Grupy dyskusyjne   »   jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)

jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)



1 Data: Sierpien 02 2007 22:27:43
Temat: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: luknew 

-Peugeot 306 1,6 90hpPrzyspieszenie (0-100 km/h)13,5 s
- Renault megane II 1,5 dci 105 hp  (0-100 km/h) 11,1s
powyzsze wartosci sa usrednione z róznych źródeł ale gdzie nie zajrzysz
zawsze megane ma lepsze przyspieszenie.
no i teraz pytanie dlaczego producenci podają wartosci ktore nijak sie mają do prawdziwych osiągów? dla przykladu kilka razy sprawdzalem p306 vs meganeII i niema szans zeby dalo rade, zawsze zostaje do ok 150km/h o ok 3 dlugosci !!! A z resztą nie tylko megane z dieslem:
-astra 2.0 cdti moc ok 105 hp na 400m odstaje na jakies 4 dlugosci mego puga
-audi a4 1,9 tdi 90 hp to nawet z sejem 1,1 54hp mego brata na 400m zostaje
Jak juz pisalem osiagi wyzej wymienionych autek z silnikiem diesla wg danych producenta zawsze sa lepsze niz przykladowego puga 1,6 90 hp no wiec moze jakis znawca od diesli powie mi dlaczego tak jest ???



2 Data: Sierpien 02 2007 22:34:31
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Alex81 

In article   says...
[ciach]

Czynnik ludzki zawodzi?

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI

3 Data: Sierpien 02 2007 22:33:16
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: luknew 


Czynnik ludzki zawodzi?


no wlasnie raczej nie, bo zmienialiśmy sie autkami po kilka razy i nawet   kubica niedalby rade w megane i wlasnie to mnie zastanawia ...!

4 Data: Sierpien 02 2007 22:53:22
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Cavallino 


Użytkownik "luknew"  napisał w wiadomości


Czynnik ludzki zawodzi?


no wlasnie raczej nie, bo zmienialiśmy sie autkami po kilka razy

To tylko znaczy, ze Ty też nie potrafisz jechać dieslem.
To nie to samo co benzyniak.

5 Data: Sierpien 02 2007 23:17:04
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: luknew 


To tylko znaczy, ze Ty też nie potrafisz jechać dieslem.
To nie to samo co benzyniak.

taa i okolo 6 moich znajomych ktorzy maja silniki o 15-20 hp (z silnikiem diesla zeby nie bylo) wieksze od mojego wieksze tez nie potrafi jezdzic <lol> tylko ja potrafie swoim wyciagnąc wiecej niz fabryka dala :D

6 Data: Sierpien 02 2007 23:22:37
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Cavallino 


Użytkownik "luknew"  napisał w wiadomości


To tylko znaczy, ze Ty też nie potrafisz jechać dieslem.
To nie to samo co benzyniak.

taa i okolo 6 moich znajomych ktorzy maja silniki o 15-20 hp (z silnikiem diesla zeby nie bylo) wieksze od mojego wieksze tez nie potrafi jezdzic <lol>

Bardzo prawdopodobne.
Uzyskanie fabrycznie zmierzonych przyspieszeń 0-100 to wbrew pozorom bardzo trudna sztuka.
Nawet zbliżenie się do nich.

One są osiągane przez kierowców testowych, na torze, w odpowiednich warunkach i obciążeniu, a do tego jest to średnia z iluś tam prób.

tylko ja potrafie swoim wyciagnąc wiecej niz fabryka dala :D

Pewnie więcej to nie potrafisz.
Nic nie pisałeś że mierzyłeś ile czasu zajmuje Ci to przyspieszenie do 100.

7 Data: Sierpien 02 2007 23:29:28
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: luknew 

Cavallino pisze:


Użytkownik "luknew"  napisał w wiadomości

To tylko znaczy, ze Ty też nie potrafisz jechać dieslem.
To nie to samo co benzyniak.

taa i okolo 6 moich znajomych ktorzy maja silniki o 15-20 hp (z silnikiem diesla zeby nie bylo) wieksze od mojego wieksze tez nie potrafi jezdzic <lol>

Bardzo prawdopodobne.
Uzyskanie fabrycznie zmierzonych przyspieszeń 0-100 to wbrew pozorom bardzo trudna sztuka.
Nawet zbliżenie się do nich.

  to znaczy ze kierowcy testujacy diesle sa lepsi od tych ktorzy testuja silniki benzynowe ???

One są osiągane przez kierowców testowych, na torze, w odpowiednich warunkach i obciążeniu, a do tego jest to średnia z iluś tam prób.

  j.w.

tylko ja potrafie swoim wyciagnąc wiecej niz fabryka dala :D

Pewnie więcej to nie potrafisz.
Nic nie pisałeś że mierzyłeś ile czasu zajmuje Ci to przyspieszenie do 100.

zgadza sie, i wlasnie dlatego napisalem tego posta , jak napisalbym ze moj pug przyspiesza ponizej 11 s do 100km/h to pewnie wiekszosc odpowiedzialby ze predkosciomierz mi oszukuje itd itp...

8 Data: Sierpien 02 2007 23:36:11
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Cavallino 


Użytkownik "luknew"  napisał w wiadomości news:

Uzyskanie fabrycznie zmierzonych przyspieszeń 0-100 to wbrew pozorom bardzo trudna sztuka.
Nawet zbliżenie się do nich.

 to znaczy ze kierowcy testujacy diesle sa lepsi od tych ktorzy testuja silniki benzynowe ???

Nie.
To znaczy że benzyniakiem łatwiej ten efekt uzyskać.
Wystarczy wyeliminować poślizg przy ruszaniu i ciągnąć na każdym biegu do odcięcia.
Sprawdzone empirycznie w Bednarach.

tylko ja potrafie swoim wyciagnąc wiecej niz fabryka dala :D

Pewnie więcej to nie potrafisz.
Nic nie pisałeś że mierzyłeś ile czasu zajmuje Ci to przyspieszenie do 100.

zgadza sie, i wlasnie dlatego napisalem tego posta ,

Czyli zapewne jest jak mówię - Ty przyspieszasz pewnie w ok. 14-15 s, a Ci którzy katują słabe diesle są w te klocki jeszcze słabsi.
Cały czas te diesle są z tyłu, cały czas się od nich oddalasz, aż do osiągnięcia Twojego licznikowego 150?

jak napisalbym ze moj pug przyspiesza ponizej 11 s do 100km/h to pewnie wiekszosc odpowiedzialby ze predkosciomierz mi oszukuje itd itp...

A to swoją drogą.

P.S.
Zresztą to że jesteś z przodu wcale nie musi oznaczać że masz lepszy czas na 0-100.
Jest jeszcze druga kategoria, przyspieszenie na określonym dystansie - i to w niej wygrywasz.

9 Data: Sierpien 02 2007 23:46:12
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: luknew 



 to znaczy ze kierowcy testujacy diesle sa lepsi od tych ktorzy testuja silniki benzynowe ???

