koniec diesli
1 | Data: Lipiec 25 2012 11:16:00 |
Temat: koniec diesli | |
Autor: J.F | http://moto.pl/MotoPL/1,90109,11569840,Diesel_za_7_zl_litr__Tego_chce_UE.html 2 |
Data: Lipiec 25 2012 12:02:31 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: WW | W dniu 2012-07-25 11:16, J.F pisze: moze to nawet nieglupie ... Wszystko, co kopiłeś i jeszcze kupisz, zostało przywiezione. Takimi dużymi samochodami z silnikami Diesla. Nadal uważasz, że to "niegłupie"? Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 3 |
Data: Lipiec 25 2012 12:19:48 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Pawel "O'Pajak" |
Nadal uważasz, że to "niegłupie"? Pewnie, ze nieglupie. Tak ten caly eurokolchoz trwalby nie wiadomo ile, a tak rozpieprzy sie szybciutko, czego sobie i Panstwu zycze. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: > (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com 4 |
Data: Lipiec 25 2012 13:31:53 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: J.F | Użytkownik "WW" napisał w wiadomości grup moze to nawet nieglupie ...Wszystko, co kopiłeś i jeszcze kupisz, zostało przywiezione. Podatki przeciez jakies musza byc, moze dzieki temu zaplaca wszyscy po rowno, a nie "sprawiedliwie " :-) Poza tym koszt transportu mozna zmniejszac, np minimalizujac odleglosc .... i pusciej sie od tego zrobi na drogach :-) Za to trzeba przyznac ze wiara w oszczednosc diesla jest przesadzona, a i smrodzi jednak bardziej. I ON drozeje ... moze to jednak dobry pomysl zeby duze samochody jezdzily na ON, a male na benzyne :-) J. 5 |
Data: Lipiec 25 2012 14:04:21 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: WW | W dniu 2012-07-25 13:31, J.F pisze: Użytkownik "WW" napisał w wiadomości grup Po równo, np. po menażce. Poza tym koszt transportu mozna zmniejszac, np minimalizujac odleglosc Masz patent na ściśniecie Ziemi? Za to trzeba przyznac ze wiara w oszczednosc diesla jest przesadzona, Nie jest. Mały diesel pali ok 4 l/100 a ekologiczna hybryda 6/100 i jeszcze niszczy drogi i środowisko. a Nowsze, zadbane, nie smrodzą. I ON drozeje ... moze to jednak dobry pomysl zeby duze samochody Kolejny cudowny pomysł urzędników. To ci sami, co nas w kryzys wciągnęli a teraz będą z niego wyciągać - nieprawdaż? Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 6 |
Data: Lipiec 25 2012 14:52:12 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: anacron | W dniu 2012-07-25 14:04, WW pisze: Nie jest. To ja mam dużego, lub przynajmniej średniego (1.4) :) -- anacron 7 |
Data: Lipiec 25 2012 16:10:56 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: WW | W dniu 2012-07-25 14:52, anacron pisze: W dniu 2012-07-25 14:04, WW pisze: Weekendowa trasa: Łódź - Hańcza - Łódź - 4,8 l/100 km. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 8 |
Data: Lipiec 25 2012 18:16:53 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: anacron | W dniu 2012-07-25 16:10, WW pisze: W dniu 2012-07-25 14:52, anacron pisze: Na trasie się nie liczy, średnie w granicach 5,5l. -- anacron 9 |
Data: Lipiec 25 2012 18:33:46 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: WW | W dniu 2012-07-25 18:16, anacron pisze: Na trasie się nie liczy, średnie w granicach 5,5l. To i tak mniej od "ekologicznego" Priusa. :-) A do tego nie potrzebuje baterii, których wytworzenie kosztuje i nieźle zatruwa środowisko, nie musze ich też po dwóch latach "utylizować". Samochód jest lżejszy a więc mniej zużywam drogę i opony, a ich wytworzenie też kosztuje i zatruwa. I tak można jeszcze długo. :-) Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 10 |
