Grupy dyskusyjne   »   kup sobie s³ownik ortograficzny

kup sobie s³ownik ortograficzny



1 Data: Maj 06 2008 13:04:53
Temat: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: zorby 

Witam, mam takie pytanko, jak myslicie jaka g³eboko¶æ bierznika kwalifikuje
j± do wymiany, wiem ze jest taki " punkt" kontrolny na oponie gdzie pokazuje
minimalna g³eboko¶c chyba 1,6mm, nie chodzi mi o to, chodzi mi poprostu przy
jakiej g³eboko¶ci zmieniæ opone by je¿dzic bezpiecznie ( przy za³ó¿eniu ze
opona nie jest popêkana, zgremnia³ itd, )

P.S. Mam opony 2x 4 mm ( ty³) i 2x4,5mm ( przód)  g³eboko¶ci - jezdzic,
nieje¿dzic ?



2 Data: Maj 06 2008 13:22:42
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: Jacek 

Pojêcie baaardzo wzglêdne.
Dla jednego 1,5 mm to jeszcze super dobry bieznik, a dla innego 4,5 bêdzie za ma³o. Warto porównywaæ z g³êboko¶ci± bieznika nowej opony tego samego typu.
Osobi¶cie uwa¿am, ¿e 30 % g³êboko¶ci bie¿nika w stosunku do opony nowej to dolna granica przyzwoito¶ci.
Jacek

3 Data: Maj 06 2008 13:34:37
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: Axel 

"zorby"  wrote in message

Witam, mam takie pytanko, jak myslicie jaka g³eboko¶æ bierznika
kwalifikuje  j± do wymiany, wiem ze jest taki " punkt" kontrolny na
oponie gdzie pokazuje  minimalna g³eboko¶c chyba 1,6mm, nie chodzi mi o
to, chodzi mi poprostu przy  jakiej g³eboko¶ci zmieniæ opone by je¿dzic
bezpiecznie ( przy za³ó¿eniu ze  opona nie jest popêkana, zgremnia³ itd, )
P.S. Mam opony 2x 4 mm ( ty³) i 2x4,5mm ( przód)  g³eboko¶ci - jezdzic,
nieje¿dzic ?

Nie ma ostrej granicy. Gdyby to byly opony zimowe - do wyrzucenia. Opony
letnie - zalezy od opony. Ale na mokrym powinienes zachowac zdecydowanie
wiekszy odstep.

--
Axel

4 Data: Maj 06 2008 13:39:39
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: AL 

zorby pisze:

Witam, mam takie pytanko, jak myslicie jaka g³eboko¶æ bierznika kwalifikuje j± do wymiany, wiem ze jest taki " punkt" kontrolny na oponie gdzie pokazuje minimalna g³eboko¶c chyba 1,6mm, nie chodzi mi o to, chodzi mi poprostu przy jakiej g³eboko¶ci zmieniæ opone by je¿dzic bezpiecznie ( przy za³ó¿eniu ze opona nie jest popêkana, zgremnia³ itd, )

P.S. Mam opony 2x 4 mm ( ty³) i 2x4,5mm ( przód)  g³eboko¶ci - jezdzic, nieje¿dzic ?

wg np. szkoly jazdy ADAC, opona z bieznikiem < 4mm traci min.50% swoich wlasnosci.

Opony z glebszym bieznikiem powinienes dac na TYL.


--
pozdr
Adam (AL)
TG

5 Data: Maj 06 2008 14:06:15
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: Agent 0700 

Opony z glebszym bieznikiem powinienes dac na TYL.

Jeste¶ w b³êdzie.

Pozdrawiam

Jacek

6 Data: Maj 06 2008 14:16:24
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: Luky 

Agent 0700 pisze:

Opony z glebszym bieznikiem powinienes dac na TYL.

Jeste¶ w b³êdzie.


no niestety raczej ty jeste¶ w b³êdzie, bo ja te¿ sie mocno zdziwi³em ogl±daj±c szko³e jazdy i tego staruszka z adac co siê wypowiada³ ¿e zawsze lepsze opony na ty³ - ¿eby ca³kowicie sprawe wyja¶niæ poprostu przeprawdzono test na mokrej nawierzchni i wysz³o czarno na bia³ym ¿e staruszek z adac ma racje i mimo ¿e wydaje siê to na pozór dziwne - to zawsze lepsze opony na ty³...

