3 zimowki + 1 letnia
1 | Data: Grudzien 27 2007 18:49:03 |
Temat: 3 zimowki + 1 letnia | |
Autor: Maciek | Czy rozsadnie jest jezdzic na zimowkach, a na kole zapasowym miec opone nie dosc, ze innego typu, to jeszcze letnia? Wiadomo - chodzi tylko o to, zeby dotoczyc sie do garazu/warsztatu. Ale czy to jest bardzo zle rozwiazanie? Inaczej mowiac, czy warto dokupic 5-ta taka sama opone na kolo zapasowe? W sumie w razie awarii i tak bede mial na jednej osi 1 niezuzyta i 2-ga juz nieco zuzyta opone. 2 |
Data: Grudzien 27 2007 18:53:27 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Moon | Maciek wrote: Czy rozsadnie jest jezdzic na zimowkach, a na kole zapasowym miec nierozsadnie:) moon 3 |
Data: Grudzien 27 2007 19:00:00 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Michał | Czy rozsadnie jest jezdzic na zimowkach, a na kole zapasowym miec Ja tam jeździłem kiedyś (znaczy przejechałem łącznie jakieś 100 km) na zimowej oponie w lecie o innym profilu, innej średnicy, na stalowej feldze (a reszta to alufelgi) i UWAGA, różniła się wysokością o 4 % :) Jak auto stało prosto widać było... a każdy oglądający auto łącznie z gumiarzem wybuchał śmiechem widząc to koło :) No ale cóż... awaria to awaria i moim zdaniem warto założyć jakie koło tylko jest. Obojętnie czy szerokość ma 185 zamiast 255 albo zimowa letnia czy łysa... awaria to awaria, jazda na legalnej dojazdówce wygląda podobnie i tak. Pozdrawiam 4 |
Data: Grudzien 27 2007 18:01:58 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: | Dlatego ja na zapasie mam zimowke. Latem i tak sie dotoczysz. 5 |
Data: Grudzien 27 2007 19:05:15 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: R2r | Maciek pisze: Czy rozsadnie jest jezdzic na zimowkach, a na kole zapasowym miec opone nie dosc, ze innego typu, to jeszcze letnia? Wiadomo - chodzi tylko o to, zeby dotoczyc sie do garazu/warsztatu. Ale czy to jest bardzo zle rozwiazanie? Inaczej mowiac, czy warto dokupic 5-ta taka sama opone na kolo zapasowe? W sumie w razie awarii i tak bede mial na jednej osi 1 niezuzyta i 2-ga juz nieco zuzyta opone.Jeżeli zapas będziesz traktował w pełnym tego słowa znaczeniu jako "dojazdówkę" (czyli ograniczając prędkość i zachowując szczególną ostrożność oraz używając rzeczywiście tylko na dojazd do wulkanizatora w przypadku awarii koła właściwego) to raczej trudno to nazwać zachowaniem nierozsądnym. Natomiast jeśli chciałbyś koło zapasowe traktować jako zamienne dla właściwego to powinno mieć ono taki sam bieżnik jak pozostałe, a w przypadku opon kierunkowych powinieneś na zapasie mieć dwa koła - osobne dla lewej i osobne dla prawej strony (ze względu na kierunek toczenia). :-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 6 |
Data: Grudzien 27 2007 20:01:58 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Moon | R2r wrote: Maciek pisze: Jeżeli zapas będziesz traktował w pełnym tego słowa znaczeniu jako jak mu strzeli w śniegu, w nocy, gdzieś na zadupiu, to sobie może toczyć do wulkanizatora. chyba na pych. opony nie strzelają na ogół tam, gdzie tego chcemy, tylko w najgorszym momencie. moon 7 |
Data: Grudzien 27 2007 19:09:15 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Seba | jak mu strzeli w sniegu, w nocy, gdzies na zadupiu, to sobie Wiesz - jakby mu jeszcze np. alternator strzelil, to jeszcze na wszelki wypadek powinien wozic ze soba drugi akumulator. Znaczaco podnioslby sobie zasieg w takim przpadku. -- Pozdrawiam Sebastian S. 8 |
Data: Grudzien 27 2007 22:00:58 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Moon | Seba wrote: jak mu strzeli w sniegu, w nocy, gdzies na zadupiu, to sobie to jest słaba analogia z logicznego punktu widzenia, właściwie do kitu. bo skoro i tak MA jakaś zapasówkę, to lepiej żeby miał właściwą. a gdyby miał wozić zapasowy akumulator, to lepiej taki, co pasuje. moon 9 |
Data: Grudzien 27 2007 22:10:26 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: R2r | Moon pisze: to jest słaba analogia z logicznego punktu widzenia, właściwie do kitu.Twoim zdaniem. bo skoro i tak MA jakaś zapasówkę, to lepiej żeby miał właściwą.A w przypadku wielu modeli zimówek powinien mieć dwie - założenie odwrotnie do kierunku toczenia jest bardzo niebezpieczne. Poza tym to zwykle tę zapasówkę ma ale letnią więc nie "i tak", ale musiałby dokupić dodatkową oponę, a to oznacza dodatkowe koszty i to - biorąc pod uwagę częstość "łapania kapcia" - koszty praktycznie nieuzasadnione. Nie żebym z Ciebie drwił, ale przyznaj, że coś Twoja logika zawodzi... ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 10 |
Data: Grudzien 28 2007 00:40:14 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Moon | R2r wrote: Moon pisze: Twoim zdaniem. Nie, nie moim. Wnioskowania mają pewną metodę, analogie rządzą się pewnymi regułami. bo skoro i tak MA jakaś zapasówkę, to lepiej żeby miał właściwą.A w przypadku wielu modeli zimówek powinien mieć dwie - założenie Ma na obręczach wiele modeli zimówek? To ci dopiero. Poza tym to zwykle tę zapasówkę ma ale letnią więc nie "i tak", Zwykle może i taką się ma, ale gość pyta. Nie mówi, że go nie stać, więc powinien mieć komplet. Nie żebym z Ciebie drwił, ale przyznaj, że coś Twoja logika Hmmm, czy ja wiem? :) moon 11 |
