kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
1 | Data: Grudzien 08 2008 19:48:56 |
Temat: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | |
Autor: Bugatti | Witam 2 |
Data: Grudzien 08 2008 20:01:49 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Bugatti pisze: Chcę tylko porównać w jakim stopniu hybrydy to ściema w kwestii Eco... Mam kumpla ktory zajmuje sie ogniwami i mowil ostanio ze auta elektryczne to lipa, ze wzgledu na ilosc chemii ktora jest potrzebna do wytworzenia ogniwa. 3 |
Data: Grudzien 08 2008 20:15:36 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Bugatti | Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" napisał w wiadomości: Mam kumpla ktory zajmuje sie ogniwami i mowil ostanio ze auta elektryczne to lipa, ze wzgledu na ilosc chemii ktora jest potrzebna do wytworzenia ogniwa. Ze względu na to że akumulatorki Ni-MH szybko tracą właściwości kondensacyjne (przechowywacze ładunków) ? Jedno jest pewne - i będą takie same przekręty jak z ropą...ceny akku będą wzrastać wraz ze wzrostem popularności tych autek (co jest i będzie oczywiście z punktu widzenia jest sprzeczne bo im bardziej produkt jest masowy tym ceny spadają) -- Bugatti W Polsce nadchodzi krach gospodarczy. Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną. Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki. 4 |
Data: Grudzien 08 2008 20:15:23 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Bugatti pisze: Mam kumpla ktory zajmuje sie ogniwami i mowil ostanio ze auta elektryczne to lipa, ze wzgledu na ilosc chemii ktora jest potrzebna do wytworzenia ogniwa. ze wzgledu na chemie ktora musisz zuzyc zeby takie ogniwo wyprodukowac. Bedzie u mnie w weekend to go podpytam. 5 |
Data: Grudzien 08 2008 20:23:25 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Tomasz Pyra | Bugatti pisze: Witam Jeżeli dobrze zrozumiałem to o co pytasz, to żaden. W tych konstrukcjach, w pewnym uproszczeniu, silnik elektryczny to tylko "dopalacz" dla silnika spalinowego. Największy zysk z elektryki jest tu taki, że można w samochód zapakować mniejszy (a więc oszczędniejszy) silnik spalinowy, a w razie głębszego depnięcia przyspieszenie będzie przyzwoite dzięki dodatkowemu kopu silnika elektrycznego. Tak jak mówisz to silnik pracuje w lokomotywie spalinowej, tylko bez bufora w postaci akumulatora ;) W samochodach z nie do końca znanych mi powodów się czegoś takiego nie stosuje. Chcę tylko porównać w jakim stopniu hybrydy to ściema w kwestii Eco... Obecnie - w znacznym, ale dla wielu producentów to może być na wagę przekroczenia magicznych 120gCO2/km 6 |
Data: Grudzien 08 2008 21:04:35 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Bugatti | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości: W samochodach z nie do końca znanych mi powodów się czegoś takiego nie stosuje. W Chevrolecie Volt silnik spalinowy przekazuje moc tylko na prądnice która ładuje akku i prąd z akku idzie na silnik elektryczny trójfazowy który jako jedyny napędza koła. Do 64 km można jedzić bez włączania 1.0 motorka...ponad ten dystans trzeba już włączyć silnik aby ładował akku... -- Bugatti W Polsce nadchodzi krach gospodarczy. Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną. Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki. 7 |
Data: Grudzien 08 2008 21:11:10 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Tomasz Pyra | Bugatti pisze: Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości: No tak, tylko to jest studium. W dodatku koncern który go zaprojektował w tej chwili walczy z bankructwem, więc pewnie jeszcze poczekamy nim kupimy coś takiego w salonie. 8 |
Data: Grudzien 08 2008 22:31:29 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Bugatti | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości: Bugatti pisze: W Chevrolecie Volt silnik spalinowy przekazuje moc tylko na prądnice która ładuje akku i prąd z akku idzie na silnik elektryczny trójfazowy który jako jedyny napędza koła. Niech skur*** upadną to co zrobili w latach 20. XIX wieku z pewnym cudownym wynalazcą (ale o tym już niedługo ;-) ) GM gdyby był taki mądry i rzeczywiście chciał osiągąć Eco dla klienteli to te ~ 64 km na akku który czerpie energie z pracy silnika to jakiś chłam...Honda Civic IMA na akku (które ładuje się tylko przez wtyczke !) do 50 km/h przejedzie ok 45 km... to skoro Volt jest ładowany przez silnik to powienień przejeźdzać ponad 100 km...specjalnie dali takie mało pojemnościowe akku żeby częściej włączać benzynowca... -- Bugatti W Polsce nadchodzi krach gospodarczy. Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną. Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki. 9 |
