Grupy dyskusyjne   »   marketingowego ocipienia ciag dalszy

marketingowego ocipienia ciag dalszy



1 Data: Styczen 22 2014 10:52:18
Temat: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: m4rkiz 

ja widze i poniekad rozumiem ze wszystkie firmy zaczynaja
dazyc do abonamentow, zupelnie niezaleznie od tego jaka
usluge czy produkt oferuja, ale to juz moim zdaniem lekka przesada

"BMW rozważa wprowadzenie aplikacji do pobrania, które mogłyby
aktualizować funkcje dostępne w samochodzie. Oczywiście oznacza to, że
wszystkie potrzebne urządzenia byłyby montowane w samochodach domyślnie,
a oprogramowanie służyłoby jedynie do ich aktywacji. Przykładowo fotele
miałyby wszystko co potrzebne do ich podgrzewania, ale włączenie tej
funkcji wymagałoby zakupu aplikacji."


http://di.com.pl/news/49372,0,Producenci_samochodow_chca_wypozyczac_ich_funkcje_Nowy_wlasciciel_zaplaci_ponownie-Marcin_Maj.html

--
http://db.org.pl/



2 Data: Styczen 22 2014 10:58:03
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: X-Man 

"m4rkiz"  wrote in message

ja widze i poniekad rozumiem ze wszystkie firmy zaczynaja
dazyc do abonamentow, zupelnie niezaleznie od tego jaka
usluge czy produkt oferuja, ale to juz moim zdaniem lekka przesada
"BMW rozważa wprowadzenie aplikacji do pobrania, które mogłyby
aktualizować funkcje dostępne w samochodzie. Oczywiście oznacza to, że
wszystkie potrzebne urządzenia byłyby montowane w samochodach domyślnie,
a oprogramowanie służyłoby jedynie do ich aktywacji. Przykładowo fotele
miałyby wszystko co potrzebne do ich podgrzewania, ale włączenie tej
funkcji wymagałoby zakupu aplikacji."

nie sądzę żeby im się to opłaciło zaraz by się poszerzyła oferta cofaczy licznikow... o aktywację grzania foteli itp...

Pzdr
Piotrek

3 Data: Styczen 22 2014 14:49:35
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: MarcinJM 

W dniu 2014-01-22 11:58, X-Man pisze:

"m4rkiz"  wrote in message

ja widze i poniekad rozumiem ze wszystkie firmy zaczynaja
dazyc do abonamentow, zupelnie niezaleznie od tego jaka
usluge czy produkt oferuja, ale to juz moim zdaniem lekka przesada
"BMW rozważa wprowadzenie aplikacji do pobrania, które mogłyby
aktualizować funkcje dostępne w samochodzie. Oczywiście oznacza to, że
wszystkie potrzebne urządzenia byłyby montowane w samochodach domyślnie,
a oprogramowanie służyłoby jedynie do ich aktywacji. Przykładowo fotele
miałyby wszystko co potrzebne do ich podgrzewania, ale włączenie tej
funkcji wymagałoby zakupu aplikacji."

nie sądzę żeby im się to opłaciło zaraz by się poszerzyła oferta cofaczy
licznikow... o aktywację grzania foteli itp...

....co zwiekszyloby sprzedaż samochodów danej marki :)
Choć byłyby relatywnie droższe.
Sadzisz, ze sztab ksiegowych w zarękawkach nie dokonał juz stosownych obliczeń?

--
Pozdrawiam
MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

4 Data: Styczen 22 2014 12:05:57
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: SW3 

Jeżeli to wprowadzą w takiej formie jak opisana to przyznają wprost "ten  dodatek nie jest tak naprawdę wart tyle ile za niego chcemy". Skoro  wszystkie elementy będą w podstawowym modelu a dopłata będzie tylko za  włączenie opcji w oprogramowaniu to znaczy, że koszt danego dodatku wynosi  0 (zero). Na dłuższą metę więc cena włączenia też będzie dążyć do zera  (skoro fizyczne elementy są na tyle tanie, że opłaca się je montować nawet  klientom którzy za nie nie zapłacili). Zysk niewielki a ryzyko wkurzenia  potencjalnych klientów wysokie.

--
SW3
-- --
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.  /Bastiat

5 Data: Styczen 22 2014 20:29:40
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: mlodz 

Dnia Wed, 22 Jan 2014 12:05:57 +0100, SW3 napisał(a):

Jeżeli to wprowadzą w takiej formie jak opisana to przyznają wprost "ten 
dodatek nie jest tak naprawdę wart tyle ile za niego chcemy"

Płacisz za komfort; sam decydujesz czy ten dodatek jest dla ciebie tyle
wart. Powtórzę: dla ciebie.

6 Data: Styczen 23 2014 09:58:54
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: SW3 

W dniu 22.01.2014 o 20:29 mlodz  pisze:

Płacisz za komfort; sam decydujesz czy ten dodatek jest dla ciebie tyle
wart. Powtórzę: dla ciebie.

Oczywiście towar jest wart tyle ile jest skłonny zań zapłacić nabywca.  Jednak jeśli sprzedawca przyzna "dodanie tego dodatku nic mnie nie  kosztuje" to podejrzewam, że dość mocno to obniży skłonność nabywcy.

