Użytkownik "nemo" napisał
zmierzyć czas / kilometraż nagrzewania się silnika...ale nie podali jaki
czas jest w normie :(
Wszystko zależy od auta. Ogólnie to diesle nagrzewają się wolniej. A co do
pojemności to nie ma takiej zależności.
Kolega ma escorta 1.6 16v i nagrzewa mu się w ok 3km (do położenia
normalnego w połowie skali) przy temp 0stC. Mój 2.5l R6 benzyniak potrzebuje
5km. Kolegi 3.0 V8 3km.
Termostat jest wporządku jeżeli jadąc na trasie temperatura nie schodzi ci
poniżej środka skali.
Wojtek
5 |
Data: Luty 11 2008 12:48:47 |
Temat: Re: jak szybko w zminie nagrzewać powinien się silnik |
Autor: Tomasz Pyra |
nemo pisze:
Witam
Przeczytałem niedawno artykuł sugerujący, iż wzmożone zapotrzebowanie na paliwo zimą spowodowane jest niedogrzaniem silnika, podali nawet aby zmierzyć czas / kilometraż nagrzewania się silnika...ale nie podali jaki czas jest w normie :(
Podejrzewam iż u mnie trwa to troszkę długo a aoutko te 12- 13 litrów LPG lubi wszamać (jeżdze po mieście na odcinkach około 5 km godzina postoju i znowu 5 km)
Zastanawiam się czy nie kalkuluje mi się wymoiana termostatu, tylko czy muszę?
Sprawdź - nim wskazówka temperatury nie dojdzie do swojego środkowego położenia chłodnica i węże do niej powinny być zimna - jeżeli nagrzewają się cały czas, razem z silnikiem, oznacza to że termostat jest cały czas otwarty i do wymiany.
Jeżeli chodzi o przyspieszenie nagrzewania, to możesz ruszać bez ogrzewania - i tak nim się silnik nie nagrzeje to powietrze z nawiewów jest ledwo ciepłe, więc wiele się nim nie nagrzejesz.
6 |
Data: Luty 11 2008 12:53:16 | Temat: Re: jak szybko w zminie nagrzewać powinien się silnik | Autor: Seba |
"nemo" napisal w wiadomosci news:foouk6$b0s
:
Autko: ford escort 1.6 16v '94r LPG
Moj Escort z tym silnikiem (nowszy model - MK VII 98 r.) i instalacja
BRC Sequent 24 - po zapaleniu (minutka postoju i jazda) i
przejechaniu ~ 500/800 metrow (w okresie temperatur schodzacych
ponizej 0 st C) juz sie przelaczalo na gaz.
Do dzisiaj wspominam z rozrzewnieniem jak szybko ten Escort zaczynal
ogrzewac wnetrze podczas mocnych mrozow - teraz w Lybrze JTD, gdyby
nie ogrzewanie postojowe, to byloby bardzo, ale to bardzo slabo... .
--
Pozdrawiam
Sebastian S.
7 |
Data: Luty 11 2008 19:32:14 | Temat: Re: jak szybko w zminie nagrzewać powinien się silnik | Autor: Stoout |
Użytkownik "nemo" napisał w wiadomości
Witam
Przeczytałem niedawno artykuł sugerujący, iż wzmożone zapotrzebowanie na
paliwo zimą spowodowane jest niedogrzaniem silnika, podali nawet aby
zmierzyć czas / kilometraż nagrzewania się silnika...ale nie podali jaki
czas jest w normie :(
Cienias 700
po przejechaniu 3km w miescie 60*, ledwo wskazówka drgneła, ale leci ciepło
z nawiewu.
po przejechaniu 12km w miescie 80*, nadal troche brakuje do środkowych 90
w trasie 70-75*, nie da rady wiecej zimą :)
środkowe 90* mam tylko latem, wiec chyba wciąz jezdze niedogrzanym
silnikiem. Ale taka juz jego uroda.
--
Stoout
prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler
służbowo Berlingo 1,9 D '00 & TTI 880 / Hustler
8 |
Data: Luty 11 2008 20:36:27 | Temat: Re: jak szybko w zminie nagrzewać powinien się silnik | Autor: Tomasz Pyra |
Stoout pisze:
Cienias 700
po przejechaniu 3km w miescie 60*, ledwo wskazówka drgneła, ale leci ciepło z nawiewu.
po przejechaniu 12km w miescie 80*, nadal troche brakuje do środkowych 90
w trasie 70-75*, nie da rady wiecej zimą :)
środkowe 90* mam tylko latem, wiec chyba wciąz jezdze niedogrzanym silnikiem. Ale taka juz jego uroda.
