Grupy dyskusyjne   »   kręci się tylko jedno koło

kręci się tylko jedno koło



1 Data: Grudzien 26 2010 22:31:56
Temat: kręci się tylko jedno koło
Autor: M1SLQ 

Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt napraw?


Pozdrawiam



2 Data: Grudzien 26 2010 22:36:18
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: Uncle Pete 

On 2010-12-26 22:31, M1SLQ wrote:

Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe
ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt
napraw?

A kiedy ślisko tylko pod lewym kołem, które się kręci?

Piotr

P.S. Wyguglaj sobie jak działa mechanizm różnicowy (dyferencjał).

3 Data: Grudzien 26 2010 22:43:37
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: M1SLQ 

A kiedy ślisko tylko pod lewym kołem, które się kręci?

Jeśli ślisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podnośnikiem), to i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.


Pozdrawiam

4 Data: Grudzien 26 2010 22:50:12
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello M1SLQ,

Sunday, December 26, 2010, 10:43:37 PM, you wrote:

A kiedy ślisko tylko pod lewym kołem, które się kręci?
Jeśli ślisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podnośnikiem), to
i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.

Coś zmyślasz...

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

5 Data: Grudzien 28 2010 09:47:36
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: komar 

W dniu 2010-12-26 22:50, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello M1SLQ,

Sunday, December 26, 2010, 10:43:37 PM, you wrote:

A kiedy ślisko tylko pod lewym kołem, które się kręci?
Jeśli ślisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podnośnikiem), to
i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.

Coś zmyślasz...


chyba kłamiesz

6 Data: Grudzien 26 2010 22:52:23
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: Jarek 



Użytkownik "M1SLQ"  napisał w wiadomości grup

A kiedy ślisko tylko pod lewym kołem, które się kręci?

Jeśli ślisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podnośnikiem), to i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.


A które podniosłeś - prawe czy lewe?

7 Data: Grudzien 26 2010 23:08:06
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: M1SLQ 

Jeśli ślisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podnośnikiem), to i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.


A które podniosłeś - prawe czy lewe?



Lewe.


Pozdrawiam

8 Data: Grudzien 27 2010 00:03:36
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: Uncle Pete 

On 2010-12-26 23:08, M1SLQ wrote:

Jeśli ślisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podnośnikiem),
to i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.


A które podniosłeś - prawe czy lewe?



Lewe.

Próbuję sobie wyobrazić, co będzie, jak podniesiesz lewarkiem lewe koło, a prawe będzie ciągnęło samochód. Czytałeś, co napisałem w P.S.?

Piotr

9 Data: Grudzien 27 2010 00:28:15
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: M1SLQ 

Próbuję sobie wyobrazić, co będzie, jak podniesiesz lewarkiem lewe koło, a prawe będzie ciągnęło samochód. Czytałeś, co napisałem w P.S.?


Czytałem i zapoznałem się z zasadą działania dyferencjału. Lewarek bez wkładania w zaczepy (żeby nie urwać), lewa strona auta ciut uniesiona, prawe koło pociągnęło, lewe się nie ruszyło, choć powinno, bo miało mniejsze obciążenie. Czyli dyferencjał się uszkodził, skoro nie działa jak powinien?


Pozdrawiam

10 Data: Grudzien 27 2010 02:38:16
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: BartekK 

W dniu 2010-12-27 00:28, M1SLQ pisze:

Próbuję sobie wyobrazić, co będzie, jak podniesiesz lewarkiem lewe
koło, a prawe będzie ciągnęło samochód. Czytałeś, co napisałem w P.S.?


Czytałem i zapoznałem się z zasadą działania dyferencjału. Lewarek bez
wkładania w zaczepy (żeby nie urwać), lewa strona auta ciut uniesiona,
prawe koło pociągnęło, lewe się nie ruszyło, choć powinno, bo miało
mniejsze obciążenie. Czyli dyferencjał się uszkodził, skoro nie działa
jak powinien?

Dyferencjał działa, skoro ci się jedno koło tylko kręci. Jakby nie działał, to by się kręciły zawsze oba tak samo.
Problemem może być np trzymający hamulec z jednej strony (blokujący się tłoczek, nie wracający całkowicie, może przez brud lub kończące się klocki). Na nie-śliskim możesz tego nie czuć (albo jak się zgrzeje to odpuszcza), a na sliskim jednak jedno koło "lekko trzyma"

Spróbuj dać na luz, i podnieć cały przód auta by oba koła były w powietrzu. Czy oba będą się lekko kręcić, czy na jednym z nich wyczujesz opór, a drugie luzem? Ewentualnie - czy jak będziesz kręcić jednym, to będzie szło doć lekko, a równocześnie drugie będzie chciało się kręcić w przeciwną stronę?

