lancuch x zamiast o?
1 | Data: Maj 14 2010 14:22:11 |
Temat: lancuch x zamiast o? | |
Autor: | Hej 2 |
Data: Maj 14 2010 14:30:06 | Temat: Re: lancuch x zamiast o? | Autor: Ivam | Użytkownik napisał w wiadomości grup wymieniam naped w malym bandicie, w serwisowce GSF400 Olej RK, reginy i inne dupeszwance. Pojechalem kiedys do sklepu i pytam sie kolesia jaki lancuch tani kupic (potrzebowalem szybko). Ten odpowiedzial pytaniem na pytanie: a masz zaimar na nim jezdzic czy potrzebujesz, zeby sprzedac maszyne? Jak powiedzialem, ze mam jezdzic to w odpowiedzi uslyszalem, ze skoro tak to tylko did. Najtanszy o-ring bedzie lepszy od najlepszego, hiperwzmacnianego, wypasionego, itd. x-ringa innej firmy. Nie posluchalem (cena) i juz za 2 miesiace musialem zmienic na did'a ;) Skapy 2 razy traci! mozna zamienic, czy moja krowa przestanie dawac mleko od tego? Mozesz zamienic o- na x-ring. Uszczelniacze beda wtedy trwalsze. Tak naprawde to byleby sie rozmiar zgadzal. -- pzdr: Ivam 3 |
Data: Maj 14 2010 14:40:24 | Temat: Re: lancuch x zamiast o? | Autor: de Fresz | On 2010-05-14 14:30:06 +0200, "Ivam" said: tylko did. Najtanszy o-ring bedzie lepszy od najlepszego, hiperwzmacnianego, wypasionego, itd. x-ringa innej firmy. Też nie tak różowo. Były w ostatnich latach jakieś serie DIDów przychodzące do nas z Czech (nie wiem czy aby tam nie produkowane/składane/alboco), które były gówniane. mozna zamienic, czy moja krowa przestanie dawac mleko od tego? No i taki X-ring przy niezbyt mocnym sprzęcie i rozsądnym dbaniu będzie niemal wieczny. -- Pozdrawiam de Fresz 4 |
Data: Maj 14 2010 15:28:42 | Temat: Re: lancuch x zamiast o? | Autor: Ivam | Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomości grup Też nie tak różowo. Były w ostatnich latach jakieś serie DIDów przychodzące do nas z Czech (nie wiem czy aby tam nie produkowane/składane/alboco), które były gówniane. W ogole byl taki moment, ze bylo pelno podrobek DID'ow. Byly tansze, ale nie na tyle, zeby od razu powiedziec, ze cos nie gra. -- pzdr: Ivam 5 |
Data: Maj 14 2010 15:31:18 | Temat: Re: lancuch x zamiast o? | Autor: | de Fresz writes: On 2010-05-14 14:30:06 +0200, "Ivam" said: Nawet szukalem o-ringowego ale od reki jest tylko jakis noname na allegro, a ze maszyna ma w tym roku 18 urodziny, to waham sie przed ladowaniem w remonty wiecej niz za nia zaplacilem. A szalec nie ma na czym, to nie r1. Dzieki za pomoc. A. -- =alx | crypto 0x46399138 | GSF 400 Bandit | nie mam czasu na hedonizm 6 |
Data: Maj 14 2010 16:04:46 | Temat: Re: lancuch x zamiast o? | Autor: Ivam | Użytkownik napisał w wiadomości grup A szalec nie ma na czym, to nie r1. Taki lancuch to przesada: http://moto.allegro.pl/item1007315249_lancuch_napedowy_did_525_vm2_118_x_ring_nie_vx.html (jakbys sie zdecydowal to mozesz najwyzej dociac) Ale zwykly VX na 100% lokalny sklep moze zamowic. Zastanow sie 2 razy nad zakupem lancucha innej firmy. Jezdzisz=DID, musisz wymienic, bo chcesz sprzedac, albo cos=inna firma. -- pzdr: Ivam 7 |
Data: Maj 14 2010 16:28:32 | Temat: Re: lancuch x zamiast o? | Autor: duddits | W dniu 2010-05-14 16:04, Ivam pisze: Ale zwykly VX na 100% lokalny sklep moze zamowic. Zastanow sie 2 razy To chyba uczciwiej wobec potencjalnego kupującego w ogóle nie wymieniać i poinformować go o tym, albo wymienić na DID i doliczyć ten koszt do ceny sprzęta. -- duddits 8 |