Data: Lipiec 25 2012 18:42:42 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: anacron | W dniu 2012-07-25 18:33, WW pisze: W dniu 2012-07-25 18:16, anacron pisze:A tu się zgadzamy, te niby ekologiczne samochody są tylko "chłytem małketingowym". Silnik wysokoprężny jest najbardziej sprawnym silnikiem spalinowym i do tego z 1 tony ropy naftowej wytworzymy więcej oleju napędowego niż benzyny, ale chyba najbardziej ekologicznym paliwem kopalnym jest w tej chwili gaz. Z dużym naciskiem na "chyba". -- anacron 11 |
Data: Lipiec 25 2012 23:49:21 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Adam Adamaszek | W dniu środa, 25 lipca 2012 18:42:42 UTC+2 użytkownik anacron napisał: małketingowym". Silnik wysokoprężny jest najbardziej sprawnym silnikiem Zgodnie z zasadą, że dowolna bzdura powtarzana wiele razy staje się prawdą? http://wiki.answers.com/Q/How_many_gallons_of_Diesel_fuel_are_made_from_a_barrel_of_crude_oil http://ask.metafilter.com/86901/Which-costs-more-to-make-diesel-or-gasoine To na USA, w EU pewnie proporcje lekko inne, ale cudów nie ma - benzyny będzie znacznie więcej. Diesle są popularne w EU tylko i wyłącznie z powodów podatkowych - w USA, gdzie podatkowych zachęt dla ON nie ma turbodiesle to nadal <5% rynku aut osobowych. kopalnym jest w tej chwili gaz. Z dużym naciskiem na "chyba". Co by się nawet zgadzało z ekonomią, bo gaz jest także najtańszym paliwem. pozdr AA 12 |
Data: Lipiec 26 2012 12:23:31 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: anacron | W dniu 2012-07-26 08:49, Adam Adamaszek pisze: W dniu środa, 25 lipca 2012 18:42:42 UTC+2 użytkownik anacron napisał: http://www.youtube.com/watch?v=D3E_buz-- tY 3:18 posłuchaj, a potem pieprz głupoty. -- anacron 13 |
Data: Lipiec 26 2012 09:59:11 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Robert_J | ...z 1 tony ropy naftowej wytworzymy więcej oleju napędowego niż benzyny To akurat jest nieprawda. Średnio ok. 2 razy więcej benzyny niż ON ;-) 14 |
Data: Lipiec 26 2012 12:44:39 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: anacron | W dniu 2012-07-26 09:59, Robert_J pisze: ...z 1 tony ropy naftowej wytworzymy więcej oleju napędowego niż benzyny Tak, robiąc i benzynę i olej napędowy, ale gdyby nie produkować benzyn to oleju napędowego da się wyprodukować więcej, Rozumiesz różnicę? -- anacron 15 |
Data: Lipiec 26 2012 12:52:14 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Robert_J | Tak, robiąc i benzynę i olej napędowy, ale gdyby nie produkować benzyn to oleju napędowego da się wyprodukować więcej, Rozumiesz różnicę? Czyli wg Ciebie nagle magicznie zmieni się zawartość procentowa poszczególnych frakcji? ;-))) 16 |
Data: Lipiec 26 2012 13:00:50 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: anacron | W dniu 2012-07-26 12:52, Robert_J pisze: Tak, robiąc i benzynę i olej napędowy, ale gdyby nie produkować benzyn Podałem wyżej link do Sondy (posłuchaj), tego samego uczono mnie w szkole (dziwnym przypadkiem). -- anacron 17 |