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

11 Data: Grudzien 26 2010 23:05:19
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: ToMasz 

M1SLQ pisze:

Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe
ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt
napraw?


Pozdrawiam
PRzyczyną jest mechanizm różnicowy. naprawa strasznie droga, ale 95% nas
jeździ z taką "usterką" i jakoś to wytrzymuje. najgorzej jest na lodzie,
ale przywykniesz.

ToMasz

12 Data: Grudzien 27 2010 00:35:55
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: krz 

ToMasz wrote:

M1SLQ pisze:
Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe
ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt
napraw?


Pozdrawiam
PRzyczyną jest mechanizm różnicowy. naprawa strasznie droga, ale 95% nas
jeździ z taką "usterką" i jakoś to wytrzymuje. najgorzej jest na lodzie,
ale przywykniesz.

ToMasz


Wymiana skrzyni w Clio II jest taka droga..? :)

13 Data: Grudzien 27 2010 09:58:06
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: Filip KK 

W dniu 2010-12-26 23:05, ToMasz pisze:

PRzyczyną jest mechanizm różnicowy. naprawa strasznie droga, ale 95% nas
jeździ z taką "usterką" i jakoś to wytrzymuje. najgorzej jest na lodzie,
ale przywykniesz.

95% aut jeździ z napędem na jedno koło?! Hahahahah, leżę! :D:D

Nie ma to jak napęd FWD z napędem na jedno koło ;DDD

14 Data: Grudzien 29 2010 12:59:19
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 27.12.2010 Filip KK  napisał/a:

W dniu 2010-12-26 23:05, ToMasz pisze:

PRzyczyną jest mechanizm różnicowy. naprawa strasznie droga, ale 95% nas
jeździ z taką "usterką" i jakoś to wytrzymuje. najgorzej jest na lodzie,
ale przywykniesz.

95% aut jeździ z napędem na jedno koło?! Hahahahah, leżę! :D:D

Nie ma to jak napęd FWD z napędem na jedno koło ;DDD

Jakby nie patrzeć to poza jakimiś formami blokad różnicówek, to auto
ma napęd na 1 koło :) nawet takie 4x4 ale z dyfrem międzyosiowym :)

W przypadku topikowego uszkodzenia to wyobrażam sobie takie uszkodzenie
dyfra aby napęd był stale przekazywany na jedno koło. Np zakleszczenie
jednej ze satelitek, albo koronowego, przy jednoczesnym jechaniu drugiej
satelitki (tej od niepracującego koła) :D

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.

16 Data: Grudzien 29 2010 16:53:07
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Wojtek,

Wednesday, December 29, 2010, 4:25:56 PM, you wrote:

Jakby nie patrzeć to poza jakimiś formami blokad różnicówek, to auto
ma napęd na 1 koło :) nawet takie 4x4 ale z dyfrem międzyosiowym :)
Powielasz mit, nie mający najmniejszego potwierdzenia w rzeczywistości :)
W przypadku "klasycznego" mechanizmu różnicowego niezależnie od tego, czy
jedno koło się ślizga, czy też nie, na obu napędzanych kołach moment siły
napędzającej jest zawsze *dokładnie*równy* :)

Niedokładnie - nie bierzesz pod uwagę różnic wynikających z oporów
mechanizmu(ów) różnicowego(ych).

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

18 Data: Grudzien 29 2010 17:34:19
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Wojtek,

Wednesday, December 29, 2010, 5:27:39 PM, you wrote:

Niedokładnie - nie bierzesz pod uwagę różnic wynikających z oporów
mechanizmu(ów) różnicowego(ych).
Ale my nie mówimy o żadnych "torsenach" ani podobnych patentach, tylko o
zwykłym, "otwartym" dyfrze, w którym te różnice są zaniedbywalnie małe w
porównaniu z momentem siły potrzebnym do ruszenia samochodem z miejsca :)

Ale nie są zerowe. Na dokładkę dochodzą jeszcze opory stawiane przez
hamulce - niekoniecznie równe. Ot, niedawny przykład z zablokowanym
kołem jednego z pisaczy.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

20 Data: Grudzien 29 2010 17:46:29
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Wojtek,

Wednesday, December 29, 2010, 5:38:38 PM, you wrote:

Ale nie są zerowe. Na dokładkę dochodzą jeszcze opory stawiane przez
hamulce - niekoniecznie równe. Ot, niedawny przykład z zablokowanym
kołem jednego z pisaczy.
Oczywiście masz rację, tylko w kontekście komentarza na który odpowiadałem
nie ma to raczej większego znaczenia :) Nota bene, przypomina mi się przy
tej okazji "stary jak świat" pomysł z przyblokowaniem hamulca jednego z
kół aby zwiększyć moment napędowy na drugim kole.

Ciągniki z dzielonym pedałem hamulca...

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

21 Data: Grudzien 29 2010 18:07:34
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: J.F. 

On Wed, 29 Dec 2010 17:38:38 +0100,  Wojtek Borczyk wrote:

Oczywiście masz rację, tylko w kontekście komentarza na który odpowiadałem
nie ma to raczej większego znaczenia :) Nota bene, przypomina mi się przy
tej okazji "stary jak świat" pomysł z przyblokowaniem hamulca jednego z
kół aby zwiększyć moment napędowy na drugim kole.

Ale co - Ursusa masz, ze mozesz przyhamowac jedno kolo ?

Czy TCS/ASR :-)

J.

23 Data: Grudzien 29 2010 15:55:19
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 29.12.2010 Wojtek Borczyk  napisał/a:


On Wed, 29 Dec 2010, Sergiusz Rozanski wrote:

Jakby nie patrze=E6 to poza jakimi=B6 formami blokad r=F3=BFnic=F3wek, to=
 auto
ma nap=EAd na 1 ko=B3o :) nawet takie 4x4 ale z dyfrem mi=EAdzyosiowym :)

Powielasz mit, nie maj=B1cy najmniejszego potwierdzenia w rzeczywisto=B6ci =
:)
W przypadku "klasycznego" mechanizmu r=F3=BFnicowego niezale=BFnie od tego,=
 czy=20
jedno ko=B3o si=EA =B6lizga, czy te=BF nie, na obu nap=EAdzanych ko=B3ach m=
oment si=B3y=20
nap=EAdzaj=B1cej jest zawsze *dok=B3adnie*r=F3wny* :)

A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
Jest to przypadek skrajny - 1 koło nie ma w ogóle podparcia - ot trawers.

25 Data: Grudzien 29 2010 17:33:03
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Wojtek,

Wednesday, December 29, 2010, 5:25:23 PM, you wrote:

A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
zawsze równy?
Właśnie dlatego, żeby *nie*był* równy ;)
Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
Ale co w tym dziwnego? Na obu kołach miałeś moment dokładnie równy zeru :)

Fizyk - podpadasz mi! Niedokładnie - opory!

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

27 Data: Grudzien 29 2010 18:14:30
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Wojtek,

Wednesday, December 29, 2010, 5:49:00 PM, you wrote:

Ale co w tym dziwnego? Na obu kołach miałeś moment dokładnie równy zeru :)
Fizyk - podpadasz mi! Niedokładnie - opory!
Ojejciu, nie czepiaj się ;) Z punktu widzenia kogoś, kto próbuje ruszyć
autem z jednym kołem w powietrzu raczej nie ma znaczenia to, czy na drugie
koło działa moment 0 Nm, czy 0,1 Nm ;) Oczywiście, że na pewnym poziomie
dokładności powinniśmy uwzględnić np. lepkość oleju w dyfrze, lepkość
smaru w łożyskach kół, tarcie w zaciskach hamulcowych (i pewnie z tuzin
innych czynników), ale obawiam się, że pytający ma problem ze zrozumieniem
zagadnienia od strony jakościowej, a nie z jego dokładnym modelem
matematycznym :)

Ale wiesz, pomijanie prowadzi potem do absurdalnych wniosków jak te
slynne obliczenia przepustowości drogi nieuwzględniające niezerowej
długości pojazdów...

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

28 Data: Grudzien 29 2010 17:30:16
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Sergiusz,

Wednesday, December 29, 2010, 4:55:19 PM, you wrote:

Dnia 29.12.2010 Wojtek Borczyk  napisał/a:

On Wed, 29 Dec 2010, Sergiusz Rozanski wrote:

Jakby nie patrze=E6 to poza jakimi=B6 formami blokad r=F3=BFnic=F3wek, to=
 auto
ma nap=EAd na 1 ko=B3o :) nawet takie 4x4 ale z dyfrem mi=EAdzyosiowym :)

Powielasz mit, nie maj=B1cy najmniejszego potwierdzenia w rzeczywisto=B6ci =
:)
W przypadku "klasycznego" mechanizmu r=F3=BFnicowego niezale=BFnie od tego,=
 czy=20
jedno ko=B3o si=EA =B6lizga, czy te=BF nie, na obu nap=EAdzanych ko=B3ach m=
oment si=B3y=20
nap=EAdzaj=B1cej jest zawsze *dok=B3adnie*r=F3wny* :)

A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
Jest to przypadek skrajny - 1 koło nie ma w ogóle podparcia - ot trawers.

Ale na pewno rozumiesz, co to moment siły? Jeśli jedno koło nie
stawia oporu, to jaki - Twoim zdaniem - moment siły ma przekazać
mechanizm?

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

29 Data: Grudzien 29 2010 20:59:08
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 29.12.2010 RoMan Mandziejewicz  napisał/a:


A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
Jest to przypadek skrajny - 1 koło nie ma w ogóle podparcia - ot trawers.

Ale na pewno rozumiesz, co to moment siły? Jeśli jedno koło nie
stawia oporu, to jaki - Twoim zdaniem - moment siły ma przekazać
mechanizm?

No ale co mnie moment siły - jedno koło w górze, auto 4x4, wszystkie dyfry
zwyłkłe, albo przełÄ…czone na zwykłe i auto nie jedzie, silnik napędza 1
(jedno) koło, akurat pech ;) chce że to uniesione ;)

30 Data: Grudzien 29 2010 22:09:26
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Sergiusz,

Wednesday, December 29, 2010, 9:59:08 PM, you wrote:

A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
Jest to przypadek skrajny - 1 koło nie ma w ogóle podparcia - ot trawers.
Ale na pewno rozumiesz, co to moment siły? Jeśli jedno koło nie
stawia oporu, to jaki - Twoim zdaniem - moment siły ma przekazać
mechanizm?
No ale co mnie moment siły - jedno koło w górze, auto 4x4, wszystkie dyfry
zwyłkłe, albo przełączone na zwykłe i auto nie jedzie, silnik napędza 1
(jedno) koło, akurat pech ;) chce że to uniesione ;)

Nadal nie rozumiesz? Jeśli jedno koło w górze, to nie stawia żadnego
oporu - nie występuje na nim moment. Skoro nie ma na jednym, to nie ma
na żadnym (oczywiście pomijając opory).

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

31 Data: Grudzien 30 2010 09:35:22
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 29.12.2010 RoMan Mandziejewicz  napisał/a:

Hello Sergiusz,

Wednesday, December 29, 2010, 9:59:08 PM, you wrote:

A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
Jest to przypadek skrajny - 1 koło nie ma w ogóle podparcia - ot trawers.
Ale na pewno rozumiesz, co to moment siły? Jeśli jedno koło nie
stawia oporu, to jaki - Twoim zdaniem - moment siły ma przekazać
mechanizm?
No ale co mnie moment siły - jedno koło w górze, auto 4x4, wszystkie dyfry
zwyłkłe, albo przełączone na zwykłe i auto nie jedzie, silnik napędza 1
(jedno) koło, akurat pech ;) chce że to uniesione ;)

Nadal nie rozumiesz? Jeśli jedno koło w górze, to nie stawia żadnego
oporu - nie występuje na nim moment. Skoro nie ma na jednym, to nie ma
na żadnym (oczywiście pomijając opory).

Ale CO MNIE MOMENT???, pisałem gdzieś o momencie? NIE. Pisałem że napędza
1 koło - wszystko.

Nie dochodzę przyczyny - chociaż ją rozumiem:

w przypadku gdy postawimy już auto na 4 koła, to moment przekazywany jest na
wszystkie koła, jest równy i wynosi tyle ile potrafi przenieść koło które
ma "najłatwiej" - co skutkuje tym że w jednej chwili całe auto ciagnie to
1 koło. Np staję 1 kołem na gołym lodzie i ma ono jakąś szczątkową
przyczepność, daje but w podłogę no i wiadomo to 1 koło się ślizga, ale po mału
dogryza się do "twardego" i to powoduje że pozostałe koła pozwalają mi
ruszyć, ale tylko na tyle na ile to JEDNO koło się dogryzło - więc to jedno
koło "ciągnie" całość.

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.

32 Data: Grudzien 30 2010 10:51:35
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2010-12-30 10:35, Sergiusz Rozanski pisze:

w przypadku gdy postawimy już auto na 4 koła, to moment przekazywany jest na
wszystkie koła, jest równy i wynosi tyle ile potrafi przenieść koło które
ma "najłatwiej" - co skutkuje tym że w jednej chwili całe auto ciagnie to
1 koło.

Nie - ciągną wtedy 4 koła z równą siłą - równą temu "najsłabszemu".

Np staję 1 kołem na gołym lodzie i ma ono jakąś szczątkową
przyczepność, daje but w podłogę no i wiadomo to 1 koło się ślizga, ale po mału
dogryza się do "twardego" i to powoduje że pozostałe koła

... napędzane ciągną, a każde z siłą równą temu, które sie slizga.
Jedyna różnica jest te inne się akurat nie ślizgają - bo ta siła
nie powoduje u nich jeszcze poslizgu.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

33 Data: Grudzien 29 2010 23:26:47
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: Robert Rędziak 

On 29 Dec 2010 15:55:19 GMT, Sergiusz Rozanski
 wrote:

A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?

 No przecie jest równy: koło obracajace się w powietrzu nie
 napotyka na żaden opór, więc moment na nim jest blisku zeru
 (akurat tyle, by pokonać opory łożysk czy trzymającego hamulca).
 A na drugim jest tyle samo i auto nie chce ruszyć. Mowa
 oczywiście o otwartym dyfrze.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

34 Data: Grudzien 30 2010 09:38:39
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 29.12.2010 Robert Rędziak  napisał/a:

On 29 Dec 2010 15:55:19 GMT, Sergiusz Rozanski
 wrote:

A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?

 No przecie jest równy: koło obracajace się w powietrzu nie
 napotyka na żaden opór, więc moment na nim jest blisku zeru
 (akurat tyle, by pokonać opory łożysk czy trzymającego hamulca).
 A na drugim jest tyle samo i auto nie chce ruszyć. Mowa
 oczywiście o otwartym dyfrze.

Ale ja nie zaprzeczam że moment siły nie jest równy! Nigdzie nie pisałem
w mojej pierwszej wiadomości we wątku o momencie siły tylko o tym że
auto ciągnie 1 koło - wszystko.

Wyjaśniesz sytuacje, która jest jasna: auto ciągnie to 1 koło które
ma najłatwiej, a skoro jest w powietrzu co auto nie jedzie :)

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.

35 Data: Grudzien 30 2010 10:55:04
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2010-12-30 10:38, Sergiusz Rozanski pisze:

Dnia 29.12.2010 Robert   napisał/a:
On 29 Dec 2010 15:55:19 GMT, Sergiusz Rozanski
  wrote:

A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?

  No przecie jest równy: koło obracajace się w powietrzu nie
  napotyka na żaden opór, więc moment na nim jest blisku zeru
  (akurat tyle, by pokonać opory łożysk czy trzymającego hamulca).
  A na drugim jest tyle samo i auto nie chce ruszyć. Mowa
  oczywiście o otwartym dyfrze.

Ale ja nie zaprzeczam że moment siły nie jest równy! Nigdzie nie pisałem
w mojej pierwszej wiadomości we wątku o momencie siły tylko o tym że
auto ciągnie 1 koło - wszystko.

Wyjaśniesz sytuacje, która jest jasna: auto ciągnie to 1 koło które
ma najłatwiej, a skoro jest w powietrzu co auto nie jedzie :)

Siła z jaką ciągnie każe koło jest taka sama. To że jedno się ślizga
nie ma znaczenia, siła sumaryczna jest 2x (albo 4x) większa.

Można więc co najwyżej powiedzieć że koło które się slizga limituje
siłę całkowitą - poprzez współczynnik "krotności" napędu, a nie
że tylko ono napędza pojazd.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

37 Data: Grudzien 30 2010 10:10:03
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 30.12.2010 Wojtek Borczyk  napisał/a:


No w=B3a=B6nie nie "ci=B1gnie jedno ko=B3o", tylko ci=B1gn=B1 *wszystkie* k=
o=B3a=20
nap=EAdzane, ale z si=B3=B1 nie wi=EAksz=B1, ni=BF si=B3a oporu na kole, kt=
=F3re ma=20
najmniejsz=B1 przyczepno=B6=E6. A przyznasz, =BFe to jest do=B6=E6 istotna =
r=F3=BFnica :)

Jak bym nie miał blokad to praktyczna różnica niewielka, ot jedno koło w poślizgu
i nie jadę :)

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.

39 Data: Grudzien 29 2010 23:27:06
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 27 Dec 2010 09:58:06 +0100, Filip KK
wrote:

95% aut jeździ z napędem na jedno koło?! Hahahahah, leżę! :D:D

 Wypnij półośkę od jednego z napędzanych kół i powiedz jak auto
 rusza po tej ,,modyfikacji'' (auta zeszperowane nie wchodzą do
 powyższej grupy, one są napędzane na więcej niż jedno koło).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

40 Data: Grudzien 27 2010 09:11:22
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: daro 

M1SLQ pisze:

Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt napraw?

Puścił Ci spaw, musisz zaspawać dyfer ;-)
--
D.

41 Data: Grudzien 27 2010 09:43:50
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2010-12-26 22:31, M1SLQ pisze:

Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt napraw?

Pytanie sformułowałeś tak, że praktycznie każdy pomyślał że po prostu
nie masz pojęcia jak działa mechanizm różnicowy - opis pasuje do każdego
poślizgu kół w czasie ruszania :)

Ale jeśli pojazd *jedzie* - choćby kawałek, choćby i pchany, i jednocześnie wlecze
jedno koło, to znaczy że to koło jest zablokowane. W obecnej aurze stawiam że przymarzł
hamulec, najczęściej - ręczny, zwłaszcza jeśli długo stał, ale niekoniecznie.
Mnie raz zamarzł po 2h.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

42 Data: Grudzien 27 2010 10:38:43
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: Robert_J 

Pytanie sformułowałeś tak, że praktycznie każdy pomyślał że po prostu
nie masz pojęcia jak działa mechanizm różnicowy - opis pasuje do każdego
poślizgu kół w czasie ruszania :)

Zwróć uwagę że on napisał o tylnych kołach ;-).




Ale jeśli pojazd *jedzie* - choćby kawałek, choćby i pchany, i jednocześnie wlecze
jedno koło, to znaczy że to koło jest zablokowane. W obecnej aurze stawiam że przymarzł
hamulec, najczęściej - ręczny,

I pewnie tak właśnie się stało...

43 Data: Grudzien 27 2010 10:42:15
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: Maciek 

Dnia Mon, 27 Dec 2010 10:38:43 +0100, Robert_J napisał(a):

Zwróć uwagę że on napisał o tylnych kołach ;-).

Gdzie?

--
Maciek

44 Data: Grudzien 27 2010 09:55:46
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: Filip KK 

W dniu 2010-12-26 22:31, M1SLQ pisze:

Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe
ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt
napraw?


Samochód z napędem na jedno koło, haha! :D

Skakanie na lodzie na jednej nodze :D

Przednie napędy rulez!

46 Data: Grudzien 29 2010 08:01:43
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: Filip KK 

W dniu 2010-12-27 12:25, Wojtek Borczyk pisze:

On Mon, 27 Dec 2010, Filip KK wrote:

W dniu 2010-12-26 22:31, M1SLQ pisze:
Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe
ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt
napraw?


Samochód z napędem na jedno koło, haha! :D

To, że drugie koło się nie kręci nie znaczy wcale, że nie jest napędzane
;) I rzecz dotyczy zarówno FWD jak i RWD :)

W RWD możesz mieć blok. :)

47 Data: Grudzien 28 2010 09:51:10
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: komar 

W dniu 2010-12-26 22:31, M1SLQ pisze:

Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe ani drgnie (Clio
II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt napraw?


Pozdrawiam

identyczny objaw miałem kiedyś w Renault 19. W każdych warunkach napędzał tylko prawe koło, nawet na suchym asfalcie jak się ruszało "z piskiem" :) to zostawiał tylko jeden ślad.

48 Data: Grudzien 29 2010 13:46:53
Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2010-12-28 09:51, komar pisze:

W dniu 2010-12-26 22:31, M1SLQ pisze:
Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe ani drgnie (Clio
II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt napraw?


Pozdrawiam

identyczny objaw miałem kiedyś w Renault 19. W każdych warunkach napędzał tylko prawe koło, nawet na suchym asfalcie jak się ruszało "z piskiem" :) to zostawiał tylko jeden ślad.

To świadczy tylko o tym że prawe się ślizgało czyli było mniej przyczepne.

Bez przeróbki mechanizmu różnicowego nie ma możliwości, żeby nie napędzał lewego koła,
poza przypadkiem, że było ono mechanicznie zablokowane - ale wtedy byłoby wleczone.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

kręci się tylko jedno koło



Grupy dyskusyjne