Grupy dyskusyjne   »   koniec diesli

koniec diesli



1 Data: Lipiec 25 2012 11:16:00
Temat: koniec diesli
Autor: J.F 

http://moto.pl/MotoPL/1,90109,11569840,Diesel_za_7_zl_litr__Tego_chce_UE.html

"Europarlament będzie dziś debatował nad wnioskiem Komisji Europejskiej, która chce podnieść podatek od oleju napędowego we wszystkich krajach Wspólnoty. Podwyżkę tłumaczy się względami... ekologicznymi
W Niemczech podwyżka wyniosłaby 22 eurocenty, czyli prawię złotówkę na litrze"

moze to nawet nieglupie ...

J.



2 Data: Lipiec 25 2012 12:02:31
Temat: Re: koniec diesli
Autor: WW 

W dniu 2012-07-25 11:16, J.F pisze:

moze to nawet nieglupie ...

J.

Wszystko, co kopiłeś i jeszcze kupisz, zostało przywiezione.
Takimi dużymi samochodami z silnikami Diesla.
Nadal uważasz, że to "niegłupie"?

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik    :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

3 Data: Lipiec 25 2012 12:19:48
Temat: Re: koniec diesli
Autor: Pawel "O'Pajak" 


Powitanko,

Nadal uważasz, że to "niegłupie"?

Pewnie, ze nieglupie. Tak ten caly eurokolchoz trwalby nie wiadomo ile, a tak rozpieprzy sie szybciutko, czego sobie i Panstwu zycze.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

4 Data: Lipiec 25 2012 13:31:53
Temat: Re: koniec diesli
Autor: J.F 

Użytkownik "WW"  napisał w wiadomości grup
W dniu 2012-07-25 11:16, J.F pisze:

moze to nawet nieglupie ...
Wszystko, co kopiłeś i jeszcze kupisz, zostało przywiezione.
Takimi dużymi samochodami z silnikami Diesla.
Nadal uważasz, że to "niegłupie"?

Podatki przeciez jakies musza byc, moze dzieki temu zaplaca wszyscy po rowno, a nie "sprawiedliwie " :-)

Poza tym koszt transportu mozna zmniejszac, np minimalizujac odleglosc .... i pusciej sie od tego zrobi na drogach :-)

Za to trzeba przyznac ze wiara w oszczednosc diesla jest przesadzona, a i smrodzi jednak bardziej.
I ON drozeje ... moze to jednak dobry pomysl zeby duze samochody jezdzily na ON, a male na benzyne :-)

J.

5 Data: Lipiec 25 2012 14:04:21
Temat: Re: koniec diesli
Autor: WW 

W dniu 2012-07-25 13:31, J.F pisze:

Użytkownik "WW"  napisał w wiadomości grup
W dniu 2012-07-25 11:16, J.F pisze:
moze to nawet nieglupie ...
Wszystko, co kopiłeś i jeszcze kupisz, zostało przywiezione.
Takimi dużymi samochodami z silnikami Diesla.
Nadal uważasz, że to "niegłupie"?

Podatki przeciez jakies musza byc, moze dzieki temu zaplaca wszyscy po
rowno, a nie "sprawiedliwie " :-)

Po równo, np. po menażce.

Poza tym koszt transportu mozna zmniejszac, np minimalizujac odleglosc
... i pusciej sie od tego zrobi na drogach :-)

Masz patent na ściśniecie Ziemi?

Za to trzeba przyznac ze wiara w oszczednosc diesla jest przesadzona,

Nie jest.
Mały diesel pali ok 4 l/100 a ekologiczna hybryda 6/100 i jeszcze niszczy drogi i środowisko.

a
i smrodzi jednak bardziej.

Nowsze, zadbane, nie smrodzą.

I ON drozeje ... moze to jednak dobry pomysl zeby duze samochody
jezdzily na ON, a male na benzyne :-)

Kolejny cudowny pomysł urzędników.
To ci sami, co nas w kryzys wciągnęli a teraz będą z niego wyciągać - nieprawdaż?


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik  :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

6 Data: Lipiec 25 2012 14:52:12
Temat: Re: koniec diesli
Autor: anacron 

W dniu 2012-07-25 14:04, WW pisze:

Nie jest.
Mały diesel pali ok 4 l/100 a ekologiczna hybryda 6/100 i jeszcze
niszczy drogi i środowisko.

To ja mam dużego, lub przynajmniej średniego (1.4) :)


--
anacron

7 Data: Lipiec 25 2012 16:10:56
Temat: Re: koniec diesli
Autor: WW 

W dniu 2012-07-25 14:52, anacron pisze:

W dniu 2012-07-25 14:04, WW pisze:
Nie jest.
Mały diesel pali ok 4 l/100 a ekologiczna hybryda 6/100 i jeszcze
niszczy drogi i środowisko.

To ja mam dużego, lub przynajmniej średniego (1.4) :)



Weekendowa trasa: Łódź - Hańcza - Łódź - 4,8 l/100 km.


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

8 Data: Lipiec 25 2012 18:16:53
Temat: Re: koniec diesli
Autor: anacron 

W dniu 2012-07-25 16:10, WW pisze:

W dniu 2012-07-25 14:52, anacron pisze:
W dniu 2012-07-25 14:04, WW pisze:
Nie jest.
Mały diesel pali ok 4 l/100 a ekologiczna hybryda 6/100 i jeszcze
niszczy drogi i środowisko.

To ja mam dużego, lub przynajmniej średniego (1.4) :)

Weekendowa trasa: Łódź - Hańcza - Łódź - 4,8 l/100 km.

Na trasie się nie liczy, średnie w granicach 5,5l.

--
anacron

9 Data: Lipiec 25 2012 18:33:46
Temat: Re: koniec diesli
Autor: WW 

W dniu 2012-07-25 18:16, anacron pisze:

Na trasie się nie liczy, średnie w granicach 5,5l.


To i tak mniej od "ekologicznego" Priusa.  :-)
A do tego nie potrzebuje baterii, których wytworzenie kosztuje i nieźle zatruwa środowisko, nie musze ich też po dwóch latach "utylizować".
Samochód jest lżejszy a więc mniej zużywam drogę i opony, a ich wytworzenie też kosztuje i zatruwa.
I tak można jeszcze długo.  :-)

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik   :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

10 Data: Lipiec 25 2012 18:42:42
Temat: Re: koniec diesli
Autor: anacron 

W dniu 2012-07-25 18:33, WW pisze:

W dniu 2012-07-25 18:16, anacron pisze:

Na trasie się nie liczy, średnie w granicach 5,5l.

To i tak mniej od "ekologicznego" Priusa.  :-)
A tu się zgadzamy, te niby ekologiczne samochody są tylko "chłytem małketingowym". Silnik wysokoprężny jest najbardziej sprawnym silnikiem spalinowym i do tego z 1 tony ropy naftowej wytworzymy więcej oleju napędowego niż benzyny, ale chyba najbardziej ekologicznym paliwem kopalnym jest w tej chwili gaz. Z dużym naciskiem na "chyba".

--
anacron

11 Data: Lipiec 25 2012 23:49:21
Temat: Re: koniec diesli
Autor: Adam Adamaszek 

W dniu środa, 25 lipca 2012 18:42:42 UTC+2 użytkownik anacron napisał:

małketingowym". Silnik wysokoprężny jest najbardziej sprawnym silnikiem
spalinowym i do tego z 1 tony ropy naftowej wytworzymy więcej oleju
napędowego niż benzyny,

Zgodnie z zasadą, że dowolna bzdura powtarzana wiele razy staje się prawdą?

http://wiki.answers.com/Q/How_many_gallons_of_Diesel_fuel_are_made_from_a_barrel_of_crude_oil
http://ask.metafilter.com/86901/Which-costs-more-to-make-diesel-or-gasoine

To na USA, w EU pewnie proporcje lekko inne, ale cudów nie ma - benzyny będzie znacznie więcej.

Diesle są popularne w EU tylko i wyłącznie z powodów podatkowych - w USA, gdzie podatkowych zachęt dla ON nie ma turbodiesle to nadal <5% rynku aut osobowych.

kopalnym jest w tej chwili gaz. Z dużym naciskiem na &quot;chyba&quot;.

Co by się nawet zgadzało z ekonomią, bo gaz jest także najtańszym paliwem.

pozdr
AA

12 Data: Lipiec 26 2012 12:23:31
Temat: Re: koniec diesli
Autor: anacron 

W dniu 2012-07-26 08:49, Adam Adamaszek pisze:

W dniu środa, 25 lipca 2012 18:42:42 UTC+2 użytkownik anacron napisał:

małketingowym&quot;. Silnik wysokoprężny jest najbardziej sprawnym silnikiem
spalinowym i do tego z 1 tony ropy naftowej wytworzymy więcej oleju
napędowego niż benzyny,

Zgodnie z zasadą, że dowolna bzdura powtarzana wiele razy staje się prawdą?

http://www.youtube.com/watch?v=D3E_buz-- tY 3:18 posłuchaj, a potem pieprz głupoty.


--
anacron

13 Data: Lipiec 26 2012 09:59:11
Temat: Re: koniec diesli
Autor: Robert_J 

...z 1 tony ropy naftowej wytworzymy więcej oleju napędowego niż benzyny

To akurat jest nieprawda. Średnio ok. 2 razy więcej benzyny niż ON ;-)

14 Data: Lipiec 26 2012 12:44:39
Temat: Re: koniec diesli
Autor: anacron 

W dniu 2012-07-26 09:59, Robert_J pisze:

...z 1 tony ropy naftowej wytworzymy więcej oleju napędowego niż benzyny

To akurat jest nieprawda. Średnio ok. 2 razy więcej benzyny niż ON ;-)

Tak, robiąc i benzynę i olej napędowy, ale gdyby nie produkować benzyn to oleju napędowego da się wyprodukować więcej, Rozumiesz różnicę?

--
anacron

15 Data: Lipiec 26 2012 12:52:14
Temat: Re: koniec diesli
Autor: Robert_J 

Tak, robiąc i benzynę i olej napędowy, ale gdyby nie produkować benzyn to oleju napędowego da się wyprodukować więcej, Rozumiesz różnicę?

Czyli wg Ciebie nagle magicznie zmieni się zawartość procentowa poszczególnych frakcji? ;-)))

16 Data: Lipiec 26 2012 13:00:50
Temat: Re: koniec diesli
Autor: anacron 

W dniu 2012-07-26 12:52, Robert_J pisze:

Tak, robiąc i benzynę i olej napędowy, ale gdyby nie produkować benzyn
to oleju napędowego da się wyprodukować więcej, Rozumiesz różnicę?

Czyli wg Ciebie nagle magicznie zmieni się zawartość procentowa
poszczególnych frakcji? ;-)))

Podałem wyżej link do Sondy (posłuchaj), tego samego uczono mnie w szkole (dziwnym przypadkiem).

--
anacron

17 Data: Lipiec 26 2012 19:24:02
Temat: Re: koniec diesli
Autor: J.F 

Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości
W dniu 2012-07-26 12:52, Robert_J pisze:

Tak, robiąc i benzynę i olej napędowy, ale gdyby nie produkować benzyn
to oleju napędowego da się wyprodukować więcej, Rozumiesz różnicę?

Czyli wg Ciebie nagle magicznie zmieni się zawartość procentowa
poszczególnych frakcji? ;-)))

Podałem wyżej link do Sondy (posłuchaj), tego samego uczono mnie w szkole (dziwnym przypadkiem).

A szczegolow nie uczono ? W Sondzie tez nie wyjasnili ?
Bo Robert ma racje ... w jaki sposob chcesz zmienic zawartosc frakcji ?

Owszem, mozna podjac decyzje polityczna i stwierdzic ze CPN moze sprzedawac mieszanke asfaltu z benzyna jako olej napedowy. Ale to tylko w PRL.
Troche pewnie mozna nagiac sklady obu paliw i przestawic obie wydajnosci - ale to raczej niewiele da.
Mozna podjac decyzje polityczna i kupic inna rope - ale to nie w PRL.

No i w koncu mozna zastosowac cracking i/lub reforming. Wrecz teraz jest chyba powszechnie stosowany. I stad byc moze rozne dane - ze np z uzyciem crackingu z ropy powstaje znacznie wiecej benzyny niz ON. Ale w USA, gdzie jest zbyt na wiecej benzyny :-) Ale destylacja tego nie nazwe.

Ale czy w czasach Sondy cracking byl rownie powszechnie stosowany ? Szczegolnie w PRL ?

J.

18 Data: Lipiec 27 2012 10:54:06
Temat: Re: koniec diesli
Autor: MichałG 

J.F pisze:


Ale czy w czasach Sondy cracking byl rownie powszechnie stosowany ? Szczegolnie w PRL ?

Był - technologia 'stara jak swiat'... ;)
Pozdrawiam
Michał

19 Data: Lipiec 26 2012 13:16:44
Temat: Re: koniec diesli
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-07-26 12:52, Robert_J pisze:

Czyli wg Ciebie nagle magicznie zmieni się zawartość procentowa poszczególnych frakcji? ;-)))

Nie, magia to nie jest... tylko nie wiem ile i w którą stronę opłaca się. Łamać łańcuchy łatwiej niż sklejać...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

20 Data: Lipiec 26 2012 13:14:58
Temat: Re: koniec diesli
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-07-26 09:59, Robert_J pisze:

...z 1 tony ropy naftowej wytworzymy więcej oleju napędowego niż benzyny

To akurat jest nieprawda. Średnio ok. 2 razy więcej benzyny niż ON ;-)

A to nie jest tak, że tyle wytwarzamy, bo tyle chcemy?
Czy piszesz o naturalnej, najtańszej rafinacji frakcji, bez żadnych crackingów?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

21 Data: Lipiec 25 2012 20:59:19
Temat: Re: koniec diesli
Autor: Czeslawek 

W dniu 2012-07-25 18:33, WW pisze:

W dniu 2012-07-25 18:16, anacron pisze:

Na trasie się nie liczy, średnie w granicach 5,5l.


To i tak mniej od "ekologicznego" Priusa. :-)
A do tego nie potrzebuje baterii, których wytworzenie kosztuje i nieźle
zatruwa środowisko, nie musze ich też po dwóch latach "utylizować".
Samochód jest lżejszy a więc mniej zużywam drogę i opony, a ich
wytworzenie też kosztuje i zatruwa.

Cały myk polega na tym, że zatruwa w Chinach a nie w EU. Zresztą cały wzrost efektywności energetycznej i spadek emisji CO2 w krajach zachodnich EU, oparty jest na wyprowadzeniu najbardziej energochłonnych fabryk do Chin.


--
Pozdrawiam,
Czesławek

22 Data: Lipiec 26 2012 07:27:58
Temat: Re: koniec diesli
Autor: Agent 


Użytkownik "WW"  napisał w wiadomości

W dniu 2012-07-25 18:16, anacron pisze:

Na trasie się nie liczy, średnie w granicach 5,5l.


To i tak mniej od "ekologicznego" Priusa.  :-)
A do tego nie potrzebuje baterii, których wytworzenie kosztuje i nieźle zatruwa środowisko, nie musze ich też po dwóch latach "utylizować".
Samochód jest lżejszy a więc mniej zużywam drogę i opony, a ich wytworzenie też kosztuje i zatruwa.
I tak można jeszcze długo.  :-)

Baterii pewnie się nie utylizuje tylko recyklinguje a Yaris hybryda waży tyle co zwykły


23 Data: Lipiec 25 2012 18:50:35
Temat: Re: koniec diesli
Autor: Cavallino 


Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości grup

W dniu 2012-07-25 14:04, WW pisze:
Nie jest.
Mały diesel pali ok 4 l/100 a ekologiczna hybryda 6/100 i jeszcze
niszczy drogi i środowisko.

To ja mam dużego, lub przynajmniej średniego (1.4) :)

W ten sam sposób ta hybryda też nie spali 6.

