Grupy dyskusyjne   »   kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h

kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h



1 Data: Grudzien 08 2008 19:48:56
Temat: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Bugatti 

Witam

Ile kWh zużywają w/w hybrydy na pełne naładowanie akku ?
I który z nich ma system szeregowy czyli w którym silnik benz. pracuje cały czas w optymalnych obrotach napędza generator prądu. Potem energia z generatora jest przekazywana do silnika napędowego a nadmiar do akumulatorów. Silnik elektryczny w razie potrzeby może również korzystać z energii zgromadzonej w akumulatorach.

Interesują mnie wyniki, które samemu byliście w stanie przeprowadzić a nie te z prasy (choć jak ktoś ma jakieś sprawdzone z prasy to może podać)...
Jakie są czynności eksploatacyjne przy przeglądach dla silnika elektrycznego ?

Chcę tylko porównać w jakim stopniu hybrydy to ściema w kwestii Eco...

Pozdr.

--
Bugatti

W Polsce nadchodzi krach gospodarczy.
Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną.
Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki.



2 Data: Grudzien 08 2008 20:01:49
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Bugatti pisze:
<cut>

Chcę tylko porównać w jakim stopniu hybrydy to ściema w kwestii Eco...

Mam kumpla ktory zajmuje sie ogniwami i mowil ostanio ze auta elektryczne to lipa, ze wzgledu na ilosc chemii ktora jest potrzebna do wytworzenia ogniwa.

3 Data: Grudzien 08 2008 20:15:36
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk"  napisał w wiadomości:

Mam kumpla ktory zajmuje sie ogniwami i mowil ostanio ze auta elektryczne to lipa, ze wzgledu na ilosc chemii ktora jest potrzebna do wytworzenia ogniwa.

Ze względu na to że akumulatorki Ni-MH szybko tracą właściwości kondensacyjne (przechowywacze ładunków) ?
Jedno jest pewne - i będą takie same przekręty jak z ropą...ceny akku będą wzrastać wraz ze wzrostem popularności tych autek (co jest i będzie oczywiście z punktu widzenia jest sprzeczne bo im bardziej produkt jest masowy tym ceny spadają)


--
Bugatti

W Polsce nadchodzi krach gospodarczy.
Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną.
Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki.

4 Data: Grudzien 08 2008 20:15:23
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Bugatti pisze:

Mam kumpla ktory zajmuje sie ogniwami i mowil ostanio ze auta elektryczne to lipa, ze wzgledu na ilosc chemii ktora jest potrzebna do wytworzenia ogniwa.

Ze względu na to że akumulatorki Ni-MH szybko tracą właściwości kondensacyjne (przechowywacze ładunków) ?

ze wzgledu na chemie ktora musisz zuzyc zeby takie ogniwo wyprodukowac. Bedzie u mnie w weekend to go podpytam.

5 Data: Grudzien 08 2008 20:23:25
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Tomasz Pyra 

Bugatti pisze:

Witam

Ile kWh zużywają w/w hybrydy na pełne naładowanie akku ?
I który z nich ma system szeregowy czyli w którym silnik benz. pracuje cały czas w optymalnych obrotach napędza generator prądu. Potem energia z generatora jest przekazywana do silnika napędowego a nadmiar do akumulatorów. Silnik elektryczny w razie potrzeby może również korzystać z energii zgromadzonej w akumulatorach.

Jeżeli dobrze zrozumiałem to o co pytasz, to żaden.

W tych konstrukcjach, w pewnym uproszczeniu, silnik elektryczny to tylko "dopalacz" dla silnika spalinowego.
Największy zysk z elektryki jest tu taki, że można w samochód zapakować mniejszy (a więc oszczędniejszy) silnik spalinowy, a w razie głębszego depnięcia przyspieszenie będzie przyzwoite dzięki dodatkowemu kopu silnika elektrycznego.

Tak jak mówisz to silnik pracuje w lokomotywie spalinowej, tylko bez bufora w postaci akumulatora ;)
W samochodach z nie do końca znanych mi powodów się czegoś takiego nie stosuje.

Chcę tylko porównać w jakim stopniu hybrydy to ściema w kwestii Eco...

Obecnie - w znacznym, ale dla wielu producentów to może być na wagę przekroczenia magicznych 120gCO2/km

6 Data: Grudzien 08 2008 21:04:35
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości:

W samochodach z nie do końca znanych mi powodów się czegoś takiego nie stosuje.

W Chevrolecie Volt silnik spalinowy przekazuje moc tylko na prądnice która ładuje akku i prąd z akku idzie na silnik elektryczny trójfazowy który jako jedyny napędza koła.
Do 64 km można jedzić bez włączania 1.0 motorka...ponad ten dystans trzeba już włączyć silnik aby ładował akku...

--
Bugatti

W Polsce nadchodzi krach gospodarczy.
Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną.
Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki.

7 Data: Grudzien 08 2008 21:11:10
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Tomasz Pyra 

Bugatti pisze:

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości:

W samochodach z nie do końca znanych mi powodów się czegoś takiego nie stosuje.

W Chevrolecie Volt silnik spalinowy przekazuje moc tylko na prądnice która ładuje akku i prąd z akku idzie na silnik elektryczny trójfazowy który jako jedyny napędza koła.

No tak, tylko to jest studium.
W dodatku koncern który go zaprojektował w tej chwili walczy z bankructwem, więc pewnie jeszcze poczekamy nim kupimy coś takiego w salonie.

8 Data: Grudzien 08 2008 22:31:29
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości:

Bugatti pisze:

W Chevrolecie Volt silnik spalinowy przekazuje moc tylko na prądnice która ładuje akku i prąd z akku idzie na silnik elektryczny trójfazowy który jako jedyny napędza koła.

No tak, tylko to jest studium.
W dodatku koncern który go zaprojektował w tej chwili walczy z bankructwem, więc pewnie jeszcze poczekamy nim kupimy coś takiego w salonie.

Niech skur*** upadną to co zrobili w latach 20. XIX wieku z pewnym cudownym wynalazcą (ale o tym już niedługo ;-) )

GM gdyby był taki mądry i rzeczywiście chciał osiągąć Eco dla klienteli to te ~ 64 km na akku który czerpie energie z pracy silnika to jakiś chłam...Honda Civic IMA na akku (które ładuje się tylko przez wtyczke !) do 50 km/h przejedzie ok 45 km... to skoro Volt jest ładowany przez silnik to powienień przejeźdzać ponad 100 km...specjalnie dali takie mało pojemnościowe akku żeby częściej włączać benzynowca...

--
Bugatti

W Polsce nadchodzi krach gospodarczy.
Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną.
Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki.

9 Data: Grudzien 08 2008 23:37:37
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Tomasz Pyra 

Bugatti pisze:

GM gdyby był taki mądry i rzeczywiście chciał osiągąć Eco dla klienteli to te ~ 64 km na akku który czerpie energie z pracy silnika to jakiś chłam...Honda Civic IMA na akku (które ładuje się tylko przez wtyczke !) do 50 km/h przejedzie ok 45 km... to skoro Volt jest ładowany przez silnik to powienień przejeźdzać ponad 100 km...specjalnie dali takie mało pojemnościowe akku żeby częściej włączać benzynowca...

