Grupy dyskusyjne   »   konserwacja podwozia: lakier czy baranek?

konserwacja podwozia: lakier czy baranek?



1 Data: Pa?dziernik 21 2015 09:42:39
Temat: konserwacja podwozia: lakier czy baranek?
Autor: sirapacz 

Jak zadbac lepiej o podwozie? w starym punciaku baranek pełnił rolę konstrukcyjną podłogi;) no i zastanawiam się co zrobić z obecnymi. Mają normalnie lakierowaną podlogę od spodu, bez jakichs sensancji korozyjnej. baranek z jednej strony ochroni przed kamieniami ale z drugiej obawiam się, że gdy jakiś wykwit rdzy pojawi się to go nie zauważÄ™ (bo baranek szczelnie przykryje).
co lepiej?
mam już kanał i mogę corocznie robić przegląd budy ale też nie widzi mi się latanie co roku i oglądanie podłóg wszystkich samochodów szukając ciapek 2x2mm...
sir



2 Data: Pa?dziernik 21 2015 03:15:15
Temat: konserwacja podwozia: lakier czy baranek?
Autor: Zenek Kapelinder 

Malowanie na czarno podwozi to zabieg w zasadzie dekoracyjny. Podwozia zbudowane są z wielu elementów e sobą połączonych. Zabezpieczenie dużych zewnętrznych powierzchni miękkimi grubymi warstwami jest ważne.. Ale o wiele ważniejsze jest zabezpieczenie to czego nie widać. Czyli połączenia pomiędzy elementami i wzmocnieniami. Profile zamknięte to się nazywa. I to te profile trzeba przede wszystkim zabezpieczyć od środka. Zabieg jest prosty o ile posiada się stosowne wyposażenie. Na przeciętny cztero drzwiowy samochód potrzeba ok 2 litry preparaty do zabezpieczania profili. Jesli w samochodzie są lub można do niego dokupić plastikowe nadkola to polecam przestrzenie za nad kołami zabezpieczać preparatem do profili zamkniętych a nie farbami do podwozi. Woskowe preparaty do profili są dobrymi penetrantami, zwłaszcza jak są gorące. Poza tym w upalne dni wosk robi się płynny i nawet jak jakiś element nie został dostatecznie dobrze zabezpieczony to jest spora szansa ze w czasie letnich upałów  wosk dojdzie do nie zabezpieczonych miejsc.

3 Data: Pa?dziernik 21 2015 12:50:51
Temat: Re: konserwacja podwozia: lakier czy baranek?
Autor: sirapacz 

W dniu 2015-10-21 o 12:15, Zenek Kapelinder pisze:

Malowanie na czarno podwozi to zabieg w zasadzie dekoracyjny. Podwozia zbudowane są z wielu elementów e sobą połączonych. Zabezpieczenie dużych zewnętrznych powierzchni miękkimi grubymi warstwami jest ważne. Ale o wiele ważniejsze jest zabezpieczenie to czego nie widać. Czyli połączenia pomiędzy elementami i wzmocnieniami. Profile zamknięte to się nazywa. I to te profile trzeba przede wszystkim zabezpieczyć od środka. Zabieg jest prosty o ile posiada się stosowne wyposażenie. Na przeciętny cztero drzwiowy samochód potrzeba ok 2 litry preparaty do zabezpieczania profili. Jesli w samochodzie są lub można do niego dokupić plastikowe nadkola to polecam przestrzenie za nad kołami zabezpieczać preparatem do profili zamkniętych a nie farbami do podwozi. Woskowe preparaty do profili są dobrymi penetrantami, zwłaszcza jak są gorące. Poza tym w upalne dni wosk robi się płynny i nawet jak jakiś element nie został dostatecznie dobrze zabezpieczony to jest spora szansa ze w czasie letnich upał
ów  wosk dojdzie do nie zabezpieczonych miejsc.

mam białe samochody więc malowałem wcześniej na biało podwozie - aby te kropki dało się zresztą zauważyć:)
profile konserwuje wtryskując w progi i rozbierając podłogę i boczki z tyłu (o dziwo znalazłem tam  w jednym miejscu ponad tylnym pasem całkiem sporo korozji - pewnikiem bity i spawany)

chodzuilo mi wlsnie o to czy przykryc barankiem by chronic przed kamieniami czy zrobie sobie tym krzywdę tylko

4 Data: Pa?dziernik 21 2015 16:21:48
Temat: Re: konserwacja podwozia: lakier czy baranek?
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  sirapacz pisze tak:

mam białe samochody więc malowałem wcześniej na biało podwozie -
aby te kropki dało się zresztą zauważyć:)

i chyba dobrze robiłeś. Ja maluje na jasno zielono, jasny groszek :)

Baranek to początek końca podłogi. Jak rudy wlezie pod niego to potem
odrywa się płatami. Ile tych kamieni uderzy w podłogę.

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

konserwacja podwozia: lakier czy baranek?



Grupy dyskusyjne