Nie.
To znaczy że benzyniakiem łatwiej ten efekt uzyskać.
Wystarczy wyeliminować poślizg przy ruszaniu i ciągnąć na każdym biegu do odcięcia.
Sprawdzone empirycznie w Bednarach.

yhy wg twego rozumowania 99% kierowcow diesli nie wykorzystuje mocy swego silnika tylko dlatego ze nie potrfi ?? sory to poco podawac dane ktorych nie da sie w rzeczywistosci uzyskac !!


tylko ja potrafie swoim wyciagnąc wiecej niz fabryka dala :D

Pewnie więcej to nie potrafisz.
Nic nie pisałeś że mierzyłeś ile czasu zajmuje Ci to przyspieszenie do 100.

zgadza sie, i wlasnie dlatego napisalem tego posta ,

Czyli zapewne jest jak mówię - Ty przyspieszasz pewnie w ok. 14-15 s, a Ci którzy katują słabe diesle są w te klocki jeszcze słabsi.
Cały czas te diesle są z tyłu, cały czas się od nich oddalasz, aż do osiągnięcia Twojego licznikowego 150?

wybacz ale jescze zaden diesel o mocy 90 hp nie wyprzedzil mnie od 0-100 km/h (oczywiscie o zblizonej masie samochodu)


jak napisalbym ze moj pug przyspiesza ponizej 11 s do 100km/h to pewnie wiekszosc odpowiedzialby ze predkosciomierz mi oszukuje itd itp...

A to swoją drogą.

P.S.
Zresztą to że jesteś z przodu wcale nie musi oznaczać że masz lepszy czas na 0-100.
Jest jeszcze druga kategoria, przyspieszenie na określonym dystansie - i to w niej wygrywasz.
sory ale ja tu wcale nie spieram sie z wyzszoscia diesli przy wiekszych predkosciach ! caly czas chodzi mi o to ze dane podawane przez producentów diesli w przyspieszeniu od 0-100 są poprostu nieprawdziwe !!!

10 Data: Sierpien 02 2007 23:51:22
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Cavallino 


Użytkownik "luknew"  napisał w wiadomości news:

To znaczy że benzyniakiem łatwiej ten efekt uzyskać.
Wystarczy wyeliminować poślizg przy ruszaniu i ciągnąć na każdym biegu do odcięcia.
Sprawdzone empirycznie w Bednarach.

yhy wg twego rozumowania 99% kierowcow diesli nie wykorzystuje mocy swego silnika tylko dlatego ze nie potrfi ??

Nie mocy, tylko nie uzyskuje maksymalnych możliwych przyspieszeń 0-100.
I kierowców benzyniaków też.
Choćby dlatego że rzadko to trenują, na codzień to bezużyteczny test.

Wiesz ile musieliśmy się w Bednarach najeździć, żeby starty jako tako wyglądały?
A i tak 130 konne Punto HGT przegrywało na 0-400 m ze znacznie gorszymi samochodami, za to dosiadanymi przez bardziej doświadczonych zawodników.


sory to poco podawac dane ktorych nie da sie w rzeczywistosci uzyskac !!

Żeby dzieciarnia miała się czym brandzlować?
Co komu po uzyskiwaniu maksymalnych przyspieszeń 0-100 na codzień?

Cały czas te diesle są z tyłu, cały czas się od nich oddalasz, aż do osiągnięcia Twojego licznikowego 150?

wybacz ale jescze zaden diesel o mocy 90 hp nie wyprzedzil mnie od 0-100 km/h (oczywiscie o zblizonej masie samochodu)

Nie pytam czy Cię wyprzedził, tylko czy cały czas zostaje, czy od jakiegoś momentu się zbliża?
Bo moze być tak, że szybciej osiąga 100 km/h niż ty, mimo iż pozornie jest z tyłu.

caly czas chodzi mi o to ze dane podawane przez producentów diesli w przyspieszeniu od 0-100 są poprostu nieprawdziwe !!!

Zapewne się mylisz.
Są do uzyskania - ale przez takich ludzi i w takich warunkach jak wtedy gdy byy mierzone.
Nie ma znaczenia czy diesel, czy benzyniak.

11 Data: Sierpien 03 2007 00:02:49
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: luknew 

Cavallino pisze:


Użytkownik "luknew"  napisał w wiadomości news:

To znaczy że benzyniakiem łatwiej ten efekt uzyskać.
Wystarczy wyeliminować poślizg przy ruszaniu i ciągnąć na każdym biegu do odcięcia.
Sprawdzone empirycznie w Bednarach.

yhy wg twego rozumowania 99% kierowcow diesli nie wykorzystuje mocy swego silnika tylko dlatego ze nie potrfi ??

Nie mocy, tylko nie uzyskuje maksymalnych możliwych przyspieszeń 0-100.
I kierowców benzyniaków też.
Choćby dlatego że rzadko to trenują, na codzień to bezużyteczny test.


Wiesz ile musieliśmy się w Bednarach najeździć, żeby starty jako tako wyglądały?
  no ok musieliscie sie najezdzic .... , czyli jak by ci którzy mają silniki benzynowe tez by sie "najezdili" to co bo wtedy bylo ?

A i tak 130 konne Punto HGT przegrywało na 0-400 m ze znacznie gorszymi samochodami, za to dosiadanymi przez bardziej doświadczonych zawodników.

ja nie pisalem o 400m ale o przyspieszeniu od 0-100 km/h


sory to poco podawac dane ktorych nie da sie w rzeczywistosci uzyskac !!

Żeby dzieciarnia miała się czym brandzlować?
Co komu po uzyskiwaniu maksymalnych przyspieszeń 0-100 na codzień?

tego nie kwestionuje, caly czas chodzi mi o polityke producentow diesli



Cały czas te diesle są z tyłu, cały czas się od nich oddalasz, aż do osiągnięcia Twojego licznikowego 150?

wybacz ale jescze zaden diesel o mocy 90 hp nie wyprzedzil mnie od 0-100 km/h (oczywiscie o zblizonej masie samochodu)

Nie pytam czy Cię wyprzedził, tylko czy cały czas zostaje, czy od jakiegoś momentu się zbliża?
Bo moze być tak, że szybciej osiąga 100 km/h niż ty, mimo iż pozornie jest z tyłu.

tak pozornie jest z tylu <LOL> jak startujemy od 0 do 100 i on pozornie jest z tylu jak ja mam 150 km/h  i on nadal jest z tylu to niby co ? uwazasz ze jak ja mam 150 to on ma 180 ? a i tak mnie nie wyprzedzil ?
wybacz ale to ty jakies brednie piszesz !!!



caly czas chodzi mi o to ze dane podawane przez producentów diesli w przyspieszeniu od 0-100 są poprostu nieprawdziwe !!!