Data: Maj 17 2010 10:41:27 | Temat: Re: lancuch x zamiast o? | Autor: de Fresz | On 2010-05-14 16:28:32 +0200, duddits said: To chyba uczciwiej wobec potencjalnego kupującego w ogóle nie wymieniać Bez przesadyzmu, na takim RK czy Reginie sprzęt parę kkm zrobi i na sezon czy dwa styknie. A że oryginalny DID starczyłby na dłużej, to już nie problem sprzedającego. Nie wspominając o tym, że w skrajnych przypadkach zużyty łańcuch może dawać w sprzęcie nieprzyjmene objawy trakcyjne, które mogą zniechęcać potencjalnych kupujących (bo nie ma pewności, że to tylko napęd). -- Pozdrawiam de Fresz 9 |
Data: Maj 17 2010 04:29:32 | Temat: Re: lancuch x zamiast o? | Autor: ditron | On 17 Maj, 10:41, de Fresz wrote: Bez przesadyzmu, na takim RK czy Reginie sprzęt parę kkm zrobi i na:)) Heh nie wiem czy teraz ty nie przesadziles stawiajac Reginie obok RK ! Mam RK na scottoilerze i kreci sie juz >25 tys. km (6-ty sezon) nie objawiajac zmeczenia. Motor to CB500, normalnie jezdzony (tzn. nie oszczedzany). 10 |
Data: Maj 23 2010 14:16:38 | Temat: Re: lancuch x zamiast o? | Autor: ditron | On 17 Maj, 13:29, ditron wrote: nie objawiajac zmeczenia. i se wykrakalem; chyba zaczal sie robic gumowaty ale 27 tysi zrobione :] 11 |
Data: Maj 14 2010 17:15:35 | Temat: Re: lancuch x zamiast o? | Autor: | "Ivam" writes: Użytkownik napisał w wiadomości grup No muszę wymienić bo się rozciągnął i jest do wymiany, pewnie ma ładnych parę lat, czy to jest ,,albo coś''? A w serwisówce oprócz DID Suzuki zaleca tez RK więc nie mam poczucia, że biorąc RK popełniam jakąś straszliwą technozbrodnię. Jak mi padnie po jednym sezonie to następny wezmę DID, a teraz nowy łańcuch to i tak będzie duża zmiana w tym moto, ceny remontów powoli się zbliżają do ceny zakupu (,,zadbany''). A. -- =alx | crypto 0x46399138 | GSF 400 Bandit | nie mam czasu na hedonizm 12 |
Data: Maj 14 2010 17:29:05 | Temat: Re: lancuch x zamiast o? | Autor: Grzegorz Rogala | Ivam pisze: Olej RK, reginy i inne dupeszwance.Pozwole sie nie zgodzic. przynajmniej co do RK, rk zalozony do DRZty nie mial lekko i po sezonie jazdy byl w takim samym stanie co oryginalny, tez RK. IMO nalezy dobrac jak najmocniejszy lancuch jaki sie da a jak ktos oszczedza i kupuje "taniego" RK i porownuje to do "drogiego" DID (bo i w DID masz przeciesz tanie O i drogie XW ringi) to pozniej sa problemy. -- pozdr Rogal Tiger1050 http://www.rogal.riders.pl 13 |
Data: Maj 15 2010 18:26:55 | Temat: Re: lancuch x zamiast o? | Autor: Don Pedro | Ivam pisze: 14 |
Data: Maj 14 2010 05:31:05 | Temat: Re: lancuch x zamiast o? | Autor: AZ | On 14 Maj, 14:22, wrote: Można. Różnią się jedynie rodzajem uszczelnienia, X-ring ma uszczelnie w przekroju w kształcie X-a i niby tam lepiej uszczelnia niż O :-) -- Artur ZZR 1200 15 |
Data: Maj 14 2010 14:49:01 | Temat: Re: lancuch x zamiast o? | Autor: | AZ writes: On 14 Maj, 14:22, wrote: na logike to ja rozumiem, ze to uszczelnienia tylko, ale w paru miejscach czytalem wielkie łańcuchowe oszczeżenia NIE ZAMIENIAJ O NA X i zastanawiam sie skad sie biora a. -- =alx | crypto 0x46399138 | GSF 400 Bandit | nie mam czasu na hedonizm 16 |
