Grupy dyskusyjne   »   kilka pytaÅ„ odnoÅ›nie sprzÄ™gÅ‚a

kilka pytaÅ„ odnoÅ›nie sprzÄ™g³a



1 Data: Czerwiec 13 2011 15:55:55
Temat: kilka pytaÅ„ odnoÅ›nie sprzÄ™g³a
Autor: Mateusz 

Czeæ Wam,

Pierwsza rzecz: w trakcie jazdy tego nie s³ychać, ale jak siÄ™ podniesie maskÄ™ to wydaje mi siÄ™, ¿e przy wciskaniu sprzÄ™g³a s³ychać wysprzÄ™glik (takie typowe skrzypienie). Mo¿na coÅ› z tym zrobić ? smarowa³em poczÄ…tkowe punkty zaraz przy pedale, ale to nie to. Czy to nie przypadkiem jakiÅ› z elementów sprzÄ™g³a ?

Druga rzecz: Nie wiem czy to dobrze okreÅ›lÄ™, ale wydaje mi siÄ™, ¿e sprzÄ™g³o mi siÄ™ Å›lizga. Objawia siÄ™ to mniej wiÄ™cej tym, ¿e w trakcie jazdy, przy pomniejszym wciÅ›niÄ™ciu gazu obroty rosnÄ… nieporównywalnie szybciej ni¿ prÄ™dkoæ (mo¿na wys³yszeć takie lekkie wycie silnika). Nie ma w³aÅ›ciwie dramatu, bo auto ma takie same przyspieszenie jak mia³o. GdzieÅ› s³ysza³em, ¿e jak sprzÄ™g³o siÄ™ Å›lizga to mo¿na spróbować ruszyć z piÄ…tki np i jak faktycznie siÄ™ Å›lizga to obroty pójdÄ… w górÄ™. U mnie silnik gaÅ›nie, wiÄ™c chyba jest dobrze nie ?



2 Data: Czerwiec 13 2011 17:08:51
Temat: Re: kilka pytañ odno¶nie sprzêg³a
Autor: Olo 

W dniu 2011-06-13 15:55, Mateusz pisze:

szybciej ni¿ prêdko¶æ (mo¿na wys³yszeæ takie lekkie wycie silnika). Nie
ma w³a¶ciwie dramatu, bo auto ma takie same przyspieszenie jak mia³o.

je¶li ma takie samo przyspieszenie to raczej siê nie ¶lizga, albo masz takie wra¿enie tylko.

Gdzie¶ s³ysza³em, ¿e jak sprzêg³o siê ¶lizga to mo¿na spróbowaæ ruszyæ z
pi±tki np i jak faktycznie siê ¶lizga to obroty pójd± w górê. U mnie
silnik ga¶nie, wiêc chyba jest dobrze nie ?

no niekoniecznie, taka sytuacja jak± opisujesz wyst±pi jak ju¿ porz±dnie Ci siê ¶lizga. Na pocz±tku za to sprzêg³o "popuszcza" np. jak jedziesz na 4/5 i dajesz mu w gaz np. na trasie przy wyprzedzaniu. W którym¶ momencie obroty skacz± do góry, a auto nie jedzie. Potem taka sama sytuacja na 3 i 2, a potem którego¶ dnia po prostu nie mo¿esz ruszyæ z miejsca ;)

3 Data: Czerwiec 13 2011 17:43:01
Temat: Re: kilka pytañ odno¶nie sprzêg³a
Autor: Mateusz 

W dniu 2011-06-13 17:08, Olo pisze:

no niekoniecznie, taka sytuacja jak± opisujesz wyst±pi jak ju¿ porz±dnie
Ci siê ¶lizga. Na pocz±tku za to sprzêg³o "popuszcza" np. jak jedziesz
na 4/5 i dajesz mu w gaz np. na trasie przy wyprzedzaniu. W którym¶
momencie obroty skacz± do góry, a auto nie jedzie. Potem taka sama
sytuacja na 3 i 2, a potem którego¶ dnia po prostu nie mo¿esz ruszyæ z
miejsca ;)

Rozja¶ni³e¶ mi nieco, dziêki. Poje¼dzi³em dzisiaj trochê i powiem Ci, ¿e starty s± ok. Mam do pokonania duuu¿e wzniesienie jad±c na dzia³kê w górach po takich p³ytach i tam trzyma obroty i ci±gnie. Je¿eli chodzi o trasê, to te objawy o których mówisz pojawiaj± siê siê na 2-3 biegu - wy¿ej ju¿ nie...

