3 cylindry
1 | Data: Luty 15 2015 22:30:18 |
Temat: 3 cylindry | |
Autor: Ministerstwo Propagandy | chciałbym prosić o wyjaśnienie mi prostymi słowami "dlaczego 3 cylindrowy silnik jest lepszy niż 4 i więcej cylindrowy?" 2 |
Data: Luty 15 2015 22:30:52 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Ministerstwo Propagandy | dziś w TV pokazali BMW hybrydę, ma 3 cylindrowy silnik 1,5l... 3 |
Data: Luty 15 2015 13:33:35 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: | W dniu niedziela, 15 lutego 2015 22:30:20 UTC+1 użytkownik Ministerstwo Propagandy napisał: chciałbym prosić o wyjaśnienie mi prostymi słowami "dlaczego 3 cylindrowy Jest tańszy w produkcji. 4 |
Data: Luty 15 2015 22:38:56 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Maciek | W dniu 2015-02-15 o 22:30, Ministerstwo Propagandy pisze: chciałbym prosić o wyjaśnienie mi prostymi słowami "dlaczego 3 cylindrowyElementarne Sherlocku: 3 cylindry, to tylko 3 świece, więc o 25% (w porównaniu z 4 cylindrowym) mniejsza szansa, że padnie świeca, czy kabel WN, do tego mniej prądu się zużywa, więc czysta ekologia, że o zysku nie wspomnę. Dodam, że pod tym względem jeszcze lepszy jest 2 cylindrowy, 1 cylindrowy, a najlepszy 0 cylindrowy. -- Pozdrawiam Maciek 5 |
Data: Luty 15 2015 23:18:55 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Adam | W dniu 2015-02-15 o 22:38, Maciek pisze: W dniu 2015-02-15 o 22:30, Ministerstwo Propagandy pisze: A jak padnie, to działa nam tylko 66,6% świec (i cylindrów) w przeciwieństwie do 4-cylindrowego, gdzie jedna padnięta świeca powoduje działanie 75% silnika ;) WN, do tego mniej prądu się zużywa, więc czysta ekologia, że o zysku nie Owszem, zawsze to jakiś ułomek wata wspomnę. Dodam, że pod tym względem jeszcze lepszy jest 2 cylindrowy, 1 Wiatr w żagle ;) A tak na serio, to plusami jest niższy koszt wytworzenia i na ogół mniejsze tarcie wewnętrzne, zaś minusami, to m.in niska kultura pracy i trudności w wyważeniu. No, chyba, że silnik w układzie gwiazdy - ale rzadko stosowany w motoryzacji. P.S. Pamięta ktoś jeszcze, jakie tarcie wewnętrzne miał silnik M20? -- Pozdrawiam. Adam 6 |
Data: Luty 15 2015 14:33:43 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: | W dniu niedziela, 15 lutego 2015 23:18:57 UTC+1 użytkownik Adam napisał: W dniu 2015-02-15 o 22:38, Maciek pisze: sądzisz `że maił jakieś zdecydowanie większe od współczesnego? Z wyjątkiem gorszego oleju jaki wtedy był nie było w nim nic dodatkowego żeby tarcie miał mieć większe albo mniejsze. 7 |
Data: Luty 16 2015 16:03:35 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Adam | W dniu 2015-02-15 o 23:33, pisze: W dniu niedziela, 15 lutego 2015 23:18:57 UTC+1 użytkownik Adam napisał: Ja nie sądzę, ja wiem ;) To znaczy wiem, ale nie pamiętam szczegółów. DTR coś mówiło bodajże o ponad 5km (koniach) marnujących się na same opory wewnętrzne. Bo to, że to dolnozaworówka, to chyba dobrze wiesz. A to też ma wpływ. -- Pozdrawiam. Adam 8 |
Data: Luty 16 2015 16:26:57 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Tomasz Wójtowicz | W dniu 2015-02-16 o 16:03, Adam pisze: W dniu 2015-02-15 o 23:33, pisze: Ale w tych pięciu koniach zawarta jest też praca na sprężanie, a ta jest mniejsza niż w silnikach górnozaworowych, nie mówiąc już o współczesnych wynalazkach ze stopniem sprężania > 10 i doładowaniem. 9 |
