Grupy dyskusyjne   »   jaki silnik V90...

jaki silnik V90...



1 Data: Listopad 13 2011 01:59:20
Temat: jaki silnik V90...
Autor: franc 

witam,
Do pewnego amatorskiego inżynierskiego przedsięwzięcia szukam układu
korbowód - tłoki - cylindry + karter (skrzynia korbowa) - bez głowicy
i osprzętu, z używanego silnika motocyklowego wg poniższych kryteriów:
- silnik V90, czterosów, najlepiej chłodzony cieczą
- pojemność 800 i więcej
- bloki cylindrów odejmowane od korpusu
- oba korbowody podłączone do tego samego wykorbienia wału
- rozrusznik elektryczny
- dostępność części na rynku wtórnym
- prostota konstrukcji (żadne tam ceramiczne tuleje itp)

Założenia te spełnia np suzuki SV650 - oprócz pojemności :(



2 Data: Listopad 13 2011 11:06:04
Temat: Re: jaki silnik V90...
Autor: doomin13 

VTR1000 ?

doomin13
smc660
vtr1000

3 Data: Listopad 13 2011 11:36:52
Temat: Re: jaki silnik V90...
Autor: Gr4N4c1K 

Dnia 13-11-2011 o 11:06:04 doomin13  napisał(a):

VTR1000 ?

doomin13
smc660
vtr1000


odpada... cylindry razem z karterem...

szczerze to sam niewiem co by pasowało z Japonii do tych założeń....  tl1000? z tych silników co znam to albo odejmowane cylindry albo v 90st. a  co w pomarańczy albo u makaronów?

pozdrawiam

4 Data: Listopad 13 2011 02:38:25
Temat: Re: jaki silnik V90...
Autor: franc 

W tym silniku cylindry to jeden odlew z korpusem silnika? tak widać na
zdjęciach w necie, ale chyba się mylę

On 13 Lis, 11:06, "doomin13"  wrote:

VTR1000 ?

doomin13
smc660
vtr1000

5 Data: Listopad 13 2011 13:17:39
Temat: Re: jaki silnik V90...
Autor: doomin13 

tak, sa razem z karterem :)
umknal mi ten warunek

pozdr,
doomin13
smc660
vtr1000

6 Data: Listopad 13 2011 13:17:46
Temat: Re: jaki silnik V90...
Autor: Ivam 

Użytkownik "franc"  napisał w wiadomości grup

- silnik V90, czterosów, najlepiej chłodzony cieczą

Musi byc V'ka? Nie moze byc R2 odpowidnio wykorbione? Np. TDM'ka?

--
pzdr:
Ivam

7 Data: Listopad 13 2011 12:20:38
Temat: Re: jaki silnik V90...
Autor: AZ 

On 2011-11-13, Ivam  wrote:

- silnik V90, czterosów, najlepiej chłodzony cieczą

Musi byc V'ka? Nie moze byc R2 odpowidnio wykorbione? Np. TDM'ka?

A TDM-ka ma korby na jednym wykorbieniu? A taki warunek tez byl.

--
Artur
ZZR 1200

8 Data: Listopad 13 2011 14:59:46
Temat: Re: jaki silnik V90...
Autor: Ivam 

Użytkownik "AZ"  napisał w wiadomości grup

A TDM-ka ma korby na jednym wykorbieniu? A taki warunek tez byl.

No fakt - umklo mi.

--
pzdr:
Ivam

9 Data: Listopad 13 2011 06:12:27
Temat: Re: jaki silnik V90...
Autor: franc 

On 13 Lis, 14:59, "Ivam"  wrote:

Użytkownik "AZ"  napisał w wiadomości grup


> A TDM-ka ma korby na jednym wykorbieniu? A taki warunek tez byl.

No fakt - umklo mi.

--
pzdr:
Ivam

silnik nie musi działać, zależy mi na układzie wał-korby-tłoki
cylindry bez głowic - do silnika Stirlinga.

Tak, TL1000 to chyba to o co mi chodzi, ale jeszcze szukam.

10 Data: Listopad 15 2011 10:05:46
Temat: Re: jaki silnik V90...
Autor: Kopyt 

Czesc!

Użytkownik "franc"  napisał

Tak, TL1000 to chyba to o co mi chodzi, ale jeszcze szukam.

To popatrz jeszcze na serce z SV1000(S). Z fiszek
http://www.cmsnl.com/suzuki-sv1000-s-usa_model16250/partslist/ wychodzi, ze
cylindry sa zdejmowalne. A o to -- jak rozumiem -- chodzi. Pozostale
wymagania spelnione z nadmiarem. Duza SV-la nie trzyma ceny, nie jest
specjalnie kultowa. Przyjrzyj jej sie.

Z ciekawosci -- co budujesz?

Pozdro
Pawel (SVSZ i SC33'98)

11 Data: Listopad 15 2011 17:07:04
Temat: Re: jaki silnik V90...
Autor: Monster 

W dniu 2011-11-15 10:05, Kopyt pisze:

Z ciekawosci -- co budujesz?
Silnik Stirlinga gdzieś stało.

