Grupy dyskusyjne   »   lapmy ksenonowe a prawo

lapmy ksenonowe a prawo



1 Data: Styczen 05 2008 14:56:20
Temat: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Dawid 

Witam. Posiadam ford mondeo 2004 rocznik i zastanaiwm sie aby wzucic do
niego żarówek ksenonowych.

Znajomy mi mowil ze niby trzeba miec spryskiwacze reflektorow?? Trzeba cos
miec jeszcze do czego mogli by sie doczepic w przegladzie lub policja? Czy
moze nie trzeba miec spryskiwaczy?



2 Data: Styczen 05 2008 15:25:22
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Piracik_ 


Witam. Posiadam ford mondeo 2004 rocznik i zastanaiwm sie aby wzucic do
niego żarówek ksenonowych.

same zarowki do starych lamp? skoro masz o nich tak male pojecie to lepiej
sie za to nie zabieraj...

3 Data: Styczen 05 2008 15:26:58
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Wujek Dobra Rada z kraju Rad 

lampy ksenonowe to LAMPY,

a niebieskie żarówki to sobie daruj

4 Data: Styczen 05 2008 16:50:38
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Dawid pisze:

Witam. Posiadam ford mondeo 2004 rocznik i zastanaiwm sie aby wzucic do niego żarówek ksenonowych.

Znajomy mi mowil ze niby trzeba miec spryskiwacze reflektorow?? Trzeba cos miec jeszcze do czego mogli by sie doczepic w przegladzie lub policja? Czy moze nie trzeba miec spryskiwaczy?

brak spryskiwaczy
brak samopozimowania
brak homologacji lapmy z polaczeniem z palnikiem xeonowym

cos jeszcze?

5 Data: Styczen 06 2008 23:39:44
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Adam Głowinkowski 

Przyznaję się bez bicia, że takie posiadam w swoim golfie 3, zamontowane zamiast żarówek H1, dosłownie bez żadnych przeróbek. Poprostu wyjmujesz żarówke H1 podłaczasz pod przewody przetwornicę a z przetwornicy żarówkę xenon H1 która wkładasz w reflektor (w miejsca zwykłej żarówki H1) . Żarówki te są zrobione dokładnie jak zwykłe H1 różnia się tylko długością całej lampki , są dłuższe. Wada jest taka, że jeżdzę (chociaż światła są dobrze ustawione) na 3 czyli maxymalnie opuszczone aby mi nie "mrugali" mrugacze :). Powiem, że jestem z nich naprawdę zadowolony i wreście widać w ciemności. Ale jak będziesz wybierał kupuj lampy które mają świtło białe a nie podchodzące pod niebieskie bo wtedy "niebiescy" mogę zwrócić na ciebie uwagę. Jeźdzę codziennie do pracy na tych świtłach i nikt się nie czepia. Co prawda lepiej montować HIDy w lampy które mają soczewki niż "zwykłe" lampy, wtedy mniej oślepiaja innych kierowców. Chodzi właśnie o jakieś dziwne odbicia itp. Soczewkowe lepiej sobie z tym poradzą. Dodatkowy plus to że pobieraja o 50 % mniej prądu od zwykłych żarówek. Zawsze troszkę mniej spali auto ;). Oczywiście po montażu zalecam odrazu z klucza wizytę u dignosty celem regulacji świateł.

--
Pozdrawiam
Adam Głowinkowski

tel.0504250673
www.macafe.pl

Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk"  napisał w wiadomości

Dawid pisze:
Witam. Posiadam ford mondeo 2004 rocznik i zastanaiwm sie aby wzucic do niego żarówek ksenonowych.

Znajomy mi mowil ze niby trzeba miec spryskiwacze reflektorow?? Trzeba cos miec jeszcze do czego mogli by sie doczepic w przegladzie lub policja? Czy moze nie trzeba miec spryskiwaczy?

brak spryskiwaczy
brak samopozimowania
brak homologacji lapmy z polaczeniem z palnikiem xeonowym

cos jeszcze?

6 Data: Styczen 07 2008 10:42:59
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: J.F. 

On Sun, 6 Jan 2008 23:39:44 +0100,  Adam Głowinkowski wrote:

Przyznaję się bez bicia, że takie posiadam w swoim golfie 3, zamontowane
zamiast żarówek H1, dosłownie bez żadnych przeróbek.
Wada jest taka, że jeżdzę (chociaż światła są dobrze
ustawione) na 3 czyli maxymalnie opuszczone aby mi nie "mrugali" mrugacze
:).

Reflektory da sie ustawic, a nawet powinno sie to zrobic, zebys mogl
jechac na 0.

Powiem, że jestem z nich naprawdę zadowolony i wreście widać w
ciemności.

A mozesz sfotografowac jak to wyglada na jakiejs scianie ?
Tak z paru metrow odleglosci.

J.

7 Data: Styczen 07 2008 23:18:45
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: jahu 

Adam Głowinkowski pisze:

Powiem, że jestem z nich naprawdę zadowolony i wreście widać w ciemności.

Też miałem w poprzednim aucie problem ze świeceniem - widać było niewiele, jakbym miał świeczki. Próbowałem żarówek H4 100W i podobnych głupich rozwiązań - skończyło się na tym, że za 500 zł kupiłem komplet nowych reflektorów Valeo + dobre zwykłe żarówki i zacząłem znów widzieć w ciemności, świeciły może ciut słabiej niż ksenony, ale podobnie jak np. Fabia.

Auto to był Citroen Xsara - 8 letnie reflektory były po prostu brudne, zmatowiałe, a odbłyśniki wyblakłe.

8 Data: Styczen 05 2008 18:20:36
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Damian / TNC.pl 


Użytkownik "Dawid"

miec jeszcze do czego mogli by sie doczepic w przegladzie lub policja? Czy moze nie trzeba miec spryskiwaczy?

Do niczego sie nie doczepia. A jezeli sie doczepi Policja i zabierze Ci dowod
to sad przyzna Ci racje, co potwierdza fakt ze jakis czlowiek w trojmiescie w grudniu wygral o to
sprawe. (nie znane jest jeszcze uzsadnienie, wiec nie wiadomo co i jak)
Warunkiem montazu jest dobre ustawienie swiatel gdyz xenony troszeczke zbyt mocno sie rozpraszaja,
ale na dowolnej stacji ci to wyreguluja.
Oczywiscie dozwolone jest jedynie zalozenie "zarowki" + przetwornicy, bez zadnych ingerncji w klosz lampy
(zadnych dziur, zadnych soczewek itp.)
Spryskiwacze + poziomowanie wymagane jest jedynie w fabrycznych xenonach i w polskich przepisach nie ma o tym mowy
( w niemieckich, austriackich, holenderskich rowniez).

