Grupy dyskusyjne   »   ma³e wozid³o do pracy

ma³e wozid³o do pracy



1 Data: Czerwiec 20 2008 19:04:33
Temat: ma³e wozid³o do pracy
Autor: icek 

Witam,

czy zakup takiego seicento/panda 1.1 z 2003/2004 obarczony jest jakims ponad standardowym ryzykiem? mysle o zagazowaniu tego cuda - dojazdy do pracy,  codzienie po ~50km w jedn± stronê

ceny które widze to jakies 10 tys netto za takie roczniki, czesto juz zagazowane. to dobra/z³a cena?


--
pozdros
icek



2 Data: Czerwiec 20 2008 19:56:45
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: gothicus 

Seicento 1.1 - ok. ¯wawe, ma³o pali.
Panda 1.1 - muuuuuuu³, bez przy¶pieszenia, sporo pali. Jedyny plus ¿e
wiêksza od Seicento.

Pozdrawiam

Maciek

3 Data: Czerwiec 20 2008 20:02:20
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: icek 

gothicus pisze:

Seicento 1.1 - ok. ¯wawe, ma³o pali.

tzn. seicento 1.0 moze i wyjsc
na pewno w gaz pojdzie.. jazda przez wioski do pracy, wiec z grubsza te 50km/h przez wieksz± cze¶æ trasy

Panda 1.1 - muuuuuuu³, bez przy¶pieszenia, sporo pali. Jedyny plus ¿e wiêksza od Seicento.
dobrze wiedziec.


--
pozdros
icek

4 Data: Czerwiec 20 2008 20:18:48
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: Marcin 

Dnia Fri, 20 Jun 2008 20:02:20 +0200, icek  napisa³:

gothicus pisze:
Seicento 1.1 - ok. ¯wawe, ma³o pali.

tzn. seicento 1.0 moze i wyjsc
na pewno w gaz pojdzie.. jazda przez wioski do pracy, wiec z grubsza te  50km/h przez wieksz± cze¶æ trasy

Panda 1.1 - muuuuuuu³, bez przy¶pieszenia, sporo pali. Jedyny plus ¿e  wiêksza od Seicento.
dobrze wiedziec.


Ale taka panda jest bezpieczniejsza od seicento...

5 Data: Czerwiec 20 2008 20:28:45
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: icek 

Marcin pisze:

Dnia Fri, 20 Jun 2008 20:02:20 +0200, icek  napisa³:

gothicus pisze:
Seicento 1.1 - ok. ¯wawe, ma³o pali.

tzn. seicento 1.0 moze i wyjsc
na pewno w gaz pojdzie.. jazda przez wioski do pracy, wiec z grubsza te 50km/h przez wieksz± cze¶æ trasy

Panda 1.1 - muuuuuuu³, bez przy¶pieszenia, sporo pali. Jedyny plus ¿e wiêksza od Seicento.
dobrze wiedziec.


Ale taka panda jest bezpieczniejsza od seicento...
to prawda, ale trasa przejazdu z miasta A do B to trasa alternatywna a nie g³ówna :)
nie jezdza tam tiry bo... jest za w±sko
z duzych rzeczy to autobus raz na godzine


--
pozdros
icek

6 Data: Czerwiec 20 2008 20:30:33
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

icek pisze:

Ale taka panda jest bezpieczniejsza od seicento...
to prawda, ale trasa przejazdu z miasta A do B to trasa alternatywna a nie g³ówna :)
nie jezdza tam tiry bo... jest za w±sko
z duzych rzeczy to autobus raz na godzine

Pijany wie¶niak w swoim peloponezie bywa gorszy ni¿ autobus z trze¼wym szoferem.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Bia³y Pug 306 1.4 + LPG z bombk± pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

7 Data: Czerwiec 20 2008 21:29:43
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz 

Marcin wrote:

Dnia Fri, 20 Jun 2008 20:02:20 +0200, icek  napisa³:

gothicus pisze:
Seicento 1.1 - ok. ¯wawe, ma³o pali.

tzn. seicento 1.0 moze i wyjsc
na pewno w gaz pojdzie.. jazda przez wioski do pracy, wiec z grubsza te
50km/h przez wieksz± cze¶æ trasy

Panda 1.1 - muuuuuuu³, bez przy¶pieszenia, sporo pali. Jedyny plus ¿e
wiêksza od Seicento.
dobrze wiedziec.