Data: Grudzien 28 2007 22:00:16 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: R2r | Moon pisze: Nie, nie moim. Wnioskowania mają pewną metodę, analogie rządzą się pewnymi regułami.Masz monopol na ocenianie trafności analogii. I jeśli jej nie dostrzegasz to bezdyskusyjnie jest ona nieprawidłowa. No cóż... W przypadku wielu modeli zimówek mamy do czynienia z bieżnikiem kierunkowym. Duża szansa więc, że takie opony ma na kołach i co wtedy?bo skoro i tak MA jakaś zapasówkę, to lepiej żeby miał właściwą.A w przypadku wielu modeli zimówek powinien mieć dwie - założenie E, tam. Jeżeli już to nie "powinien" ale "może". Z tym, że jak już napisałem - jest to nieuzasadnione przede wszystkim ze względu na koszt (nie mający nic wspólnego z faktem, czy kogoś stać czy nie - to tak dla ścisłości) i niedogodności oraz praktycznie zerowe korzyści.Poza tym to zwykle tę zapasówkę ma ale letnią więc nie "i tak", -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 12 |
Data: Grudzien 29 2007 02:21:04 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Moon | R2r wrote: Moon pisze: nie mam monopolu, ale jak mówię, rządzą tym pewne reguły. logika, to cała gałąź nauki, jakby nie było. W przypadku wielu modeli zimówek mamy do czynienia z bieżnikiem chodzi o to, że jeśli już ma mieć komplet, to lepiej żeby zapasówka była taka sama, a niekoniecznie, żeby była "zimówką", ale choćby o zupełnie o innym bieżniku. o to mi chodzi. moon 13 |
Data: Grudzien 29 2007 13:36:26 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: R2r | Moon pisze: Nadal nie rozumiesz. Postaraj się przeczytać wolniej i pojąć tę prostą rzecz, że jeśli ktoś ma opony kierunkowe, to powinien mieć w zapasie dwa koła przygotowane na lewą i na prawą stronę. W przeciwnym wypadku może zajść konieczność założenia koła przeciwnie do wyznaczonego kierunku toczenia, prawda?W przypadku wielu modeli zimówek mamy do czynienia z bieżnikiem No to ja uważam, że lepiej i taniej mieć zwykłą niekierunkową oponę letnią o niezużytym bieżniku na jednym kole po to by dotoczyć się do wulkanizatora, niż zimówkę założoną odwrotnie do kierunku toczenia. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 14 |
Data: Grudzien 29 2007 19:04:44 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Moon | R2r wrote: Moon pisze:>> Nadal nie rozumiesz. Postaraj się przeczytać wolniej i pojąć tę prostą szczerze mówiąc nie wiedziałem, że opony kierunkowe są niesymetryczne. a o tym, że są opony zimowe/kierunkowe też nie wiedziałem moon 15 |
Data: Grudzien 29 2007 20:28:02 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: R2r | Moon pisze: szczerze mówiąc nie wiedziałem, że opony kierunkowe są niesymetryczne.Wielu rzeczy jeszcze nie wiesz. Ale nie przejmuj się człowiek całe życie się uczy i głupi umiera. :-) Opona symetryczna to opona, której bieżnik po prawej i lewej stronie stanowi jakby swe lustrzane odbicie. Np. http://www.nokaut.pl/oferta/kleber-viaxer-135-80r13-70-t.html Opona asymetryczna to taka, której zewnętrzna część różni się budową od części wewnętrznej. Np. http://opony.money.pl/opony/51236_Dunlop_SP%20SPORT%2001.html (tutaj akurat letnia) Natomiast opona kierunkowa to taka, której prawidłowa praca i właściwości gwarantowane są tylko w przypadku kierunku toczenia zgodnym z oznaczonym przez producenta. Zatem jeżeli przełożysz oponę kierunkową z lewej strony na prawą to z racji konieczności odwrócenia felgi zmienisz też kierunek toczenia. Dotarło? a o tym, że są opony zimowe/kierunkowe też nie wiedziałemJak wyżej. :-) Obejrzyj sobie pierwszą lepszą ofertę: http://www.opony.com/producent.asp Zdecydowana większość to opony kierunkowe. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 16 |
Data: Grudzien 29 2007 23:06:55 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: KriSSo | R2r pisze: Obejrzyj sobie pierwszą lepszą ofertę: http://www.opony.com/producent.asp Mógłbyś rzucić jakimś przykładem oponki zimowej kierunkowej ? -- Pozdrawiam, KriSSo 17 |
Data: Grudzien 29 2007 23:09:34 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: KriSSo | KriSSo pisze: Mógłbyś rzucić jakimś przykładem oponki zimowej kierunkowej ? Rzeczywiście, sporo jest kierunkowych. W takim razie nie można wrzucać opony kierunkowej na zapas, ok :). -- Pozdrawiam, KriSSo 18 |
Data: Grudzien 29 2007 23:27:47 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: R2r | KriSSo pisze: KriSSo pisze:Ano sporo. Prawdę mówiąc niewiele niewiele modeli zimowych ma bieżnik symetryczny. Na podanej stronie znajdziemy zaledwie Dębicę Frigo S-30, Sava Eskimo S-2 i Hankook Icebear W 604 (może jeszcze jakiś inny się znajdzie, ale ogółem nie ma tego dużo). Reszta to kierunkowe i kilka modeli asymetrycznych (np. Avon ICE TOURING). W takim razie nie można wrzucać opony kierunkowej na zapas, ok :).Raczej nie ma sensu. A ponieważ w przypadku gdy stosujemy zimówki kierunkowe zapas będzie inną oponą niż pozostałe to i nie ma sensu kupowanie piątej zimówki lecz raczej traktować zapas jako dojazdówkę ze wszelkimi tego konsekwencjami. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 19 |
Data: Grudzien 28 2007 06:46:43 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Seba | "Moon" napisal w wiadomosci jak mu strzeli w sniegu, w nocy, gdzies na zadupiu, to sobie To tak jak z akumulatorem.
