ksenony - wymagania ?
1 | Data: Marzec 09 2009 12:35:30 |
Temat: ksenony - wymagania ? | |
Autor: amir |
2 |
Data: Marzec 09 2009 13:25:26 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: Grzegorz | Hello amir !: Witam! Musisz mieć czujniki wysokości na obu osiach .... i podejrzewam, że ich nie masz. Albo - poziomowanie hydrauliczne, najlepiej na obu osiach, choć tylko na tylnej też w zasadzie wystarczy. Czyli tzw. Nivomaty. pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 3 |
Data: Marzec 09 2009 19:25:58 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: Alti |
Nivo nie starczy bo reguluje położenie statycznie (w zależności od obciążenia) a nie dynamicznie (w zaleności od ruchu samochodu - przyspieszanie, hamowanie) Wojtek 4 |
Data: Marzec 09 2009 20:37:56 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: | Nivo nie starczy bo reguluje położenie statycznie (w zależności odTo co mi wali po oczach na hopkach. S-klasse tez ma "xenony" z supermarketu???? Tomek 5 |
Data: Marzec 10 2009 10:31:23 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: R2r | pisze: To co mi wali po oczach na hopkach. S-klasse tez ma "xenony" zŚwiatło. Termin "poziomowanie" jest uproszczeniem. W rzeczywistości reflektory nie są poziomowane, lecz korygowane względem ugięcia osi. Wjazd na krawężnik czy "leżącego policjanta" praktycznie nie powoduje korekcji wiązki. Co innego np. hamowanie czy przyspieszanie. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 6 |
Data: Marzec 10 2009 19:20:15 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: | Termin "poziomowanie" jest uproszczeniem. W rzeczywistości reflektoryWczoraj Bond tak przyspieszal ciagnikiem siodlowym. Potezne auta, ktore sa w stanie nieco dluzej przyspieszac, maja i tak odpowiednio utwardzane zawieszenie tylu. To samo przy hamowaniu. A bujniecie miekkiego auta przy zmianie biegu jest i tak krotsze niz przejazd przez hopek. Zaraz tu ktos napisze, ze w zakretach tez sie niezaleznie reflektory poziomuja. Bajka. Bezwladnosc takiego systemu MUSI byc spora, bo sie na pierwszym wyboju polamie. A o zawieszeniu zyroskopowym reflektorow jakos nie slychac. Tomek 7 |
Data: Marzec 10 2009 20:50:53 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: R2r | pisze: [...]Proponuję abyś obejrzał choć jedno z rozwiązań układów korekcji ustawienia świateł ksenonowych i dopiero zabierał głos w dyskusji na temat jak to działa. Bo tak się składa, że rzeczywistość jest w tej materii inna niż Twoje wyobrażenie. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 8 |
Data: Marzec 11 2009 20:28:12 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: Hektor | Użytkownik "R2r" napisał Proponuję abyś obejrzał choć jedno z rozwiązań układów korekcji ustawienia świateł ksenonowych i dopiero zabierał głos w dyskusji na temat jak to działa. Bo tak się składa, że rzeczywistość jest w tej materii inna niż Twoje wyobrażenie. Ja jednak proponuję, abyś zobaczył ten układ w działaniu. Bo od strony gazetowej teorii to temat znasz. Zbigniew Kordan 9 |
Data: Marzec 11 2009 20:49:38 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: R2r | Hektor pisze: Ja jednak proponuję, abyś zobaczył ten układ w działaniu. Bo od strony gazetowej teorii to temat znasz.A ja proponuję abyś nie przenosił niepowodzeń w szkole/pracy na grupę dyskusyjną. :-P Wyobraź sobie, że w działaniu to oglądam to praktycznie codziennie we własnym samochodzie. A budowa i sposób działania jest mi znany nie na podstawie wyobrażeń ani gazet czy wręcz z opisów na stronach handlarzy chińskimi zestawami HID ale m.in. z dokumentacji technicznej producenta mojego samochodu. :-> -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 10 |
Data: Marzec 11 2009 21:59:06 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: Hektor | Użytkownik "R2r" napisał A ja proponuję abyś nie przenosił niepowodzeń w szkole/pracy na grupę dyskusyjną. :-P Mistrzu Ciętej Riposty, Twój opis działania tego układu, jako żywo sugeruje sporą część domysłów w tej materii. Dlaczego, odpowiedziałem poniżej. Zbigniew Kordan 11 |
Data: Marzec 11 2009 22:11:29 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: R2r | Hektor pisze: Mistrzu Ciętej Riposty, Twój opis działania tego układu, jako żywo sugeruje sporą część domysłów w tej materii. Dlaczego, odpowiedziałem poniżej.Wystarczy odpiąć jeden z czujników (w Lagunie do przedniego nie trzeba nawet podnosić samochodu) od zawieszenia i poruszać nim aby zobaczyć jak na dłoni kiedy światła zmieniają swe ustawienie. Widać to również podczas jazdy. No, ale Ty wiesz lepiej... -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 12 |