Data: Luty 16 2015 21:18:28 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Adam | W dniu 2015-02-16 o 16:26, Tomasz Wójtowicz pisze: W dniu 2015-02-16 o 16:03, Adam pisze: OIDP to owe 5 koni nie zawierało "normalnych" oporów - to były same opory tarcia i opory mechanizmów. Zresztą nie takie silniki odpalało się korbą. To był silnik o dużym skoku, ale małym stopniu sprężania. Niestety, nie jestem inżynierem, więc ciężko mi coś powiedzieć na ten temat, a tym bardziej obliczyć, jednak mogę potwierdzić to co piszesz: niektóre współczesne silniki, zwłaszcza "podkwadratowe" (skok mniejszy od suwu), mają dużo większe opory pochodzące od sprężania, niż silniki starsze. Ale na olejach o małej lepkości kręci się je jednym palcem (bez świec). Były w motoryzacji ciekawe konstrukcje silników, np. w układzie leżącego H - tak jakby dwa boksery położone na sobie, miało to 16 cylindrów i pojemność skokową 2 litry. Chodziło jak silniczek elektryczny albo Wankla. Jeszcze wcześniej były silniki z "zaworami" płaszczowymi (tuleja w tulei) - też można je było postawić luzem na stole, podeprzeć kilkoma zapałkami (dosłownie, nie w przenośni) i odpalić - silnik nawet nie zadygotał. A w którejś ze swoich książek Witold Rychter opisywał auto z silnikiem parowym. Czas od uruchomienia "pieca" do chwili otrzymania efektywnego ciśnienia roboczego, umożliwiającego jazdę, to nieco ponad minuta. To tyle, ile potrzebuje w zimie stary dizel z komorą wstępną, aby pojechać. Ale o ile czystsze spalanie, o ile lepszy chód - praktycznie brak wibracji. Silnik prawie bezgłośny. Brak skrzyni biegów, potężny moment obrotowy w pełnym zakresie obrotów. 300 koni mechanicznych mieści się w silniczku sporo mniejszym od bloku z malucha. Ciekawe, czy motoryzacja wróci do starych pomysłów. -- Pozdrawiam. Adam 10 |
Data: Luty 16 2015 21:42:11 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Tomasz Wójtowicz | W dniu 2015-02-16 o 21:18, Adam pisze: A w którejś ze swoich książek Witold Rychter opisywał auto z silnikiem Samochód parowy Jaya Leno: https://www.youtube.com/watch?v=ACO-HXvrRz8 BMW kombinuje z produkcją pary za pomocą ciepła spalin: https://www.google.pl/#q=bmw+steam+car 11 |
Data: Luty 16 2015 20:06:22 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Pszemol | "Tomasz Wójtowicz" wrote in message W dniu 2015-02-16 o 21:18, Adam pisze: Piękne - gdzie można się parowym samochodem przejechać w Polsce? 12 |
Data: Luty 17 2015 09:20:34 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: tck |
"Tomasz Wójtowicz" wrote in message w tym roku zima lagodna, ale webasto by sie i tak przydalo zeby rano moc pojechac;) -- pozdr tck(at)top.net.pl 13 |
Data: Luty 17 2015 13:06:33 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Adam | W dniu 2015-02-17 o 09:20, tck pisze:
Wiesz, mam jeszcze stare książki motoryzacyjne, w których ktoś pisał, że ogrzewanie w samochodzie jest niepotrzebne, bo przecież można ubrać się w futro i czapkę, natomiast kolana okryć pledem. I tak ludzie jeździli. -- Pozdrawiam. Adam 14 |
Data: Luty 17 2015 13:12:16 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: J.F. | Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości w tym roku zima lagodna, ale webasto by sie i tak przydalo zeby rano moc Wiesz, mam jeszcze stare książki motoryzacyjne, w których ktoś pisał, że ogrzewanie w samochodzie jest niepotrzebne, bo przecież można ubrać się w futro i czapkę, natomiast kolana okryć pledem. Wczesniej jezdzili powozami bez ogrzewania, czy odkrytymi furmankami/bryczkami, to co sie dziwic, ze niepotrzebne. Ale ... przyjda pojazdy elektryczne, i ogrzewania bedzie tyle, co radiatory w falowniku dadza :-) J. 15 |
