

Oba rozwi±zania poruszaj± siê tak samo szybko. Ogranicznikiem prêdko¶ci nie jest samo zwê¿enie, ale to, co dzieje siê za nim - na ogó³ jest tam korek i to on jest "w±skim gard³em" ca³ego uk³adu.

MN

62 Data: Kwiecien 19 2008 14:19:14
Temat: Re: i jeszcze raz zamek b³yskawiczny
Autor: Adam P³aszczyca 

On Thu, 17 Apr 2008 08:30:46 +0200, LEPEK  wrote:

"
samochód na lewym pasie zatrzymywa³ siê ju¿ kilkaset metrów przed zwê¿eniem
i próbowa³ zjechaæ na prawy pas.

Kretyn.


Pojawili siê równie¿ zmotoryzowani, w
osobliwy sposób pojmuj±cy "sprawiedliwo¶æ", którzy lewym pasem jechali w
tym samym tempie co auta na prawym, choæ tak¿e mieli przed sob± spory
kawa³ek wolnej drogi.

I bardzo dobrze. Dopóki bêda tacy idioci, jak w p. 1, to potrzebni s±
tacvy jak w p. 2, ¿eby sprowadziæ sytuacjê do w³a¶ciwej, czyli dwie
kolejki do zwê¿enia i zamek b³yskawiczny na koñcu.

Tylko zacznijcie wlepiaæ te mandaty...

I bêdzie taki efekt, ¿e dalej bêdzie burdel, bo zamiast wlepiaæ
mandaty trzeba by by³o pokierowaæ przed zwê¿eniem tak, ¿eby ludzie
wje¿d¿ali na zamek.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

i jeszcze raz zamek b³yskawiczny



Grupy dyskusyjne