Data: Marzec 09 2009 21:40:06 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: Michał |
Musisz mieć czujniki wysokości na obu osiach .... i podejrzewam, że ich hydrauliczne nie wyrobi takiej szybkości. jak masz hydro to siedzi poziomo i nie trzeba ustawiać "wysokości". a ksenony i tak robią swoje, zwykłe z silniczkami zresztą też. pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 13 |
Data: Marzec 10 2009 09:01:17 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: Grzegorz | Hello Michał !: Musisz mieć czujniki wysokości na obu osiach .... i podejrzewam, że ich nie masz. Zacytowałem tylko niemieckie wymagania ;-) ! pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 14 |
Data: Marzec 10 2009 17:13:18 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: Michał | >> Musisz mieć czujniki wysokości na obu osiach .... i podejrzewam, że ich a to niemieckie hydro to tylko merc S, kilka E, i Pheton :) jedna oś to miał chyba peugeot 6??. pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 15 |
Data: Marzec 09 2009 13:39:51 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: jian | amir wrote: Witam! na przykładzie A6 - samo poziomowanie realizowane jest przez - lampy z silnikiem elektrycznym do regulacji - przy tylnym zawieszeniu element (podejrzewam potencjometr) sprzÄgniÄty z zawieszeniem który od "przysiadu" tylnego zawieszenia reguluje pozycje (nachylenie) Ĺwiateł przednich gdzieĹ na którymĹ forum audi był manual z tej czynnoĹci (doposażenie w ksenony) 16 |
Data: Marzec 09 2009 17:43:42 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: Worek | To nie sa ksenony tylko zenony czyli ksenony zwykłe. 17 |
Data: Marzec 09 2009 19:24:43 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: Alti |
W każdym aucie z ksenonami z którym miałem do czynienia był czujnik położenia. Jedna strona przymocowana do wahacza druga do budy. Pozwala to na regulacje wysokości dynamicznie w trakcie jazdy. Np. przyspieszasz - przód wstaje a tył siada - momentalnie jest to korygowane. Tak więc montując zenony nie dość że zrobisz to nielegalnie to bedziesz jeszcze oślepiał ludzi. Przeglądu auto ci nie przejdzie bez tzw. flaszki. Wojtek 18 |
Data: Marzec 10 2009 07:25:43 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: Krzysiek | W każdym aucie z ksenonami z którym miałem do czynienia był czujnike tam, na stacji w mojej miejscowości przechodzi wszystko bez flaszki :) nawet kiedyś się pytałem na stacji, czy przepuszczą mnie jak zamiast żarówki H7 wstawię xenon i gość powiedział, że tak nie powinno być ale oni problemów nie robią. 19 |
Data: Marzec 10 2009 09:23:50 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: Mikolaj Rydzewski | Krzysiek wrote: e tam, na stacji w mojej miejscowości przechodzi wszystko bez flaszki :) Czy mowisz o stacji 'Auto-Mietek' z Bytowa (po NNTP-Posting-Host)? ;-) http://www.stacja.com.pl/stacje/pomorskie/index.htm 20 |
Data: Marzec 10 2009 12:08:54 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: Krzysiek |
Krzysiek wrote: aleś trafił :) 21 |
Data: Marzec 11 2009 20:26:25 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: Hektor | Użytkownik "Alti" napisał W każdym aucie z ksenonami z którym miałem do czynienia był czujnik położenia. Jedna strona przymocowana do wahacza druga do budy. Pozwala to na regulacje wysokości dynamicznie w trakcie jazdy. Np. przyspieszasz - przód wstaje a tył siada - momentalnie jest to korygowane. W jakim samochodzie tak jest, to "momentalnie"? Zbigniew Kordan 22 |
Data: Marzec 11 2009 20:57:51 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: R2r | Hektor pisze: W jakim samochodzie tak jest, to "momentalnie"?Np. Renault (Laguna II, Megane II, Clio) - reakcja następuje w ciągu kilku dziesiątych sekundy. Na krótkotrwałe ugięcie zawieszenia (np. na nierówności) układ nie reaguje, ale już hamowanie lub przyspieszanie powoduje wyraźną zmianę kąta nachylenia wiązki względem pojazdu tak aby wyrównać to pochylenie względem jezdni. Podobnie działające układy (różniące się jedynie szczegółami konstrukcyjnymi) ma w swoich autach m.in. BMW, Mercedes, Audi i pewnie wiele innych. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 23 |