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

12 Data: Listopad 13 2011 15:19:38
Temat: Re: jaki silnik V90...
Autor: Jasio 

Ivam  napisała rzekomo

Użytkownik "AZ"  napisał w wiadomości grup

A TDM-ka ma korby na jednym wykorbieniu? A taki warunek tez byl.
No fakt - umklo mi.

A propos utrudnień w wykorbieniach.

Był sobie facet który zbudował V8 (no, jest w trakcie) na dwóch
wykorbieniach. A wcześniej 125ccm R4 na jednym wykorbieniu.(co za dźwięk!):

http://thekneeslider.com/archives/2010/10/14/ducati-elenore-v8-update/

http://www.youtube.com/watch?v=7E6KglXPmTs&feature=player_embedded

Problemem przy tych wszystkich układach dźwigni zapewne będzie smarowanie.


--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.

13 Data: Listopad 13 2011 06:29:06
Temat: Re: jaki silnik V90...
Autor: franc 


By sobie facet kt ry zbudowa V8 (no, jest w trakcie) na dw ch
wykorbieniach.

silniki gwiazdowe w samolotach też są na jednym wykorbieniu,
generalizując...

14 Data: Listopad 13 2011 16:43:54
Temat: Re: jaki silnik V90...
Autor: Jasio 

franc  napisała rzekomo

silniki gwiazdowe w samolotach też są na jednym wykorbieniu,
generalizując...

Raczej odwracając sytuację.

W linku, który wysłałem był zastosowany system symetrycznych ramion łączący
w pary tłoki w sąsiednich cylindrach..
Ciężko mi to wytłumaczyć bez obrazka..


--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.

15 Data: Listopad 13 2011 18:41:52
Temat: Re: jaki silnik V90...
Autor: AZ 

On 2011-11-13, Jasio  wrote:


A propos utrudnieĂą w wykorbieniach.

ByÂł sobie facet który zbudowaÂł V8 (no, jest w trakcie) na dwóch
wykorbieniach. A wczeÂśniej 125ccm R4 na jednym wykorbieniu.(co za dÂźwiĂŞk!):

http://thekneeslider.com/archives/2010/10/14/ducati-elenore-v8-update/

http://www.youtube.com/watch?v=7E6KglXPmTs&feature=player_embedded

Problemem przy tych wszystkich ukÂładach dÂźwigni zapewne bĂŞdzie smarowanie.

Jakie sa zalety takiego rozwiazania? Czy to po prostu taka fanaberia -
ze sie da?

--
Artur
ZZR 1200

16 Data: Listopad 13 2011 20:11:56
Temat: Re: jaki silnik V90...
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-11-13 19:41, AZ pisze:

Jakie sa zalety takiego rozwiazania? Czy to po prostu taka fanaberia -
ze sie da?

Pewnie dlatego. Silnik ma tez swoje zalety, na przyklad bardzo kompaktowy wal korbowy, mala skrzynie korbowa, niska mase elementow wirujacych. Ale reszte widze slabo, zwlascza na styku tloki-dzwignia miedzytlokowa i korbowod. Tam jest tyle swozni i dzwigni ze silnik robi sie troche zbyt skomplikowany aby byc niezawodny i trwaly. Obawiam sie rowniez iz straty energii z tlokow zewnetrznych beda wieksze niz na tlokach wewnetrznych wiec silnik nie bedzie obciazony rownomiernie.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

17 Data: Listopad 13 2011 13:42:28
Temat: Re: jaki silnik V90...
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-11-13 13:17, Ivam pisze:

Użytkownik "franc" napisał w wiadomości grup


- silnik V90, czterosów, najlepiej chłodzony cieczą

Musi byc V'ka? Nie moze byc R2 odpowidnio wykorbione? Np. TDM'ka?


Twin z pojedynczym wykorbieniem ?? Niby jak?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

18 Data: Listopad 13 2011 22:54:52
Temat: Re: jaki silnik V90...
Autor: Wojtek Sobociński 

Kuczu wrote:

W dniu 2011-11-13 13:17, Ivam pisze:
> Użytkownik "franc" napisał w wiadomości grup
>
>
>> - silnik V90, czterosów, najlepiej chłodzony cieczą
>
> Musi byc V'ka? Nie moze byc R2 odpowidnio wykorbione? Np. TDM'ka?
>

Twin z pojedynczym wykorbieniem ?? Niby jak?


Normalnie :). Każda XTZa tak ma i wszystkie jeżdżą :D
Wrzucę fotę wału, niech się tylko picasa zainstaluje do końca...