9 Data: Styczen 05 2008 18:52:38
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Damian / TNC.pl pisze:

Oczywiscie dozwolone jest jedynie zalozenie "zarowki" + przetwornicy, bez zadnych ingerncji w klosz lampy

taaa... a o homologacji na refletor slyszal? jesli na reflektorze jest nabite np. h4 albo h1 to wlozenie palnika = utrata homologacji na reflektor = pojazd nie zdatny do jazdy.

10 Data: Styczen 05 2008 19:52:02
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Damian / / / 


Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk"

taaa... a o homologacji na refletor slyszal? jesli na reflektorze jest
nabite np. h4 albo h1 to wlozenie palnika = utrata homologacji na
reflektor = pojazd nie zdatny do jazdy.

To powiem Ci lepsza rzecz.
Podobno w wymienionej przeze mnie sprawie odwolywano sie do
homologacji calego auta i to nic nie dalo.
Znajdz bieglego, ktory sie podpisze pod tym, ze zalozenie palnika i
przetwornicy
= naruszenie homologacji to stawiam Ci skrzynke browara. A chyba 10 skrzynek
da
Ci "przegrany" z Gdanska :)

ps.Nnie bym popieral montowanie xenonow. Bo to nie o to chodzi. Jestem
absolutnie
przeciwko wszelakim oslepiaczom na drodze (i to nie wazne czy na xenonie czy
normalnej zarowce)

11 Data: Styczen 05 2008 20:48:25
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Tomasz Pyra 

Damian / / / pisze:

To powiem Ci lepsza rzecz.
Podobno w wymienionej przeze mnie sprawie odwolywano sie do
homologacji calego auta i to nic nie dalo.

Konstrukcja reflektora wymaga żeby żarnik żarówki był w ściśle określonym miejscu i o ściśle określonym kształcie.
Natomiast bańka w tych HID w oprawkach do klasycznych reflektorów ma zdecydowanie inny kształt od "sprężynki" żarnika.

Nie sądzę żeby to mogło jakoś działać przyzwoicie.
Brak precyzji w tej materii przy produkcji klasycznych żarówek powoduje powstawanie oślepiających potworków, a co dopiero takie kombinacje z kompletnie innym kształtem objętości świecącej.

Natomiast jeżeli chodzi o bronienie się przed sądem, to trudno zgadywać na czym sprawa się mogła oprzeć. Zresztą jesteś pewien tych informacji, czy to takie jeden kolega powiedział innemu koledze, że kolega kolegi wygrał przed sądem?

12 Data: Styczen 05 2008 20:55:37
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: J.F. 

On Sat, 05 Jan 2008 20:48:25 +0100,  Tomasz Pyra wrote:

Konstrukcja reflektora wymaga żeby żarnik żarówki był w ściśle
określonym miejscu i o ściśle określonym kształcie.
Natomiast bańka w tych HID w oprawkach do klasycznych reflektorów ma
zdecydowanie inny kształt od "sprężynki" żarnika.
Nie sądzę żeby to mogło jakoś działać przyzwoicie.

Banka ma ksztalt moze i nie taki zdecydowanie inny [tez rurka],
ale najwazniejsze co tam w srodku swieci ..
IMHO powinno dzialac przyzwoicie o ile sie dobrze dobierze.

J.

13 Data: Styczen 05 2008 21:20:24
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Tomasz Pyra 

J.F. pisze:

Banka ma ksztalt moze i nie taki zdecydowanie inny [tez rurka],
ale najwazniejsze co tam w srodku swieci .. IMHO powinno dzialac przyzwoicie o ile sie dobrze dobierze.


Patrzę np. tutaj:
http://zestawyxenon.pl/foty/H1.jpg

W miejscu gdzie w normalnej żarówce znajduje się sprężynka żarnika, tu jest bańka w kształcie zbliżonym do kulistego.

14 Data: Styczen 05 2008 21:27:05
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: J.F. 

On Sat, 05 Jan 2008 21:20:24 +0100,  Tomasz Pyra wrote:

J.F. pisze:
Banka ma ksztalt moze i nie taki zdecydowanie inny [tez rurka],
ale najwazniejsze co tam w srodku swieci ..
IMHO powinno dzialac przyzwoicie o ile sie dobrze dobierze.

Patrzę np. tutaj:
http://zestawyxenon.pl/foty/H1.jpg

W miejscu gdzie w normalnej żarówce znajduje się sprężynka żarnika, tu
jest bańka w kształcie zbliżonym do kulistego.

A w tej bance dwie elektrody, a miedzy nimi luk elektryczny.

A tak swoja droga .. to calkiem profesjonalnie wyglada.
To juz chyba nie jest adapter do D2S .. moze producent zadal sobie
troche trudu w sprawdzenie, a moze nawet homologacje ?

J.

15 Data: Styczen 05 2008 21:30:02
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Tomasz Pyra 

J.F. pisze:

W miejscu gdzie w normalnej żarówce znajduje się sprężynka żarnika, tu jest bańka w kształcie zbliżonym do kulistego.

A w tej bance dwie elektrody, a miedzy nimi luk elektryczny.

A on będzie prosty czy będzie miał mniej-więcej przypadkowy kształt wewnątrz tej bańki?
Bo wtedy jednak dla "powolnego" obserwatora efekt będzie taki jakby bańka świeciła całą objętością.

16 Data: Styczen 05 2008 20:58:19
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Damian / / / pisze:

taaa... a o homologacji na refletor slyszal? jesli na reflektorze jest nabite np. h4 albo h1 to wlozenie palnika = utrata homologacji na reflektor = pojazd nie zdatny do jazdy.

To powiem Ci lepsza rzecz.
Podobno w wymienionej przeze mnie sprawie odwolywano sie do
homologacji calego auta i to nic nie dalo.
Znajdz bieglego, ktory sie podpisze pod tym, ze zalozenie palnika i przetwornicy
= naruszenie homologacji to stawiam Ci skrzynke browara. A chyba 10 skrzynek da
Ci "przegrany" z Gdanska :)

podaj sygnature akt

17 Data: Styczen 05 2008 21:43:40
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Damian / TNC.pl 


Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" <


podaj sygnature akt

Wszyscy czekamy na pisemne uzasadnienie. Znajac dzialanie sadow powinno byc
na dniach.
Z przeciekow wiem tylko, ze pacjent wygral i dochodza sluchy,
ze nikt z bieglych-rzeczoznawcow nie chcial potwierdzic faktu, ze
te Hidy sa nieustawialne i  ze montaz takich xenonow to "trwala ingerencja
w auto." (to w cudzyslowiu moglem pokrecic)

18 Data: Styczen 05 2008 23:37:23
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Damian / TNC.pl pisze:

podaj sygnature akt

Wszyscy czekamy na pisemne uzasadnienie. Znajac dzialanie sadow powinno byc na dniach.
Z przeciekow wiem tylko, ze pacjent wygral i dochodza sluchy,
ze nikt z bieglych-rzeczoznawcow nie chcial potwierdzic faktu, ze
te Hidy sa nieustawialne i  ze montaz takich xenonow to "trwala ingerencja
w auto." (to w cudzyslowiu moglem pokrecic)

jak sie wyrok uprawomocni (bo moze byc apelacja) to z checia poczytam. Narazie *nie wygrał* bo się wyrok nie uprawomocnił.

