Grupy dyskusyjne   »   jakość LPG

jakość LPG



1 Data: Pa?dziernik 05 2010 10:37:37
Temat: jakość LPG
Autor: Iglo 

Jak to jest z jakością LPG, nikt tego ponoć nie bada, zanim założyłem
instalację naczytałem/nasłuchałem o tym że z tym gorzej niż z benzyną i ropą a
teraz tankuję gdzie popadnie/gdzie taniej i różnicy w osiągach/zasięgu auta
nie odczuwam. A może nowsze instalacje są odporniejsze na jakość paliwa? (mam
sekwencję stag300,magicjet). Jakie są wasze odczucia? Naprawdę warto płacić
więcej na Shell i podobnych?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Pa?dziernik 05 2010 12:41:06
Temat: Re: jakość LPG
Autor: krzysiek82 

W dniu 2010-10-05 12:37, Iglo pisze:
A może nowsze instalacje są odporniejsze na jakość paliwa?

jest właśnie odwrotnie, wtryski to dosyć delikatny element, ja kiedyś w golfie z butli lpg wysypałem pełno syfu ze zbiornika. O czymś o świadczy.

Jakie są wasze odczucia? Naprawdę warto płacić

więcej na Shell i podobnych?

nie warto, bo wszędzie oszukują i nie ma znaczenia czy to shell, orlen czy coś innego. Różnice bywają takie, że czasami na jednej stacji potrafi wejść 42l zamiast 38 a na drugiej wchodzi 36,7 i to już jest max :)

--
krzysiek82

3 Data: Pa?dziernik 05 2010 10:57:57
Temat: Re: jakość LPG
Autor: Mav2007 

krzysiek82  napisał(a):

Jakie są wasze odczucia? Naprawdę warto płacić
więcej na Shell i podobnych?

nie warto, bo wszędzie oszukują i nie ma znaczenia czy to shell, orlen
czy coś innego. Różnice bywają takie, że czasami na jednej stacji
potrafi wejść 42l zamiast 38 a na drugiej wchodzi 36,7 i to już jest max :)

A to jest bardziej związane z ustawieniem ciśnienia odbijania dla danego
dystrybutora. "Jakość" gazu możesz określić jadąc tą samą trasę i patrząc na
przejechany dystans - ale tutaj styl jazdy, wiatr, ciśnienie itp ma również
duże znaczenie.

Ogólnie tankuję tam gdzie mi wygodnie - a Shell nie lubie, więc ich omijam.
Kiedyś najlepiej mi się jeżdziło na gazie z BP oraz mojej lokalnej. Na Statoil 
2 razy zatankowali mi resztki (przejechane max polowa dystansu normalnego w
tamtym czasie - a w czasie tankowania okropne dzwięki chrobotania i
zgrzytania), również raz na Orlenie (tankowanie OK, ale dystans równy 1/3
normalnego). Zazwyczaj tankowałem podobną ilość gazu (~27-29l), poruszałem się
głownie na jednej trasie. O ile przejechanie 280 czy 270 km było dla mnie
norma (przy tym zbiorniku i aucie), to 100km i koniec gazu to lekko przesada
:D

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Pa?dziernik 05 2010 12:33:10
Temat: Re: jakość LPG
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 5 Oct 2010 10:57:57 +0000 (UTC), Mav2007 napisał(a):

A to jest bardziej związane z ustawieniem ciśnienia odbijania dla danego
dystrybutora. "Jakość" gazu możesz określić jadąc tą samą trasę i patrząc na
przejechany dystans - ale tutaj styl jazdy, wiatr, ciśnienie itp ma również
duże znaczenie.