7 Data: Maj 06 2008 14:27:41
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: AL 

Agent 0700 pisze:

Opony z glebszym bieznikiem powinienes dac na TYL.

Jeste¶ w b³êdzie.

Pozdrawiam

Jacek
no raczej jestes w bledzie ty - opony lepsze na kola niesterowalne sie zaklada (niezaleznie czy to sa napedowe czy nie).


--
pozdr
Adam (AL)
TG

8 Data: Maj 06 2008 14:41:23
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: Kris 



--

U¿ytkownik "Agent 0700"  napisa³ w wiadomo¶ci

Opony z glebszym bieznikiem powinienes dac na TYL.

Jeste¶ w b³êdzie.

nie, nie jest
nowe opony zaklada sie na tyl

9 Data: Maj 06 2008 18:25:32
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: Robert J. 

Opony z glebszym bieznikiem powinienes dac na TYL.

Jeste¶ w b³êdzie.

To Ty jeste¶ w b³êdzie, i to powa¿nym.

10 Data: Maj 06 2008 14:15:59
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: Tomasz Pyra 

AL pisze:

wg np. szkoly jazdy ADAC, opona z bieznikiem < 4mm traci min.50% swoich wlasnosci.

Co to znaczy 50% w³asno¶ci i w jakiej jednostce siê te w³asno¶ci mierzy?

Opony z glebszym bieznikiem powinienes dac na TYL.

Przy tak ma³ych ró¿nicach lepiej lepsze z przodu, bo dziêki temu opony równo siê zu¿yj±.
Natomiast gdyby sobie kupi³ parê nowych opon, to nowe faktycznie za³o¿y³bym do ty³u.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

11 Data: Maj 06 2008 14:18:38
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: Jakub Witkowski 

Tomasz Pyra pisze:

Co to znaczy 50% w³asno¶ci i w jakiej jednostce siê te w³asno¶ci mierzy?

Ubieg³e¶ mnie o 2 minuty... :/

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

12 Data: Maj 06 2008 14:29:35
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: AL 

Tomasz Pyra pisze:

AL pisze:

wg np. szkoly jazdy ADAC, opona z bieznikiem < 4mm traci min.50% swoich wlasnosci.

Co to znaczy 50% w³asno¶ci i w jakiej jednostce siê te w³asno¶ci mierzy?

Opony z glebszym bieznikiem powinienes dac na TYL.

Przy tak ma³ych ró¿nicach lepiej lepsze z przodu, bo dziêki temu opony równo siê zu¿yj±.
Natomiast gdyby sobie kupi³ parê nowych opon, to nowe faktycznie za³o¿y³bym do ty³u.


skutecznosc, na ktora wplyw maja (wg roznorakich szkol) m.in. hamowanie, trzymanie na zakrecie, wyprowadzenie auta z poslizgu, odprowadzenie wody , ....

--
pozdr
Adam (AL)
TG

13 Data: Maj 06 2008 14:47:38
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: Jakub Witkowski 

AL pisze:

skutecznosc, na ktora wplyw maja (wg roznorakich szkol) m.in. hamowanie, trzymanie na zakrecie, wyprowadzenie auta z poslizgu, odprowadzenie wody , ....

No dobrze, a jak wygl±da wzór na ow± skuteczno¶æ, ¿eby móc dokladnie
okre¶liæ te 50%?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

14 Data: Maj 06 2008 15:09:28
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: Tomasz Pyra 

AL pisze:

skutecznosc, na ktora wplyw maja (wg roznorakich szkol) m.in. hamowanie, trzymanie na zakrecie, wyprowadzenie auta z poslizgu, odprowadzenie wody , ....

Ale w czym mierzona?
Je¿eli na nówkach oponach ze 100km/h hamujê na 40m, to na takich co maj± "utratê 50% w³asno¶ci" zahamujê na 80m? ;)

I dlaczego akurat 50%, a nie 70%? A mo¿e 30%?

Ja nie przeczê ¿e stare opony s± gorsze - czepiam siê tylko jakiego¶ marketingowego be³kotu z liczeniem w³asno¶ci opon w procentach.

Na suchym asfalcie, tak d³ugo jak nie wy³a¿± z nich druty, opony bêd± je¼dziæ równie dobrze. Gorzej na mokrym, jeszcze gorzej na ¶niegu.



--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

15 Data: Maj 06 2008 06:15:41
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: BearBag 

jak jest sucho to te 1.5mm spokojnie wystarczy a jak mocno leje to i
7mm moze sie okazac za malo zeby odprowadzic wode, tak wiec na letnich
jezdze az do znacznika chyba ze maja wiecej niz 8 lat.
A te wszystkie testy i inne takie robie sam testujac zachowanie auta w
roznych warunkach w praktyce, a nie czytajac testy na zlecenie
producentow opon (w 95% przypadkow).

16 Data: Maj 06 2008 15:22:08
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: Jakub Witkowski 

Tomasz Pyra pisze:

AL pisze:

skutecznosc, na ktora wplyw maja (wg roznorakich szkol) m.in. hamowanie, trzymanie na zakrecie, wyprowadzenie auta z poslizgu, odprowadzenie wody , ....

Ale w czym mierzona?
Je¿eli na nówkach oponach ze 100km/h hamujê na 40m, to na takich co maj± "utratê 50% w³asno¶ci" zahamujê na 80m? ;)

I dlaczego akurat 50%, a nie 70%? A mo¿e 30%?

Ja nie przeczê ¿e stare opony s± gorsze - czepiam siê tylko jakiego¶ marketingowego be³kotu z liczeniem w³asno¶ci opon w procentach.

Prawda jest taka, ¿e nawet ró¿nica 10% jest spora, a 20% to ju¿ naprawdê
bardzo du¿o, je¶li mówimy np. o drodze hamowania czy prêdko¶ci w której
zaczyna siê aquaplanning w oke¶lonych warunkach, itp.

Ale gdyby napisaæ, ¿e opona traci 20% w³asno¶ci, to by przeciêtny
Kowalski siê nie przej±³ ("co? tylko 20%"?), wiêc trzeba by³o liczby
jako¶ bardziej medialnie podkrêciæ :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

17 Data: Maj 06 2008 15:39:38
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: AL 

Tomasz Pyra pisze:

AL pisze:

skutecznosc, na ktora wplyw maja (wg roznorakich szkol) m.in. hamowanie, trzymanie na zakrecie, wyprowadzenie auta z poslizgu, odprowadzenie wody , ....

Ale w czym mierzona?
Je¿eli na nówkach oponach ze 100km/h hamujê na 40m, to na takich co maj± "utratê 50% w³asno¶ci" zahamujê na 80m? ;)

I dlaczego akurat 50%, a nie 70%? A mo¿e 30%?


gdyby podawali to w jakis sposob mierzalnym wzorem to pewnie by podali 48,5% :)

Pewnie chodzilo o to, ze opona jest w polowie tak sprawna jak nowa.
A sprawnosc opony nie mierzy sie wylacznie hamowaniem.

Bo jak okreslic taka sytuacje np.
1. - jedziesz na dobrych oponach po mokrej drodze - hamujesz, poslig (*) ale wyprowadzasz szcesliwie auto i wychodzisz z tego calo.
2. - jedziesz na zuzytych oponach (bieznik<4mm) po tej samej mokrej drodze - hamujesz, poslizg ale nie wyprowadzasz auta z poslizgu (*)- krecisz baczki i wpadasz na drzewo w wyniku czego:
a/ jestes ranny
b/ giniesz na miejscu

(*) zalozenie ze potrafisz wyprowadzic auto z poslizgu
Jezeli w pierwszym przypadku konczy sie szczesliwie - w 100% jestes caly Ty i Twoje auto (nikomu sie nic nie stalo)
A jak teraz okreslisz w procentach przypadek 2 (a i b) ?

Trudno to okreslic - prawda?

ADAC'owi pewnie chodzilo o to - ze jesli opony masz zuzyte ( bieznik < 4mm ) to masz polowe mniejsze szanse na zapobiezenie tragedii niz na oponach sprawnych.
Moze sprawdzili to statystycznie na torze?



--
pozdr
Adam (AL)
TG

18 Data: Maj 06 2008 15:56:01
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: Tomasz Pyra 

AL pisze:

Pewnie chodzilo o to, ze opona jest w polowie tak sprawna jak nowa.
A sprawnosc opony nie mierzy sie wylacznie hamowaniem.

W zasadzie s± dwa kluczowe parametry opony - wspó³czynnik tarcia (z ewentualnym podzia³em na rodzaj nawierzchni) i ilo¶æ wody któr± opona odprowadzi przy danym nacisku.
Reszta to ju¿ szczegó³y.

Trudno to okreslic - prawda?

No trudno, ale ¿eby nie straciæ wiarygodno¶ci nale¿y napisaæ "zdaniem ekspertów zu¿yte opony daj± du¿o mniejsze szanse na wyj¶cie z trudnej sytuacji drogowej", a nie wypaliæ z jakimi¶ procentami które nie wiadomo co oznaczaj±.
To s± takie podstawowe zasady prezentacji danych - je¿eli podaje siê jaki¶ wspó³czynnik (bo 50% to nic innego jak wspó³czynnik 0,5), to trzeba napisaæ co do czego odnosi.
Je¿eli kto¶ tego nie napisa³ to najprawdopodobniej co¶ chce ukryæ, czyli mówi±c wprost - k³amie, dezinformuje itp.
To czy k³amie w dobrej czy z³ej wierze to ju¿ inna sprawa.

Zdajê sobie sprawê ¿e przeciêtny zjadacz jogurtu zobaczy obok siebie "ADAC", "50%" i nie ma wiêcej pytañ.

Równie dobrze mo¿na powiedzieæ ¿e Passat jest o 50% lepszy od Logana, tylko co to bêdzie oznacza³o?

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

19 Data: Maj 06 2008 15:24:24
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: MarcinJM 

AL pisze:

skutecznosc, na ktora wplyw maja (wg roznorakich szkol) m.in. hamowanie, trzymanie na zakrecie, wyprowadzenie auta z poslizgu, odprowadzenie wody

Ale bieznik odpowiada TYLKO za odprowadzanie wody( mowimy o letnich), gdyby nie bylo zadnej szansy, ze bedzie padac pewnie obowiazkowe bylyby slicki.
Wiec nie widze zwiazku z gorszym hamowaniem, trzymaniem na zakrecie, wyprowadzaniem z poslizgu a glebokoscia bieznika.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

20 Data: Maj 07 2008 14:40:08
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: Bartek 

U¿ytkownik "MarcinJM"  napisa³ w wiadomo¶ci

AL pisze:
skutecznosc, na ktora wplyw maja (wg roznorakich szkol) m.in. hamowanie,
trzymanie na zakrecie, wyprowadzenie auta z poslizgu, odprowadzenie wody

Ale bieznik odpowiada TYLKO za odprowadzanie wody( mowimy o letnich),
gdyby nie bylo zadnej szansy, ze bedzie padac pewnie obowiazkowe bylyby
slicki.
Wiec nie widze zwiazku z gorszym hamowaniem, trzymaniem na zakrecie,
wyprowadzaniem z poslizgu a glebokoscia bieznika.


O!
dosta³em ostatnio 2 opony. rocznik po³owa 96 o ile dobrze pamiêtam, mogê
sprawdziæ.
bie¿nik w stanie idealnym  opony wygl±da³y  jak by przejecha³y dos³ownie
tyle, by zesz³y "w³oski".
na samochodzie z silnikiem 1.0 w fiacie uno, opony traci³y przyczepno¶æ przy
minimalnych opadach deszczu.
a ruszanie z piskiem opon w uno nie jest spraw± banaln±;) tutaj mo¿na by³o
po prostu paliæ gumê i na 1 i 2 biegu;)

A co do tych wszystkich informacji ¿e ile¶ bie¿nika i jaka¶ utrata, i ¿e
trzeba opony ju¿ w xx procentach zmieniaæ - naprawdê, bie¿cie pod uwagê to,
¿e producent opon na takiej wymianie ma same zyski. je¶li kto¶ zjedzie
bie¿nik do po³owy, i stwierdzi ¿e  producent zaleca ju¿ wymianê, bo to
bezpieczeñstwo jego, jego rodziny itp., i go staæ, to  kupuje nowe opony.
Tak siê po prostu robi biznes.

Czysty biznes.

czyli najwa¿niejszy jest zdrowy rozs±dek. tak mi siê wydaje, no i oczywi¶cie
to  do jakich celów auto jest wykorzystywane. inaczej powinien podchodziæ do
opon posiadacz mocnego auta, który je¼dzi w d³ugie trasy z wysokimi
prêdko¶ciami, a inaczej nieco mo¿e  podej¶ædo tego dziadek, który je¼dzi
tylko do biedronki 2 razy w tygodniu.
ale tu te¿ zdrowy rozs±dek, bo na tych oponach jak wy¿ej to strach wyjechaæ
z parkingu.

tak s±dzê;)


--
Pozdrawiam, Bartek
[SG] GOLF II 1.6D "¿ywa czerwieñ:)"

21 Data: Maj 06 2008 14:17:15
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: Jakub Witkowski 

AL pisze:

wg np. szkoly jazdy ADAC, opona z bieznikiem < 4mm traci min.50% swoich wlasnosci.

Hmm. A co to oznacza "traci 50% w³asno¶ci"?
Droga hamowania wyd³u¿a siê dwukrotnie?
Maksymalna prêdko¶æ spada 2x?
Powietrze schodzi 2x szybciej?

PS w³osy po szamponie X staj± siê 3x bardziej l¶ni±ce i 6x piêkniejsze.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

22 Data: Maj 06 2008 14:32:17
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: AL 

Jakub Witkowski pisze:

AL pisze:

wg np. szkoly jazdy ADAC, opona z bieznikiem < 4mm traci min.50% swoich wlasnosci.

Hmm. A co to oznacza "traci 50% w³asno¶ci"?
Droga hamowania wyd³u¿a siê dwukrotnie?

Droga hamowania to nie wszystko

Maksymalna prêdko¶æ spada 2x?
Powietrze schodzi 2x szybciej?


reszte odpowiedzialem post wyzej.
(nie jest to moje gdybanie, ale potwierdzone fakty przez roznych ekspertow ze szkol jazdy)


PS w³osy po szamponie X staj± siê 3x bardziej l¶ni±ce i 6x piêkniejsze.


ale czy usuwaja lupiez?
Co znaczy slowo "piekno" ?
;)

--
pozdr
Adam (AL)
TG

23 Data: Maj 06 2008 14:48:37
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: Jakub Witkowski 

AL pisze:

reszte odpowiedzialem post wyzej.

E tam - niekonkretnie...

Co znaczy slowo "piekno" ?
;)

tyle samo, co "skuteczno¶æ" :) - dopóki dok³adnie siê nie zdefiniuje,
co to oznacza i jak siê mierzy.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

24 Data: Maj 06 2008 14:58:36
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: Jakub Witkowski 

AL pisze:

Jakub Witkowski pisze:
AL pisze:

wg np. szkoly jazdy ADAC, opona z bieznikiem < 4mm traci min.50% swoich wlasnosci.

Hmm. A co to oznacza "traci 50% w³asno¶ci"?
Droga hamowania wyd³u¿a siê dwukrotnie?

Droga hamowania to nie wszystko

Hmm, w³asnie wymy¶li³em, czego *na pewno traci ponad 50%* opona zu¿yta do 4mm.
Otó¿ - pozosta³ego czasu do ca³kowitego zu¿ycia :)

Powa¿niej: mo¿na podawaæ rozmaite mierzalne parametry trakcyjne opony,
mo¿na te¿ pewnie pokusiæ siê o jak±¶ ich kombinacjê (typu np. suma wa¿ona),
ale ciê¿ko mi sobie wyobraziæ miarê tak sprytnie zdefiniowan±,
¿e opona z 4mm bie¿nikiem ma w niej mniej ni¿ po³owê tego co nówka.
Dlatego pytam o sens tych 50%.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

25 Data: Maj 06 2008 15:21:30
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: Tomasz Pyra 

Jakub Witkowski pisze:

ciê¿ko mi sobie wyobraziæ miarê tak sprytnie zdefiniowan±,
¿e opona z 4mm bie¿nikiem ma w niej mniej ni¿ po³owê tego co nówka.

Ma 50% mniej bie¿nika ;>


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

26 Data: Maj 06 2008 15:31:39
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: Jakub Witkowski 

Tomasz Pyra pisze:

Jakub Witkowski pisze:

ciê¿ko mi sobie wyobraziæ miarê tak sprytnie zdefiniowan±,
¿e opona z 4mm bie¿nikiem ma w niej mniej ni¿ po³owê tego co nówka.

Ma 50% mniej bie¿nika ;>

no, w³a¶nie to napisa³em wy¿ej tylko nieco mniej precyzyjnie :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

27 Data: Maj 06 2008 22:14:09
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: elmer radi radisson 

AL wrote:

ale czy usuwaja lupiez?
Co znaczy slowo "piekno" ?

tamto ma takie mieciutkie uszka.





--

Synergidy, dwie haploidalne komórki na biegunie mikropylarnym.

