plusz napisał(a):
1. coś delikatnie piszczy - jakby łożyska w kołach - czy to możliwe? Czy trzeba je jakoś specjalnie smarować? Pisk powtarza się tym częściej im szybciej jadę, więc ewidentnie coś w kołach świszcze
Łożyska w kołach się wymienia. Jak najbardziej normalna rzecz, z tym że chyba trochę szybko (chociaż nie wiem jakie miało warunki pracy)
2. przy kręceniu kierownicą w lewo słyszę czasami delikatny pisk w kierownicy - czy tu też się coś smaruje? A może to tylko zima?
Pewnie pasek - też do wymiany, też normalne.
3. auto jest jakby głośniejsze przy prędkościach powyżej 130-150km (dźwięk od silnika, nie od opon zimowych). Czy może mieć na to inny niż dotychczas olej (Havoline zamiast Elfa) lub inne świece? A może filtry? Jak szukać przyczyny?
No w sumie to normalne że im szybciej tym głośniej. I czy na pewno chodzi o silnik? Może jakieś uszczelki w drzwiach?
4. Nie wymieniałem oleju w skrzyni - zrobię to pewnie za 20k, ale to chyba nie zwiększa głośności od silnika
Raczej nie powinno, chyba że już go tam nie ma ;)
5. Wydaje mi się, że światła świecą ciemniej niż dotychczas - czy jest to możliwe? Czy raczej są możliwe dwa stany: świecą/nie świecą? Być może to kwestia zachlapanych lamp, chociaż po czyszczeniu mam podobne wrażenie
Jeżeli to ksenony to to normalne - te z każdym dniem świecą gorzej i po paru latach wyraźnie widać że to nie to co nowe.
Natomiast zawsze dochodzi kwestia brudzenia się i matowienia reflektorów.
BTW. Generalnie autko idealne - potwierdza fałszywość tezy o złych i awaryjnych autach na F :)
No popatrz :) ponad 100kkm i bez poważnej awarii ;>
No nie mów. Kapitalki silnika jeszcze nie było? ;))
3 |
Data: Grudzien 30 2007 00:22:45 |
Temat: Re: kilka pytań o piszczenie, głośność i światła |
Autor: tripod |
plusz wrote:
Moja Laguna I rocznik 2000 właśnie ma 111111 km (poprzednimi autami jeździłem max do 60k :)
Miesiąc temu robiłem "przegląd" - czyli w zasadzie wymianę filtrów, oleju i świec. Rozrząd był wymieniany przy 90k
Nie wiem czy mechanik powinien coś jeszcze sprawdzać/wymienić.
Pytania do praktyków mających auta "z przebiegiem":
1. coś delikatnie piszczy - jakby łożyska w kołach - czy to możliwe? Czy
e
Sprawdz poziom 'pisku' wlaczajac i wylaczajac ogrzewanie tylnej szyby i swiatel rownoczesnie. Jezeli obciazenie alternatora zwieksza poziom 'pisku' to wyraznie wskazuje na slizgajacy sie pasek na kole alternatora. W takiej sytuacji wystarcza zwiekszenie napiecia paska lub jego wymiana.
|