--
SW3
-- --
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.  /Bastiat

7 Data: Styczen 22 2014 12:18:28
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: J.F 

Użytkownik "m4rkiz"  napisał w wiadomości

ja widze i poniekad rozumiem ze wszystkie firmy zaczynaja
dazyc do abonamentow, zupelnie niezaleznie od tego jaka
usluge czy produkt oferuja, ale to juz moim zdaniem lekka przesada

"BMW rozważa wprowadzenie aplikacji do pobrania, które mogłyby
aktualizować funkcje dostępne w samochodzie. Oczywiście oznacza to, że
wszystkie potrzebne urządzenia byłyby montowane w samochodach domyślnie,
a oprogramowanie służyłoby jedynie do ich aktywacji. Przykładowo fotele
miałyby wszystko co potrzebne do ich podgrzewania, ale włączenie tej
funkcji wymagałoby zakupu aplikacji."

Przesada, albo i nie przesada.
Np kupujesz auto z TCS i ESP. Programisci dwa lata program pisali.
A sprzetowo to jest uzywany w zasadzie ABS.
I tu az sie prosi dostarczyc komputer z wlasciwymi funkcjami, ale wlaczenie za oplata ..

Bylo tez to rozwiazanie stosowane w paru branzach.

Ogrzewane fotele byc moze nie sa takie drogie  (np 20zl wiecej za mate plus troche za sterownik i okablowanie), co nie znaczy ze trzeba je za bezcen sprzedawac.

Nie wiem jak sa zorganizowane fabryki samochodow, ale podziwiam. Jesli oni montuja taka roznorodnosc modeli, to przeciez ktos musi przygotowac fotele do montazu we wlasciwej kolejnosci, aby ich nie pomylic miedzy kolejnymi sztukami.
I tu byc moze koszt tego przygotowania zaczyna byc podobny do kosztu gadzetu.

J.

8 Data: Styczen 22 2014 13:23:21
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: Ergie 

Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości grup

Nie wiem jak sa zorganizowane fabryki samochodow, ale podziwiam. Jesli oni montuja taka roznorodnosc modeli, to przeciez ktos musi przygotowac fotele do montazu we wlasciwej kolejnosci, aby ich nie pomylic miedzy kolejnymi sztukami.
I tu byc moze koszt tego przygotowania zaczyna byc podobny do kosztu gadzetu.

I dlatego często w aucie jest już odpowiednie okablowanie i oczujnikowanie nawet gdy jakiejś opcji nie kupiłeś. Np. model a tempomatem i bez różni się tyko manetką i włączeniem odpowiedniej funkcji w komputerze.

Pozdrawiam
Ergie

9 Data: Styczen 22 2014 13:28:52
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: Wiwo 


Użytkownik "m4rkiz"  napisał w wiadomości

ja widze i poniekad rozumiem ze wszystkie firmy zaczynaja
dazyc do abonamentow, zupelnie niezaleznie od tego jaka
usluge czy produkt oferuja, ale to juz moim zdaniem lekka przesada

"BMW rozważa wprowadzenie aplikacji do pobrania, które mogłyby
aktualizować funkcje dostępne w samochodzie. Oczywiście oznacza to, że
wszystkie potrzebne urządzenia byłyby montowane w samochodach domyślnie,
a oprogramowanie służyłoby jedynie do ich aktywacji. Przykładowo fotele
miałyby wszystko co potrzebne do ich podgrzewania, ale włączenie tej
funkcji wymagałoby zakupu aplikacji."

Przecież to nie jest jakaś straszna nowość. Teraz tylko chcą rozszerzyć skalę.
Od dawna w wielu autach instalacje elektryczne są robione na wyrost, tzn. całe okablowanie pod gadżety jest gotowe fabrycznie i wystarczy je podłączyć, aktywować funkcję kompem i ma działać. Tak jest z tempomatami, podgrzewaniem różnego rodzaju, dodatkowymi światłami, BT, itp.

Np. w BMW E39 530d montowali Webasto, które fabrycznie podgrzewa tylko silnik. Nie jest jednak problemem włączenie opcji grzania wnętrza.
W VW natomiast w module komfortu też można co nieco nagrzebać, np. włączyć podnoszenie szyb kluczykiem, opcje DRL, itp.

Pewnie takich przykładów można mnożyć, od dawna producenci zmierzają w tym kierunku.

Wiwo

10 Data: Styczen 22 2014 14:30:48
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: SW3 

W dniu 22.01.2014 o 13:28 Wiwo  pisze:

Od dawna w wielu autach instalacje elektryczne są robione na wyrost,  tzn. całe okablowanie pod gadżety jest gotowe fabrycznie i wystarczy je  podłączyć, aktywować funkcję kompem i ma działać.

Ale przyznasz chyba, że co innego dać trochę kabli na wyrost ale nie  montować danego urządzenia a co innego zamontować i podłączyć wszystkie  elementy a jedynie wyłączyć je programowo.

--
SW3
-- --
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.  /Bastiat

11 Data: Styczen 22 2014 14:58:17
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: tck 


Użytkownik "SW3"  napisał w wiadomości W dniu 22.01.2014 o 13:28 Wiwo  pisze:

Od dawna w wielu autach instalacje elektryczne są robione na wyrost,  tzn. całe okablowanie pod gadżety jest gotowe fabrycznie i wystarczy je podłączyć, aktywować funkcję kompem i ma działać.