Data: Maj 14 2010 14:54:45 | Temat: Re: lancuch x zamiast o? | Autor: Kuczu | W dniu 2010-05-14 14:49, pisze: NIE ZAMIENIAJ O NA X i zastanawiam sie skad sie biora z ortografii. X zamiast O sprawia ze ciezko zrozumiec o co chodzilo autorowi. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 17 |
Data: Maj 14 2010 15:33:17 | Temat: Re: lancuch x zamiast o? | Autor: | Kuczu writes: W dniu 2010-05-14 14:49, pisze: ale taki łancuch łatwiej ułożyć w ładne X niż w idealne O -- =alx | crypto 0x46399138 | GSF 400 Bandit | nie mam czasu na hedonizm 18 |
Data: Maj 14 2010 16:32:40 | Temat: Re: lancuch x zamiast o? | Autor: Leszek Karlik | On Fri, 14 May 2010 14:54:45 +0200, Kuczu wrote: W dniu 2010-05-14 14:49, pisze: Nx nie wiem, brak x w jÄzyku pxlskim pxwxduje że człxwiek szybkx łapie, jaki jest mechanizm pxdmianki, a wtedy tx trywialnie prxstx zrxzumieÄ x cx chxdzi :-) -- Leszek 'Leslie' Karlik NTV 650 19 |
Data: Maj 14 2010 17:27:30 | Temat: Re: lancuch x zamiast o? | Autor: Shreek | napisał(a): na logike to ja rozumiem, ze to uszczelnienia tylko, ale w paru Pokaż mi takie miejsce gdzie to napisali bo aż sam ciekaw jestem. Jestem w stanie zrozumieć, że nie zaleca się zakładania łańcuchów o jakiś tam słabszych parametrach, że zaleca się zakuwanie a nie używanie zapinki. Ale rodzaj uszczelnienia będzie mieć conajwyżej wpływ na trwałość łańcucha. -- M. 20 |
Data: Maj 17 2010 00:10:16 | Temat: Re: lancuch x zamiast o? | Autor: | Shreek writes: napisał(a): Na pudełku od tego łancucha co żem go kupił na wymianę (RK) jest: CAUTION: If your motorcycle came with a sealed-ring chain of any type (O-Ring, XW-Ring, RX-Ring, etc) it should always be replaced with a chain of equal or better type and grade. Do not use a non O-Ring chain. I w serwisówce cos jest, żeby używać łańcucha dokładnie tego samego typu. Za to nie ma parametrów zębatek i musiałem im liczyć zęby jak koniowi. A. -- =alx | crypto 0x46399138 | GSF400 | alex.blip.pl | nie mam czasu na hedonizm 21 |
Data: Maj 17 2010 00:21:58 | Temat: Re: lancuch x zamiast o? | Autor: Arni | pisze: Ale rodzaj uszczelnienia będzie mieć conajwyżej wpływ na trwałość łańcucha. ale tu stoi tylko tyle, ze jesli motocykl ma dowolny łancuch z uszczelnieniami dowolnego typu to nie wolno uzywac łancucha bez uszczelnien. Nic wiecej. -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat 22 |
Data: Maj 17 2010 21:55:18 | Temat: Re: lancuch x zamiast o? | Autor: Shreek | napisał(a): CAUTION: If your motorcycle came with a sealed-ring chain of any type No tłumaczem nie jestem ale z tego co rozumiem to jeśli motocykl był wyposarzony w uszczelniany łańcuch to przy wymianie należy stosować taki sam lub lepszy. Nie używać łańcuchów bez uszczelnień. :-) -- M. 23 |
Data: Maj 17 2010 21:58:48 | Temat: Re: lancuch x zamiast o? | Autor: Shreek | Shreek napisał(a): wyposarzony w uszczelniany łańcuch to przy wymianie należy stosować taki wyposażony, wyposażony, wyposażony, wyposażony... 24 |
Data: Maj 17 2010 10:44:41 | Temat: Re: lancuch x zamiast o? | Autor: de Fresz | On 2010-05-14 17:27:30 +0200, Shreek said: że zaleca się zakuwanie a nie używanie zapinki. A to zależy od mocy sprzęta. W większości motocykli do ~80 KM zapinki (poprawnie założone) dają spokojnie radę. -- Pozdrawiam de Fresz 25 |
Data: Lipiec 08 2010 15:00:55 | Temat: Re: lancuch x zamiast o? | Autor: Slawek | de Fresz pisze: On 2010-05-14 17:27:30 +0200, Shreek said: Ja słyszałem, że do 50-60 KM p. |