Grupy dyskusyjne   »   ksenony - wymagania ?

ksenony - wymagania ?



1 Data: Marzec 09 2009 12:35:30
Temat: ksenony - wymagania ?
Autor: amir 


 Witam!

Z tego co doczytalem majac Xenony musi byc autopoziomowanie ich
oraz spryskiwacze

mam astre II
chcialbym zakupic takie lampy
spryskiwaczeni to nie problem
ale jak z autopoziomowaniem

czy kupujac taki komplet
http://allegro.pl/item570160720_opel_astra_ii_2_i_bertone_2000_r_lampa_xenon.html

reflektor maja same w sobie cos takiego?

czy to jakis osobny mechanizm?



2 Data: Marzec 09 2009 13:25:26
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor: Grzegorz 

Hello amir !:

 Witam!

Z tego co doczytalem majac Xenony musi byc autopoziomowanie ich
oraz spryskiwacze

mam astre II
chcialbym zakupic takie lampy
spryskiwaczeni to nie problem
ale jak z autopoziomowaniem

czy kupujac taki komplet
http://allegro.pl/item570160720_opel_astra_ii_2_i_bertone_2000_r_lampa_xenon.html

reflektor maja same w sobie cos takiego?

Musisz mieć czujniki wysokości na obu osiach .... i podejrzewam, że ich nie masz.

Albo - poziomowanie hydrauliczne, najlepiej na obu osiach, choć tylko na tylnej też w zasadzie wystarczy. Czyli tzw. Nivomaty.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

3 Data: Marzec 09 2009 19:25:58
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor: Alti 


Użytkownik "Grzegorz"  napisał w wiadomości news:gp31q5


Albo - poziomowanie hydrauliczne, najlepiej na obu osiach, choć tylko na tylnej też w zasadzie wystarczy. Czyli tzw. Nivomaty.


Nivo nie starczy bo reguluje położenie statycznie (w zależności od obciążenia) a nie dynamicznie (w zaleności od ruchu samochodu - przyspieszanie, hamowanie)
Wojtek

4 Data: Marzec 09 2009 20:37:56
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor:

Nivo nie starczy bo reguluje położenie statycznie (w zależności od
obciążenia) a nie dynamicznie (w zaleności od ruchu samochodu -
przyspieszanie, hamowanie)
Wojtek

To co mi wali po oczach na hopkach. S-klasse tez ma "xenony" z
supermarketu????

Tomek

5 Data: Marzec 10 2009 10:31:23
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor: R2r 

 pisze:

To co mi wali po oczach na hopkach. S-klasse tez ma "xenony" z
supermarketu????
Światło.
Termin "poziomowanie" jest uproszczeniem. W rzeczywistości reflektory nie są poziomowane, lecz korygowane względem ugięcia osi. Wjazd na krawężnik czy "leżącego policjanta" praktycznie nie powoduje korekcji wiązki. Co innego np. hamowanie czy przyspieszanie.

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

6 Data: Marzec 10 2009 19:20:15
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor:

Termin "poziomowanie" jest uproszczeniem. W rzeczywistości reflektory
nie są poziomowane, lecz korygowane względem ugięcia osi. Wjazd na
krawężnik czy "leżącego policjanta" praktycznie nie powoduje korekcji
wiązki. Co innego np. hamowanie czy przyspieszanie.

Wczoraj Bond tak przyspieszal ciagnikiem siodlowym.

Potezne auta, ktore sa w stanie nieco dluzej przyspieszac, maja i tak
odpowiednio utwardzane zawieszenie tylu. To samo przy hamowaniu.

A bujniecie miekkiego auta przy zmianie biegu jest i tak krotsze niz
przejazd przez hopek.

Zaraz tu ktos napisze, ze w zakretach tez sie niezaleznie reflektory
poziomuja.

Bajka. Bezwladnosc takiego systemu MUSI byc spora, bo sie na pierwszym
wyboju polamie. A o zawieszeniu zyroskopowym reflektorow jakos nie
slychac.

Tomek

7 Data: Marzec 10 2009 20:50:53
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor: R2r 

 pisze:

[...]