Data: Marzec 11 2009 21:56:05 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: Hektor | Użytkownik "R2r" napisał W jakim samochodzie tak jest, to "momentalnie"?Np. Renault (Laguna II, Megane II, Clio) - reakcja następuje w ciągu kilku dziesiątych sekundy. Na krótkotrwałe ugięcie zawieszenia (np. na nierówności) układ nie reaguje, ale już hamowanie lub przyspieszanie powoduje wyraźną zmianę kąta nachylenia wiązki względem pojazdu tak aby wyrównać to pochylenie względem jezdni. Sprawdź dokładnie czy reakcja następuje w czasie poniżej 1-2 sekund i czy na pewno układ reaguje na ruchy nadwozia podczas jazdy, bo moim skromnym zdaniem więcej się domyślasz niż widzisz. Praktyczną stronę działania układów samopoziomujących w Audi, BMW i Mercedesie znam z autopsji i - w skrócie - nie jest to tak szybko jak twierdzisz. Ale może Renault wreszcie zrobił coś działającego w segmencie nowinek technicznych. Zbigniew Kordan 24 |
Data: Marzec 11 2009 22:07:39 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: R2r | Hektor pisze: Sprawdź dokładnie czy reakcja następuje w czasie poniżej 1-2 sekund i czy na pewno układ reaguje na ruchy nadwozia podczas jazdy, bo moim skromnym zdaniem więcej się domyślasz niż widzisz.Założysz się? :-) Praktyczną stronę działania układów samopoziomujących w Audi, BMW i Mercedesie znam z autopsji i - w skrócie - nie jest to tak szybko jak twierdzisz. Ale może Renault wreszcie zrobił coś działającego w segmencie nowinek technicznych.Nie mam pod ręką nikogo z BMW ani Audi kto zechciałby się bawić w udowadnianie Ci, że "Ziemia jest okrągła". Jeśli jednak chcesz to mogę Ci udowodnić to w Lagunie II bo taką dysponuję. W skrócie wygląda to tak jak opisałem i nie są to - wbrew temu co bezpodstawnie sugerujesz - moje domysły ale rzeczywistość. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 25 |
Data: Marzec 12 2009 11:34:17 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: Hektor | Użytkownik "R2r" napisał Nie mam pod ręką nikogo z BMW ani Audi kto zechciałby się bawić w udowadnianie Ci, że "Ziemia jest okrągła". Ja mam i piszę Ci, że nie jest tak jak twierdzisz. Układ ma sporą bezwładność (więcej niż dziesiąte części sekundy), wjazd na krawężnik skutkuje korekcją ustawień świateł a działanie w trakcie jazdy jest ograniczone do reakcji na zmiany w dłuższym okresie niż hamowanie czy przyspieszanie. To zresztą zrozumiałe, bo mechanizmy pozycjonujące nie są tak szybkie (i nie muszą) aby wychwytywać chwilowe zmiany ugięcia nadwozia. Nie po to jest ten układ. Zbigniew Kordan 26 |
Data: Marzec 12 2009 17:29:52 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: R2r | Hektor pisze: Ja mam i piszę Ci, że nie jest tak jak twierdzisz.W Mercedesie i Renault jest. Układ ma sporą bezwładnośćZgadza się. (więcej niż dziesiąte części sekundy),Nie mierzyłem tego przyrządem, ale na pewno w Lagunie jest to sporo poniżej sekundy. wjazd na krawężnik skutkuje korekcją ustawień światełJeśli _ugięcie osi_ pozostanie zmienione na nieco dłużej. Przejazd przez "leżącego policjanta" nie zmienia ustawienia. Sam wjazd na krawężnik, chodnik przednią osią też nie zmienia ustawienia o ile nie zmienia na dłużej ugięcia osi (a dokładniej koła przy którym jest czujnik). Nie po to ten układ jest aby skracał światła przy jeździe pod górkę a wydłużał w nieskończoność podczas zjazdu w dół. :-) Poziomowanie jest względem płaszczyzny, po której poruszają się koła osi przedniej i tylnej. a działanie w trakcie jazdy jest ograniczone do reakcji na zmiany w dłuższym okresie niż hamowanie czy przyspieszanie.No to w Lagunie na 100% działa po niecałej sekundzie (IMO kilku dziesiątych ale dokładnie nie powiem czy to 3, 5 czy 7) od ustabilizowania się zmiany i widać to wyraźnie w trakcie przyspieszania lub hamowania gdy po prawej stronie masz np. mur w niewielkiej odległości od jezdni: granica odcięcia nieustannie dąży do poziomu względem jezdni i czas reakcji jest na tyle nieduży, że zdąży się wyraźnie ustabilizować w trakcie kilkusekundowego przyspieszania. To zresztą zrozumiałe, bo mechanizmy pozycjonujące nie są tak szybkie (i nie muszą) aby wychwytywać chwilowe zmiany ugięcia nadwozia.Zgadzam się. Ale korekcja zmiany obszaru oświetlanego powyżej kilku dziesiątych sekundy jest juz dość wygodnym rozwiązaniem - nie powoduje długotrwałego olśnienia tych z przeciwka podczas przyspieszania a także oświetla większy obszar podczas hamowania. To taka - powiedzmy - pierwsza generacja świateł adaptacyjnych mających zoptymalizowac oświetlany obszar. Dzisiejsze auta (np. Laguna III, BMW, Ford Mondeo) mają dodatkowo sterowanie poziome świateł sprzężone z układem kierowniczym. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 27 |
Data: Marzec 22 2009 12:16:11 | Temat: Re: ksenony - wymagania ? | Autor: jerzu | On Thu, 12 Mar 2009 17:29:52 +0100, R2r Ja mam i piszę Ci, że nie jest tak jak twierdzisz.W Mercedesie i Renault jest. Chyba w Twoim Renault. W Scenicu II działa to tak, jak opisuje to Hektor. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 -> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu |