komputer pokladowy a rzeczywistosc
1 | Data: Listopad 27 2010 00:04:23 |
Temat: komputer pokladowy a rzeczywistosc | |
Autor: Jacek Bronowski | Witam 2 |
Data: Listopad 27 2010 00:31:49 | Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc | Autor: DoQ | W dniu 2010-11-27 00:04, Jacek Bronowski pisze: silnikiem? Nie chce mi sie wierzyc..., ale dlaczego zatem komputer w takiej Kalkulator może mieć nieprawidłowy odczyt aktualnej prędkości pojazdu. Co do MAX to normalne - jakie to auto, francuz? ;> Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: 3 |
Data: Listopad 27 2010 00:45:48 | Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc | Autor: Jacek Bronowski | Kalkulator może mieć nieprawidłowy odczyt aktualnej prędkości pojazdu. No ale to auto prosto z salonu... Wada fabryczna? Przejazdzka do ASO? Tam pewnie powiedza, ze tak ma byc... Co do MAX to normalne - jakie to auto, francuz? ;> Nie francuz, ale troche skoligacone :-) - Nissan. pozdr. Jacek Bronowski -- Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - Aktualnie 14 062 zdjęcia z 21 krajów. Wydawnictwa autorskie: http://www.foto-baza.pl/index.php?menu=autorskie 4 |
Data: Listopad 27 2010 08:10:51 | Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc | Autor: DoQ | W dniu 2010-11-27 00:45, Jacek Bronowski pisze: No ale to auto prosto z salonu... Wada fabryczna? W 99% przypadków z jakimi się spotkałem wskazania były właśnie na poziomie 0.0l/100km, jednak z nissanem nie mam jakichś specjalnych doświadczeń. Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: 5 |
Data: Listopad 27 2010 09:17:25 | Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2010-11-27 08:10, DoQ pisze: W dniu 2010-11-27 00:45, Jacek Bronowski pisze: "We Fiucie" Multijet 1250ccm - nigdy nie pokazuje 0, nawet przy hamowaniu silnikiem pokazuje właśnie 1,9l/100km. Pozdrawiam ! 6 |
Data: Listopad 27 2010 11:11:00 | Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc | Autor: Sylwester Łazar | > silnikiem? Nie chce mi sie wierzyc..., ale dlaczego zatem komputer wtakiej > sytuacji tez zawsze pokazuje 1,9? Nawet jak zjezdzam z gorki hamujacmoze > brac i czy w Waszych autach tez tak macie?Nie sądzę. Mikrokontroler dokonuje odczytu bardzo prosto i dokładnie. Mierzy liczbę impulsów z wałka na wyjściu skrzyni biegów. Dodatkowo sumowany jest czas wtrysku. Ten z kolei jest odmierzany precyzyjnie przez ten sam komputer. Następnie komputer dzieli czas wtrysku przez liczbę impulsów ze skrzyni biegów w czasie np. 1 sekundy. Co sekundę dokonuje "odświeżenia" wskazań wyświetlacza. Z jazdy przy hamowaniu silnikiem wynika, że musiałby dzielić czas wtrysku =0 przez liczbę impulsów ze skrzyni, w czasie np. 1 sekundy. co musi dawać 0. Jednak algorytm który przedstawiłem musi być zrealizowany przez programistę. Dużo zależy od jego umiejętności. Może się okazać, że ta metoda wnosi duże błędy pomiaru dla zużycia paliwa bliskiego zera. Objawiać by się to mogło skokami kolejnych wartości spalania wyświetlanych co 1 sekundę np. o 1 litr Można sobie poradzić z tym zmieniając algorytm na bardziej precyzyjny, dokonujący całkowania, prób itp. Nie chodzi tu więc o spalanie przy odcięciu paliwa, a o spalanie przy małym jego zużyciu. Więc praktycznie programista przyjmuje, że wskazania poniżej 3l/100 km będą wyświetlane jako: a) 0 b) 1,9 c) cokolwiek. Nie musicie się martwić, że komputer źle Wam oblicza zużycie, bo tak nie jest. Komputer oblicza zużycie bardzo dokładnie. Problem może wystąpić po montażu innych opon, jazdą z niewłaściwym ciśnieniem, bądź dużym zużyciem. Programista z pewnością dostaje pewne sugestie od producenta samochodu: np. algorytm ma wskazywać poprawnie spalanie dla opon o wysokości bieżnika 5 mm. -- pozdrawiam Sylwester Łazar http://www.alpro.pl http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów i projektowania PCB 7 |
Data: Listopad 27 2010 02:16:50 | Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc | Autor: Mateusz | u mnie to wygląda tak, że jak hamuję silnikiem zjeżdzając dla 8 |
Data: Listopad 27 2010 11:28:56 | Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc | Autor: Jacek Bronowski | u mnie to wygląda tak, że jak hamuję silnikiem zjeżdzając dla 9 |
