Grupy dyskusyjne   »   marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy

marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy



1 Data: Kwiecien 14 2014 23:37:39
Temat: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
Autor: BartekK 

Prosiłbym o wpisy osób "w temacie" - jak wyglÄ…da obecnie interfejsowoć (dostÄ™pna dla szarego użytkownika) do diagnostyki/grzebania różnych marek/koncernów. Nie chodzi mi tu o prostÄ… diagnostykÄ™, bo to każdy interfejs "zczytujÄ…cy błÄ™dy" po ODB zrobi, ale prawdziwÄ… diagnostykÄ™, kalibracje czujnika skrÄ™tu, podglÄ…d parametrów wtrysków na żywo, programowanie modułów komfortu itp, włÄ…czanie/zmiana funkcji itd...

KiedyĹ› - VAG = interfejs vag kkl za kilka zł i szło bez problemu, ale od czasów CAN to nie mam pojÄ™cia

Opel/saab = do niedawna prawie wszystko dało siÄ™ zrobić interfejsem OPCOM (interfejs od chiĹ„czyka ~150zł) lub oryginał OPCOM (~3000zł) lub TECH2 (drogo), ale w najnowszych wypustach nawet asowy TECH2 miewa problemy z niektórymi modułami...

Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu (oraz jakich kosztów i problemów) można siÄ™ spodziewać? Przyznam - że wg tej informacji chcÄ™ dokonać wyboru "jakie auto kupić" - bo nie chcÄ™ wtopić w coĹ›, z czym bÄ™dÄ™ musiał po ASO latać by skasować błÄ…d spalonej żarówki, albo zdać siÄ™ na cytryn&gumiak serwice "był błÄ…d, to napewno wtryski, wymieniliĹ›my i skasowaliĹ›my, ale znów jest błÄ…d, to może wymienimy turbinÄ™..." - chcÄ™ mieć możliwoć samodzielnego grzebania ;)


--
| Bartłomiej KuĽniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173



2 Data: Kwiecien 15 2014 00:13:20
Temat: Re: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2014-04-14 23:37, BartekK pisze:

Prosiłbym o wpisy osób "w temacie" - jak wyglÄ…da obecnie interfejsowoć
(dostÄ™pna dla szarego użytkownika) do diagnostyki/grzebania różnych
marek/koncernów. Nie chodzi mi tu o prostÄ… diagnostykÄ™, bo to każdy
interfejs "zczytujÄ…cy błÄ™dy" po ODB zrobi, ale prawdziwÄ… diagnostykÄ™,
kalibracje czujnika skrÄ™tu, podglÄ…d parametrów wtrysków na żywo,
programowanie modułów komfortu itp, włÄ…czanie/zmiana funkcji itd...

KiedyĹ› - VAG = interfejs vag kkl za kilka zł i szło bez problemu, ale od
czasów CAN to nie mam pojÄ™cia

Opel/saab = do niedawna prawie wszystko dało siÄ™ zrobić interfejsem
OPCOM (interfejs od chiĹ„czyka ~150zł) lub oryginał OPCOM (~3000zł) lub
TECH2 (drogo), ale w najnowszych wypustach nawet asowy TECH2 miewa
problemy z niektórymi modułami...

Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu
(oraz jakich kosztów i problemów) można siÄ™ spodziewać?

Dla PSA możesz kupić obrożÄ™ w postaci interfejsu Actia. Współdziała to z LexiÄ… dla Cytryn i Peugeot Planet 2000 dla Lwów. Jest też nowszy soft o nazwie Diagbox, który chyba działa z obiema markami aut.
ChiĹ„ski klon umożliwia prawie wszystko. Prawie. Nie da siÄ™ nim zrobić teletransmisji (czyli aktualizacji) softu poszczególnych modułów w aucie, bo do tego wymagany jest oryginał i opłacony abo dostÄ™pu do serwera technicznego firmy.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹ›nie popyt na Ĺ›wiÄ™ty spokój."

3 Data: Kwiecien 15 2014 12:29:32
Temat: Re: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
Autor: Lewis 

W dniu 2014-04-14 23:37, BartekK pisze:

Prosiłbym o wpisy osób "w temacie" - jak wyglÄ…da obecnie interfejsowoć
(dostÄ™pna dla szarego użytkownika) do diagnostyki/grzebania różnych
marek/koncernów. Nie chodzi mi tu o prostÄ… diagnostykÄ™, bo to każdy
interfejs "zczytujÄ…cy błÄ™dy" po ODB zrobi, ale prawdziwÄ… diagnostykÄ™,
kalibracje czujnika skrÄ™tu, podglÄ…d parametrów wtrysków na żywo,
programowanie modułów komfortu itp, włÄ…czanie/zmiana funkcji itd...

KiedyĹ› - VAG = interfejs vag kkl za kilka zł i szło bez problemu, ale od
czasów CAN to nie mam pojÄ™cia

Opel/saab = do niedawna prawie wszystko dało siÄ™ zrobić interfejsem
OPCOM (interfejs od chiĹ„czyka ~150zł) lub oryginał OPCOM (~3000zł) lub
TECH2 (drogo), ale w najnowszych wypustach nawet asowy TECH2 miewa
problemy z niektórymi modułami...

Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu
(oraz jakich kosztów i problemów) można siÄ™ spodziewać? Przyznam - że wg
tej informacji chcę dokonać wyboru "jakie auto kupić" - bo nie chcę
wtopić w coĹ›, z czym bÄ™dÄ™ musiał po ASO latać by skasować błÄ…d spalonej
żarówki, albo zdać siÄ™ na cytryn&gumiak serwice "był błÄ…d, to napewno
wtryski, wymieniliĹ›my i skasowaliĹ›my, ale znów jest błÄ…d, to może
wymienimy turbinÄ™..." - chcÄ™ mieć możliwoć samodzielnego grzebania ;)



Autocom wiÄ™kszoć marek łyka bez wiÄ™kszych problemów jeĹ›li chodzi o diagnostykÄ™ i kasowanie błÄ™dów.

VAG nadal ładnie współpracuje z tanimi kablami tylko nie za 50zł KKL a za 200-500 CAN HEX.

Odpuć sobie tylko Mercedesa i BMW bo to popier#%@ samochody.

--
Pozdrawiam
Lewis

4 Data: Kwiecien 15 2014 19:26:09
Temat: Re: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
Autor: BartekK 

W dniu 2014-04-15 12:29, Lewis pisze:

Prosiłbym o wpisy osób "w temacie" - jak wyglÄ…da obecnie interfejsowoć
(dostÄ™pna dla szarego użytkownika) do diagnostyki/grzebania różnych
marek/koncernów. Nie chodzi mi tu o prostÄ… diagnostykÄ™, bo to każdy
interfejs "zczytujÄ…cy błÄ™dy" po ODB zrobi, ale prawdziwÄ… diagnostykÄ™,
kalibracje czujnika skrÄ™tu, podglÄ…d parametrów wtrysków na żywo,
programowanie modułów komfortu itp, włÄ…czanie/zmiana funkcji itd...
VAG nadal ładnie współpracuje z tanimi kablami tylko nie za 50zł KKL a
za 200-500 CAN HEX.

Odpuć sobie tylko Mercedesa i BMW bo to popier#%@ samochody.
No ok, mercedesa to z zasady odpuszczam, bo podlega biodegradacji zbyt szybko, a możesz rozwinąć jak to wyglÄ…da w BMW wspólczesnych, i dlaczemu sÄ… popierdzielone? Przyznam, że 535d/335d mnie kusi...
Pomijam kwestie Ĺ›wiatłowodów itp sprawy, które siÄ™ regularnie pierdzielÄ…, gdy auto jest składane w stodole z czterech różnych ćwiartek, przez skacowanych pracowników handlarza. Zakładam że auto jest w miarÄ™ Ĺ›wieże/nowe i w całoĹ›ci ;)


--
| Bartłomiej KuĽniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

5 Data: Kwiecien 15 2014 17:58:59
Temat: Re: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
Autor: Arbiter 


Użytkownik "BartekK"  napisał w wiadomo¶ci


Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu

star diagnosis w mercedesie - chyba nie da się tanio podł±czyc do Mercedesa.
Kabel jest grubo¶ci jak od spawarki

6 Data: Kwiecien 15 2014 22:13:19
Temat: Re: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
Autor: jerzu 

On Mon, 14 Apr 2014 23:37:39 +0200, BartekK  wrote:

Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu
(oraz jakich kosztów i problemów) można się spodziewać?

Renault - tak naprawdę jedynie Clip, koszmarne pieni±dze.
Ford - IDS, j.w. Do Forda można jeszcze kupić chińczyka mini VCM, ale
i tak nie ł±czy się ze wszystkimi modułami. Z nowszymi Fordami działa
ELM, ale też raczej w podstawowym zakresie. Z obecnymi Fordami to nie
wiem, ale pewnie ciężko.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

7 Data: Kwiecien 15 2014 22:54:28
Temat: Re: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
Autor: Mumin 

W dniu 2014-04-15 22:13, jerzu pisze:

Renault - tak naprawdę jedynie Clip, koszmarne pieni±dze.
Ford - IDS, j.w. Do Forda można jeszcze kupić chińczyka mini VCM, ale
i tak nie ł±czy się ze wszystkimi modułami. Z nowszymi Fordami działa
ELM, ale też raczej w podstawowym zakresie. Z obecnymi Fordami to nie
wiem, ale pewnie ciężko.



Do Forda (niektórych modeli) jest duże wsparcie w całkiem szerokim zakresie w postaci tworzonego przez s±siadów ze wschodu Elm Configa. Wystarcza zwykły Elm z dorobionym przeł±cznikiem prędko¶ci szyn CAN.

--

Pozdrawiam,
Mumin

8 Data: Kwiecien 16 2014 16:10:06
Temat: Re: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
Autor: jerzu 

On Tue, 15 Apr 2014 22:54:28 +0200, Mumin
 wrote:

Wystarcza zwykły Elm z dorobionym przeł±cznikiem prędko¶ci szyn CAN.

Z moim Fordem ELM nie bangla. Żaden.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy



Grupy dyskusyjne