Data: Lipiec 26 2012 19:24:02 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: J.F | Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości Tak, robiąc i benzynę i olej napędowy, ale gdyby nie produkować benzyn Podałem wyżej link do Sondy (posłuchaj), tego samego uczono mnie w szkole (dziwnym przypadkiem). A szczegolow nie uczono ? W Sondzie tez nie wyjasnili ? Bo Robert ma racje ... w jaki sposob chcesz zmienic zawartosc frakcji ? Owszem, mozna podjac decyzje polityczna i stwierdzic ze CPN moze sprzedawac mieszanke asfaltu z benzyna jako olej napedowy. Ale to tylko w PRL. Troche pewnie mozna nagiac sklady obu paliw i przestawic obie wydajnosci - ale to raczej niewiele da. Mozna podjac decyzje polityczna i kupic inna rope - ale to nie w PRL. No i w koncu mozna zastosowac cracking i/lub reforming. Wrecz teraz jest chyba powszechnie stosowany. I stad byc moze rozne dane - ze np z uzyciem crackingu z ropy powstaje znacznie wiecej benzyny niz ON. Ale w USA, gdzie jest zbyt na wiecej benzyny :-) Ale destylacja tego nie nazwe. Ale czy w czasach Sondy cracking byl rownie powszechnie stosowany ? Szczegolnie w PRL ? J. 18 |
Data: Lipiec 27 2012 10:54:06 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: MichałG | J.F pisze:
Był - technologia 'stara jak swiat'... ;) Pozdrawiam Michał 19 |
Data: Lipiec 26 2012 13:16:44 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-07-26 12:52, Robert_J pisze: Czyli wg Ciebie nagle magicznie zmieni się zawartość procentowa poszczególnych frakcji? ;-))) Nie, magia to nie jest... tylko nie wiem ile i w którą stronę opłaca się. Łamać łańcuchy łatwiej niż sklejać... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 20 |
Data: Lipiec 26 2012 13:14:58 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-07-26 09:59, Robert_J pisze: ...z 1 tony ropy naftowej wytworzymy więcej oleju napędowego niż benzyny A to nie jest tak, że tyle wytwarzamy, bo tyle chcemy? Czy piszesz o naturalnej, najtańszej rafinacji frakcji, bez żadnych crackingów? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 21 |
Data: Lipiec 25 2012 20:59:19 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Czeslawek | W dniu 2012-07-25 18:33, WW pisze: W dniu 2012-07-25 18:16, anacron pisze: Cały myk polega na tym, że zatruwa w Chinach a nie w EU. Zresztą cały wzrost efektywności energetycznej i spadek emisji CO2 w krajach zachodnich EU, oparty jest na wyprowadzeniu najbardziej energochłonnych fabryk do Chin. -- Pozdrawiam, Czesławek 22 |
Data: Lipiec 26 2012 07:27:58 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Agent |
W dniu 2012-07-25 18:16, anacron pisze:Baterii pewnie się nie utylizuje tylko recyklinguje a Yaris hybryda waży tyle co zwykły 23 |
Data: Lipiec 25 2012 18:50:35 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-07-25 14:04, WW pisze: W ten sam sposób ta hybryda też nie spali 6. 24 |
Data: Lipiec 25 2012 14:54:29 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: J.F | Użytkownik "WW" napisał w wiadomości grup Podatki przeciez jakies musza byc, moze dzieki temu zaplaca wszyscy poPo równo, np. po menażce. Lepiej rowno, niz sprawiedliwie ja bogaty wiecej :-P Poza tym koszt transportu mozna zmniejszac, np minimalizujac odlegloscMasz patent na ściśniecie Ziemi? Jak sobie patrze w wroclawskim sklepie na maslo z Kamiennej gory (~100km), lodowke mastercook z warszawskiego magazynu, lampe z Chin .... to chyba mam .. Za to trzeba przyznac ze wiara w oszczednosc diesla jest przesadzona,Nie jest. Ja tam takiego nie znam a ekologiczna hybryda 6/100 i jeszcze niszczy drogi i środowisko. Jak sobie wchodze na spritmonitor, wybieram np Megane o mocy 90-110PS, rocznik 2010-11, reczna skrzynia, min 5000km, to mi wychodzi dla benzyny srednia 7.70, min 6.91. Dla diesla 5.67 srednio, 4.72 minimalnie. A teraz przelicz na kilogramy paliwa ... a i smrodzi jednak bardziej.Nowsze, zadbane, nie smrodzą. Smrodza. Daje sie wyczuc ze diesel. I ON drozeje ... moze to jednak dobry pomysl zeby duze samochody Kolejny cudowny pomysł urzędników. Ale dlaczego akcyza na benzyne ma byc wyzsza od tej na ON ? Bo tak to obecnie wyglada ... znow na kg liczone ... J. 25 |