Data: Grudzien 08 2008 23:37:37 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Tomasz Pyra | Bugatti pisze: GM gdyby był taki mądry i rzeczywiście chciał osiągąć Eco dla klienteli to te ~ 64 km na akku który czerpie energie z pracy silnika to jakiś chłam...Honda Civic IMA na akku (które ładuje się tylko przez wtyczke !) do 50 km/h przejedzie ok 45 km... to skoro Volt jest ładowany przez silnik to powienień przejeźdzać ponad 100 km...specjalnie dali takie mało pojemnościowe akku żeby częściej włączać benzynowca... W sumie to już obojętne jak często się go włącza, a skoro jest benzynowy, to można zaoszczędzić na masie akumulatorów. Jeżeli założyły że źródłem energii jest spalanie benzyny, to mając mały akumulator trzeba spalinowy włączać np. co 5min na 2min. Mając 10x większy akumulator będziemy go włączać co 50min na 20min, czyli w zasadzie wyjdzie na to samo. Duży akumulator daje w zasadzie jedynie możliwość ładowania samochodu z gniazdka, co prawdę mówiąc nie ma wielkiego sensu energetycznego, ale za to ma spory sens fiskalny - prąd z gniazdka jest tańszy od benzyny nie dlatego że sam w sobie jest znacznie tańszy, a dlatego że paliwa płynne obłożone są wysokimi podatkami. Dodajmy że te podatki na paliwo są dużo wyższe w Europie niż w USA i może stąd nam się świeczki w oczach zapalają jak słyszymy że samochód będzie można ładować z gniazdka, a w USA już to jakiegoś specjalnego zapału nie budzi. 10 |
Data: Grudzien 08 2008 22:41:53 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 8 Dec 2008 22:31:29 +0100, Bugatti specjalnie dali takie mało Ale pamiętasz, że dodatkowe akumulatory oznaczają dodatkowe kilogramy? A te oznaczają większe hamulce, żeby sprawnie auto zahamować, a to oznacza dodatkowe kilogramy. A te oznaczają większe moce, żeby zachować wskaźniki dynamiczne, a to oznacza większą masę i większe zużycie paliwa. A to oznacza konieczność dania większego zbiornika, a to oznacza dodatkowe kilogramy... A całość jeszcze oznacza dodatkowe $, więc czasem mniej znaczy lepiej, zwłaszcza jeśli taki zasięg obsłuży typowy codzienny przebieg po mieście na rynku docelowym (poza i tak będzie trzeba wspomóc auto klasycznym silnikiem). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 11 |
Data: Grudzien 09 2008 00:08:30 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Jaroslaw Berezowski | Dnia Mon, 08 Dec 2008 22:31:29 +0100, Bugatti napisał(a): GM gdyby był taki mądry i rzeczywiście chciał osiągąć Eco dla klienteli toTy chyba nie przeczytales specyfikacji hybrydowego Civica. Tam aku laduje sie glownie z odzysku przy hamowaniu, na pewno nie z sieci (to nie PHEV), a energii w tymze aku to moze z 1kWh bedzie. Do tego ten naped nie moze pracowac w trybie tylko elektrycznym, bo jest na sztywno spiety z silnikiem (robi za alternator, kolo zamachowe itp). pojemnościowe akku żeby częściej włączać benzynowca...Dali takie aku jakie bylo wystarczajace. Zaplacilbys jeszcze dodatkowo 20-25kpln za ten samochod, ktory i tak juz sporo kosztuje? -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski 12 |
Data: Grudzien 09 2008 08:37:42 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Massai | Bugatti wrote: Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości: Pierwotnie Volt miał mieć mikroakumulatory, takie na 5-6 km, pracujące tylko jako bufor, żeby slink spalinowy się nie musiał co 10 sekund się włączać i wyłaczać. I to było rozsądne, bo jak na razie nie ma dobrej metody na magazynowanie energii elektrycznej - a przynajmniej nie w ilościach porównywalnych z paliwami kopalnymi. Ale im odpieprzyło od tego 0EV i się uparli żeby się dało jeździć na samych aku. i się premiera przesunęła... -- Pozdro Massai 13 |