Nie tylko - właśnie jeszcze wspomniane zanieczyszczenia, ale najbardziej
proporcje składników gazu.
Zgodnie z nazwą, LPG to mieszanina dwóch gazów - propanu i butanu. Butan ma
niższą wartość energetyczną i jest tańszy - bo np. zimą powinno być w LPG
więcej propanu.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

5 Data: Pa?dziernik 05 2010 19:43:42
Temat: Re: jakość LPG
Autor: Jaroslaw Berezowski 

Dnia Tue, 05 Oct 2010 12:33:10 +0100, Waldek Godel napisał(a):

Butan ma niższą wartoć energetyczną
Na kg tak, ale juz nie na l czy m3.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

6 Data: Pa?dziernik 06 2010 09:23:51
Temat: Re: jakoć LPG
Autor: komar 

W dniu 2010-10-05 13:33, Waldek Godel pisze:

Nie tylko - właśnie jeszcze wspomniane zanieczyszczenia, ale najbardziej
proporcje składników gazu.
Zgodnie z nazwą, LPG to mieszanina dwóch gazów - propanu i butanu.

"Liquefied Petroleum Gas" gdzie tu masz cokolwiek o mieszaninie dwóch gazów?

7 Data: Pa?dziernik 06 2010 17:37:06
Temat: Re: jakoć LPG
Autor: JaromirD 

komar wrote:

W dniu 2010-10-05 13:33, Waldek Godel pisze:
Nie tylko - właśnie jeszcze wspomniane zanieczyszczenia, ale najbardziej
proporcje składników gazu.
Zgodnie z nazwą, LPG to mieszanina dwóch gazów - propanu i butanu.

"Liquefied Petroleum Gas" gdzie tu masz cokolwiek o mieszaninie dwóch
gazów?

W nazwie nic, ale to nie znaczy, że nie jest to mieszanina.

8 Data: Pa?dziernik 06 2010 10:14:24
Temat: Re: jakość LPG
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2010-10-05 13:33, Waldek Godel pisze:

Zgodnie z nazwą,
:)

LPG to mieszanina dwóch gazów - propanu i butanu. Butan ma
niższą wartość energetyczną i jest tańszy

Wartość energetyczną to mają niemal identyczną na kg (ciut wyższą propan).
Ale butan ma znacznie wyższą wartość opałową na litr, i to jest istotne.
I do tego jest tańszy. Same zalety. Ma tylko jedną wadę - małą prężność par,
co ma znaczenie zimą, i dlatego trzeba wtedy dolewać propanu, niestety.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

9 Data: Pa?dziernik 05 2010 18:36:37
Temat: Re: jakość LPG
Autor: lublex 

Użytkownik " Mav2007"  napisał

A to jest bardziej związane z ustawieniem ciśnienia odbijania dla danego
dystrybutora.

Może czegoś nie wiem ale zawsze sądziłem, że dystrybutor odbija w momencie zadziałania wielozaworu w butli, a nie jak jest "ustawione ciśnienie odbijania danego dystrybutora". No chyba, że dystrybutor jest tak dziwnie ustawiony coby "odbijać" przy napełnieniu butli poniżej 80% i to sporo poniżej.
Tankuję zwsze do pełna - 36 litrów */- 0,5 ciesząc się, że mam dobrze wyregulowaną instalację. Tylko jeden raz na Łukoil w Lublinie "weszło" powyżej 43 litrów do butli o pojemności nominalnej 42 litry. Ale było to ewidentne oszustwo wytłumaczone "awarią dystrybutora".

pozdr
lublex

10 Data: Pa?dziernik 05 2010 11:20:24
Temat: Re: jakość LPG
Autor: kkk 

On 5 Paź, 18:36, "lublex"  wrote:

Użytkownik " Mav2007"  napisał

> A to jest bardziej związane z ustawieniem ciśnienia odbijania dla danego
> dystrybutora.

Może czegoś nie wiem ale zawsze sądziłem, że dystrybutor odbija w momencie
zadziałania wielozaworu w butli, a nie jak jest "ustawione ciśnienie
odbijania danego dystrybutora". No chyba, że dystrybutor jest tak dziwnie
ustawiony coby "odbijać" przy napełnieniu butli poniżej 80% i to sporo
poniżej.