A ja napisalem inaczej? -- Pozdrawiam Sebastian S. 20 |
Data: Grudzien 28 2007 11:28:08 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Moon | Seba wrote: to jest slaba analogia z logicznego punktu widzenia, wlasciwie słowo klucz :JEŚLI MA ZAPASÓWKE. a on wozi zapasówke akumulatora? uwierz mi, logika to nauka ścisła. i MA reguły moon 21 |
Data: Grudzien 27 2007 22:02:42 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: R2r | Seba pisze: Wiesz - jakby mu jeszcze np. alternator strzelil, to jeszcze na wszelki wypadek powinien wozic ze soba drugi akumulator. Znaczaco podnioslby sobie zasieg w takim przpadku.Otóż to - a najlepiej mieć ze sobą drugi samochód (tylko kto wie, czy jeden wystarczy). ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 22 |
Data: Grudzien 27 2007 22:01:36 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: R2r | Moon pisze: jak mu strzeli w śniegu, w nocy, gdzieś na zadupiu, to sobie może toczyć do wulkanizatora.Bardzo odkrywcze. :-) Tylko co to ma do rzeczy? Idąc dalej Twoim tokiem rozumowania to należałoby wszędzie jeździć z co najmniej drugim samochodem. Gdziekolwiek opona nie strzeli, to nawet jadąc na trzech zimowych i jednej letniej (zazwyczaj o zupełnie niezużytym bieżniku) można spokojnie dojechać. Pod warunkiem wszakże jazdy ze szczególną ostrożnością. Biorąc pod uwagę, że statystycznie "kapcia" łapie się raz na kilkadziesiąt tysięcy km (niektóre źródła podają nawet 100.000) kupowanie piątej opony zimowej jest pozbawione sensu. A tym bardziej bez sensu jest wożenie dwóch kół zapasowych, co - jak już wspomniałem - byłoby konieczne w przypadku opon kierunkowych aby nie zakładać koła odwrotnie niż wymaga tego kierunek toczenia. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 23 |
Data: Grudzien 28 2007 00:48:03 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Moon | R2r wrote: Moon pisze: opony nie strzelają na ogół tam, gdzie tego chcemy, tylko w Bardzo odkrywcze. :-) Tylko co to ma do rzeczy? Idąc dalej Twoim to nie jest logicznie wysnuty wniosek, niestety. Gdziekolwiek opona nie strzeli, to nawet jadąc na trzech zimowych i jednej letniej (zazwyczaj o zupełnie niezużytym bieżniku) można Chyba nie jechałeś żadną drogą zimą, w nocy, poza gierkówką? Są takie drogi, że nawet na zimówkach cię kręci, a spokojne dojechanie nigdy nie jest w Polsce możliwe na drugorzędnych drogach podczas zadymki, gołoledzi, albo mgły na zaśnieżonej szosie. Biorąc pod uwagę, że statystycznie "kapcia" łapie się raz na kilkadziesiąt tysięcy km ( Statystycznie, wszyscy mają IQ = 100 i 6500zł długu w banku. Ja złapałem kiedyś nawet DWA kapcie, właśnie w zimie, podczas najgorszej możliwie pogody w czasie _godziny_. Podczas złej pogody prawdopodobieństwo złapania kapcia jest dużo większe, bo nie widać uszkodzeń nawierzchni, można wjechać w świeżo utworzony "krater", najechać na jakieś żelastwo przykryte sniegiem. To się nazywa logiczne wnioskowanie, Watsonie:) A nie to, że trzeba wozić drugi samochód. Trzeba wozić to, co się może przydać. moon 24 |
Data: Grudzien 28 2007 06:51:19 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Seba | "Moon" napisal w wiadomosci Sa takie drogi, ze nawet na zimowkach cie kreci, a spokojne Oczywiscie, ze nasze drogi to dramat. Ale nie dramatyzujmy w druga strone, ze w sytuacji awaryjnej nie mozna zalozyc kola letniego jako zapasu. I tak bedzie znacznie bardziej bezpiecznie/stabilnie anizeli zastosowanie dojazdowki. -- Pozdrawiam Sebastian S. 25 |
Data: Grudzien 28 2007 11:29:52 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Moon | Seba wrote: "Moon" napisal w wiadomosci no wiadomo, że można, ale to nie jest najlepsze rozwiązanie w złych warunkach pogodowych, dojazdówka też jest do kitu, oczywiście, nawet bardziej moon 26 |
Data: Grudzien 28 2007 22:18:40 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: R2r | Moon pisze: to nie jest logicznie wysnuty wniosek, niestety.Ojej! ;-( Chyba nie jechałeś żadną drogą zimą, w nocy, poza gierkówką?"to nie jest logicznie wysnuty wniosek, niestety." :-) Są takie drogi, że nawet na zimówkach cię kręci, a spokojne dojechanie nigdy nie jest w Polsce możliwe na drugorzędnych drogach podczas zadymki, gołoledzi, albo mgły na zaśnieżonej szosie.Bzdura. W takich warunkach to czy jedna z czterech opon jest zimowa czy letnia o nieużywanym bieżniku ma niewielkie znaczenie. Ja złapałem kiedyś nawet DWA kapcie, właśnie w zimie, podczas najgorszej możliwie pogody w czasie _godziny_.Masz pecha. I