kross na asfalcie
1 | Data: Maj 03 2011 09:26:15 |
Temat: kross na asfalcie | |
Autor: mniemniak | Czy ktoś dysponuje danymi porównawczymi zachowania się motocykla na oponach z kostką na asfalcie i oponach "gładkich- szosowych"? 2 |
Data: Maj 03 2011 12:53:39 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: Qlfon | W dniu 2011-05-03 11:26, mniemniak pisze: kierowcy który wyjedzie na asfalt i zabiję kogoś lub siebie to czy czyNiech mnie ktoś uszczypnie.... -- Qlfon, Lublin Triumph Sprint ST 1050 3 |
Data: Maj 03 2011 14:26:20 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: Arni | Qlfon pisze: W dniu 2011-05-03 11:26, mniemniak pisze: a co w tym dziwnego? -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat '99 Mazda 323F 2,0 DiTD 4 |
Data: Maj 03 2011 14:30:24 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: Qlfon | W dniu 2011-05-03 14:26, Arni pisze: Qlfon pisze:W sumie biorąc pod uwagę skąd to przyszło to już chyba nic:) -- Qlfon, Lublin Triumph Sprint ST 1050 5 |
Data: Maj 03 2011 15:52:43 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: KJ Siła Słów | W dniu 2011-05-03 11:26, mniemniak pisze: Czy ktoś dysponuje danymi porównawczymi zachowania się motocykla na Od kiedy zobaczylem stoppie robione krosem na kostce bauma powiedzialbym ze temat jest wydumany, choc na sliskim faktycznie bedzie slabo. > Pytanie jest o tyle trudne w przypadku użyczenia motocykla komuś innemu. Jeśli wypożyczę motor na kostkach Pytasz czy opony kostkowe sa dopuszczone prawnie na ulice? Nie mam pojecia. KJ 6 |
Data: Maj 03 2011 16:19:04 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: Marcin N | Użytkownik "KJ Siła Słów" napisał w wiadomości grup W dniu 2011-05-03 11:26, mniemniak pisze: Czy ktoś dysponuje danymi porównawczymi zachowania się motocykla na Od kiedy zobaczylem stoppie robione krosem na kostce bauma powiedzialbym ze temat jest wydumany, choc na sliskim faktycznie bedzie slabo. ============== Czy aby na pewno stoppie jest wyznacznikiem siły hamowania? Wydaje mi się, że większe znaczenie ma tu odpowiednie przemieszczenie środka ciężkości i poderwanie tylnego koła. 7 |
Data: Maj 04 2011 02:17:49 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: The_EaGle | W dniu 2011-05-03 16:19, Marcin N pisze: Użytkownik "KJ Siła Słów" napisał w wiadomości grup A jak ci się niby przemieści ten środek ciężkości jak nie przez odpowiednie zwalnianie czyli odpowiednią przyczepność? A tak dokładnie to środek ciężkości się nie przemieszcza - chyba że uwzględnimy kierowce, tylko zmienia się wektor wypadkowej siły cięzkości i siły bezwałdności... a stoppie jest wtedy jeżeli wektor przekroczy granice (od śr.ć do p.p) w której jest podparty motocykl - punkt styku przedniego koła z nawierzchnią. Pozdrawiam Rafał 8 |
Data: Maj 04 2011 07:23:16 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: Piotr Rezmer | The_EaGle pisze: A tak dokładnie to środek ciężkości się nie przemieszcza - chyba że Pewnie właśnie o tym mówił Marcin. Biorąc pod uwagę wagę krosa i wagę kierowcy myślę że zrobienie stoppie na tego typu motocyklu może być łatwiejsze niż na innych. PS: tylko teoretyzuję, nie robiłem tego w praktyce. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar 9 |
Data: Maj 04 2011 07:57:35 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: rrolek | Witam A tak dokładnie to środek ciężkości się nie przemieszcza - chyba żeuwzględnimy kierowce.... Dokładnie tak, kierowca może "dosiąść" do kierownicy lub przesunąc kuper aż na tylni błotnik. Może też wstać i przesuwać się na boki. To bardzo zmienie położenie środka ciężkości i jest stosowane zawsze przy jeździe w terenie (również przy hamowaniu). Pozdr rr 10 |