Ale taka panda jest bezpieczniejsza od seicento...

Chyba tylko czysto teoretycznie. Tam jest tak ma³o miejsca na nogi,
¿e najmniejsze przesuniêcie wnêtrza musi siê wi±zaæ z ich uszkodzeniem.

Seicento, tak przy okazji, jest zdecydowanie lepszy dla osoby o wzro¶cie ok.
1.7-1,8 m. Sam siê zastanawia³em kiedy¶ nad takim zakupem, wiêc
sprawdza³em.

--
Grzegorz Brzeczyszczykiewicz
http://tnij.org/kabriolet

8 Data: Czerwiec 20 2008 21:27:06
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz 

icek wrote:

gothicus pisze:
Seicento 1.1 - ok. ¯wawe, ma³o pali.

tzn. seicento 1.0 moze i wyjsc
na pewno w gaz pojdzie.. jazda przez wioski do pracy, wiec z grubsza te
50km/h przez wieksz± cze¶æ trasy

Chyba raczej 0.9, ale opinie o tym silniku s± raczej negatywne.
Co innego 1.1 - "nie do zajechania". Mia³em to w Punto I i by³ ca³kiem
¿wawy, a na pewno bezproblemowy.

--
Grzegorz Brzeczyszczykiewicz
http://tnij.org/kabriolet

9 Data: Czerwiec 20 2008 20:59:49
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: Adam P³aszczyca 

On Fri, 20 Jun 2008 19:04:33 +0200, icek  wrote:

czy zakup takiego seicento/panda 1.1 z 2003/2004 obarczony jest jakims
ponad standardowym ryzykiem? mysle o zagazowaniu tego cuda - dojazdy do
pracy,  codzienie po ~50km w jedn± stronê

ceny które widze to jakies 10 tys netto za takie roczniki, czesto juz
zagazowane. to dobra/z³a cena?

Z³a.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

10 Data: Czerwiec 20 2008 23:21:35
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: z³oty 

icek pisze:

Witam,

czy zakup takiego seicento/panda 1.1 z 2003/2004 obarczony jest jakims ponad standardowym ryzykiem? mysle o zagazowaniu tego cuda - dojazdy do pracy,  codzienie po ~50km w jedn± stronê

ceny które widze to jakies 10 tys netto za takie roczniki, czesto juz zagazowane. to dobra/z³a cena?



...lepiej rozwa¿ co¶ innego - choæby stare clio I (jak ci siê uda, to nawet z klim± i skór± w tej cenie dostaniesz). Du¿o tañsze, du¿o lepsze, sporo ci na ew. naprawy zostanie (o ile bêdzie siê psu³o.. to du¿o lepszy model ni¿ megane czy laguna i nie bardzo ma siê co psuæ) no i ...komfort nieporównywalny. Sporo jest wersji z LPG (a je¶li nie - to zamontujesz i nadal jeszcze sporo do tych 10 tys. ci zostanie). Poszukaj czego¶ od wersji RT "w górê" ..to i sporo dodatków bêdzie.
...no chyba, ¿e Ty z tych, co to rocznik nie jako¶æ siê liczy..

pzdr
A.

11 Data: Czerwiec 20 2008 23:58:34
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: Roki 

czy zakup takiego seicento/panda 1.1 z 2003/2004 obarczony jest jakims
ponad standardowym ryzykiem?