Każdy dystrybutor odbija inaczej. Różnice to czasami (u mnie) nawet do
5 litrów - w skrajnych przypadkach i z obserwacji oraz moich wyliczeń
wychodzi, że żadnego oszustwa nie ma, dystans proporcjonalny do
zatankowanej ilości.

11 Data: Pa?dziernik 06 2010 10:19:29
Temat: Re: jakość LPG
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2010-10-05 20:20, kkk pisze:

On 5 Paź, 18:36,   wrote:
Użytkownik " Mav2007"  napisał

A to jest bardziej związane z ustawieniem ciśnienia odbijania dla danego
dystrybutora.

Może czegoś nie wiem ale zawsze sądziłem, że dystrybutor odbija w momencie
zadziałania wielozaworu w butli, a nie jak jest "ustawione ciśnienie
odbijania danego dystrybutora". No chyba, że dystrybutor jest tak dziwnie
ustawiony coby "odbijać" przy napełnieniu butli poniżej 80% i to sporo
poniżej.

Każdy dystrybutor odbija inaczej. Różnice to czasami (u mnie) nawet do
5 litrów - w skrajnych przypadkach i z obserwacji oraz moich wyliczeń
wychodzi, że żadnego oszustwa nie ma, dystans proporcjonalny do
zatankowanej ilości.

Pływak zaworu jest czujnikiem i powyżej pewnego poziomu zawór odcina dopływ do butli.
nie dzieje się to jednak skokowo - przynajmniej u mnie - i pewna róznica tolerancji
dystrybutora na rosnący opór może chyba wystąpić.

Ale na twoim miejscu bardziej bym się przyjrzał, czy:
- przy tych dystrybutorach teren jest aby poziomy. Nawet małe róznice wpływają na położenie pływaka.
- nie oszukują na licznikach po prostu. Kiedyś miałem chyba uszkodzony zawór,
i udało im się wlać więcej niż ma butla fizycznie, hehe.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

12 Data: Pa?dziernik 06 2010 19:14:53
Temat: Re: jakość LPG
Autor: lublex 

Użytkownik "kkk"  napisał

Każdy dystrybutor odbija inaczej. Różnice to czasami (u mnie) nawet do
5 litrów - w skrajnych przypadkach i z obserwacji oraz moich wyliczeń
wychodzi, że żadnego oszustwa nie ma, dystans proporcjonalny do
zatankowanej ilości.

Nie każdy dystrybutor tylko Twój wielozawór ma różne warunki np. pochylenie samochodu. U mnie też te różnice występują tylko 10 x mniejsze. Przejechane na tej butli mam już 160kkm i wierz mi, że miałem okazję to sprawdzić. Oczywiście przebieg jest zawsze w miarę porównywalny ok. 500 km w trasie. Jak mi zatankowali 43 l to też przebieg na tym tankowaniu był ok. 500 km.

pozdr
lublex

13 Data: Pa?dziernik 06 2010 20:21:42
Temat: Re: jakość LPG
Autor: MM 

Dnia 05-10-2010 o 12:57:57  Mav2007   napisał(a):

A to jest bardziej związane z ustawieniem ciśnienia odbijania dla danego
dystrybutora.

Dystrybutor nie odbija tylko zawór w butli.
Moment odbicie zaworu w butli jest uzależniony min od ciśnienia.

14 Data: Pa?dziernik 05 2010 11:19:13
Temat: Re: jakość LPG
Autor: Mathew Kosecki 

krzysiek82  napisał(a):
 

jest właśnie odwrotnie, wtryski to dosyć delikatny element, ja kiedyś w
golfie z butli lpg wysypałem pełno syfu ze zbiornika. O czymś o świadczy.


No ale jak technicznie właściciel stacji z autogazem ma coś kombinować, do
zbiornika z berbeluchą pod ziemią można coś dolać ale do zbiornika z płynnym
gazem? Jak?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

15 Data: Pa?dziernik 05 2010 14:06:39
Temat: Re: jakość LPG
Autor: Robson 

No ale jak technicznie właściciel stacji z autogazem ma coś kombinować, do
zbiornika z berbeluchą pod ziemią można coś dolać ale do zbiornika z płynnym
gazem? Jak?
A jak do samochodu tankujesz?
Dokladnie tak samo.