co? Dojechałeś tylko dlatego, że na zapasie miałeś oponę zimową, a gdybyś miał letnią to pewnie trwałbyś w tej zawiei do wiosny? :-) Widzisz, zgodnie z prawami Murphy'ego prawdopodobieństwo, że awarii ulegnie konkretna część jest tym większe im trudniej ją w danych warunkach zdobyć. Jeśli zatem będziesz miał nawet dwie zimówki dla lewej i prawej strony, to może nic Ci to nie dać, bo złapiesz gumę w dwóch oponach po tej samej stronie. Zatem należy wozić cztery koła zapasowe a przez indukcję (rozumiem, że wiesz co to skoro taki mocny z logiki jesteś) dochodzimy do wniosku, ze należy wozić cały zapasowy samochód. To się nazywa logiczne wnioskowanie, Watsonie:)No! Czapki z głów! ;-> Trzeba wozić to, co się może przydać.j.w. Może się przydać _wszystko_. :-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 27 |
Data: Grudzien 29 2007 02:25:15 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Moon | R2r wrote: Są takie drogi, że nawet na zimówkach cię kręci, a spokojneBzdura. W takich warunkach to czy jedna z czterech opon jest zimowa to ma znaczenie nawet na tylko mokrej szosie, a co dopiero jak wyżej... Ja złapałem kiedyś nawet DWA kapcie, właśnie w zimie, podczasMasz pecha. I co? Dojechałeś tylko dlatego, że na zapasie miałeś oponę musialem dzwonić po pomoc, ale to było miasto. a jak sobie jedziesz w zadymce przez piękną Polskę B, to sobie możesz podzwonić. Podczas złej pogody prawdopodobieństwo złapania kapcia jest dużoWidzisz, zgodnie z prawami Murphy'ego prawdopodobieństwo, że awarii Ale... prawa Murphyego, to są "na jaja", nie naprawdę:))) moon 28 |
Data: Grudzien 29 2007 14:23:40 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: R2r | Moon pisze: R2r wrote:Przy większych prędkościach. Koło zapasowe ma na celu umożliwienie "doczłapania się" do zakładu naprawczego lub domu/hotelu i naprawę uszkodzonego koła, a nie normalną jazdę a tym bardziej szybką jazdę wykorzystującą do 100% możliwości samochodu. Nie odpowiedziałeś na pytanie. Pytanie brzmiało: czy dojechałeś tylko dlatego, że na zapasie miałeś oponę zimową, a gdybyś miał letnią to byś nie dojechał?Ja złapałem kiedyś nawet DWA kapcie, właśnie w zimie, podczasMasz pecha. I co? Dojechałeś tylko dlatego, że na zapasie miałeś oponę Ale... prawa Murphyego, to są "na jaja", nie naprawdę:)))Na jaja to są ciepłe pantalony zimą. Wybacz, ale sam widzisz, że nie znalazłeś rozsądnego argumentu i próbujesz zdewaluować coś, co może jest śmieszne ale jest też nieformalną teorią mającą swe odzwierciedlenie w świecie rzeczywistym. Prawa te bowiem powstały na skutek obserwacji tego świata a tylko zostały w sposób humorystyczny sformułowane. Nie wszystko co jest śmieszne jest niemądre. Drwiłeś już ze statystyki, teraz drwisz z praw Murphy'ego. Dlaczego? Bo nie potwierdzają Twoich wywodów? Statystyka daje możliwość określenia prawdopodobieństwa przebicia opony podczas jazdy. Trzeba tylko umieć ją czytać i z niej korzystać. Prawa M. uzupełniają obraz możliwych scenariuszy awarii o np. przebicie dwóch kół (najechanie na wystający z płyty betonowej pręt jak najbardziej może się tak właśnie zakończyć), a nawet wszystkich czterech. Projektując dowolne urządzenie i w szczególności dbając o jego bezpieczeństwo dla użytkowników jak najbardziej bierze się pod uwagę prawa Murphy'ego i do tego uwzględnia się statystykę aby zapobiec wystarczająco prawdopodobnym splotom niekorzystnych okoliczności. A tymczasem dla Ciebie p.M. to tylko humor... :-) No to jaki jest sens ubierania zapasowej felgi na zimę w zimową oponę? -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 29 |
Data: Grudzien 29 2007 21:35:44 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Moon | R2r wrote: Drwiłeś już ze statystyki, teraz drwisz z praw Murphy'ego. Dlaczego? Nie ma czegoś takiego w nauce jak prawa Murphy'ego. To tylko satyra. Statystyka daje możliwość określenia prawdopodobieństwa przebicia Więc statystycznie masz większą szansę złapać gumę jadąc po przysypanej śniegiem nawierzchni, w słabej widoczności, czyli ZIMĄ. > No to jaki jest sens ubierania zapasowej felgi na zimę w zimową oponę? bo jest lepsza zimą od letniej, nawet żeby nie była kierunkowa. a w lecie, to jeden ch... na jakiej jedziesz. moon 30 |