Np. ryzykiem ¶mierci przy starciu z innym pojazdem przy prêdko¶ci 50km/h.


mysle o zagazowaniu tego cuda - dojazdy do
pracy,  codzienie po ~50km w jedn± stronê

ceny które widze to jakies 10 tys netto za takie roczniki, czesto juz
zagazowane. to dobra/z³a cena?

Za auto, które ma 3,5m d³ugo¶ci, zero komfortu z jazdy i zero osi±gów to
imho bardzo z³a cena.

Ps - Maj±c 10kpln mo¿na kupiæ naprawdê fajny samochód, wiêkszy, który
niekoniecznie bêdzie dro¿szy w utrzymaniu. To jest mit, ¿e ma³e auto
kosztuje du¿o mniej na codzieñ (mo¿e kilkana¶cie procent na tym OC, oponach,
akumulatorze czy tarczach ale komfort jazdy i bezpieczeñstwo jest bezcenne).

12 Data: Czerwiec 21 2008 09:58:48
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: icek 

Roki pisze:

czy zakup takiego seicento/panda 1.1 z 2003/2004 obarczony jest jakims ponad standardowym ryzykiem?

Np. ryzykiem ¶mierci przy starciu z innym pojazdem przy prêdko¶ci 50km/h.


mysle o zagazowaniu tego cuda - dojazdy do
pracy,  codzienie po ~50km w jedn± stronê

ceny które widze to jakies 10 tys netto za takie roczniki, czesto juz zagazowane. to dobra/z³a cena?

Za auto, które ma 3,5m d³ugo¶ci, zero komfortu z jazdy i zero osi±gów to imho bardzo z³a cena.

Ps - Maj±c 10kpln mo¿na kupiæ naprawdê fajny samochód, wiêkszy, który niekoniecznie bêdzie dro¿szy w utrzymaniu. To jest mit, ¿e ma³e auto kosztuje du¿o mniej na codzieñ (mo¿e kilkana¶cie procent na tym OC, oponach, akumulatorze czy tarczach ale komfort jazdy i bezpieczeñstwo jest bezcenne).
clio I odpada - mial to kuzyn i psu³o siê na potêge

dla mnie auto moze miec i 10 lat,
wazne bym po zakupie i zrobieniu napraw zmiescil sie w tych ~10 tys
i mial z grubsza spokój na 3 lata
(tzn. tylko wymiana ekslopatacji, oleje, klocki etc)
w te 3 lata zrobie tym autem pewnie z 75 tys km
i bede nim jezdzi³ tanio do pracy, nawet nie szybko, bo szybko siê nie da - gdybym chcial jechac "szybk±" tras± to na drugi koniec miasta o 7-8 rano :) to w te 30-45 min bede juz w pracy, bo akurat mieszkanko wysz³o na wylocie miasta, ale przy tej "wolnej" trasie






--
pozdros
icek

13 Data: Czerwiec 21 2008 11:02:52
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: z³oty 

icek pisze:

clio I odpada - mial to kuzyn i psu³o siê na potêge


...no có¿ - jak kupi³ parcha to siê i psu³o. To samo bêdzie dotyczy³o innych marek - równie¿ seicento i pandy.

pzdr
A.

14 Data: Czerwiec 21 2008 17:14:15
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: Roki 

dla mnie auto moze miec i 10 lat,
wazne bym po zakupie i zrobieniu napraw zmiescil sie w tych ~10 tys
i mial z grubsza spokój na 3 lata

Tak to tylko w Erze:) A na powa¿nie to ryzyko istnieje zawsze.
Najwa¿niejsze, ¿eby do³o¿yæ wszelkich starañ przy zakupie auta i kupiæ co¶ w
dobrym stanie. Ma³e nie oznacza tanie w eksploatacji.