Na razie kiepsko z kas± niestety, ale jak bêdê normalnie rusza³ i nie je¼dzi³ na pó³sprzêgle to podejrzewam, ¿e jeszce z miesi±c pos³u¿y nie ? ;) od czego to w³a¶ciwie zale¿y?

4 Data: Czerwiec 13 2011 17:51:34
Temat: Re: kilka pytañ odno¶nie sprzêg³a
Autor: Olo 

W dniu 2011-06-13 17:43, Mateusz pisze:

Rozja¶ni³e¶ mi nieco, dziêki. Poje¼dzi³em dzisiaj trochê i powiem Ci, ¿e
starty s± ok. Mam do pokonania duuu¿e wzniesienie jad±c na dzia³kê w
górach po takich p³ytach i tam trzyma obroty i ci±gnie. Je¿eli chodzi o
trasê, to te objawy o których mówisz pojawiaj± siê siê na 2-3 biegu -
wy¿ej ju¿ nie...

pisa³em na podstawie w³asnych do¶wiadczeñ... u mnie zaczê³o siê od popuszczania przy wyprzedzaniu na 4... Redukcja z 5ki , gaz, a auto stoi i obroty coraz wiêksze... masakra. Pó¼niej na 3 i 2 przy dynamicznym przyspieszaniu równie¿ siê ¶lizga³o. Co ciekawe - ten test na ¶lizganie sprzêg³a na ka¿dym biegu nie zdawa³ rezultatu i auto mi po prostu gas³o, wiêc domniemywam, ¿e sprzêg³o musi na prawdê s³abo dzia³aæ, ¿eby taki test siê powiód³, tylko wtedy ¿aden test ju¿ nie jest potrzeny.


Na razie kiepsko z kas± niestety, ale jak bêdê normalnie rusza³ i nie
je¼dzi³ na pó³sprzêgle to podejrzewam, ¿e jeszce z miesi±c pos³u¿y nie ?
;) od czego to w³a¶ciwie zale¿y?

Powiem Ci , ¿e ja tak przeje¼dzi³em 3 miesi±ce i w sumie mog³em d³u¿ej, ale ju¿ mnie taka jazda dobija³a :) Po prostu emeryt mode on i jedziesz - delikatne ruszanie i ci¶niêcie na gaz. Jak tylko poczujesz, ¿e sprzêg³o "puszcza" to noga z gazu.

5 Data: Czerwiec 14 2011 00:01:38
Temat: Re: kilka pytañ odno¶nie sprzêg³a
Autor: Mateusz 

Dziêki za uwagi Panowie. Ja i tak je¿d¿ê jak emeryt teraz, bo kasy na paliwo nie ma (uda³o mi siê zej¶æ do 5,5 na mie¶cie z 7) i to jest moja najwiêksza bol±czka w sumie.

Je¿eli chodzi o zwlekanie z t± wymian± to co¶ mi siê wydaje, ¿e ko³o zamachowe te¿ mo¿e ulec zniszczeniu za spraw± nitów, które s± na tarczy sprzêg³a, jak siê ju¿ zetrze do granic. Czasami tez podobno zjawisko ¶lizgania siê to efekt wycieku oleju ze skrzyni ale to mnie na szczê¶cie nie dotyczy.