Ale przyznasz chyba, że co innego dać trochę kabli na wyrost ale nie
montować danego urządzenia a co innego zamontować i podłączyć wszystkie
elementy a jedynie wyłączyć je programowo.


inna kwestia z kosztem i czasem konfiguracji wyposazenia pod konkretnego klienta- chce zaplacic za to i za to to mu to wlaczamy i ma samochod od reki, a nie czeka az stosowny zostanie zmontowany


--
pozdr


tck(at)top.net.pl

12 Data: Styczen 22 2014 14:12:13
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: AZ 

On 2014-01-22, tck  wrote:


inna kwestia z kosztem i czasem konfiguracji wyposazenia pod konkretnego
klienta- chce zaplacic za to i za to to mu to wlaczamy i ma samochod od
reki, a nie czeka az stosowny zostanie zmontowany

No tylko kto za to zaplaci ;-)

--
Artur
ZZR 1200

13 Data: Styczen 22 2014 16:23:00
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: RadoslawF 

Dnia 2014-01-22 15:12, Użytkownik AZ napisał:

inna kwestia z kosztem i czasem konfiguracji wyposazenia pod konkretnego klienta- chce zaplacic za to i za to to mu to wlaczamy i ma samochod od reki, a nie czeka az stosowny zostanie zmontowany

No tylko kto za to zaplaci ;-)

Każdy klient zapłaci, bo wejdzie to w cenę modelu podstawowego.


Pozdrawiam

14 Data: Styczen 22 2014 17:40:43
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: J.F 

Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup
Dnia 2014-01-22 15:12, Użytkownik AZ napisał:

inna kwestia z kosztem i czasem konfiguracji wyposazenia pod konkretnego klienta- chce zaplacic za to i za to to mu to wlaczamy i ma samochod od reki, a nie czeka az stosowny zostanie zmontowany

No tylko kto za to zaplaci ;-)

Każdy klient zapłaci, bo wejdzie to w cenę modelu podstawowego.

Ale klient sie moze odwrocic od modelu poodstawowego jak za drogi.
Albo docenic samochod, w ktorym moze placic na raty, w miare potrzeb.

J.

15 Data: Styczen 22 2014 19:25:04
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: RadoslawF 

Dnia 2014-01-22 17:40, Użytkownik J.F napisał:

inna kwestia z kosztem i czasem konfiguracji wyposazenia pod konkretnego klienta- chce zaplacic za to i za to to mu to wlaczamy i ma samochod od reki, a nie czeka az stosowny zostanie zmontowany

No tylko kto za to zaplaci ;-)

Każdy klient zapłaci, bo wejdzie to w cenę modelu podstawowego.

Ale klient sie moze odwrocic od modelu poodstawowego jak za drogi.
Albo docenic samochod, w ktorym moze placic na raty, w miare potrzeb.

W tanich markach klient kupi coś tańszego, ale w drogich już
nie koniecznie. Płacąc za drogą markę nie płacisz tylko
za sprzęt ale też za nazwę i prestiż. Jak prestiż podrożeje
w drogich markach to niewielu się przejmie. Poza tymi którzy
myślą i kombinują a nie podkręcają ceny.


Pozdrawiam

16 Data: Styczen 22 2014 14:59:07
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: J.F 

Użytkownik "SW3"  napisał w wiadomości grup
W dniu 22.01.2014 o 13:28 Wiwo  pisze:

Od dawna w wielu autach instalacje elektryczne są robione na wyrost,  tzn. całe okablowanie pod gadżety jest gotowe fabrycznie i wystarczy je  podłączyć, aktywować funkcję kompem i ma działać.

Ale przyznasz chyba, że co innego dać trochę kabli na wyrost ale nie montować danego urządzenia a co innego zamontować i podłączyć wszystkie  elementy a jedynie wyłączyć je programowo.

Miedz jest droga, wiec na jedno wychodzi :-)

J.

17 Data: Styczen 22 2014 15:10:47
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: sqlwiel 

W dniu 2014-01-22 14:30, SW3 pisze:

Ale przyznasz chyba, że co innego dać trochę kabli na wyrost ale nie
montować danego urządzenia a co innego zamontować i podłączyć wszystkie
elementy a jedynie wyłączyć je programowo.

Przyjmijmy (-cie?) do wiadomości pewną oczywistość, znaną nam wszystkim doskonale, tylko czasem zapominaną:
Samochód nie jest (nie tylko jest) produktem rynkowym służącym zaspokajaniu potrzeb, narzędziem, środkiem pracy itd. W dużym stopniu (to już "zależy") jest przedmiotem kultu, oznaką statusu, oklepanym "przedłużeniem fiuta". Wszyscy o tym wiedzą i wszyscy zapominają.
Wartością samochodu nie jest koszt jego wytworzenia i dystrybucji powiększony o godziwy zysk. Wartością jest kwota, za jaką uda się go sprzedać po zatrudnieniu bandy marketingowych praczy mózgów.
Nie jest więc ważny koszt wytworzenia tego czy innego bajeru. Ważne jest, aby najpierw sprzedać użytkownikowi "wersję podstawową", po czym delikatnie szeptać mu z boku "patrz, za te 2 koła możesz mieć ten luksus, przecież stać cię!"

Weźcie choćby przykład ile kosztuje opcja "nawigacja" w salonie, a ile kosztuje ta nawigacja jako osobne, nie-brandowe urządzenie. Proporcje chyba jak 10:1.




--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

18 Data: Styczen 22 2014 18:23:31
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: Cavallino 


Użytkownik "sqlwiel"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Weźcie choćby przykład ile kosztuje opcja "nawigacja" w salonie, a ile kosztuje ta nawigacja jako osobne, nie-brandowe urządzenie. Proporcje chyba jak 10:1.