(tzn. tylko wymiana ekslopatacji, oleje, klocki etc)
w te 3 lata zrobie tym autem pewnie z 75 tys km
i bede nim jezdzi³ tanio do pracy, nawet nie szybko, bo szybko siê nie
da - gdybym chcial jechac "szybk±" tras± to na drugi koniec miasta o 7-8
rano :) to w te 30-45 min bede juz w pracy, bo akurat mieszkanko wysz³o na
wylocie miasta, ale przy tej "wolnej" trasie

Odpal Allegro, za 75% kwoty kup samochód w bardzo dobrym stanie technicznym
a resztê zostaw na naprawy. O ile nie kupisz czego¶ egzotycznego powinno byæ
oki.

15 Data: Czerwiec 23 2008 07:54:36
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz 

Roki wrote:

dla mnie auto moze miec i 10 lat,
wazne bym po zakupie i zrobieniu napraw zmiescil sie w tych ~10 tys
i mial z grubsza spokój na 3 lata

Tak to tylko w Erze:) A na powa¿nie to ryzyko istnieje zawsze.
Najwa¿niejsze, ¿eby do³o¿yæ wszelkich starañ przy zakupie auta i kupiæ co¶
w dobrym stanie. Ma³e nie oznacza tanie w eksploatacji.

Czêsto oznacza. Ni¿sze OC, ni¿sze spalanie, tañsze opony, nierzadko mniejszy
akumulator (a wiêc i tañszy).

Wszyscy, którzy mówi±, ¿e ma³y samochód nie pali mniej od du¿ego, chyba
trochê przespali lekcje fizyki. Opory powietrza, masa do "ruszenia" - na
to trzeba energii.

--
Grzegorz Brzeczyszczykiewicz
http://tnij.org/kabriolet

16 Data: Czerwiec 23 2008 11:34:24
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: Roki 

Czêsto oznacza. Ni¿sze OC, ni¿sze spalanie, tañsze opony, nierzadko
mniejszy
akumulator (a wiêc i tañszy).

Jasne, dlatego nie napisa³em, ¿e koszty bêd± takie same (te kilkana¶cie
procent ró¿nicy zawsze bêdzie) ale komfort i bezpieczeñstwo jest bezcenne.
Je¿eli mia³bym kupiæ za 10k seicento, to wola³bym za 7k kupiæ o niebo lepsze
auto i resztê zostawiæ na to "dro¿sze utrzymanie".


Wszyscy, którzy mówi±, ¿e ma³y samochód nie pali mniej od du¿ego, chyba
trochê przespali lekcje fizyki. Opory powietrza, masa do "ruszenia" - na
to trzeba energii.

Niekoniecznie. Ja je¿d¿ê Fordem Scorpio 2.0 z 93r LPG edition i na trasies
schodzê do 8l gazu. Du¿o mniejsze auta pal± podobnie albo wiêcej. Wiêcej
zale¿y od techniki jazdy ni¿ gabarytów pojazdu,

17 Data: Czerwiec 23 2008 20:04:32
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz 

Roki wrote:

Czêsto oznacza. Ni¿sze OC, ni¿sze spalanie, tañsze opony, nierzadko
mniejszy
akumulator (a wiêc i tañszy).

Jasne, dlatego nie napisa³em, ¿e koszty bêd± takie same (te kilkana¶cie
procent ró¿nicy zawsze bêdzie) ale komfort i bezpieczeñstwo jest bezcenne.
Je¿eli mia³bym kupiæ za 10k seicento, to wola³bym za 7k kupiæ o niebo
lepsze auto i resztê zostawiæ na to "dro¿sze utrzymanie".

Czasem to nie jest kwestia "¿ywego pieni±dza", ale tak¿e ca³ego
zachodu zwi±zanego z serwisowaniem. Seicento raczej do k³opotliwych
nie nale¿y. Nie naprawiaj± go chyba tylko na stacjach Neste, bo s±
samoobs³ugowe :-)

Wszyscy, którzy mówi±, ¿e ma³y samochód nie pali mniej od du¿ego, chyba
trochê przespali lekcje fizyki. Opory powietrza, masa do "ruszenia" - na
to trzeba energii.