Data: Lipiec 25 2012 14:56:43 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: a i smrodzi jednak bardziej.Nowsze, zadbane, nie smrodzą. perfumy teżda się rozpoznać po zapachu. Ale to nie znaczy, że smrodzą... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę zmienić, odwagi, abym zmieniał to, co mogę zmienić, i szczęścia, aby mi się jedno z drugim nie popieprzyło." Stephen King 26 |
Data: Lipiec 25 2012 20:33:16 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Jackare | Użytkownik "WW" napisał w wiadomości Poza tym koszt transportu mozna zmniejszac, np minimalizujac odleglosc kolej, i transport wodny. 27 |
Data: Lipiec 25 2012 13:55:47 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: =Marcos= | Wszystko, co kopiłeś i jeszcze kupisz, zostało przywiezione. Ja uważam, że to niegłupie. Mimo iż jeżdżę dieslem. Trzeba motywować przenoszenie transportu na tory. Drogi nie będą się niszczyć. -- Marcos marek [AT] microstock . pl http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdjęcia 28 |
Data: Lipiec 25 2012 14:14:19 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: WW | W dniu 2012-07-25 13:55, =Marcos= pisze: Wszystko, co kopiłeś i jeszcze kupisz, zostało przywiezione. Już dziś znacząca cześć budżetu "drogowego" idzie na kolejowy. Kolej jest droższa i dużo mnie elastyczna a funkcjonuje tylko dlatego, że nie płaci za grunty które zajmuje. Poza tym dotuje je państwo czyli my. Gdyby ten zabytek XIX wieku zlikwidować a tory zalać asfaltem, powstał by bardzo szybki i prosty system dróg, dalece efektywniejszy od ciuchci, które je teraz zajmują. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 29 |
Data: Lipiec 25 2012 14:39:08 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: J.F | Użytkownik "WW" napisał w wiadomości Ja uważam, że to niegłupie. Mimo iż jeżdżę dieslem. Już dziś znacząca cześć budżetu "drogowego" idzie na kolejowy. No, akurat drogi tez nie placa. Czesto nie placa. Poza tym dotuje je państwo czyli my. Nie bardzo. Jak popatrzysz to czesto sa dwa tory - autostrada to to nie jest. Bezkolizyjnosc - w znikomym stopniu. Jak spojrzysz na mape sieci wschodniej rubiezy - to jest w ogole dramat. A wegiel trzeba po kraju rozwozic i tu jeden pociag jest jednak lepszy niz setka tirow .. i paliwo z rafinerii trzeba rozwozic :-) Ale jak sobie pomysle ze mialbym towar dowiezc na najblizszy dworzec, tam przeladowac na wagon, potem by sobie postal czekajac na lepsze czasy, potem by pilnie wzywali do odbioru straszac karami. Potem trzeba dowiezc do klienta .... a niech sp*, za 5h kierowca bedzie u celu. Moze kiedys, jak powstanie jakis prawdziwy przewoznik, zadzwonie, przyjedzie podstawic drugi kontener, odbierze pierwszy, jutro kontener bedzie dowieziony do klienta ... tylko ze prawdziwemu przewoznikowi tez sie nie bedzie oplacalo odwozic tego na bocznice, skoro moze zawiezc bezposrednio :-) J. 30 |
