W dniu 2015-06-20 o 22:48, tibam pisze:
dzis wymieniłem olej w silniku Suzuki 2.0 benzyna J20A
Ku mojemu zdziwieniu teraz zaraz po odpaleniu ok 1 sek coś klekocze, tak
jakby łańcuch by luzny...
Prawdopodobnie występują tam popychacze zaworów z hydraulicznie
kasowanym luzem. Popychacz wypełnia się olejem i ten olej nie powinien
później z niego wypływać (o ile popychacz jest szczelny). U Ciebie
popychacze zapewne nie są szczelne, albo nalałeś niewłaściwy olej. Jeśli
nie są szczelne, to jest szansa, że poprzedni właściciel wlał gęstszy
olej, albo z jakimś "polepszaczem". Kolejna sprawa, że takie sekundowe
klekotanie to nie problem i wielu producentów coś takiego dopuszcza przy
rozruchu, wspominając o tym w instrukcjach obsługi. Oczywiście, jeśli
wspomniany przez Ciebie klekot to klekot zaworów :-)
--
Pozdrawiam
Maciek
6 |
Data: Czerwiec 21 2015 09:59:28 |
Temat: Re: klekot po odpaleniu po wymianie oleju |
Autor: tibam |
Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
Prawdopodobnie występują tam popychacze zaworów z hydraulicznie
kasowanym luzem. Popychacz wypełnia się olejem i ten olej nie powinien
później z niego wypływać (o ile popychacz jest szczelny).
To jest Grand Vitara 2.0 Pb J20A a wiec są płytki - nie ma hydrauliki.
Zakładam, że ten klekot dochodzi z rozrządu- napinacze?. Zobacze na ile to się bedzie często powtarzac i najwyżej zleje tego Shella i zaleje silnik czymś innym.
Dzięki
7 |
Data: Czerwiec 22 2015 10:54:18 | Temat: Re: klekot po odpaleniu po wymianie oleju | Autor: Lewis |
W dniu 2015-06-21 o 09:59, tibam pisze:
Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
Prawdopodobnie występują tam popychacze zaworów z hydraulicznie
kasowanym luzem. Popychacz wypełnia się olejem i ten olej nie powinien
później z niego wypływać (o ile popychacz jest szczelny).
To jest Grand Vitara 2.0 Pb J20A a wiec są płytki - nie ma hydrauliki.
Zakładam, że ten klekot dochodzi z rozrządu- napinacze?. Zobacze na ile
to się bedzie często powtarzac i najwyżej zleje tego Shella i zaleje
silnik czymś innym.
Dzięki
Filtr oleju jeśli filtron to wywal na śmietnik.
Kup Knechta/Mahle albo Manna.
Olej bym wlał Valvoline.
--
Pozdrawiam
Lewis
8 |
Data: Czerwiec 23 2015 00:27:27 | Temat: Re: klekot po odpaleniu po wymianie oleju | Autor: uciu |
W dniu poniedziałek, 22 czerwca 2015 10:54:20 UTC+2 użytkownik Lewis napisał:
Filtr oleju jeśli filtron to wywal na śmietnik.
Kup Knechta/Mahle albo Manna.
Olej bym wlał Valvoline.
Wymieniłem filtr na MANNa i nastała cisza - żadnych obcych dźwięków przy odpalaniu.
pozdrawiam
9 |
Data: Czerwiec 23 2015 19:52:57 | Temat: Re: klekot po odpaleniu po wymianie oleju | Autor: m4rkiz |
"uciu" wrote in message
Kup Knechta/Mahle albo Manna.
Olej bym wlał Valvoline.
Wymieniłem filtr na MANNa i nastała cisza - żadnych obcych dźwięków przy
odpalaniu.
to trzeba sie zastanowic ktory z nich jest gorszy - mann ze przepuszcza
momentalnie - potencjalnie gorsze filtrowanie
czy filtron (?) ktory wymaga pewnego cisnienia do pracy - to swiadczyloby
ze byc moze filtruje lepiej...
i co jest lepsze dla silnika - blyskawiczne smarowanie 'z opilkami' czy chwila
pracy 'na sucho' ale pozniejsze smarowanie czystszym olejem
--
http://db.org.pl/
10 |
Data: Czerwiec 23 2015 21:00:48 | Temat: Re: klekot po odpaleniu po wymianie oleju | Autor: Czarek |
W dniu 23.06.2015 o 19:52, m4rkiz pisze:
to trzeba sie zastanowic ktory z nich jest gorszy - mann ze przepuszcza
momentalnie - potencjalnie gorsze filtrowanie
czy filtron (?) ktory wymaga pewnego cisnienia do pracy - to swiadczyloby
ze byc moze filtruje lepiej...
i co jest lepsze dla silnika - blyskawiczne smarowanie 'z opilkami' czy
chwila
pracy 'na sucho' ale pozniejsze smarowanie czystszym olejem
Przecież to są filtry równoległe - idzie przez nie od 10% do 30% oleju (w zależności od silnika), reszta "bokiem" czyli bezpośrednio z pompy w układu smarowania.
--
Czarek
11 |
Data: Czerwiec 24 2015 14:17:13 | Temat: Re: klekot po odpaleniu po wymianie oleju | Autor: Kamil 'Model' |
W dniu 2015-06-23 o 19:52, m4rkiz pisze:
"uciu" wrote in message
Kup Knechta/Mahle albo Manna.
Olej bym wlał Valvoline.
Wymieniłem filtr na MANNa i nastała cisza - żadnych obcych dźwięków przy
odpalaniu.
to trzeba sie zastanowic ktory z nich jest gorszy - mann ze przepuszcza
momentalnie - potencjalnie gorsze filtrowanie
czy filtron (?) ktory wymaga pewnego cisnienia do pracy - to swiadczyloby
ze byc moze filtruje lepiej...
i co jest lepsze dla silnika - blyskawiczne smarowanie 'z opilkami' czy
chwila
pracy 'na sucho' ale pozniejsze smarowanie czystszym olejem
Mi kiedyś Filtron powodował miganie co jakiś czas kontrolki oleju w Golfie MK3 1,9TD. Myślałem, że pompa oleju pada ale nie. Po wymianie filtra na innego producenta problem ustąpił. No i się bardzo szybko wyleczyłem z Filtrona.
Aktualnie używam Mann/Knecht/Purflux
| | | | | |