Niekoniecznie. Ja je¿d¿ê Fordem Scorpio 2.0 z 93r LPG edition i na trasies
schodzê do 8l gazu. Du¿o mniejsze auta pal± podobnie albo wiêcej. Wiêcej
zale¿y od techniki jazdy ni¿ gabarytów pojazdu,

No widzisz. A ja Cors± 1.2 na trasie palê 8l i nawet siê nie zastanawiam,
czy jadê ekonomicznie. Jakbym siê zastanawia³, to by by³o 6.5.
I gdzie ten komfort? :-) Ca³y czas trzeba g³ówkowaæ i siê powstrzymywaæ.
Tak na zapas: I na pewno nie je¼dzisz z porównywalnymi prêdko¶ciami przy
tych 8, w to ju¿ nie uwierzê.

--
Grzegorz Brzeczyszczykiewicz
http://tnij.org/205cabrio

18 Data: Czerwiec 23 2008 20:13:54
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: Grzegorz Prêdki 


No widzisz. A ja Cors± 1.2 na trasie palê 8l i nawet siê nie zastanawiam,
czy jadê ekonomicznie. Jakbym siê zastanawia³, to by by³o 6.5.
I gdzie ten komfort? :-) Ca³y czas trzeba g³ówkowaæ i siê powstrzymywaæ.
Tak na zapas: I na pewno nie je¼dzisz z porównywalnymi prêdko¶ciami przy
tych 8, w to ju¿ nie uwierzê.


No widzisz, a ja Volvo 850 2,5 170KM, na trasie bez zadnego oszczedzania, czyli czeste wyprzedzanie, utrzymywanie przelotowej okolo 120km/h, klima wlaczona spalam 10-11l LPG/100km. Ciekwe ktore auto wygodniejsze:) I ciekowostka, moja byla dziewczyna tym Volvo na trasie 250km zrobila spalanie 8,5l/100km, ale ona jechala max 90km/h :)

Pozdrawiam

19 Data: Czerwiec 23 2008 21:31:43
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz 

Grzegorz Prêdki wrote:


No widzisz. A ja Cors± 1.2 na trasie palê 8l i nawet siê nie zastanawiam,
czy jadê ekonomicznie. Jakbym siê zastanawia³, to by by³o 6.5.
I gdzie ten komfort? :-) Ca³y czas trzeba g³ówkowaæ i siê powstrzymywaæ.
Tak na zapas: I na pewno nie je¼dzisz z porównywalnymi prêdko¶ciami przy
tych 8, w to ju¿ nie uwierzê.


No widzisz, a ja Volvo 850 2,5 170KM, na trasie bez zadnego
oszczedzania, czyli czeste wyprzedzanie, utrzymywanie przelotowej okolo
120km/h, klima wlaczona spalam 10-11l LPG/100km. Ciekwe ktore auto
wygodniejsze:) I ciekowostka, moja byla dziewczyna tym Volvo na trasie
250km zrobila spalanie 8,5l/100km, ale ona jechala max 90km/h :)

I jeszcze mi powiesz, ¿e jazda 170-konnym Volvo z prêdko¶ci± ok. 120
jest normalna? Gdybym tyle je¼dzi³ swoj± Cors±, to na pewno nie pisa³bym tu
o 8 litrach.
Swoj± drog±: tu na p.m.s. wszyscy tak grzecznie je¿d¿±. "Na trasie" jako¶
inaczej to wygl±da...

Dobra, zaraz kto¶ jeszcze rzuci przyk³adem takim a siakim i bêdziemy siê
tu licytowaæ a¿ wyjdzie za chwilê, ¿e niektórzy je¿d¿± na stacjê upuszczaæ
paliwo, ¿eby im baku nie rozsadzi³o, bo im siê generuje 3 litry na setkê.
Ale prawda jest taka, ¿e fizyki siê nie da oszukaæ.
Jak chcemy porównania, to mo¿e wypowie siê posiadacz A3 1.9 TDI i A6 1.9
TDI. Szybko oka¿e siê, ¿e zbêdnych kilogramów za darmo siê nie wozi.