19 Data: Styczen 05 2008 19:04:44
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: axial 

Użytkownik "Damian / TNC.pl"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Dawid"

> miec jeszcze do czego mogli by sie doczepic w przegladzie lub policja?
Czy
> moze nie trzeba miec spryskiwaczy?

Do niczego sie nie doczepia. A jezeli sie doczepi Policja i zabierze Ci
dowod
to sad przyzna Ci racje, co potwierdza fakt ze jakis czlowiek w
trojmiescie
w grudniu wygral o to
sprawe. (nie znane jest jeszcze uzsadnienie, wiec nie wiadomo co i jak)
Warunkiem montazu jest dobre ustawienie swiatel gdyz xenony troszeczke
zbyt
mocno sie rozpraszaja,
ale na dowolnej stacji ci to wyreguluja.
Oczywiscie dozwolone jest jedynie zalozenie "zarowki" + przetwornicy, bez
zadnych ingerncji w klosz lampy
(zadnych dziur, zadnych soczewek itp.)
Spryskiwacze + poziomowanie wymagane jest jedynie w fabrycznych xenonach i
w
polskich przepisach nie ma o tym mowy
( w niemieckich, austriackich, holenderskich rowniez).

Tak?? to pojedź na normalną stację diagnostyczną,
a nie na taką na której robi się przeglądy za stówkę...

ax

PS. No chybam  że chodzi o żarówki z napisem XENON
które z palnikami xenonowymi nie mają nic wspólnego...

20 Data: Styczen 05 2008 19:56:05
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Damian / / / 


Użytkownik "axial"

Tak?? to pojedź na normalną stację diagnostyczną,
a nie na taką na której robi się przeglądy za stówkę...

Rozwin mysl "normalną" ? Bo nie wiem o co chodzi.

PS. No chybam  że chodzi o żarówki z napisem XENON
które z palnikami xenonowymi nie mają nic wspólnego...

We wspomnianej przeze mnie sprawie chodzilo o palnik+ przetwornice czyli
slynne HIDy

21 Data: Styczen 05 2008 20:46:41
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: axial 

Użytkownik "Damian / / /"  napisał w wiadomości


Użytkownik "axial"
> Tak?? to pojedź na normalną stację diagnostyczną,
> a nie na taką na której robi się przeglądy za stówkę...

Rozwin mysl "normalną" ? Bo nie wiem o co chodzi.
Taką w której diagności sprawdzają auto,
a nie tylko przybijają pieczątkę....

> PS. No chybam  że chodzi o żarówki z napisem XENON
> które z palnikami xenonowymi nie mają nic wspólnego...

We wspomnianej przeze mnie sprawie chodzilo o palnik+ przetwornice czyli
slynne HIDy

Nie słyszałem o żadnej sprawie w Gdańsku...
Reflektor ma homologację z żarówkami konkretnego typu.
Zmiana żarówki na palniki xenonowe wywołuje skutek
prawny braku homologacji całości samochodu.


ax

22 Data: Styczen 05 2008 21:48:45
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Damian / TNC.pl 


Użytkownik "axial"

Taką w której diagności sprawdzają auto,
a nie tylko przybijają pieczątkę....

Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie w rejonie
takich diagnostow nie ma juz od dobrych 2 lat.
Wszyscy wylecieli z roboty i dzisiaj juz sie nikt nie podlozy,
ani za stowke, ani nawet za dwie.

Nie słyszałem o żadnej sprawie w Gdańsku...
Reflektor ma homologację z żarówkami konkretnego typu.
Zmiana żarówki na palniki xenonowe wywołuje skutek
prawny braku homologacji całości samochodu.

Dokladnie nie wiem czy to byl Gdansk, wiem ze napewno Trojmiasto...
Zapytaj sie dowolnego handlujacego tymi palnikami to ci powie o sprawie,
bo wszyscy z niecierpliwoscia czekaja na uzasadnienie - szkoda tylko ze
nie zdaja sobie sprawy ze polskie prawo nie dziala na zasadzie precedensu...
A co do homologacji to wlasnie podobno przez to gosciu wygral te sprawe - bo
nikt nie chcial potwierdzic tego co mowisz... :)

23 Data: Styczen 05 2008 23:39:45
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Damian / TNC.pl pisze:

Nie słyszałem o żadnej sprawie w Gdańsku...
Reflektor ma homologację z żarówkami konkretnego typu.
Zmiana żarówki na palniki xenonowe wywołuje skutek
prawny braku homologacji całości samochodu.

Dokladnie nie wiem czy to byl Gdansk, wiem ze napewno Trojmiasto...
Zapytaj sie dowolnego handlujacego tymi palnikami to ci powie o sprawie,
bo wszyscy z niecierpliwoscia czekaja na uzasadnienie - szkoda tylko ze
nie zdaja sobie sprawy ze polskie prawo nie dziala na zasadzie precedensu...
A co do homologacji to wlasnie podobno przez to gosciu wygral te sprawe - bo
nikt nie chcial potwierdzic tego co mowisz... :)

Moze nie tak do konca jak Twoj przedmowca mowi - nie traci sie homologacji na auto, tylko na reflektory. A ze sa obligatoryjne i musza miec homologacje to auto nie spelnia wymagan dopuszczenia do ruchu.

W kazdym razie jestem ciekaw *prawomocnego wyroku* - od wydania pisemnego uzasadnienia jest 7/14 dni na apelacje.

