Grupy dyskusyjne   »   korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)

korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)



1 Data: Pa?dziernik 10 2009 19:33:35
Temat: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: Maciek 


Mam zagwozdke. Kolega chce kupic cyfrowa lustrzanke i zapytal mnie (ha, ha)
o rade.
Problem w tym, ze jest dosc mocno ograniczony budzetem, a czesto robi
zdjecia w trudnych warunkach - zawody sportowe/spektakle/pokazy w slabo
oswietlonych pomieszczeniach, rajdy samochodowe itp. (w tej chwili uzywa
analoga i cyfrowego kompaktu). Padl wiec pomysl, ze moze zamiast kupowania
nowego sprzetu za ciezkie kpln byloby warto rozejrzec sie za uzywanym
korpusem polprofesjonalnym w dobrym stanie (a ewentualne przyszle nadwyzki
przeznaczyc na szkla). Np. cos klasy EOS-a 10D (kolega czcicielem
megapikseli nie jest, a ja go w tym popieram :) ).

Sam niestety nie umiem pomoc - rok czy dwa lata temu sam probowalem sie
wglebiac w temat, ale w koncu z braku czasu na robienie zdjec postanowilem
sie nie wyglupiac i zostalem przy poczciwym KM A200 i analogach.

W zwiazku z tym prosze o porady i mam przy okazji pytanie pomocnicze: czy
allegrowe ceny korpusow polprofesjonalnych sa reprezentatywne, czy da sie
znalezc rozsadny sprzet za troche mniejsze pieniadze?

--
pozdrawiam,
Maciek
"Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF



2 Data: Pa?dziernik 10 2009 19:50:02
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: Pan Piskorz 

Np. cos klasy EOS-a 10D (kolega czcicielem
megapikseli nie jest, a ja go w tym popieram :) ).


coś klasy eos-a 10D to kosztuje obecnie 1800 zł (nowe),
przy czym będzie wielokrotnie bardziej użyteczne,

niech sobie obejrzy samsunga GX-20,
za proponowaną cenę trudno o coś bardziej udanego
P.

3 Data: Pa?dziernik 10 2009 18:06:08
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor:

W poście
 Pan Piskorz nabazgrał:

niech sobie obejrzy samsunga GX-20,
za proponowaną cenę trudno o coś bardziej udanego

Tylko niech się pospieszy. Widziałem na forum Pentaksa jakieś
płacze, że skończyli produkować dwudziestkę.

--
  2  *  linux/kernel/panic.c
  143         /* Satisfy __attribute__((noreturn)) */
  144         for ( ; ; )
  145                 ;

4 Data: Pa?dziernik 10 2009 20:33:30
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: Maciek 

Dnia Sat, 10 Oct 2009 19:50:02 +0200, Pan Piskorz napisał(a):
 

coś klasy eos-a 10D to kosztuje obecnie 1800 zł (nowe),
przy czym będzie wielokrotnie bardziej użyteczne,

1800 to w tej chwili na pewno za duzo. Pisalem o ograniczeniu budzetowym
nie bez przyczyny - polowa z tej kwoty to maks.

A to raczej zaweza wybor do uzywanego sprzetu.

--
pozdrawiam,
Maciek
"Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF

5 Data: Pa?dziernik 10 2009 18:53:04
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor:

W poście
 Maciek nabazgrał:

coś klasy eos-a 10D to kosztuje obecnie 1800 zł (nowe),
przy czym będzie wielokrotnie bardziej użyteczne,

1800 to w tej chwili na pewno za duzo. Pisalem o ograniczeniu budzetowym
nie bez przyczyny - polowa z tej kwoty to maks.

A to raczej zaweza wybor do uzywanego sprzetu.

Niesamowicie. Ale 10D to i tak zły pomysł. Za 900pln powinno się udać
kupić coś nowszego z kitem.

--
  2  *  linux/kernel/panic.c
  143         /* Satisfy __attribute__((noreturn)) */
  144         for ( ; ; )
  145                 ;

6 Data: Pa?dziernik 10 2009 21:03:00
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: Maciek 

Dnia 10 Oct 2009 18:53:04 GMT,  napisał(a):

Niesamowicie. Ale 10D to i tak zły pomysł. Za 900pln powinno się udać
kupić coś nowszego z kitem.

No i tu sie wlasnie konczy moja wiedza - jeszcze z Canonem cos bym potrafil
wymyslec, ale z innymi markami nie bardzo: kumpel ma kilka porzadnych
szkiel na m42 i jedno czy dwa w jakims innym systemie, ktorego nazwy nie
pamietam, ale tez stare i manualne, podobno dobre. No i kombinowal w tym
kierunku, zeby sie obejsc bez kitowego szkla, a za jakis czas dokupic nowy
obiektyw, ale moze troche lepszej klasy niz kitowy.