Nie wspomnê o porównaniu np. A2 1.4 TDI z A4 lub A6 1.9 TDI, gdzie jeszcze
mamy dodatkow± dysproporcjê w pojemno¶ci silnika, która jest ca³kowicie
naturalna przy takim zestawieniu klas samochodów.

I na koñcu, ale nie najmniej wa¿ne: kolega pyta o samochód za 10k i rozgl±da
siê za 3 latkiem. Kto mu sprzeda du¿y samochód spe³niaj±cy te dwa warunki?
Ja nie.

--
Grzegorz Brzeczyszczykiewicz
http://tnij.org/205cabrio

20 Data: Czerwiec 23 2008 19:07:07
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: Adam P³aszczyca 

On Mon, 23 Jun 2008 07:54:36 +0200, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz
 wrote:

Czêsto oznacza. Ni¿sze OC, ni¿sze spalanie, tañsze opony, nierzadko mniejszy
akumulator (a wiêc i tañszy).

C¿êsto nie. Spalanie takie samo, chyba, ¿e siê powolutku je¿dzi, ale w
duzym jest tak samo. Opony tañsze, ale mniej wytrzymuj±, za to dro¿szy
serwis.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

21 Data: Czerwiec 23 2008 20:07:25
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz 

Adam P³aszczyca wrote:

On Mon, 23 Jun 2008 07:54:36 +0200, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz
 wrote:

Czêsto oznacza. Ni¿sze OC, ni¿sze spalanie, tañsze opony, nierzadko
mniejszy akumulator (a wiêc i tañszy).

C¿êsto nie. Spalanie takie samo, chyba, ¿e siê powolutku je¿dzi, ale w
duzym jest tak samo.

Naprawdê potrafisz zej¶æ Sierr± do 6-6.5l / 100?

Opony tañsze, ale mniej wytrzymuj±,
Dlaczego niby? S± mniejsze, maj± mniejsz± powierzchniê, ale trzymaj± te¿
mniejsz± masê.

za to dro¿szy serwis.
Poprosi³bym o rozwiniêcie, bo wg. mojej orientacji, statystycznie rzecz
bior±c czê¶ci do ma³ych aut s± tañsze (choæby dlatego, ¿e s± mniej
materia³och³onne, ale te¿ dlatego, ¿e s± pod biedniejszego klienta),
a serwis jest taki sam.

--
Grzegorz Brzeczyszczykiewicz
http://tnij.org/205cabrio

22 Data: Czerwiec 23 2008 23:44:03
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: Adam P³aszczyca 

On Mon, 23 Jun 2008 20:07:25 +0200, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz
 wrote:

C¿êsto nie. Spalanie takie samo, chyba, ¿e siê powolutku je¿dzi, ale w
duzym jest tak samo.
Naprawdê potrafisz zej¶æ Sierr± do 6-6.5l / 100?

Ta któr± mam nie, jakbym mia³ silnik 1.6, to bez problemu, nawet z
moj±, ciêzka nog±.
W 2.0 DOHC by mnie szlag trafi³, jakbym sie mia³ 70km/h turlaæ ;)

Opony tañsze, ale mniej wytrzymuj±,
Dlaczego niby? S± mniejsze, maj± mniejsz± powierzchniê, ale trzymaj± te¿
mniejsz± masê.

Tyle, ¿e powierzchnia maleje z kwadratem promienia....

za to dro¿szy serwis.
Poprosi³bym o rozwiniêcie, bo wg. mojej orientacji, statystycznie rzecz
bior±c czê¶ci do ma³ych aut s± tañsze (choæby dlatego, ¿e s± mniej
materia³och³onne, ale te¿ dlatego, ¿e s± pod biedniejszego klienta),
a serwis jest taki sam.