24 Data: Styczen 06 2008 09:44:16
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: axial 

Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk"  napisał w wiadomości

Damian / TNC.pl pisze:
>> Nie słyszałem o żadnej sprawie w Gdańsku...
>> Reflektor ma homologację z żarówkami konkretnego typu.
>> Zmiana żarówki na palniki xenonowe wywołuje skutek
>> prawny braku homologacji całości samochodu.
>
> Dokladnie nie wiem czy to byl Gdansk, wiem ze napewno Trojmiasto...
> Zapytaj sie dowolnego handlujacego tymi palnikami to ci powie o sprawie,
> bo wszyscy z niecierpliwoscia czekaja na uzasadnienie - szkoda tylko ze
> nie zdaja sobie sprawy ze polskie prawo nie dziala na zasadzie
precedensu...
> A co do homologacji to wlasnie podobno przez to gosciu wygral te
sprawe - bo
> nikt nie chcial potwierdzic tego co mowisz... :)

Moze nie tak do konca jak Twoj przedmowca mowi - nie traci sie
homologacji na auto, tylko na reflektory. A ze sa obligatoryjne i musza
miec homologacje to auto nie spelnia wymagan dopuszczenia do ruchu.

Jeżeli samochód był w Polsce homologowany z danym typem reflektorów,
to w momencie ich wymiany całe auto traci homologację...

ax

25 Data: Styczen 07 2008 14:41:15
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: FoxŁódź_nspam 

Tak?? to pojedź na normalną stację diagnostyczną,
a nie na taką na której robi się przeglądy za stówkę...

a od kiedy to diagnosta jest wyrocznią wykładni przepisów?? tak sie składa
że większość z nich zna je tak samo jak policjanci... coś gdzieś kiedyś...
ale co, gdzie i kiedy dokładnie to już nie nunu...

Fox

PS
naucz się pliz cytować:) po grzyba przytaczasz całego posta??

26 Data: Styczen 05 2008 19:13:51
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Hektor 

Użytkownik "Damian / TNC.pl"  napisał

Warunkiem montazu jest dobre ustawienie swiatel gdyz xenony troszeczke zbyt mocno sie rozpraszaja,
ale na dowolnej stacji ci to wyreguluja.

Sprawdz jeszcze rozklad swiatla to sie mocno zdziwisz. Kontur mozna w miare wyregulowac, ale reszta to wielka improwizacja...

Oczywiscie dozwolone jest jedynie zalozenie "zarowki" + przetwornicy, bez zadnych ingerncji w klosz lampy

Rozumiem, ze sam montujesz takie druciarstwa w furach i sprzedajesz je pózniej jako "w ksenonie" ?

Zbigniew Kordan

27 Data: Styczen 05 2008 20:01:09
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Damian / / / 


Użytkownik "Hektor" <

Sprawdz jeszcze rozklad swiatla to sie mocno zdziwisz. Kontur mozna w
miare wyregulowac, ale reszta to wielka improwizacja...
Kiedys zapytalem o to na stacji Tuvu w niemczech i gosci powiedzial mi mniej
wiecej
dokladnie to samo, a najwiecej zastrzezen mial do 'granicy' swiatla i
cienia. Niemniej
wedlug niemcow jest mozliwe ustawienie xenona dokladanie wedlug zalecen.
Jak to wyglada w Polsce? Nie wiem.

Rozumiem, ze sam montujesz takie druciarstwa w furach i sprzedajesz je
pózniej jako "w ksenonie" ?
Palniki xenonowe montuje tylko w swiatlach cofania i oswietlenia wnetrza :)

28 Data: Styczen 06 2008 14:14:13
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Skiraz alias Pablo 


Znajomy mi mowil ze niby trzeba miec spryskiwacze reflektorow??
Ale czy ktoś może mi jeszcze powiedzieć, co maja do tego spryskiwacze?
Skoro piszecie, że są obowiązkowe w xenonach, to dlaczego nie są obowiązkowe w tradycyjnych lampach, bo dla spryskiwaczy to ja nie bardzo potrafię znaleźć różnicę?
Wszystkie lampy sie brudzą od syfu na drodze...


--
pozdrawiam
Skiraz

29 Data: Styczen 06 2008 17:21:54
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: axial 

Użytkownik "Skiraz alias Pablo"  napisał w wiadomości


> Znajomy mi mowil ze niby trzeba miec spryskiwacze reflektorow??
Ale czy ktoś może mi jeszcze powiedzieć, co maja do tego spryskiwacze?
Skoro piszecie, że są obowiązkowe w xenonach, to dlaczego nie są
obowiązkowe w tradycyjnych lampach, bo dla spryskiwaczy to ja nie bardzo
potrafię znaleźć różnicę?
Wszystkie lampy sie brudzą od syfu na drodze...

A to dlatego że zwykła lampa świeci całym swoim reflektorem,
a xenony mają układ soczewkowy, przez co powierzchnia
przejścia jest wielkości monety ok. 5zł.
Można to łatwo sprawdzić kartką papieru zbliżoną do reflektora.
Zabrudzenie zwykłego reflektora w niewielkim stopniu wpływa
na jasność strumienia światła. W xenonach niewielkie zabrudzenie
w ognisku prowadzi do dużego spadku jasności strumienia.
Dlatego spryskiwacze muszą być...

ax

30 Data: Styczen 06 2008 17:43:18
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Boombastic 

A to dlatego że zwykła lampa świeci całym swoim reflektorem,
a xenony mają układ soczewkowy, przez co powierzchnia
przejścia jest wielkości monety ok. 5zł.

Nie muszą mieć soczewek.

31 Data: Styczen 06 2008 19:37:24
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: axial 

Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości

> A to dlatego że zwykła lampa świeci całym swoim reflektorem,
> a xenony mają układ soczewkowy, przez co powierzchnia
> przejścia jest wielkości monety ok. 5zł.

Nie muszą mieć soczewek.

Osobiście nie widziałem  "rozproszonych " xenonów...

ax

32 Data: Styczen 06 2008 20:01:17
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Boombastic 

Nie muszą mieć soczewek.

Osobiście nie widziałem  "rozproszonych " xenonów...

Widać mało widziałeś. W moim aucie sa ksenony, a soczewek brak http://picasaweb.google.com/Boombastic10/SubaruForesterWHarrahovie/photo#5148727659028514482

33 Data: Styczen 06 2008 20:34:35
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Przemek V 


Użytkownik "axial"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości
> A to dlatego że zwykła lampa świeci całym swoim reflektorem,
> a xenony mają układ soczewkowy, przez co powierzchnia
> przejścia jest wielkości monety ok. 5zł.

Nie muszą mieć soczewek.

Osobiście nie widziałem  "rozproszonych " xenonów...

Chociażby Mercedes E-klasa w poprzednim nadwoziu. Volvo S80, stare S40/V40.
Pewnie jeszcze coś by się znalazło.

34 Data: Styczen 06 2008 21:50:44
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Hektor 

Użytkownik "Przemek V"  napisał

Chociażby Mercedes E-klasa w poprzednim nadwoziu. Volvo S80, stare S40/V40. Pewnie jeszcze coś by się znalazło.