--
pozdrawiam,
Maciek
"Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF

7 Data: Pa?dziernik 10 2009 19:21:42
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor:

W poście
 Maciek nabazgrał:

Niesamowicie. Ale 10D to i tak zły pomysł. Za 900pln powinno się udać
kupić coś nowszego z kitem.

No i tu sie wlasnie konczy moja wiedza - jeszcze z Canonem cos bym potrafil
wymyslec, ale z innymi markami nie bardzo: kumpel ma kilka porzadnych
szkiel na m42 i jedno czy dwa w jakims innym systemie, ktorego nazwy nie
pamietam, ale tez stare i manualne, podobno dobre. No i kombinowal w tym
kierunku, zeby sie obejsc bez kitowego szkla, a za jakis czas dokupic nowy
obiektyw, ale moze troche lepszej klasy niz kitowy.

Przy body z niższej półki szkła m42 to będzie mordęga. Potrzebujesz
albo dobrej matówki, albo live-view. Przy czym dobra matówka to nie
tylko ogólnie sensowny wizjer, ale też sama matówka lepsza niż to co
normalnie pakują do cyfrówek. Do Sony można kiedyś było kupić matówkę
do ostrzenia ręcznego za ~10pln. W innych systemach to będzie albo
majsterkowanie (da się przerobić samemu na swój system), albo matówka
od innego producenta - większy koszt niż kitowy obiektyw.

Inna sprawa, że te jego obiektywy mogą wcale nie zagrać dobrze
z cyfrówką. Kiedyś praktycznie nie było takiego wymogu jak
telecentryczność. Dlatego bardzo dobre obiektywy szerokokątne
z czasów filmowych na cyfrze mogą się okazać gorsze od najsłabszego
z kitów...


--
  2  *  linux/kernel/panic.c
  143         /* Satisfy __attribute__((noreturn)) */
  144         for ( ; ; )
  145                 ;

8 Data: Pa?dziernik 10 2009 21:25:42
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: KILu 

Użytkownik wrote:

W innych systemach to będzie albo
majsterkowanie (da się przerobić samemu na swój system), albo matówka
od innego producenta - większy koszt niż kitowy obiektyw.

Kilka miesiecy temu kupilem matowke z klinem i mikrorastrem do Pentaksa za
jakies 70 zl z wysylka (na eBay'u, oferta Kup Teraz). Zainstalowanie jej
to 30 sekund.
Pentax to ogolnie bardzo dobry wybor jesli chodzi o stare, manualne szkla.
Zarowno Pentax-K, jak i M42.

k,

9 Data: Pa?dziernik 10 2009 22:36:01
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: cef 

Użytkownik wrote:

Kiedyś praktycznie nie było takiego wymogu jak
telecentryczność. Dlatego bardzo dobre obiektywy szerokokątne
z czasów filmowych na cyfrze mogą się okazać gorsze od najsłabszego
z kitów...

Mógłbyś napisać coś więcej na ten temat?
Co miałoby wpływać na pogorszenie własnosci starego
szerokiego kąta w cyfrowym korpusie?

10 Data: Pa?dziernik 10 2009 23:06:23
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: PW 


Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości

Użytkownik wrote:

Mógłbyś napisać coś więcej na ten temat?
Co miałoby wpływać na pogorszenie własnosci starego
szerokiego kąta w cyfrowym korpusie?

Cholerna telecentryczność. Nie wierzyłem w to, aż sam się przekonałem. Stare szkła mają często dość małą w porównaniu z wymiarami matrycy średnicę tylnej soczewki, co powoduje, że promienie światła padają na brzeg matrycy pod dość odległym od pionu kątem. A że nad elementami światłoczułymi są soczewki skupiające, to światło padając na taką soczewkę pod kątem ulega rozproszeniu, a co gorsza trafia potem na sensor sąsiadujący z soczewką, a nie ten leżący pod nią. Efekt - fatalny spadek ostrości, promieniste rozmycie obrazu na brzegach kadru, nie do skorygowania w programach do obróbki rawów. Nowe szkła mają dużo większą tylną soczewkę, więc światło pada na brzegi matrycy bardziej prostopadle. To pogorszenie jakości widać mniej więcej od ogniskowych 40mm w dół dla FF, czyli od 28mm w dół dla matryc APS. Mam rosyjski (ha, radziecki) obiektyw MIR 24N 2/35 od Kiewa 19 z nikonowskim bagnetem i obraz z niego jest zupełnie kiszkowaty na brzegach przy FF, dużo gorszy od całkiem przeciętnych, ale nowych cyfrowych zoomów. Standard i dłuższe szkła są już OK.

zdrówka, PW

11 Data: Pa?dziernik 10 2009 23:10:23
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: PW 


Użytkownik "PW"  napisał w wiadomości


Cholerna telecentryczność. Nie wierzyłem w to, aż sam się przekonałem. Stare szkła mają często dość małą w porównaniu z wymiarami matrycy średnicę tylnej soczewki, co powoduje, że promienie światła padają na brzeg matrycy pod dość odległym od pionu kątem.

Autopoprawka, nie do końca chodzi o wymiary tylnej soczewki, raczej po prostu o inną konstrukcję optyczną :)

zdrówka, PW

12 Data: Pa?dziernik 10 2009 21:11:46
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: greenman 

Użytkownik "Maciek"  napisał

Dnia 10 Oct 2009 18:53:04 GMT,  napisał(a):
Niesamowicie. Ale 10D to i tak zły pomysł. Za 900pln powinno się udać
kupić coś nowszego z kitem.

No i tu sie wlasnie konczy moja wiedza - jeszcze z Canonem cos bym
potrafil
wymyslec, ale z innymi markami nie bardzo: kumpel ma kilka porzadnych
szkiel na m42 i jedno czy dwa w jakims innym systemie, ktorego nazwy nie
pamietam, ale tez stare i manualne, podobno dobre. ...

Daj spokoj.
Co on na tych imprezach sportowych bedzie robil - zdjecia w szatni?
Czy to moze imprezy szachowe albo brydzowe?
-- -

13 Data: Pa?dziernik 10 2009 13:36:51
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: StaM 

On 10 Paź, 22:11, "greenman"  wrote:

Użytkownik "Maciek"  napisał

> Dnia 10 Oct 2009 18:53:04 GMT,  napisał(a):
>> Niesamowicie. Ale 10D to i tak zły pomysł. Za 900pln powinno się udać
>> kupić coś nowszego z kitem.

Daj spokoj.
Co on na tych imprezach sportowych bedzie robil - zdjecia w szatni?
Czy to moze imprezy szachowe albo brydzowe?

Wyraznie napisal polprofesjonalne. To wedlug mnie Canon 40D 50D 5D,
Nikon D200 D300 D700.
Do zadan specjalnych Fuji s5pro. Z podstawowymi zoomami f2,8 No i
jasne stalki.
Pozdrawiam
StaM

14 Data: Pa?dziernik 11 2009 19:41:34
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: greenman 


Użytkownik "StaM"  napisał w wiadomości

On 10 Paź, 22:11, "greenman"  wrote:

Użytkownik "Maciek"  napisał

> Dnia 10 Oct 2009 18:53:04 GMT,  napisał(a):
>> Niesamowicie. Ale 10D to i tak zły pomysł. Za 900pln powinno się udać
>> kupić coś nowszego z kitem.

Daj spokoj.
Co on na tych imprezach sportowych bedzie robil - zdjecia w szatni?
Czy to moze imprezy szachowe albo brydzowe?

Wyraznie napisal polprofesjonalne. To wedlug mnie Canon 40D 50D 5D,
Nikon D200 D300 D700.
Do zadan specjalnych Fuji s5pro. Z podstawowymi zoomami f2,8 No i
jasne stalki.

-- -- -- -- --

Za 900 zlotych??? Z jasna stalka?
Daj namiary, to ja tez sobie kupie.
-- -

15 Data: Pa?dziernik 11 2009 11:57:26
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: StaM 

On 11 Paź, 20:41, "greenman"  wrote:

-- -- -- -- --

Za 900 zlotych??? Z jasna stalka?
Daj namiary, to ja tez sobie kupie.
-- -

"greenmen" Sledzisz mnie? Dotyczylo nie sumy, lecz okreslenia
polprofesjonalne,
bo chyba nazwanie c 10D z Heliosem jetst lekka przesada.
StaM

16 Data: Pa?dziernik 11 2009 12:03:29
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: StaM 


bo chyba nazwanie c 10D z Heliosem jetst lekka przesada.
StaM
Sam objektyw zalecany dla zaawansowanych amatorow
np. Tamron 17-50 f 2.8 juz bedzie kosztowal ponad wspomniane 900
zlotych.
StaM

17 Data: Pa?dziernik 12 2009 13:09:47
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: XX YY 

On 11 Okt., 20:41, "greenman"  wrote:

Użytkownik "StaM"  napisał w
On 10 Paź, 22:11, "greenman"  wrote:

> Użytkownik "Maciek"  napisał

> > Dnia 10 Oct 2009 18:53:04 GMT,  napisał(a):
> >> Niesamowicie. Ale 10D to i tak zły pomysł. Za 900pln powinno się udać
> >> kupić coś nowszego z kitem.
> Daj spokoj.
> Co on na tych imprezach sportowych bedzie robil - zdjecia w szatni?
> Czy to moze imprezy szachowe albo brydzowe?