Data: Grudzien 29 2007 22:55:25 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: R2r | Moon pisze: Nie ma czegoś takiego w nauce jak prawa Murphy'ego.Ciebie w nauce nie ma. Czy to oznacza, że nie ma Ciebie w ogóle albo, że jesteś niemądry? Zgodnie z... wiesz z czym? Z tym co według Ciebie nie istnieje przynajmniej w nauce (mimo, że często właśnie naukowcy się nimi posługują i uczą innych posługiwać się nimi). :-)Statystyka daje możliwość określenia prawdopodobieństwa przebicia Prawdopodobieństwo złapania dwóch kapci na raz jest zimą w przybliżeniu tyleż samo większe co latem. Powinno się więc - zgodnie z Twoim podejściem - wozić dwie a właściwie cztery opony zimowe na zapasie. :-) A co do statystyki to mnie akurat zdarzyło sie jakieś 6 do 8 razy na ponad pół miliona kilometrów złapać gumę. Wychodzi średnio raz na 62 do 83 tys. km. W tym jeden raz zimą (ale jakoś było bez śniegu). I to na wschód od Warty czyli - jak powiedziałeś - w Polsce B. Pewnie w górach jest gorzej, ale w górach zimą to raczej łańcuchy są niezbędne na trudne warunki drogowe. > No to jaki jest sens ubierania zapasowej felgi na zimę w zimową oponę?Jeśli jest to opona jedna z czterech to jest tylko minimalnie lepsza i w dodatku tylko w określonych warunkach. A już w ogóle jeżeli jest kierunkową założoną tyłem do kierunku toczenia. Za bardzo uległeś marketingowcom koncernów oponiarskich (no tak - marketing niektórzy uważają za dziedzinę naukową ;-) ). Różnice nie są aż tak drastyczne w większości warunków drogowych (a w niektórych wręcz opona zimowa będzie słabsza nawet zimą), zwłaszcza gdy mamy do czynienia z ostrożną a nie ekstremalną jazdą. Tak więc kupowanie piątej opony zimowej na zapas nadal uważam za nieuzasadnione. a w lecie, to jeden ch... na jakiej jedziesz.O! A to po co są letnie opony? A próbowałeś latem jeździć na zimowych? Tylko tutaj mówię o jeździe, wręcz szybkiej jeździe a nie o toczeniu się. Pewnie nie i lepiej tego nie rób, bo możesz się mocno zdziwić, gdy zabraknie drogi hamowania albo nagle łagodny zakręt okaże się za ciasny. ;-) Lepiej popytaj kolegów jak się fajnie pływa na suchym gorącym asfalcie w zimówkach. :-) Bo jeśli chodzi o jedną tylko zimową przy trzech pozostałych letnich to będzie ona miała praktycznie ten sam wpływ jak zimą jedna letnia wśród trzech zimowych czyli przy zachowaniu należytej ostrożności żaden. I tu się prawie w połowie zgadzamy. :-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 31 |
Data: Grudzien 30 2007 03:17:42 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Moon | R2r wrote: Moon pisze: ale jest logika. Ja nie jestem logiką, ja ją tylko stosuję. A prawa M. to tylko zabawa. Zgodnie z... wiesz z czym? Z tym co według Ciebie nie istnieje Zgodnie z LOGIKĄ i statystyka też, nie żadnymi prawami Murphy'ego. Prawdopodobieństwo złapania dwóch kapci na raz jest zimą w nie, to nie jest logiczne wnioskowanie. tu nie ma "wynikania". masz tendencję do błędów we wnioskowaniu na okrągło. A co do statystyki to mnie akurat zdarzyło sie jakieś 6 do 8 razy na okej, problem z tobą jest taki, że nie masz niestety kompletnie wyczucia logiki. tak bywa, nie kazdy musi mieć. ale co jest dosyć denerwujące, to fakt, że używasz licznych gimnastyk i błędnych wnioskowań jako argumentów logicznych, które w ogóle takimi nie są. to, po pewnym czasie zaczyna nuzyc, bo to, że TOBIE się coś udało, to statystycznie jest NIC, raczej na odwrót, co się zdaża tysiącom, powinno się i tobie przytrafić, najwyżej masz szczęście, ale na TWOIM jednostkowym przypadku nie można nic opierać. więc nawet tej statystyki nie używasz w logiczny sposób. a oponę zawsze lepiej mieć w schowku zimową, a nie BYLE JAKĄ. moon 32 |
Data: Grudzien 30 2007 11:45:48 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: KriSSo | Moon pisze: a oponę zawsze lepiej mieć w schowku zimową, a nie BYLE JAKĄ. Noooo, byle nie kierunkową. I na tym się warto skupić, a nie pisać seriale brazylijskie o sposobach stosowania logiki, szczególnie w wątku z oponami :). -- Pozdrawiam, KriSSo 33 |
Data: Grudzien 30 2007 16:59:18 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Moon | KriSSo wrote: Moon pisze: no właśnie
zgoda po raz drugi moon 34 |
