Która instalacja LPG IV gen. jest lepsza? Stag, KME, czy jeszcze coś innego?
z góry dziękuję za podpowiedzi
pozdrawiam
Paweł
2 |
Data: Wrzesien 18 2008 19:42:47 |
Temat: Re: jaki tani wtrysk LPG? |
Autor: Luky |
PaweL pisze:
Która instalacja LPG IV gen. jest lepsza? Stag, KME, czy jeszcze coś innego?
z góry dziękuję za podpowiedzi
pozdrawiam
Paweł
mam stag'a[opel] i kme[renault] - obie chodza dobrze, ale STAG ma więcej możliwości do samodzielnej zabawy lub poprawek po "gaziorzach" [kabelek 40zł, soft za darmo]
3 |
Data: Wrzesien 19 2008 12:09:03 | Temat: Re: jaki tani wtrysk LPG? | Autor: PaweL |
mam stag'a[opel] i kme[renault] - obie chodza dobrze, ale STAG ma więcej możliwości do samodzielnej zabawy lub poprawek po "gaziorzach" [kabelek 40zł, soft za darmo]
mam 2 samochody japońskie, które podobno lubią sprawiać problemy z kalibracją gazu ze względu na krótkie czasy otwarcia wtryskiwaczy
Czy te instalacje sprawdzają się w japońskich autach?
Możliwość samodzielnej konfiguracji jest niezbędnym warunkiem przy wyborze instalacji.
Paweł
4 |
Data: Wrzesien 18 2008 21:21:53 | Temat: Re: jaki tani wtrysk LPG? | Autor: Grzegorz |
Hello PaweL !:
Która instalacja LPG IV gen. jest lepsza? Stag, KME, czy jeszcze coś innego?
Zależy do czego.
Są autka, w których zdecydowanie najlepiej sprawia się BRC. Szczególnie 6/8 garów. Mam w Scorpio Cosworcie od 90 tys km i jest OK.
Soft w zasadzie też jest (złoty) a kabelek prymitywny. Ale trzeba bardzo uważać z grzebaniem, łatwo coś przedobrzyć. Acha - jest wariator.
pzdrw.
--
Grzegorz
maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
5 |
Data: Wrzesien 18 2008 20:40:45 | Temat: Re: jaki tani wtrysk LPG? | Autor: Blyskacz |
PaweL wrote:
Która instalacja LPG IV gen. jest lepsza? Stag, KME, czy jeszcze coś innego?
z tanich to Stag... co do KME to hmm... trudno nalezc gorsza, chyba nawet turecki voltran lepiej wypada :( ...co nie znaczy, ze poprawnie zamontowana i skalibrowana nie bedzie pracowala OK....acha nie nadaje sie do silnikow z wiecej niz 1 torem sterowania.
pozdrawiam Blyskacz
--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG
6 |
Data: Wrzesien 19 2008 12:01:35 | Temat: Re: jaki tani wtrysk LPG? | Autor: PaweL |
.... co do KME to hmm... trudno nalezc gorsza, chyba
nawet turecki voltran lepiej wypada :( ...co nie znaczy, ze poprawnie zamontowana i skalibrowana nie bedzie pracowala OK....acha nie nadaje sie do silnikow z wiecej niz 1 torem sterowania.
czyli? co takiego złego jest w KME? Psuje się, czy ciężko ją skalibrować?
co nazywasz "torem sterowania" ?
Paweł
7 |
Data: Wrzesien 19 2008 12:12:17 | Temat: Re: jaki tani wtrysk LPG? | Autor: PaweL |
z tanich to Stag... co do KME to hmm... trudno nalezc gorsza, chyba nawet turecki voltran lepiej wypada :( ...co nie znaczy, ze poprawnie zamontowana i skalibrowana nie bedzie pracowala OK....acha nie nadaje sie do silnikow z wiecej niz 1 torem sterowania.
Jak wygląda trwałość tych instalacji? Ile wytrzymują reduktor, wtryskiwacze?
Nie ma problemów z kalibracją w samochodach japońskich?
Paweł
8 |
Data: Wrzesien 19 2008 16:44:37 | Temat: Re: jaki tani wtrysk LPG? | Autor: Grzegorz |
Hello PaweL !:
z tanich to Stag... co do KME to hmm... trudno nalezc gorsza, chyba nawet turecki voltran lepiej wypada :( ...co nie znaczy, ze poprawnie zamontowana i skalibrowana nie bedzie pracowala OK....acha nie nadaje sie do silnikow z wiecej niz 1 torem sterowania.
Jak wygląda trwałość tych instalacji? Ile wytrzymują reduktor, wtryskiwacze?
Nie ma problemów z kalibracją w samochodach japońskich?
Wtryski japońskie KEIHIN już niemal nieosiągalne do 200-300 tys km. Włoskie - znacznie mniej.
Reduktor - toto się czyści i gumy wymienia.
Centralka - nie zużywa się, tylko czasami psuje ;-)
Nie ma żadnych problemów z kalibracją sekwencji korzystającej z impulsów na wtryski benzynowe - po prostu silnik dostaje to, co na benzynie. Ale oczywiście trzeba dobrze zamontować wtryski, no i nie przy bezpośrednim wtrysku benzyny.
Ale trzeba regularnie filtry zmieniać.
A najlepiej popytaj na forum danego modelu.
pzdrw.
--
Grzegorz
maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
9 |
Data: Wrzesien 19 2008 19:24:59 | Temat: Re: jaki tani wtrysk LPG? | Autor: PaweL |
Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości news:>
Nie ma żadnych problemów z kalibracją sekwencji korzystającej z impulsów na wtryski benzynowe - po prostu silnik dostaje to, co na benzynie. Ale oczywiście trzeba dobrze zamontować wtryski, no i nie przy bezpośrednim wtrysku benzyny.
W wielu japońskich silnikach stosowane są wtryski o dużym wydatku, sterowane krótkim impulsami. To sprawia problemy przy adaptacji na gaz, bo małe dysze mogą być za małe przy maksymalnym obciążeniu silnika, a większe dysze mogą być za duże na wolnych obrotach.
Paweł
10 |
Data: Wrzesien 19 2008 22:45:02 | Temat: Re: jaki tani wtrysk LPG? | Autor: J.F. |
On Fri, 19 Sep 2008 19:24:59 +0200, PaweL wrote:
W wielu japońskich silnikach stosowane są wtryski o dużym wydatku, sterowane
krótkim impulsami. To sprawia problemy przy adaptacji na gaz, bo małe dysze
mogą być za małe przy maksymalnym obciążeniu silnika, a większe dysze mogą
być za duże na wolnych obrotach.
Hm, czemu mam wrazenie ze myla Ci sie wtryskiwacze z mikserem ?
J.
11 |
Data: Wrzesien 18 2008 23:50:11 | Temat: Re: jaki tani wtrysk LPG? | Autor: Scobowski |
jak wyżej napisano: w sterowniku stag-a możesz sam pogrzebać - a 99%
gaziarzy to partacze - wiec to przydatna opcja.
Złożony z sensownym reduktorem i na dobrych wtryskach - nie będzie sprawiac
problemów - mam w jednym sześciocylindrowcu, w drugim z kolei BRC sequenta
(podobny cenowo co KME) - tez nie robi problemów, ale na kalibrację mus
latać do gaziarza.
| | | | | | | | | |