Data: Lipiec 25 2012 16:09:39 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: WW | W dniu 2012-07-25 14:39, J.F pisze: Nie bardzo. Jak popatrzysz to czesto sa dwa tory - autostrada to to nie Teren kolejowy jest znacznie szerszy niż same tory. Jak spojrzysz na mape sieci wschodniej rubiezy - to jest w ogole dramat. To jak maja tyle towarów szybko, sprawnie i tanio dostarczać do sklepów we wszystkich miejscowościach wsiach i przysiółkach? A wegiel trzeba po kraju rozwozic i tu jeden pociag jest jednak lepszy Dolicz też koszty przeładunku i magazynowania. Ale jak sobie pomysle ze mialbym towar dowiezc na najblizszy dworzec, Sam widzisz. :-) Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 31 |
Data: Lipiec 25 2012 17:03:08 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: J.F | Użytkownik "WW" napisał w wiadomości grup Nie bardzo. Jak popatrzysz to czesto sa dwa tory - autostrada to to nieTeren kolejowy jest znacznie szerszy niż same tory. Pas drogowy rowniez. O ile pamietam to dla autostrady cos 60m - ambitnie, biorac pod uwage ze to zasadniczo na 4 pasy ruchu po 3.5m plus dwa pobocza, Jak spojrzysz na mape sieci wschodniej rubiezy - to jest w ogole dramat.To jak maja tyle towarów szybko, sprawnie i tanio dostarczać do sklepów we wszystkich miejscowościach wsiach i przysiółkach? Ja tylko o tym ze przerobki tam torowisk na drogi wiele nowych drog nie uzyskamy :-) A poza tym ... minie 30 lat, ropa sie zacznie konczyc, i bedziemy przerabiac drogi na torowiska :-) A wegiel trzeba po kraju rozwozic i tu jeden pociag jest jednak lepszy Dolicz też koszty przeładunku i magazynowania. Ciagle sie wozi koleja, wiec widac taniej :-) J. 32 |
Data: Lipiec 25 2012 18:41:52 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: WW | W dniu 2012-07-25 17:03, J.F pisze: O ile pamietam to dla autostrady cos 60m - ambitnie, biorac pod uwage ze A na drogi typu "S" już wystarczy? Ja tylko o tym ze przerobki tam torowisk na drogi wiele nowych drog nie Będą i inne korzyści. Masa kasy, dziś topiona w kolej, będzie mogła wspomóc drogownictwo. Popatrz ile wartościowego, uzbrojonego terenu w samym centrum wróciło by do Warszawy, jakby zlikwidować kolej z przybudówkami. W innych dużych miastach podobnie. A poza tym ... minie 30 lat, ropa sie zacznie konczyc, i bedziemy A kolej to na co jeździ? A wegiel trzeba po kraju rozwozic i tu jeden pociag jest jednak lepszy Trzeba na całość spojrzeć. Węgiel, to dystrybucja energii i tym trzeba się zając a nie bezrozumnie kontynuować działania z XIX w. Dolicz też koszty przeładunku i magazynowania. Żadna ze znanych mi mniejszych firm nie wozi nic koleją, a dużych...już nie ma. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 33 |
Data: Lipiec 25 2012 19:25:54 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: PK | On 2012-07-25, WW wrote: BÄdÄ i inne korzyĹci. Masa kasy, dziĹ topiona w kolej, bÄdzie mogła Nie wiem jak to miasto egzystowałoby bez kolei, ale masz racjÄ - niewÄ tpliwie terenu by było wiÄcej. A jakby siÄ wszyscy stÄ d wynieĹli, to dopiero byłby luz :D. A kolej to na co jeździ? Rzecz w tym, że na cokolwiek. Samochody jeżdżÄ tylko na baterie (nieefektywnie) i na łatwe w obróbce substancje wysokoenergetyczne, których ubywa szybciej niż przybywa. Chyba że np. nie przeszkadza Ci fakt, że musiałbyĹ zamocowaÄ do auta pantograf i jeździÄ tylko tam, gdzie wiszÄ druty. Transportu masowego to nie rozwiÄ zuje (bo niczego lepszego od kolei nie ma i nie bÄdzie), ale problem koĹczÄ cych siÄ kopalin by zniknÄ ł :). pozdrawiam, PK 34 |