W sumie to już obojętne jak często się go włącza, a skoro jest benzynowy, to można zaoszczędzić na masie akumulatorów.

Jeżeli założyły że źródłem energii jest spalanie benzyny, to mając mały akumulator trzeba spalinowy włączać np. co 5min na 2min.
Mając 10x większy akumulator będziemy go włączać co 50min na 20min, czyli w zasadzie wyjdzie na to samo.

Duży akumulator daje w zasadzie jedynie możliwość ładowania samochodu z gniazdka, co prawdę mówiąc nie ma wielkiego sensu energetycznego, ale za to ma spory sens fiskalny - prąd z gniazdka jest tańszy od benzyny nie dlatego że sam w sobie jest znacznie tańszy, a dlatego że paliwa płynne obłożone są wysokimi podatkami.
Dodajmy że te podatki na paliwo są dużo wyższe w Europie niż w USA i może stąd nam się świeczki w oczach zapalają jak słyszymy że samochód będzie można ładować z gniazdka, a w USA już to jakiegoś specjalnego zapału nie budzi.

10 Data: Grudzien 08 2008 22:41:53
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 8 Dec 2008 22:31:29 +0100, Bugatti
wrote:

specjalnie dali takie mało
pojemnościowe akku żeby częściej włączać benzynowca...

 Ale pamiętasz, że dodatkowe akumulatory oznaczają dodatkowe
 kilogramy? A te oznaczają większe hamulce, żeby sprawnie auto
 zahamować, a to oznacza dodatkowe kilogramy. A te oznaczają
 większe moce, żeby zachować wskaźniki dynamiczne, a to oznacza
 większą masę i większe zużycie paliwa. A to oznacza konieczność
 dania większego zbiornika, a to oznacza dodatkowe kilogramy...

 A całość jeszcze oznacza dodatkowe $, więc czasem mniej znaczy
 lepiej, zwłaszcza jeśli taki zasięg obsłuży typowy codzienny
 przebieg po mieście na rynku docelowym (poza i tak będzie trzeba
 wspomóc auto klasycznym silnikiem).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

11 Data: Grudzien 09 2008 00:08:30
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Jaroslaw Berezowski 

Dnia Mon, 08 Dec 2008 22:31:29 +0100, Bugatti napisał(a):

GM gdyby był taki mądry i rzeczywiście chciał osiągąć Eco dla klienteli to
te ~ 64 km na akku który czerpie energie z pracy silnika to jakiś
chłam...Honda Civic IMA na akku (które ładuje się tylko przez wtyczke !) do
50 km/h przejedzie ok 45 km... to skoro Volt jest ładowany przez silnik
Ty chyba nie przeczytales specyfikacji hybrydowego Civica. Tam aku laduje
sie glownie z odzysku przy hamowaniu, na pewno nie z sieci (to nie PHEV), a
energii w tymze aku to moze z 1kWh bedzie. Do tego ten naped nie
moze pracowac w trybie tylko elektrycznym, bo jest na sztywno spiety z
silnikiem (robi za alternator, kolo zamachowe itp).

pojemnościowe akku żeby częściej włączać benzynowca...
Dali takie aku jakie bylo wystarczajace. Zaplacilbys jeszcze dodatkowo
20-25kpln za ten samochod, ktory i tak juz sporo kosztuje?

--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski

12 Data: Grudzien 09 2008 08:37:42
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Massai 

Bugatti wrote:

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości:

> Bugatti pisze:

> > W Chevrolecie Volt silnik spalinowy przekazuje moc tylko na
> > prądnice  która ładuje akku i prąd z akku idzie na silnik
> > elektryczny trójfazowy  który jako jedyny napędza koła.
>
> No tak, tylko to jest studium.
> W dodatku koncern który go zaprojektował w tej chwili walczy z
> bankructwem, więc pewnie jeszcze poczekamy nim kupimy coś takiego w
> salonie.

Niech skur*** upadną to co zrobili w latach 20. XIX wieku z pewnym
cudownym wynalazcą (ale o tym już niedługo ;-) )

GM gdyby był taki mądry i rzeczywiście chciał osiągąć Eco dla
klienteli to te ~ 64 km na akku który czerpie energie z pracy silnika
to jakiś chłam...Honda Civic IMA na akku (które ładuje się tylko
przez wtyczke !) do 50 km/h przejedzie ok 45 km... to skoro Volt jest
ładowany przez silnik to powienień przejeźdzać ponad 100
km...specjalnie dali takie mało pojemnościowe akku żeby częściej
włączać benzynowca...

Pierwotnie Volt miał mieć mikroakumulatory, takie na 5-6 km, pracujące
tylko jako bufor, żeby slink spalinowy się nie musiał co 10 sekund się
włączać i wyłaczać.
I to było rozsądne, bo jak na razie nie ma dobrej metody na
magazynowanie energii elektrycznej - a przynajmniej nie w ilościach
porównywalnych z paliwami kopalnymi.

Ale im odpieprzyło od tego 0EV i się uparli żeby się dało jeździć na
samych aku. i się premiera przesunęła...

--
Pozdro
Massai

13 Data: Grudzien 09 2008 00:14:08
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: masti 

Dnia pięknego Mon, 08 Dec 2008 21:11:10 +0100, osobnik zwany Tomasz Pyra
wystukał:

Bugatti pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości:

W samochodach z nie do końca znanych mi powodów się czegoś takiego nie
stosuje.

W Chevrolecie Volt silnik spalinowy przekazuje moc tylko na prądnice
która ładuje akku i prąd z akku idzie na silnik elektryczny trójfazowy
który jako jedyny napędza koła.

No tak, tylko to jest studium.

podobnie jak każda lokomotywa spalinowa :)

14 Data: Grudzien 08 2008 20:33:34
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Esen 

Bugatti wrote:

Ile kWh zużywają w/w hybrydy na pełne naładowanie akku ?
I który z nich ma system szeregowy czyli w którym silnik benz. pracuje
cały czas w optymalnych obrotach napędza generator prądu. Potem energia z
generatora jest przekazywana do silnika napędowego a nadmiar do
akumulatorów. Silnik elektryczny w razie potrzeby może również korzystać z
energii zgromadzonej w akumulatorach.

Interesują mnie wyniki, które samemu byliście w stanie przeprowadzić a nie
te z prasy (choć jak ktoś ma jakieś sprawdzone z prasy to może podać)...
Jakie są czynności eksploatacyjne przy przeglądach dla silnika
elektrycznego ?

Chcę tylko porównać w jakim stopniu hybrydy to ściema w kwestii Eco...