Data: Luty 17 2015 05:06:25 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: | W dniu wtorek, 17 lutego 2015 13:12:23 UTC+1 użytkownik J.F. napisał: Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości Po co książka. Popatrz na zdjęcia starych samochodów albo jeszcze lepiej tramwajów i autobusów. Korbelkowy albo kierowca na zewnątrz. Wtedy mieli konstruktorzy nasrane we łbach. Zrobić zamkniętą budę dla pasażerów a dla powożącego miejsce na zewnątrz. 16 |
Data: Luty 17 2015 14:26:22 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: J.F. | Użytkownik napisał w wiadomości grup >Wiesz, mam jeszcze stare książki motoryzacyjne, w których ktoś >pisał, Powozenie widac swobody ruchow potrzebuje, albo szyby przednie dlugo nie wytrzymywaly :-) Moze tez wazniejsze bylo, aby sluzba nie mieszala sie z jasnie panstwem. No i pierwsze samochody to nasladowaly, ale szybko przeszlo ... J. 17 |
Data: Luty 17 2015 15:41:40 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: yabba | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Użytkownik napisał w wiadomości grup Operowanie batem wymaga wolnej przedniej półsfery. :)) -- Pozdrawiam, yabba 18 |
Data: Luty 17 2015 14:50:53 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: yabba | Użytkownik napisał w wiadomości W dniu wtorek, 17 lutego 2015 13:12:23 UTC+1 użytkownik J.F. napisał: Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości Po co książka. Popatrz na zdjęcia starych samochodów albo jeszcze lepiej tramwajów i autobusów. Korbelkowy albo kierowca na zewnątrz. Wtedy mieli konstruktorzy nasrane we łbach. Zrobić zamkniętą budę dla pasażerów a dla powożącego miejsce na zewnątrz. Ponieważ pasażerowie to zysk, a kierowca to koszt. :)) -- Pozdrawiam, yabba 19 |
Data: Luty 17 2015 05:56:42 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: | W dniu wtorek, 17 lutego 2015 14:47:57 UTC+1 użytkownik yabba napisał: Użytkownik napisał w wiadomości No fakt. Księgowi wtedy chyba lepiej działali niż teraz bo teraz w tramwajach, może nie wszystkich, korbelkowy ma klimatyzowaną kabinę. 20 |
Data: Luty 17 2015 18:20:01 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Shrek | On 2015-02-17 14:06, wrote: Wtedy mieli konstruktorzy nasrane we łbach. Zrobić zamkniętą budę dla pasażerów a dla powożącego miejsce na zewnątrz.Może atawizm po powozach i dyliżansach. Wtedy trzeba było mieć połączenie koń woźnica;) Shrek. 21 |
Data: Luty 17 2015 09:27:17 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: | W dniu wtorek, 17 lutego 2015 18:19:55 UTC+1 użytkownik Shrek napisał: On 2015-02-17 14:06, wrote:To jakieś hybrydy może były bo w dyliżansach woźnica siedział a w tramwajach korbelkowy stał. Znowu w jakimś elektrowozie widziałem kierownicę. Po chuj w elektrowozie kierownica jak on po szynach jedzie? Do dodawania gazu. 22 |
Data: Luty 17 2015 19:05:09 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Shrek | On 2015-02-17 18:27, wrote: Znowu w jakimś elektrowozie widziałem kierownicę. Po chuj w elektrowozie kierownica jak on po szynach jedzie? Do dodawania gazu. Ta kierownica to się nastawnik nazywa;) Shrek. 23 |
Data: Luty 17 2015 10:14:26 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: | W dniu wtorek, 17 lutego 2015 19:05:04 UTC+1 użytkownik Shrek napisał: On 2015-02-17 18:27, wrote: Nazywać się może dowolnie. Za to jak wygląda lokomotywa z kierownicą. 24 |