Data: Maj 04 2011 10:18:04 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: Roman Niewiarowski | W dniu 2011-05-03 15:52, KJ Siła Słów pisze: Od kiedy zobaczylem stoppie robione krosem na kostce bauma powiedzialbym Widzialem taki numer zrobiony na piasku i co ? I nic. Kostka duzo gorzej trzyma w zlozeniu i moto na niej bardziej plywa. W deszczu tez sie latwiej na kostce wywrocic. Pytasz czy opony kostkowe sa dopuszczone prawnie na ulice? Jak ma homo to sa, jak nie to nie. pozdr newrom 11 |
Data: Maj 04 2011 11:38:16 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: de Fresz | On 2011-05-03 15:52:43 +0200, KJ Siła Słów said: > Pytanie jest o tyle trudne w przypadku Wszystkie kostki FIM-owskie mają (bo muszą, to jeden z wymogów tej organizacji), stricte crossowe - najczęściej nie. Co nie zmienia faktu, że kostki enduro z homo na asfalcie, a zwłaszcza mokrym, trzymają strasznie gówenianie. I osobiście nie zauważyłem specjalnej różnicy na twardym pomiędzy takimi z homo, a crossowymi bez. Za to może być różnica w razie Niemca, gdy policmajstry będą pisali protokół ze zdarzenia. -- Pozdrawiam de Fresz 12 |
Data: Maj 04 2011 11:30:19 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: Piotr Klimek | Dnia (Wed, 4 May 2011 11:38:16 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz > Pytanie jest o tyle trudne w przypadku A tak z innej beczki, jezeli chodzi o zuzycie kostek na asfalcie to w jest szansa na jego zminimalizowanie jesli juz z jakiegos powodu musze pojechac po czarnym? Mam Mitasy C18 i C19 czyli 'do wszystkiego'. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ 13 |
Data: Maj 04 2011 13:50:31 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: de Fresz | On 2011-05-04 13:30:19 +0200, Piotr Klimek said: A tak z innej beczki, jezeli chodzi o zuzycie kostek na asfalcie to w jest Szanse są, ale marne ;-) Tam gdzie się da jechać poboczem, rowem melioracyjnym, trawnikiem... Mam Mitasy C18 i C19 czyli 'do wszystkiego'. Majtasy nie słyną z trwałości, różnica cenowa na komplecie w stosunku do znacznie lepszych Pirelek jest na tyle nieduża, że IMHO szkoda zachodu. Ale nie spodziewaj się cudów na asfalcie. Kendy też nie są złe, cenowo podobne do czeskich gum. -- Pozdrawiam de Fresz 14 |
Data: Maj 04 2011 13:53:01 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: Piotr Rezmer | de Fresz pisze: Ale nie spodziewaj się cudów na asfalcie. Kendy też nie są złe, Potwierdzam, mam Kendę z przodu i "trwałościowo" dają radę, klocki się nie urywają, nie ścierają się w dramatycznym tempie. Co do przyczepności, nie wypowiem się bo nie mam jak porównać. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar 15 |
Data: Maj 04 2011 14:47:17 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: Roman Niewiarowski | W dniu 2011-05-04 13:50, de Fresz pisze: Majtasy nie słyną z trwałości, różnica cenowa na komplecie w stosunku do ktore pirelki sa rownie trwale co zestaw c10/c11 ? pozdfr newrom 16 |
Data: Maj 04 2011 14:56:50 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: de Fresz | On 2011-05-04 14:47:17 +0200, Roman Niewiarowski said: W dniu 2011-05-04 13:50, de Fresz pisze: Sam bezpośrednio nie porównywałem, ale stawiam że Scorpiony XC spokojnie wytrzymają podobnie. Paru znajomych się na nie przerzuciło z różnych Majtasów i wszyscy bardzo sobie chwalą, zwłaszcza trakcję. -- Pozdrawiam de Fresz 17 |
Data: Maj 04 2011 15:06:10 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: Roman Niewiarowski | W dniu 2011-05-04 14:56, de Fresz pisze: Sam bezpośrednio nie porównywałem, ale stawiam że Scorpiony XC spokojnie Dzieki. Doszly mnie sluchy ze sie pepiki wycofaly z c10/c11 i musze znalezc zamiennik. Paru znajomych się na nie przerzuciło z różnych mnie zalezy na przyzwoitym trzymaniu w blocie i na przyzwoitym na asfalcie, zaden wyczyn oczywiscie. pozdr newrom 18 |