--
Wojtek Sobociński
Raz na rowerze raz na motorze

19 Data: Listopad 13 2011 23:40:35
Temat: Re: jaki silnik V90...
Autor: Wojtek Sobociński 

Wojtek Sobociński wrote:

Kuczu wrote:

>
> Twin z pojedynczym wykorbieniem ?? Niby jak?
>

Normalnie :). Każda XTZa tak ma i wszystkie jeżdżą :D
Wrzucę fotę wału, niech się tylko picasa zainstaluje do końca...


http://tnij.org/n7mj

Wał od XTZ (nieostre ale widać)

pozdrawiam


--
Wojtek Sobociński
Raz na rowerze raz na motorze

20 Data: Listopad 13 2011 23:12:28
Temat: Re: jaki silnik V90...
Autor: AZ 

On 2011-11-13, Wojtek Sobociński  wrote:


Normalnie :). Każda XTZa tak ma i wszystkie jeżdżÄ… :D
Wrzucę fotę wału, niech się tylko picasa zainstaluje do końca...


http://tnij.org/n7mj

Wał od XTZ (nieostre ale widać)

Te ale gdzie tu masz pojedyncze wykorbienie?? W V masz 2 korby na jednym
wykorbieniu a nie dwa wykorbienia w jednej linii.

Tu masz wal od VTR
http://i.ebayimg.com/12/!BqO1WsQBWk~$(KGrHqEOKj0EuZRriyW+BLu37-6,2g~~_35.JPG
--
Artur
ZZR 1200

21 Data: Listopad 14 2011 00:40:52
Temat: Re: jaki silnik V90...
Autor: Wojtek Sobociński 

AZ wrote:

On 2011-11-13, Wojtek Sobociński  wrote:
>>
>> Normalnie :). Każda XTZa tak ma i wszystkie jeżdżą :D
>> Wrzucę fotę wału, niech się tylko picasa zainstaluje do końca...
>>
>
> http://tnij.org/n7mj
>
> Wał od XTZ (nieostre ale widać)
>
Te ale gdzie tu masz pojedyncze wykorbienie?? W V masz 2 korby na jednym
wykorbieniu a nie dwa wykorbienia w jednej linii.


Nie zrozumiałem pytania :) Myślałem że chodzi o jedną linię.
Nie widziałem jeszcze takiego wału.



--
Wojtek Sobociński
Raz na rowerze raz na motorze

22 Data: Listopad 14 2011 06:16:53
Temat: Re: jaki silnik V90...
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-11-14 00:12, AZ pisze:

http://tnij.org/n7mj

Wał od XTZ (nieostre ale widać)

Te ale gdzie tu masz pojedyncze wykorbienie?? W V masz 2 korby na jednym
wykorbieniu a nie dwa wykorbienia w jednej linii.

No ja tez od poczatku rozumialem ze oba korbowody maja byc na jednym czopie.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

23 Data: Listopad 13 2011 13:49:02
Temat: Re: jaki silnik V90...
Autor: Gr4N4c1K 

Dnia 13-11-2011 o 10:59:20 franc  napisał(a):

witam,
Do pewnego amatorskiego inżynierskiego przedsięwzięcia szukam układu
korbowód - tłoki - cylindry + karter (skrzynia korbowa) - bez głowicy
i osprzętu, z używanego silnika motocyklowego wg poniższych kryteriów:
- silnik V90, czterosów, najlepiej chłodzony cieczą
- pojemność 800 i więcej
- bloki cylindrów odejmowane od korpusu
- oba korbowody podłączone do tego samego wykorbienia wału
- rozrusznik elektryczny
- dostępność części na rynku wtórnym
- prostota konstrukcji (żadne tam ceramiczne tuleje itp)

Założenia te spełnia np suzuki SV650 - oprócz pojemności :(

jednak tl1000s

http://www.cmsnl.com/suzuki-tl1000-1999-rx_model14134/partslist/

ale czy silnik w jednym kawałku i działający dostaniesz to niewiem.... albo  sie kto zabił albo wypad na buty :)

pozdrawiam

ps: a sv1000 albo dl1000 to nie bliźniacze silniki TL'a?

24 Data: Listopad 14 2011 20:57:10
Temat: Re: jaki silnik V90...
Autor: Kuba 

W dniu 2011-11-13 10:59, franc pisze:

witam,
Do pewnego amatorskiego inżynierskiego przedsięwzięcia szukam układu
korbowód - tłoki - cylindry + karter (skrzynia korbowa) - bez głowicy
i osprzętu, z używanego silnika motocyklowego wg poniższych kryteriów:
- silnik V90, czterosów, najlepiej chłodzony cieczą
- pojemność 800 i więcej
- bloki cylindrów odejmowane od korpusu
- oba korbowody podłączone do tego samego wykorbienia wału
- rozrusznik elektryczny
- dostępność części na rynku wtórnym
- prostota konstrukcji (żadne tam ceramiczne tuleje itp)

Założenia te spełnia np suzuki SV650 - oprócz pojemności :(


Nie jestem tego pewien ale zdaje mi się, że silniki w v-stromach odziedziczone właśnie po sv650 są takie same pod względem budowy, więc wydaje mi się że możesz się zastanowić nad Suzuki DL1000.

jaki silnik V90...



Grupy dyskusyjne