Data: Luty 18 2015 19:14:33 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Shrek | On 2015-02-17 19:14, wrote: W dniu wtorek, 17 lutego 2015 19:05:04 UTC+1 użytkownik Shrek napisał: Ale co, twoje uczucia estetyczne obraża? Shrek. 25 |
Data: Luty 18 2015 21:59:18 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Pszemol | "Adam" wrote in message W dniu 2015-02-17 o 09:20, tck pisze: Szczerze Ci powiem to nie rozumiem zabardzo dlaczego ludzie grzeją tak strasznie w samochodach gdy jeżdzą w zimowych kurtkach. 26 |
Data: Luty 16 2015 21:45:02 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Sebastian Biały | On 2015-02-16 21:18, Adam wrote: A w którejś ze swoich książek Witold Rychter opisywał auto z silnikiem Tu można zobaczyć w praktyce: https://www.youtube.com/watch?v=ACO-HXvrRz8 27 |
Data: Luty 16 2015 12:46:31 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: | W dniu poniedziałek, 16 lutego 2015 21:18:30 UTC+1 użytkownik Adam napisał: W dniu 2015-02-16 o 16:26, Tomasz Wójtowicz pisze: W tym silniku nie było żadnych dodatkowych mechanizmów. Chociaż nie, był jeden dzisiaj nie występujący. To aparat zapłonowy. W pracującym silniku nie ma elementów które nie pracują na warstwie oleju. To olej był czynnikiem powodującym dodatkowe opory. Jedynymi elementami które wnosiły dodatkowe zapotrzebowanie na moc to szklanki i popychacze zaworów. Niby małe gówinko ale za każdym ruchem góra dół trzeba kilka-kilkanaście deko rozpędzić od zera do tego kilkadziesiąt razy na sekundę. Wpływ tych dodatkowych mas w stosunku do silnika z wałkiem rozrządu w głowicy jest taki ze te drugie mogą pracować z większymi prędkościami obrotowymi. 28 |
Data: Luty 16 2015 12:07:13 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: | W dniu poniedziałek, 16 lutego 2015 16:03:37 UTC+1 użytkownik Adam napisał: W dniu 2015-02-15 o 23:33, pisze: I co z tego ze dolnozaworowy? W stosunku do współczesnych górnozaworowych( niektórych) miał szklanki. Osiem dodatkowych elementów poruszających się góra- dół praktycznie bez tarcia. Do kilku koni to w zależności od wielkości silnika zużywane jest na napęd pompy oleju, pompy wody. M20 miał wentylator chłodnicy napędzany od silnika, kilkaset watów na samo kręcenie śmigłem. W 125p założyli w pewnym momencie sprzęgło elektromagnetyczne na napędzie śmigła bo do 2kW na kręcenie szło. Współczesna sprężarka potrzebuje kilka - kilkanaście kilowatów żeby pompowała. 29 |
Data: Luty 15 2015 23:39:35 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Cavallino |
W dniu 2015-02-15 o 22:38, Maciek pisze: I to działanie w odbiorze właśnie takie, jak tej niby w pełni sprawnej 3 cylindrówki, z 3 sprawnymi świecami. ;-) 30 |
Data: Luty 16 2015 09:19:25 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Trybun | W dniu 2015-02-15 o 22:30, Ministerstwo Propagandy pisze: chciałbym prosić o wyjaśnienie mi prostymi słowami "dlaczego 3 cylindrowy silnik jest lepszy niż 4 i więcej cylindrowy?" Głupszego pytania już nie dasz rady wymyślić. Do czego w ogóle nawiązujesz że zadajesz na poważnej grupie tak głupkowate pytanie? 31 |
Data: Luty 16 2015 10:55:02 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: J.F. | Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup chciałbym prosić o wyjaśnienie mi prostymi słowami "dlaczego 3 cylindrowy silnik jest lepszy niż 4 i więcej cylindrowy?" Głupszego pytania już nie dasz rady wymyślić. Do czego w ogóle nawiązujesz że zadajesz na poważnej grupie tak głupkowate pytanie? A podobno nie ma glupich pytan. Jedna rzecz moze byc taka, ze istnieje "optymalny rozmiar cylindra". Takie tam pol litra. No i w rezultacie trzy litry robi sie V6 lub R6, 1.2 robi sie jeszcze R4, a przy mniejszych widac ze cztery cylindry to za duzo. Kogutek moze miec racje ze przy okazji silnik tanszy, choc nie bylbym taki pewny - jak sie ma maszyny i oprzyrzadowanie do produkcji R4, to moze nie byc tak prosto przestawic na R3. No i gdzies tam sie poniewiera sprawa wy(rowno)wazenia biegu - R4 ma nieuknione drgania, R3 tez, ale inne. J. 32 |
Data: Luty 16 2015 16:40:15 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Trybun | W dniu 2015-02-16 o 10:55, J.F. pisze:
Ale sa głupio sformułowane. To tak jakby ktoś pytał dlaczego D. Tusk był lepszym premierem niż inni? A co do silnika to jak dla mnie użytkownika jest jakaś pomyłka. Trzęsie się jak galareta, i niestety, okazuje się że apetyt na paliwo ma jak spora czwórka, a może nawet szóstka. Gdybym nie miał to sądziłbym że to jakiś żart że teraz zimą 1,5 litrowy dieselek może pożerać około 7litrów/100. Wobec powyższego jak mam odpowiedzieć na tak głupawo zadane pytanie? 33 |
Data: Luty 16 2015 16:51:45 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Ministerstwo Propagandy | nie chciało Ci się nawet przeczytac mojego drugiego postu, 34 |
Data: Luty 16 2015 20:06:42 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: janusz_k | W dniu 2015-02-16 o 16:40, Trybun pisze: W dniu 2015-02-16 o 10:55, J.F. pisze:Może disel, ale np benzyniak w Matizie chodzi dobrze i nie trzęsie, a on ma własnie 3 gary i jest chwalony za trwałość. i niestety, okazuje się że apetyt na paliwo ma jak spora czwórka, a może nawet szóstka.Nie przesadzaj, w zimie 6,5, w lecie 6, cały czas po mieście. -- Pozdr Janusz_K 35 |
Data: Luty 17 2015 13:12:25 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Trybun | W dniu 2015-02-16 o 20:06, janusz_k pisze:
Zasadnicze pytanie - lepiej się sprawuje niż czterocylindrowy?
Kumpel jeździ 3litrowym audi TDI, a ono jeżeli mu wierzyć spóła około 6litrów. Moje trzy cylinderki i 1.5l CRDI pochłaniają jak już pisałem około 7.. też w mieście. 36 |
Data: Luty 17 2015 22:23:16 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2015-02-17 o 13:12, Trybun pisze: W dniu 2015-02-16 o 20:06, janusz_k pisze: Kumpel Ci nie powiedział, że to jest spalanie przy 90km/h na autostradzie. No, może przy 120-tu. A jeśli w mieście, to liczone nie na 100, tylko na 70km. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." 37 |
Data: Luty 19 2015 16:25:56 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Trybun | W dniu 2015-02-17 o 22:23, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
No nie wiem, jakieś 20 lat temu przez jakis czas jeżdzilem 2.2litrowym Rekordem, dieslem. Nigdy nie spalił mi nawet 6litrów. Dlatego też przeżylem spory szok gdy zobaczyłem ile potrafi zjeść paliwa współczesny trzycylindrowy diesel o niewielkiej pojemności. 38 |
Data: Luty 17 2015 22:29:58 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: janusz_k | W dniu 2015-02-17 o 13:12, Trybun pisze: W dniu 2015-02-16 o 20:06, janusz_k pisze:Czy lepiej to trudno powiedzieć, na pewno dobrze i nie ma problemów z wyciszeniem czy wibracjami. Ale dizle są bardziej sprawne od benzyny więc mniej palą. Ja na swojego nie narzekam, no i nie mam problemów jakie mają dizl-owcy :) -- Pozdr Janusz_K 39 |
Data: Luty 19 2015 16:26:21 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Trybun | W dniu 2015-02-17 o 22:29, janusz_k pisze: W dniu 2015-02-17 o 13:12, Trybun pisze: No to możemy powiedzieć że dla kierowcy to co najwyżej wsio ryba.