Data: Maj 04 2011 13:52:09 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: Piotr Klimek | Dnia (Wed, 04 May 2011 15:06:10 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski W dniu 2011-05-04 14:56, de Fresz pisze: C18/C19 jest nastepca. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ 19 |
Data: Maj 04 2011 16:35:36 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: Roman Niewiarowski | W dniu 2011-05-04 15:52, Piotr Klimek pisze: C18/C19 jest nastepca. No to jezdzij, jezdzij i zeznawaj jak sie trzymiom na mokrym asfalcie, a jak w blocie! :-) Ja sie troche splukalem i chyba bede musial na starych gumach jeszcze troche polatac, ale robie rozeznanie i szukam czegos przyzwoitego za nieduza kase :) pozdr newrom 20 |
Data: Maj 04 2011 19:40:46 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: zefir | W dniu 04.05.2011 16:35, Roman Niewiarowski pisze: W dniu 2011-05-04 15:52, Piotr Klimek pisze: Jakbyś kupował C18 to zwróć uwagę na typ, ja mam wersję z czerwonym paskiem, Zapek ma z żółtym i po 1kkm widać było znaczną różnicę w zużyciu na korzyść czerwonego paska. Co do różnicy jeśli chodzi o trakcję to nie wiem. -- pzdr. zefir m600/xx/xr600r 21 |
Data: Maj 04 2011 20:36:39 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: de Fresz | On 2011-05-04 19:40:46 +0200, zefir said: Jakbyś kupował C18 to zwróć uwagę na typ, ja mam wersję z czerwonym paskiem, Zapek ma z żółtym i po 1kkm widać było znaczną różnicę w zużyciu na korzyść czerwonego paska. Któryś z nich zdaje się oznacza homo - w katalogu Majtasa z bodaj 2009 czy 2010 stało coś o tym, że niektóre opony z serii C ją mają, ale żaden ze sprzedawców nie potrafił mi tego wtedy potwierdzić. A tak poza tym: przykładowa C18 na Allegro: 240-250 zł Scorpion Pro tył (FIM z homo): 280 zł SCORPION MX eXTra 120/100-18 w Autokompleksie: 217 zł. -- Pozdrawiam de Fresz 22 |
Data: Maj 04 2011 21:18:05 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: zefir | W dniu 04.05.2011 20:36, de Fresz pisze: On 2011-05-04 19:40:46 +0200, zefir Kiedyś gdzieś znalazłem takie info: Znaczenie kolorowych pasków: czerwony - motocross żółty - FIM enduro oraz cross country zielony - przystosowane do musów biały - zimowe
Dobre są te Scorpiony? -- pzdr. zefir 23 |
Data: Maj 05 2011 09:31:27 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: de Fresz | On 2011-05-04 21:18:05 +0200, zefir said: A tak poza tym: FIMowskie - jedne z najlepszych. IMHO odczuwalnie lepsze od Michałków Comp III i trochę lepsze od Metzów 6-Days (szybciej się oczyszczają z błota). -- Pozdrawiam de Fresz 24 |
Data: Maj 04 2011 22:23:01 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: Roman Niewiarowski | W dniu 2011-05-04 20:36, de Fresz pisze: A tak poza tym: Te dane gowno daja jesli nie wezmiesz pod uwage trwalosci opony. No nie Zapek ? pozdr newrom 25 |
Data: Maj 05 2011 09:38:49 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: de Fresz | On 2011-05-04 22:23:01 +0200, Roman Niewiarowski said: A tak poza tym: Pisałem już, że Pirelki wstydu przy Majtasach nie robią. No i to może ja dziwny jestem, ale mnie bardziej interere jak dobrze opona wgryza się w glebę, jak szybko oczyszcza się z błota, jak dobrze trzyma w zakrętach i na trawersach, jak się prowadzi w kopnym piachu. Przy sensownym poziomie opon jakoś nie wierzę w cudowną przewagę pod względem trwałości jednych nad innymi - i tak to asfalt najszybciej je wykończy. -- Pozdrawiam de Fresz 26 |
Data: Maj 05 2011 06:08:23 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: Piotr Klimek | Dnia (Wed, 4 May 2011 20:36:39 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz Jakbyś kupował C18 to zwróć uwagę na typ, ja mam wersję z czerwonym Czerwony pasek oznacza motocross, zolty enduro. Zreszta tutaj jest to rozpisane: http://www.sklep.motox.pl/mitas-10-opona-10090-19-p-188.html -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ 27 |
