Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" napisał w
wiadomości
PMG pisze:
Mnie BAG kontrolował kilka razy i chyba tylko raz nie sprawdzali
kontrolbuch. Miałem wypełnioną.
A brak, lub źle wypełniona ile kosztuje ??
brak:
- pierwsza kontrola: 80eur
- druga kontrola: 800eur
- trzecia kontrola kontrola: 1500eur
- czwarta kontrola: zakaz poruszania sie po drogach w DE
zle wypelniona:
- nie wiem
zrodlo tu:
http://forum.trans.org/viewtopic.php?pid=566471
niemniej jednak w wypowiedziach formumowiczow z tamtego forum jest duzo
urban legend i nie jest w kilku przypadkach ponad wszelka watpliwosc tak jak
tam sobie radosnie tworzyli. np cytat: "Więc koledzy dowiedziałem się w
departamencie trasportu że nas obowiązują przepisy na Europie tak jak mamy w
Polsce więc zeszytu nie musimy prowdzić bo w Polsce nie trzeba. Tak samo ja
Niemcy do nas przyjeżdżają i nie muszą mieć gaśnic w samochodach bo u nich
tego prawo nie wymaga. Słowcy np muszą mieć u siebie komplet żarówek bo
grozi mandat więc muszą mieć komplet żarówek na całej Europie. A jak ktoś
dostanie mandat to idzie z tym do ambsady niemieckiej i sie odwołuje."
Tu to nawet nasz departament transportu sie myli (wypowiadaja sie w sprawie
niemieckich przepisow, sic!) bo nasza ambasada w berlinie
http://www.berlin.polemb.net/index.php?document=1230 pisze ze nie ma lekko i
ksiazke trzeba miec. Konwencja wiedenska nie ma tu nic do rzeczy, to
reguluje ustawa o transporcie podmiotowego kraju. Zreszta, konwencja
wiedenska mowi m.in. o wyposazeniu auta a nie rejestracji czasu pracy. To
okresla AETR i rozporzadznie 561/2006 na ktore niemcy sie powolali dla aut
2,8-3,5t.
i tyle :(
van der greg