Grupy dyskusyjne   »   3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..

3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..



1 Data: Luty 24 2011 23:11:28
Temat: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
Autor: scob 

Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż?
Zdążyłem się zorientować, że ma doć chory rozrząd (pasek zapitala przez wszystkie 4 wałki (jakby nie można na głowicy synchronizować łańcuchem), a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie długi i koszmarnie drogi; porównując do benzynowego V6 Audi - "komplet do wymiany rozrządu" jakoś tak 2-3 krotnie droższy w częściach...
Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem?

--
scob



2 Data: Luty 24 2011 22:28:40
Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 24 Feb 2011 23:11:28 +0100, scob napisał(a):

Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się
podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż?

Nie zdarzają się - nie licząc zdarzania się marketingowego.
To jest silnik 2.9 V6 (sprzedawany jako 3.0) rodziny ES9, dosyć szeroko
montowany, również w Renówkach.
Nie mylić z prawdziwym silnikiem 3.0 o oznaczeniu PRV, montowanym w
starszych modelach.

ES9 był montowany w Citroenach Xantia, XM, C5, Peugeotach 406, 607 oraz
Renault Laguna, Safrane, Espace i Clio V6 do czasu przejścia na silniki
Nissana

Silnik jest lekki i niezawodny.

Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd (pasek zapitala przez
wszystkie 4 wałki (jakby nie można na głowicy synchronizować łańcuchem),
a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie długi i
koszmarnie drogi; porównując do benzynowego V6 Audi - "komplet do
wymiany rozrządu" jakoś tak 2-3 krotnie droższy w częściach...
Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem?

bezedura. Tzn wymiana wymaga mechanika a nie kowala, ale ta wysoka cena
części jest przesadzona.
Zresztą, zależy jak patrzeć - komplet podstawowych częsci to 650 zł:
http://allegro.pl/rozrzad-citroen-c5-fiat-peugeot-renault-3-0-v6-i1476236064.html
w porównaniu z rozrządem do HDi za 200 zł to jest istotnie drożej.

Do tego jeszcze pompa wody 280-350 zł.
Kolejnym problemem będzie robocizna, bo robota ciężka - wymiana rozrządu w
zwykłym aucie z V6 to już ginekologia, a w vanie silnik jest schowany
głęboko w nadwoziu i ciężko się tam dostać, zwłaszcza do tylnej głowicy.


--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

3 Data: Luty 25 2011 23:58:18
Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
Autor: DoQ 

W dniu 2011-02-24 23:28, Waldek Godel pisze:

Nie zdarzają się - nie licząc zdarzania się marketingowego.
To jest silnik 2.9 V6 (sprzedawany jako 3.0) rodziny ES9, dosyć szeroko
montowany, również w Renówkach.
Nie mylić z prawdziwym silnikiem 3.0 o oznaczeniu PRV, montowanym w
starszych modelach.

PRV 3.0 ma 2975cm3, natomiast wszystkie ES9 2946cm3 - i co z tego wynika? ES9 "nie jest" prawdziwym 3.0, bo różni je całe 29cm3?





Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail:

4 Data: Luty 26 2011 00:49:42
Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
Autor: Waldek Godel 

Dnia Fri, 25 Feb 2011 23:58:18 +0100, DoQ napisał(a):

PRV 3.0 ma 2975cm3, natomiast wszystkie ES9 2946cm3 - i co z tego
wynika? ES9 "nie jest" prawdziwym 3.0, bo różni je całe 29cm3?

2946 cm3 to 2.9 litra.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

5 Data: Luty 26 2011 08:31:08
Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2011-02-26 01:49, Waldek Godel pisze:

Dnia Fri, 25 Feb 2011 23:58:18 +0100, DoQ napisał(a):

PRV 3.0 ma 2975cm3, natomiast wszystkie ES9 2946cm3 - i co z tego
wynika? ES9 "nie jest" prawdziwym 3.0, bo różni je całe 29cm3?

2946 cm3 to 2.9 litra.

Tak jak Fiatowski Multijet o którym wszyscy mówią że jest 1300 tak naprawdę jest 1,2 litra bo ma 1248ccm ;)

Pozdrawiam !

6 Data: Luty 24 2011 23:39:34
Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
Autor: magnes 


Użytkownik "scob"  napisał w wiadomości:

Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się podzielić
opiniami nt. niezawodności tegoż?

Mialem kiedys Citroena XM z silnikiem 3.0 V6 (czy to ten sam? nie wiem)
Psulo mi sie w tym samochodzie praktycznie wszystko, ale silnik chyba
najmniej...
Spalal wiadra benzyny... auto wiecej stalo po mechanikach niz jezdzilo, ale
jak juz jezdzilo to jezdzilo pieknie ;-)

--
Pozdr.
magnes
600 & 4x4 w dieslu

7 Data: Luty 25 2011 00:10:29
Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
Autor: bratPit 


Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż?
Zdążyłem się zorientować, że ma doć chory rozrząd

niewiele pomogę ale parę razy prowadziłem 406 kombi (po FL) z V6 z mocą coś 190? KM i baaardzo zacnie to jeździło (i brzmiało), miło wspominam, spalania nie pamiętam bo nie ja płaciłem za benzynę a i jazda była z wykorzystaniem osiągów więc nie ma co mówić ;-)
wiem, że właściciel wspominał wówczas właśnie o wysokich kosztach rozrządu i ....świec zapłonowych o_O (nie wiem jak teraz ceny ale było to bodaj w roku 2005 a samochód miał 1...2 lata więc mogło się coś pozmieniać),

brat

8 Data: Luty 25 2011 08:31:38
Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
Autor: Samotnik 

Dnia 24.02.2011 bratPit  napisał/a:


Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się podzielić
opiniami nt. niezawodności tegoż?
Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd

niewiele pomogę ale parę razy prowadziłem 406 kombi (po FL) z V6 z mocą coś
190? KM i baaardzo zacnie to jeździło (i brzmiało), miło wspominam, spalania
nie pamiętam bo nie ja płaciłem za benzynę a i jazda była z wykorzystaniem
osiągów więc nie ma co mówić ;-)
wiem, że właściciel wspominał wówczas właśnie o wysokich kosztach rozrządu i
...świec zapłonowych o_O (nie wiem jak teraz ceny ale było to bodaj w roku
2005 a samochód miał 1...2 lata więc mogło się coś pozmieniać),

Kosztowny jest też wydech (skomplikowany i brak zamienników).
--
Samotnik
Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

9 Data: Luty 25 2011 01:59:06
Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
Autor: Czarek Daniluk 

On 24 Lut, 23:11, scob  wrote:

Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się
podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż?
Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd (pasek zapitala przez
wszystkie 4 wałki (jakby nie można na głowicy synchronizować łańcuchem),
a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie długi i
koszmarnie drogi; porównując do benzynowego V6 Audi - "komplet do
wymiany rozrządu" jakoś tak 2-3 krotnie droższy w częściach...
Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem?

--
scob

Zestaw paska rozrządu z pompą wody do tego silnika w detalu w IC
kosztuje prawie 1640zł brutto.
Nawet jak kupisz na warsztat to i tak i tak zapłacisz nie mniej jak
1300zł.
Więc raczej koszt "znaczny".
Cewki zapłonowe - dobrze że rozdzielili i n akażdy cylinder osobna to
koszt około 200zł.
Świece 6 sztuk Beru po około 60zł za sztukę.
Suma summarum na pewno nie jest to silnik dla kogoś kogo na niego nie
stać, a i paliwa też swoje wypije z baku.

Pozdrawiam !

10 Data: Luty 25 2011 13:06:29
Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
Autor: p0li 

O->Dnia 2011-02-25 10:59:06 niejaki Czarek Daniluk napisał:

On 24 Lut, 23:11, scob  wrote:
Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się
podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż?
Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd (pasek zapitala przez
wszystkie 4 wałki (jakby nie można na głowicy synchronizować łańcuchem),
a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie długi i
koszmarnie drogi; porównując do benzynowego V6 Audi - "komplet do
wymiany rozrządu" jakoś tak 2-3 krotnie droższy w częściach...
Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem?

--
scob

Zestaw paska rozrządu z pompą wody do tego silnika w detalu w IC
kosztuje prawie 1640zł brutto.
Nawet jak kupisz na warsztat to i tak i tak zapłacisz nie mniej jak
1300zł.
Więc raczej koszt "znaczny".

ja zapłaciłem ~1300-1400 zł za wymianę rozrządu na częściach skf z tego
jedna rolka kosztowała ~300zł
ponadto jeszcze 3 rolki, pasek, pompa wody, dwa uszczelniacze  litr płynu i
robota

Cewki zapłonowe - dobrze że rozdzielili i n akażdy cylinder osobna to
koszt około 200zł.

a to nie wiem - mam 260kkm i cewki oryginalne

Świece 6 sztuk Beru po około 60zł za sztukę.

+ przy wymianie tylnych - zdejmowanie kolektora dolotowego - więc choćby z
tego powodu warto dac dobre świece

Suma summarum na pewno nie jest to silnik dla kogoś kogo na niego nie
stać, a i paliwa też swoje wypije z baku.

każdy silnik lubi wypić w niesprzyjających warnkach

przykład

rzeczony v6 na autostradzie spalił mi 8,3l /100 (na dystansie 900km)
natomiast miejski samochodzik z motorem 1,6 pali mi w mieście ponad 10l/100
tylko że małe miasto = krótkie dystanse = niedogrzany silnik

--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

11 Data: Luty 25 2011 15:38:58
Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
Autor: DoQ 

W dniu 2011-02-24 23:11, scob pisze:

Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się
podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż?

W C5,607,807,406 po lifcie (po 2000r)  montują zmodyfikowaną wersję ES9J4S. Zmodyfikowano kolektor ssący z aluminiowego na plastikowy, dodano zmienne fazy rozrządu, zamontowano 6 cewek zamiast pakietu i co najgorsze - wrzucili mu 3 katalizatory i 4 sondy lambda zeby spelnialo to norme EURO4. Osobiście wolę prostszą wersję, przedliftową ES9J4.
Silnik zupełnie nie wciąga i nie wypluwa oleju, jest w zasadzie bezobsługowy. Ma genialną charakterystykę momentu obrotowego:)

Zdążyłem się zorientować, że ma doć chory rozrząd (pasek zapitala przez
wszystkie 4 wałki (jakby nie można na głowicy synchronizować łańcuchem),
a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie długi i
koszmarnie drogi; porównując do benzynowego V6 Audi - "komplet do
wymiany rozrządu" jakoś tak 2-3 krotnie droższy w częściach...

Normalny, trwały rozrząd. Nie spotkałem się z sytuacją zerwania paska :)

Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem?

W ES9J4S warto zrobić diagnostykę, lambd szczególnie. Ĺťebyś później nie miał "ANTI POLLUTION FAULT" ;)


Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail:

3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..



Grupy dyskusyjne