Data: Grudzien 30 2007 12:14:17 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: R2r | Moon pisze: Nie podpieraj się tak logiką, bo ona chyba nie jest Twoją najmocniejszą stroną.Prawdopodobieństwo złapania dwóch kapci na raz jest zimą w Prześledź to sobie jeszcze raz (tym razem rozebrane na zdania proste): Twoim zdaniem: Jeżeli prawdopodobieństwo złapania "kapcia" zimą jest większe niż latem to powinno się wozić koło zapasowe z zimową oponą. No to ja uzupełniam: Jeżeli prawdopodobieństwo złapania "kapcia" zimą jest większe niż latem to prawdopodobieństwo złapania dwóch "kapci" zimą jest większe niż latem (to akurat wynika z rachunku prawdopodobieństwa). Jeżeli prawdopodobieństwo złapania dwóch "kapci" zimą jest większe niz latem to należy wozić ze sobą dwa koła z oponami zimowymi. No cóż... jeśli tego nadal nie rozumiesz to już nic na to nie poradzę. Ale tak w ogóle to była tylko pewna dygresja prawie nieistotna w dyskusji, której Ty uczepiłeś się jak rzep psiego ogona. Tymczasem nie odpowiedziałeś na kilka istotnych dla tematu dyskusji pytań. Dlaczego? Bo nie umiesz dać uzasadnienia dla swoich wywodów. Jedynym uzasadnieniem było to, że (Twoim zdaniem) prawdopodobieństwo przebicia opony jest większe zimą (nie podałeś źródła takich statystyk ale niech Ci będzie) i w związku z tym na zapasie powinno się mieć oponę zimową. Tylko, że takiej implikacji nie ma. Nie przedstawiłeś logicznego wywodu lecz napisałeś kilka stwierdzeń i uznałeś je za pewniki. A błąd, który skrzętnie ukryłeś to między innymi to, ze pozostawiłeś w milczeniu wykazanie prawdziwości twierdzenia, że zimą nie da się dojechać na oponie letniej. Na oponie letniej założonej awaryjnie można jednak z zachowaniem ostrożności poruszać się również zimą. I tu cały Twój wywód leży. Nieprawdą jest również to, że zimowa opona jest zimą lepsza od letniej w każdych warunkach nawet zimowych (porównaj sobie drogę hamowania na suchej i mokrej nawierzchni dla letniej i zimowej). Nieprawdą jest że wystarczy jedna opona zapasowa, jeśli jest to opona kierunkowa (a większość modeli zimowych to kierunkowe). Pomijam już sprawę opłacalności dokupowania opony zimowej, której _być może_ wcale nie będzie Ci dane użyć zimą, a jeżeli to raczej na krótko. okej, problem z tobą jest taki, że nie masz niestety kompletnie wyczucia logiki.Widzisz, akurat logikę matematyczną na politechnice miałem opanowaną w stopniu bardzo dobrym i potwierdził to człowiek mający w tym kierunku doktorat. Ty pewnie jesteś profesorem? a oponę zawsze lepiej mieć w schowku zimową, a nie BYLE JAKĄ.Tego nadal nie uzasadniłeś. Twoja logika to powtarzanie bzdury dotąd aż wszyscy skapitulują i uznają ją za prawdę? No to takiego wyczucia logiki nie mam Ci co zazdrościć. :-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 35 |
Data: Grudzien 30 2007 17:02:53 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Moon | R2r wrote: Moon pisze:> Jeżeli prawdopodobieństwo złapania "kapcia" zimą jest większe niż latem to powinno się wozić koło zapasowe z zimową oponą. dotąd masz rację. Jeżeli prawdopodobieństwo złapania dwóch "kapci" zimą jest większe niz to już nie jest wnioskowaniem logicznym, bo czemu dwa, a nie trzy, lub cztery? i czemu wozić więcej, zamiast odpowiednie? No cóż... jeśli tego nadal nie rozumiesz to już nic na to nie poradzę. dalej juz nie będe się wykłócał, bo to jest dosyć trudne z Tobą. tak masz zawsze coś poprawnego na początek, a potem babul i na nowo. i tak w kółko, prawdy, półprawdy i gówno prawdy (prawa Murpphy'ego) Moon 36 |
Data: Grudzien 30 2007 18:44:37 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: R2r | Moon pisze: R2r wrote:A właśnie o to pytałem, gdyż z tych samych powodów należałoby posunąc się do takiego właśnie wniosku. Podobnie jak z pozostałymi częściami zapasowymi. Lepiej przecież mieć oryginalną część na wymianę w razie awarii niż drutować na drodze czym popadnie. i czemu wozić więcej, zamiast odpowiednie?Nie zamiast. A dlaczego? Bo wtedy jest bardziej prawdopodobne, że damy sobie radę na drodze nawet w bardzo niesprzyjających okolicznościach. dalej juz nie będe się wykłócał, bo to jest dosyć trudne z Tobą.A odpowiedz na zadane pytania mistrzu logiki. Bo jak na razie pokazałeś, że nie jesteś w stanie inaczej obalić argumentów przeciwko Twoim tezom jak tylko negując (w nie do końca oczywisty sposób) jeden (postawiony zresztą nieco przewrotnie i ironicznie), a przemilczając pozostałe. Tak więc odpowiedz jeśli potrafisz: Czy nigdy zimą nie da się dojechać na oponie letniej założonej awaryjnie? Czy zimowa opona jest zimą lepsza od letniej w każdych warunkach? Jak często warunki drogowe są takie, że opona zimowa ma naprawdę dużą przewagę nad letnią? Czy różnica w zachowaniu (i ewentualna przewaga) zimowej opony nad letnią w zimie nie jest podobna lub wręcz mniejsza niż różnica w drugą stronę w zachowaniu letniej i zimowej latem? Czy wystarczy jedna opona zapasowa, jeśli jest to opona kierunkowa (a większość modeli zimowych to kierunkowe)? I wreszcie: czy uzasadnione ekonomicznie jest kupowanie zapasowej opony zimowej zamiast będącej na wyposażeniu letniej o niezużytym bieżniku (bo prawie nieużywanej) biorąc pod uwagę częstość konieczności jej użycia bliską zeru (będzie to kilkanaście może kilkadziesiąt kilometrów na kilkadziesiąt tysięcy przebiegu samochodu a więc promil albo nawet ułamek promila)? Ciekaw jestem Twoich odpowiedzi. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 37 |