Wyraznie napisal polprofesjonalne.


wg mnie polprofesjonalny to taki , ktorym polowe zdjec robisz
zarobkowo , zawodowo czyli profesjonalnie
a druga polowe robisz nieprofesjonalnie , czyli niezawodowo.


XXX

18 Data: Pa?dziernik 10 2009 22:20:14
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: Maciek 

Dnia Sat, 10 Oct 2009 21:11:46 +0100, greenman napisał(a):
 

Daj spokoj.
Co on na tych imprezach sportowych bedzie robil - zdjecia w szatni?
Czy to moze imprezy szachowe albo brydzowe?

Czy przed epoka szybkiego autofokusa do dokumentacji zawodow sportowych
zatrudniano malarzy-realistow z ADHD?

--
pozdrawiam,
Maciek
"Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF

19 Data: Pa?dziernik 11 2009 19:40:03
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: greenman 

Użytkownik "Maciek"  napisał

Dnia Sat, 10 Oct 2009 21:11:46 +0100, greenman napisał(a):
Daj spokoj.
Co on na tych imprezach sportowych bedzie robil - zdjecia w szatni?
Czy to moze imprezy szachowe albo brydzowe?
Czy przed epoka szybkiego autofokusa do dokumentacji zawodow sportowych
zatrudniano malarzy-realistow z ADHD?

Sprobuj kiedys przestawic 300mm f/5,6 na manual
i zrob 100 fotek pojedynczych postaci w dynamicznym sporcie.
Jesli dziesiec bedzie ostrych i nieporuszonych to pogadamy.
-- -

20 Data: Pa?dziernik 11 2009 22:56:44
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: Maciek 

Dnia Sun, 11 Oct 2009 19:40:03 +0100, greenman napisał(a):
 

Sprobuj kiedys przestawic 300mm f/5,6 na manual
i zrob 100 fotek pojedynczych postaci w dynamicznym sporcie.
Jesli dziesiec bedzie ostrych i nieporuszonych to pogadamy.

Ja sie w takie zdjecia rzadko bawie, poza tym nie pretenduje do miana
fotografa. Mowie po prostu, ze da sie bez autofokusa i automatyki, bo
kiedys tego nie bylo, a zdjecia robiono.

Zeby daleko nie szukac :)

http://tinyurl.com/ygrmlmr

--
pozdrawiam,
Maciek
"Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF

21 Data: Pa?dziernik 13 2009 21:24:25
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: luxcamera 

Maciek pisze:

Dnia Sun, 11 Oct 2009 19:40:03 +0100, greenman napisał(a):
 
Sprobuj kiedys przestawic 300mm f/5,6 na manual
i zrob 100 fotek pojedynczych postaci w dynamicznym sporcie.
Jesli dziesiec bedzie ostrych i nieporuszonych to pogadamy.

Ja sie w takie zdjecia rzadko bawie, poza tym nie pretenduje do miana
fotografa. Mowie po prostu, ze da sie bez autofokusa i automatyki, bo
kiedys tego nie bylo, a zdjecia robiono.

Zeby daleko nie szukac :) http://tinyurl.com/ygrmlmr

Popieram tezę, że kiedyś się dało - co więcej da się i dzisiaj - wynikało i wynika to z wiedzy oraz doświadczenia (bez urażania nikogo - oni to naprawdę robili i niektórzy robią nadal bez autofocusa, automatyk i zdjęć seryjnych).
Jest jeszcze trochę takich fotografów, którzy wierzą w prawdziwość fotograficznych praw Murphy'ego (dla przykładu - "W trakcie ciągłego przesuwu filmu najciekawsze ujęcia następują między ekspozycjami poszczególnych klatek", "Kiedy zależy ci na ostrej twarzy kolarza wielopolowy system automatycznego nastawiania ostrości zadba o doskonałą ostrość rowerowej kierownicy") i dlatego ufają tylko sobie, a nie "komputerom".

Dodam, żeby się nie rozpętało małe inferno, że ja nie należę do tych "antyautomatykowych cyborgów", nikogo nie ganię i nie pouczam, a tylko przychylam się do prawdziwości tezy - "ze da sie ...".

P.S.
Przy okazji przepraszam za dziś tych, którzy swego czasu zarzucali mi, że skoro tu pisuję, to pewnie nie mam zleceń i dlatego mam zbyt wiele czasu na pisanie - otóż nie mam zbyt wiele czasu (nie miałem też czasu i ochoty na bezsensowne bezproduktywne osobiste wycieczki), ale to takie piękne, że ktoś jeszcze pamięta, "ze da sie bez autofokusa i automatyki, bo kiedys tego nie bylo, a zdjecia robiono".

--
Pozdrawiam
Ra-V
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
www.luxcamera.com
www.mylightsensitivity.blogspot.com
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Nie po to Bóg dał nam inteligencję, żebyśmy mieli ułatwiać sobie życie.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

22 Data: Pa?dziernik 14 2009 07:43:12
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor:

W poście
 luxcamera nabazgrał:

Sprobuj kiedys przestawic 300mm f/5,6 na manual
i zrob 100 fotek pojedynczych postaci w dynamicznym sporcie.

[...]

Popieram tezę, że kiedyś się dało - co więcej da się i dzisiaj -
wynikało i wynika to z wiedzy oraz doświadczenia.

Oraz niższych wymagań...

--
  2  *  linux/kernel/panic.c
  143         /* Satisfy __attribute__((noreturn)) */
  144         for ( ; ; )
  145                 ;

23 Data: Pa?dziernik 13 2009 20:53:00
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: Jacek_P 

Maciek napisal:

http://tinyurl.com/ygrmlmr

Kto jest na tej fotce? Gorgon?
--
Pozdrawiam,

Jacek

24 Data: Pa?dziernik 10 2009 21:07:16
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: greenman 

Użytkownik "Maciek"  napisal

Dnia Sat, 10 Oct 2009 19:50:02 +0200, Pan Piskorz napisał(a):

coś klasy eos-a 10D to kosztuje obecnie 1800 zł (nowe),
przy czym będzie wielokrotnie bardziej użyteczne,

1800 to w tej chwili na pewno za duzo. Pisalem o ograniczeniu budzetowym
nie bez przyczyny - polowa z tej kwoty to maks.
A to raczej zaweza wybor do uzywanego sprzetu.

Daj spokoj - za co on kupi obiektywy do tego sprzetu?
-- -

25 Data: Pa?dziernik 10 2009 22:21:13
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: Maciek 

Dnia Sat, 10 Oct 2009 21:07:16 +0100, greenman napisał(a):
 

Daj spokoj - za co on kupi obiektywy do tego sprzetu?

A to juz nie moja brocha. Mnie zainteresowal konkretny aspekt problemu
wyboru sprzetu, ale do kieszeni innym nie zagladam.

--
pozdrawiam,
Maciek
"Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF

26 Data: Pa?dziernik 10 2009 22:39:05
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: Andrzej Lawa 

Maciek pisze:

1800 to w tej chwili na pewno za duzo. Pisalem o ograniczeniu budzetowym
nie bez przyczyny - polowa z tej kwoty to maks.

To na przyszłość podawaj, jakie to ograniczenie budżetowe jest.

27 Data: Pa?dziernik 10 2009 20:35:41
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: Mateusz Ludwin 

Rzecze Maciek:

Problem w tym, ze jest dosc mocno ograniczony budzetem, a czesto robi
zdjecia w trudnych warunkach - zawody sportowe/spektakle/pokazy w slabo
oswietlonych pomieszczeniach, rajdy samochodowe itp. (w tej chwili uzywa
analoga i cyfrowego kompaktu).

Niech kupi D90.
--
Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment

Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

28 Data: Pa?dziernik 10 2009 12:34:54
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: StaM 

On 10 Paź, 20:35, Mateusz Ludwin

Niech kupi D90.
--

Mateusz Ludwin                          
D90 nie jest polprofesjonalna. Czysta amatorszczyzna z filmikami
 i tematycznymi programikami. Nie sadzilem ze na starosc bede tak
tandetny sprzet. Moze polubie, ale watpie. Przesiadlem sie z Fuji
s5pro
, bo wkurzyla mnie wspolpraca tego modelu z kartami CF.
StaM

29 Data: Pa?dziernik 11 2009 01:00:21
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: Mateusz Ludwin 

Rzecze StaM:

D90 nie jest polprofesjonalna.