Data: Listopad 27 2010 12:34:03 | Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc | Autor: Sylwester Łazar | Nie ma sensu analizować jak działa komputer, gdyż dokonujemy odgadywania 10 |
Data: Listopad 27 2010 07:19:56 | Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc | Autor: Pszemol | "Jacek Bronowski" wrote in message u mnie to wygląda tak, że jak hamuję silnikiem zjeżdzając dla No ale jak zjeżdża na jedynce to pewnie obroty ma większe niż na dwójce. Ale moze w Twoim przypadku jest dodatkowo tak, ze nie ma odciecia na jedynce. To w sumie mialoby moze jakis sens, bo hamowanie silnikiem na jedynce zdarza sie dosc zadko i dotyczy tylko sytuacji wyjatkowych. Jak mieszkasz w górach to może zdarzać się bardzo często... np. codziennie. 11 |
Data: Listopad 27 2010 16:54:07 | Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc | Autor: Jacek Bronowski | No ale jak zjeżdża na jedynce to pewnie obroty ma większe niż na dwójce. No to zalezy od predkosci... Jak mieszkasz w górach to może zdarzać się bardzo często... np. Mieszkam w gorach, a hamowanie na jedynce zdarza mi sie bardzo rzadko. Dodatkowo wydaje mi sie, ze to moze byc srednie zdrowe dla silnika i skrzyni (ale moze przesadzam). Tak czy inaczej jak trzeba powolnego zjazdu to hamuje dwojka (+ ew. hamulec). Jak to jest za szybko to IMHO musi byc juz sytuacja wyjatkowa. pozdr. Jacek Bronowski -- Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - Aktualnie 14 062 zdjęcia z 21 krajów. Wydawnictwa autorskie: http://www.foto-baza.pl/index.php?menu=autorskie 12 |
Data: Listopad 27 2010 10:15:10 | Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc | Autor: Pszemol | "Jacek Bronowski" wrote in message No ale jak zjeżdża na jedynce to pewnie obroty ma większe niż na dwójce. No jasne. Jak mieszkasz w górach to może zdarzać się bardzo często... np. codziennie. Góry górom nierówne... jak widać :-) Dodatkowo wydaje mi sie, ze to moze byc srednie zdrowe dla silnika i skrzyni (ale moze przesadzam). Tak czy inaczej jak trzeba powolnego zjazdu to hamuje dwojka (+ ew. hamulec). Jak to jest za szybko to IMHO musi byc juz sytuacja wyjatkowa. Znaczy się nie mieszkasz w solidnych górach skoro przy zjeździe starcza Ci hamulców. Ja ja zjeżdżałem z góry w Kaliforni to zjeżdżałem na jedynce bo na dwójce wciąż przyspieszał a szkoda mi było hamulców. Tam górki i zjazdy ciągną się dziesiątkami kilometrów i zjazd na jedynce to jedyna metoda momentami aby nie spalić klocków... 13 |
Data: Listopad 27 2010 07:18:02 | Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc | Autor: Pszemol | "Sylwester Łazar" wrote in message Z jazdy przy hamowaniu silnikiem wynika, że musiałby dzielić czas wtrysku =0 Pozostaje też pytanie czy układ wtrysku rzeczywiście nie otwiera wtryskiwaczy ani na moment przy hamowaniu silnikiem... Czy w ogóle jest to tak zrobione, bo raczej byłoby to niezdrowe dla silnika gdyby odcięto mu całkowicie paliwo. 14 |
Data: Listopad 27 2010 08:37:08 | Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc | Autor: Adam Adamaszek | On 27 Lis, 14:18, "Pszemol" wrote: Czy w og le jest to tak zrobione, bo raczej by oby to niezdrowe Kataru dostanie, czy co? Pompa oleju dziala, silnik jest smarowany - spokojna glowa - jedyne, co sie moze stac, to przy dlugim zjezdzie moglby ostygnac :) pozdr AA 15 |
Data: Listopad 27 2010 18:39:51 | Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc | Autor: DoQ | W dniu 2010-11-27 14:18, Pszemol pisze: Pozostaje też pytanie czy układ wtrysku rzeczywiście nie otwiera Bo? Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: 16 |
Data: Listopad 27 2010 14:34:51 | Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc | Autor: DoQ | W dniu 2010-11-27 11:11, Sylwester Łazar pisze: Mikrokontroler dokonuje odczytu bardzo prosto i dokładnie. Zależy w jakim samochodzie. Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: 17 |
Data: Listopad 27 2010 08:20:22 | Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc | Autor: Agent |
WitamZauważyłem to w Citroenie Jumper a z kolei w Avensis poniżej 3l/100 km pokazuje zawsze 0. 18 |