6 Data: Czerwiec 13 2011 18:05:22
Temat: Re: kilka pytañ odno¶nie sprzêg³a
Autor: BrunoJ 

Mateusz  napisa³(a):

W dniu 2011-06-13 17:08, Olo pisze:
> no niekoniecznie, taka sytuacja jak± opisujesz wyst±pi jak ju¿ porz±dnie
> Ci siê ¶lizga. Na pocz±tku za to sprzêg³o "popuszcza" np. jak jedziesz
> na 4/5 i dajesz mu w gaz np. na trasie przy wyprzedzaniu. W którym¶
> momencie obroty skacz± do góry, a auto nie jedzie. Potem taka sama
> sytuacja na 3 i 2, a potem którego¶ dnia po prostu nie mo¿esz ruszyæ z
> miejsca ;)

Rozja¶ni³e¶ mi nieco, dziêki. Poje¼dzi³em dzisiaj trochê i powiem Ci, ¿e
starty s± ok. Mam do pokonania duuu¿e wzniesienie jad±c na dzia³kê w
górach po takich p³ytach i tam trzyma obroty i ci±gnie. Je¿eli chodzi o
trasê, to te objawy o których mówisz pojawiaj± siê siê na 2-3 biegu -
wy¿ej ju¿ nie...

Na razie kiepsko z kas± niestety, ale jak bêdê normalnie rusza³ i nie
je¼dzi³ na pó³sprzêgle to podejrzewam, ¿e jeszce z miesi±c pos³u¿y nie ?
;) od czego to w³a¶ciwie zale¿y?
U mnie slizgalo sie wyraznie przy ruszaniu z 1go biegu (praktycznie
identycznie ruszalem z drugiego, jesli nie lepiej), a potem juz bylo ok, moze
faktycznie przy gwaltownym dodaniu gazu (wyprzedzanie itp).
Da sie jezdzic, ale wkurza bardzo.
Natomiast ile jezdzic? wydaje sie ze mozna jezdzic do upadlego, az przestanie
dzialac, ale to troche zalezy co dokladnie sie slizga. Z tego co zrozumialem
mechanika moze sie slizgac miedzy tarcza i dociskiem, wtedy faktycznie mozesz
jezdzic az padnie. Ale rownie dobrze moze byc tak ze docisk z tarcza trzymaja
sie dobrze,a slizga sie po zewnetrznych elementach (nie pamietam co
dokladnie), wtedy moze sie okazac ze sama wymiana sprzegla nie wystarczy.
nie do konca umiem technicznie wytlumaczyc i powtorzyc, ale ogolna konkluzja
byla taka ze jesli tylko nie trzeba to nalezy wymienic, zeby sie nie okazalo
ze uszkodzenia sa wieksze.

CHociaz ja jezdzilem ladnych pare miesiecy, i wymiana sprzegla wystarczyla,
wiec moze to takie gadanie mechanika tylko? (i moze zalezec od konstrukcji,
modelu auta?)

--
pozdr
BrunoJ, Bydg

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

7 Data: Czerwiec 14 2011 02:27:54
Temat: Re: kilka pytañ odno¶nie sprzêg³a
Autor: marek 

Natomiast ile jezdzic? wydaje sie ze mozna jezdzic do upadlego, az przestanie
dzialac, ale to troche zalezy co dokladnie sie slizga. Z tego co zrozumialem
mechanika moze sie slizgac miedzy tarcza i dociskiem, wtedy faktycznie mozesz
jezdzic az padnie. Ale rownie dobrze moze byc tak ze docisk z tarcza trzymaja
sie dobrze,a slizga sie po zewnetrznych elementach (nie pamietam co
dokladnie)

jakies bzdury piszesz.
albo sie slizga, abo nie.
tarcza jest pomiedzy kolem zamachowym a dociskiem. docisk i kolo zamachowe sa skrecone na sztywno. uzyj wyobrazni.
http://www.youtube.com/watch?v=GRDWO5qo_iI
http://www.youtube.com/watch?v=6BaECAbapRg&NR=1&feature=fvwp

8 Data: Czerwiec 13 2011 18:30:26
Temat: Re: kilka pytaÅ„ odnoÅ›nie sprzÄ™g³a
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-06-13 15:55, Mateusz pisze:

Czeæ Wam,

Pierwsza rzecz: w trakcie jazdy tego nie s³ychać, ale jak siÄ™ podniesie
maskÄ™ to wydaje mi siÄ™, ¿e przy wciskaniu sprzÄ™g³a s³ychać wysprzÄ™glik
(takie typowe skrzypienie). Mo¿na coÅ› z tym zrobić ? smarowa³em
poczÄ…tkowe punkty zaraz przy pedale, ale to nie to. Czy to nie
przypadkiem jakiÅ› z elementów sprzÄ™g³a ?