No bo to silnik chłodzony powietrzem, bez chłodnicy.
Temperaturę ma więc taką "jak wyszło" ;)
9 |
Data: Luty 11 2008 20:41:49 | Temat: Re: jak szybko w zminie nagrzewać powinien się silnik | Autor: Alex81 |
In article
says...
Stoout pisze:
> Cienias 700
[...]
No bo to silnik chłodzony powietrzem, bez chłodnicy.
Nie powiem, śmiałe stwierdzenie...
--
GG #1667593
"My Partner. My Wife. My Life". My God.
(c) Al Bundy
10 |
Data: Luty 11 2008 21:06:40 | Temat: Re: jak szybko w zminie nagrzewać powinien się silnik | Autor: aaaa |
Alex81 pisze:
In article says...
Stoout pisze:
Cienias 700
[...]
No bo to silnik chłodzony powietrzem, bez chłodnicy.
Nie powiem, śmiałe stwierdzenie...
Wiesz, to taka wersja specjalna - jednocylindrowa.
Pełno ich jeździ od 1991 roku w tej wersji. Silniki
chłodzone powietrzem, nadwozie i opony lepione
z wielbłądzich gówien i palmowych liści.
Prędkość maksymalna 92km/h, a przyśpieszenie do
100km/h nie zostało podane, ponieważ nikt nie
znalazł wystarczająco wysokiej góry :)
11 |
Data: Luty 11 2008 22:17:38 | Temat: Re: jak szybko w zminie nagrzewać powinien się silnik | Autor: Tomasz Pyra |
Alex81 pisze:
In article says...
Stoout pisze:
Cienias 700
[...]
No bo to silnik chłodzony powietrzem, bez chłodnicy.
Nie powiem, śmiałe stwierdzenie...
A faktycznie, pomyłka.
Wiedziałem że to ten sam silnik co w 126p Bis, ale nie wiedziałem że w tym silniku zastosowano już chłodzenie cieczą, a tu niespodzianka.
12 |
Data: Luty 12 2008 03:16:37 | Temat: Re: jak szybko w zminie nagrzewać powinien się silnik | Autor: Alex81 |
In article
says...
A faktycznie, pomyłka.
Wiedziałem że to ten sam silnik co w 126p Bis, ale nie wiedziałem że w
tym silniku zastosowano już chłodzenie cieczą, a tu niespodzianka.
To silnik z Lancii, był chłodzony cieczą zarówno w niej, jak i w Bisie,
jak i później w CC :)
--
GG #1667593
"My Partner. My Wife. My Life". My God.
(c) Al Bundy
13 |
Data: Luty 11 2008 20:42:13 | Temat: Re: jak szybko w zminie nagrzewać powinien się silnik | Autor: aaaa |
Tomasz Pyra pisze:
Stoout pisze:
Cienias 700
po przejechaniu 3km w miescie 60*, ledwo wskazówka drgneła, ale leci ciepło z nawiewu.
po przejechaniu 12km w miescie 80*, nadal troche brakuje do środkowych 90
w trasie 70-75*, nie da rady wiecej zimą :)
środkowe 90* mam tylko latem, wiec chyba wciąz jezdze niedogrzanym silnikiem. Ale taka juz jego uroda.
No bo to silnik chłodzony powietrzem, bez chłodnicy.
Temperaturę ma więc taką "jak wyszło" ;)
Bardzo interesujące. Masz jakieś specjalne dane na temat
silników w CC?
14 |
Data: Luty 12 2008 09:01:36 | Temat: Re: jak szybko w zminie nagrzewać powinien się silnik | Autor: kan |
Stoout wrote:
Cienias 700
po przejechaniu 3km w miescie 60*, ledwo wskazówka drgneła, ale leci ciepło z nawiewu.
po przejechaniu 12km w miescie 80*, nadal troche brakuje do środkowych 90
w trasie 70-75*, nie da rady wiecej zimą :)
środkowe 90* mam tylko latem, wiec chyba wciąz jezdze niedogrzanym silnikiem. Ale taka juz jego uroda.
Żadna uroda, tylko termostat do wymiany.
--
Pozdrawiam,
kan
| | | | | | | | | |