Data: Listopad 27 2010 14:54:35 | Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "Jacek Bronowski" napisał w wiadomości Witam Cóż, w corolli pokazywało przy zdjęciu nogi z gazu i jeździe z górki niezależnie od biegu 0,0, w lancerze pokazuje 2,0, w obu na luzie 0,2 l/100 km Dokładność tego, co pokazywała corolla (jesli chodzi o średnie spalanie) była dość duża, sprawdzało się z dokładnością rzędu 0,1 litra na 100 km przy dystrybutorze, w wypadku lancera komputer zawyża nawet o 1,5 l /100 km. Nie narzekam, mniej przyjemne byłoby w drugą stronę ;-) -- Yogi(n) http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg 19 |
Data: Listopad 27 2010 15:31:28 | Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc | Autor: krzyss | W dniu 2010-11-27 00:04, Jacek Bronowski pisze: Witam U mnie bywa i 40 :) http://www.youtube.com/watch?v=4rR6UgDXpKc -- ===-- -- -== krzyss vel Qkill ==-- -- -=== -- -- ===-- -- www.krzyss.com -- -- ===-- -- ===-- -- -- === A3 TDI Power ===-- -- -- -=== 20 |
Data: Listopad 27 2010 17:30:50 | Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc | Autor: Katanka | Jacek Bronowski wrote: Witam W Mondeo jak hamuję silnikiem pokazuje 0,0/100km. Natomiast maksymalna liczba jaką pokazuje komputer to 55l/100km :) Nigdy więcej mi się nie udało osiągnąć. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PlayStation3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 21 |
Data: Listopad 27 2010 19:51:01 | Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc | Autor: Marcin Kiciński | W dniu 2010-11-27 00:04, Jacek Bronowski pisze: Nie chce mi sie wierzyc..., ale dlaczego zatem komputer w takiej W Grande Punto z silnikiem benzynowym chwilowe spalanie wyświetlane jest w zakresie 2 - 25 litrów / 100km. Pozdrawiam -- Marcin Kiciński Grande Punto 360° 1.4 77KM 22 |
Data: Listopad 28 2010 07:38:19 | Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc | Autor: Michał | silnikiem? Nie chce mi sie wierzyc..., ale dlaczego zatem komputer w takiej w reno (przed zakupem nissana, prawie dwadzieścia lat temu) było 0...38, a ze stałą prędkością od 7.3 do 26, jak się stało to było -- (nie przełączał na spalanie/h). pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 23 |
Data: Listopad 29 2010 10:22:09 | Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc | Autor: bratPit[pr] | Mialem juz doczynienia z roznymi komputerami, w roznych autach i roznily sie funkcjonalnoscia, dokladnoscia itp. W sumie to normalne... Ale teraz zastanowla mnie jedna dziwna rzecz - w nowym (egzemplarzowo i modelowo) aucie komputer podajac spalanie chwilowe nigdy nie pokazuje mniej niz jakas wartosc (tu akurat 1.9 l/100 km). I tu mam watpliwosc - czy to mozliwe ze w nowym samochodzie nie najnizszej klasy nie ma odciecia paliwa przy hamowaniu silnikiem? Nie chce mi sie wierzyc..., ale dlaczego zatem komputer w takiej sytuacji tez zawsze pokazuje 1,9? Nawet jak zjezdzam z gorki hamujac silnikiem przez kilka minut. Zreszta w druga strone tez zauwazylem ograniczenie - max co wyswietla komputer to 30 l/ 100 km. Skad to sie moze brac i czy w Waszych autach tez tak macie? myślę że to jakieś głupawe uśrednianie, generalnie u mnie w Oplu (benzyniak) podaje na biegu jałowym 0.8-0.9l/h przy włączonej klimatyzacji 1.0-1.2l/h, podczas hamowania silnikiem pokazuje 0.0L/100km, a dokładność wskazania średniego jest bardzo dobra tzn. zgadza się +/- 0,1 L/100km w stosunku do tego co wyliczy się z wlanego paliwa i przejechanych kilometrów, brat 24 |
Data: Listopad 29 2010 10:59:15 | Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc | Autor: Jacek Bronowski | myślę że to jakieś głupawe uśrednianie, To prawda, w Omedze byl najfunkcjonalniejszy i najdokladniejszy komputer z dotychczasowych naszych aut. W kazdym nastepnym jest coraz gorzej (mimo, ze klasa aut jest teoretycznie wyzsza i auta znacznie nowsze). Ale w tym Nissanie to juz wogole glupota. I w dodatku przycisk do przelaczania miedzy informacjami nie jest na kierownicy (mimo ze z kierownicy mozna obslugiwac audio, telefon, tempomat itd.). Zeby przelaczyc tryb komputera trzeba siegnac do zegarow... Ale to na szczescie jedyne jak na razie odkryte minusy :-) pozdr. Jacek Bronowski -- Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - Aktualnie 14 062 zdjęcia z 21 krajów. Wydawnictwa autorskie: http://www.foto-baza.pl/index.php?menu=autorskie |