Druga rzecz: Nie wiem czy to dobrze okreÅ›lÄ™, ale wydaje mi siÄ™, ¿e
sprzÄ™g³o mi siÄ™ Å›lizga. Objawia siÄ™ to mniej wiÄ™cej tym, ¿e w trakcie
jazdy, przy pomniejszym wciÅ›niÄ™ciu gazu obroty rosnÄ… nieporównywalnie
szybciej ni¿ prÄ™dkoæ (mo¿na wys³yszeć takie lekkie wycie silnika).

Je¿eli przy puszczonym pedale sprzÄ™g³a obroty rosnÄ…, a prÄ™dkoæ nie, to sprzÄ™g³o jest niesprawne.

Albo pad³ docisk (ale to siÄ™ te¿ objawia tym ¿e ³atwiej wciska siÄ™ peda³ sprzÄ™g³a), albo skoÅ„czy³a siÄ™ ok³adzina, ewentualnie jest jakiÅ› inny problem ze sterowaniem sprzÄ™g³em, ale najbardziej prawdopodobne ¿e po prostu siÄ™ zu¿y³o.

> Nie
ma w³aÅ›ciwie dramatu, bo auto ma takie same przyspieszenie jak mia³o.

No to siÄ™ zdecyduj :)
Bo albo prÄ™dkoæ roÅ›nie, albo nie.

Nie ma takiej mo¿liwoÅ›ci ¿eby obroty "ucieka³y" przy przyspieszaniu, a przyspieszenie by³o takie jak ma być.

GdzieÅ› s³ysza³em, ¿e jak sprzÄ™g³o siÄ™ Å›lizga to mo¿na spróbować ruszyć z
piÄ…tki np i jak faktycznie siÄ™ Å›lizga to obroty pójdÄ… w górÄ™.

To to ju¿ by by³ objaw sprzÄ™g³a w stanie zupe³nego rozk³adu.

JakimÅ› tam parametrem jest to czy jesteÅ› w stanie zerwać przyczepnoæ strza³em ze sprzÄ™g³a (zak³adajÄ…c ¿e masz napÄ™d na jednÄ… oÅ›) w stojÄ…cym samochodzie - czyli po prostu ruszyć z piskiem opon.

9 Data: Czerwiec 13 2011 18:51:58
Temat: Re: kilka pytañ odno¶nie sprzêg³a
Autor: Olo 

W dniu 2011-06-13 18:30, Tomasz Pyra pisze:

Jakim¶ tam parametrem jest to czy jeste¶ w stanie zerwaæ przyczepno¶æ
strza³em ze sprzêg³a (zak³adaj±c ¿e masz napêd na jedn± o¶) w stoj±cym
samochodzie - czyli po prostu ruszyæ z piskiem opon.


niekoniecznie, tak jak pisa³em sprzêg³o mi umiera³o, ale z silnikiem 150KM bez problemu mog³em ruszyæ z piskiem na ¶lizgaj±cym siê sprzêgle :)

10 Data: Czerwiec 13 2011 19:06:49
Temat: Re: kilka pytañ odno¶nie sprzêg³a
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-06-13 18:51, Olo pisze:

W dniu 2011-06-13 18:30, Tomasz Pyra pisze:

Jakim¶ tam parametrem jest to czy jeste¶ w stanie zerwaæ przyczepno¶æ
strza³em ze sprzêg³a (zak³adaj±c ¿e masz napêd na jedn± o¶) w stoj±cym
samochodzie - czyli po prostu ruszyæ z piskiem opon.


niekoniecznie, tak jak pisa³em sprzêg³o mi umiera³o, ale z silnikiem
150KM bez problemu mog³em ruszyæ z piskiem na ¶lizgaj±cym siê sprzêgle :)


Oczywi¶cie to ¿e siê da zerwaæ przyczepno¶æ nie znaczy ¿e sprzêg³o na pewno jest dobre.

Chodzi mi o to, ¿e je¿eli przyczepno¶ci zerwaæ siê nie da, to znaczy ¿e sprzêg³o nie trzyma.