Przeczytaj dokładnie o co w tej "półprofesjonalności" chodzi. Ja z
pierwszego posta zrozumiałem że ktoś szuka aparatu do robienia zdjęć w
"trudnych warunkach", przy czym "trudne warunki" to nie krew, śnieg i błoto,
tylko wysokie ISO. Więc ten ktoś pomyślał sobie, że potrzebuje do tego profi
sprzętu. Na szczęście obecnie to już nieprawda.
--
Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment

Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

30 Data: Pa?dziernik 11 2009 11:06:04
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: Maciek 

Dnia Sun, 11 Oct 2009 01:00:21 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):

Przeczytaj dokładnie o co w tej "półprofesjonalności" chodzi. (...)
Więc ten ktoś pomyślał sobie, że potrzebuje do tego profi
sprzętu. Na szczęście obecnie to już nieprawda.

Nie tylko, z polprofesjonalnoscia chodzilo glownie o to, ze (przynajmniej w
paru znanych mi przypadkach) modele z tej polki powinny miec wieksza
trwalosc - a w gre mial wchodzic zakup sprzetu uzywanego.

--
pozdrawiam,
Maciek
"Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF

31 Data: Pa?dziernik 11 2009 04:52:47
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: StaM 

On 11 Paź, 11:06, Maciek  wrote:


Nie tylko, z polprofesjonalnoscia chodzilo glownie o to, ze (przynajmniej w
paru znanych mi przypadkach) modele z tej polki powinny miec wieksza
trwalosc - a w gre mial wchodzic zakup sprzetu uzywanego.
Maciek

Zgadzam sie z tym w pelni. Profesjonalny aparat to usczelnione,
wytrzymale body z szybkim aefem, do zdjec "papparazi"
W studio wystarczy zwykla Mamiya z dupka, lub Canon D5.
Pozdrawiam pieknie.
StaM

32 Data: Pa?dziernik 11 2009 04:54:52
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: StaM 


On 11 Paź, 11:06, Maciek  wrote:

 lub Canon D5.
Pozdrawiam pieknie.
StaM

5D

33 Data: Pa?dziernik 11 2009 09:39:03
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: Kapsel 

Sat, 10 Oct 2009 12:34:54 -0700 (PDT), StaM napisał(a):
 

Niech kupi D90.
                
D90 nie jest polprofesjonalna. Czysta amatorszczyzna z filmikami
 i tematycznymi programikami. Nie sadzilem ze na starosc bede tak
tandetny sprzet. Moze polubie, ale watpie. Przesiadlem sie z Fuji
s5pro
, bo wkurzyla mnie wspolpraca tego modelu z kartami CF.

Ojej, ale cóż to za ujma, że aparat może nakręcić film?
Nie chcesz - nie korzystasz, miarą profesjonalizmu powinny być porządane
funkcjonalności, a nie fakt, że coś tam jeszcze niepotrzebnego jest...


--
Kapsel
  http://kapselek.net
  kapsel(malpka)op.pl

34 Data: Pa?dziernik 12 2009 13:31:02
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Sat, 10 Oct 2009, StaM wrote:

Przesiadlem sie z Fuji s5pro
, bo wkurzyla mnie wspolpraca tego modelu z kartami CF.

  Możesz objaśnić, co w tej współpracy Ci nie pasowało?
  Same karty (znaczy to, że CF), czy faktycznie *współpraca*?

pzdr, Gotfryd

35 Data: Pa?dziernik 12 2009 13:24:35
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: StaM 

On 12 Paź, 13:31, Gotfryd Smolik news  wrote:

On Sat, 10 Oct 2009, StaM wrote:
> Przesiadlem sie z Fuji s5pro
> , bo wkurzyla mnie wspolpraca tego modelu z kartami CF.

  Możesz objaśnić, co w tej współpracy Ci nie pasowało?
  Same karty (znaczy to, że CF), czy faktycznie *współpraca*?

pzdr, Gotfryd

W moim s5 pro mimo nowego firmware bezproblemowo dzialaly
tylko wszelkie CF karty do 2GB, z wiekszymi mialem klopot, a
probowalem wielu kart.
StaM

36 Data: Pa?dziernik 14 2009 00:28:11
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: Mateusz Ludwin 

Rzecze StaM:

W moim s5 pro mimo nowego firmware bezproblemowo dzialaly
tylko wszelkie CF karty do 2GB, z wiekszymi mialem klopot, a
probowalem wielu kart.