Data: Grudzien 30 2007 20:52:45 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Moon |
Czy zimowa opona jest zimą lepsza od letniej w każdych warunkach? chcesz w minutach, godzinach, czy wystarczy w dniach? Czy różnica w zachowaniu (i ewentualna przewaga) zimowej opony nad letnią w zimie nie jest podobna lub wręcz mniejsza niż różnica w drugą stronę w zachowaniu letniej i zimowej latem? a ja ci też zadam pytanie, jeśli na nie odpowiesz, to ja odpowiem na wszystkie twoje: "jeśli wsadzę ci palec w pupę, to ja mam palec w pupie i ty masz palec w pupie". Czy to prawda, czy fałsz? jak to mówią Jankesi, "you are all questions and no answers". to okresla pewien typ dyskutanta. tak skrótowo: chyba po coś te zimówki wymyślili? według ciebie, to może powinienem założyć koła od roweru bo tak też można ujechać parę kilometrów... moon 38 |
Data: Grudzien 30 2007 21:31:10 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: R2r | Moon pisze: Przykre. Jak widzisz zimowe opony nie mają aż tak dużej przewagi nad letnimi. Zwłaszcza takie z tzw. niższej półki. więc proszę skończmy te bzdury o zimie.No to po jakiego grzyba kupować na zapas zimową oponę jak jest na nim nowa (a w każdym razie nieużywana całkowicie lub niemal) opona letnia? jak się nie ma nic lepszego to możesz i na rafce dojechać, nie o to chodzi.Do tego trzeba by kupić i wymienić - nieuzasadniony wydatek. nie jakąś łysą letnią. TO JEST różnica, to NIE JEST wszystko jedno,A to już Ci wyłysiała? Tak często ją używasz? Bo ja mam obecnie jeszcze z białymi i żółtymi liniami na bieżniku. :-D Taa... Czyli argumentów na obronę własnych tez nie masz. Na postawione pytania odpowiedzieć nie umiesz, bo odpowiedzi wykazały by błędność Twoich wywodów. Tak przypuszczałem. Jak wyżej.Czy zimowa opona jest zimą lepsza od letniej w każdych warunkach? Jak wyżej. I do tego bojąc się uznania przegranej w dyskusji robisz się arogancki. Tylko, że to nadal nie dodaje wartości Twoim argumentom. Wiem, że odpowiedzi na postawione merytoryczne pytania nie udzielisz, bo po prostu nie potrafisz uzasadnić swojego zdania inaczej niż "bo tak". tak skrótowo: chyba po coś te zimówki wymyślili?Powtórzę: za bardzo uległeś marketingowi. Twój problem. Różnica między oponami zimowymi a letnimi w większości warunków nawet zimowych nie jest aż tak drastyczna, jak to Ci wmówiono i pozwala na tymczasowe zastąpienie jednej zimowej opony jedną letnią. Poczytaj trochę wyniki różnych testów. Jak dla mnie możesz sobie wozić na zapasie co chcesz. Argumenty, których użyłeś są jednak tak dla mnie jak i - jak sądzę - dla wielu innych niewystarczające aby wydać dodatkowe kilkaset złotych na zimową oponę na zapas. Jak dla mnie EOD. Na podstawie dotychczasowych Twoich uników i pyskówek nie spodziewam się abyś coś przekonującego potrafił wymyślić. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 39 |
Data: Grudzien 31 2007 03:14:41 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Moon | R2r wrote: Moon pisze: No to po jakiego grzyba kupować na zapas zimową oponę jak jest na nim najlepiej w ogóle nie zmieniac opon, w końcu między łysą, a letnią jest tylko 1 cm bieżnika, a czy to ma jakieś znaczenie? ty jestes taki typ wiejskiego filozofa chyba? bo śmieszne to raczej nie jest. moon 40 |
Data: Grudzien 31 2007 11:06:40 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: R2r | Moon pisze: najlepiej w ogóle nie zmieniac opon, w końcu między łysą, a letnią jest tylko 1 cm bieżnika, a czy to ma jakieś znaczenie?Skończ już bo naprawdę pokazałeś bardzo dobitnie, że argumentów na obronę swojej bzdurnej tezy nie masz i jedyne co potrafisz to pyskować. Nie rób z siebie pośmiewiska mistrzu wszystkich dziedzin. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 41 |
Data: Grudzien 31 2007 11:40:57 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Moon | R2r wrote: Moon pisze: a jaka jest twoja teza poza usiłowaniem pokazania, jaki to jesteś logiczny? jaka teza??? moon 42 |
Data: Grudzien 31 2007 12:31:25 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: R2r | Moon pisze: a jaka jest twoja teza poza usiłowaniem pokazania, jaki to jesteś logiczny?Umiesz czytać? No to czytaj. Ja już nie ma Ci nic do dodania. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 43 |