24 Data: Lipiec 25 2012 14:54:29
Temat: Re: koniec diesli
Autor: J.F 

Użytkownik "WW"  napisał w wiadomości grup
W dniu 2012-07-25 13:31, J.F pisze:

Podatki przeciez jakies musza byc, moze dzieki temu zaplaca wszyscy po
rowno, a nie "sprawiedliwie " :-)
Po równo, np. po menażce.

Lepiej rowno, niz sprawiedliwie ja bogaty wiecej :-P

Poza tym koszt transportu mozna zmniejszac, np minimalizujac odleglosc
... i pusciej sie od tego zrobi na drogach :-)
Masz patent na ściśniecie Ziemi?

Jak sobie patrze w wroclawskim sklepie na maslo z Kamiennej gory (~100km), lodowke mastercook z warszawskiego magazynu, lampe z Chin .... to chyba mam ..

Za to trzeba przyznac ze wiara w oszczednosc diesla jest przesadzona,
Nie jest.
Mały diesel pali ok 4 l/100

Ja tam takiego nie znam

a ekologiczna hybryda 6/100 i jeszcze  niszczy drogi i środowisko.

Jak sobie wchodze na spritmonitor, wybieram np Megane o mocy 90-110PS, rocznik 2010-11, reczna skrzynia, min 5000km, to mi wychodzi dla benzyny srednia 7.70, min 6.91.
Dla diesla 5.67 srednio, 4.72 minimalnie.

A teraz przelicz na kilogramy paliwa ...

a i smrodzi jednak bardziej.
Nowsze, zadbane, nie smrodzą.

Smrodza. Daje sie wyczuc ze diesel.

I ON drozeje ... moze to jednak dobry pomysl zeby duze samochody
jezdzily na ON, a male na benzyne :-)

Kolejny cudowny pomysł urzędników.
To ci sami, co nas w kryzys wciągnęli a teraz będą z niego wyciągać - nieprawdaż?

Ale dlaczego akcyza na benzyne ma byc wyzsza od tej na ON ? Bo tak to obecnie wyglada ... znow na kg liczone ...

J.

25 Data: Lipiec 25 2012 14:56:43
Temat: Re: koniec diesli
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

a i smrodzi jednak bardziej.
Nowsze, zadbane, nie smrodzą.

Smrodza. Daje sie wyczuc ze diesel.

perfumy teżda się rozpoznać po zapachu. Ale to nie znaczy, że smrodzą...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę
zmienić,  odwagi, abym zmieniał to, co mogę zmienić,  i szczęścia,
aby mi się jedno z drugim nie popieprzyło."  Stephen King

26 Data: Lipiec 25 2012 20:33:16
Temat: Re: koniec diesli
Autor: Jackare 

Użytkownik "WW"  napisał w wiadomości

Poza tym koszt transportu mozna zmniejszac, np minimalizujac odleglosc
... i pusciej sie od tego zrobi na drogach :-)

Masz patent na ściśniecie Ziemi?



kolej, i transport wodny.

27 Data: Lipiec 25 2012 13:55:47
Temat: Re: koniec diesli
Autor: =Marcos= 

Wszystko, co kopiłeś i jeszcze kupisz, zostało przywiezione.
Takimi dużymi samochodami z silnikami Diesla.
Nadal uważasz, że to "niegłupie"?

Ja uważam, że to niegłupie. Mimo iż jeżdżę dieslem.
Trzeba motywować przenoszenie transportu na tory. Drogi nie będą się niszczyć.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdjęcia

28 Data: Lipiec 25 2012 14:14:19
Temat: Re: koniec diesli
Autor: WW 

W dniu 2012-07-25 13:55, =Marcos= pisze:

Wszystko, co kopiłeś i jeszcze kupisz, zostało przywiezione.
Takimi dużymi samochodami z silnikami Diesla.
Nadal uważasz, że to "niegłupie"?

Ja uważam, że to niegłupie. Mimo iż jeżdżę dieslem.
Trzeba motywować przenoszenie transportu na tory. Drogi nie będą się
niszczyć.


Już dziś znacząca cześć budżetu "drogowego" idzie na kolejowy.
Kolej jest droższa i dużo mnie elastyczna a funkcjonuje tylko dlatego, że nie płaci za grunty które zajmuje. Poza tym dotuje je państwo czyli my.
Gdyby ten zabytek XIX wieku zlikwidować a tory zalać asfaltem, powstał by bardzo szybki i prosty system dróg, dalece efektywniejszy od ciuchci, które je teraz zajmują.


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

29 Data: Lipiec 25 2012 14:39:08
Temat: Re: koniec diesli
Autor: J.F 

Użytkownik "WW"  napisał w wiadomości
W dniu 2012-07-25 13:55, =Marcos= pisze:

Ja uważam, że to niegłupie. Mimo iż jeżdżę dieslem.
Trzeba motywować przenoszenie transportu na tory. Drogi nie będą się
niszczyć.

Już dziś znacząca cześć budżetu "drogowego" idzie na kolejowy.
Kolej jest droższa i dużo mnie elastyczna a funkcjonuje tylko dlatego, że nie płaci za grunty które zajmuje.

No, akurat drogi tez nie placa. Czesto nie placa.

Poza tym dotuje je państwo czyli my.
Gdyby ten zabytek XIX wieku zlikwidować a tory zalać asfaltem, powstał by bardzo szybki i prosty system dróg, dalece efektywniejszy od ciuchci, które je teraz zajmują.

Nie bardzo. Jak popatrzysz to czesto sa dwa tory - autostrada to to nie jest. Bezkolizyjnosc - w znikomym stopniu.
Jak spojrzysz na mape sieci wschodniej rubiezy - to jest w ogole dramat.

A wegiel trzeba po kraju rozwozic i tu jeden pociag jest jednak lepszy niz setka tirow .. i paliwo z rafinerii trzeba rozwozic :-)

Ale jak sobie pomysle ze mialbym towar dowiezc na najblizszy dworzec, tam przeladowac na wagon, potem by sobie postal czekajac na lepsze czasy, potem by pilnie wzywali do odbioru straszac karami. Potem trzeba dowiezc do klienta .... a niech sp*, za 5h kierowca bedzie u celu.

Moze kiedys, jak powstanie jakis prawdziwy przewoznik, zadzwonie, przyjedzie podstawic drugi kontener, odbierze pierwszy, jutro kontener bedzie dowieziony do klienta ... tylko ze prawdziwemu przewoznikowi tez sie nie bedzie oplacalo odwozic tego na bocznice, skoro moze zawiezc bezposrednio :-)

J.

30 Data: Lipiec 25 2012 16:09:39
Temat: Re: koniec diesli
Autor: WW 

W dniu 2012-07-25 14:39, J.F pisze:

Nie bardzo. Jak popatrzysz to czesto sa dwa tory - autostrada to to nie
jest. Bezkolizyjnosc - w znikomym stopniu.

Teren kolejowy jest znacznie szerszy niż same tory.

Jak spojrzysz na mape sieci wschodniej rubiezy - to jest w ogole dramat.

To jak maja tyle towarów szybko, sprawnie i tanio dostarczać do sklepów we wszystkich miejscowościach wsiach i przysiółkach?


A wegiel trzeba po kraju rozwozic i tu jeden pociag jest jednak lepszy
niz setka tirow .. i paliwo z rafinerii trzeba rozwozic :-)

Dolicz też koszty przeładunku i magazynowania.

Ale jak sobie pomysle ze mialbym towar dowiezc na najblizszy dworzec,
tam przeladowac na wagon, potem by sobie postal czekajac na lepsze
czasy, potem by pilnie wzywali do odbioru straszac karami. Potem trzeba
dowiezc do klienta .... a niech sp*, za 5h kierowca bedzie u celu.

Sam widzisz.  :-)


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

31 Data: Lipiec 25 2012 17:03:08
Temat: Re: koniec diesli
Autor: J.F 

Użytkownik "WW"  napisał w wiadomości grup
W dniu 2012-07-25 14:39, J.F pisze:

Nie bardzo. Jak popatrzysz to czesto sa dwa tory - autostrada to to nie
jest. Bezkolizyjnosc - w znikomym stopniu.
Teren kolejowy jest znacznie szerszy niż same tory.

Pas drogowy rowniez.
O ile pamietam to dla autostrady cos 60m - ambitnie, biorac pod uwage ze to zasadniczo na 4 pasy ruchu po 3.5m plus dwa pobocza,

Jak spojrzysz na mape sieci wschodniej rubiezy - to jest w ogole dramat.
To jak maja tyle towarów szybko, sprawnie i tanio dostarczać do sklepów we wszystkich miejscowościach wsiach i przysiółkach?

Ja tylko o tym ze przerobki tam torowisk na drogi wiele nowych drog nie uzyskamy :-)

A poza tym ... minie 30 lat, ropa sie zacznie konczyc, i bedziemy przerabiac drogi na torowiska :-)

A wegiel trzeba po kraju rozwozic i tu jeden pociag jest jednak lepszy
niz setka tirow .. i paliwo z rafinerii trzeba rozwozic :-)

Dolicz też koszty przeładunku i magazynowania.

Ciagle sie wozi koleja, wiec widac taniej :-)

J.

32 Data: Lipiec 25 2012 18:41:52
Temat: Re: koniec diesli
Autor: WW 

W dniu 2012-07-25 17:03, J.F pisze:
as drogowy rowniez.

O ile pamietam to dla autostrady cos 60m - ambitnie, biorac pod uwage ze
to zasadniczo na 4 pasy ruchu po 3.5m plus dwa pobocza,

A na drogi typu "S" już wystarczy?

Ja tylko o tym ze przerobki tam torowisk na drogi wiele nowych drog nie
uzyskamy :-)

Będą i inne korzyści. Masa kasy, dziś topiona w kolej, będzie mogła wspomóc drogownictwo. Popatrz ile wartościowego, uzbrojonego terenu w samym centrum  wróciło by do Warszawy, jakby zlikwidować kolej z przybudówkami. W innych dużych miastach podobnie.

A poza tym ... minie 30 lat, ropa sie zacznie konczyc, i bedziemy
przerabiac drogi na torowiska :-)

A kolej to na co jeździ?

A wegiel trzeba po kraju rozwozic i tu jeden pociag jest jednak lepszy
niz setka tirow .. i paliwo z rafinerii trzeba rozwozic :-)

Trzeba na całość spojrzeć. Węgiel, to dystrybucja energii i tym trzeba się zając a nie bezrozumnie kontynuować działania z XIX w.

Dolicz też koszty przeładunku i magazynowania.

Ciagle sie wozi koleja, wiec widac taniej :-)

Żadna ze znanych mi mniejszych firm nie wozi nic koleją, a dużych...już nie ma.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik   :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

33 Data: Lipiec 25 2012 19:25:54
Temat: Re: koniec diesli
Autor: PK 

On 2012-07-25, WW  wrote:

Będą i inne korzyści. Masa kasy, dziś topiona w kolej, będzie mogła
wspomóc drogownictwo. Popatrz ile wartościowego, uzbrojonego terenu w
samym centrum  wróciło by do Warszawy, jakby zlikwidować kolej z
przybudówkami. W innych dużych miastach podobnie.

Nie wiem jak to miasto egzystowałoby bez kolei, ale masz rację
- niewątpliwie terenu by było więcej. A jakby się wszyscy stąd wynieśli,
to dopiero byłby luz :D.

A kolej to na co jeździ?

Rzecz w tym, że na cokolwiek.
Samochody jeżdżÄ… tylko na baterie (nieefektywnie) i na łatwe w obróbce
substancje wysokoenergetyczne, których ubywa szybciej niż przybywa.

Chyba że np. nie przeszkadza Ci fakt, że musiałbyś zamocować do auta
pantograf i jeździć tylko tam, gdzie wiszą druty. Transportu masowego
to nie rozwiązuje (bo niczego lepszego od kolei nie ma i nie będzie),
ale problem kończących się kopalin by zniknął :).

pozdrawiam,
PK

34 Data: Lipiec 26 2012 09:15:19
Temat: Re: koniec diesli
Autor: WW 

W dniu 2012-07-25 21:25, PK pisze:

Nie wiem jak to miasto egzystowałoby bez kolei, ale masz rację
- niewątpliwie terenu by było więcej. A jakby się wszyscy stąd wynieśli,
to dopiero byłby luz :D.

U nas, w Łodzi, właśnie zburzyli dworzec w centrum miasta i za niesamowita kasę chcą nowy wkopać pod ziemie. Na wierzchu ma być "kultura".
Ma to związek z kolejami dużych prędkości, które to zostały właśnie odłożone ad Kalendas Graecas.
Znacznie taniej i rozsądniej było by wyprowadzić dworzec na obrzeża, a ogromny teren w samym centrum rozsądnie zagospodarować.
Powodzenie kolei w dużym stopniu warunkuje fatalna jakość i sieć dróg w Polsce.
Uważam, że podobnie, jak w przypadku autostrad, istnieje tajne porozumienie, aby nie konserwować dróg alternatywnych.
Koszty przewozu koleją też są obarczone błędem, bo podaje się tylko sam koszt przewozu a nie dodaje gigantycznych kosztów utrzymania infrastruktury niezbędnej do jej funkcjonowania. Jak policzymy wszystkie koszty, w tym zwolnienia podatkowe i dotacje, to kolej jest najdroższą formą przewozu!


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik   :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

35 Data: Lipiec 31 2012 13:25:37
Temat: Re: koniec diesli
Autor: Sebastian Kaliszewski 

WW wrote:

W dniu 2012-07-25 21:25, PK pisze:

Nie wiem jak to miasto egzystowałoby bez kolei, ale masz rację
- niewątpliwie terenu by było więcej. A jakby się wszyscy stąd wynieśli,
to dopiero byłby luz :D.

U nas, w Łodzi, właśnie zburzyli dworzec w centrum miasta i za niesamowita kasę chcą nowy wkopać pod ziemie. Na wierzchu ma być "kultura".
Ma to związek z kolejami dużych prędkości, które to zostały właśnie odłożone ad Kalendas Graecas.
Znacznie taniej i rozsądniej było by wyprowadzić dworzec na obrzeża, a ogromny teren w samym centrum rozsądnie zagospodarować.
Powodzenie kolei w dużym stopniu warunkuje fatalna jakość i sieć dróg w Polsce.

Czy powodzenie kolei niemieckich w dużym stopniu warunkuje fatalna jakość tamtejszych dróg? :)

Uważam, że podobnie, jak w przypadku autostrad, istnieje tajne porozumienie, aby nie konserwować dróg alternatywnych.
Koszty przewozu koleją też są obarczone błędem, bo podaje się tylko sam koszt przewozu a nie dodaje gigantycznych kosztów utrzymania infrastruktury niezbędnej do jej funkcjonowania.

Jak się nie podaje? PKP masz podzielone na spółki -- można sprawdzić która ma dochody a która przynosi straty.

\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

36 Data: Sierpien 01 2012 11:18:24
Temat: Re: koniec diesli
Autor: WW 

W dniu 2012-07-31 13:25, Sebastian Kaliszewski pisze:

Jak się nie podaje? PKP masz podzielone na spółki -- można sprawdzić
która ma dochody a która przynosi straty.

Raport NIK z 2008 r.
Przerwano kontrolę całościową, bo z uwagi na brak dokumentów rejestracyjnych i bałagan w dokumentach, inspektorzy nie byli w stanie zidentyfikować wszystkich podmiotów gospodarczych związanych z transportem kolejowym.

A co do Niemiec, to ile trzeba by było włożyć w PKP, aby im dorównała?
Dziś często czas przejazdu koleją, tam nie u nas, jest krótszy od czasu przelotu, licząc z dojazdami i kretyńską odprawą.


Pozdrawiam
WW
„Tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem
  Polska będzie wiochą a Polak burakiem”.

37 Data: Lipiec 26 2012 08:46:52
Temat: Re: koniec diesli
Autor: J.F. 

Dnia Wed, 25 Jul 2012 18:41:52 +0200, WW napisał(a):

W dniu 2012-07-25 17:03, J.F pisze:
O ile pamietam to dla autostrady cos 60m - ambitnie, biorac pod uwage ze
to zasadniczo na 4 pasy ruchu po 3.5m plus dwa pobocza,
A na drogi typu "S" już wystarczy?

W starych chyba nie - S wymaga cos 50m, a tu obok toru prywatne pole :-)

Ja tylko o tym ze przerobki tam torowisk na drogi wiele nowych drog nie
uzyskamy :-)
Będą i inne korzyści. Masa kasy, dziś topiona w kolej, będzie mogła
wspomóc drogownictwo. Popatrz ile wartościowego, uzbrojonego terenu w
samym centrum  wróciło by do Warszawy, jakby zlikwidować kolej z
przybudówkami. W innych dużych miastach podobnie.

Owszem, ale juz w terenie wschodnim jest znacznie gorzej - wiel drog nie
przybedzie jak tory na nie zamienisz.

Widziales ?
http://www.kolej.one.pl/mapy/1/1088025256.png

A poza tym ... minie 30 lat, ropa sie zacznie konczyc, i bedziemy
przerabiac drogi na torowiska :-)
A kolej to na co jeździ?

Na wegiel, na uran, na wode, na wiatr, na slonce ...

A wegiel trzeba po kraju rozwozic i tu jeden pociag jest jednak lepszy
niz setka tirow .. i paliwo z rafinerii trzeba rozwozic :-)
Trzeba na całość spojrzeć. Węgiel, to dystrybucja energii i tym trzeba
się zając a nie bezrozumnie kontynuować działania z XIX w.

Poroponujesz zelektryfikowac drogi, czy rurociagi paliwowe zrobic do kazdej
stacji ? :-)

Dolicz też koszty przeładunku i magazynowania.
Ciagle sie wozi koleja, wiec widac taniej :-)
Żadna ze znanych mi mniejszych firm nie wozi nic koleją, a dużych...już
nie ma.

Cos ta kolej wozi, wiec widac sa :-)


J.

38 Data: Lipiec 25 2012 19:10:08
Temat: Re: koniec diesli
Autor: MichałG 

W dniu 2012-07-25 13:55, =Marcos= pisze:

Wszystko, co kopiłeś i jeszcze kupisz, zostało przywiezione.
Takimi dużymi samochodami z silnikami Diesla.
Nadal uważasz, że to "niegłupie"?

Ja uważam, że to niegłupie. Mimo iż jeżdżę dieslem.
Trzeba motywować przenoszenie transportu na tory. Drogi nie będą się
niszczyć.

"bocznica w kazdym domu" !!! ;)

:M

39 Data: Lipiec 26 2012 17:35:06
Temat: Re: koniec diesli
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "=Marcos="

Wszystko, co kopiłeś i jeszcze kupisz, zostało przywiezione.
Takimi dużymi samochodami z silnikami Diesla.
Nadal uważasz, że to "niegłupie"?

Ja uważam, że to niegłupie. Mimo iż jeżdżę dieslem.
Trzeba motywować przenoszenie transportu na tory. Drogi nie będą się niszczyć.

.... i rozwiniemy technikę kolejową tak, że nawet na księżyc koleją dojedziemy.

40 Data: Lipiec 25 2012 12:03:35
Temat: Re: koniec diesli
Autor: Marcin N 

W dniu 2012-07-25 11:16, J.F pisze:

http://moto.pl/MotoPL/1,90109,11569840,Diesel_za_7_zl_litr__Tego_chce_UE.html


"Europarlament będzie dziś debatował nad wnioskiem Komisji Europejskiej,
która chce podnieść podatek od oleju napędowego we wszystkich krajach
Wspólnoty. Podwyżkę tłumaczy się względami... ekologicznymi
W Niemczech podwyżka wyniosłaby 22 eurocenty, czyli prawię złotówkę na
litrze"

Tak to jest, jak wychodzeniem z kryzysu zajmują się te same osoby, które do kryzysu doprowadziły. Umieją tylko wydawać więcej niż zarabiają...

--
MN

41 Data: Lipiec 25 2012 13:40:07
Temat: Re: koniec diesli
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-07-25 12:03, Marcin N pisze:

Tak to jest, jak wychodzeniem z kryzysu zajmują się te same osoby, które do kryzysu doprowadziły. Umieją tylko wydawać więcej niż zarabiają...

Zgodnie z przysłowiem, że zegarek może nareperować tylko ten kto go zepsuł :)
A przysłowia, wiadomo, mądrością narodów :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

42 Data: Lipiec 25 2012 14:50:29
Temat: Re: koniec diesli
Autor: anacron 

W dniu 2012-07-25 11:16, J.F pisze:

http://moto.pl/MotoPL/1,90109,11569840,Diesel_za_7_zl_litr__Tego_chce_UE.html


"Europarlament będzie dziś debatował nad wnioskiem Komisji Europejskiej,
która chce podnieść podatek od oleju napędowego we wszystkich krajach
Wspólnoty. Podwyżkę tłumaczy się względami... ekologicznymi
W Niemczech podwyżka wyniosłaby 22 eurocenty, czyli prawię złotówkę na
litrze"

Artykuł z 19.04.2012 11:17 - gdybyś nie wiedział, to nie przeszło...