Laguna II

35 Data: Styczen 06 2008 18:50:55
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Tomasz Pyra 

axial pisze:
--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
Jak hamować z ABS? - http://free.of.pl/h/hellfire/abs.html


Użytkownik "Skiraz alias Pablo"  napisał w wiadomości

Znajomy mi mowil ze niby trzeba miec spryskiwacze reflektorow??
Ale czy ktoś może mi jeszcze powiedzieć, co maja do tego spryskiwacze?
Skoro piszecie, że są obowiązkowe w xenonach, to dlaczego nie są
obowiązkowe w tradycyjnych lampach, bo dla spryskiwaczy to ja nie bardzo
potrafię znaleźć różnicę?
Wszystkie lampy sie brudzą od syfu na drodze...

A to dlatego że zwykła lampa świeci całym swoim reflektorem,
a xenony mają układ soczewkowy, przez co powierzchnia
przejścia jest wielkości monety ok. 5zł.

Są reflektory soczewkowe (chyba się to powinno nazywać wtedy refraktory) z klasycznymi żarówkami, są tęż reflektory klasyczne z żarówkami ksenonowymi.

W tym masz rację że sens by miał obowiązek posiadania spryskiwaczy do świateł soczewkowych (a raczej uzależniłbym to od powierzchni świecącej).

36 Data: Styczen 06 2008 20:41:46
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

axial pisze:
--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
Jak hamować z ABS? - http://free.of.pl/h/hellfire/abs.html


Użytkownik "Skiraz alias Pablo"  napisał w wiadomości

Znajomy mi mowil ze niby trzeba miec spryskiwacze reflektorow??
Ale czy ktoś może mi jeszcze powiedzieć, co maja do tego spryskiwacze?
Skoro piszecie, że są obowiązkowe w xenonach, to dlaczego nie są
obowiązkowe w tradycyjnych lampach, bo dla spryskiwaczy to ja nie bardzo
potrafię znaleźć różnicę?
Wszystkie lampy sie brudzą od syfu na drodze...

A to dlatego że zwykła lampa świeci całym swoim reflektorem,
a xenony mają układ soczewkowy, przez co powierzchnia
przejścia jest wielkości monety ok. 5zł.

Są reflektory soczewkowe (chyba się to powinno nazywać wtedy refraktory) z
klasycznymi żarówkami, są tęż reflektory klasyczne z żarówkami
ksenonowymi.

W tym masz rację że sens by miał obowiązek posiadania spryskiwaczy do
świateł soczewkowych (a raczej uzależniłbym to od powierzchni świecącej).

Tak naprawdę w polskich warunkach błota/syfu na drodze to spryskiwacze
reflektorów mają przede wszystkim funkcję przyspieszacza opróżniania płynu
do spryskiwaczy. 28 grudnia jechałem wieczorem z Warszawy do Olsztyna. Mimo
spryskiwaczy, biksenonów-sronów dwa razy się zatrzymywałem żeby szmatą
wyczyścić światła. Kolega jechał identycznym autem (E60) pół godziny
później. Gdy dojechał mówił, że już prawie nic nie widział a światła miał
zalepione syfem - jakoś nie wpadła na to że zalepione syfem.

Najlepszy patent na światła miały Saab 9-5 i Łada 2107 - wycieraczki. I to
działało.

37 Data: Styczen 06 2008 20:44:46
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Przemek V"  napisał w
wiadomości


Poniżej tak jak miało pójść (mniej więcej). Wina nalewki mirabelkowej,
pysznej zresztą ;)

Tak naprawdę w polskich warunkach błota/syfu na drodze to spryskiwacze
reflektorów mają przede wszystkim funkcję przyspieszacza opróżniania płynu
do spryskiwaczy. 28 grudnia jechałem wieczorem z Warszawy do Olsztyna.
Mimo spryskiwaczy, biksenonów-sronów dwa razy się zatrzymywałem żeby
szmatą wyczyścić światła. Kolega jechał identycznym autem (E60) pół
godziny później. Gdy dojechał mówił, że już prawie nic nie widział ale
jakoś nie  wpadł na to że światła ma całe zalepione syfem.

Najlepszy patent na światła miały Saab 9-5 i Łada 2107 - wycieraczki. I to
działało.


38 Data: Styczen 06 2008 22:03:18
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: red 

Przemek V pisze:

Najlepszy patent na światła miały Saab 9-5 i Łada 2107 - wycieraczki. I to działało.

A właśnie sobie tak niedawno myślałem, dlaczego już tego nie robią. Ja rozumiem, że dizajn, że lampy przez pół maski i błotnika się ciągną, ale jednak coś by się dało z tym zrobić.

39 Data: Styczen 06 2008 20:46:33
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: J.F. 

On Sun, 6 Jan 2008 20:41:46 +0100,  Przemek V wrote:

Tak naprawdę w polskich warunkach błota/syfu na drodze to spryskiwacze
reflektorów mają przede wszystkim funkcję przyspieszacza opróżniania płynu
do spryskiwaczy. 28 grudnia jechałem wieczorem z Warszawy do Olsztyna. Mimo
spryskiwaczy, biksenonów-sronów dwa razy się zatrzymywałem żeby szmatą
wyczyścić światła. Kolega jechał identycznym autem (E60) pół godziny
później. Gdy dojechał mówił, że już prawie nic nie widział a światła miał
zalepione syfem - jakoś nie wpadła na to że zalepione syfem.

Przemku, ale to znak ze cos do czyszczenia swiatel jest u nas bardzo
potrzebne, a spryskiwacze w E60 sa byc moze za slabe.

Swoja droga do sierra tez strasznie reflektory brudzi, mam wrazenie ze
bardziej niz inne auta.

J.

40 Data: Styczen 06 2008 20:52:24
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Boombastic 

Tak naprawdę w polskich warunkach błota/syfu na drodze to spryskiwacze reflektorów mają przede wszystkim funkcję przyspieszacza opróżniania płynu do spryskiwaczy. 28 grudnia jechałem wieczorem z Warszawy do Olsztyna. Mimo spryskiwaczy, biksenonów-sronów dwa razy się zatrzymywałem żeby szmatą wyczyścić światła. Kolega jechał identycznym autem (E60) pół godziny później. Gdy dojechał mówił, że już prawie nic nie widział a światła miał zalepione syfem - jakoś nie wpadła na to że zalepione syfem.

Eee tam, wiadomo, że się syfia, ale po spryskaniu jest zdecydowanie lepiej. Wolałbyś wysiadać z auta co 20 km i wycierać światła szmatą? Najgorzej to miałem kiedyś w Nissanie 100 nx gdzie światła były schowane głęboko w zderzaku przez co cały syf zaraz osiadał na szkle i wysychał. Kilka km i juz nic nie widać.