Data: Lipiec 26 2012 09:15:19 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: WW | W dniu 2012-07-25 21:25, PK pisze: Nie wiem jak to miasto egzystowałoby bez kolei, ale masz rację U nas, w Łodzi, właśnie zburzyli dworzec w centrum miasta i za niesamowita kasę chcą nowy wkopać pod ziemie. Na wierzchu ma być "kultura". Ma to związek z kolejami dużych prędkości, które to zostały właśnie odłożone ad Kalendas Graecas. Znacznie taniej i rozsądniej było by wyprowadzić dworzec na obrzeża, a ogromny teren w samym centrum rozsądnie zagospodarować. Powodzenie kolei w dużym stopniu warunkuje fatalna jakość i sieć dróg w Polsce. Uważam, że podobnie, jak w przypadku autostrad, istnieje tajne porozumienie, aby nie konserwować dróg alternatywnych. Koszty przewozu koleją też są obarczone błędem, bo podaje się tylko sam koszt przewozu a nie dodaje gigantycznych kosztów utrzymania infrastruktury niezbędnej do jej funkcjonowania. Jak policzymy wszystkie koszty, w tym zwolnienia podatkowe i dotacje, to kolej jest najdroższą formą przewozu! Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 35 |
Data: Lipiec 31 2012 13:25:37 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Sebastian Kaliszewski | WW wrote: W dniu 2012-07-25 21:25, PK pisze: Czy powodzenie kolei niemieckich w dużym stopniu warunkuje fatalna jakość tamtejszych dróg? :) Uważam, że podobnie, jak w przypadku autostrad, istnieje tajne porozumienie, aby nie konserwować dróg alternatywnych. Jak się nie podaje? PKP masz podzielone na spółki -- można sprawdzić która ma dochody a która przynosi straty. \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) 36 |
Data: Sierpien 01 2012 11:18:24 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: WW | W dniu 2012-07-31 13:25, Sebastian Kaliszewski pisze: Jak siÄ nie podaje? PKP masz podzielone na spółki -- można sprawdziÄ Raport NIK z 2008 r. Przerwano kontrolÄ całoĹciowÄ , bo z uwagi na brak dokumentów rejestracyjnych i bałagan w dokumentach, inspektorzy nie byli w stanie zidentyfikowaÄ wszystkich podmiotów gospodarczych zwiÄ zanych z transportem kolejowym. A co do Niemiec, to ile trzeba by było włożyÄ w PKP, aby im dorównała? DziĹ czÄsto czas przejazdu kolejÄ , tam nie u nas, jest krótszy od czasu przelotu, liczÄ c z dojazdami i kretyĹskÄ odprawÄ . Pozdrawiam WW âTylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem Polska bÄdzie wiochÄ a Polak burakiemâ. 37 |
Data: Lipiec 26 2012 08:46:52 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: J.F. | Dnia Wed, 25 Jul 2012 18:41:52 +0200, WW napisał(a): W dniu 2012-07-25 17:03, J.F pisze: W starych chyba nie - S wymaga cos 50m, a tu obok toru prywatne pole :-) Ja tylko o tym ze przerobki tam torowisk na drogi wiele nowych drog nieBędą i inne korzyści. Masa kasy, dziś topiona w kolej, będzie mogła Owszem, ale juz w terenie wschodnim jest znacznie gorzej - wiel drog nie przybedzie jak tory na nie zamienisz. Widziales ? http://www.kolej.one.pl/mapy/1/1088025256.png A poza tym ... minie 30 lat, ropa sie zacznie konczyc, i bedziemyA kolej to na co jeździ? Na wegiel, na uran, na wode, na wiatr, na slonce ... Trzeba na całość spojrzeć. Węgiel, to dystrybucja energii i tym trzebaA wegiel trzeba po kraju rozwozic i tu jeden pociag jest jednak lepszy Poroponujesz zelektryfikowac drogi, czy rurociagi paliwowe zrobic do kazdej stacji ? :-) Żadna ze znanych mi mniejszych firm nie wozi nic koleją, a dużych...jużDolicz też koszty przeładunku i magazynowania.Ciagle sie wozi koleja, wiec widac taniej :-) Cos ta kolej wozi, wiec widac sa :-) J. 38 |