Zależy gdzie.
W bardziej normalnych autach tak 1:4.

19 Data: Styczen 22 2014 18:30:46
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: J.F 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości
Użytkownik "sqlwiel"  napisał w wiadomości grup

Weźcie choćby przykład ile kosztuje opcja "nawigacja" w salonie, a ile kosztuje ta nawigacja jako osobne, nie-brandowe urządzenie. Proporcje chyba jak 10:1.

Zależy gdzie.
W bardziej normalnych autach tak 1:4.

A w ktorych i jaka ?

Normalnie to trudno porownywac, bo nawigacja w samochodzie to specjalizowane urzadzenie, mocno z tym samochodem zintegrowane, wiec raczej nie do nabycia luzem, w normalnym handlu. I czesto rozbudowane, przez co trudno je porownywac z towarami z Biedronki. Choc ta rozbudowa to obecnie zupelnie niepotrzebna.

J.

20 Data: Styczen 22 2014 18:36:02
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości grup

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości
Użytkownik "sqlwiel"  napisał w wiadomości grup
Weźcie choćby przykład ile kosztuje opcja "nawigacja" w salonie, a ile kosztuje ta nawigacja jako osobne, nie-brandowe urządzenie. Proporcje chyba jak 10:1.

Zależy gdzie.
W bardziej normalnych autach tak 1:4.

A w ktorych i jaka ?

A na przykład Dacia Nav.
Realny koszt około 2000, podobne urządzenie 2 DIN 500-1000 na allegro.
Tyle że bez programu nawigacyjnego, wartego z mapami kolejne 500 zł, więc faktycznie to nawet nie dwa razy drożej.


Normalnie to trudno porownywac, bo nawigacja w samochodzie to specjalizowane urzadzenie, mocno z tym samochodem zintegrowane,

W tym przypadku bez problemu można przełożyć do innego, zmieniając tylko panel.
Zwykły kombajn 2 DIN produkcji LG.

21 Data: Styczen 23 2014 11:43:57
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: Maciek 

W dniu 2014-01-22 18:36, Cavallino pisze:

A na przykład Dacia Nav.
Realny koszt około 2000, podobne urządzenie 2 DIN 500-1000 na allegro.
Tyle że bez programu nawigacyjnego, wartego z mapami kolejne 500 zł, więc
faktycznie to nawet nie dwa razy drożej.
Porównaj to do nawigacji na szybę za 200 zł i będzie dobrze :-)

--
Pozdrawiam
Maciek

22 Data: Styczen 23 2014 17:19:58
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup

W dniu 2014-01-22 18:36, Cavallino pisze:
A na przykład Dacia Nav.
Realny koszt około 2000, podobne urządzenie 2 DIN 500-1000 na allegro.
Tyle że bez programu nawigacyjnego, wartego z mapami kolejne 500 zł, więc
faktycznie to nawet nie dwa razy drożej.
Porównaj to do nawigacji na szybę za 200 zł i będzie dobrze :-)

Ze skradzionym softem?
Radia też chcesz z tego źródła słuchać?
No nie bardzo właśnie się da, więc porównuję do identycznej.
Są firmy samochodowe, które jako firmowe navi sprzedają takie grzybki na szybę, ale nie o tym mowa.

23 Data: Styczen 23 2014 10:23:26
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 22 Jan 2014 18:30:46 +0100 osobnik zwany J.F napisał:

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości Użytkownik "sqlwiel"
 napisał w wiadomości grup
Weźcie choćby przykład ile kosztuje opcja "nawigacja" w salonie, a ile
kosztuje ta nawigacja jako osobne, nie-brandowe urządzenie. Proporcje
chyba jak 10:1.

Zależy gdzie.
W bardziej normalnych autach tak 1:4.

A w ktorych i jaka ?

Normalnie to trudno porownywac, bo nawigacja w samochodzie to
specjalizowane urzadzenie, mocno z tym samochodem zintegrowane, wiec
raczej nie do nabycia luzem, w normalnym handlu. I czesto rozbudowane,
przez co trudno je porownywac z towarami z Biedronki. Choc ta rozbudowa
to obecnie zupelnie niepotrzebna.

tak naprawdę to jest zwykła nawigacja obudowana tak by nie dało się jej
prosto wymienić i uaktualniać. Typowe wyciąganie kasy.




--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

24 Data: Styczen 22 2014 20:19:21
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: Yogi(n) 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości


Użytkownik "sqlwiel"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Weźcie choćby przykład ile kosztuje opcja "nawigacja" w salonie, a ile kosztuje ta nawigacja jako osobne, nie-brandowe urządzenie. Proporcje chyba jak 10:1.

Zależy gdzie.
W bardziej normalnych autach tak 1:4.

A mniej 1:28 ;-)
W czasach (2009), gdy fabryczna nawigacja w mitsubishi kosztowała 14 kafli, na allegro najtańsza w wersji 2DIN kosztowała ok. 500 zł. Zakładając, że chcielibyśmy kupić trochę lepszą, na za 2 kafle, proporcja zmieniała się na 1:7.
Ta fabryczna rzeczywiście jest zintegrowana z samochodem, pokazuje wiele opcji i parametrów, dla odczytania których trzeba sie wpinać do OBD2, ale (przynajmniej jeszcze w 2011 kiedy się tym interesowałem) mapy Polski były z 2007, aaktualizaja koeljny tysiać zeta. Dodatkowe 11 kafli za taką opcję to lekka przesada ;-)
Teraz można kupić używkę za ok. 2 kafle, a na ebayu zdarzają się od 600 USD.