R

16 Data: Pa?dziernik 05 2010 14:10:04
Temat: Re: jakość LPG
Autor: krzysiek82 

W dniu 2010-10-05 14:06, Robson pisze:

A jak do samochodu tankujesz?
Dokladnie tak samo.

dobrze, że są jednak filtry bo inaczej wtryski by nie przejechały pewnie nawet 100km.

--
krzysiek82

17 Data: Pa?dziernik 05 2010 13:17:18
Temat: Re: jakość LPG
Autor: Przembo 

Użytkownik "Iglo"  napisał w wiadomości

Jak to jest z jakością LPG, nikt tego ponoć nie bada, zanim założyłem
instalację naczytałem/nasłuchałem o tym że z tym gorzej niż z benzyną i
ropą a teraz tankuję gdzie popadnie/gdzie taniej i różnicy w
osiągach/zasięgu auta nie odczuwam. A może nowsze instalacje są
odporniejsze na jakość paliwa? (mam sekwencję stag300,magicjet). Jakie
są wasze odczucia? Naprawdę warto płacić więcej na Shell i podobnych?

Ja w Polonezie odczuwałem czasem różnice w osiągach, a najbardziej w zasięgu, choć kiedyś po tankowaniu na małej stacji w trasie miałem problemy z jazdą. Sprawdź na jakim paliwie zajedziesz najdalej i tyle. Podpowiem że stacje marketowe raczej mają normalne paliwa jak Shell.
Nie wiem na ile generacja instalacji ma znaczenie, do dziś trzymam się sprawdzonych stacji, jedną z nich jest Auchan ;)

Pozdr

18 Data: Pa?dziernik 05 2010 13:54:39
Temat: Re: jakość LPG
Autor:

Iglo pisze:

Jak to jest z jakością LPG, nikt tego ponoć nie bada, zanim założyłem
instalację naczytałem/nasłuchałem o tym że z tym gorzej niż z benzyną i ropą a
teraz tankuję gdzie popadnie/gdzie taniej i różnicy w osiągach/zasięgu auta
nie odczuwam. A może nowsze instalacje są odporniejsze na jakość paliwa? (mam
sekwencję stag300,magicjet). Jakie są wasze odczucia? Naprawdę warto płacić
więcej na Shell i podobnych?


Mam sekwencję i jakość gazu ma znaczenie.
A dokładniej jest różnica gdy w serwisie przy czyszczeniu wtrysków, zaworów itd. na stwierdzenie że badziewiasty gaz tankowałem mówię że przecież tankuję na poleconej przez nich stacji (shell) stały klient można sprawdzić po rejestracji bo taką dokumentację prowadzą dla klientów zniżkowych.
Koniec końców syf i tak jest tylko mniejsze zdzierstwo w serwisie.:-)

z

19 Data: Pa?dziernik 05 2010 14:00:21
Temat: Re: jakość LPG
Autor: gosmo 

Użytkownik "Iglo"  napisał w wiadomości

Jak to jest z jakością LPG, nikt tego ponoć nie bada, zanim założyłem
instalację naczytałem/nasłuchałem o tym że z tym gorzej niż z benzyną i
ropą a teraz tankuję gdzie popadnie/gdzie taniej i różnicy w
osiągach/zasięgu auta nie odczuwam. A może nowsze instalacje są
odporniejsze na jakość paliwa? (mam sekwencję stag300,magicjet). Jakie
są wasze odczucia? Naprawdę warto płacić więcej na Shell i podobnych?