41 Data: Styczen 06 2008 20:59:12
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości

Tak naprawdę w polskich warunkach błota/syfu na drodze to spryskiwacze
reflektorów mają przede wszystkim funkcję przyspieszacza opróżniania
płynu do spryskiwaczy. 28 grudnia jechałem wieczorem z Warszawy do
Olsztyna. Mimo spryskiwaczy, biksenonów-sronów dwa razy się zatrzymywałem
żeby szmatą wyczyścić światła. Kolega jechał identycznym autem (E60) pół
godziny później. Gdy dojechał mówił, że już prawie nic nie widział a
światła miał zalepione syfem - jakoś nie wpadła na to że zalepione syfem.

Eee tam, wiadomo, że się syfia, ale po spryskaniu jest zdecydowanie
lepiej.

Pewnie tak. Kiedyś było wiadomo, że trzeba przetrzeć a teraz kupa osób myśli
że jak ma ksenony, samopoziomowanie i spryskiwacze to już nic więcej nie
musi robić. Z kolei jak ktoś ma jakąś przeróbkę na ksenony bez tych gadżetów
to jest traktowany jak seryjny morderca.

42 Data: Styczen 06 2008 21:39:53
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor:

przy takiej pogodzie te spryskiwacze zupenie nic nie daja. Dzisiaj tankujac obok
stanela honda wlasnie z xenonami i spryskiwaczami i cala reszta (zapewne) bo
raczej nie wygladalo to na te z allegro. Koles pryskal i pryskal te swiatla i
totalna porazka zadnego brudy nie zmyl, w koncu wysiadl szmata wyczyscil i
dopiero pojechal wiec te spryskiwacze dzialaja ale na kurz a nie na zaschniety
syf z drogi tym bardziej ze teraz jadac po ulicy to widac jak z niktorych
pojazdow wylewa sie olej benzyna i zostaja piekne pawie oczka na ulicy, ktos
chlapnie w autko ktoy jedziemy i mozemy sobie ten tlusty syf zmywac... ale szmatka

Pewnie tak. Kiedyś było wiadomo, że trzeba przetrzeć a teraz kupa osób myśli
że jak ma ksenony, samopoziomowanie i spryskiwacze to już nic więcej nie
musi robić. Z kolei jak ktoś ma jakąś przeróbkę na ksenony bez tych gadżetów
to jest traktowany jak seryjny morderca.




--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

43 Data: Styczen 11 2008 12:34:51
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: FoxŁódź_nspam 

raczej nie wygladalo to na te z allegro. Koles pryskal i pryskal te
swiatla i
totalna porazka zadnego brudy nie zmyl, w koncu wysiadl szmata wyczyscil i
dopiero pojechal wiec te spryskiwacze dzialaja ale na kurz a nie na
zaschniety

zależy od spryskiwaczy, sprawdzałem u siebie (a6) i działają bardzo
skutecznie, takze na zaschnięty w ciągu dnia brud. uklad myjścy daje bardzo
duże ciśnienie. Pisałem już ze 7l płynu kończy się po 30 sekundach!!!!

pzodr

Fox

--
FoxŁódź
Audi A6 V8 4.2
Honda Hornet 600
tel/sms: +48 501 033 258

44 Data: Styczen 14 2008 21:36:14
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: axial 

Użytkownik  napisał w wiadomości

przy takiej pogodzie te spryskiwacze zupenie nic nie daja. Dzisiaj
tankujac obok
stanela honda wlasnie z xenonami i spryskiwaczami i cala reszta (zapewne)
bo
raczej nie wygladalo to na te z allegro. Koles pryskal i pryskal te
swiatla i
totalna porazka zadnego brudy nie zmyl, w koncu wysiadl szmata wyczyscil i
(...)

Piszesz jakieś bajki....
Spryskiwacze ciśnieniowe włączają się jak tylko
włączysz wycieraczki przedniej szyby....
Gdyby miał zasyfione przednie reflektory
to i przednią szybę też...

ax

45 Data: Styczen 14 2008 23:07:10
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: FoxŁódź_nspam 

Piszesz jakieś bajki....
Spryskiwacze ciśnieniowe włączają się jak tylko
włączysz wycieraczki przedniej szyby....

sam piszesz bajki ;P
mam szybę czystą, a spyskiwacz reflektorów w ciągu dnia nie używam w ogóle
;)

w niektórych autach mozna to oddzielić, mimo że jest automatyczne ;P

pozdr

Fox

--
FoxŁódź
Audi A6 V8 4.2
Honda Hornet 600
tel/sms: +48 501 033 258

46 Data: Styczen 15 2008 00:36:51
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: axial 

Użytkownik "FoxŁódź_nspam"  napisał w wiadomości

> Piszesz jakieś bajki....
> Spryskiwacze ciśnieniowe włączają się jak tylko
> włączysz wycieraczki przedniej szyby....

sam piszesz bajki ;P
mam szybę czystą, a spyskiwacz reflektorów w ciągu dnia nie używam w ogóle
;)

w niektórych autach mozna to oddzielić, mimo że jest automatyczne ;P

Ale to pewnie po jakiś "modyfikacjach"
bo w nowych autach odpowiednie "służby" dbają
o czyste reflektory w sposób pół lub automatyczny.

ax

PS. nowe, mam na myśli te po 2000r.

47 Data: Styczen 15 2008 17:06:31
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: FoxŁódź_nspam 

Użytkownik "axial"  napisał w wiadomości

w niektórych autach mozna to oddzielić, mimo że jest automatyczne ;P

Ale to pewnie po jakiś "modyfikacjach"
bo w nowych autach odpowiednie "służby" dbają
o czyste reflektory w sposób pół lub automatyczny.

no ja juz to opisałem, u mnie jest tak (i nie tylko u mnie) że spryskiwacz
reflektorów załacza się po dłuższym przytrzymaniu dzwigni spryskiwaczy
szyby, krótkie jej uzycie go nie włącza. Ktoś inny opisywał bodajże Mazdę 6
w trybie skandynawskim, gdzie czujnik natężenia światła uruchamia
sprskiwacze po zmierzchu....