--
Yogi(n)

25 Data: Styczen 23 2014 07:01:47
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: cef 

Yogi(n) wrote:


Ta fabryczna rzeczywiście jest zintegrowana z samochodem, pokazuje
wiele opcji i parametrów, dla odczytania których trzeba sie wpinać do
OBD2, ale (przynajmniej jeszcze w 2011 kiedy się tym interesowałem)
mapy Polski były z 2007, aaktualizaja koeljny tysiać zeta. Dodatkowe
11 kafli za taką opcję to lekka przesada ;-)
Teraz można kupić używkę za ok. 2 kafle, a na ebayu zdarzają się od
600 USD.

Czy tu tylko gadżeciarze piszą, czy może ja nie wiem co tracę?
Jakie niesamowite opcje ma nawigacja za dwa kafle?

26 Data: Styczen 23 2014 08:25:43
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: sqlwiel 

W dniu 2014-01-23 07:01, cef pisze:

Yogi(n) wrote:

Ta fabryczna rzeczywiście jest zintegrowana z samochodem, pokazuje
wiele opcji i parametrów, dla odczytania których trzeba sie wpinać do
OBD2, ale (przynajmniej jeszcze w 2011 kiedy się tym interesowałem)
mapy Polski były z 2007, aaktualizaja koeljny tysiać zeta. Dodatkowe
11 kafli za taką opcję to lekka przesada ;-)
Teraz można kupić używkę za ok. 2 kafle, a na ebayu zdarzają się od
600 USD.

Czy tu tylko gadżeciarze piszą, czy może ja nie wiem co tracę?
Jakie niesamowite opcje ma nawigacja za dwa kafle?

Spytaj o tę za 11 kafli :D

(ja, MB W124 '90, szyby na korbkę, bez klimy, bez navi, poduszek i chwctj - zadowolony!)


--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

27 Data: Styczen 23 2014 09:00:01
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: J.F. 

Dnia Thu, 23 Jan 2014 07:01:47 +0100, cef napisał(a):

Yogi(n) wrote:
Ta fabryczna rzeczywiście jest zintegrowana z samochodem, pokazuje
wiele opcji i parametrów, dla odczytania których trzeba sie wpinać do
OBD2, ale (przynajmniej jeszcze w 2011 kiedy się tym interesowałem)
mapy Polski były z 2007, aaktualizaja koeljny tysiać zeta. Dodatkowe
11 kafli za taką opcję to lekka przesada ;-)
Teraz można kupić używkę za ok. 2 kafle, a na ebayu zdarzają się od
600 USD.

Czy tu tylko gadżeciarze piszą, czy może ja nie wiem co tracę?
Jakie niesamowite opcje ma nawigacja za dwa kafle?

Bez przesady, wiekszosc tu nie kupuje nowych samochodow i nie placi
11k za nawigacje. A za 2k ... promocja taka ze tylko brac :-)

A nawigacja:
-jest jednoczesnie (nie zawsze) radiem i CD, wiec odejmij troche,
-ma mape calej europy, wiec porownuj z wlasciwa cena,
-ma duzy, czytelny ekran, chroniony przed sloncem, nie zaslaniajacy
widoku,
-ma obsluge z kierownicy czy nasady dzwigni biegow,
-nie robi sie z samochodu kablownia,
-nie trzeba zabierac bo ukradna,
-ma wbudowana w samochod antene,
-korzysta z anteny lub radia FM i odbiera TMC,
-radio wycisza jak ma cos gadac,
-polaczona z czujnikami samochodu, potrafi nawigowac bez sygnalu GPS,
np w tunelach, czy przy krotkim zaniku sygnalu,
-bywa ze radio zaawansowane i zestaw glosnomowiacy do telefonu ma.

Tyle teorii, a praktyka:
-jak maja ukrasc to ukradna, strata bedzie duza,
-obsluga przyciskami okazuje sie nie tak wygodna,
-mapa jest na cala europe zachodnia, bo na wschodnia to roznie bywa,
-upgrady map rzadkie i drogie,
-TMC u nas prawie nie dzialaja, a lacznosci do wspomagania on-line nie
ma.
-sprzedasz samochod ... i wydatek na nowo.

J.

28 Data: Styczen 23 2014 15:44:45
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: BaX 

Ta fabryczna rzeczywiście jest zintegrowana z samochodem, pokazuje
wiele opcji i parametrów, dla odczytania których trzeba sie wpinać do
OBD2, ale (przynajmniej jeszcze w 2011 kiedy się tym interesowałem)
mapy Polski były z 2007, aaktualizaja koeljny tysiać zeta. Dodatkowe
11 kafli za taką opcję to lekka przesada ;-)
Teraz można kupić używkę za ok. 2 kafle, a na ebayu zdarzają się od
600 USD.

Czy tu tylko gadżeciarze piszą, czy może ja nie wiem co tracę?
Jakie niesamowite opcje ma nawigacja za dwa kafle?

Np. w BMW wyświetlacz navi jest jednocześnie centrum zarządzania autem, od
ustawień komfortu, navi, ogrzewania, kamer cofania, obrysowych etc.etc po
TV, internet i w końcu NAVI. Samo okablowanie tego waży kilkadziesiąt kg.