Mam 4GB Sandiska i no problemo.
--
Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment

Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

37 Data: Pa?dziernik 14 2009 12:53:53
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Mon, 12 Oct 2009, StaM wrote:

W moim s5 pro mimo nowego firmware bezproblemowo dzialaly
tylko wszelkie CF karty do 2GB, z wiekszymi mialem klopot,
a probowalem wielu kart.

  Niemożliwe.
  Próbowałem wkładać do Fuji i focić 4GB, 8 GB, 16GB i 32GB.
  A-Data, PQI i King (tak dla porządku - chyba nie ma niższej
półki, niż ta na której leży King :))
  Wszystkie działają prawidłowo.
  Jedyny "kiks" pojawia się, jeśli sformatować kartę w aparacie:
kiedyś pisałem, powinno być w archiwum: nie wiem (nie dochodziłem)
czy to była KM A200 czy Fuji S5 (tylko w tych dwu karta mogła
być formatowana), ale kartę >4GB sformatował mi zakładając
partycję 4GB - i np. w Windows nie da się tego ("gołymi
Windowsami") zmienić.
  Ale wystarczy założyć partycję jakimś programem do formatowania
i/lub obsługi partycji - i działa bez zarzutu.

pzdr, Gotfryd

38 Data: Pa?dziernik 10 2009 19:44:15
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: Mikolaj Machowski 

Maciek napisał:

(w tej chwili uzywa
analoga

Jakiego? Może da się wykorzystać choć część szklarni.

m.
--
Show time!

39 Data: Pa?dziernik 10 2009 22:08:15
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: Maciek 

Dnia Sat, 10 Oct 2009 19:44:15 +0000 (UTC), Mikolaj Machowski napisał(a):
 

Jakiego? Może da się wykorzystać choć część szklarni.

Jakiejs Praktiki i drugiego starocia* (Contax?).

*...powiedzial wlasciciel Canona z lat 70. :)

--
pozdrawiam,
Maciek
"Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF

40 Data: Pa?dziernik 10 2009 22:31:06
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: Mikolaj Machowski 

Maciek napisał:

Dnia Sat, 10 Oct 2009 19:44:15 +0000 (UTC), Mikolaj Machowski napisał(a):
 
Jakiego? Może da się wykorzystać choć część szklarni.

Jakiejs Praktiki i drugiego starocia* (Contax?).

Czyli jeśli są jakieś szkła do wykorzystania to Pentax jest najlepszym
wyjściem. A nawet jeśli nie są to Pentax i tak jest całkiem niezłym
wyborem.

m.
--
Czymże jest miłość wobec befsztyka z cebulką?
   - Somerset Maugham

41 Data: Pa?dziernik 11 2009 00:25:08
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: Yogi(n) 

Użytkownik "Mikolaj Machowski"  napisał w wiadomości

Maciek napisał:
Dnia Sat, 10 Oct 2009 19:44:15 +0000 (UTC), Mikolaj Machowski napisał(a):

Jakiego? Może da się wykorzystać choć część szklarni.

Jakiejs Praktiki i drugiego starocia* (Contax?).

Czyli jeśli są jakieś szkła do wykorzystania to Pentax jest najlepszym
wyjściem. A nawet jeśli nie są to Pentax i tak jest całkiem niezłym
wyborem.

Zwłaszcza, że pentax ostatnio poszerzył ofertę kolorystyczną:
http://www.pentax.jp/japan/imaging/digital/slr/k-x/image/fea5_img03b.jpg

--
Yogi(n)

42 Data: Pa?dziernik 11 2009 13:52:30
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: Adam 'Adak' Kępiński 

Zwłaszcza, że pentax ostatnio poszerzył ofertę kolorystyczną:
http://www.pentax.jp/japan/imaging/digital/slr/k-x/image/fea5_img03b.jpg

I tak naprawdze bedzie dsotepnych 100 wersji tego samego modelu? Wszedzie?
Czy tylko 3 glowne, a reszta w katalogu?

--
Adam 'Adak' Kępiński        GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

43 Data: Pa?dziernik 11 2009 15:56:02
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: Yogi(n) 

Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński"  napisał w wiadomości

Zwłaszcza, że pentax ostatnio poszerzył ofertę kolorystyczną:
http://www.pentax.jp/japan/imaging/digital/slr/k-x/image/fea5_img03b.jpg

I tak naprawdze bedzie dsotepnych 100 wersji tego samego modelu? Wszedzie?
Czy tylko 3 glowne, a reszta w katalogu?

Poza Japonią 4, a reszta w Japonii ;-( Być może będzie można ściągnąć na specjalne zamówienie dowolny zestaw kolorystyczny, ale wątpię, by Apollo sobie  z tym poradziło logistcznie (może się mylę?)
Ale pomysł fajny, znajdą nowa niszę marketingową.
Wbrew pozorom, to nie jedynie kolorowy gadżet, choć jak najbardziej entry-level - w środku zapowiada się ciekawie, możliwości ma niezłe:
http://www.youtube.com/watch?v=SCYlqRIVvcs
Filmy HD, ISO 128000 to na entry-level nieźle ;-)
Cena na poziomie 2230 (można już zamawiać, realizacja na przełomie października/listopada).
To bez wątpienia ciekawa propozycja, choć purystów lustrzankowych z pewnością oburzy ;-)

--
Yogi(n)

44 Data: Pa?dziernik 10 2009 13:39:52
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: XX YY 

On 10 Okt., 19:33, Maciek  wrote:

Mam zagwozdke. Kolega chce kupic cyfrowa lustrzanke i zapytal mnie (ha, ha)
o rade.
Problem w tym, ze jest dosc mocno ograniczony budzetem, a czesto robi
zdjecia w trudnych warunkach - zawody sportowe/spektakle/pokazy w slabo
oswietlonych pomieszczeniach, rajdy samochodowe itp. (w tej chwili uzywa
analoga i cyfrowego kompaktu). Padl wiec pomysl, ze moze zamiast kupowania
nowego sprzetu za ciezkie kpln byloby warto rozejrzec sie za uzywanym
korpusem polprofesjonalnym w dobrym stanie (a ewentualne przyszle nadwyzki
przeznaczyc na szkla). Np. cos klasy EOS-a 10D (kolega czcicielem
megapikseli nie jest, a ja go w tym popieram :) ).

Sam niestety nie umiem pomoc - rok czy dwa lata temu sam probowalem sie
wglebiac w temat, ale w koncu z braku czasu na robienie zdjec postanowilem
sie nie wyglupiac i zostalem przy poczciwym KM A200 i analogach.

W zwiazku z tym prosze o porady i mam przy okazji pytanie pomocnicze: czy
allegrowe ceny korpusow polprofesjonalnych sa reprezentatywne, czy da sie
znalezc rozsadny sprzet za troche mniejsze pieniadze?

--
pozdrawiam,
Maciek
"Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF

za 900 zl nie znajdziesz rozsadnego sprzetu , ktorym bedziesz mogl
robic zdjecia w trudnych warunkach , sport itp.

co tanie to drogie.
znajomy pozbawi sie z trudem odlozonych 900 zl  a w zamian dostanie
starego  rzecha .

najwieksza radosc bedzie mial z tego sprzedawca aparatu.

sprowadz go na ziemie i powiedz ze za 900 zl to rybek i akwarium nie
dostanie - albo rybki albo akwarium.

juz wolalbym kupic atrape aparatu za 2 zlote i wciskac przycisk ,
jesli chcailby osobiscie wciskac , a zdjecia sciagac z sieci.
bedzie taniej , lepiej i szybciej.

45 Data: Pa?dziernik 11 2009 00:00:28
Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
Autor: Paweł W. 

Nic dodać - nic ująć od tego, co napisali przedpiścy. Jeśli ma do dyspozycji kwotę 1000zł i nie ma w tej chwili systemowych szkieł z autofokusem, to niewiele można mu poradzić. Jak ma szkła na gwint M42, to można polecić Pentaksa. Ma przynajmniej duży wizjer (spośród tańszych i używanych aparatów). Najlepiej *istD, *istDS, *istDS2 (naprawdę duże wizjery jak na APS-C), lub trochę mniejszy wizjer z K100D/K100DS + muszla powiększająca i można ostrzyć na matówce. Do tego jest potwierdzenie ostrości.
Z innych starszych aparatów to jeszcze Sony A100 - też bardzo duży wizjer nadający się do manualnego ostrzenia i stabilizacja.
Starsze Canony i Nikony mają mniejsze wizjery i to może być poważnym problemem przy próbach ostrzenia na matówce.
Kolejna sprawa to telecentryczność i tzw.crop. Jeśli ma obiektywy o długich ogniskowych, to nie powinno być problemu (50mm i więcej).
A crop jest związany z tym, że matryca APS-C jest 2x mniejsza od filmu 135, więc kąt widzenia obiektywu 50mm na lustrzance APS-C będzie taki, jak kąt widzenia obiektywu 75mm na filmie.

Pozdrawiam,
Paweł W.

--
"A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)



Grupy dyskusyjne