Data: Grudzien 09 2008 00:14:08 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: masti | Dnia piÄknego Mon, 08 Dec 2008 21:11:10 +0100, osobnik zwany Tomasz Pyra Bugatti pisze: podobnie jak każda lokomotywa spalinowa :) 14 |
Data: Grudzien 08 2008 20:33:34 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Esen | Bugatti wrote: Ile kWh zużywają w/w hybrydy na pełne naładowanie akku ? Nie jest to bezpośrednia odpowiedź na Twoje pytanie, ale ostatnio robiłem pewne badania związane z ruchem samochodu. Wyszło mi, że ciężki (12 lub 18 ton) samochód, kierowca nie motywowany finansowo (tzn. nie płaci za paliwo) rozprasza ok. 1/3 energii w stosunku do wykonanej pracy. Gdy analizowałem przejazd swoim samochodem (rejestracja wykonana bez świadomości, że kiedyś będzie analizowana pod tym kątem), wyszła mi proporcja ok. 1/5. Nogę mam raczej nieciężką. Zdaję sobie sprawę z niedokładności moich obliczeń, bo np. czasami wychodzi mi moc chwilowa rzędu 120% mocy nominalnej silnika. Nie mam też jeszcze rozpracowanego modelu zachowania na zakrętach, a to na moich testowych trasach może mieć istotne znaczenie. Mimo wszystko skłaniam się do wniosku, że hybryda przy spokojnej jeździe nie da jakichś specjalnych oszczędności. Biorąc pod uwagę wszystkie czynniki związane ze sprawnościami (nie da się odzyskać całości energii hamowania) oraz kosztami nabycia i eksploatacji <cytat> Jestem na nie </cytat> -- Sławek 15 |
Data: Grudzien 08 2008 20:56:37 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Piter |
Bugatti wrote: całości nigdy się nie da :) generalnie hybryda w założeniu ma tylko odzyskać to co się da, i jak będzie potrzebne to nie fatygować spalinówki tak, ale generalnie to lipa jest, że tak powiem :) 16 |
Data: Grudzien 08 2008 21:46:17 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: | Ile kWh zużywają w/w hybrydy na pełne naładowanie akku ? Hmm, tak się zastanawiam, na ile odpowiedź na to pytanie przybliży Cię do rozwiązania Twojego problemu, czyli czy Eco, czy też nie. Jeżeli założymy, że prawdą jest, że generalnie bateria w hybrydach ładowana jest w przypadkach odzysku energii (piszę generalnie, gdyż wiadomo, że bywają sytuacje, w których silnik spalinowy włącza się tylko po to aby doładować baterię) to odpowiedź na to pytanie jest bezznaczenia. Niech zużywają ile bądź, bo i tak w konwencjonalnych rozwiązaniach tego się nie odzyskuje, co więcej, wówczas tam również spalane jest paliwo, więc bilans jest tym bardziej niekorzystny. Interesują mnie wyniki, które samemu byliście w stanie przeprowadzić a nie W związku z wypowiedzią powyżej, nie jestem w stanie podać Ci tych wyników. Z wymienionych i niewymienionych przez Ciebie samochodów tylko Civic'iem nie było mi dane jeździć. Poza tym użytkowałem jeszcze Highlandera Hybrydowego, ale to w zasadzie niczym nie różni się od jazdy RX-em. Tak więc po kolei w kwestiach średniego spalania (w trasie, gdyż tymi osiągami wszyscy się posługują): 2006 Toyota PRIUS - (110KM, ksenony, ciągle włączona klima/ogrzewanie) 4- 4,2l/100km 2007 Toyota Camry Hybrid - (190KM, tu nie produkują z ksenonami, reszta jak wyżej) 5,4-5,6l/100km 2006 RX400h 4WD/2006 Toyota Highlander Hybrid- (270KM, ksenony, reszta jak wyżej) - ok. 8,5l/100km. Zastrzegam jednocześnie, że nie poruszam się tymi samochodami tylko w granicach 50-70km/h, aby te wyniki podawać tutaj wyżyłowane. Są to osiągi uzyskane przy normalnej jeździe na podbeskidziu, czyli w terenie mocno pagórkowatym, 70% na drogach zwykłych, 30% na drogach szybkich. W świetle powyższego, nie trzeba mi znać odpowiedzi na pytanie ile kWh potrzeba na naładowanie do pełna akku, gdyż mimo faktu ładowania w trakcie jazdy tymi samochodami, uzyskuję takie spalanie. Mnie ono, patrząc na odpowiedniki z konwencjonalnymi silnikami o podobnej mocy, całkowicie satysfakcjonuje! Z tego co mi wiadomo, czynności eksploatacyjnych przy przeglądach dla silnika elektrycznego, nie ma żadnych. Co więcej, praktycy zza oceanu, zajmujący się serwisowaniem tam hybryd twierdzą, że olej można bez problemu wymieniać raz na dwa przewidziane przeglądy, gdyż zużywanie się silnika spalinowego scalonego z elektrycznym jest dużo mniejsze od konwencjonalnego. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 17 |
Data: Grudzien 08 2008 23:19:05 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Bugatti | Użytkownik napisał w wiadomości: Tak więc po kolei w kwestiach średniego spalania (w trasie, gdyż tymi Czyli gdy akku się wyczerpie podczas jazdy z dużymi prędkościami to silnik je doładowuje (bądź są ładowane podczas hamowania ?) gdyż mimo faktu ładowania w trakcie Spalanie to dodatkowy koszt - ja myślałem że opróćz paliwka płaci się także za prąd który ładujesz z gniazdka - napisałeś tak że w/w auta nie wymagają takiego ładowania przez wtyczkę....Prius II nie wymaga na pewno bo nie ma wtyczki (dopiero PHV będzie miał)...a w RX400h też nie ma wtyczki.....? Chyba zaczynam rozumieć że te akku niklowe to takie przedłużenie dystansu bez paliwka czyli bez kosztów....ale na dłuższą metę te koszty gdzieś się ujawnią...w Priusie poza miastem przy częstym wyprzedzaniu to przy tak małym silniczku pewnie wypije min 8.0l A z tymi akku nie jest tak jak w akku w lapkach...po kilkunastu miechach (tys.km) dystans przejechanych km na akku spada ? -- Bugatti W Polsce nadchodzi krach gospodarczy. Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną. Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki. 18 |
Data: Grudzien 08 2008 23:56:14 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Pa_blo |
Oszczednosci polegaja na optymalizacji wykorzystania obu silnikow. Nie ma dystansu _bez_ kosztow, jest nizszy koszt dystansu. W aku lapkow wiecej obcina elektronika niz wymagaja tego ogniwa. Picasso 19 |
Data: Grudzien 09 2008 09:36:38 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: KW | Bugatti napisał(a): Spalanie to dodatkowy koszt - ja myślałem że opróćz paliwka płaci się także Wszystkie samochody o których napisałem nie mają opcji ładowania z gniazdka. Osobiście, z praktycznych powodów, sceptycznie się odnoszę do tego pomysłu. Nie wyobrażam sobie codzinnego włączania wtyczki do kontaktu, gdy tylko zaparkuje się samochód w garażu. Chyba zaczynam rozumieć że te akku niklowe to takie przedłużenie dystansumałym silniczku pewnie wypije min 8.0l Nie tylko przedłużenie dystansu. W zależności od różnych czynników takich jak: temperatura zewnętrzna, ukształtowanie terenu, prędkość, liczba włączonych luksusów wewnątrz samochodu itd. bateria ma różne zadania (raz pomaga w przyspieszaniu, raz przedłuża dystans, raz obsługuje elektrycznie samochód np. gdy stoimy w korku, raz się ładuje, raz nic nie robi). Komputer pokładowy optymalizujący wykorzystanie całego systemu te zadania przydziela. Dlatego najczęściej zadawane pytanie, to ile można przejechać km na baterii - nie ma specjalnego sensu. Bo nie po to ta bateria tam jest włożona. Generalnie trudno to wyjaśnić komuś, kto nie widział tego systemu w akcji. A z tymi akku nie jest tak jak w akku w lapkach...po kilkunastu miechach Jak napisał Pa_blo, elektronika nie dopuszcza do nadmiernego wyeksploatowania baterii. W Priusach po przejechaniu 150 tys. mil nie zauważysz znacznej różnicy w jeździe w stosunku do nowego auta (nawet nie wiem, czy da się zauważyć różnicę nieznaczną). Znajomy sprzedaje w USA te samochody i je serwisuje, więc informacja z dość dobrego źródła. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 20 |
Data: Grudzien 09 2008 09:48:57 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Massai | Bugatti wrote: Użytkownik napisał w wiadomości: hm, jeździłeś Priusem? Tam jest pokazywane na ekranie gdzie idzie energia. W praktyce podczas jazdy energia nie idzie z aku. Często silnik elektryczny wcale jej nie pobiera. Ruch energii silnik spalinowy - elektryczny - aku jest dośc rzadki, tylko przy mocno rozładowanych aku. Częściej - odzysk energii przy hamowaniu (tu nie wiem, może ktoś podpowie - to zwyczajne hamowanie silnikiem elektrycznym, który pełni funkcję prądnicy?), i wypluwanie energii elektrycznej do silnika elektrycznego przy ruszaniu. Głównie oszczędności mają polegać na zminimalizowaniu obciążenia silnika spalinowego w nieoptymalnych warunkach/obrotach, wtedy kiedy najwięcej pali.
Nie, akku niklowe to tylko chwilowy magazyn energii - silnik spalinowy Ci nie wytworzy paliwa przy hamowaniu.
A jest. Toyota twierdzi że starczają na 150 tysięcy kilometrów... Tyle że to aż tak dużego znaczenia nie ma, bo nie chodzi o to żeby jeździć na akku. przynajmniej nie w priusie. Te hybrydy o których piszesz mają jedną podstawową wadę - stopień skomplikowania. Taki kombinowany układ jest trudny w konstrukcji i przez to drogi. Prosta hybryda typu plug-in, czyli taki Volt (gdzie nie mamy skomplikowanych połączeń mechanicznych między silnikiem elektrycznym, spalinowym i skrzynią biegów) jest znacznie rozsądniejszym rozwiązaniem. Równie dobrze można by sobie wstawić do bagażnika czysto elektrycznego pojazdu spalinowy generator prądu kupiony w Castoramie - ten sam niski stopień skomplikowania. Dodatkowo - idea wykorzystania zwykłego tłokowego silnika jako zasilania, jako range extendera też jest ciut nonsensowna. Znaczy wynika z tego, że współczesne silniki tłokowe są bardzo dopracowanymi konstrukcjami... ale koszty i stopień skomplikowania... Mamy super duper silniczek który potrafi nieźle wykorzystywać paliwo w różnych obrotach - a jako generator i tak pracuje tylko w tych optymalnych. Dość interesującą konstrukcją był Espace z początku lat 90, w którym użyto turboalternatora, czyli zwyczajnie turbiny z komorą spalania zblokowanej z alternatorem. To fajne rozwiązanie - w porównaniu z silnikiem tłokowym konstrukcja prosta jak budowa cepa, wszystko na jednym wałku... W tym Espace problem polegał na tym że turboalternatory generalnie są stosowane w "dużych" urzadzeniach, typu okręty, i w przemyśle. Więc są to konstrukcje wielkie i ciężkie, a nie rozwijano szczególnie tej technologii. Ten w Espace ważył zdaje się 90 (a może nawet 200, nie pamietam dokładnie) kg... i miał ponad metr długości. Takim chyba najciekawszym conceptem było Volvo ECC z 1993 roku. Dokładnie taka konstrukcja, turbina, alternator, aku, slinik elektryczny. Wrzućcie sobie na google, i zobaczcie fotki - zbudowane na bazie 850, a wygląda jak S80! ;-) w 1993 roku ;-) Projekt ten imho był bardzo obiecujący - niestety, tworzony był na potrzeby durnowatego kalifornijskiego prawa, chcieli sobie tam wprowadzić od 1998 ZEV, a to jednak była hybryda. Więc naładowali tam akumulatorów na 400 kg... a i tak urzędasy im powiedzieli że jako ZEV nie przejdzie. Tym niemniej sporo to mówi o ekonomiczności takiego rozwiązania. W dodatku technologia mikroturbin się mocno rozwija - jedna firemka niemiecka wyprodukowała prototyp mikroturbiny która może być zastosowana w modelarstwie... W Stanach też się produkuje tego sporo, tylko już większych, jako przydomowe. Ale one są nastawione na wykorzystanie zarówno ciepła jak i energii elektrycznej. Z ciekawostek - powstał nawet samochód napędzany silnikiem turbinowym... pierwszy model już w latach 50: http://www.mt.com.pl/archiwum/08-2004_jak_to_dziala.pdf Opisane tam problemy z konstrukcją itd. sa związane z wykorzystaniem turbiny gazowej jako bezpośredniego napędu - co mocno komplikuje sprawę. Pewien problem stanowi też fakt iż aby utrzymać wydajność turbiny na poziomie 30-40% trzeba nią dość szybko kręcić. W dodatku - im mniejsza, tym szybciej. Te wielkie przemysłowe turbiny kręcą się 10-40 tysięcy obrotów/min, a małe już 100 tysięcy... Ale imho to już pole do popisu dla konstruktorów - kwestia zbudowania wydajnej niewielkiej turbiny to IMHO w porównaniu z usprawnianiem silników tłokowych - "mały pikuś". Jakby taką nowoczesną turbinę zaprojektować, połączyć z niewielkim (takim na 5-10 km), lekkim magazynem energii z superkondensatorów, do tego dobry silnik elektryczny... -- Pozdro Massai 21 |
Data: Grudzien 09 2008 17:53:04 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Boombastic | Te hybrydy o których piszesz mają jedną podstawową wadę - stopień[cut] A Impreza z czterema silnikami elektrycznymi w piastach to nie miała silnika spalinowego działającego tylko jako generator? A co do hybryd to mój już był szwagier kupił Lexusa RX i po wizytach serwisowych sprzedał mi info, że ci co kupili wersję hybrydową nie są z nich zadowoleni i chętnie zamieniliby je na wersje tylko spalinowe. Niestety, szczegółów powodów nie umiał podać, bo on jest z techniką na bakier. 22 |
Data: Grudzien 09 2008 01:09:28 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Leśny Jeżyk | pisze: Tak wiÄc po kolei w kwestiach Ĺredniego spalania (w trasie, gdyż tymi Czyli jak diesel o podobnej mocy. 2007 Toyota Camry Hybrid - (190KM, tu nie produkujÄ z ksenonami, reszta Czyli jak diesel o podobnej mocy. -- Sympatyczny zwierz Ěś kolczasty jeż 23 |
Data: Grudzien 09 2008 08:35:16 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: KW | Leśny Jeżyk napisał(a): pisze: W tym wątku nie porównujemy diesla z hybrydą. Ale jeśli już, to pomijając kwestię kultury jazdy, kosztów eksploatacyjnych, smrodliwości, kosztu zakupu samochodu z danego segmentu i jeszcze paru innych, to jest jak piszesz. Ja wolę użytkować hybrydę, Ty kup sobie diesla. Na zdrowie ! W Europie, to fakt, licząc na portfelowe wydatki to tak wygląda. Ale w USA tak nie jest z powodu dużo droższej ropy od benzyny. Tam nawet takie samo spalanie powoduje, że benzyniak (hybryda) jest tańszy. A że hybrydy projektowane były głównie pod USA, też chyba powszechnie wiadomo. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 24 |
Data: Grudzien 09 2008 10:06:50 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Massai | KW wrote:
Heh, z tego co słyszałem to w Stanach już dorobili się oficjalnych wytycznych dla strażaków, jak postępować przy wypadku hybrydy... bo się przydarzyło pare śmiertelnych porażeń prądem... Zdaje się z tego względu hybrydy muszą mieć wyraźne oznaczenia że są hybrydami. Mnie kusi Accord hybrydowy - V6 z sensownym spalaniem w mieście, to jest coś... http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2303121715 82&viewitem= Można takiego wyrwać za 15-16 tysięcy dolarów... -- Pozdro Massai 25 |
Data: Grudzien 09 2008 10:38:34 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: KW | Massai napisał(a): Mnie kusi Accord hybrydowy - V6 z sensownym spalaniem w mieście, to Na temat Hondy z hybrydą się nie wypowiem, bo nie znam zupełnie tego tematu. Z tego co wiem, to samochód jest bardzo mało popularny w USA oraz z tego co można znaleźć w necie, to rzekomo Honda ma się wycofywać z tego modelu skupiając się na Civicu. http://www.roadlook.pl/technika/honda-accord-hybrid-w-usa-zastapiona- dieslem.html Dlatego bałbym się zakupu tego samochodu głównie pod kątem jakiejkolwiek usterki. Zapali Ci się Check Hybrid System z jakiegoś głupawego powodu i praktycznie nikogo nie znajdziesz aby to zdiagnozować. To samo jest z Camry Hybrid. Nawet u nas w serwisach na prowincji nie mają do tego oprogramowania (nie wiem jak jest w Warszawie). Mimo to, polecam zainteresowanie się słabszą, bo tylko 190 konną Camry Hybrid. Ale co do reszty doznań i osiągów nie powinieneś mieć zastrzeżeń. No i w Stanach też tego już sporo sprzedali. Co tu dużo mówić, na otomoto tych samochodów jest gdzieś ok. 20 szt. a Accorda Hybrydowego żadnego. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 26 |
Data: Grudzien 09 2008 11:05:09 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Massai | KW wrote: Massai napisał(a): Hm, może to być problem...
Wiesz, niższa moc mi nie przeszkadza. Teraz mam ciut ponad 200KM i to jest za dużo... znaczy za dużo w stosunku do moich potrzeb, nie wykorzystuję tego. Jakoś nie mam przekonania do Toyoty, nie wiedziec czemu nie lubię tej marki ;-) Dochodzą oczywiście tandetne materiały wykończeniowe w samochodach z USA, ale to samo z Accordem... Ech, aż sobie sprawdzę ile wołają za taką Camry. -- Pozdro Massai 27 |
Data: Grudzien 09 2008 09:39:13 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Pa_blo |
Ale nie jak ten diesel o podobnej mocy beda mialy zakaz wjazdu do centrum w zatloczonych miastach... Narazie u nas takich zakazow nie ma ale to tylko kwestia czasu! Picasso 28 |
Data: Grudzien 09 2008 22:10:17 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Leśny Jeżyk | Pa_blo pisze: Ale nie jak ten diesel o podobnej mocy beda mialy zakaz wjazdu do Sztuczna bariera. -- Sympatyczny zwierz Ěś kolczasty jeż 29 |
Data: Grudzien 10 2008 00:12:37 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Jaroslaw Berezowski | Dnia Tue, 09 Dec 2008 23:10:17 +0100, Leśny Jeżyk napisał(a): Pa_blo pisze:Patrzac na porownania NOx i czsstek stalych w amerykanskich i europejskich miastach nie taka sztuczna. -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski 30 |
Data: Grudzien 10 2008 11:52:35 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Leśny Jeżyk | Jaroslaw Berezowski pisze: Sztuczna bariera.Patrzac na porownania NOx i czsstek stalych w amerykanskich i A co to kogo obchodzi? Kolejny wymysł odmóżdżonych ekologów i lobby samochodowego. -- Sympatyczny zwierz -- kolczasty jeż 31 |
Data: Grudzien 09 2008 18:47:59 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Freddi |
pisze: Tak, w malym samochodzie.Ale w miescie Prius spali 5 litrow a diesel o ktorym mowisz spali 9 litrow
Do diesla podobnej mocy dorzucil bym 1 litr.Reszta j.w. 32 |
Data: Grudzien 09 2008 19:42:18 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Jaroslaw Berezowski | Dnia Tue, 09 Dec 2008 18:47:59 +0100, Freddi napisał(a): Tak, w malym samochodzie.Ale w miescie Prius spali 5 litrow a diesel oCzemu 5? Prius w miescie pali mniej niz w trasie, o ile wie sie jak nim jezdzic :) -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski 33 |
Data: Grudzien 09 2008 20:04:07 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Freddi |
Mam Priusa i tak mi pali.Czemu? Nie wiem.Ale nieprawda ze pali mniej niz w trasie 34 |
Data: Grudzien 09 2008 19:30:48 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: KW | Freddi napisał(a):
Co prawda nie mam takiego stażu jazdy jak Ty Priusem, ale bazując na moim przeszło rocznym obcowaniem z tym samochodem, IMO z tym wiąże się parę zmiennych. Zależy jakie miasto, jak długie jednorazowe odcinki pokonujemy oraz jaka jest temperatura za szybą. Im krótsze te odcinki, im zimniej i im bardziej teren pofałdowany tym spalanie w mieście będzie większe. Ja pokonuję średnio jednorazowo 3-5 km. To bardzo niewiele, dodatkowo dość pagórkowato. Przy tego typu uwarunkowaniach spalam gdzieś ok. 5-5,2l. W dużym mieście, gdzie ktoś pokonuje 5-6 krotnie dłuższe odcinki jednorazowe niż ja i jeszcze na płaskim terenie, spalanie będzie mniejsze aniżeli wcześniej podane przeze mnie na tzw. trasie, czyli 4,4-2l. Powinno spaść poniżej 4l. Przy okazji pozdrawiam Cię serdecznie. Nie będę ukrywał, że Twoje spostrzeżenia na temat Priusa czytane przeszło rok temu na tym forum wniosły bardzo wiele w moją przygodę z samochodami hybrydowymi. Wszystko co na tym forum napisałeś pokrywa się z moimi obserwacjami. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 35 |
Data: Grudzien 09 2008 22:16:44 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Freddi | Co prawda nie mam takiego stażu jazdy jak Ty Priusem, ale bazując na moim Tak, jak jest mroz to potrafi wyzlopac az 6 litrow, szczegolnie przy wlaczonym ogrzewaniu.Zanim zajade do pracy (5 .5 km) nie zdazy sie nagrzac i silnik spalinowy sie nie wylacza nawet na swiatlach bo musi zapewnic cieplo w kabinie.Mimo ze mam Priusa z USA ktory ma termos na plyn.Swiatla tez troche dokladaja co w Priusie czuc i widac na ekranie. Na trasie ja nie oszczedzam,jak mozna to jade do odciecia a i tak nie spalam powyzej 5 litrow.Pewnie dlatego ze nie ma w Polsce drog zeby tak szybko jezdzic Dzieki, miło 36 |
Data: Grudzien 10 2008 11:28:10 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Pa_blo |
Swiatla tezW tym przypadku domontowanie specjalnych dziennych reflektorow moze dac wymierne oszczednosci. Picasso 37 |
Data: Grudzien 09 2008 22:11:31 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Leśny Jeżyk | Freddi pisze: Tak, w malym samochodzie.Ale w miescie Prius spali 5 litrow a diesel o Ciekawe bo wszystkie diesle z którymi mam kontakt w rodzinie palÄ w mieĹcie jakieĹ 7 (110, 150 PS). Chciałbym te 5 Priusa zobaczyÄ, hehe. -- Sympatyczny zwierz Ěś kolczasty jeż 38 |
Data: Grudzien 10 2008 19:11:49 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Freddi |
Tak, w malym samochodzie.Ale w miescie Prius spali 5 litrow a diesel o Zupelnie przypadkiem mam rowniez Megane 1.9 dCI.Auto mniejsze niz Prius zdecydowanie.Moc podobna.Nie wiem dokladnie ile ,110-120 koni.Jezdze nim zamiennie z Priusem.Te same trasy,90% miasto.Komputer nie chce pokazac sredniego spalania ponizej 9 litrow.Teraz zima zbliza sie raczej do 10litrow.Na trasie owszem, spokojnie schodze do 6 litrow.O ile na trasie diesel moze sie probowac rownac z Priusem to w miescie absolutnie nie.Nie zalezy mi na przekonywaniu ciebie do tych 5 litrow w miescie,nie wierzysz-twoja sprawa.Poczytaj historie grupy i wypowiedzi posiadaczy Priusa.Mi latem nie przekracza 5 litrow a zima 6 litrow i nie bede o tym dyskutowac czy ty wierzysz czy nie 39 |
Data: Grudzien 09 2008 09:22:14 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Paweł Ubysz |
Tak więc po kolei w kwestiach średniego spalania (w trasie, gdyż tymi Tak naprawdę to hybryda daje duże oszczędności w mieście , przy częstym hamowaniu - wtedy odzyskuje energię kinetyczną pojazdu. W trasie przy spokojnej jeździe ze stałą prędkością nie ma prawa spalić mniej niz takie same autko z silnikiem spalinowym - bo nie ma na czym oszczędzać . Im wiecej hamowań tym większa różnica pomiędzy hybrydą a spaliną. 40 |
Data: Grudzien 09 2008 08:45:34 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: KW | Paweł Ubysz napisał(a): Tak naprawdę to hybryda daje duże oszczędności w mieście , przy częstymwiecej hamowań tym większa różnica pomiędzy hybrydą a spaliną. Zgadza się. W trasie wszystko zależy od stosowanego stylu jazdy. Znam takich, co nie są w stanie wykorzystać tego napędu, bo ciągle jeżdżą z pedałem gazu wciśniętym gdy tylko się da na maksa. A hybrydą należy jeździć zgoła odmiennie, gdzie tylko się da, to z pedałem gazu praktycznie całkowicie "otwartym". W trasie więc, gdy stosujesz technikę rozpędzania samochodu i zwolnienia pedału gazu praktycznie aż do wyłączenia silnika spalinowego (np. w Priusie powyżej 65km/h monitor będzie wskazywał pracę silnika spalinowego, ale ze spalaniem 99,9 MPG), po osiągnięciu zakładanej prędkości, spalał będziesz niewiele. Podobnie, jak Ci Panowie ze spalaniem 2,2l/100km w Priusie. http://www.zielonemigdaly.pl/?p=129 Jeśli będziesz jeździł tak samo jak w aucie z konwencjonalnym silnikiem, wówczas oszczędności nie będą duże. Choć każde wytracenie prędkości, każda minuta stania w korku tą oszczędność będzie podnosić. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 41 |
Data: Grudzien 09 2008 12:15:09 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Kuba (aka cita) | Bugatti wrote: Witam Jednostki Ci sie popiętroliły, albo zapomniałeś dodać w jakim czasie chciałbyś dokonać pomiaru. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 42 |
Data: Grudzien 09 2008 11:23:37 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Massai | Kuba (aka cita) wrote: Bugatti wrote: Czy ja wiem. Kilowatogodzina to dośc przyjemna jednostka energii - przynajmniej dla potrzeb rozliczenia ile to kosztuje ;-) A po co ten czas? -- Pozdro Massai 43 |
Data: Grudzien 09 2008 19:21:17 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Piter | Czy ja wiem. Kilowatogodzina to dośc przyjemna jednostka energii - żeby była kWh^2 :P albo kilowatogodzinagodzina :P 44 |
Data: Grudzien 09 2008 12:23:54 | Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h | Autor: Massai | Bugatti wrote: Witam http://www.princeton.edu/~ota/disk1/1995/9514/951405.PDF Bardzo stare (z linku wynika że to 1995 rok)... i bardzo ciekawe. Technologie stosowane w samochodach, ich przewidywany rozwój, różne rozwiązania, problemy techniczne, koszty itd... Całkiem zrozumiałym językiem napisane. Polecam każdemu, kto się interesuje technologiami używanymi w samochodach. Kufa, żeby nasi jajogłowi tak z sensem pisali... -- Pozdro Massai |