29 Data: Styczen 23 2014 16:09:05
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: cef 

BaX wrote:

Czy tu tylko gadżeciarze piszą, czy może ja nie wiem co tracę?
Jakie niesamowite opcje ma nawigacja za dwa kafle?

Np. w BMW wyświetlacz navi jest jednocześnie centrum zarządzania
autem, od ustawień komfortu, navi, ogrzewania, kamer cofania,
obrysowych etc.etc po TV, internet i w końcu NAVI.

Czyli nie ma opcji "bez", albo jest jak to już pisano,
pakiet tych dupereli.

Samo okablowanie
tego waży kilkadziesiąt kg.

Straszne badziewie. Nie mają jakiejś komunikacji
bezprzewodowej?

30 Data: Styczen 23 2014 16:50:25
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: BaX 


Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości

BaX wrote:

Czy tu tylko gadżeciarze piszą, czy może ja nie wiem co tracę?
Jakie niesamowite opcje ma nawigacja za dwa kafle?

Np. w BMW wyświetlacz navi jest jednocześnie centrum zarządzania
autem, od ustawień komfortu, navi, ogrzewania, kamer cofania,
obrysowych etc.etc po TV, internet i w końcu NAVI.

Czyli nie ma opcji "bez", albo jest jak to już pisano,
pakiet tych dupereli.

Jest ale monitor "navi" zostaje ewentualnie w zależności od rodzaju navi
jest/był mniejszy/większy


Samo okablowanie
tego waży kilkadziesiąt kg.

Straszne badziewie. Nie mają jakiejś komunikacji
bezprzewodowej?

Badziewie to bezprzewodówka

31 Data: Styczen 23 2014 16:54:58
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: cef 

BaX wrote:

Samo okablowanie
tego waży kilkadziesiąt kg.

Straszne badziewie. Nie mają jakiejś komunikacji
bezprzewodowej?

Badziewie to bezprzewodówka.

Źle działa? Są jakieś zwisy?
Bo 80 kg kabla to spory ładunek.

32 Data: Styczen 23 2014 17:01:52
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: RadoslawF 

Dnia 2014-01-23 16:54, Użytkownik cef napisał:

Samo okablowanie
tego waży kilkadziesiąt kg.

Straszne badziewie. Nie mają jakiejś komunikacji
bezprzewodowej?

Badziewie to bezprzewodówka.

Źle działa? Są jakieś zwisy?
Bo 80 kg kabla to spory ładunek.

Przesłanie 12 voltów do światełek metodą bezprzewodową ważyło
by z 280kg, badziewie i tyle, przesłanie informacji siecią
poza tym że kosztuje drożej i trwa dłużej czyli też badziewie.


Pozdrawiam

33 Data: Styczen 23 2014 17:17:18
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: cef 


Straszne badziewie. Nie mają jakiejś komunikacji
bezprzewodowej?

Badziewie to bezprzewodówka.

Źle działa? Są jakieś zwisy?
Bo 80 kg kabla to spory ładunek.

Przesłanie 12 voltów do światełek metodą bezprzewodową ważyło
by z 280kg, badziewie i tyle, przesłanie informacji siecią
poza tym że kosztuje drożej i trwa dłużej czyli też badziewie.

Ja myślałem raczej o sterowaniu, bo zasilanie i tak jest.
Mowa była o zarządzaniu, ustawieniach itp a nie o zasilaniu.

34 Data: Styczen 23 2014 21:47:15
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: RadoslawF 

Dnia 2014-01-23 17:17, Użytkownik cef napisał:


Straszne badziewie. Nie mają jakiejś komunikacji
bezprzewodowej?

Badziewie to bezprzewodówka.

Źle działa? Są jakieś zwisy?
Bo 80 kg kabla to spory ładunek.

Przesłanie 12 voltów do światełek metodą bezprzewodową ważyło
by z 280kg, badziewie i tyle, przesłanie informacji siecią
poza tym że kosztuje drożej i trwa dłużej czyli też badziewie.

Ja myślałem raczej o sterowaniu, bo zasilanie i tak jest.
Mowa była o zarządzaniu, ustawieniach itp a nie o zasilaniu.

Mowa była o kilkudziesięciu kilogramach okablowania.
I większością tych kabli idzie jednak zasilanie.
Współczuje dzisiejszym elektrykom, kompletne okablowanie
takiego żuka to nosiłem bez wysiłku w jednej łapce.


Pozdrawiam

35 Data: Styczen 23 2014 17:12:50
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: J.F 

Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości
BaX wrote:

Np. w BMW wyświetlacz navi jest jednocześnie centrum zarządzania
autem, od ustawień komfortu, navi, ogrzewania, kamer cofania,
obrysowych etc.etc po TV, internet i w końcu NAVI.

Czyli nie ma opcji "bez", albo jest jak to już pisano,
pakiet tych dupereli.

Jest opcja. Wtedy instaluja co innego.
No chyba ze w nowych autach bedzie "chce pan nawigacje ?
prosze podac numer karty kredytowej, wlaczymy w ciagu godziny."

Samo okablowanie  tego waży kilkadziesiąt kg.
Straszne badziewie. Nie mają jakiejś komunikacji
bezprzewodowej?

Zeby sie zaklocaly ? I tak maja CAN. Bez komputera zarowki nie wymienisz :-)

J.