Proponuję abyś obejrzał choć jedno z rozwiązań układów korekcji ustawienia świateł ksenonowych i dopiero zabierał głos w dyskusji na temat jak to działa. Bo tak się składa, że rzeczywistość jest w tej materii inna niż Twoje wyobrażenie.

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

8 Data: Marzec 11 2009 20:28:12
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor: Hektor 

Użytkownik "R2r"  napisał

Proponuję abyś obejrzał choć jedno z rozwiązań układów korekcji ustawienia świateł ksenonowych i dopiero zabierał głos w dyskusji na temat jak to działa. Bo tak się składa, że rzeczywistość jest w tej materii inna niż Twoje wyobrażenie.

Ja jednak proponuję, abyś zobaczył ten układ w działaniu. Bo od strony gazetowej teorii to temat znasz.

Zbigniew Kordan

9 Data: Marzec 11 2009 20:49:38
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor: R2r 

Hektor pisze:

Ja jednak proponuję, abyś zobaczył ten układ w działaniu. Bo od strony gazetowej teorii to temat znasz.
A ja proponuję abyś nie przenosił niepowodzeń w szkole/pracy na grupę dyskusyjną. :-P
Wyobraź sobie, że w działaniu to oglądam to praktycznie codziennie we własnym samochodzie.
A budowa i sposób działania jest mi znany nie na podstawie wyobrażeń ani gazet czy wręcz z opisów na stronach handlarzy chińskimi zestawami HID ale m.in. z dokumentacji technicznej producenta mojego samochodu. :->

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

10 Data: Marzec 11 2009 21:59:06
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor: Hektor 

Użytkownik "R2r"  napisał

A ja proponuję abyś nie przenosił niepowodzeń w szkole/pracy na grupę dyskusyjną. :-P
Wyobraź sobie, że w działaniu to oglądam to praktycznie codziennie we własnym samochodzie.

Mistrzu Ciętej Riposty, Twój opis działania tego układu, jako żywo sugeruje sporą część domysłów w tej materii. Dlaczego, odpowiedziałem poniżej.

Zbigniew Kordan

11 Data: Marzec 11 2009 22:11:29
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor: R2r 

Hektor pisze:

Mistrzu Ciętej Riposty, Twój opis działania tego układu, jako żywo sugeruje sporą część domysłów w tej materii. Dlaczego, odpowiedziałem poniżej.
Wystarczy odpiąć jeden z czujników (w Lagunie do przedniego nie trzeba nawet podnosić samochodu) od zawieszenia i poruszać nim aby zobaczyć jak na dłoni kiedy światła zmieniają swe ustawienie. Widać to również podczas jazdy. No, ale Ty wiesz lepiej...

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

12 Data: Marzec 09 2009 21:40:06
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor: Michał 


Musisz mieć czujniki wysokości na obu osiach .... i podejrzewam, że ich
nie masz.

Albo - poziomowanie hydrauliczne, najlepiej na obu osiach, choć tylko na
tylnej też w zasadzie wystarczy. Czyli tzw. Nivomaty.


hydrauliczne nie wyrobi takiej szybkości.
jak masz hydro to siedzi poziomo i nie trzeba ustawiać "wysokości".
a ksenony i tak robią swoje, zwykłe z silniczkami zresztą też.

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

13 Data: Marzec 10 2009 09:01:17
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor: Grzegorz 

Hello  Michał !:

Musisz mieć czujniki wysokości na obu osiach .... i podejrzewam, że ich nie masz.

Albo - poziomowanie hydrauliczne, najlepiej na obu osiach, choć tylko na tylnej też w zasadzie wystarczy. Czyli tzw. Nivomaty.


hydrauliczne nie wyrobi takiej szybkości.
jak masz hydro to siedzi poziomo i nie trzeba ustawiać "wysokości".
a ksenony i tak robią swoje, zwykłe z silniczkami zresztą też.

Zacytowałem tylko niemieckie wymagania ;-) !

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

14 Data: Marzec 10 2009 17:13:18
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor: Michał 

>> Musisz mieć czujniki wysokości na obu osiach .... i podejrzewam, że ich
>> nie masz.
>>
>> Albo - poziomowanie hydrauliczne, najlepiej na obu osiach, choć tylko na
>> tylnej też w zasadzie wystarczy. Czyli tzw. Nivomaty.
>>
>
> hydrauliczne nie wyrobi takiej szybkości.
> jak masz hydro to siedzi poziomo i nie trzeba ustawiać "wysokości".
> a ksenony i tak robią swoje, zwykłe z silniczkami zresztą też.

Zacytowałem tylko niemieckie wymagania ;-) !

a to niemieckie hydro to tylko merc S, kilka E, i Pheton :)

jedna oś to miał chyba peugeot 6??.

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

15 Data: Marzec 09 2009 13:39:51
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor: jian 

amir wrote:

 Witam!

Z tego co doczytalem majac Xenony musi byc autopoziomowanie ich
oraz spryskiwacze

mam astre II
chcialbym zakupic takie lampy
spryskiwaczeni to nie problem
ale jak z autopoziomowaniem

czy kupujac taki komplet
http://allegro.pl/item570160720_opel_astra_ii_2_i_bertone_2000_r_lampa_xenon.html

reflektor maja same w sobie cos takiego?

czy to jakis osobny mechanizm?




na przykładzie A6 - samo poziomowanie realizowane jest przez
  - lampy z silnikiem elektrycznym do regulacji
  - przy tylnym zawieszeniu element (podejrzewam potencjometr)
sprzęgnięty z zawieszeniem który od "przysiadu" tylnego zawieszenia
reguluje pozycje (nachylenie) świateł przednich

gdzieś na którymś forum audi był manual z tej czynności (doposażenie w ksenony)

16 Data: Marzec 09 2009 17:43:42
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor: Worek 

To nie sa ksenony tylko zenony czyli ksenony zwykłe.
;)

Pozdrawiam

Worek

17 Data: Marzec 09 2009 19:24:43
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor: Alti 


Użytkownik "amir"  napisał w wiadomości


Witam!

Z tego co doczytalem majac Xenony musi byc autopoziomowanie ich
oraz spryskiwacze

mam astre II
chcialbym zakupic takie lampy
spryskiwaczeni to nie problem
ale jak z autopoziomowaniem

czy kupujac taki komplet
http://allegro.pl/item570160720_opel_astra_ii_2_i_bertone_2000_r_lampa_xenon.html

reflektor maja same w sobie cos takiego?

czy to jakis osobny mechanizm?

W każdym aucie z ksenonami z którym miałem do czynienia był czujnik położenia. Jedna strona przymocowana do wahacza druga do budy. Pozwala to na regulacje wysokości dynamicznie w trakcie jazdy. Np. przyspieszasz - przód wstaje a tył siada - momentalnie jest to korygowane.
Tak więc montując zenony nie dość że zrobisz to nielegalnie to bedziesz jeszcze oślepiał ludzi. Przeglądu auto ci nie przejdzie bez tzw. flaszki.
Wojtek

18 Data: Marzec 10 2009 07:25:43
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor: Krzysiek 

W każdym aucie z ksenonami z którym miałem do czynienia był czujnik
położenia. Jedna strona przymocowana do wahacza druga do budy. Pozwala to
na regulacje wysokości dynamicznie w trakcie jazdy. Np. przyspieszasz -
przód wstaje a tył siada - momentalnie jest to korygowane.
Tak więc montując zenony nie dość że zrobisz to nielegalnie to bedziesz
jeszcze oślepiał ludzi. Przeglądu auto ci nie przejdzie bez tzw. flaszki.
Wojtek
e tam, na stacji w mojej miejscowości przechodzi wszystko bez flaszki :)
nawet kiedyś się pytałem na stacji, czy przepuszczą mnie jak zamiast żarówki
H7 wstawię xenon i gość powiedział, że tak nie powinno być ale oni problemów
nie robią.

19 Data: Marzec 10 2009 09:23:50
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor: Mikolaj Rydzewski 

Krzysiek wrote:

e tam, na stacji w mojej miejscowości przechodzi wszystko bez flaszki :)
nawet kiedyś się pytałem na stacji, czy przepuszczą mnie jak zamiast żarówki H7 wstawię xenon i gość powiedział, że tak nie powinno być ale oni problemów nie robią.

Czy mowisz o stacji 'Auto-Mietek' z Bytowa (po NNTP-Posting-Host)? ;-) http://www.stacja.com.pl/stacje/pomorskie/index.htm

20 Data: Marzec 10 2009 12:08:54
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor: Krzysiek 


Użytkownik "Mikolaj Rydzewski"  napisał w wiadomości

Krzysiek wrote:
e tam, na stacji w mojej miejscowości przechodzi wszystko bez flaszki :)
nawet kiedyś się pytałem na stacji, czy przepuszczą mnie jak zamiast
żarówki H7 wstawię xenon i gość powiedział, że tak nie powinno być ale
oni problemów nie robią.

Czy mowisz o stacji 'Auto-Mietek' z Bytowa (po NNTP-Posting-Host)? ;-)
http://www.stacja.com.pl/stacje/pomorskie/index.htm

aleś trafił :)

21 Data: Marzec 11 2009 20:26:25
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor: Hektor 

Użytkownik "Alti"  napisał

W każdym aucie z ksenonami z którym miałem do czynienia był czujnik położenia. Jedna strona przymocowana do wahacza druga do budy. Pozwala to na regulacje wysokości dynamicznie w trakcie jazdy. Np. przyspieszasz - przód wstaje a tył siada - momentalnie jest to korygowane.

W jakim samochodzie tak jest, to "momentalnie"?

Zbigniew Kordan

22 Data: Marzec 11 2009 20:57:51
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor: R2r 

Hektor pisze:

W jakim samochodzie tak jest, to "momentalnie"?
Np. Renault (Laguna II, Megane II, Clio) - reakcja następuje w ciągu kilku dziesiątych sekundy. Na krótkotrwałe ugięcie zawieszenia (np. na nierówności) układ nie reaguje, ale już hamowanie lub przyspieszanie powoduje wyraźną zmianę kąta nachylenia wiązki względem pojazdu tak aby wyrównać to pochylenie względem jezdni.
Podobnie działające układy (różniące się jedynie szczegółami konstrukcyjnymi) ma w swoich autach m.in. BMW, Mercedes, Audi i pewnie wiele innych.

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

23 Data: Marzec 11 2009 21:56:05
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor: Hektor 

Użytkownik "R2r"  napisał

W jakim samochodzie tak jest, to "momentalnie"?
Np. Renault (Laguna II, Megane II, Clio) - reakcja następuje w ciągu kilku dziesiątych sekundy. Na krótkotrwałe ugięcie zawieszenia (np. na nierówności) układ nie reaguje, ale już hamowanie lub przyspieszanie powoduje wyraźną zmianę kąta nachylenia wiązki względem pojazdu tak aby wyrównać to pochylenie względem jezdni.
Podobnie działające układy (różniące się jedynie szczegółami konstrukcyjnymi) ma w swoich autach m.in. BMW, Mercedes, Audi i pewnie wiele innych.

Sprawdź dokładnie czy reakcja następuje w czasie poniżej 1-2 sekund i czy na pewno układ reaguje na ruchy nadwozia podczas jazdy, bo moim skromnym zdaniem więcej się domyślasz niż widzisz. Praktyczną stronę działania układów samopoziomujących w Audi, BMW i Mercedesie znam z autopsji i - w skrócie - nie jest to tak szybko jak twierdzisz. Ale może Renault wreszcie zrobił coś działającego w segmencie nowinek technicznych.

Zbigniew Kordan

24 Data: Marzec 11 2009 22:07:39
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor: R2r 

Hektor pisze:

Sprawdź dokładnie czy reakcja następuje w czasie poniżej 1-2 sekund i czy na pewno układ reaguje na ruchy nadwozia podczas jazdy, bo moim skromnym zdaniem więcej się domyślasz niż widzisz.
Założysz się? :-)

Praktyczną stronę działania układów samopoziomujących w Audi, BMW i Mercedesie znam z autopsji i - w skrócie - nie jest to tak szybko jak twierdzisz. Ale może Renault wreszcie zrobił coś działającego w segmencie nowinek technicznych.
Nie mam pod ręką nikogo z BMW ani Audi kto zechciałby się bawić w udowadnianie Ci, że "Ziemia jest okrągła". Jeśli jednak chcesz to mogę Ci udowodnić to w Lagunie II bo taką dysponuję. W skrócie wygląda to tak jak opisałem i nie są to - wbrew temu co bezpodstawnie sugerujesz - moje domysły ale rzeczywistość.

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

25 Data: Marzec 12 2009 11:34:17
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor: Hektor 

Użytkownik "R2r"  napisał

Nie mam pod ręką nikogo z BMW ani Audi kto zechciałby się bawić w udowadnianie Ci, że "Ziemia jest okrągła".

Ja mam i piszę Ci, że nie jest tak jak twierdzisz. Układ ma sporą bezwładność (więcej niż dziesiąte części sekundy), wjazd na krawężnik skutkuje korekcją ustawień świateł a działanie w trakcie jazdy jest ograniczone do reakcji na zmiany w dłuższym okresie niż hamowanie czy przyspieszanie. To zresztą zrozumiałe, bo mechanizmy pozycjonujące nie są tak szybkie (i nie muszą) aby wychwytywać chwilowe zmiany ugięcia nadwozia. Nie po to jest ten układ.

Zbigniew Kordan

26 Data: Marzec 12 2009 17:29:52
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor: R2r 

Hektor pisze:

Ja mam i piszę Ci, że nie jest tak jak twierdzisz.
W Mercedesie i Renault jest.

Układ ma sporą bezwładność
Zgadza się.
(więcej niż dziesiąte części sekundy),
Nie mierzyłem tego przyrządem, ale na pewno w Lagunie jest to sporo poniżej sekundy.

wjazd na krawężnik skutkuje korekcją ustawień świateł
Jeśli _ugięcie osi_ pozostanie zmienione na nieco dłużej. Przejazd przez "leżącego policjanta" nie zmienia ustawienia. Sam wjazd na krawężnik, chodnik przednią osią też nie zmienia ustawienia o ile nie zmienia na dłużej ugięcia osi (a dokładniej koła przy którym jest czujnik).
Nie po to ten układ jest aby skracał światła przy jeździe pod górkę a wydłużał w nieskończoność podczas zjazdu w dół. :-) Poziomowanie jest względem płaszczyzny, po której poruszają się koła osi przedniej i tylnej.

a działanie w trakcie jazdy jest ograniczone do reakcji na zmiany w dłuższym okresie niż hamowanie czy przyspieszanie.
No to w Lagunie na 100% działa po niecałej sekundzie (IMO kilku dziesiątych ale dokładnie nie powiem czy to 3, 5 czy 7) od ustabilizowania się zmiany i widać to wyraźnie w trakcie przyspieszania lub hamowania gdy po prawej stronie masz np. mur w niewielkiej odległości od jezdni: granica odcięcia nieustannie dąży do poziomu względem jezdni i czas reakcji jest na tyle nieduży, że zdąży się wyraźnie ustabilizować w trakcie kilkusekundowego przyspieszania.

To zresztą zrozumiałe, bo mechanizmy pozycjonujące nie są tak szybkie (i nie muszą) aby wychwytywać chwilowe zmiany ugięcia nadwozia.
Nie po to jest ten układ.
Zgadzam się. Ale korekcja zmiany obszaru oświetlanego powyżej kilku dziesiątych sekundy jest juz dość wygodnym rozwiązaniem - nie powoduje długotrwałego olśnienia tych z przeciwka podczas przyspieszania a także oświetla większy obszar podczas hamowania. To taka - powiedzmy - pierwsza generacja świateł adaptacyjnych mających zoptymalizowac oświetlany obszar.
Dzisiejsze auta (np. Laguna III, BMW, Ford Mondeo) mają dodatkowo sterowanie poziome świateł sprzężone z układem kierowniczym.

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

27 Data: Marzec 22 2009 12:16:11
Temat: Re: ksenony - wymagania ?
Autor: jerzu 

On Thu, 12 Mar 2009 17:29:52 +0100, R2r
wrote:

Ja mam i piszę Ci, że nie jest tak jak twierdzisz.
W Mercedesie i Renault jest.

Chyba w Twoim Renault. W Scenicu II działa to tak, jak opisuje to
Hektor.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

ksenony - wymagania ?



Grupy dyskusyjne