Data: Maj 04 2011 16:25:34 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: blur | Użytkownik "Roman Niewiarowski" napisał w wiadomości grup mnie zalezy na przyzwoitym trzymaniu w blocie i na przyzwoitym na asfalcie, zaden wyczyn oczywiscie. zapomnij, przerabiałem temat i nie ma czegoś takiego jak złoty środek, albo masz lacie na asfalt albo błoto, ostatnio śmigam 80% asfalt 20% szutry (nie błoto) i najlepsze co znalazłem to Pirelli Scorpio A/T, ale już rozglądam się za kompletem felg gdzie będzie kostka, 20min przekładki i jest fun. 28 |
Data: Maj 04 2011 16:37:20 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: Roman Niewiarowski | W dniu 2011-05-04 16:25, blur pisze: zapomnij, przerabiałem temat i nie ma czegoś takiego jak złoty środek, Toc mowie ze c10/c11 byl dla mnie zlotym srodkiem z akceptowalnymi wadami. szutry (nie błoto) i najlepsze co znalazłem to Pirelli Scorpio A/T, ale Na szutrach to mi sie najlepiej pilot road sprawdzal :-D pozdr newrom 29 |
Data: Maj 04 2011 13:51:11 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: Piotr Klimek | Dnia (Wed, 04 May 2011 14:47:17 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski W dniu 2011-05-04 13:50, de Fresz pisze: C10/C11 juz nie produkuja podobno, dlatego zalozylem C18/C19, ktore maja taka sama charakterystyke. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ 30 |
Data: Maj 04 2011 13:31:04 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: Piotr Klimek | Dnia (Wed, 4 May 2011 13:50:31 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz A tak z innej beczki, jezeli chodzi o zuzycie kostek na asfalcie to w jest No to wiadomo, a jak juz wychodzi na to, ze trzeba jechac po czarnym to jest sens jechac wolniej, nie przyspieszac gwaltownie itd? Czy po prostu olac i jechac?
Kupilem Mitasy, bo takie mialem wczesniej zalozone, a w temacie opon terenowych jestem swiezak. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ 31 |
Data: Maj 04 2011 15:36:26 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: de Fresz | On 2011-05-04 15:31:04 +0200, Piotr Klimek said: Szanse są, ale marne ;-) Tam gdzie się da jechać poboczem, rowem Pewnie jakiś sens jest. Zresztą nie oszukujmy się, Twój DeTek demonem memlania opon raczej nie jest ;-) Czy po prostu olac i jechac? Ja robię właśnie tak. W 450 i tak ciężko jest oblatać cały sezon na jednym komplecie. -- Pozdrawiam de Fresz 32 |
Data: Maj 04 2011 13:50:17 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: Piotr Klimek | Dnia (Wed, 4 May 2011 15:36:26 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz Szanse są, ale marne ;-) Tam gdzie się da jechać poboczem, rowem Jak to nie jest! Paaaaanie tam jest tyle mocy, ze w terenie potrafi mna zdrowo pozamiatac :) Czy po prostu olac i jechac? OK, dzieki, nie bede zatem jakis specjalnych czarow czynil jadac po czarnym. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ 33 |
Data: Maj 03 2011 16:56:07 | Temat: Re: kross na asfalcie | Autor: Piotr Rezmer | mniemniak pisze: Jeśli wypożyczę motor na kostkach Chcesz otworzyć wypożyczalnię? Kostka bardzo słabo się nadaje na asfalt, zresztą nikt nie zamierza zakładać takich opon do jazdy po mieście. Raczej jest to konieczność dojechania do off-roadu. Kostka słabo nadaje się do hamowania na asfalcie, nawet przy skręcaniu nie wyrabia, zresztą sam o tym wiesz, jak piszesz. Niektóre opony maja homologację na asfalt, co nie oznacza że są dobre do jazdy. Po prostu jadąc na kostce trzeba przewidzieć większy zapas bezpieczeństwa. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |