3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
1 | Data: Luty 24 2011 23:11:28 |
Temat: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii.. | |
Autor: scob | ZdarzajÄ
siÄ C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6. 2 |
Data: Luty 24 2011 22:28:40 | Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii.. | Autor: Waldek Godel | Dnia Thu, 24 Feb 2011 23:11:28 +0100, scob napisał(a): Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6. Nie zdarzają się - nie licząc zdarzania się marketingowego. To jest silnik 2.9 V6 (sprzedawany jako 3.0) rodziny ES9, dosyć szeroko montowany, również w Renówkach. Nie mylić z prawdziwym silnikiem 3.0 o oznaczeniu PRV, montowanym w starszych modelach. ES9 był montowany w Citroenach Xantia, XM, C5, Peugeotach 406, 607 oraz Renault Laguna, Safrane, Espace i Clio V6 do czasu przejścia na silniki Nissana Silnik jest lekki i niezawodny. Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd (pasek zapitala przez bezedura. Tzn wymiana wymaga mechanika a nie kowala, ale ta wysoka cena części jest przesadzona. Zresztą, zależy jak patrzeć - komplet podstawowych częsci to 650 zł: http://allegro.pl/rozrzad-citroen-c5-fiat-peugeot-renault-3-0-v6-i1476236064.html w porównaniu z rozrządem do HDi za 200 zł to jest istotnie drożej. Do tego jeszcze pompa wody 280-350 zł. Kolejnym problemem będzie robocizna, bo robota ciężka - wymiana rozrządu w zwykłym aucie z V6 to już ginekologia, a w vanie silnik jest schowany głęboko w nadwoziu i ciężko się tam dostać, zwłaszcza do tylnej głowicy. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. 3 |
Data: Luty 25 2011 23:58:18 | Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii.. | Autor: DoQ | W dniu 2011-02-24 23:28, Waldek Godel pisze: Nie zdarzają się - nie licząc zdarzania się marketingowego. PRV 3.0 ma 2975cm3, natomiast wszystkie ES9 2946cm3 - i co z tego wynika? ES9 "nie jest" prawdziwym 3.0, bo różni je całe 29cm3? Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: 4 |
Data: Luty 26 2011 00:49:42 | Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii.. | Autor: Waldek Godel | Dnia Fri, 25 Feb 2011 23:58:18 +0100, DoQ napisał(a): PRV 3.0 ma 2975cm3, natomiast wszystkie ES9 2946cm3 - i co z tego 2946 cm3 to 2.9 litra. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. 5 |
Data: Luty 26 2011 08:31:08 | Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii.. | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2011-02-26 01:49, Waldek Godel pisze: Dnia Fri, 25 Feb 2011 23:58:18 +0100, DoQ napisał(a):Tak jak Fiatowski Multijet o którym wszyscy mówią że jest 1300 tak naprawdę jest 1,2 litra bo ma 1248ccm ;) Pozdrawiam ! 6 |
Data: Luty 24 2011 23:39:34 | Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii.. | Autor: magnes |
Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6. Mialem kiedys Citroena XM z silnikiem 3.0 V6 (czy to ten sam? nie wiem) Psulo mi sie w tym samochodzie praktycznie wszystko, ale silnik chyba najmniej... Spalal wiadra benzyny... auto wiecej stalo po mechanikach niz jezdzilo, ale jak juz jezdzilo to jezdzilo pieknie ;-) -- Pozdr. magnes 600 & 4x4 w dieslu 7 |
Data: Luty 25 2011 00:10:29 | Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii.. | Autor: bratPit |
ZdarzajÄ siÄ C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6. niewiele pomogÄ ale parÄ razy prowadziłem 406 kombi (po FL) z V6 z mocÄ coĹ 190? KM i baaardzo zacnie to jeździło (i brzmiało), miło wspominam, spalania nie pamiÄtam bo nie ja płaciłem za benzynÄ a i jazda była z wykorzystaniem osiÄ gów wiÄc nie ma co mówiÄ ;-) wiem, że właĹciciel wspominał wówczas właĹnie o wysokich kosztach rozrzÄ du i ....Ĺwiec zapłonowych o_O (nie wiem jak teraz ceny ale było to bodaj w roku 2005 a samochód miał 1...2 lata wiÄc mogło siÄ coĹ pozmieniaÄ), brat 8 |
Data: Luty 25 2011 08:31:38 | Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii.. | Autor: Samotnik | Dnia 24.02.2011 bratPit napisał/a:
Kosztowny jest też wydech (skomplikowany i brak zamienników). -- Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/ 9 |
Data: Luty 25 2011 01:59:06 | Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii.. | Autor: Czarek Daniluk | On 24 Lut, 23:11, scob wrote: Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6. Zestaw paska rozrządu z pompą wody do tego silnika w detalu w IC kosztuje prawie 1640zł brutto. Nawet jak kupisz na warsztat to i tak i tak zapłacisz nie mniej jak 1300zł. Więc raczej koszt "znaczny". Cewki zapłonowe - dobrze że rozdzielili i n akażdy cylinder osobna to koszt około 200zł. Świece 6 sztuk Beru po około 60zł za sztukę. Suma summarum na pewno nie jest to silnik dla kogoś kogo na niego nie stać, a i paliwa też swoje wypije z baku. Pozdrawiam ! 10 |
Data: Luty 25 2011 13:06:29 | Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii.. | Autor: p0li | O->Dnia 2011-02-25 10:59:06 niejaki Czarek Daniluk napisał: On 24 Lut, 23:11, scob wrote: ja zapłaciłem ~1300-1400 zł za wymianę rozrządu na częściach skf z tego jedna rolka kosztowała ~300zł ponadto jeszcze 3 rolki, pasek, pompa wody, dwa uszczelniacze litr płynu i robota Cewki zapłonowe - dobrze że rozdzielili i n akażdy cylinder osobna to a to nie wiem - mam 260kkm i cewki oryginalne Świece 6 sztuk Beru po około 60zł za sztukę. + przy wymianie tylnych - zdejmowanie kolektora dolotowego - więc choćby z tego powodu warto dac dobre świece Suma summarum na pewno nie jest to silnik dla kogoś kogo na niego nie każdy silnik lubi wypić w niesprzyjających warnkach przykład rzeczony v6 na autostradzie spalił mi 8,3l /100 (na dystansie 900km) natomiast miejski samochodzik z motorem 1,6 pali mi w mieście ponad 10l/100 tylko że małe miasto = krótkie dystanse = niedogrzany silnik -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki 11 |
Data: Luty 25 2011 15:38:58 | Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii.. | Autor: DoQ | W dniu 2011-02-24 23:11, scob pisze: ZdarzajÄ siÄ C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6. W C5,607,807,406 po lifcie (po 2000r) montujÄ zmodyfikowanÄ wersjÄ ES9J4S. Zmodyfikowano kolektor ssÄ cy z aluminiowego na plastikowy, dodano zmienne fazy rozrzÄ du, zamontowano 6 cewek zamiast pakietu i co najgorsze - wrzucili mu 3 katalizatory i 4 sondy lambda zeby spelnialo to norme EURO4. OsobiĹcie wolÄ prostszÄ wersjÄ, przedliftowÄ ES9J4. Silnik zupełnie nie wciÄ ga i nie wypluwa oleju, jest w zasadzie bezobsługowy. Ma genialnÄ charakterystykÄ momentu obrotowego:) ZdÄ żyłem siÄ zorientowaÄ, że ma doć chory rozrzÄ d (pasek zapitala przez Normalny, trwały rozrzÄ d. Nie spotkałem siÄ z sytuacjÄ zerwania paska :) Na co jeszcze zwróciÄ uwagÄ oglÄ dajÄ c samochód z takim silnikiem? W ES9J4S warto zrobiÄ diagnostykÄ, lambd szczególnie. ĹťebyĹ później nie miał "ANTI POLLUTION FAULT" ;) Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: |