Bez przesady, już ponad półtora roku używam a jedyny ponadnormatywny wydatek to zakup nowych(używanych) opon. Benzyna sporo nowsza, i nawet roku nie używana, a lista wydatków na części i mechanika dość długa. 40 |
Data: Luty 17 2015 13:39:09 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: | W dniu wtorek, 17 lutego 2015 13:12:23 UTC+1 użytkownik Trybun napisał: W dniu 2015-02-16 o 20:06, janusz_k pisze: Te 6 litrów to od zmiany oleju do zmiany mu spala czy na 1000 kilometrów. Bo jak na 1000 to strasznie dużo. 41 |
Data: Luty 19 2015 16:26:28 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Trybun | W dniu 2015-02-17 o 22:39, pisze:
To ile w takim wypadku możne zjadać paliwa takia 3litrowa audica? 42 |
Data: Luty 19 2015 21:24:50 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Scobowski | W dniu 2015-02-19 o 16:26, Trybun pisze: To ile w takim wypadku możne zjadać paliwa takia 3litrowa audica?W mieście? 10L(luźne przejazdy)-15L (korki) - 20L ("muszę być pierwszy spod świateł"). 43 |
Data: Luty 20 2015 01:49:28 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Przemek | W dniu czwartek, 19 lutego 2015 21:29:03 UTC+1 użytkownik Scobowski napisał: W mieście? 10L(luźne przejazdy)-15L (korki) - 20L ("muszę być pierwszy O ile 10l w mieście jest spokojnie do osiągnięcia, to 15l już jest trudno uzyskać, no chyba że jazda na odcinkach ~2-3km, przy dużym mrozie. 20l to ciężko w 3l benzynie uzyskać, co dopiero w dieslu. 44 |
Data: Luty 20 2015 14:30:06 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Trybun | W dniu 2015-02-19 o 21:24, Scobowski pisze: W dniu 2015-02-19 o 16:26, Trybun pisze: Gdy patrzyłem na chwilowe zużycie na autostradzie przy 150km/h to wskaźnik pokazywał 5.6 litra. Nie wiem jednak na ile można wierzyć tym wskaźnikom. 45 |
Data: Luty 20 2015 14:44:08 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: J.F. | Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości To ile w takim wypadku możne zjadać paliwa takia 3litrowa audica?W mieście? 10L(luźne przejazdy)-15L (korki) - 20L ("muszę być pierwszy spod świateł"). Gdy patrzyłem na chwilowe zużycie na autostradzie przy 150km/h to wskaźnik pokazywał 5.6 litra. Nie wiem jednak na ile można wierzyć tym wskaźnikom. Jak diesel to w miare mozna. Z tym ze jesli chwilowe, czesto sie zmienia. Tylko ze przy dynamicznej jezdzie po miescie zuzycie rosnie ... J. 46 |
Data: Luty 20 2015 15:45:28 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Trybun | W dniu 2015-02-20 o 14:44, J.F. pisze: Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości Normalna rzecz, ale przecież to i tak nie są to chyba takie wartości jak podaje Scobowski? 47 |
Data: Luty 16 2015 20:47:47 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Sebastian Biały | On 2015-02-16 09:19, Trybun wrote: że zadajesz na poważnej grupie O malo się nie udusiłem. Ostrzegaj. 48 |
Data: Luty 17 2015 13:12:41 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: Trybun | W dniu 2015-02-16 o 20:47, Sebastian Biały pisze: On 2015-02-16 09:19, Trybun wrote: Jak najbardziej poważna, większość użytkowników pms wie o czym pisze. 49 |
Data: Luty 16 2015 14:55:15 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: | Ministerstwo Propagandy wrote: chciałbym prosiÄ o wyjaĹnienie mi prostymi słowami "dlaczego 3 Mniejsze opory (a wiÄc wyższa sprawnoć), mniejsza masa, prostsza (a wiÄc taĹsza) konstrukcja. Minusem jest gorsze wyważenie i doć specyficzny dźwiÄk i to w sumie wszystko. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 50 |
Data: Marzec 01 2015 10:36:00 | Temat: Re: 3 cylindry | Autor: | Prosto i rzeczowo: |