Nie jest to bezpośrednia odpowiedź na Twoje pytanie, ale ostatnio robiłem
pewne badania związane z ruchem samochodu.
Wyszło mi, że ciężki (12 lub 18 ton) samochód, kierowca nie motywowany
finansowo (tzn. nie płaci za paliwo) rozprasza ok. 1/3 energii w stosunku
do wykonanej pracy.
Gdy analizowałem przejazd swoim samochodem (rejestracja wykonana bez
świadomości, że kiedyś będzie analizowana pod tym kątem), wyszła mi
proporcja ok. 1/5. Nogę mam raczej nieciężką.
Zdaję sobie sprawę z niedokładności moich obliczeń, bo np. czasami wychodzi
mi moc chwilowa rzędu 120% mocy nominalnej silnika. Nie mam też jeszcze
rozpracowanego modelu zachowania na zakrętach, a to na moich testowych
trasach może mieć istotne znaczenie.
Mimo wszystko skłaniam się do wniosku, że hybryda przy spokojnej jeździe nie
da jakichś specjalnych oszczędności. Biorąc pod uwagę wszystkie czynniki
związane ze sprawnościami (nie da się odzyskać całości energii hamowania)
oraz kosztami nabycia i eksploatacji
<cytat>
Jestem na nie
</cytat>

--
Sławek

15 Data: Grudzien 08 2008 20:56:37
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Piter 


Użytkownik "Esen"  napisał w
wiadomości

Bugatti wrote:

Ile kWh zużywają w/w hybrydy na pełne naładowanie akku ?
I który z nich ma system szeregowy czyli w którym silnik benz. pracuje
cały czas w optymalnych obrotach napędza generator prądu. Potem energia z
generatora jest przekazywana do silnika napędowego a nadmiar do
akumulatorów. Silnik elektryczny w razie potrzeby może również korzystać
z
energii zgromadzonej w akumulatorach.

Interesują mnie wyniki, które samemu byliście w stanie przeprowadzić a
nie
te z prasy (choć jak ktoś ma jakieś sprawdzone z prasy to może podać)...
Jakie są czynności eksploatacyjne przy przeglądach dla silnika
elektrycznego ?

Chcę tylko porównać w jakim stopniu hybrydy to ściema w kwestii Eco...

Nie jest to bezpośrednia odpowiedź na Twoje pytanie, ale ostatnio robiłem
pewne badania związane z ruchem samochodu.
Wyszło mi, że ciężki (12 lub 18 ton) samochód, kierowca nie motywowany
finansowo (tzn. nie płaci za paliwo) rozprasza ok. 1/3 energii w stosunku
do wykonanej pracy.
Gdy analizowałem przejazd swoim samochodem (rejestracja wykonana bez
świadomości, że kiedyś będzie analizowana pod tym kątem), wyszła mi
proporcja ok. 1/5. Nogę mam raczej nieciężką.
Zdaję sobie sprawę z niedokładności moich obliczeń, bo np. czasami
wychodzi
mi moc chwilowa rzędu 120% mocy nominalnej silnika. Nie mam też jeszcze
rozpracowanego modelu zachowania na zakrętach, a to na moich testowych
trasach może mieć istotne znaczenie.
Mimo wszystko skłaniam się do wniosku, że hybryda przy spokojnej jeździe
nie
da jakichś specjalnych oszczędności. Biorąc pod uwagę wszystkie czynniki
związane ze sprawnościami (nie da się odzyskać całości energii hamowania)
oraz kosztami nabycia i eksploatacji

całości nigdy się nie da :) generalnie hybryda w założeniu ma tylko odzyskać
to co się da, i jak będzie potrzebne to nie fatygować spalinówki tak, ale
generalnie to lipa jest, że tak powiem :)

16 Data: Grudzien 08 2008 21:46:17
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor:  

Ile kWh zużywają w/w hybrydy na pełne naładowanie akku ?

Hmm, tak się zastanawiam, na ile odpowiedź na to pytanie przybliży Cię do
rozwiązania Twojego problemu, czyli czy Eco, czy też nie.
Jeżeli założymy, że prawdą jest, że generalnie bateria w hybrydach ładowana
jest w przypadkach odzysku energii (piszę generalnie, gdyż wiadomo, że bywają
sytuacje, w których silnik spalinowy włącza się tylko po to aby doładować
baterię) to odpowiedź na to pytanie jest bezznaczenia. Niech zużywają ile
bądź, bo i tak w konwencjonalnych rozwiązaniach tego się nie odzyskuje, co
więcej, wówczas tam również spalane jest paliwo, więc bilans jest tym
bardziej niekorzystny.

Interesują mnie wyniki, które samemu byliście w stanie przeprowadzić a nie
te z prasy (choć jak ktoś ma jakieś sprawdzone z prasy to może podać)...
Jakie są czynności eksploatacyjne przy przeglądach dla silnika
elektrycznego ?

W związku z wypowiedzią powyżej, nie jestem w stanie podać Ci tych wyników. Z
wymienionych i niewymienionych przez Ciebie samochodów tylko Civic'iem nie
było mi dane jeździć. Poza tym użytkowałem jeszcze Highlandera Hybrydowego,
ale to w zasadzie niczym nie różni się od jazdy RX-em.

Tak więc po kolei w kwestiach średniego spalania (w trasie, gdyż tymi
osiągami wszyscy się posługują):
2006 Toyota PRIUS - (110KM, ksenony, ciągle włączona klima/ogrzewanie) 4-
4,2l/100km
2007 Toyota Camry Hybrid - (190KM, tu nie produkują z ksenonami, reszta jak
wyżej) 5,4-5,6l/100km
2006 RX400h 4WD/2006 Toyota Highlander Hybrid- (270KM, ksenony, reszta jak
wyżej) - ok. 8,5l/100km.

Zastrzegam jednocześnie, że nie poruszam się tymi samochodami tylko w
granicach 50-70km/h, aby te wyniki podawać tutaj wyżyłowane. Są to osiągi
uzyskane przy normalnej jeździe na podbeskidziu, czyli w terenie mocno
pagórkowatym, 70% na drogach zwykłych, 30% na drogach szybkich.
W świetle powyższego, nie trzeba mi znać odpowiedzi na pytanie ile kWh
potrzeba na naładowanie do pełna akku, gdyż mimo faktu ładowania w trakcie
jazdy tymi samochodami, uzyskuję takie spalanie. Mnie ono, patrząc na
odpowiedniki z konwencjonalnymi silnikami o podobnej mocy, całkowicie
satysfakcjonuje!

Z tego co mi wiadomo, czynności eksploatacyjnych przy przeglądach dla silnika
elektrycznego, nie ma żadnych. Co więcej, praktycy zza oceanu, zajmujący się
serwisowaniem tam hybryd twierdzą, że olej można bez problemu wymieniać raz
na dwa przewidziane przeglądy, gdyż zużywanie się silnika spalinowego
scalonego z elektrycznym jest dużo mniejsze od konwencjonalnego.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

17 Data: Grudzien 08 2008 23:19:05
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Bugatti 

Użytkownik  napisał w wiadomości:

Tak więc po kolei w kwestiach średniego spalania (w trasie, gdyż tymi
osiągami wszyscy się posługują):
2006 Toyota PRIUS - (110KM, ksenony, ciągle włączona klima/ogrzewanie) 4-
4,2l/100km
2007 Toyota Camry Hybrid - (190KM, tu nie produkują z ksenonami, reszta jak
wyżej) 5,4-5,6l/100km
2006 RX400h 4WD/2006 Toyota Highlander Hybrid- (270KM, ksenony, reszta jak
wyżej) - ok. 8,5l/100km.

Zastrzegam jednocześnie, że nie poruszam się tymi samochodami tylko w
granicach 50-70km/h, aby te wyniki podawać tutaj wyżyłowane. Są to osiągi
uzyskane przy normalnej jeździe na podbeskidziu, czyli w terenie mocno
pagórkowatym, 70% na drogach zwykłych, 30% na drogach szybkich.
W świetle powyższego, nie trzeba mi znać odpowiedzi na pytanie ile kWh
potrzeba na naładowanie do pełna akku,

Czyli gdy akku się wyczerpie podczas jazdy z dużymi prędkościami to silnik je doładowuje (bądź są ładowane podczas hamowania ?)

gdyż mimo faktu ładowania w trakcie
jazdy tymi samochodami, uzyskuję takie spalanie.

Spalanie to dodatkowy koszt - ja myślałem że opróćz paliwka płaci się także za prąd który ładujesz z gniazdka - napisałeś tak że w/w auta nie wymagają takiego ładowania przez wtyczkę....Prius II nie wymaga na pewno bo nie ma wtyczki (dopiero PHV będzie miał)...a w RX400h też nie ma wtyczki.....?

Chyba zaczynam rozumieć że te akku niklowe to takie przedłużenie dystansu bez paliwka czyli bez kosztów....ale na dłuższą metę te koszty gdzieś się ujawnią...w Priusie poza miastem przy częstym wyprzedzaniu to przy tak małym silniczku pewnie wypije min 8.0l

A z tymi akku nie jest tak jak w akku w lapkach...po kilkunastu miechach (tys.km) dystans przejechanych km na akku spada ?

--
Bugatti

W Polsce nadchodzi krach gospodarczy.
Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną.
Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki.

18 Data: Grudzien 08 2008 23:56:14
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Pa_blo 


Użytkownik "Bugatti"  napisał w wiadomości


Chyba zaczynam rozumieć że te akku niklowe to takie przedłużenie dystansu
bez paliwka czyli bez kosztów....ale na dłuższą metę te koszty gdzieś się
ujawnią...w Priusie poza miastem przy częstym wyprzedzaniu to przy tak
małym silniczku pewnie wypije min 8.0l

A z tymi akku nie jest tak jak w akku w lapkach...po kilkunastu miechach
(tys.km) dystans przejechanych km na akku spada ?


Oszczednosci polegaja na optymalizacji wykorzystania obu silnikow.
Nie ma dystansu _bez_ kosztow, jest nizszy koszt dystansu.

W aku lapkow wiecej obcina elektronika niz wymagaja tego ogniwa.

Picasso

19 Data: Grudzien 09 2008 09:36:38
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: KW 

Bugatti  napisał(a):

Spalanie to dodatkowy koszt - ja myślałem że opróćz paliwka płaci się także
za prąd który ładujesz z gniazdka - napisałeś tak że w/w auta nie wymagają
takiego ładowania przez wtyczkę....Prius II nie wymaga na pewno bo nie ma
wtyczki (dopiero PHV będzie miał)...a w RX400h też nie ma wtyczki.....?

Wszystkie samochody o których napisałem nie mają opcji ładowania z gniazdka.
Osobiście, z praktycznych powodów, sceptycznie się odnoszę do tego pomysłu.
Nie wyobrażam sobie codzinnego włączania wtyczki do kontaktu, gdy tylko
zaparkuje się samochód w garażu.

Chyba zaczynam rozumieć że te akku niklowe to takie przedłużenie dystansu
bez paliwka czyli bez kosztów....ale na dłuższą metę te koszty gdzieś się
ujawnią...w Priusie poza miastem przy częstym wyprzedzaniu to przy tak
małym
silniczku pewnie wypije min 8.0l

Nie tylko przedłużenie dystansu. W zależności od różnych czynników takich
jak: temperatura zewnętrzna, ukształtowanie terenu, prędkość, liczba
włączonych luksusów wewnątrz samochodu itd. bateria ma różne zadania (raz
pomaga w przyspieszaniu, raz przedłuża dystans, raz obsługuje elektrycznie
samochód np. gdy stoimy w korku, raz się ładuje, raz nic nie robi).
Komputer pokładowy optymalizujący wykorzystanie całego systemu te zadania
przydziela. Dlatego najczęściej zadawane pytanie, to ile można przejechać km
na baterii - nie ma specjalnego sensu. Bo nie po to ta bateria tam jest
włożona. Generalnie trudno to wyjaśnić komuś, kto nie widział tego systemu w
akcji.
 
A z tymi akku nie jest tak jak w akku w lapkach...po kilkunastu miechach
(tys.km) dystans przejechanych km na akku spada ?

Jak napisał Pa_blo, elektronika nie dopuszcza do nadmiernego wyeksploatowania
baterii. W Priusach po przejechaniu 150 tys. mil nie zauważysz znacznej
różnicy w jeździe w stosunku do nowego auta (nawet nie wiem, czy da się
zauważyć różnicę nieznaczną). Znajomy sprzedaje w USA te samochody i je
serwisuje, więc informacja z dość dobrego źródła.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

20 Data: Grudzien 09 2008 09:48:57
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Massai 

Bugatti wrote:


No moja odpowiedź, ale dłuuuga ;-)

Użytkownik  napisał w wiadomości:

> Tak więc po kolei w kwestiach średniego spalania (w trasie, gdyż
> tymi osiągami wszyscy się posługują):
> 2006 Toyota PRIUS - (110KM, ksenony, ciągle włączona
> klima/ogrzewanie) 4- 4,2l/100km
> 2007 Toyota Camry Hybrid - (190KM, tu nie produkują z ksenonami,
> reszta  jak wyżej) 5,4-5,6l/100km
> 2006 RX400h 4WD/2006 Toyota Highlander Hybrid- (270KM, ksenony,
> reszta jak wyżej) - ok. 8,5l/100km.
>
> Zastrzegam jednocześnie, że nie poruszam się tymi samochodami tylko
> w granicach 50-70km/h, aby te wyniki podawać tutaj wyżyłowane. Są
> to osiągi uzyskane przy normalnej jeździe na podbeskidziu, czyli w
> terenie mocno pagórkowatym, 70% na drogach zwykłych, 30% na drogach
> szybkich.  W świetle powyższego, nie trzeba mi znać odpowiedzi na
> pytanie ile kWh potrzeba na naładowanie do pełna akku,

Czyli gdy akku się wyczerpie podczas jazdy z dużymi prędkościami to
silnik je doładowuje (bądź są ładowane podczas hamowania ?)

hm, jeździłeś Priusem?
Tam jest pokazywane na ekranie gdzie idzie energia.
W praktyce podczas jazdy energia nie idzie z aku.
Często silnik elektryczny wcale jej nie pobiera.
Ruch energii silnik spalinowy - elektryczny - aku jest dośc rzadki,
tylko przy mocno rozładowanych aku.
Częściej - odzysk energii przy hamowaniu (tu nie wiem, może ktoś
podpowie - to zwyczajne hamowanie silnikiem elektrycznym, który pełni
funkcję prądnicy?), i wypluwanie energii elektrycznej do silnika
elektrycznego przy ruszaniu.

Głównie oszczędności mają polegać na zminimalizowaniu obciążenia
silnika spalinowego w nieoptymalnych warunkach/obrotach, wtedy kiedy
najwięcej pali.



> gdyż mimo faktu ładowania w trakcie
> jazdy tymi samochodami, uzyskuję takie spalanie.

Spalanie to dodatkowy koszt - ja myślałem że opróćz paliwka płaci się
także za prąd który ładujesz z gniazdka - napisałeś tak że w/w auta
nie wymagają takiego ładowania przez wtyczkę....Prius II nie wymaga
na pewno bo nie ma wtyczki (dopiero PHV będzie miał)...a w RX400h też
nie ma wtyczki.....?

Chyba zaczynam rozumieć że te akku niklowe to takie przedłużenie
dystansu bez paliwka czyli bez kosztów....ale na dłuższą metę te
koszty gdzieś się ujawnią...w Priusie poza miastem przy częstym
wyprzedzaniu to przy tak małym silniczku pewnie wypije min 8.0l

Nie, akku niklowe to tylko chwilowy magazyn energii - silnik spalinowy
Ci nie wytworzy paliwa przy hamowaniu.


A z tymi akku nie jest tak jak w akku w lapkach...po kilkunastu
miechach (tys.km) dystans przejechanych km na akku spada ?

A jest.
Toyota twierdzi że starczają na 150 tysięcy kilometrów...
Tyle że to aż tak dużego znaczenia nie ma, bo nie chodzi o to żeby
jeździć na akku. przynajmniej nie w priusie.

Te hybrydy o których piszesz mają jedną podstawową wadę - stopień
skomplikowania. Taki kombinowany układ jest trudny w konstrukcji i
przez to drogi.
Prosta hybryda typu plug-in, czyli taki Volt (gdzie nie mamy
skomplikowanych połączeń mechanicznych między silnikiem elektrycznym,
spalinowym i skrzynią biegów) jest znacznie rozsądniejszym
rozwiązaniem. Równie dobrze można by sobie wstawić do bagażnika czysto
elektrycznego pojazdu spalinowy generator prądu kupiony w Castoramie -
ten sam niski stopień skomplikowania.
Dodatkowo - idea wykorzystania zwykłego tłokowego silnika jako
zasilania, jako range extendera też jest ciut nonsensowna. Znaczy
wynika z tego, że współczesne silniki tłokowe są bardzo dopracowanymi
konstrukcjami... ale koszty i stopień skomplikowania... Mamy super
duper silniczek który potrafi nieźle wykorzystywać paliwo w różnych
obrotach - a jako generator i tak pracuje tylko w tych optymalnych.
Dość interesującą konstrukcją był Espace z początku lat 90, w którym
użyto turboalternatora, czyli zwyczajnie turbiny z komorą spalania
zblokowanej z alternatorem.
To fajne rozwiązanie - w porównaniu z silnikiem tłokowym konstrukcja
prosta jak budowa cepa, wszystko na jednym wałku...
W tym Espace problem polegał na tym że turboalternatory generalnie są
stosowane w "dużych" urzadzeniach, typu okręty, i w przemyśle.
Więc są to konstrukcje wielkie i ciężkie, a nie rozwijano szczególnie
tej technologii.
Ten w Espace ważył zdaje się 90 (a może nawet 200, nie pamietam
dokładnie) kg... i miał ponad metr długości.

Takim chyba najciekawszym conceptem było Volvo ECC z 1993 roku.
Dokładnie taka konstrukcja, turbina, alternator, aku, slinik
elektryczny.
Wrzućcie sobie na google, i zobaczcie fotki - zbudowane na bazie 850, a
wygląda jak S80! ;-) w 1993 roku ;-)

Projekt ten imho był bardzo obiecujący - niestety, tworzony był na
potrzeby durnowatego kalifornijskiego prawa, chcieli sobie tam
wprowadzić od 1998 ZEV, a to jednak była hybryda.
Więc naładowali tam akumulatorów na 400 kg... a i tak urzędasy im
powiedzieli że jako ZEV nie przejdzie.
Tym niemniej sporo to mówi o ekonomiczności takiego rozwiązania.

W dodatku technologia mikroturbin się mocno rozwija - jedna firemka
niemiecka wyprodukowała prototyp mikroturbiny która może być
zastosowana w modelarstwie...
W Stanach też się produkuje tego sporo, tylko już większych, jako
przydomowe. Ale one są nastawione na wykorzystanie zarówno ciepła jak i
energii elektrycznej.

Z ciekawostek - powstał nawet samochód napędzany silnikiem
turbinowym... pierwszy model już w latach 50:
http://www.mt.com.pl/archiwum/08-2004_jak_to_dziala.pdf

Opisane tam problemy z konstrukcją itd. sa związane z wykorzystaniem
turbiny gazowej jako bezpośredniego napędu - co mocno komplikuje sprawę.

Pewien problem stanowi też fakt iż aby utrzymać wydajność turbiny na
poziomie 30-40% trzeba nią dość szybko kręcić. W dodatku - im mniejsza,
tym szybciej. Te wielkie przemysłowe turbiny kręcą się 10-40 tysięcy
obrotów/min, a małe już 100 tysięcy...
Ale imho to już pole do popisu dla konstruktorów - kwestia zbudowania
wydajnej niewielkiej turbiny to IMHO w porównaniu z usprawnianiem
silników tłokowych - "mały pikuś".

Jakby taką nowoczesną turbinę zaprojektować, połączyć z niewielkim
(takim na 5-10 km), lekkim magazynem energii z superkondensatorów, do
tego dobry silnik elektryczny...

--
Pozdro
Massai

21 Data: Grudzien 09 2008 17:53:04
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Boombastic 

Te hybrydy o których piszesz mają jedną podstawową wadę - stopień
skomplikowania. Taki kombinowany układ jest trudny w konstrukcji i
przez to drogi.
[cut]

A Impreza z czterema silnikami elektrycznymi w piastach to nie miała silnika spalinowego działającego tylko jako generator?
A co do hybryd to mój już był szwagier kupił Lexusa RX i po wizytach serwisowych sprzedał mi info, że ci co kupili wersję hybrydową nie są z nich zadowoleni i chętnie zamieniliby je na wersje tylko spalinowe. Niestety, szczegółów powodów nie umiał podać, bo on jest z techniką na bakier.

22 Data: Grudzien 09 2008 01:09:28
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Leśny Jeżyk 

  pisze:

Tak więc po kolei w kwestiach średniego spalania (w trasie, gdyż tymi
osiągami wszyscy się posługują):
2006 Toyota PRIUS - (110KM, ksenony, ciągle włÄ…czona klima/ogrzewanie)
4- 4,2l/100km

Czyli jak diesel o podobnej mocy.