pozdr

Fox
--
FoxŁódź
Audi A6 V8 4.2
Honda Hornet 600
tel/sms: +48 501 033 258

48 Data: Styczen 15 2008 09:51:47
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Piotr Sawrycki 

No dobrze, a wracając do xenonów i prawa. Ja mam 307 kombi z 2005
roku. Na reflektorach mam oznaczenia homologacyjne: HR, HC, DC.
Znaczyłoby to, że w ten refelktor mogę włożyć albo halogen mijania
albo xenon
mijania i wszystko będzie w porządku? Czy jednak gdzieś w prawie jest
zapis, że jak xenon to obowiązkowo
spryskiwacz + samopoziomowanie. Chociaz z tym samopoziomowoaniem to w
ogóle dziwna sprawa jest. Czy
ono jest w stanie działać "dynamicznie"? Bo w instrukcji 307 jest
napisane wyraźnie, że auto poziomuje
refelktoru w pionie w zależności od rozkładu obciążenia tylko na
postoju. czyli jest to tak własciwie układ, który
umożliwia kierowcy zapomnieć o ręcznym ustawieniu swiateł, ale nic
poza tym.
Ale teraz najlepsze. Jako w miare praworządny obywatel zadzwoniłem do
autoryzowanego serwisu Peugeot z zapytaniem ile kosztowałaby przeróbka
w serwisie. Usłyszałem, że zakup reflektorów + spryskiwacz +
samopoziomowanie. Mówię, że mam reflktory z oznaczenie DC, to chyba
moga zostać? Odpowiedź: nie moga, bo
sie przetwornice nie zmieszczą!!! Ale pan w serwisie /ponoć jedyny
specjalista od tego typu przeróbek na całe województwo/ powiedział, że
w sumie nie mam sie co martwić, bo przecież na allegro można kupic
tanie zestawy. Na moje pytanie o spryskiwacze i samopoziomowanie
stwierdził, że sumie to niepotrzebne. No a przegląd rejestracyjny?
pytam się. Jężeli swiatła da się ustawić, to nie ma obowiązku
posiadania spryskiwaczy ani samopoziomowania. A gość robi przeglądy w
autryzowanej stacji serwisowej samochodów marki Peugeot. No i co z tym
fantem zrobić?
W sumie to obawiam sie tylko jednej rzeczy - co na to wszystko
powiedziałby policjant w Austrii albo Niemczwch?

49 Data: Styczen 15 2008 18:54:16
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Piotr Sawrycki pisze:

sie przetwornice nie zmieszczą!!! Ale pan w serwisie /ponoć jedyny
specjalista od tego typu przeróbek na całe województwo/ powiedział, że
w sumie nie mam sie co martwić, bo przecież na allegro można kupic
tanie zestawy. Na moje pytanie o spryskiwacze i samopoziomowanie
stwierdził, że sumie to niepotrzebne. No a przegląd rejestracyjny?
pytam się. Jężeli swiatła da się ustawić, to nie ma obowiązku
posiadania spryskiwaczy ani samopoziomowania. A gość robi przeglądy w
autryzowanej stacji serwisowej samochodów marki Peugeot. No i co z tym
fantem zrobić?

przypadkiem nie dzwoniles do ASO Wrocław? :D

50 Data: Styczen 15 2008 11:45:39
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Piotr Sawrycki 

On 15 Sty, 18:54, "Marcin J. Kowalczyk"  wrote:

Piotr Sawrycki pisze:

> sie przetwornice nie zmieszczą!!! Ale pan w serwisie /ponoć jedyny
> specjalista od tego typu przeróbek na całe województwo/ powiedział, że
> w sumie nie mam sie co martwić, bo przecież na allegro można kupic
> tanie zestawy. Na moje pytanie o spryskiwacze i samopoziomowanie
> stwierdził, że sumie to niepotrzebne. No a przegląd rejestracyjny?
> pytam się. Jężeli swiatła da się ustawić, to nie ma obowiązku
> posiadania spryskiwaczy ani samopoziomowania. A gość robi przeglądy w
> autryzowanej stacji serwisowej samochodów marki Peugeot. No i co z tym
> fantem zrobić?

przypadkiem nie dzwoniles do ASO Wrocław? :D

Nie, to z Bydgoszczy. A ja w dalszym ciągu nie wiem - mozna w
reflektor DC montować te "allegrowe" xenony czy nie? I dlaczego?

51 Data: Styczen 06 2008 21:54:02
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-01-06 20:52, *Boombastic* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Eee tam, wiadomo, że się syfia, ale po spryskaniu jest zdecydowanie lepiej. Wolałbyś wysiadać z auta co 20 km i wycierać światła szmatą?

W poprzednim samochodzie miałem spryskiwacze i jak wcześniej Przemek pisał służyły głównie do szybszego opróżniania zbiorniczka z płynem (coś pod 5 litrów) - w sezonie kupowałem nawet 10 litrów płynu miesięcznie mimo że jeżdżę przez taki okres tylko około 1800 km w większości po mieście. W porównaniu do świateł bez spryskiwacza to zyskuje się maksymalnie 30-50% dystansu do momentu konieczności ręcznego czyszczenia.
Teraz nie mam, ale z jednego powodu chciał bym mieć :) - przyzwyczaiłem się w Astrze, że jak stawałem do czyszczenia świateł to zlewałem je płynem - łatwiej było oczyścić :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

52 Data: Styczen 07 2008 09:28:48
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Mirek Ptak pisze:

Dnia 2008-01-06 20:52, *Boombastic* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Eee tam, wiadomo, że się syfia, ale po spryskaniu jest zdecydowanie lepiej. Wolałbyś wysiadać z auta co 20 km i wycierać światła szmatą?

W poprzednim samochodzie miałem spryskiwacze i jak wcześniej Przemek pisał służyły głównie do szybszego opróżniania zbiorniczka z płynem (coś pod 5 litrów) - w sezonie kupowałem nawet 10 litrów płynu miesięcznie mimo że jeżdżę przez taki okres tylko około 1800 km w większości po mieście. W porównaniu do świateł bez spryskiwacza to zyskuje się maksymalnie 30-50% dystansu do momentu konieczności ręcznego czyszczenia.
Teraz nie mam, ale z jednego powodu chciał bym mieć :) - przyzwyczaiłem się w Astrze, że jak stawałem do czyszczenia świateł to zlewałem je płynem - łatwiej było oczyścić :)

407 spryskuje reflektory tylko gdy:

- światła są włączone

lub

- gdy jest ciemno

przy włączonym trybie skandynawskim (światła włączają się po odpaleniu auta) spryskanie szyby jak jest jasno (czujnik zmierzchowy) nie powoduje
spryskania reflektorów

53 Data: Styczen 07 2008 20:59:13
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk"  napisał w wiadomości


407 spryskuje reflektory tylko gdy:

- światła są włączone

lub

- gdy jest ciemno

przy włączonym trybie skandynawskim (światła włączają się po odpaleniu
auta) spryskanie szyby jak jest jasno (czujnik zmierzchowy) nie powoduje
spryskania reflektorów

W E60 reflektory spryskuje raz na kilka/kilkanaście psików. Od czegoś zależy
co ile psikó ale nie wiem od czego.

54 Data: Styczen 07 2008 22:00:33
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Maciej Loret 

Witam.

407 spryskuje reflektory tylko gdy:

- œwiat³a s¹ w³¹czone

lub

- gdy jest ciemno

przy w³¹czonym trybie skandynawskim (œwiat³a w³¹czaj¹ siê po odpaleniu auta) spryskanie szyby jak jest jasno (czujnik zmierzchowy) nie powoduje
spryskania reflektorów

W E60 reflektory spryskuje raz na kilka/kilkanaÂście psików. Od czegoÂś zaleÂży co ile psikó ale nie wiem od czego.

W Maździe6 po naciśnięciu guziczka...

--
Pozdrawiam, Maciej Loret
www.maciejloret.neostrada.pl - linki dla właścicieli Alfa Romeo i Mazdy
PMS+ PJ S+ p- M- W+ P+:++ X+ L++ B+(++) M- - Z++ T-(- -) W- CB

55 Data: Styczen 07 2008 22:45:20
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Boombastic 

W E60 reflektory spryskuje raz na kilka/kilkanaście psików. Od czegoś zależy co ile psikó ale nie wiem od czego.

U mnie w Subaru spryskuje zawsze jak ciut dłużej przytrzymam spryskiwacz przedniej szyby. Wcale tak dużo płynu nie idzie. Zadziwiająco na 2000 km w warunkach zimowych poszło mi ok. 6 l płynu.

56 Data: Styczen 08 2008 13:25:40
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: FoxŁódź_nspam 

W E60 reflektory spryskuje raz na kilka/kilkanaście psików. Od czegoś
zależy co ile psikó ale nie wiem od czego.

w A6 jest jeszcze prościej (?) krótkie pryskanie działa tylko na szyby,
dopiero dłużej przytrzymany przełącznik uruchamia spryskiwacz reflektorów,
ale wtedy rzeczywiście plynu ubywa baaardzo szybko. Sprawdziłem, 7l zbiornik
opróżnia się w...30sek!!!!
Ale Przemek, uwierz mi, te spryskiwacze na prawdę fantastycznie zmywają
szkła reflektorów :)
aha, i jeszcze jedno, kiedy "komputer" pokaże ostrzeżenie o niskim stanie
plynu w zbironku, spryskiwacz reflektorów się wyłącza :)

pzodr

Fox

--
FoxŁódź
Audi A6 V8 4.2
Honda Hornet 600
tel/sms: +48 501 033 258

57 Data: Styczen 11 2008 12:04:40
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Hektor 

Użytkownik "FoxŁódź_nspam"  napisał

w A6 jest jeszcze prościej (?) krótkie pryskanie działa tylko na szyby, dopiero dłużej przytrzymany przełącznik uruchamia spryskiwacz reflektorów, ale wtedy rzeczywiście plynu ubywa baaardzo szybko. Sprawdziłem, 7l zbiornik opróżnia się w...30sek!!!!

Ale sam sprysk reflektorów trwa tylko 2-3 sekundy niezaleznie od tego jak dlugo trzymasz wcisniety wlacznik. Skad te 30 sekund ? Pietnascie sprysków po 2 sekundy ?

Zbigniew Kordan

58 Data: Styczen 11 2008 13:28:54
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: FoxŁódź_nspam 

Ale sam sprysk reflektorów trwa tylko 2-3 sekundy niezaleznie od tego jak
dlugo trzymasz wcisniety wlacznik. Skad te 30 sekund ? Pietnascie sprysków
po 2 sekundy ?

u mnie niestety, albo stety trwa tak długo jak trzymasz lub jak się płyn nie
skońćzy (prawie). Komputer(?) wyłącza spryskiwacz reflektorów po zapaleniu
komunikatu o niskim stanie płynu spryskiwaczy.

pozdr

Fox

--
FoxŁódź
Audi A6 V8 4.2
Honda Hornet 600
tel/sms: +48 501 033 258

59 Data: Styczen 11 2008 17:48:56
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Hektor 

Użytkownik "FoxŁódź_nspam"  napisał

u mnie niestety, albo stety trwa tak długo jak trzymasz lub jak się płyn nie skońćzy (prawie). Komputer(?) wyłącza spryskiwacz reflektorów po zapaleniu komunikatu o niskim stanie płynu spryskiwaczy.

Jakies druciarstwo albo usterka. Nie wstawiales ksenonów i spryskiwaczy w garazu ?

ZK

60 Data: Styczen 14 2008 12:07:27
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: FoxŁódź_nspam 

u mnie niestety, albo stety trwa tak długo jak trzymasz lub jak się płyn
nie skońćzy (prawie). Komputer(?) wyłącza spryskiwacz reflektorów po
zapaleniu komunikatu o niskim stanie płynu spryskiwaczy.

Jakies druciarstwo albo usterka. Nie wstawiales ksenonów i spryskiwaczy w
garazu ?


zobacz na siga, ten model wychodził tylko w xenonie
usterka? możliwe? albo przeróbka oprogramowania, albo kij wie czego, w
każdym razie - nie będzie mi jakiś durny komp mówił ile ja chcę sobie psikać
na moje lampy :D

podr

Fox

--
FoxŁódź
Audi A6 V8 4.2
Honda Hornet 600
tel/sms: +48 501 033 258

61 Data: Styczen 11 2008 21:56:41
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Przemek V 


Użytkownik "FoxŁódź_nspam"  napisał w wiadomości

Ale sam sprysk reflektorów trwa tylko 2-3 sekundy niezaleznie od tego jak
dlugo trzymasz wcisniety wlacznik. Skad te 30 sekund ? Pietnascie
sprysków po 2 sekundy ?

u mnie niestety, albo stety trwa tak długo jak trzymasz lub jak się płyn
nie skońćzy (prawie). Komputer(?) wyłącza spryskiwacz reflektorów po
zapaleniu komunikatu o niskim stanie płynu spryskiwaczy.

W E60 jest identycznie - gdy jest komunikat o niskim stanie płynu to światła
już nie są spryskiwane. Poza tym bardzo króciutki psik płynu nie uruchamia
wycieraczek - można poczekać aż się płyn trochę rozejdzie po szybie i
machnąć pojedyńczo wycieraczkami. Trochę dłuższy psik uruchamia 3 cykle
wycieraczek.

A generalnie spryskiwacze świateł w E60 działają tak, że jest jeden psik,
przerwa sekundowa i drugi psik.

62 Data: Styczen 08 2008 08:44:39
Temat: Re: lapmy ksenonowe a prawo
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-01-07 09:28,  *Marcin J. Kowalczyk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

407 spryskuje reflektory tylko gdy:

- światła są włączone

W Astrze było tak samo.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

lapmy ksenonowe a prawo



Grupy dyskusyjne