36 Data: Styczen 23 2014 12:13:34
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: Wiwo 


Użytkownik "SW3"  napisał w wiadomości W dniu 22.01.2014 o 13:28 Wiwo  pisze:

Od dawna w wielu autach instalacje elektryczne są robione na wyrost,  tzn. całe okablowanie pod gadżety jest gotowe fabrycznie i wystarczy je podłączyć, aktywować funkcję kompem i ma działać.

Ale przyznasz chyba, że co innego dać trochę kabli na wyrost ale nie montować danego urządzenia a co innego zamontować i podłączyć wszystkie elementy a jedynie wyłączyć je programowo.

Podałem przykład BMW z webastem, gdzie producentowi specjalnie to nie przeszkadzało.
A jeżeli chodzi o inne gadżety, to wg Ciebie ile kosztuje producenta np. manetka tempomatu, czy mata grzewcza? Można się domyślać patrząc na ceny zamienników. Obstawiam, że te koszty można śmiało pokryć z likwidacji wielokrotności lub zmian na liniach produkcyjnych, obsługi produktu, czy skalą zamówień i przygotowania różnych wersji tych samych elementów.

Wg Ciebie dlaczego producenci praktycznie nie pozwalają obecnie dokupić pojedynczego elementu wyposażenia, tylko każą kupować pakiety?
Z co najmniej dwóch powodów: po pierwsze mogą brać więcej kasy za dodatki, z drugiej strony minimalizują koszty produkcji, bo na linii ustawiają że danego dnia schodzi konkretne wyposażenie dzięki czemu szybciej i łatwiej montuje się im samochód.

Jeszcze łatwiej by im było montować jedną wersję auta, tylko do tej pory ludzie nie akceptowaliby sytuacji, że połowa przełączników w samochodzie jest "martwa", przez co "magicy" szybko znaleźliby sposób, żeby włamać się do jednostki sterującej i aktywować wszystko za friko.

W dzisiejszych czasach model płacenia za to z czego korzystasz wkrada się do wszystkich dziedzin życia, ludzie zaczęli to akceptować, więc producenci samochodów też chcą ugryźć kawałek tego tortu.

Wiwo

37 Data: Styczen 23 2014 12:29:13
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: sqlwiel 

W dniu 2014-01-23 12:13, Wiwo pisze:

W dzisiejszych czasach model płacenia za to z czego korzystasz wkrada
się do wszystkich dziedzin życia, ludzie zaczęli to akceptować, więc
producenci samochodów też chcą ugryźć kawałek tego tortu.

Rozsądny wywód, ale końcowy wniosek nieco skoryguję:

"model płacenia za to, czego nie potrzebujesz i nie korzystasz, ale masz to w pakiecie" (patrz AC i telefony kom.)




--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

38 Data: Styczen 24 2014 16:22:41
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: anacron 

W dniu 23.01.2014 12:13, Wiwo pisze:

Wg Ciebie dlaczego producenci praktycznie nie pozwalają obecnie dokupić
pojedynczego elementu wyposażenia, tylko każą kupować pakiety?
Z co najmniej dwóch powodów: po pierwsze mogą brać więcej kasy za
dodatki, z drugiej strony minimalizują koszty produkcji, bo na linii
ustawiają że danego dnia schodzi konkretne wyposażenie dzięki czemu
szybciej i łatwiej montuje się im samochód.

W i30 jak klient chce dołożyć tą fabryczną kamerę cofania wysuwającą się
spod znaczka to koszt całości to ponad 20'000 zł. Do wymiany m.in.
wiązka cała. Więc jednak nie zawsze tak jest, że pakują wszystko.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

39 Data: Styczen 25 2014 00:41:48
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: Wiwo 


Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości

W i30 jak klient chce dołożyć tą fabryczną kamerę cofania wysuwającą się
spod znaczka to koszt całości to ponad 20'000 zł. Do wymiany m.in.
wiązka cała. Więc jednak nie zawsze tak jest, że pakują wszystko.

A czy ktoś tu pisał, że zawsze tak jest?

Wiwo

40 Data: Styczen 22 2014 21:34:34
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor:

m4rkiz wrote:

ja widze i poniekad rozumiem ze wszystkie firmy zaczynaja
dazyc do abonamentow, zupelnie niezaleznie od tego jaka
usluge czy produkt oferuja, ale to juz moim zdaniem lekka przesada

"BMW rozważa wprowadzenie aplikacji do pobrania, które mogłyby
aktualizować funkcje dostępne w samochodzie. Oczywiście oznacza to, że
wszystkie potrzebne urządzenia byłyby montowane w samochodach domyślnie,
a oprogramowanie służyłoby jedynie do ich aktywacji. Przykładowo fotele
miałyby wszystko co potrzebne do ich podgrzewania, ale włączenie tej
funkcji wymagałoby zakupu aplikacji."

Potem z netu zasysasz cracka i masz full wypas auto ;-)

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

41 Data: Styczen 22 2014 23:43:28
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Wed, 22 Jan 2014,  wrote:

m4rkiz wrote:

ja widze i poniekad rozumiem ze wszystkie firmy zaczynaja
dazyc do abonamentow, zupelnie niezaleznie od tego jaka
usluge czy produkt oferuja, ale to juz moim zdaniem lekka przesada

"BMW rozważa wprowadzenie aplikacji do pobrania, które mogłyby
aktualizować funkcje dostępne w samochodzie. Oczywiście oznacza to, że
wszystkie potrzebne urządzenia byłyby montowane w samochodach domyślnie,
a oprogramowanie służyłoby jedynie do ich aktywacji. Przykładowo fotele
miałyby wszystko co potrzebne do ich podgrzewania, ale włączenie tej
funkcji wymagałoby zakupu aplikacji."