Data: Lipiec 25 2012 19:10:08 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: MichałG | W dniu 2012-07-25 13:55, =Marcos= pisze: "bocznica w kazdym domu" !!! ;)Wszystko, co kopiłeś i jeszcze kupisz, zostało przywiezione. :M 39 |
Data: Lipiec 26 2012 17:35:06 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: John Kołalsky |
Wszystko, co kopiłeś i jeszcze kupisz, zostało przywiezione. .... i rozwiniemy technikę kolejową tak, że nawet na księżyc koleją dojedziemy. 40 |
Data: Lipiec 25 2012 12:03:35 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Marcin N | W dniu 2012-07-25 11:16, J.F pisze: http://moto.pl/MotoPL/1,90109,11569840,Diesel_za_7_zl_litr__Tego_chce_UE.html Tak to jest, jak wychodzeniem z kryzysu zajmują się te same osoby, które do kryzysu doprowadziły. Umieją tylko wydawać więcej niż zarabiają... -- MN 41 |
Data: Lipiec 25 2012 13:40:07 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-07-25 12:03, Marcin N pisze: Tak to jest, jak wychodzeniem z kryzysu zajmują się te same osoby, które do kryzysu doprowadziły. Umieją tylko wydawać więcej niż zarabiają... Zgodnie z przysłowiem, że zegarek może nareperować tylko ten kto go zepsuł :) A przysłowia, wiadomo, mądrością narodów :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 42 |
Data: Lipiec 25 2012 14:50:29 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: anacron | W dniu 2012-07-25 11:16, J.F pisze: http://moto.pl/MotoPL/1,90109,11569840,Diesel_za_7_zl_litr__Tego_chce_UE.html Artykuł z 19.04.2012 11:17 - gdybyś nie wiedział, to nie przeszło... -- anacron 43 |
Data: Lipiec 25 2012 15:32:24 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: J.F | Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości grup http://moto.pl/MotoPL/1,90109,11569840,Diesel_za_7_zl_litr__Tego_chce_UE.htmlArtykuł z 19.04.2012 11:17 - gdybyś nie wiedział, to nie przeszło... Warto wiedziec ... ale kiedys jeszcze moze przejsc :-) Unijni politycy od dawna mieli pomysl wyrownania cen ON, bo to nie moze tak byc ze kierowca tankuje np w Polsce i przejezdza cale Niemcy nie placac :-) Ale teraz chyba pomysly sie zmniejszyly, szczegolnie odkad Niemcy opodatkowali ciezarowki bezposrednio :-) J. 44 |
Data: Lipiec 25 2012 06:45:38 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: PJ | //Unijni politycy od dawna mieli pomysl wyrownania cen ON, bo to nie 45 |
Data: Lipiec 25 2012 20:44:52 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: jerzu | On Wed, 25 Jul 2012 14:50:29 +0200, anacron Artykuł z 19.04.2012 11:17 - Napisał ten, co przytoczył artykuł sprzed półtora roku. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 46 |
Data: Lipiec 25 2012 05:58:10 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: PJ | //Podwyżkę tłumaczy się względami... ekologicznymi 47 |
Data: Lipiec 25 2012 20:43:01 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Jackare | Użytkownik "PJ" napisał w wiadomości //Podwyżkę tłumaczy się względami... ekologicznymi 48 |
Data: Lipiec 25 2012 20:30:21 | Temat: Re: koniec diesli | Autor: Jackare | Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości http://moto.pl/MotoPL/1,90109,11569840,Diesel_za_7_zl_litr__Tego_chce_UE.html Kazdy nawet bzdurny argument jest dobry by dopierdolić ludziom i wyciągnąć im z kieszeni kolejne ciężko zarobine pieniądze w imię ogólnej szczęsliwości i ekoterroryzmu |