Zapewne się mylisz.
Są do uzyskania - ale przez takich ludzi i w takich warunkach jak wtedy gdy byy mierzone.
Nie ma znaczenia czy diesel, czy benzyniak.

jak by nie mialo znaczenia to sej 1,1 54hp nie objezdzal by audi a4 90hp   o co naimniej 2 dlugosci od 0-100km/h

12 Data: Sierpien 03 2007 00:08:21
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Cavallino 


Użytkownik "luknew"  napisał w wiadomości news:

Wiesz ile musieliśmy się w Bednarach najeździć, żeby starty jako tako wyglądały?
 no ok musieliscie sie najezdzic .... , czyli jak by ci którzy mają silniki benzynowe tez by sie "najezdili" to co bo wtedy bylo ?

'Śmy' wszyscy mieliśmy benzyniaki.


A i tak 130 konne Punto HGT przegrywało na 0-400 m ze znacznie gorszymi samochodami, za to dosiadanymi przez bardziej doświadczonych zawodników.

ja nie pisalem o 400m ale o przyspieszeniu od 0-100 km/h

Tym bardziej - jeszcze mniej czasu na korektę błędu.
Te 400 m to było jakieś 130 km/h.




sory to poco podawac dane ktorych nie da sie w rzeczywistosci uzyskac !!

Żeby dzieciarnia miała się czym brandzlować?
Co komu po uzyskiwaniu maksymalnych przyspieszeń 0-100 na codzień?

tego nie kwestionuje, caly czas chodzi mi o polityke producentow diesli

Nie tylko diesli, benzyniaków dotyczy to tak samo.


Bo moze być tak, że szybciej osiąga 100 km/h niż ty, mimo iż pozornie jest z tyłu.

tak pozornie jest z tylu <LOL> jak startujemy od 0 do 100 i on pozornie jest z tylu

I Ty masz na budziku 90 z hakiem, a on może mieć 100 i dalej być z tyłu (teoretyzuję teraz).


jak ja mam 150 km/h  i on nadal jest z tylu to niby co ? uwazasz ze jak ja mam 150 to on ma 180 ? a i tak mnie nie wyprzedzil ?

180 to pewnie nie, ale 160 jak najbardziej może mieć.
Może skrzynia gorsza, więc więcej czasu na przełożenia traci, może zanim turbina zadziałała już byłeś daleko z przodu....
A nadgonić w takim czasie nie tak łatwo.

Są do uzyskania - ale przez takich ludzi i w takich warunkach jak wtedy gdy byy mierzone.
Nie ma znaczenia czy diesel, czy benzyniak.

jak by nie mialo znaczenia to sej 1,1 54hp nie objezdzal by audi a4 90hp o co naimniej 2 dlugosci od 0-100km/h

No i by nie objechał, gdyby oba auta były w tych samych warunkach testowych.

13 Data: Sierpien 03 2007 23:44:43
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: luknew 

Cavallino pisze:



Wiesz ile musieliśmy się w Bednarach najeździć, żeby starty jako tako wyglądały?

'Śmy' wszyscy mieliśmy benzyniaki.

a co was "wszystkich" skusilo zeby sie przesiasc na diesla ? (pewnie moment :D)


A i tak 130 konne Punto HGT przegrywało na 0-400 m ze znacznie gorszymi samochodami, za to dosiadanymi przez bardziej doświadczonych zawodników.
  znacznie gorszymi tzn ile ? slabszymi dieslami o mocy np 120HP ?

ja nie pisalem o 400m ale o przyspieszeniu od 0-100 km/h

Tym bardziej - jeszcze mniej czasu na korektę błędu.
Te 400 m to było jakieś 130 km/h.

oj dla diesla chyba mniej czasu




sory to poco podawac dane ktorych nie da sie w rzeczywistosci uzyskac !!

Żeby dzieciarnia miała się czym brandzlować?
Co komu po uzyskiwaniu maksymalnych przyspieszeń 0-100 na codzień?

tego nie kwestionuje, caly czas chodzi mi o polityke producentow diesli

Nie tylko diesli, benzyniaków dotyczy to tak samo.

hmmmm zdaje mi sie ze kazdego benzola byle glupek potrafi wykrecic lepiej niz podaje producent , a diesla jednak nie tak latwo



Bo moze być tak, że szybciej osiąga 100 km/h niż ty, mimo iż pozornie jest z tyłu.

  yhyy wez zrozum w koncu: start od 0 do 100 ja mam na zegarach ok 130km/h a kolega w megane ma dopiero 90 wiec nawet biorac pod uwage bledy predkosciomierzy  to i tak osiagi obu aut nijak sie maja do danych podawanych przez producenta !

tak pozornie jest z tylu <LOL> jak startujemy od 0 do 100 i on pozornie jest z tylu

I Ty masz na budziku 90 z hakiem, a on może mieć 100 i dalej być z tyłu (teoretyzuję teraz).


ja nie pisze o teori ale o praktyce


jak ja mam 150 km/h  i on nadal jest z tylu to niby co ? uwazasz ze jak ja mam 150 to on ma 180 ? a i tak mnie nie wyprzedzil ?

180 to pewnie nie, ale 160 jak najbardziej może mieć.
Może skrzynia gorsza, więc więcej czasu na przełożenia traci, może zanim turbina zadziałała już byłeś daleko z przodu....
A nadgonić w takim czasie nie tak łatwo.

a co mnie to obchodzi !!! przeczytaj temat posta !


Są do uzyskania - ale przez takich ludzi i w takich warunkach jak wtedy gdy byy mierzone.
Nie ma znaczenia czy diesel, czy benzyniak.

jak by nie mialo znaczenia to sej 1,1 54hp nie objezdzal by audi a4 90hp o co naimniej 2 dlugosci od 0-100km/h

No i by nie objechał, gdyby oba auta były w tych samych warunkach testowych.

jezeli uwazasz ze diesel tylko w warunkach testowych uzyska parametry podawane przez producenta to sory !

14 Data: Sierpien 04 2007 11:14:34
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Cavallino 


Użytkownik "luknew"  napisał w wiadomości news:

'Śmy' wszyscy mieliśmy benzyniaki.

a co was "wszystkich" skusilo zeby sie przesiasc na diesla ? (pewnie moment :D)

Ostatniego diesla miałem z 12 lat temu.
O ile wiem reszta też dalej benzyną ujeżdża.

hmmmm zdaje mi sie ze kazdego benzola byle glupek potrafi wykrecic lepiej niz podaje producent

Bardzo wątpliwe.

, a diesla jednak nie tak latwo


Uczyć się trzeba w każdym przypadku.




Bo moze być tak, że szybciej osiąga 100 km/h niż ty, mimo iż pozornie jest z tyłu.

 yhyy wez zrozum w koncu: start od 0 do 100 ja mam na zegarach ok 130km/h a kolega w megane ma dopiero 90

Skąd wiesz?

I Ty masz na budziku 90 z hakiem, a on może mieć 100 i dalej być z tyłu (teoretyzuję teraz).


ja nie pisze o teori ale o praktyce

W praktyce moze być tak samo.


180 to pewnie nie, ale 160 jak najbardziej może mieć.
Może skrzynia gorsza, więc więcej czasu na przełożenia traci, może zanim turbina zadziałała już byłeś daleko z przodu....
A nadgonić w takim czasie nie tak łatwo.

a co mnie to obchodzi !!! przeczytaj temat posta !

A to że mierzysz przyspieszenie do 100 km/h, więc przy takim pomiarze, to kto jest z przodu nie ma znaczenia.
Ważne kto szybciej ma 100 km/h na budziku i sprawny budzik.

No i by nie objechał, gdyby oba auta były w tych samych warunkach testowych.

jezeli uwazasz ze diesel tylko w warunkach testowych uzyska parametry podawane przez producenta to sory !

Uważam, że diesel z racji większego skomplikowania wymaga więcej od drivera przy wyścigach.
I tylko tyle.

15 Data: Sierpien 03 2007 10:53:30
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Wojtekk 


Użytkownik "luknew"  napisał w wiadomości

Bo moze być tak, że szybciej osiąga 100 km/h niż ty, mimo iż pozornie jest z tyłu.

tak pozornie jest z tylu <LOL> jak startujemy od 0 do 100 i on pozornie jest z tylu jak ja mam 150 km/h  i on nadal jest z tylu to niby co ? uwazasz ze jak ja mam 150 to on ma 180 ? a i tak mnie nie wyprzedzil ?
wybacz ale to ty jakies brednie piszesz !!!

To nie są brednie. Samochody nie rozpędzają się liniowo (tzn. przyspieszenie nie jest stałe). Jak zrobisz sobie powtórkę z fizyki z podstawówki/liceum to przypomnisz sobie że droga przebyta odpowiada polu pod wykresem prędkości v(t). Narysuj sobie wykresy o różnym kształcie (np. bardziej wklęsłe lub wypukłe), które przecinają 100 km/h po tym samym czasie, później policz pola pod wykresami. Czyli teoretycznie jest możliwa sytuacja gdzie np. oba pojazdy osiągają prędkość 100 km/h po tym samym czasie, ale jeden zdążył pokonać dwa razy większą drogę niż drugi w momencie gdy obydwa osiągają 100 km/h.
Podobna (ale nie tak drastyczna) różnica może być podczas porównywania diesla z benzyniakiem. W dieslu pierwsze biegi są zazwyczaj bardzo krótkie, na początku traci się więcej czasu na machanie biegami, za to na wyższych biegach zaczyna ładnie ciągnąć nawet od bardzo niskich obrotów. W benzyniaku niskie biegi są dłuższe (np. na jedynce można dociągnąć do momentu gdy w dieslu już czasami opłaca wrzucić się trójkę) dlatego benzyniakiem szybciej odskoczysz na początku (stromsza pierwsza część wykresu) i będziesz miał przewagę w dystansie, co nie znaczy, ze szybciej osiągniesz 100 km/h.

Pozdrawiam
Wojtek

16 Data: Sierpien 03 2007 10:55:29
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Jakub Witkowski 

luknew pisze:

Nie pytam czy Cię wyprzedził, tylko czy cały czas zostaje, czy od jakiegoś momentu się zbliża?
Bo moze być tak, że szybciej osiąga 100 km/h niż ty, mimo iż pozornie jest z tyłu.

tak pozornie jest z tylu <LOL> jak startujemy od 0 do 100 i on pozornie jest z tylu jak ja mam 150 km/h  i on nadal jest z tylu to niby co ? uwazasz ze jak ja mam 150 to on ma 180 ? a i tak mnie nie wyprzedzil ?
wybacz ale to ty jakies brednie piszesz !!!

Jest mozliwe że pojazd osiąga 100km/h szybcuiej od innego, mimo że jest
za nim w tyle. Hint: droga to całka z prędkości po czasie. A profile
prędkości nie są jednakowe, bo nie są jednakowe np. wykresy momentu.

Przykład, skrajnie przejaskrawiony do celów edukacyjnych:
pojazd nr 1 rusza i ma już po 1s 90km/h, lecz potem już nie przyspiesza,
pojazd nr 2 przez pierwsze 8s nie osiąga więcej jak powiedzmy 50km/h,
a potem nagle w 2s przyspiesza do 100km. Zatem 2-ka osiągnęła 100 w 10s
będąc jednocześnie daaaaleko za 1-ką, która w tym czasie nie osiągnęła
100 km/h wcale.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

17 Data: Sierpien 02 2007 22:26:39
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: patashnik 

On Thu, 02 Aug 2007 23:22:37 +0200, Cavallino wrote:

taa i okolo 6 moich znajomych ktorzy maja silniki o 15-20 hp (z
silnikiem diesla zeby nie bylo) wieksze od mojego wieksze tez nie
potrafi jezdzic <lol>

Bardzo prawdopodobne.
Uzyskanie fabrycznie zmierzonych przyspieszeń 0-100 to wbrew pozorom
bardzo trudna sztuka.
Nawet zbliżenie się do nich.

W 5th Gearze testowali Daewo Matiza w przyspieszeniach do setki. Zrobil
ja w czasie cos kolo 3 sekund szybszym, niz oficjalnie podany czas przez
producenta.
 
One są osiągane przez kierowców testowych, na torze, w odpowiednich
warunkach i obciążeniu, a do tego jest to średnia z iluś tam prób.

tylko ja potrafie swoim wyciagnąc wiecej niz fabryka dala :D
Pewnie więcej to nie potrafisz.

Jeśli silnik nie jest ograniczony elektroniczne - rożne rzeczy się
zdarzają.

18 Data: Sierpien 03 2007 00:45:29
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello patashnik,

Friday, August 3, 2007, 12:26:39 AM, you wrote:

[...]

Uzyskanie fabrycznie zmierzonych przyspieszeń 0-100 to wbrew
pozorom bardzo trudna sztuka. Nawet zbliżenie się do nich.
W 5th Gearze testowali Daewo Matiza w przyspieszeniach do setki. Zrobil
ja w czasie cos kolo 3 sekund szybszym, niz oficjalnie podany czas przez
producenta.

Widać producent wyszedł z założenia, że poda czas osiągalny każdym
egzemplarzem.

Deklarowany przez FSO czas do 100 Poldka 1.4GLI16V (103 KM) to bodaj
14.5 sekundy.

To, co podają producenci często nie trzyma się kupy. Nie ma
jednolitych metod pomiaru i wychodzą dziwne kwiatki. Jeden zmierzy
średnią, inny da rezerwę, żeby klienci się nie czepiali a jeszcze inny
posadzi za kierownicą dobrze przygotowanego egzemparza Stiga i z 10
prób wybierze najlepszy czas.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

19 Data: Sierpien 03 2007 09:27:23
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: J.F. 

On Fri, 3 Aug 2007 00:45:29 +0200,  RoMan Mandziejewicz wrote:

W 5th Gearze testowali Daewo Matiza w przyspieszeniach do setki. Zrobil
ja w czasie cos kolo 3 sekund szybszym, niz oficjalnie podany czas przez
producenta.

To, co podają producenci często nie trzyma się kupy. Nie ma
jednolitych metod pomiaru i wychodzą dziwne kwiatki.