11 Data: Czerwiec 13 2011 19:11:31
Temat: Re: kilka pytañ odno¶nie sprzêg³a
Autor: Olo 

W dniu 2011-06-13 19:06, Tomasz Pyra pisze:

W dniu 2011-06-13 18:51, Olo pisze:
W dniu 2011-06-13 18:30, Tomasz Pyra pisze:

Jakim¶ tam parametrem jest to czy jeste¶ w stanie zerwaæ przyczepno¶æ
strza³em ze sprzêg³a (zak³adaj±c ¿e masz napêd na jedn± o¶) w stoj±cym
samochodzie - czyli po prostu ruszyæ z piskiem opon.


niekoniecznie, tak jak pisa³em sprzêg³o mi umiera³o, ale z silnikiem
150KM bez problemu mog³em ruszyæ z piskiem na ¶lizgaj±cym siê sprzêgle :)


Oczywi¶cie to ¿e siê da zerwaæ przyczepno¶æ nie znaczy ¿e sprzêg³o na
pewno jest dobre.

i odwrotnie, je¶li sprzêg³o siê ¶lizga, to równie¿ (przynajmniej u mnie) da siê zerwaæ przyczepno¶æ


Chodzi mi o to, ¿e je¿eli przyczepno¶ci zerwaæ siê nie da, to znaczy ¿e
sprzêg³o nie trzyma.

czyta³e¶ co napisa³em w poprzednich postach?

12 Data: Czerwiec 22 2011 13:09:51
Temat: Kilka pytaÅ„ odnoÅ›nie sprzÄ™g³a
Autor: Mateusz 

Czeæ wszystkim,

Uda³o mi siÄ™ w koncu wymienić to sprzÄ™g³o (ja pierdole ! nigdy wiÄ™cej samemu ! no¿ kurwa mać, jakie to by³o durne a ile siÄ™ naklÄ…³em ! - jeszcze siÄ™ bulwersujÄ™), w ostatniej chwili kupi³em przyrzÄ…d do centrowania tarczy i to mnie chyba uratowa³o. Problemów z zapieczonymi Å›rubami nie by³o, bo od czasu wymiany skrzyni minÄ™³o stosunkowo niewiele czasu. Zdjęć i opisu nie bÄ™dÄ™ zamieszcza³, bo dla mnie to by³ jeden wielki chaos... ;) ale tak szczerze, to powiem, ¿e te 400z³ na robociznÄ™ spokojnie bym wy³ozy³ jakbym wiedzia³, ¿e z tym jest tyle roboty. Teraz mnie zastanawia jedna rzecz: sprzÄ™g³o, które wyjÄ…³em to by³ jeszcze orygina³. Tarcza jest wyjechana, natomiast ³o¿ysko i docisk sÄ… (moim zdaniem w ca³kiem dobrej kondycji - i to w³aÅ›nie chcia³bym zweryfikować, ¿eby mieć na przysz³oæ jak coÅ› siÄ™ posypie, to bym kupi³ tylko tarczÄ™ (znajÄ…c ¿ycie ona najszybciej zejdzie). Pytanie tylko czy takie rozwiÄ…zanie bÄ™dzie kompatybilne z tarczÄ… innej firmy? dorad¼cie mi czy siÄ™ bawić w takie coÅ› czy dać sobie spokój. Fotki:

http://zapodaj.net/images/5aff56776f13.jpg
http://zapodaj.net/images/91ca9c8d9abe.jpg
http://zapodaj.net/images/c5eb786b9413.jpg
http://zapodaj.net/images/4bc9fc0c15e7.jpg
http://zapodaj.net/images/cbfc9450bb6a.jpg
http://zapodaj.net/images/2734a00677a2.jpg
http://zapodaj.net/images/1fcacd47aaca.jpg
http://zapodaj.net/images/d66fe81f58f7.jpg
http://zapodaj.net/images/bb33c5dfce5b.jpg
http://zapodaj.net/images/9aac28d484ad.jpg

Pozdrawiam weekendowo (ju¿ prawie;))

kilka pytań odnośnie sprzęgła



Grupy dyskusyjne