Potem z netu zasysasz cracka i masz full wypas auto ;-)

  A potem producent ma (chyba jedyną znaną) konstrukcję prawną, kładącą
na łopatki argumentację (a może lepiej "banialuki"? ;)) teoretyków
prawniczych, tłumaczących że nie można dopuścić do tego, żeby
odszkodowanie z mocy prawa miało przekraczać wartość szkody.
  Bzdura na kółkach (w świetle implementacji 3x wartości "należności"
z prawa autorskiego)

  I w ten prosty sposób, jakbyś ukradł fotel za 2000, to dostałbyś
karę i płacił 2000 za fotel, a jak go scrackujesz, to dostaniesz
karę i zapłacisz 6000 :>
  A wiesz jakie to straty producenci aut wykażą? ;)

pzdr, Gotfryd

42 Data: Styczen 23 2014 08:20:03
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: sqlwiel 

W dniu 2014-01-22 21:34,  pisze:

m4rkiz wrote:

miałyby wszystko co potrzebne do ich podgrzewania, ale włączenie tej
funkcji wymagałoby zakupu aplikacji."

Potem z netu zasysasz cracka i masz full wypas auto ;-)

.... i utratę gwarancji na "obrócone panewki", rozsypaną dwumasę i inne wynalazki chroniące producenta przed nadmierną trwałością produktu :)


--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

43 Data: Styczen 23 2014 11:40:09
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: Maciek 

W dniu 2014-01-22 21:34,  pisze:

Potem z netu zasysasz cracka i masz full wypas auto ;-)
Odpowiedzią będzie konieczność okresowej autoryzacji integralności
oprogramowania samochodu przez internet, pod rygorem aktywacji systemu
autodestrukcji ;-)

--
Pozdrawiam
Maciek

44 Data: Styczen 23 2014 10:48:15
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: AZ 

On 2014-01-23, Maciek  wrote:

W dniu 2014-01-22 21:34,  pisze:
Potem z netu zasysasz cracka i masz full wypas auto ;-)
Odpowiedzią będzie koniecznoć okresowej autoryzacji integralności
oprogramowania samochodu przez internet, pod rygorem aktywacji systemu
autodestrukcji ;-)

Albo jak w Windowsach. Wsiadasz rano a tutaj - oprogramowanie samochodu
wymaga aktywacji i do wyboru:
- aktywuj przez internet
- aktywuj przez telefon
- zrobie to pozniej, wysiadz i zamknij samochod

;-)

--
Artur
ZZR 1200

45 Data: Styczen 23 2014 11:58:30
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: sqlwiel 

W dniu 2014-01-23 11:48, AZ pisze:

On 2014-01-23,   wrote:
W dniu 2014-01-22 21:34,  pisze:
Potem z netu zasysasz cracka i masz full wypas auto ;-)
Odpowiedzią będzie koniecznoć okresowej autoryzacji integralności
oprogramowania samochodu przez internet, pod rygorem aktywacji systemu
autodestrukcji ;-)

Albo jak w Windowsach. Wsiadasz rano a tutaj - oprogramowanie samochodu
wymaga aktywacji i do wyboru:
- aktywuj przez internet
- aktywuj przez telefon
- zrobie to pozniej, wysiadz i zamknij samochod

;-)

Ew.
- Padłeś ofiarą piractwa. Zgłoś się na najbliższy posterunek Policji.



--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

46 Data: Styczen 23 2014 23:38:52
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Autor: Megrims 

W dniu 2014-01-22 11:52, m4rkiz pisze:

ja widze i poniekad rozumiem ze wszystkie firmy zaczynaja
dazyc do abonamentow, zupelnie niezaleznie od tego jaka
usluge czy produkt oferuja, ale to juz moim zdaniem lekka przesada

"BMW rozważa wprowadzenie aplikacji do pobrania, które mogłyby
aktualizować funkcje dostępne w samochodzie. Oczywiście oznacza to, że
wszystkie potrzebne urządzenia byłyby montowane w samochodach domyślnie,
a oprogramowanie służyłoby jedynie do ich aktywacji. Przykładowo fotele
miałyby wszystko co potrzebne do ich podgrzewania, ale włączenie tej
funkcji wymagałoby zakupu aplikacji."


http://di.com.pl/news/49372,0,Producenci_samochodow_chca_wypozyczac_ich_funkcje_Nowy_wlasciciel_zaplaci_ponownie-Marcin_Maj.html


Tak już od 20 lat jest w aparaturze medycznej. Jedno urządzenie kosztuje
100.000 USD a drugie 200.000 USD. Różnica TYLKO w oprogramowaniu.

Ja tam się cieszę, że tak zrobią. Czy również wszystkie BMW będą miały
szyberdachy, ogrzewanie postojowe, domykanie drzwi i dostęp komfortowy.

A może jeszcze 3 litry 6 cylindrów i 3 turbiny w każdym BMW.
I domyślnie mamy 2 litry biturbo 218 KM a jak aktywujemy dodatkowe
2 cylindry i dodatkową turbine to 381? Genialne :D

marketingowego ocipienia ciag dalszy



Grupy dyskusyjne