Data: Grudzien 31 2007 15:35:54 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Moon | R2r wrote: Moon pisze: okej, "ten typ tak ma", moon 44 |
Data: Grudzien 31 2007 12:34:30 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 31 Dec 2007 11:40:57 +0100, "Moon" wrote: a jaka jest twoja teza poza usiłowaniem pokazania, jaki to jesteś logiczny? Wiesz moon, Tobie, to chyba zafunduje rejestrację K0 MUCH... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 45 |
Data: Grudzien 31 2007 15:36:26 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Moon | Adam Płaszczyca wrote: On Mon, 31 Dec 2007 11:40:57 +0100, "Moon" wrote: ja ci zafunduję P0 JEB moon 46 |
Data: Grudzien 31 2007 15:40:50 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 31 Dec 2007 15:36:26 +0100, "Moon" wrote: Wiesz moon, Tobie, to chyba zafunduje rejestrację K0 MUCH... Kłamiesz... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 47 |
Data: Styczen 01 2008 01:59:33 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Moon | Adam Płaszczyca wrote: On Mon, 31 Dec 2007 15:36:26 +0100, "Moon" wrote: to jak, Adaś, ile opon załadujesz do bagażnika na zapsówkę i czy wszystkie pochodzą z rowerka BoBo? moon 48 |
Data: Styczen 01 2008 10:47:02 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 1 Jan 2008 01:59:33 +0100, "Moon" wrote: Wiesz moon, Tobie, to chyba zafunduje rejestrację K0 MUCH... Moonik, kłamiesz, nie zafundujesz. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 49 |
Data: Styczen 01 2008 13:05:12 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Moon | Adam Płaszczyca wrote: On Tue, 1 Jan 2008 01:59:33 +0100, "Moon" wrote: Adas, klamiesz, nie zafundujesz. moon 50 |
Data: Styczen 01 2008 14:20:46 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 1 Jan 2008 13:05:12 +0100, "Moon" wrote: Adas, klamiesz, nie zafundujesz.Moonik, kłamiesz, nie zafundujesz.ja ci zafunduję P0 JEB Cóż, jeśli tylko dasz dane, to zafunduję :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 51 |
Data: Grudzien 31 2007 03:17:30 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Moon | R2r wrote: palec w pupie". Czy to prawda, czy fałsz?Jak wyżej. I do tego bojąc się uznania przegranej w dyskusji robisz co jak wyżej? to jest odpowiedź na pytanie? hm.... masz problem z tym, że nie masz do logiki zdolności? zastąp ją prawami Murphyego. zaczynasz się koleżko podkręcać, ale dalej niczego to nie zmienia, logicznie jesteś cienias. moon 52 |
Data: Grudzien 31 2007 11:10:09 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: R2r | Moon pisze: co jak wyżej?Jest napisane. Przeczytaj. A jeśli nie potrafisz rozumieć czytanego tekstu to już Twój problem. logicznie jesteś cienias.Jasne, mistrzu. EOD. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 53 |
Data: Grudzien 28 2007 10:05:20 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Tomasz Pyra | Moon pisze: jak mu strzeli w śniegu, w nocy, gdzieś na zadupiu, to sobie może toczyć do wulkanizatora. Jak już komuś strzeli w takich warunkach, to sobie zapas może założyć na nienapędzane koło. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ Zapraszam na moją stronę - http://free.of.pl/h/hellfire/ 54 |
Data: Grudzien 27 2007 19:19:53 | Temat: Re: 3 zimowki + 1 letnia | Autor: Tomasz Pyra | Maciek pisze: Czy rozsadnie jest jezdzic na zimowkach, a na kole zapasowym miec opone nie dosc, ze innego typu, to jeszcze letnia? Na pewno rozsądniej niż wozić w bagażniku firmową, homologowaną dojazdówkę o szerokości około połowy standardowej opony :) Koło zapasowe służy dojechaniu do wulkanizatora i póki będziesz go używał tylko do tego, to może tam być w zasadzie cokolwiek co takie dotoczenie Ci umożliwi :) Inaczej mowiac, czy warto dokupic 5-ta taka sama opone na kolo zapasowe? Raczej nie warto. Dodatkowo dochodzi Ci kolejne koło do zmieniania zimówki<->letnie - jednym słowem masz o 25% wyższe koszty utrzymania ogumienia. A jak złapiesz gumę to i tak użyjesz "zapasu w sprayu" (jak nie masz, to polecam), bo kto by chciał się bawić w zmianę kół? ;) W sumie w razie awarii i tak bede mial na jednej osi 1 niezuzyta i 2-ga juz nieco zuzyta opone. I i tak z tego powodu musisz jak najszybciej naprawić uszkodzoną oponę i zamienić je z powrotem. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ Jak hamować z ABS? - http://free.of.pl/h/hellfire/abs.html |