2007 Toyota Camry Hybrid - (190KM, tu nie produkują z ksenonami, reszta
jak wyżej) 5,4-5,6l/100km

Czyli jak diesel o podobnej mocy.

--
Sympatyczny zwierz Ěś kolczasty jeż

23 Data: Grudzien 09 2008 08:35:16
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: KW 

Leśny Jeżyk  napisał(a):

  pisze:
Czyli jak diesel o podobnej mocy.

W tym wątku nie porównujemy diesla z hybrydą. Ale jeśli już, to pomijając
kwestię kultury jazdy, kosztów eksploatacyjnych, smrodliwości, kosztu zakupu
samochodu z danego segmentu i jeszcze paru innych, to jest jak piszesz. Ja
wolę użytkować hybrydę, Ty kup sobie diesla. Na zdrowie !

W Europie, to fakt, licząc na portfelowe wydatki to tak wygląda. Ale w USA
tak nie jest z powodu dużo droższej ropy od benzyny. Tam nawet takie samo
spalanie powoduje, że benzyniak (hybryda) jest tańszy. A że hybrydy
projektowane były głównie pod USA, też chyba powszechnie wiadomo.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

24 Data: Grudzien 09 2008 10:06:50
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Massai 

 KW wrote:


W Europie, to fakt, licząc na portfelowe wydatki to tak wygląda. Ale
w USA tak nie jest z powodu dużo droższej ropy od benzyny. Tam nawet
takie samo spalanie powoduje, że benzyniak (hybryda) jest tańszy. A
że hybrydy projektowane były głównie pod USA, też chyba powszechnie
wiadomo.

Heh, z tego co słyszałem to w Stanach już dorobili się oficjalnych
wytycznych dla strażaków, jak postępować przy wypadku hybrydy... bo się
przydarzyło pare śmiertelnych porażeń prądem...
Zdaje się z tego względu hybrydy muszą mieć wyraźne oznaczenia że są
hybrydami.

Mnie kusi Accord hybrydowy - V6 z sensownym spalaniem w mieście, to
jest coś...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2303121715
82&viewitem=
Można takiego wyrwać za 15-16 tysięcy dolarów...

--
Pozdro
Massai

25 Data: Grudzien 09 2008 10:38:34
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: KW 

Massai  napisał(a):

Mnie kusi Accord hybrydowy - V6 z sensownym spalaniem w mieście, to
jest coś...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2303121715
82&viewitem=
Można takiego wyrwać za 15-16 tysięcy dolarów...
 
Na temat Hondy z hybrydą się nie wypowiem, bo nie znam zupełnie tego tematu.
Z tego co wiem, to samochód jest bardzo mało popularny w USA oraz z tego co
można znaleźć w necie, to rzekomo Honda ma się wycofywać z tego modelu
skupiając się na Civicu.

http://www.roadlook.pl/technika/honda-accord-hybrid-w-usa-zastapiona-
dieslem.html

Dlatego bałbym się zakupu tego samochodu głównie pod kątem jakiejkolwiek
usterki. Zapali Ci się Check Hybrid System z jakiegoś głupawego powodu i
praktycznie nikogo nie znajdziesz aby to zdiagnozować. To samo jest z Camry
Hybrid. Nawet u nas w serwisach na prowincji nie mają do tego oprogramowania
(nie wiem jak jest w Warszawie).

Mimo to, polecam zainteresowanie się słabszą, bo tylko 190 konną Camry
Hybrid. Ale co do reszty doznań i osiągów nie powinieneś mieć zastrzeżeń. No
i w Stanach też tego już sporo sprzedali. Co tu dużo mówić, na otomoto tych
samochodów jest gdzieś ok. 20 szt. a Accorda Hybrydowego żadnego.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

26 Data: Grudzien 09 2008 11:05:09
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Massai 

 KW wrote:

Massai  napisał(a):

> Mnie kusi Accord hybrydowy - V6 z sensownym spalaniem w mieście, to
> jest coś...
> http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230312
> 1715 82&viewitem=
> Można takiego wyrwać za 15-16 tysięcy dolarów...
 
Na temat Hondy z hybrydą się nie wypowiem, bo nie znam zupełnie tego
tematu.  Z tego co wiem, to samochód jest bardzo mało popularny w USA
oraz z tego co można znaleźć w necie, to rzekomo Honda ma się
wycofywać z tego modelu skupiając się na Civicu.

http://www.roadlook.pl/technika/honda-accord-hybrid-w-usa-zastapiona-
dieslem.html

Dlatego bałbym się zakupu tego samochodu głównie pod kątem
jakiejkolwiek usterki. Zapali Ci się Check Hybrid System z jakiegoś
głupawego powodu i praktycznie nikogo nie znajdziesz aby to
zdiagnozować. To samo jest z Camry Hybrid. Nawet u nas w serwisach na
prowincji nie mają do tego oprogramowania (nie wiem jak jest w
Warszawie).

Hm, może to być problem...


Mimo to, polecam zainteresowanie się słabszą, bo tylko 190 konną
Camry Hybrid. Ale co do reszty doznań i osiągów nie powinieneś mieć
zastrzeżeń. No i w Stanach też tego już sporo sprzedali. Co tu dużo
mówić, na otomoto tych samochodów jest gdzieś ok. 20 szt. a Accorda
Hybrydowego żadnego.

Wiesz, niższa moc mi nie przeszkadza. Teraz mam ciut ponad 200KM i to
jest za dużo... znaczy za dużo w stosunku do moich potrzeb, nie
wykorzystuję tego.
Jakoś nie mam przekonania do Toyoty, nie wiedziec czemu nie lubię tej
marki ;-)
Dochodzą oczywiście tandetne materiały wykończeniowe w samochodach z
USA, ale to samo z Accordem...
Ech, aż sobie sprawdzę ile wołają za taką Camry.

--
Pozdro
Massai

27 Data: Grudzien 09 2008 09:39:13
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Pa_blo 


Użytkownik "Leśny Jeżyk"  napisał w wiadomości


Czyli jak diesel o podobnej mocy.


Czyli jak diesel o podobnej mocy.


Ale nie jak ten diesel o podobnej mocy beda mialy zakaz wjazdu do centrum w
zatloczonych miastach... Narazie u nas takich zakazow nie ma ale to tylko
kwestia czasu!

Picasso

28 Data: Grudzien 09 2008 22:10:17
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Leśny Jeżyk 

Pa_blo pisze:

Ale nie jak ten diesel o podobnej mocy beda mialy zakaz wjazdu do
centrum w zatloczonych miastach... Narazie u nas takich zakazow nie ma
ale to tylko kwestia czasu!

Sztuczna bariera.

--
Sympatyczny zwierz Ěś kolczasty jeż

29 Data: Grudzien 10 2008 00:12:37
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Jaroslaw Berezowski 

Dnia Tue, 09 Dec 2008 23:10:17 +0100, Leśny Jeżyk napisał(a):

Pa_blo pisze:

Ale nie jak ten diesel o podobnej mocy beda mialy zakaz wjazdu do
centrum w zatloczonych miastach... Narazie u nas takich zakazow nie ma
ale to tylko kwestia czasu!

Sztuczna bariera.
Patrzac na porownania NOx i czsstek stalych w amerykanskich i
europejskich miastach nie taka sztuczna.

--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski

30 Data: Grudzien 10 2008 11:52:35
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Leśny Jeżyk 

Jaroslaw Berezowski pisze:

Sztuczna bariera.
Patrzac na porownania NOx i czsstek stalych w amerykanskich i
europejskich miastach nie taka sztuczna.

A co to kogo obchodzi? Kolejny wymysł odmóżdżonych ekologów i lobby
samochodowego.

--
Sympatyczny zwierz -- kolczasty jeż

31 Data: Grudzien 09 2008 18:47:59
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Freddi 


Użytkownik "Leśny Jeżyk"  napisał w wiadomości

 pisze:

Tak więc po kolei w kwestiach średniego spalania (w trasie, gdyż tymi
osiągami wszyscy się posługują):
2006 Toyota PRIUS - (110KM, ksenony, ciągle włÄ…czona klima/ogrzewanie)
4- 4,2l/100km

Czyli jak diesel o podobnej mocy.

Tak, w malym samochodzie.Ale w miescie Prius spali 5 litrow a diesel o ktorym mowisz spali 9 litrow


2007 Toyota Camry Hybrid - (190KM, tu nie produkują z ksenonami, reszta
jak wyżej) 5,4-5,6l/100km

Czyli jak diesel o podobnej mocy.

Do diesla podobnej mocy dorzucil bym 1 litr.Reszta j.w.

32 Data: Grudzien 09 2008 19:42:18
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Jaroslaw Berezowski 

Dnia Tue, 09 Dec 2008 18:47:59 +0100, Freddi napisał(a):


Tak, w malym samochodzie.Ale w miescie Prius spali 5 litrow a diesel o
ktorym mowisz spali 9 litrow
Czemu 5? Prius w miescie pali mniej niz w trasie, o ile wie sie jak nim
jezdzic :)

--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski

33 Data: Grudzien 09 2008 20:04:07
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Freddi 



Tak, w malym samochodzie.Ale w miescie Prius spali 5 litrow a diesel o
ktorym mowisz spali 9 litrow
Czemu 5? Prius w miescie pali mniej niz w trasie, o ile wie sie jak nim
jezdzic :)

Mam Priusa i tak mi pali.Czemu? Nie wiem.Ale nieprawda ze pali mniej niz w trasie

34 Data: Grudzien 09 2008 19:30:48
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: KW 

Freddi  napisał(a):


>
>> Tak, w malym samochodzie.Ale w miescie Prius spali 5 litrow a diesel o
>> ktorym mowisz spali 9 litrow
> Czemu 5? Prius w miescie pali mniej niz w trasie, o ile wie sie jak nim
> jezdzic :)
>
Mam Priusa i tak mi pali.Czemu? Nie wiem.Ale nieprawda ze pali mniej niz w
trasie


Co prawda nie mam takiego stażu jazdy jak Ty Priusem, ale bazując na moim
przeszło rocznym obcowaniem z tym samochodem, IMO z tym wiąże się parę
zmiennych. Zależy jakie miasto, jak długie jednorazowe odcinki pokonujemy
oraz jaka jest temperatura za szybą. Im krótsze te odcinki, im zimniej i im
bardziej teren pofałdowany tym spalanie w mieście będzie większe. Ja pokonuję
średnio jednorazowo 3-5 km. To bardzo niewiele, dodatkowo dość pagórkowato.
Przy tego typu uwarunkowaniach spalam gdzieś ok. 5-5,2l. W dużym mieście,
gdzie ktoś pokonuje 5-6 krotnie dłuższe odcinki jednorazowe niż ja i jeszcze
na płaskim terenie, spalanie będzie mniejsze aniżeli wcześniej podane przeze
mnie na tzw. trasie, czyli 4,4-2l. Powinno spaść poniżej 4l.

Przy okazji pozdrawiam Cię serdecznie. Nie będę ukrywał, że Twoje
spostrzeżenia na temat Priusa czytane przeszło rok temu na tym forum wniosły
bardzo wiele w moją przygodę z samochodami hybrydowymi. Wszystko co na tym
forum napisałeś pokrywa się z moimi obserwacjami.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

35 Data: Grudzien 09 2008 22:16:44
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Freddi 

Co prawda nie mam takiego stażu jazdy jak Ty Priusem, ale bazując na moim
przeszło rocznym obcowaniem z tym samochodem, IMO z tym wiąże się parę
zmiennych. Zależy jakie miasto, jak długie jednorazowe odcinki pokonujemy
oraz jaka jest temperatura za szybą. Im krótsze te odcinki, im zimniej i
im
bardziej teren pofałdowany tym spalanie w mieście będzie większe. Ja
pokonuję
średnio jednorazowo 3-5 km. To bardzo niewiele, dodatkowo dość
pagórkowato.
Przy tego typu uwarunkowaniach spalam gdzieś ok. 5-5,2l. W dużym mieście,
gdzie ktoś pokonuje 5-6 krotnie dłuższe odcinki jednorazowe niż ja i
jeszcze
na płaskim terenie, spalanie będzie mniejsze aniżeli wcześniej podane
przeze
mnie na tzw. trasie, czyli 4,4-2l. Powinno spaść poniżej 4l.

Tak, jak jest mroz to potrafi wyzlopac az 6 litrow, szczegolnie przy
wlaczonym ogrzewaniu.Zanim zajade do pracy (5 .5 km) nie zdazy sie nagrzac i
silnik spalinowy sie nie wylacza nawet na swiatlach bo musi zapewnic cieplo
w kabinie.Mimo ze mam Priusa z USA ktory ma termos na plyn.Swiatla tez
troche dokladaja co w Priusie czuc i widac na ekranie.
Na trasie ja nie oszczedzam,jak mozna to jade do odciecia a i tak nie spalam
powyzej 5 litrow.Pewnie dlatego ze nie ma w Polsce drog zeby tak szybko
jezdzic

Przy okazji pozdrawiam Cię serdecznie. Nie będę ukrywał, że Twoje
spostrzeżenia na temat Priusa czytane przeszło rok temu na tym forum
wniosły
bardzo wiele w moją przygodę z samochodami hybrydowymi. Wszystko co na tym
forum napisałeś pokrywa się z moimi obserwacjami.

Dzieki, miło

36 Data: Grudzien 10 2008 11:28:10
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Pa_blo 


Użytkownik "Freddi"  napisał w wiadomości

Swiatla tez
troche dokladaja co w Priusie czuc i widac na ekranie.

W tym przypadku domontowanie specjalnych dziennych reflektorow moze dac
wymierne oszczednosci.

Picasso

37 Data: Grudzien 09 2008 22:11:31
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Leśny Jeżyk 

Freddi pisze:

Tak, w malym samochodzie.Ale w miescie Prius spali 5 litrow a diesel o
ktorym mowisz spali 9 litrow

Ciekawe bo wszystkie diesle z którymi mam kontakt w rodzinie palą w
mieście jakieś 7 (110, 150 PS).

Chciałbym te 5 Priusa zobaczyć, hehe.

--
Sympatyczny zwierz Ěś kolczasty jeż

38 Data: Grudzien 10 2008 19:11:49
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Freddi 


Tak, w malym samochodzie.Ale w miescie Prius spali 5 litrow a diesel o
ktorym mowisz spali 9 litrow

Ciekawe bo wszystkie diesle z którymi mam kontakt w rodzinie palą w
mieście jakieś 7 (110, 150 PS).

Chciałbym te 5 Priusa zobaczyć, hehe.


Zupelnie przypadkiem mam rowniez Megane 1.9 dCI.Auto mniejsze niz Prius zdecydowanie.Moc podobna.Nie wiem dokladnie ile ,110-120 koni.Jezdze nim zamiennie z Priusem.Te same trasy,90% miasto.Komputer nie chce pokazac sredniego spalania ponizej 9 litrow.Teraz zima zbliza sie raczej do 10litrow.Na trasie owszem, spokojnie schodze do 6 litrow.O ile na trasie diesel moze sie probowac rownac z Priusem to w miescie absolutnie nie.Nie zalezy mi na przekonywaniu ciebie do tych 5 litrow w miescie,nie wierzysz-twoja sprawa.Poczytaj historie grupy i wypowiedzi posiadaczy Priusa.Mi latem nie przekracza 5 litrow a zima 6 litrow i nie bede o tym dyskutowac czy ty wierzysz czy nie

39 Data: Grudzien 09 2008 09:22:14
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Paweł Ubysz 


Użytkownik  napisał w wiadomości

Tak więc po kolei w kwestiach średniego spalania (w trasie, gdyż tymi
osiągami wszyscy się posługują):
2006 Toyota PRIUS - (110KM, ksenony, ciągle włączona klima/ogrzewanie) 4-
4,2l/100km
2007 Toyota Camry Hybrid - (190KM, tu nie produkują z ksenonami, reszta jak
wyżej) 5,4-5,6l/100km
2006 RX400h 4WD/2006 Toyota Highlander Hybrid- (270KM, ksenony, reszta jak
wyżej) - ok. 8,5l/100km.

Tak naprawdę to hybryda daje duże oszczędności w mieście , przy częstym hamowaniu - wtedy odzyskuje energię kinetyczną pojazdu. W trasie przy spokojnej jeździe ze stałą prędkością nie ma prawa spalić mniej niz takie same autko z silnikiem spalinowym - bo nie ma na czym oszczędzać . Im wiecej hamowań tym większa  różnica pomiędzy hybrydą a spaliną.

40 Data: Grudzien 09 2008 08:45:34
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: KW 

Paweł Ubysz  napisał(a):

Tak naprawdę to hybryda daje duże oszczędności w mieście , przy częstym
hamowaniu - wtedy odzyskuje energię kinetyczną pojazdu. W trasie przy
spokojnej jeździe ze stałą prędkością nie ma prawa spalić mniej niz takie
same autko z silnikiem spalinowym - bo nie ma na czym oszczędzać . Im
wiecej
hamowań tym większa  różnica pomiędzy hybrydą a spaliną.


Zgadza się. W trasie wszystko zależy od stosowanego stylu jazdy. Znam takich,
co nie są w stanie wykorzystać tego napędu, bo ciągle jeżdżą z pedałem gazu
wciśniętym gdy tylko się da na maksa. A hybrydą należy jeździć zgoła
odmiennie, gdzie tylko się da, to z pedałem gazu praktycznie
całkowicie "otwartym".

W trasie więc, gdy stosujesz technikę rozpędzania samochodu i zwolnienia
pedału gazu praktycznie aż do wyłączenia silnika spalinowego (np. w Priusie
powyżej 65km/h monitor będzie wskazywał pracę silnika spalinowego, ale ze
spalaniem 99,9 MPG), po osiągnięciu zakładanej prędkości, spalał będziesz
niewiele. Podobnie, jak Ci Panowie ze spalaniem 2,2l/100km w Priusie.

http://www.zielonemigdaly.pl/?p=129

Jeśli będziesz jeździł tak samo jak w aucie z konwencjonalnym silnikiem,
wówczas oszczędności nie będą duże. Choć każde wytracenie prędkości, każda
minuta stania w korku tą oszczędność będzie podnosić.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

41 Data: Grudzien 09 2008 12:15:09
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Kuba (aka cita) 

Bugatti wrote:

Witam

Ile kWh zużywają w/w hybrydy na pełne naładowanie akku ?


Jednostki Ci sie popiętroliły, albo zapomniałeś dodać w jakim czasie chciałbyś dokonać pomiaru.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl
www.cita.pl

42 Data: Grudzien 09 2008 11:23:37
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Massai 

Kuba (aka cita) wrote:

Bugatti wrote:
> Witam
>
> Ile kWh zużywają w/w hybrydy na pełne naładowanie akku ?


Jednostki Ci sie popiętroliły, albo zapomniałeś dodać w jakim czasie
chciałbyś dokonać pomiaru.

Czy ja wiem. Kilowatogodzina to dośc przyjemna jednostka energii -
przynajmniej dla potrzeb rozliczenia ile to kosztuje ;-)

A po co ten czas?

--
Pozdro
Massai

43 Data: Grudzien 09 2008 19:21:17
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Piter 

Czy ja wiem. Kilowatogodzina to dośc przyjemna jednostka energii -
przynajmniej dla potrzeb rozliczenia ile to kosztuje ;-)

A po co ten czas?

żeby była kWh^2 :P albo kilowatogodzinagodzina :P

44 Data: Grudzien 09 2008 12:23:54
Temat: Re: kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h
Autor: Massai 

Bugatti wrote:

Witam

Ile kWh zużywają w/w hybrydy na pełne naładowanie akku ?
I który z nich ma system szeregowy czyli w którym silnik benz.
pracuje cały czas w optymalnych obrotach napędza generator prądu.
Potem energia z generatora jest przekazywana do silnika napędowego a
nadmiar do akumulatorów. Silnik elektryczny w razie potrzeby może
również korzystać z energii zgromadzonej w akumulatorach.

Interesują mnie wyniki, które samemu byliście w stanie przeprowadzić
a nie te z prasy (choć jak ktoś ma jakieś sprawdzone z prasy to może
podać)...  Jakie są czynności eksploatacyjne przy przeglądach dla
silnika elektrycznego ?

Chcę tylko porównać w jakim stopniu hybrydy to ściema w kwestii Eco...

Pozdr.

http://www.princeton.edu/~ota/disk1/1995/9514/951405.PDF

Bardzo stare (z linku wynika że to 1995 rok)... i bardzo ciekawe.
Technologie stosowane w samochodach, ich przewidywany rozwój, różne
rozwiązania, problemy techniczne, koszty itd...

Całkiem zrozumiałym językiem napisane. Polecam każdemu, kto się
interesuje technologiami używanymi w samochodach.

Kufa, żeby nasi jajogłowi tak z sensem pisali...

--
Pozdro
Massai

kWh - Prius, Civic IMA, Camry Hybrid, RX400h



Grupy dyskusyjne