Mhm. Szczególnie w aspekcie braku miejsca pod mask±. A ceny czê¶ci?
Có¿, ca³a zawiecha do Sierry to 200z³. Ile kosztuje w Pandzie?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

23 Data: Czerwiec 24 2008 00:23:16
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz 

Adam P³aszczyca wrote:

On Mon, 23 Jun 2008 20:07:25 +0200, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz
 wrote:
C¿êsto nie. Spalanie takie samo, chyba, ¿e siê powolutku je¿dzi, ale w
duzym jest tak samo.
Naprawdê potrafisz zej¶æ Sierr± do 6-6.5l / 100?

Ta któr± mam nie, jakbym mia³ silnik 1.6, to bez problemu, nawet z
moj±, ciêzka nog±.
W 2.0 DOHC by mnie szlag trafi³, jakbym sie mia³ 70km/h turlaæ ;)

Ale nie mówimy o "rajdzie kropelka", tylko o je¼dzie, która chocia¿
trochê przypomina normaln±.


Opony tañsze, ale mniej wytrzymuj±,
Dlaczego niby? S± mniejsze, maj± mniejsz± powierzchniê, ale trzymaj± te¿
mniejsz± masê.

Tyle, ¿e powierzchnia maleje z kwadratem promienia....

2 pi er razy szeroko¶æ opony = powierzchnia cierna :-)
Chyba, ¿e liczymy powierzchniê boczn±.

za to dro¿szy serwis.
Poprosi³bym o rozwiniêcie, bo wg. mojej orientacji, statystycznie rzecz
bior±c czê¶ci do ma³ych aut s± tañsze (choæby dlatego, ¿e s± mniej
materia³och³onne, ale te¿ dlatego, ¿e s± pod biedniejszego klienta),
a serwis jest taki sam.

Mhm. Szczególnie w aspekcie braku miejsca pod mask±.
Ale elementy wiêksze, wiêc czasem ciê¿ej co¶ zrobiæ. Co do miejsca - zgoda,
ale to samo dotyczy wszystkich minivanów - maski króciutkie, a do komory
palca siê nie da w³o¿yæ.

A ceny czê¶ci?
Có¿, ca³a zawiecha do Sierry to 200z³. Ile kosztuje w Pandzie?

Tego nie wiem.

--
Grzegorz Brzeczyszczykiewicz
http://tnij.org/205cabrio

24 Data: Czerwiec 24 2008 12:08:09
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: Adam P³aszczyca 

On Tue, 24 Jun 2008 00:23:16 +0200, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz
 wrote:

Ale nie mówimy o "rajdzie kropelka", tylko o je¼dzie, która chocia¿
trochê przypomina normaln±.

No to ma³e auto tyle samo spali, co du¿e, a niekiedy nawet wiêcej -
Panda na autostradzie przy 120km/h pali 11-12 l/100km, sierra w tych
samych warunkach 9-10 l/100km

Tyle, ¿e powierzchnia maleje z kwadratem promienia....

2 pi er razy szeroko¶æ opony = powierzchnia cierna :-)
Chyba, ¿e liczymy powierzchniê boczn±.

Racja.

Mhm. Szczególnie w aspekcie braku miejsca pod mask±.
Ale elementy wiêksze, wiêc czasem ciê¿ej co¶ zrobiæ. Co do miejsca - zgoda,
ale to samo dotyczy wszystkich minivanów - maski króciutkie, a do komory
palca siê nie da w³o¿yæ.

Elementy takie same... To¿ silniki ³adowane s± te same i do ma³ych, i
do du¿ych...

A ceny czê¶ci?
Có¿, ca³a zawiecha do Sierry to 200z³. Ile kosztuje w Pandzie?
Tego nie wiem.
Dopisz zero...
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

25 Data: Czerwiec 24 2008 18:55:19
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz 

Adam P³aszczyca wrote:

On Tue, 24 Jun 2008 00:23:16 +0200, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz
 wrote:

Ale nie mówimy o "rajdzie kropelka", tylko o je¼dzie, która chocia¿
trochê przypomina normaln±.

No to ma³e auto tyle samo spali, co du¿e, a niekiedy nawet wiêcej -
Panda na autostradzie przy 120km/h pali 11-12 l/100km, sierra w tych
samych warunkach 9-10 l/100km

Panda jest chyba jakim¶ specyficznym przypadkiem. Punto z tym samym
silnikiem spali³o mi tylko raz 10 l/100km przy prêdko¶ci 170 (max.
z ksi±¿ki 150).
A w cyklu mieszanym - jak w ksi±¿eczce 7,8 l.

Polecam Seicento - nie powinno byæ takich jaj.

--
Grzegorz Brzeczyszczykiewicz
http://tnij.org/205cabrio

26 Data: Czerwiec 24 2008 19:44:04
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: Alex81 

  

Adam P³aszczyca wrote:
> On Tue, 24 Jun 2008 00:23:16 +0200, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz
>>Ale nie mówimy o "rajdzie kropelka", tylko o je¼dzie, która chocia¿
>>trochê przypomina normaln±.
> No to ma³e auto tyle samo spali, co du¿e, a niekiedy nawet wiêcej -
> Panda na autostradzie przy 120km/h pali 11-12 l/100km, sierra w tych
> samych warunkach 9-10 l/100km
Panda jest chyba jakim¶ specyficznym przypadkiem. Punto z tym samym
silnikiem spali³o mi tylko raz 10 l/100km przy prêdko¶ci 170 (max.
z ksi±¿ki 150).
A w cyklu mieszanym - jak w ksi±¿eczce 7,8 l.
Inna sprawa ¿e Panda jest autem _miejskim_ o aerodynamice kiosku Ruchu
przeniesionego z przysz³o¶ci - po prostu nie by³a projektowana do jazd
autostradowych. No a jeszcze inna sprawa ¿e niektórzy tego nie pojmuj±
;)

--
pzdr
Alex

27 Data: Czerwiec 24 2008 21:49:01
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Alex81 pisze:

Inna sprawa ¿e Panda jest autem _miejskim_ o aerodynamice kiosku Ruchu przeniesionego z przysz³o¶ci - po prostu nie by³a projektowana do jazd autostradowych. No a jeszcze inna sprawa ¿e niektórzy tego nie pojmuj± ;)

Ojj, Adama pracodawca by siê zez³o¶ci³ na takie stwierdzenie jak twoje ostatnie. Dla niego Panda to typowe All in One. Czyli po³±czenie czo³gu, jachtu, torowego ¶cigacza i wygodnej taksówki. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Bia³y Pug 306 1.4 + LPG z bombk± pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

28 Data: Czerwiec 25 2008 13:03:32
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: Adam P³aszczyca 

On Tue, 24 Jun 2008 18:55:19 +0200, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz
 wrote:

Panda jest chyba jakim¶ specyficznym przypadkiem. Punto z tym samym
silnikiem spali³o mi tylko raz 10 l/100km przy prêdko¶ci 170 (max.
z ksi±¿ki 150).
A w cyklu mieszanym - jak w ksi±¿eczce 7,8 l.

Polecam Seicento - nie powinno byæ takich jaj.

Nie, bêda wiêksze :D
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

29 Data: Czerwiec 21 2008 10:04:54
Temat: Re: ma³e wozid³o do pracy
Autor: Adam P³aszczyca 

On Fri, 20 Jun 2008 23:58:34 +0200, "Roki"
wrote:

Za auto, które ma 3,5m d³ugo¶ci, zero komfortu z jazdy i zero osi±gów to
imho bardzo z³a cena.

Za te pieni±dze mo¿na kupiæ:
1. Sierrê w bardzo dobrym stanie
2. Jak kto¶ chce, to jeszcze j± dopie¶ciæ
3. Za resztê pojechaæ na Teneryfê.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

ma³e wozid³o do pracy



Grupy dyskusyjne