Raz tylko tankowałem "w polu" no i chyba miałem wyjątkowe (nie)szczęście trafić na dystrybutor, który zatankował mi ponad 40 litrów do zbiornika do którego wchodzi 37l. Tak to wcześniej BP czasem Orlen, potem Lotos a teraz Tesco. Jedyna wyczuwalna różnica to taka, że teraz nie muszę wychodzić z auta, aby zatankować*. Instalacja to kit LandiRenzo (sekwencja) montowana w nowych autach Skoda.

* Wystarczy podjechać do dystrybutora LPG i wystawić się przodem, rzadko muszę opuszczać pojazd aby użyć dzwonka. Na tyle rzadko, że nie pamiętam czy aby na pewno na ich dystrybutorach jest dzwonek, ale chyba jest.

20 Data: Pa?dziernik 05 2010 06:31:01
Temat: Re: jakość LPG
Autor: rzymo 

On 5 Paź, 12:37, "Iglo"  wrote:

(...)

IIgen (Landi), stary fiatowski 1.4 8v. Nie odczuwam różnicy, tankuję
gdzie popadnie - zarówno na Shellu/Statoilu/BP jak i u pana Józka za
rogiem. Spala mi prawie zawsze tyle samo, tj 8.0 / 9.5 / 12.5 (trasa
spokojna / mniej spokojna / samo miasto).
IVgen (BRC), PSA 1.4 8v - tu mam wrażenie że czasem czuję różnicę, ale
równie dobrze może to być wpływ wiatru (Partner o sporej powierzchni
czołowej), czy zbyt małego ciśnienia w oponach...

21 Data: Pa?dziernik 05 2010 11:21:50
Temat: Re: jakość LPG
Autor: amos 

On 5 Paź, 12:37, "Iglo"  wrote:

Jakie są wasze odczucia? Naprawdę warto płacić
więcej na Shell i podobnych?

A zwrociles uwage ile wchodzi do zbiornika w zaleznosci od stacji?

Mi na Wasbruku, zwykle wchodzilo ok  38L, na Statoil max 36L. Roznice
w cenie nadrabia inaczej skalibrowany licznik ;)

Mimo, ze roznicy w jakosci nie zauwazylem, wole tankowac na markowej
stacji.

A Shell to ewidentnie przegina z cenami, przynajmniej z mojej okolicy.

--
amos

22 Data: Pa?dziernik 06 2010 00:07:08
Temat: Re: jakość LPG
Autor: Borys Pogoreło 

Dnia Tue, 5 Oct 2010 10:37:37 +0000 (UTC), Iglo napisał(a):

nie odczuwam. A może nowsze instalacje są odporniejsze na jakość paliwa? (mam
sekwencję stag300,magicjet). Jakie są wasze odczucia? Naprawdę warto płacić
więcej na Shell i podobnych?

 Co prawda nie miałem sekwencji, tylko II gen. BRC, ale również nie
odczuwałem różnicy jeśli chodzi o miejsce tankowania. Z reguły były to
markowe stacje, ale czasem trafiał się gaz marki "pan Heniek i jego
motopompa" i nie było żadnych efektów ubocznych.

 Zawartości butli po latach nie sprawdzałem :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

23 Data: Pa?dziernik 06 2010 07:55:31
Temat: Re: jakość LPG
Autor: nom 


Użytkownik "Borys Pogoreło"  napisał w wiadomości

Dnia Tue, 5 Oct 2010 10:37:37 +0000 (UTC), Iglo napisał(a):

Co prawda nie miałem sekwencji, tylko II gen. BRC, ale również nie
odczuwałem różnicy jeśli chodzi o miejsce tankowania.

Też mam BRC II gen., ale tankuje na dużych stacjach (BP, Orlen, Shell, Lotos, Bilska), gdzie można płacić kartą płatniczą. Od 83 tys. km nie wymieniałem nawet filterka gazu, a wchodzi mi do pustej butli 30l gazu (+-0,5l). Nie odkręcam już nawet korka do spuszczania parafiny w reduktorze, bo po 100 tys. km ledwo coś wyleciało. :-)

jakość LPG



Grupy dyskusyjne