28 Data: Maj 06 2008 13:37:10
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: Boombastic 


U¿ytkownik "zorby"  napisa³ w wiadomo¶ci

Witam, mam takie pytanko, jak myslicie jaka g³eboko¶æ bierznika kwalifikuje j± do wymiany, wiem ze jest taki " punkt" kontrolny na oponie gdzie pokazuje minimalna g³eboko¶c chyba 1,6mm, nie chodzi mi o to, chodzi mi poprostu przy jakiej g³eboko¶ci zmieniæ opone by je¿dzic bezpiecznie ( przy za³ó¿eniu ze opona nie jest popêkana, zgremnia³ itd, )

P.S. Mam opony 2x 4 mm ( ty³) i 2x4,5mm ( przód)  g³eboko¶ci - jezdzic, nieje¿dzic ?

Rozsadek podpowiada, ¿e ju¿ w okolicach 4 mm trzeba szukaæ nowych, bo np. w czasie deszczu mo¿na siê nie¼le zdziwiæ.

29 Data: Maj 06 2008 13:57:17
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: D. 

zorby pisze:

Witam, mam takie pytanko, jak myslicie jaka g³eboko¶æ bierznika kwalifikuje
a co to jest bierznik ??

30 Data: Maj 06 2008 14:03:30
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: Kerry 

U¿ytkownik "D."  napisa³ w wiadomo¶ci

Witam, mam takie pytanko, jak myslicie jaka g³eboko¶æ bierznika kwalifikuje

a co to jest bierznik ??

No rozdaj± nicki chyba.

--
Pozdrawiam,
Kerry

31 Data: Maj 06 2008 14:34:54
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: Luky 

zorby pisze:

Witam, mam takie pytanko, jak myslicie jaka g³eboko¶æ bierznika kwalifikuje j± do wymiany, wiem ze jest taki " punkt" kontrolny na oponie gdzie pokazuje minimalna g³eboko¶c chyba 1,6mm, nie chodzi mi o to, chodzi mi poprostu przy jakiej g³eboko¶ci zmieniæ opone by je¿dzic bezpiecznie ( przy za³ó¿eniu ze opona nie jest popêkana, zgremnia³ itd, )

P.S. Mam opony 2x 4 mm ( ty³) i 2x4,5mm ( przód)  g³eboko¶ci - jezdzic, nieje¿dzic ?

panowie a pytanie z innej beczki: za³ó¿my ¿e mam dwie letnie i dwie zimowe [pomijamy kwestie ¿e powinny byæ takie same :)], to gdzie by¶cie za³o¿yli letnia a gdzie zimowe, zak³adaj±c ¿e zimówki maj± du¿o g³êbszy bie¿nik od letnich?

ja: zimowe ty³, letnie przód.

a wy?

32 Data: Maj 06 2008 14:40:14
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: Kris 

U¿ytkownik "zorby"  napisa³ w wiadomo¶ci

Witam, mam takie pytanko, jak myslicie jaka g³eboko¶æ bierznika
kwalifikuje j± do wymiany, wiem ze jest taki " punkt" kontrolny na oponie
gdzie pokazuje minimalna g³eboko¶c chyba 1,6mm, nie chodzi mi o to, chodzi
mi poprostu przy jakiej g³eboko¶ci zmieniæ opone by je¿dzic bezpiecznie
( przy za³ó¿eniu ze opona nie jest popêkana, zgremnia³ itd, )

P.S. Mam opony 2x 4 mm ( ty³) i 2x4,5mm ( przód)  g³eboko¶ci - jezdzic,
nieje¿dzic ?

4mm to jest dolna granica przy do ktorej opony zachowuja swoje dobre
wlasciwosci, w ADAC o tym glosno

33 Data: Maj 07 2008 11:24:52
Temat: Re: jaka minimalna ( rozsadna) g³eboko¶æ bierznika opon
Autor: J.F. 

On Tue, 6 May 2008 14:40:14 +0200,  Kris wrote:

4mm to jest dolna granica przy do ktorej opony zachowuja swoje dobre
wlasciwosci, w ADAC o tym glosno

Tylko jakie - bo w F1 by najchetniej na slickach jezdzili :-)

Tak jak Axel pisal - na suchym sa dobre, przy wiekszym deszczu uwazac,
bo aquaplanning nie spi.

J.

34 Data: Maj 07 2008 08:15:40
Temat: kup sobie s³ownik ortograficzny
Autor:

analfabeto!

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

35 Data: Maj 07 2008 08:19:25
Temat: Kup sobie s³ownik ortograficzny
Autor:

analfabeto!

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

kup sobie s³ownik ortograficzny



Grupy dyskusyjne