On 2009-10-25 09:46:50 +0100, "sailling8" said:
Witam. Prosze o info jak powinna wyglada wlasciwa regulacja zawieszenia w KLX 300.
Nie ma czegoś takiego. Zawsze ustawia się pod masę zwodnika, jgo styl jazdy, preferencje.
Jakim olejem najczesciej zalewaliscie lagi?
Stosownym. Gęstrzy olej to obejście problemu, właściwym rozwiązaniem powinno być dobranie odpowiednich sprężyn, co oczywiście nie zawsze jest opłacalne itepe.
Po ostatnim wypadzie qmpel jadacy za mna potwierdzil moje przypuszczenia - tyl potwornie nie trzyma.
A jak dokładnie się to objawia?
Jakie powinno byc prawidlowe ugiecie i stopien wytlumienia?
Ugięcie pod jeźdzcem, czyli SAG (przez niektórych w tym przypadku nazywany dynamicznym, w przeciwieństwie do statycznego , czyli pod masą samego motocykla) powinien mieć 40-50% skoku zawieszenia. Kompresja, odbicie, tłumienie - stosownie od preferencji i warunków w jakich się jeździ, ale również stanu zawiasów.
Ustaw wszystko na środek, zastanów się czy za twardo, czy za mięko, skręć o połowę we właściwą stronę, powtarzaj aż do dobrania ustawień, z którymi będzie Ci dobrze.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
5 |
Data: Listopad 05 2009 09:54:43 |
Temat: Re: jak wyregulowac zawieszenie w cross/enduro? |
Autor: Ireneusz Dyła |
Użytkownik "sailling8" napisał w wiadomości
Witam. Prosze o info jak powinna wyglada wlasciwa regulacja zawieszenia w
KLX 300. Jakim olejem najczesciej zalewaliscie lagi? Po ostatnim wypadzie
qmpel jadacy za mna potwierdzil moje przypuszczenia - tyl potwornie nie
trzyma. Jakie powinno byc prawidlowe ugiecie i stopien wytlumienia?
Tak jak Sebastian napisał należy zacząć od środkowych ustawień,
a następnie kręcić na wyczucie zawsze o połowę dostępnej regulacji.
Pamiętaj tylko, że ustawienia do crossu są z definicji twarde, a do
enduro miękkie. Subiektywnie będziesz odczuwał lepsze trzymanie
obu kół na na miękkich ustawieniach ale jednocześnie pogarszać się
będzie tzw precyzja prowadzenia przodu. Z kolei im twardziej tym
mniejsza będzie zdolność do szybkiej odpowiedzi zawiasu na
nierównościach i większy poślizg na twardszych nawierzchniach ale
lepsze prowadzenie na miękkim.
Wykluczam przypadek całkowitego braku tłumienia w obu kierunkach
czyli padniętego zawiasu bo wtedy jedzie się na samych sprężynach i
nie ma mowy o żadnych sensownych regulacjach ponieważ motocykl
już żyje własnym życiem.
Objawy padniętego przodu to uczucie podwijania się koła po motocykl
i walenie w zakręt, padniety tył to z kolei jednoczesne pompowanie
koła w obu płaszczyznach.
--
Pozdrawiam
Irek i ktm-y
|