W szczegolnosci nie trzyma kupy Daewoo podajac wyniki
lanos 1.6 - nubira 1.6 i nubira 2.0 - leganza 2.0 :-)

J.

20 Data: Sierpien 03 2007 13:31:40
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J,

Friday, August 3, 2007, 9:27:23 AM, you wrote:

W 5th Gearze testowali Daewo Matiza w przyspieszeniach do setki. Zrobil
ja w czasie cos kolo 3 sekund szybszym, niz oficjalnie podany czas przez
producenta.
To, co podają producenci często nie trzyma się kupy. Nie ma
jednolitych metod pomiaru i wychodzą dziwne kwiatki.
W szczegolnosci nie trzyma kupy Daewoo podajac wyniki
lanos 1.6 - nubira 1.6 i nubira 2.0 - leganza 2.0 :-)

No, co? Droższe musi być szybsze. Choć na papierze.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

21 Data: Sierpien 03 2007 07:35:33
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Mirek Ziółek 


Użytkownik "patashnik"  napisał w wiadomości

On Thu, 02 Aug 2007 23:22:37 +0200, Cavallino wrote:

[..]

W 5th Gearze testowali Daewo Matiza w przyspieszeniach do setki. Zrobil
ja w czasie cos kolo 3 sekund szybszym, niz oficjalnie podany czas przez
producenta.

moje,byle niegdys tico na g-techu pokazywalo 14,5s zamiast 17 ;)
cos w tym jest ;) hehehe

22 Data: Sierpien 03 2007 23:08:51
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Tomasz Pyra 

luknew napisał(a):


To tylko znaczy, ze Ty też nie potrafisz jechać dieslem.
To nie to samo co benzyniak.

taa i okolo 6 moich znajomych ktorzy maja silniki o 15-20 hp (z silnikiem diesla zeby nie bylo) wieksze od mojego wieksze tez nie potrafi jezdzic <lol> tylko ja potrafie swoim wyciagnąc wiecej niz fabryka dala :D

Przy jakich obrotach zmieniasz bieg w tym dieslu?

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

23 Data: Sierpien 02 2007 22:52:24
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Cavallino 


Użytkownik "luknew"  napisał w wiadomości

-Peugeot 306 1,6 90hpPrzyspieszenie (0-100 km/h)13,5 s
- Renault megane II 1,5 dci 105 hp  (0-100 km/h) 11,1s
powyzsze wartosci sa usrednione z róznych źródeł ale gdzie nie zajrzysz
zawsze megane ma lepsze przyspieszenie.
no i teraz pytanie dlaczego producenci podają wartosci ktore nijak sie mają do prawdziwych osiągów? dla przykladu kilka razy sprawdzalem p306 vs meganeII i niema szans zeby dalo rade, zawsze zostaje do ok 150km/h

A różnicę między 0-100 a 0-150 widzisz?

24 Data: Sierpien 02 2007 23:04:22
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: luknew 



A różnicę między 0-100 a 0-150 widzisz?

nie slepy jestem !! ja napisalem ze dopiero jak ja mam 150km/h ( ofkoz jak startujemy od 0 do 100)to meganee dopiero jakos powoli mnie dogania !

25 Data: Sierpien 02 2007 23:13:21
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Cavallino 


Użytkownik "luknew"  napisał w wiadomości



A różnicę między 0-100 a 0-150 widzisz?

nie slepy jestem !! ja napisalem ze dopiero jak ja mam 150km/h ( ofkoz jak startujemy od 0 do 100)to meganee dopiero jakos powoli mnie dogania !

Może zacytujesz gdzie to napisałeś?

26 Data: Sierpien 02 2007 23:20:35
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: luknew 



Może zacytujesz gdzie to napisałeś?
prosze bardzo :
....<cut> dla przykladu kilka razy sprawdzalem p306 vs meganeII i niema szans zeby dalo rade, zawsze zostaje do ok 150km/h o ok 3 dlugosci !!! ....<cut>

27 Data: Sierpien 02 2007 23:23:32
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Cavallino 


Użytkownik "luknew"  napisał w wiadomości



Może zacytujesz gdzie to napisałeś?
prosze bardzo :
...<cut> dla przykladu kilka razy sprawdzalem p306 vs meganeII i niema szans zeby dalo rade, zawsze zostaje do ok 150km/h o ok 3 dlugosci !!! ...<cut>

No i teraz powiedz które słowo mówi o tym co się dzieje powyżej 150, a w szczególności o doganianiu?

28 Data: Sierpien 02 2007 23:34:44
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: luknew 

Cavallino pisze:


Użytkownik "luknew"  napisał w wiadomości


Może zacytujesz gdzie to napisałeś?
prosze bardzo :
...<cut> dla przykladu kilka razy sprawdzalem p306 vs meganeII i niema szans zeby dalo rade, zawsze zostaje do ok 150km/h o ok 3 dlugosci !!! ...<cut>

No i teraz powiedz które słowo mówi o tym co się dzieje powyżej 150, a w szczególności o doganianiu?

  ok moze sie ty nierozumiesz <poor> ale jeszcze raz napisze , jak startujemy od 0 do 100km/h to takie megannee mocniejsze o 15hp zaczyna mnie doganiac mnie dopiero przy predkosci ok 150 km/h! przypominam ze caly czas chodzi mi o przyspieszenie od 0 do 100 km/h ( dane podawane przez producenta)

29 Data: Sierpien 02 2007 23:43:39
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Cavallino 


Użytkownik "luknew"  napisał w wiadomości news:

startujemy od 0 do 100km/h to takie megannee mocniejsze o 15hp zaczyna mnie doganiac mnie dopiero przy predkosci ok 150 km/h

Nie czujesz bredni w tym zdaniu?
Napisz jeszcze raz, od początku co się dzieje między 0-100.
Co jest powyżej 100 to możesz sobie darować, bo to nijak nie wpływa na interesujacy Cię pomiar.

30 Data: Sierpien 02 2007 23:51:53
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: luknew 



Nie czujesz bredni w tym zdaniu?
Napisz jeszcze raz, od początku co się dzieje między 0-100.
Co jest powyżej 100 to możesz sobie darować, bo to nijak nie wpływa na interesujacy Cię pomiar.

ok miedzy 0 a 100  powiem ci tyle ze mając 90km/h na drugim biegu i przelaczając na 3 bieg megane majac nawet nitro nie dogoni mnie bo jest za mna o ok 10m !!

31 Data: Sierpien 02 2007 23:58:21
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Cavallino 


Użytkownik "luknew"  napisał w wiadomości news:

ok miedzy 0 a 100  powiem ci tyle ze mając 90km/h na drugim biegu i przelaczając na 3 bieg megane majac nawet nitro nie dogoni mnie bo jest za mna o ok 10m !!

A ile w tym samym czasie on ma na liczniku?
Bo to się liczy, a nie kto jest z przodu.
O ile rozumiesz co oznacza czas 0-100 km/h ....