--
anacron

43 Data: Lipiec 25 2012 15:32:24
Temat: Re: koniec diesli
Autor: J.F 

Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości grup

http://moto.pl/MotoPL/1,90109,11569840,Diesel_za_7_zl_litr__Tego_chce_UE.html
Artykuł z 19.04.2012 11:17 - gdybyś nie wiedział, to nie przeszło...

Warto wiedziec ... ale kiedys jeszcze moze przejsc :-)

Unijni politycy od dawna mieli pomysl wyrownania cen ON, bo to nie moze tak byc ze kierowca tankuje np w Polsce i przejezdza cale Niemcy nie placac :-)

Ale teraz chyba pomysly sie zmniejszyly, szczegolnie odkad Niemcy opodatkowali ciezarowki bezposrednio :-)

J.

44 Data: Lipiec 25 2012 06:45:38
Temat: Re: koniec diesli
Autor: PJ 

//Unijni politycy od dawna mieli pomysl wyrownania cen ON, bo to nie
moze tak byc ze kierowca tankuje np w Polsce i przejezdza cale Niemcy
nie placac :-)

to tzw "wyrownywanie szans" dla niemieckich firm .... wszyscy musza
byc tak drodzy jak oni :-)

//Ale teraz chyba pomysly sie zmniejszyly, szczegolnie odkad Niemcy
opodatkowali ciezarowki bezposrednio :-)

kasy zawsze za malo ... ale mozemy byc dumni bo w ten sposob wspieramy
posrednio biednych Grekow, Hiszpanow itp

P.

45 Data: Lipiec 25 2012 20:44:52
Temat: Re: koniec diesli
Autor: jerzu 

On Wed, 25 Jul 2012 14:50:29 +0200, anacron
wrote:

Artykuł z 19.04.2012 11:17 -

Napisał ten, co przytoczył artykuł sprzed półtora roku.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

46 Data: Lipiec 25 2012 05:58:10
Temat: Re: koniec diesli
Autor: PJ 

//Podwyżkę tłumaczy się względami... ekologicznymi

od kiedy wyszlo ze tzw strefy ekologiczne w centrach niemieckich miast
nic nie daly, patent "na ekologa" zaczyna zawodzic ..

//W Niemczech podwyżka wyniosłaby 22 eurocenty, czyli prawię złotówkę
na litrze"

he he i mam uwierzyc ze nie podniosa cen na benzyne ? poza tym Niemcy
sa przeciw, Merkel przed wyborami sie nie podlozy, najpierw trzeba
wprowadzic podatek od osobowek ...

//moze to nawet nieglupie ...

sprytne i cwane o ile po drugiej stronie siedzi jakas kapusta bez
glowy :-) KE to kupa biurokratow sterowana przez lobbystow, przyklepia
wszystko o ile sponsor zamozny ...na szczescie takie numery wymagaja
zatwierdzenia przez kazdy kraj z osobna wiec dopiero kiedy Donald
przesiadzie sie na LPG nalezy zaczac sie bac ...

PS numer z filtrami czasteczek stalych nie odstraszyl ludzi od aut na
ON wiec znow probuja w imie idei, jezdzijcie drozej czyli mniej tak
bedzie dla nas lepiej :-)

P.

47 Data: Lipiec 25 2012 20:43:01
Temat: Re: koniec diesli
Autor: Jackare 

Użytkownik "PJ"  napisał w wiadomości //Podwyżkę tłumaczy się względami... ekologicznymi

PS numer z filtrami czasteczek stalych nie odstraszyl ludzi od aut na
ON wiec znow probuja w imie idei, jezdzijcie drozej czyli mniej tak
bedzie dla nas lepiej :-)

To jest jedna wielka ściema. Ekoterroryzm nie ekologia. Ubiegły tydzień u jednego z klientów. Nowa ładowarka cat z filtrem cząstek stałych. ECU przestawia maszynę w tryb dopalania filtra i co ileś motogodzin maszyna przechodzi w ten tryb przechodzi. Polega to na tym że maszyna staje, wrzuca luz i wolne obroty i chodzi dopóki ECU nie uzna że dopalł. I tak sobie stoi na placu i pracuje na wolnych obrotach przez godzinę. W tym czasie nie da się pracować. Traci się czas i paliwo czyli pieniądze. Maszyna w tym czasie produkuje spaliny i ciepło. Ekologia, kurwa ich mać.....

48 Data: Lipiec 25 2012 20:30:21
Temat: Re: koniec diesli
Autor: Jackare 

Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości

http://moto.pl/MotoPL/1,90109,11569840,Diesel_za_7_zl_litr__Tego_chce_UE.html

"Europarlament będzie dziś debatował nad wnioskiem Komisji Europejskiej, która chce podnieść podatek od oleju napędowego we wszystkich krajach Wspólnoty. Podwyżkę tłumaczy się względami... ekologicznymi
W Niemczech podwyżka wyniosłaby 22 eurocenty, czyli prawię złotówkę na litrze"

moze to nawet nieglupie ...

J.

Kazdy nawet bzdurny argument jest dobry by dopierdolić ludziom i wyciągnąć im z kieszeni kolejne ciężko zarobine pieniądze w imię ogólnej szczęsliwości i ekoterroryzmu

koniec diesli



Grupy dyskusyjne