32 Data: Sierpien 03 2007 00:07:22
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: luknew 

Cavallino pisze:


Użytkownik "luknew"  napisał w wiadomości news:

ok miedzy 0 a 100  powiem ci tyle ze mając 90km/h na drugim biegu i przelaczając na 3 bieg megane majac nawet nitro nie dogoni mnie bo jest za mna o ok 10m !!

A ile w tym samym czasie on ma na liczniku?
Bo to się liczy, a nie kto jest z przodu.
O ile rozumiesz co oznacza czas 0-100 km/h ....

na koniec powiem ci ze scigalismy sie na 400m i z tad moje konkluzje ! ja na 400 m osiagam cos ok 150-160km/h  i na tej odleglosci jak pisalem wyzej i podkreslam top JESZCZE RAZ diesle o tej samej mocy i tej samej masie nie maja szans !

33 Data: Sierpien 03 2007 00:12:01
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Cavallino 


Użytkownik "luknew"  napisał w wiadomości news:

na koniec powiem ci ze scigalismy sie na 400m i z tad moje konkluzje ! ja na 400 m osiagam cos ok 150-160km/h

ROTFL !!!!!
Licznik daj do kalibracji.
Na 400 m w jak najbardziej benzynowym, malutkim, 130 konnym Punto HGT, 1800 ccm wychodziło niewiele ponad 130 km/h.
160 konną Xsarą VTS też niewiele więcej.

A Ty mi chcesz wmówić że 90 konny, większy Pug z silnikiem 1.6 osiągnie tam 150-160?

Bajeczki waść prawisz.

 i na tej odleglosci jak pisalem wyzej i podkreslam top JESZCZE RAZ diesle o tej samej mocy i tej samej masie nie maja szans !

Się nie dziwię.
W snach wiele rzeczy można zobaczyć.

P.S.
Chyba że nie wiesz jaki masz silnik i masz dwulitrówkę 160 konną.

34 Data: Sierpien 03 2007 00:40:54
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Cavallino,

Friday, August 3, 2007, 12:12:01 AM, you wrote:

[...]

 i na tej odleglosci jak pisalem wyzej i podkreslam top JESZCZE RAZ diesle
o tej samej mocy i tej samej masie nie maja szans !
Się nie dziwię.
W snach wiele rzeczy można zobaczyć.

Pomijając bajkowe opowieści i senne marzenia - jest faktem, że ludzie
_nie_ _potrafią_ się ścigać. A nawet jeśli jakoś im to wychodzi, to
czasem i sprzęt się sprzysięgnie (pamiętasz moje kłopoty z III-ką w
Bednarach?) albo po prostu sam łącznik między kierownicą a fotelem nie
zadziała poprawnie (w czasie zimowego wyścigu z Dominem zostałem na
starcie z kręcącymi się kółkami - zimówki na mokrym asfalcie nie były w
stanie przenieść tego, do czego próbowałem je zmusić).

Ale jak już nie dałem ciała ani na starcie ani z III-ką, to 130 KM
Passat na całej długości pasa odjeżdżał mi na jakieś 50 metrów. O
starej 90 KM Megance Domina, czy 115 KM Oplu Calibrze nie ma co mówić
- wąchały tylko spaliny. Jedynie Ty w HGT i jakieś żółte, francuskie
paskudztwo byliście poza zasięgiem.

Z takich bardziej zabawnych wydarzeń - kiedyś na A4 dogonił mnie 350Z
- śliczny, złoty. Akurat trafiło na wyścig ślimaków (wyprzedzające się
TIRy) ale i tak widzę w lusterku, że dość nerwowo się zachowuje -
pokazuje mi się raz z jednej, raz z drugiej. No to - jak tylko TIR z
lewego zaczął zjeżdżać - redukcja do trójki i rura - żeby sprawnie
wyprzedzić i zjechać - na pewno będzie chciał szybko polecieć. I tu
niespodzianka - on nie zredukował i został z tyłu. Dogonił (i
wyprzedził) mnie dopiero 2 km dalej. Dysponując taką przewagą został z
tyłu, bo mu się nie chciało ręką ruszyć...

Kolejną sprawą jest jeszcze inne zjawisko - większość kierowców w
trasie się po prostu nie ściga, majac nawet spore możliwości.
Powiedziałbym wręcz, że do ścigania biorą się tylko tacy jak ja -
panowie w wieku [autocensored], z brzuszkiem, w swoich tanich
kompaktach albo rozdmuchanej klasie B, z silnikiem w okolicach 100 KM
i przerostem ego ;-D
Jeszcze inni nawet mając chęć się pościgać, ścigają się tylko do
jakieś prędkości. A już na pewno nie pościgają się tacy, którzy mają
na pokładzie "zestaw głośnomówiący" (żona i teściowa, czasem sama
żona) - tu tez bywają pocieszne sytuacje ale opisując je można książkę
napisać ;)

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

35 Data: Sierpien 03 2007 08:43:33
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Cavallino 


Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości

Hello Cavallino,

Friday, August 3, 2007, 12:12:01 AM, you wrote:

[...]

 i na tej odleglosci jak pisalem wyzej i podkreslam top JESZCZE RAZ diesle
o tej samej mocy i tej samej masie nie maja szans !
Się nie dziwię.
W snach wiele rzeczy można zobaczyć.

Pomijając bajkowe opowieści i senne marzenia - jest faktem, że ludzie
_nie_ _potrafią_ się ścigać. A nawet jeśli jakoś im to wychodzi, to
czasem i sprzęt się sprzysięgnie

Dokładnie o tym mówię.
Wydaje się że żeby uzyskać fabryczne 0-100 to tylko but i wystarczy.
A to nie jest takie proste.

Ale jak już nie dałem ciała ani na starcie ani z III-ką, to 130 KM
Passat na całej długości pasa odjeżdżał mi na jakieś 50 metrów. O
starej 90 KM Megance Domina, czy 115 KM Oplu Calibrze nie ma co mówić
- wąchały tylko spaliny. Jedynie Ty w HGT i jakieś żółte, francuskie
paskudztwo byliście poza zasięgiem.

Jakie żółte?
Srebrne chyba.

36 Data: Sierpien 03 2007 13:28:29
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Cavallino,

Friday, August 3, 2007, 8:43:33 AM, you wrote:

[...]

Ale jak już nie dałem ciała ani na starcie ani z III-ką, to 130 KM
Passat na całej długości pasa odjeżdżał mi na jakieś 50 metrów. O
starej 90 KM Megance Domina, czy 115 KM Oplu Calibrze nie ma co mówić
- wąchały tylko spaliny. Jedynie Ty w HGT i jakieś żółte, francuskie
paskudztwo byliście poza zasięgiem.
Jakie żółte?
Srebrne chyba.

Parę lat minęło ale kolor pamiętam - jakieś Clio Sport? Było coś
takiego? Acha - on chyba trafił tam przypadkowo...

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

37 Data: Sierpien 03 2007 14:31:10
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: J.F. 

On Fri, 3 Aug 2007 13:28:29 +0200,  RoMan Mandziejewicz wrote:

Jedynie Ty w HGT i jakieś żółte, francuskie
paskudztwo byliście poza zasięgiem.
Jakie żółte? Srebrne chyba.

Parę lat minęło ale kolor pamiętam - jakieś Clio Sport? Było coś
takiego? Acha - on chyba trafił tam przypadkowo...

O, clio sport to bylo w wersji 2.0 turbo i 3.0 - faktycznie poza
zasiegiem :-)

J.

38 Data: Sierpien 03 2007 16:37:49
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Cavallino 


Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości news:

Srebrne chyba.

Parę lat minęło ale kolor pamiętam - jakieś Clio Sport? Było coś
takiego?

Aaaa, myślałem że o Xsarze mówisz.
Clio nie pamiętam.

39 Data: Sierpien 04 2007 00:14:49
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Wlodek 

na koniec powiem ci ze scigalismy sie na 400m i z tad moje konkluzje ! ja
na 400 m osiagam cos ok 150-160km/h  i na tej odleglosci jak pisalem wyzej
i podkreslam top JESZCZE RAZ diesle o tej samej mocy i tej samej masie nie
maja szans !

tak na szybko (www.motofakty.pl):

306 1.6: 90KM, 0-100 => 13.5s; m.w. => 1070 kg
MII 1.5dci: 100 KM (?), 0-100 => 12.8, m.w. 1195 kg
Astra II 2.0 dti 16v: 100 KM, 0-100 => 12.0, m.w. (tu nie bylo wiec
wzialem z innego zrodla - bluebox.zary.com) 1220 kg

Co do astry to standardowo chyba nie bylo silnika 2.0 cdti
105 KM - jak napisales - tylko 2.0 dti o mocy 100KM.

Masy (i przyspieszenia) moga sie jeszcze roznic chocby
w zaleznosci od wyposazenia a przeciez wystarczy
poprzyspieszac ~100-konnym samochodem z ~pustym
i ~pelnym bakiem by odczuc roznice.

A czy to odstawianie ich bylo mniej wiecej rowno rozlozone
podczas przyspieszania do ~100-120 czy byly jakies
charakterystyczne momenty, w ktorych zyskiwales przewage ?
Chodzi mi o to czy np. odchodziles im na samym starcie
i I biegu i pozniej utrzymywales roznice, czy np. udawalo
Ci sie ich przeganiac mimo np. ich lepszego startu ?

W.

40 Data: Sierpien 03 2007 23:57:53
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: luknew 

Cavallino pisze:


Użytkownik "luknew"  napisał w wiadomości news:

ok miedzy 0 a 100  powiem ci tyle ze mając 90km/h na drugim biegu i przelaczając na 3 bieg megane majac nawet nitro nie dogoni mnie bo jest za mna o ok 10m !!

A ile w tym samym czasie on ma na liczniku?
Bo to się liczy, a nie kto jest z przodu.
O ile rozumiesz co oznacza czas 0-100 km/h ....

tyle samo co ja , sprawdzalismy predkosci do ok 130km/h i zawsze jak jechalismy  "leb w leb" zegary pokazywaly to samo no moze roznica o jakies 0,5km/h

41 Data: Sierpien 04 2007 11:15:05
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Cavallino 


Użytkownik "luknew"  napisał w wiadomości news:

A ile w tym samym czasie on ma na liczniku?
Bo to się liczy, a nie kto jest z przodu.
O ile rozumiesz co oznacza czas 0-100 km/h ....

tyle samo co ja , sprawdzalismy predkosci do ok 130km/h i zawsze jak jechalismy  "leb w leb" zegary pokazywaly to samo no moze roznica o jakies 0,5km/h

Nie tego dotyczyło pytanie.

42 Data: Sierpien 02 2007 22:29:29
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: patashnik 

On Thu, 02 Aug 2007 23:23:32 +0200, Cavallino wrote:

Może zacytujesz gdzie to napisałeś?
prosze bardzo :
...<cut> dla przykladu kilka razy sprawdzalem p306 vs meganeII i niema
szans zeby dalo rade, zawsze zostaje do ok 150km/h o ok 3 dlugosci !!!
...<cut>

No i teraz powiedz które słowo mówi o tym co się dzieje powyżej 150, a w
szczególności o doganianiu?

W szkole rozbioru zdania nie uczyli? Ze cytowanej wypowiedzi wynika, ze
po przeekroczeniu 150 przestaje zostawac.

43 Data: Sierpien 03 2007 08:41:18
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Cavallino 


Użytkownik "patashnik"  napisał w wiadomości news:

...<cut> dla przykladu kilka razy sprawdzalem p306 vs meganeII i niema
szans zeby dalo rade, zawsze zostaje do ok 150km/h o ok 3 dlugosci !!!
...<cut>

No i teraz powiedz które słowo mówi o tym co się dzieje powyżej 150, a w
szczególności o doganianiu?

W szkole rozbioru zdania nie uczyli? Ze cytowanej wypowiedzi wynika, ze
po przeekroczeniu 150 przestaje zostawac.

Bzdura.
Równie dobrze może wynikać, że po 150 nacisnęli hample bo tor się skończył.

44 Data: Sierpien 03 2007 11:20:55
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Jakub Witkowski 

luknew pisze:



A różnicę między 0-100 a 0-150 widzisz?

nie slepy jestem !! ja napisalem ze dopiero jak ja mam 150km/h ( ofkoz jak startujemy od 0 do 100)to meganee dopiero jakos powoli mnie dogania !

Skoro dogania to znaczy że zównanie prędkości nastąpiło już znacznie
wcześniej, prawda? I że to megane (doganiając) ma od pewnego czasu
prędkość znacznie... większą?

Co równoczesnie pokazuje, jak bardzo bez sensu jest podawanie
czasów przyspieszeń do 100, bo przecież w jeżdzie samochodem,
chodzi o przemieszczanie się (czas przebycia odległości) a nie
osiąganie prędkości...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

45 Data: Sierpien 02 2007 22:54:49
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Miki 

bo nie chodzi o konie a o moment obrotowy

46 Data: Sierpien 02 2007 23:12:40
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: luknew 

Miki pisze:

bo nie chodzi o konie a o moment obrotowy

  nie no tak jak zwykle dieslem jezdzi sie samym momentem <lol>
a co ma to do rzeczy ??? jak producent podaje przyspieszenie o ok 2,5s lepsze diesla o mocy o 15 hp wiekszej od benzyny o 15 hp mniejszej ? przyspieszenie jest wartoscia stała od 1 do 100 km/h i niema znaczenia jaki moment ma auto !!! wazne jest to ze producenci diesli naginają na maxa osiągi od 0 do 100 km/h i to nie jest tylko moje odczucie ! wiekszosc klekotow w (do 130hp) zostaje z benzyną 90 hp oczywiscie od 0 do 100km/h i nie pisze tego w oparciu tylko o moje doswiadczenia.

47 Data: Sierpien 03 2007 11:25:43
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Jakub Witkowski 

luknew pisze:

przyspieszenie jest wartoscia stała od 1 do 100 km/h

Totalna bzdura, w odniesieniu do dowolnego samochodu

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

48 Data: Sierpien 04 2007 00:02:08
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: luknew 

Jakub Witkowski pisze:

luknew pisze:

przyspieszenie jest wartoscia stała od 1 do 100 km/h

Totalna bzdura, w odniesieniu do dowolnego samochodu

masz racje przyznaje sie <nie bic>

49 Data: Sierpien 03 2007 12:41:50
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Fapuse 

On Aug 2, 10:12 pm, luknew  wrote:

Miki pisze:

> bo nie chodzi o konie a o moment obrotowy

  nie no tak jak zwykle dieslem jezdzi sie samym momentem <lol>
a co ma to do rzeczy ??? jak producent podaje przyspieszenie o ok 2,5s
lepsze diesla o mocy o 15 hp wiekszej od benzyny o 15 hp mniejszej ?
przyspieszenie jest wartoscia stała od 1 do 100 km/h i niema znaczenia
jaki moment ma auto !!! wazne jest to ze producenci diesli naginają na
maxa osiągi od 0 do 100 km/h i to nie jest tylko moje odczucie !
wiekszosc klekotow w (do 130hp) zostaje z benzyną 90 hp oczywiscie od 0
do 100km/h i nie pisze tego w oparciu tylko o moje doswiadczenia.

A ty jestes glupi czy tylko udajesz? Bo jak na razie to zdaje sie
wyciagasz wniosek o czasie przyspieszenia na podstawie przebytej
odleglosci. To tak jakbys wnioskowal o inteligencji kobiety na
podstawie jej biustu, wiesz? Cos w tym jest ale jakby nie do konca.

BS

50 Data: Sierpien 02 2007 23:20:13
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Miki,

Thursday, August 2, 2007, 10:54:49 PM, you wrote:

bo nie chodzi o konie a o moment obrotowy

A kopa chcesz?

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

51 Data: Sierpien 02 2007 23:35:42
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: luknew 

RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello Miki,

Thursday, August 2, 2007, 10:54:49 PM, you wrote:

bo nie chodzi o konie a o moment obrotowy

A kopa chcesz?


popieram :D

52 Data: Sierpien 02 2007 23:47:25
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello luknew,

Thursday, August 2, 2007, 11:35:42 PM, you wrote:

bo nie chodzi o konie a o moment obrotowy
A kopa chcesz?
popieram :D

Kogo? Bo nie wiem, czy się uśmiechnąć, czy nogę rozhuśtać...

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

53 Data: Sierpien 03 2007 00:03:21
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: luknew 



Kogo? Bo nie wiem, czy się uśmiechnąć, czy nogę rozhuśtać...


ofkoz Ciebie :D

54 Data: Sierpien 03 2007 00:18:42
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello luknew,

Friday, August 3, 2007, 12:03:21 AM, you wrote:

Kogo? Bo nie wiem, czy się uśmiechnąć, czy nogę rozhuśtać...
ofkoz Ciebie :D

;D

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

55 Data: Sierpien 03 2007 23:20:04
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Tomasz Pyra 

RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Hello Miki,

Thursday, August 2, 2007, 10:54:49 PM, you wrote:

bo nie chodzi o konie a o moment obrotowy

A kopa chcesz?

Nie warto kopać się z momentem... tzn. z koniem :)


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

56 Data: Sierpien 03 2007 00:32:31
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: J.F. 

On Thu, 02 Aug 2007 22:27:43 +0200,  luknew wrote:

-Peugeot 306 1,6 90hpPrzyspieszenie (0-100 km/h)13,5 s
- Renault megane II 1,5 dci 105 hp  (0-100 km/h) 11,1s
powyzsze wartosci sa usrednione z róznych źródeł ale gdzie nie zajrzysz
zawsze megane ma lepsze przyspieszenie.
no i teraz pytanie dlaczego producenci podają wartosci ktore nijak sie
mają do prawdziwych osiągów? dla przykladu kilka razy sprawdzalem p306
vs meganeII i niema szans zeby dalo rade, zawsze zostaje do ok 150km/h o
ok 3 dlugosci !!! A z resztą nie tylko megane z dieslem:

Chcialem zwrocic uwage ze 0-100km/h to nie to samo co
czas na 100, 200, 337 czy 400m. Wystarczy ze jedno auto
do 50km/h rozpedza sie wolniej.

Ale i tak mi sie wydaje ze powinno byc bardziej zgodne z fabryka..
Jestes pewien ze wszystko sie zgadza ? to na pewno jest 1.6,
90KM, paliwo dobre nalane, filtry czyste, katalizator nowy ?

J.

57 Data: Sierpien 03 2007 23:18:44
Temat: Re: jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)
Autor: Tomasz Pyra 

luknew napisał(a):

-Peugeot 306 1,6 90hpPrzyspieszenie (0-100 km/h)13,5 s
- Renault megane II 1,5 dci 105 hp  (0-100 km/h) 11,1s
powyzsze wartosci sa usrednione z róznych źródeł ale gdzie nie zajrzysz
zawsze megane ma lepsze przyspieszenie.
no i teraz pytanie dlaczego producenci podają wartosci ktore nijak sie mają do prawdziwych osiągów? dla przykladu kilka razy sprawdzalem p306 vs meganeII i niema szans zeby dalo rade, zawsze zostaje do ok 150km/h o ok 3 dlugosci !!! A z resztą nie tylko megane z dieslem:
-astra 2.0 cdti moc ok 105 hp na 400m odstaje na jakies 4 dlugosci mego puga
-audi a4 1,9 tdi 90 hp to nawet z sejem 1,1 54hp mego brata na 400m zostaje

Jak juz pisalem osiagi wyzej wymienionych autek z silnikiem diesla wg danych producenta zawsze sa lepsze niz przykladowego puga 1,6 90 hp no wiec moze jakis znawca od diesli powie mi dlaczego tak jest ???

Wzór będzie prosty.
Po pierwsze policz stosunek mocy do masy - to jest kluczowy parametr.
W turbodieslu odejmij ze 2-3% mocy za trochę gorszą elastyczność.

No i czynnik ludzki - decydujący.
Zwłaszcza w przypadku "wyznawców momentu obrotowego" którzy zmieniają biegi w połowie skali obrotomierza żeby się załapać na ten mityczny "moment maksymalny". Takim -40% mocy ;)

I już wszystko wiadomo.


Co do czasów podawanych przez producenta to tu kluczowe może być czy samochód osiąga 100km/h na II czy III biegu.
Takie Mondeo MkII które na II biegu osiągało 98km/h miałoby o sekundę (albo i więcej) lepszy czas na 0-100 gdyby skrzynia była minimalnie dłuższa i 100km/h osiągnąć już na II biegu i zaoszczędzić na jednej zmianie.

Powyżej 100km/h już zaczyna grać rolę aerodynamika.



--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

jak to jest z tym przyspieszeniem ??? (diesel vs benzyna)



Grupy dyskusyjne